daarom moet je ook gewoon op je eten blijven letten als je op je streefgewicht bentquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
uh, dat is ook nog maar de vraag hè, of dat wel gebeurt. Want als je op je streefgewicht zit, moet je dat ook nog maar kunnen behouden en als je weer normaal gaat eten, is er een kans dat je weer aankomt (vooral als je altijd erg weinig gegeten hebt).
Ik heb vandaag spaghetti a la mama op trouwens.
Natuurlijk vallen we dan af. Maar om de een of andere reden (waarom weet ik zelf ook niet, het is denk ik zowel lichamelijk als geestelijk) wordt het gezonde eetpatroon verdrongen door een minder gezond eetpatroon. Voor mezelf is het dan zo dat ik uit frustratie juist alles ga eten wat ik wil en dan erg hard weer aankom.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:50 schreef Viking84 het volgende:
Om er even een serieuze draai aan te geven:
eigenlijk vraag ik me ook wel af hoe het kan dat iemand met overgewicht die gezond gaat eten en voldoende gaat bewegen niet afvalt. Waar gaat het mis? Waar ligt het volgens jullie / de artsen aan?
Oprechte nieuwsgierigheid, hoor.
wil niet lullig doen maar wij eten ongeveer hetzelfdequote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
mwah, over de vraag of jij gezond leeft valt natuurlijk te twisten (we hebben het immers niet alleen over calorieën, maar ook over vitaminen, fructose, lactose, vezels etc). Ik zou het zelf sowieso ook nog wel beter kunnen, maar ik heb wel het idee dat ik redelijk gevarieerd eet (al eet ik de laatste tijd tamelijk weinig koolhydraten).
ja dat spreekt voor zich, maar als je nou heel erg laag zit qua calorie-inname en merkt dat je niet voldoende energie hebt? Dan heb je dus de keuze tussen: je zwak voelen of meer eten en dan toch weer aankomen. Wat zou jij kiezen? Ik zou die keuze liever niet makenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
daarom moet je ook gewoon op je eten blijven letten als je op je streefgewicht bent
maar goed ik ben nog lang niet op mijn streefgewicht
nee maar wie voelt zich zo?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja dat spreekt voor zich, maar als je nou heel erg laag zit qua calorie-inname en merkt dat je niet voldoende energie hebt? Dan heb je dus de keuze tussen: je zwak voelen of meer eten en dan toch weer aankomen. Wat zou jij kiezen? Ik zou die keuze liever niet maken.
ik eet wel brood en ik drink melkquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wil niet lullig doen maar wij eten ongeveer hetzelfde
en vaak eet jij minder dan ik.....
Teveel gezond eten is natuurlijk ook ongezond, bijvoorbeeld heel veel fruit of brood of pasta ofzo. Of mensen liegen zichzelf voor dat ze gezond eten.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:50 schreef Viking84 het volgende:
Om er even een serieuze draai aan te geven:
eigenlijk vraag ik me ook wel af hoe het kan dat iemand met overgewicht die gezond gaat eten en voldoende gaat bewegen niet afvalt. Waar gaat het mis? Waar ligt het volgens jullie / de artsen aan?
Oprechte nieuwsgierigheid, hoor.
er zijn veel mensen die 1000 kcal ook een crashdieet vinden, ook al houd jij vol dat dat voor jou persoonlijk de beste optie is.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:56 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee maar wie voelt zich zo?
als je je zo voelt doe je waarschijnlijk een crashdieet en dat gaat niet werken nee
ja maar ik voel me nooit flauwquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
er zijn veel mensen die 1000 kcal ook een crashdieet vinden, ook al houd jij vol dat dat voor jou persoonlijk de beste optie is.
nee, ik lees het idd niet, nee. Als ik al die afvalweblogs moet gaan zitten lezen...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ook........
leest nou echt niemand mijn weblog![]()
eerst STING en nu jij
maar dan wist je dus wel dat ik gewoon brood eet en melk drinkquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, ik lees het idd niet, nee. Als ik al die afvalweblogs moet gaan zitten lezen....
Ja idd en je nooit kunnen bewegen als een ander doet de restquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:54 schreef octopussy het volgende:
[..]
Natuurlijk vallen we dan af. Maar om de een of andere reden (waarom weet ik zelf ook niet, het is denk ik zowel lichamelijk als geestelijk) wordt het gezonde eetpatroon verdrongen door een minder gezond eetpatroon. Voor mezelf is het dan zo dat ik uit frustratie juist alles ga eten wat ik wil en dan erg hard weer aankom.
Dat patroon herhaalt zich dan zo lang dat het gevecht op een gegeven moment gewoon te veel wordt.
uhquote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar dan wist je dus wel dat ik gewoon brood eet en melk drink
en dat jij vaak minder eet
dus mijn etenspatroon een crashdieet noemen zegt dan genoeg over jou ook denk ik
ik eet precies hetzelfde.....quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
uh. Ik eet vaak genoeg, hoor.
's morgens yoghurt met muesli.
tussendoor een stuk fruit.
's middags twee boterhammen of harde bolletjes
later in de middag weer een stuk fruit
's avonds warme maaltijd
en verder een glas melk, soms een glas vruchtensap.
Ik zou ws nog wel een plak ontbijtkoek bij het ontbijt kunnen nemen. Maar jij eet echt niet vaker dan ik.
Maar dat is toch een prima eetpatroon?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
uh. Ik eet vaak genoeg, hoor.
's morgens yoghurt met muesli.
tussendoor een stuk fruit.
's middags twee boterhammen of harde bolletjes
later in de middag weer een stuk fruit
's avonds warme maaltijd
en verder een glas melk, soms een glas vruchtensap.
Ik zou ws nog wel een plak ontbijtkoek bij het ontbijt kunnen nemen. Maar jij eet echt niet vaker dan ik.
Speed freecell , speed moet je nemenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:04 schreef freecell het volgende:
Wist je trouwens dat je met cocaïne ook heel goed kan afvallen?
Dat doen héél veel mensen, dus het kan nooit erg slecht zijn, en het werkt bij iedereen
ok, dan is het goedquote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik eet precies hetzelfde.....
alleen gevarieerder, niet elke dag hetzelfde
ik kom gemiddeld ook tussen de 1000 en 1200kcalquote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ok, dan is het goed. Maar dan zal het ook wel meevallen met die 1000 kcal per dag. Kom je vast wel boven. Ik zou ook echt neit weten wat ik nog méér zou moeten eten. Als het zomer is, ga ik wel meer fruit eten, maar ik hoef nu echt niet meer fruit dan 1 appel en 1 banaan per dag.
Bovendien houd ik van patronen. Als ik ga afwisselen raak ik het overzicht kwijt en dat vind ik hoogst onplezierig.
Ehm , nee denk ik eigenlijk nietquote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik denk dat het een beetje weinig is, denk je niet?
nou ja,quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik kom gemiddeld ook tussen de 1000 en 1200kcal
Blij en slank???? Ik ga een dealer zoekenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:07 schreef freecell het volgende:
[..]
Ah, dat is het![]()
En je gaat je er ook nog blij door voelen
preciesquote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou ja,
dan kan ik mezelf ook nog eens een roseetje veroorloven bij een date ofzo(want dan drink ik dus wel
).
Sinaasappels zijn heerlijk, maar het is zo'n gedoen met die schilquote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:33 schreef Jojogirl het volgende:
*nog een nectarinemonster meldt zich*
Die dingen zijn echt lekker. Ik ben trouwens sowieso wel een fruitmonster, echt alles (behalve sinaasappels) is lekker.
Kijk, dat is een nuttige tipquote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:55 schreef teigan het volgende:
passievruchten is doormidden snijden en leeglepelen..
Maar pas eten als ze echt helemaal verschrompeld zijn, dan zijn ze het lekkerst.
Ik dacht van wel, maar zal het nog een proberen danquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:58 schreef teigan het volgende:
Heb je al een resultaat toegevoegd LieveJuf?
Stuur anders even een pm naar Troel, die kijkt dan even wat er mis is..
Het is minder slecht dan uit de frituurpanquote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:18 schreef LieveJuf het volgende:
Weet iemand misschien hier of dat je aardappelkroketjes uit de oven mag eten ?
Of is dat ook slecht ?
Ah, wat goed, fijn!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:08 schreef octopussy het volgende:
Miss_Dynastie, ik heb Stefan al gecharterd om jullie op de hoogte te houden.![]()
Dat zat ik me ook al te bedenken ja, ik zag Bubsel posten 'op naar geen honger meer', en da's ook fijn natuurlijk, maar het lijkt me wel even eng om niet te weten wat je straks wel lust en wat niet. Wel heel lief van Stefanquote:Volgend weekend ga ik nog eens naar een chique restaurant (weet niet welke, stefan heeft het geregeld) om een soort van 'galgenmaal' te etenIk wilde graag nog een keer lekker uit eten omdat ik niet weet wat ik na mijn operatie nog KAN eten. Ik ben ook al heftig afscheid aan het nemen van chocola
![]()
![]()
Ophouden of je hebt een ban te pakken:quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:07 schreef Riann het volgende:
post van Riann is verwijderd
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Dames van de dieettopics, kom eens hier?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |