yup, anders dan dat. Zit jij op 1 van de 2?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:51 schreef RonaldV het volgende:
Anders dan dat de "grachtengordel" UvA de VU beschrijft als de "universiteit van Buitenveldert"?
ik zit overigens op de uvaquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:52 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
yup, anders dan dat. Zit jij op 1 van de 2?
Nee. mijn zwager deed de ene, mijn neef de andere. Beiden roepen ze dat de eigen Uni het beste is. Ik zie het maar als twee middenmoters in de eerste divisie, die beiden vinden dat hun team beter is dan het andere. Echt verschil is er gemiddeld niet, het ligt er maar net aan wat je zoekt.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:52 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
yup, anders dan dat. Zit jij op 1 van de 2?
Taalonderwijs heeft de UvA blijkbaar niet heel hoog in het vaandel staan...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:52 schreef Skinkie het volgende:
VU = redelijk goed regelde zaken met betreft onderwijs, schoolser
UVA = kut geregeld wat betreft onderwijs, onderzoek is echter wel aardig, maar zelfstandiger (dat betekend niet dat er minder practica zijn)
Sarcasme is verwoestend voor de geest.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:00 schreef erasmusman het volgende:
[..]
Taalonderwijs heeft de UvA blijkbaar niet heel hoog in het vaandel staan...
Aanschouw hier een biologisch inferieur wezenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:00 schreef erasmusman het volgende:
[..]
Taalonderwijs heeft de UvA blijkbaar niet heel hoog in het vaandel staan...
Wordt je @ de UVA als eerstejaars erg in het diepe gegooid en geacht dat je alles zelfstandig doet? Is er een vast rooster zoals bij de VU?quote:
Er is een rooster, je wordt zelf bij onze opleiding ingeschreven voor het eerste semester. Het is niet echt in het diepe, maar ik vind zelf dat de nadruk bij onze opleiding veel te veel ligt op practica's en niet zo zeer op het vergaren van kennis (in de Bachelor). De Master is een ander verhaalquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:23 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Word je @ de UVA als eerstejaars erg in het diepe gegooid en geacht dat je alles zelfstandig doet? Is er een vast rooster zoals bij de VU?
Wat houden die practica's in en hoe verlopen ze, o orakel der UVA?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:26 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Er is een rooster, je wordt zelf bij onze opleiding ingeschreven voor het eerste semester. Het is niet echt in het diepe, maar ik vind zelf dat de nadruk bij onze opleiding veel te veel ligt op practica's en niet zo zeer op het vergaren van kennis (in de Bachelor). De Master is een ander verhaal![]()
Opdrachtjes maken. Soort van huiswerkquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:27 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Wat houden die practica's in en hoe verlopen ze, o orakel der UVA?
En de presentatie's? Daar hou ik mijn hart altijd voor vast.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:29 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Opdrachtjes maken. Soort van huiswerkMaar dan specifiek gericht op je studie.
*zuchtquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:30 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
En de presentatie's? Daar hou ik mijn hart altijd voor vast.
Je krijgt toch ook een mentor toegewezen?
Ik denk dat je bedoelt het analyseren van fouten, niet het fout analyseren. Je vergeet dat het correct verwoorden van de boodschap essentieel is voor een snelle verwerking van deze. Bevat de boodschap niet datgene wat de boodschapper bedoelt, dan zorgen fouten alleen maar voor verspilling van middelen die op een andere manier aangewend hadden kunnen worden.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:22 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Aanschouw hier een biologisch inferieur wezenAls de beste man ooit in aanraking komt met het informatie model van Shannon en begrijpt dat de boodschap verwerken een onderdeel is van het begrijpen. En het fout analyseren alleen extra resources kost, zal hij stil blijven staan voor een leeuw die niet buldert maar blaft
Maar jij mag later best mijn secretaris of proeflezer worden hoor![]()
Welkom op Fok trouwens![]()
ja! leukquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:30 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
En de presentatie's? Daar hou ik mijn hart altijd voor vast.
Uiteraardquote:Je krijgt toch ook een mentor toegewezen?
ik weet dat presentatie's houden een onderdeel is van HBO en Universitaire studies, maar ik ben benieuwd naar de uitvoering, frequentie en andere dingen daarvan die erom heen hangen.quote:
De vraag is overigens of je door interpretatie niet sneller verder bent dan dat je eerst gaat bedenken of het nu wel een d of een t moet zijn. Maar de testen zijn gedaan met dubbele lemma's aan het eind van regel 1 en begin van regel 2. Maar heel weinig mensen valt dit op en lezen het bericht zoals het was bedoeld.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:36 schreef erasmusman het volgende:
[..]
Ik denk dat je bedoelt het analyseren van fouten, niet het fout analyseren. Je vergeet dat het correct verwoorden van de boodschap essentieel is voor een snelle verwerking van deze. Bevat de boodschap niet datgene wat de boodschapper bedoelt, dan zorgen fouten alleen maar voor verspilling van middelen die op een andere manier aangewend hadden kunnen worden.![]()
quote:bedankt
Ik denk dat dat per studie verschillend is.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:49 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
ik weet dat presentatie's houden een onderdeel is van HBO en Universitaire studies, maar ik ben benieuwd naar de uitvoering, frequentie en andere dingen daarvan die erom heen hangen.
Tussen mijn medestudenten zitten er maar weinig die nog thuis wonen hoor.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:34 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Kort door de bocht:
VU: Saaie mensen die nog bij hun ouders wonen en daarom kiezen voor de beter te bereiken universiteit van Amstelveen
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:21 schreef erasmusman het volgende:
VU, UVA, het is de keuze tussen ebola en prostaatkanker.
Nee joh! De VU ligt in Zuideramstel, het groenste stadsdeel van A'damquote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:02 schreef Koewam het volgende:
UvA Zit tussen de grachten en de VU op een industrieterrein.
Dat is wat mij als buitenstaander het meest opvalt, voor de rest I don't kno.
haha ok, op het vlak van hygiėne en orde wint de VU dus.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:37 schreef dieselnoi het volgende:
Op de UvA komen alleen maar zuiplappen en kakkers. VU heeft meer allochtonen en is multicultureel. Maar de belangrijkste reden om voor de VU te kiezen is dat het schoon is. Alles is gewoon verzorgt. Ze hebben een splinter nieuwe kantine. De gangen en de college zalen zijn ruim. Het is daar echt rustig. WC zijn gewoon te schoon en hygienisch. Je hebt er privacy. Er zijn overal computer zalen en als je dan binnenkomt zie je maar 1 nerd achter een computertje. Dus je hoeft ook niet de hele tijd te socializen als je daar gewoon geen trek in hebt. Het is gewoon een prettig, verzorgt en modern gebouw. Het inholland gebouw is al helemaal een feest. Ik zou daar zo willen wonen en slapen
Ik ben niet overal geweest bij de UvA (ook weer zoiets alles is verspreid) maar wat ik zag... die college zalen zijn zo klein. Alles ziet er oud en vies uit. De gangen zijn echt klein. Je zit echt met 100 man in een computer zaal opgepropt. Echt waar er is altijd wel iemand die dan de hele tijd over je schouder heen kijkt. En als de les afgelopen is stormt iedereen de gangen weer in. Lijkt net de middelbare school wel. Dat is toch helemaal niet professioneel meer. Kom op man de top van nederland hoort gewoon de beste faciliteiten te hebben. Lijkt wel een kleuter klas
Hygiene en de werksfeer hoort gewoon op de eerste plek komen te staan. En in dat opzicht is de vu gewoon dik beter dan de uva.
ps. waar ik mij wel gigantisch aan erger zijn die nerds die zo vies zijn. Want elke keer als ik wil computeren zit die keyboard vol met troep. Ik weet niet eens wat het is maar het is zwart. Ik liep vroeger altijd helemaal naar de 4e etage om daar de computers te gebruiken maarja deze computer zaal is ook door de nerds ontdekt. De keyboarden begin daar ook vies te worden. Volgend schooljaar meld ik mij gewoon aan bij een andere faculteit zodat ik hun computers kan gebruiken. Die computers daar zijn wel schoon. Kennelijk verzorgen die mensen zich daar wel
Iemand moet op internet bewijzen dat hij geen nerd is hoor.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:37 schreef dieselnoi het volgende:
blabla
Dan wil juist naar de UvA gaan. Niet om racistisch te zijn of wat dan ook. Heb net HBO gehad, dat was ook aardig multicultureel. Eerlijk gezegd vond ik het niks. Het leek wel een tweede Istanbul. Nee, dan zit liever op een studie waar Nederlanders toch meer in meerderheid zijn.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:37 schreef dieselnoi het volgende:
VU heeft meer allochtonen en is multicultureel.
quote:Op zondag 24 juni 2007 12:45 schreef TubewayDigital het volgende:
de VU is één groot allochtonenbolwerk
Zelfs bij rechten is de meerderheid nederlands hoor. We hebben het over de universiteit, de allochtonen die daar zitten zijn voor het grootste deel niet anders dan Nederlanders. Maargoed, als je allochtonenangst zo hoog is dat zelfs de aangepaste allochtoon je angst aanjaagt zou ik inderdaad maar naar de UvA gaan en daar lekker xenofoob zitten wezen met wat corpsballen.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:40 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Dan wil juist naar de UvA gaan. Niet om racistisch te zijn of wat dan ook. Heb net HBO gehad, dat was ook aardig multicultureel. Eerlijk gezegd vond ik het niks. Het leek wel een tweede Istanbul. Nee, dan zit liever op een studie waar Nederlanders toch meer in meerderheid zijn.
Ik kan alleen voor mijn eigen studie aan de Vu spreken (geschiedenis), maar daar hebben werkcolleges vaak een aanwezigheidsplicht van 80%. Verder moet je geregeld ook tussendoor opdrachten inleveren of persoonlijke conclusies over artikelen schrijven om daarover te discussieren bij werkcolleges. Sommige zien dit als schools en beperkend voor hun academische ontwikkeling (quote:Op zondag 24 juni 2007 13:34 schreef dieselnoi het volgende:
Ik wil toch even weten wat men bedoeld met schoolser.
Ik hoop niet voor de VU dat de cultuur van de allochtonen (F-cultuur; hip-hop, RnB onzin) daar dominant is ,zoals je zovaak ziet op MBO en HBO scholen. Ik denk het niet, gezien het niveau, maar toch hoop ik het niet voor de VU.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:32 schreef koffiegast het volgende:
bij faculteit exacte wetenschappen kom je ook wel her en der buitenlanders tegen, maar wel aardig en slimme Oo
Er stond een tijdje terug een artikel in Het Parool over allochtonen op de VU. De mensen die werden geļnterviewd waren niet anders dan jij of ik, alleen dan moslim. Gewoon, hoogopgeleide, nette mensen. In de kantines stonden geen mobieltjes met hiphop eruit schallend aanquote:Op zondag 24 juni 2007 14:17 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Ik hoop niet voor de VU dat de cultuur van de allochtonen (F-cultuur; hip-hop, RnB onzin) daar dominant is ,zoals je zovaak ziet op MBO en HBO scholen. Ik denk het niet, gezien het niveau, maar toch hoop ik het niet voor de VU.
Geef toe, hoogopgeleide autochtonen zijn vaak niet gecharmeerd van de cultuur van hun allochtone medemens, met alle irritaties van dien die de omgeving kunnen verpesten. Maar het zal wel niet zo zijn. Toch ben ik daar een beetje bang voor.
voor zover ik heb gezien waren er niet bepaald hiphop groep, alhoewel ik niet weet hoe het zit qua culturele/economische vakken, alhoewel ik verwacht dat ze wat meer verwesterd zijn. Van de paar buitenlanders die ik daadwerkelijk heb gesproken (dus gewoon echt buitenlanders) sprak het merendeel zelfs nederlands. Maar goed dat is enkel faculteit exacte wetenschappen waarvan ik dat weet.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:17 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Ik hoop niet voor de VU dat de cultuur van de allochtonen (F-cultuur; hip-hop, RnB onzin) daar dominant is ,zoals je zovaak ziet op MBO en HBO scholen. Ik denk het niet, gezien het niveau, maar toch hoop ik het niet voor de VU.
Geef toe, hoogopgeleide autochtonen zijn vaak niet gecharmeerd van de cultuur van hun allochtone medemens, met alle irritaties van dien die de omgeving kunnen verpesten. Maar het zal wel niet zo zijn. Toch ben ik daar een beetje bang voor.
Dat is niet zo. mbo/hbo en universiteit zijn twee verschillende werelden. ik heb zowel hbo als universiteit meegemaakt en ik snap wat je bedoelt, maar er is gewoonweg geen sprake van een blingblingcultuur op de universiteit.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:17 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Goh ik zit ook op de vu (few) en echt werkelijk niets is verplicht. Ik heb nog nooit huiswerk of andere opdrachten verplicht inmoeten leveren en bij geen enkel college dat ik gevolgt heb was er een aanwezigheidsplicht. Er is ook geen quotum voor het aantal te behalen studiepunten per jaar. Verder ben ik ook nog nooit door de studieadviseur op het matje geroepen of heb ik advies gekregen wat bindend was. En ik heb dit jaar zeer weinig colleges gevolgt. Alleen de practica zijn verplicht hier maar dat is logisch. Anders kan je sowieso dat vak niet halen. Ik kom eigenlijk alleen voor de tentamens naar schoolquote:Op zondag 24 juni 2007 13:41 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mijn eigen studie aan de Vu spreken (geschiedenis), maar daar hebben werkcolleges vaak een aanwezigheidsplicht van 80%. Verder moet je geregeld ook tussendoor opdrachten inleveren of persoonlijke conclusies over artikelen schrijven om daarover te discussieren bij werkcolleges. Sommige zien dit als schools en beperkend voor hun academische ontwikkeling (), maar persoonlijk vind ik het niet zo'n ramp. Het houdt je scherp en dwingt je enige inzet voor je studie te tonen behalve de samenvatting leren voor een tentamen.
Qua hoorcolleges is het meestal wel vrij om te komen of weg te blijven.
Niet dominant, het is zo goed als niet aanwezig vind ik. Zit echt niemand te luisteren naar muziek op de speaker van hun mobieltje hoor.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:17 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Gast..quote:Op zondag 24 juni 2007 14:24 schreef dieselnoi het volgende:
[..]
Maar ik sta toevallig ingeschreven bij 4 studies ...
welke studies?quote:Op zondag 24 juni 2007 14:24 schreef dieselnoi het volgende:
Maar ik sta toevallig ingeschreven bij 4 studies dus ik hou het een en ander in de gaten. En inderdaad sommige studies hebben een aanwezigheidsplicht voor practica en werkgroepen. En soms moet je inderdaad opdrachten inleveren. Dat verschilt per vak.
quote:Op zondag 24 juni 2007 13:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Moet je eens op de letteren, filosofie of theologie faculteiten kijken. Als je daar een allochtoon ziet is hij verdwaald. Alleen rechten en economie trekken (in verhouding veel) allochtonen.
[..]
Maargoed, als je allochtonenangst zo hoog is dat zelfs de aangepaste allochtoon je angst aanjaagt
Het is geen allochtonenangst, ben zelf immers ook allochtoon. Maar je geeft aan dat je ook op het hbo heb gezeten, dan snap je dus wel wat ik bedoel. Uiteraard heb ik niets tegen zoals jij zegt de "aangepaste allochtonen"quote:Op zondag 24 juni 2007 14:23 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is niet zo. mbo/hbo en universiteit zijn twee verschillende werelden. ik heb zowel hbo als universiteit meegemaakt en ik snap wat je bedoelt, maar er is gewoonweg geen sprake van een blingblingcultuur op de universiteit.
Yea, aangepaste allochtonen zijn de shizzlequote:Op zondag 24 juni 2007 15:02 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
[..]
Het is geen allochtonenangst, ben zelf immers ook allochtoon. Maar je geeft aan dat je ook op het hbo heb gezeten, dan snap je dus wel wat ik bedoel. Uiteraard heb ik niets tegen zoals jij zegt de "aangepaste allochtonen"![]()
Is dat niet onzettend veel werk? Het doen van 1 studie lijkt me al ontzettend veel.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:54 schreef dieselnoi het volgende:
Psychologie uit interesse
Wiskunde uit zeer veel interesse en ik ben daar ook serieus mee bezig
BMW omdat ik geneeskunde wil doen en niet op 1 paard (wiskunde) wil gokken. Maar al snel ben ik geswitched naar FAR om precies dezelfde redenen.
Wiskunde ga ik sowieso tot mijn 80ste mee door maar ik moet nog even zien waar ik mij nu eerst op ga concentreren
Denk dat de algemene consensus wel is dat de Vu beter georganiseerd is dan de uva.quote:Op zondag 24 juni 2007 17:19 schreef Vassili_Z het volgende:
Ok, dus met sociale sfeer zit het goed.
Hoe zit het met de organisatie van de uni's zelf?
Is er administratieve chaos, zoals bij InHolland dat vaak het geval is (van horen zeggen)?
Eindhoven/Delft.quote:Op zondag 24 juni 2007 17:15 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Is dat niet onzettend veel werk? Het doen van 1 studie lijkt me al ontzettend veel.
Of heb je het geluk gehad dat je hoogbegaafd ter wereld bent gekomen?Dat zou natuurlijk alles verklaren.
Op welke uni zitten eigenlijk de meeste hoogbegaafde mensen? Ook wel interessant om te weten, nutteloos, maar interessant.
De EURquote:Op zondag 24 juni 2007 17:15 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Is dat niet onzettend veel werk? Het doen van 1 studie lijkt me al ontzettend veel.
Of heb je het geluk gehad dat je hoogbegaafd ter wereld bent gekomen?Dat zou natuurlijk alles verklaren.
Op welke uni zitten eigenlijk de meeste hoogbegaafde mensen? Ook wel interessant om te weten, nutteloos, maar interessant.
quote:
pff je bent gewoon jaloersquote:Op maandag 25 juni 2007 12:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
tuurlijk knullie. Zonder bewijs is dit ook echt een geloofwaardig antwoord gezien je naam.
![]()
Op een claim zonder bewijs?quote:
In welk opzicht ? Ik wil graag beginnen aan de UvA, via het traject pre-master --> master dus barst los zou ik zeggen.quote:
Dat traject heb ik net afgerondquote:Op maandag 25 juni 2007 14:32 schreef Pizzaman het volgende:
[..]
In welk opzicht ? Ik wil graag beginnen aan de UvA, via het traject pre-master --> master dus barst los zou ik zeggen.
Economie=EUR, wat moet je nou weer aan de VU?quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:18 schreef borisz het volgende:
Ik ga economie op de VU doen.
De sfeer vond ik er erg prettig. Beter dan op de UVA maar das persoonlijk. De keren dat ik op de UVA ben geweest was het drie keer niks.
En dat 'schoolse' zou ik niet zo veel moeite mee hebben.
lekker dicht bijquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:27 schreef erasmusman het volgende:
[..]
Economie=EUR, wat moet je nou weer aan de VU?
Probleem is dat ze 'bachelor' student nog wel toestaan aan de master te beginnen als ze nog wat puntjes moeten uit het bachelor traject. Maar dit niet doen bij zij instroom. Dus stel dat je al je vakken hebt gehaald op 1 na, kun je het volgend jaar dat ene vak nog gaan doenquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:20 schreef Pizzaman het volgende:
[..]
Die smiley betekent niet veel goeds, wat zijn jouw ervaringen ? Ik kan me nog uitschrijven.![]()
quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:23 schreef devv05 het volgende:
VU is een orgeorganiseerde rotzooi in ieder geval. Nog nooit zo slecht meegemaakt. En dan heb ik hiervoor nog wel op InHolland gezeten, dus je zou zeggen dat ik wel wat gewend ben.
Ik durf het ook te stellen, wellicht is het zeer sterk afhankelijk van de type studie?!?!quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:08 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dan ben je een van de weinige die dit over de Vu zal zeggen.
ik ook, ik zie je daar wel over een paar maandenquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:18 schreef borisz het volgende:
Ik ga economie op de VU doen.
De sfeer vond ik er erg prettig. Beter dan op de UVA maar das persoonlijk. De keren dat ik op de UVA ben geweest was het drie keer niks.
En dat 'schoolse' zou ik niet zo veel moeite mee hebben.
Nou ik denk dat 90% binnen mijn studie zo denkt. Ook sommige docenten zijn van een dramatisch niveau en ze houden elkaar allemaal het handje boven het hoofd. Maaaaanden wachten op een tentamenuitslag is ook geen uitzondering.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:08 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dan ben je een van de weinige die dit over de Vu zal zeggen.
welke studie doe jij ? ik heb bij 1 tentamen 8 weken moeten wachten en heel af en toe 4 weken, maar dat waren toch echt tentamens waarbij je 2x4 kantjes nodig had. Meeste van de docenten konden goed uitleggen en allemaal wisten ze waar ze het over hebben. Tis me beetje nieuw dat het zo dramatisch zou zijnquote:Op woensdag 27 juni 2007 21:59 schreef devv05 het volgende:
[..]
Nou ik denk dat 90% binnen mijn studie zo denkt. Ook sommige docenten zijn van een dramatisch niveau en ze houden elkaar allemaal het handje boven het hoofd. Maaaaanden wachten op een tentamenuitslag is ook geen uitzondering.
Is bij de UvA ook zo...quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:59 schreef devv05 het volgende:
[..]
Nou ik denk dat 90% binnen mijn studie zo denkt. Ook sommige docenten zijn van een dramatisch niveau en ze houden elkaar allemaal het handje boven het hoofd. Maaaaanden wachten op een tentamenuitslag is ook geen uitzondering.
Informatie Wetenschappen, drama. Heb serieus van december tot maart op de uitslag van een paper moeten wachten omdat die gast op vakantie was naar Nieuw Zeeland ofzo. Sommige medestudenten konden erdoor zelfs niet op afstudeerstage (die in februari aan moest vangen, maar nog niet alle vakken gehaald door dat cijfer)quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:04 schreef koffiegast het volgende:
[..]
welke studie doe jij ? ik heb bij 1 tentamen 8 weken moeten wachten en heel af en toe 4 weken, maar dat waren toch echt tentamens waarbij je 2x4 kantjes nodig had. Meeste van de docenten konden goed uitleggen en allemaal wisten ze waar ze het over hebben. Tis me beetje nieuw dat het zo dramatisch zou zijn
Je bedoelt, communicatie en informatiewetenschappen?quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:34 schreef devv05 het volgende:
[..]
Informatie Wetenschappen, drama. Heb serieus van december tot maart op de uitslag van een paper moeten wachten omdat die gast op vakantie was naar Nieuw Zeeland ofzo. Sommige medestudenten konden erdoor zelfs niet op afstudeerstage (die in februari aan moest vangen, maar nog niet alle vakken gehaald door dat cijfer)
En sommige docenten zijn echt drama. Meeste zijn wel oke though. Maar de hele organisatie is ook gewoon slecht. Je moet óveral zelf achteraan, je wordt nergens van op de hoogte gehouden en er gaat vanalles fout. Maar het zal idd wel per opleiding verschillen.
Nee. Informatie Wetenschappen, oftewel Information Sciencesquote:Op woensdag 27 juni 2007 22:43 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Je bedoelt, communicatie en informatiewetenschappen?
moet zeggen dat ik niet eens van die studie afwist, naja @ mijn studie gaat het er prima aantoe.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:45 schreef devv05 het volgende:
[..]
Nee. Informatie Wetenschappen, oftewel Information Sciences
Het zal vast afhankelijk zijn van de faculteit, maar ik ken meerdere mensen op de VU van verschillende studies die beamen dat het vrij schools is, terwijl ik dat op de UvA nog nooit heb gehoord. Afhankelijk van de studie, ongetwijfeld, globaal gezien schoolser: ja.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:56 schreef dieselnoi het volgende:
Nogmaals dat schoolse van de vu is helemaal niet waar. Neem maar een kijkje op de faculteit exacte wetenschappen en je zult zien dat echt niets verplicht is en dat je zo vrij als een vogeltje bent. Bij een andere studie weet ik wel dat je af en toe verplicht opdrachten moet inleveren en verplicht bij werkgroepen aanwezig moet zijn. Maar dit verschilt weer per vak, want elke vak heeft weer andere regels waar je aan moet voldoen. Dit geeft al aan dat het gewoon aan de desbetreffende faculteit ligt en niet aan de universiteit.
Dat wil ik even duidelijk maken want nu ontstaat er zo een beeld dat de vu zeer streng is en altijd op je broek zit. Terwijl dat gewoon niet waar is. Er is verder zover ik weet ook geen bindend studieadvies. Je ouders worden ook niet gebeld en er wordt geen leerplichtambtenaar ingeschakeld als je gewoon niet meer komt opdagen.
In vergelijking met de UvA wel en dat is niet goed of slecht bedoelt, maar je moet gewoon kijken wat je als persoon relaxter vindt.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:56 schreef dieselnoi het volgende:
Dat wil ik even duidelijk maken want nu ontstaat er zo een beeld dat de vu zeer streng is en altijd op je broek zit. Terwijl dat gewoon niet waar is.
Onzin zijn zat studies met een BSA, maar dat geldt zowel voor de VU als voor de UvA en is per studie verschillendquote:Er is verder zover ik weet ook geen bindend studieadvies.
Dat is bij geen enkele universiteit in Nedelrand het geval ..quote:Je ouders worden ook niet gebeld en er wordt geen leerplichtambtenaar ingeschakeld als je gewoon niet meer komt opdagen.
Ik kwam zelf bedrogen uit op de open dag van de VU, omdat de VU de open dag zo knullig had geregeld. Desondanks heeft het geen afbreuk aan mijn keus gedaan.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:27 schreef Poalin het volgende:
Ik begin na het lezen van deze topic toch steeds meer naar de VU te neigen. Ik wist al wel dat de UvA organisatorisch te wensen overlaat, maar dat daarnaast ook nog teveel studenten worden toegelaten, de collegezalen overvol zijn, er te weinig rustige studeerplekken zijn and so on, zet mij wel aan het denken. Ik verwacht van een universiteit die zo hoog scoort in Times elk jaar toch meer/beter. Is er iemand die, behalve dat de UvA 'gezellig, sociaal en in het centrum zit', een goede reden heeft om de UvA boven de VU te verkiezen?
Ik ga denk ik toch maar es een open dag van VU bezoeken.
Bij alle internationale gerenomeerde 'lijstjes' scoort de UvA als universiteit in het geheel beter dan de VU. Als je per studie wilt vergelijken heb je denk ik het beste aan de elsevier (wellicht bij gebrek aan beter).quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:48 schreef bear87 het volgende:
Scoort de UVA zo hoog in de Times dan?
Sowieso zijn dat soort onderzoeken soms wat vaag, elk blad of krant heeft een onderzoek en bij de een vind je de UVA nergens terug en bij de ander staat Tilburg weer bovenaan.
Soms weegt het zitcomfort van de stoelen evenveel mee als de kwaliteit van de docenten..Beoordelen ze 1 faculteit of de hele uni? Allemaal nogal vaag dus..
Waar je wel goed kan kijken is www.qanu.nl !
Daar zijn verschillende studies per universiteit beoordeeld, erg handig.
Nee het is vooral een hoop leeswerk, maar uiteindelijk kom je wel ergens.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:23 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Bij alle internationale gerenomeerde 'lijstjes' scoort de UvA als universiteit in het geheel beter dan de VU. Als je per studie wilt vergelijken heb je denk ik het beste aan de elsevier (wellicht bij gebrek aan beter).
PS
Vind je www.qanu.nl nou echt een relaxte site om opleidingen te vergelijken?
Wat is er mis met Istanbul, gij spleetoogquote:Op zondag 24 juni 2007 12:40 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Dan wil juist naar de UvA gaan. Niet om racistisch te zijn of wat dan ook. Heb net HBO gehad, dat was ook aardig multicultureel. Eerlijk gezegd vond ik het niks. Het leek wel een tweede Istanbul. Nee, dan zit liever op een studie waar Nederlanders toch meer in meerderheid zijn.
ga toch maar beide open dagen bezoeken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:27 schreef Poalin het volgende:
Ik ga denk ik toch maar es een open dag van VU bezoeken.
ik las laatst een lijst over de beste universiteiten dat gebaseerd is op de hoeveelheid wetenschappelijke artikelen worden gepubliceerd vanuit die universiteit. Nou werd UvA wel hoog opgezet, maar ik vraag me zeer af of ze uberhaupt onderscheid weten te maken tussen UvA en VU, stel je voor je bent amerikaan, weet amper wat van de buitenwereld af en je moet een opstel maken... University of Amsterdam / University in Amsterdam, what the hell is that 'Free/Vrije"..well just put it with university of amsterdam. Lijkt mij zeer goed mogelijk...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:23 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Bij alle internationale gerenomeerde 'lijstjes' scoort de UvA als universiteit in het geheel beter dan de VU. Als je per studie wilt vergelijken heb je denk ik het beste aan de elsevier (wellicht bij gebrek aan beter).
PS
en in onderzoeken waarin rankings worden gemaakt op basis van de hoeveelheid publicaties zal de UvA altijd hoger dan de Vu komen aangezien de UvA simpelweg veel groter is. Beetje matige manier om universiteiten te rangschikken wel.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:54 schreef koffiegast het volgende:
[..]
ik las laatst een lijst over de beste universiteiten dat gebaseerd is op de hoeveelheid wetenschappelijke artikelen worden gepubliceerd vanuit die universiteit. Nou werd UvA wel hoog opgezet, maar ik vraag me zeer af of ze uberhaupt onderscheid weten te maken tussen UvA en VU, stel je voor je bent amerikaan, weet amper wat van de buitenwereld af en je moet een opstel maken... University of Amsterdam / University in Amsterdam, what the hell is that 'Free/Vrije"..well just put it with university of amsterdam. Lijkt mij zeer goed mogelijk...
Ik zeg toch ook dat het om een bepaald onderdeel van de uni gaatquote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:22 schreef Grumpey het volgende:
Maar als een universiteit hoog eindigd op een lijstje, zegt dat nog niets over je studie. Zelf bij Cambridge zijn er snert studie-richtingen te vinden.
bij mij doet die site het niet eensquote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:23 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
PS
kreeg zelf eens te horen, VU exacte studies, UvA rest. Maja dats van horen zeggenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:09 schreef Chicolate het volgende:
Even meelezen. (en morgen ofzo alles nalezen) Ga volgend jaar de keuze maken, het zal waarschijnlijk toch al Amsterdam worden ... Ik neig meer naar de UvA, omdat ik daar meer mensen al ken en over gehoord heb. Maar nooit verkeerd om hier wat anders te horen![]()
Welke universiteit is beter met de exacte studies?
Wat heb je dan precies voor positiefs gehoord over UvA?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:09 schreef Chicolate het volgende:
Even meelezen. (en morgen ofzo alles nalezen) Ga volgend jaar de keuze maken, het zal waarschijnlijk toch al Amsterdam worden ... Ik neig meer naar de UvA, omdat ik daar meer mensen al ken en over gehoord heb. Maar nooit verkeerd om hier wat anders te horen![]()
Welke universiteit is beter met de exacte studies?
Onderwijsquote:Op woensdag 4 juli 2007 10:39 schreef Poalin het volgende:
[..]
Wat heb je dan precies voor positiefs gehoord over UvA?
Ik hoor hier namelijk niemand die op de UvA zit, iets positiefs zeggen over het ONDERWIJS. Ik zie alleen UvA is gezellig, sociaal etc, maar dit is voor mij allemaal minder relevant. Jullie zitten er toch om te leren of zie ik het verkeerd?
Het onderwijs is waardeloos, hoezo?quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:39 schreef Poalin het volgende:
[..]
Wat heb je dan precies voor positiefs gehoord over UvA?
Ik hoor hier namelijk niemand die op de UvA zit, iets positiefs zeggen over het ONDERWIJS. Ik zie alleen UvA is gezellig, sociaal etc, maar dit is voor mij allemaal minder relevant. Jullie zitten er toch om te leren of zie ik het verkeerd?
Zeker een punt, maar bij bepaalde studies vijwel onmogelijk toch? Er zijn heel veel studies die waar dan ook massaal zijn. Ik doe dus rechten, en dat is helaas overal zo massaal. Als het ergens kleiner kan ben ik zo weg, dus roep maar danquote:Op woensdag 4 juli 2007 16:28 schreef Grumpey het volgende:
De grote verschillen zitten hem voornamelijk in de massaliteit van een studie. Hoe meer mensen, hoe minder goed onderwijs je krijgt. Dat is een goude regel die voor elke universiteit geldt, voor elke opleiding.
Daarnaast is voor onderwijs de mentaliteit en niveau van je medestudenten erg belangrijk. Als iedereen gaat zeiken na een tentamen en het tentamen slecht gemaakt heeft dan wordt de norm aangepast, etc.
Voor het beste onderwijs zoek je de kleinste groep met serieuze medestudenten, ongeacht bij welke universiteit dat dan is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |