Ik kwam zelf bedrogen uit op de open dag van de VU, omdat de VU de open dag zo knullig had geregeld. Desondanks heeft het geen afbreuk aan mijn keus gedaan.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:27 schreef Poalin het volgende:
Ik begin na het lezen van deze topic toch steeds meer naar de VU te neigen. Ik wist al wel dat de UvA organisatorisch te wensen overlaat, maar dat daarnaast ook nog teveel studenten worden toegelaten, de collegezalen overvol zijn, er te weinig rustige studeerplekken zijn and so on, zet mij wel aan het denken. Ik verwacht van een universiteit die zo hoog scoort in Times elk jaar toch meer/beter. Is er iemand die, behalve dat de UvA 'gezellig, sociaal en in het centrum zit', een goede reden heeft om de UvA boven de VU te verkiezen?
Ik ga denk ik toch maar es een open dag van VU bezoeken.
Bij alle internationale gerenomeerde 'lijstjes' scoort de UvA als universiteit in het geheel beter dan de VU. Als je per studie wilt vergelijken heb je denk ik het beste aan de elsevier (wellicht bij gebrek aan beter).quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:48 schreef bear87 het volgende:
Scoort de UVA zo hoog in de Times dan?
Sowieso zijn dat soort onderzoeken soms wat vaag, elk blad of krant heeft een onderzoek en bij de een vind je de UVA nergens terug en bij de ander staat Tilburg weer bovenaan.
Soms weegt het zitcomfort van de stoelen evenveel mee als de kwaliteit van de docenten..Beoordelen ze 1 faculteit of de hele uni? Allemaal nogal vaag dus..
Waar je wel goed kan kijken is www.qanu.nl !
Daar zijn verschillende studies per universiteit beoordeeld, erg handig.
Nee het is vooral een hoop leeswerk, maar uiteindelijk kom je wel ergens.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:23 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Bij alle internationale gerenomeerde 'lijstjes' scoort de UvA als universiteit in het geheel beter dan de VU. Als je per studie wilt vergelijken heb je denk ik het beste aan de elsevier (wellicht bij gebrek aan beter).
PS
Vind je www.qanu.nl nou echt een relaxte site om opleidingen te vergelijken?
Wat is er mis met Istanbul, gij spleetoogquote:Op zondag 24 juni 2007 12:40 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Dan wil juist naar de UvA gaan. Niet om racistisch te zijn of wat dan ook. Heb net HBO gehad, dat was ook aardig multicultureel. Eerlijk gezegd vond ik het niks. Het leek wel een tweede Istanbul. Nee, dan zit liever op een studie waar Nederlanders toch meer in meerderheid zijn.
ga toch maar beide open dagen bezoeken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:27 schreef Poalin het volgende:
Ik ga denk ik toch maar es een open dag van VU bezoeken.
ik las laatst een lijst over de beste universiteiten dat gebaseerd is op de hoeveelheid wetenschappelijke artikelen worden gepubliceerd vanuit die universiteit. Nou werd UvA wel hoog opgezet, maar ik vraag me zeer af of ze uberhaupt onderscheid weten te maken tussen UvA en VU, stel je voor je bent amerikaan, weet amper wat van de buitenwereld af en je moet een opstel maken... University of Amsterdam / University in Amsterdam, what the hell is that 'Free/Vrije"..well just put it with university of amsterdam. Lijkt mij zeer goed mogelijk...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:23 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Bij alle internationale gerenomeerde 'lijstjes' scoort de UvA als universiteit in het geheel beter dan de VU. Als je per studie wilt vergelijken heb je denk ik het beste aan de elsevier (wellicht bij gebrek aan beter).
PS
en in onderzoeken waarin rankings worden gemaakt op basis van de hoeveelheid publicaties zal de UvA altijd hoger dan de Vu komen aangezien de UvA simpelweg veel groter is. Beetje matige manier om universiteiten te rangschikken wel.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:54 schreef koffiegast het volgende:
[..]
ik las laatst een lijst over de beste universiteiten dat gebaseerd is op de hoeveelheid wetenschappelijke artikelen worden gepubliceerd vanuit die universiteit. Nou werd UvA wel hoog opgezet, maar ik vraag me zeer af of ze uberhaupt onderscheid weten te maken tussen UvA en VU, stel je voor je bent amerikaan, weet amper wat van de buitenwereld af en je moet een opstel maken... University of Amsterdam / University in Amsterdam, what the hell is that 'Free/Vrije"..well just put it with university of amsterdam. Lijkt mij zeer goed mogelijk...
Ik zeg toch ook dat het om een bepaald onderdeel van de uni gaatquote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:22 schreef Grumpey het volgende:
Maar als een universiteit hoog eindigd op een lijstje, zegt dat nog niets over je studie. Zelf bij Cambridge zijn er snert studie-richtingen te vinden.
bij mij doet die site het niet eensquote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:23 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
PS
kreeg zelf eens te horen, VU exacte studies, UvA rest. Maja dats van horen zeggenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:09 schreef Chicolate het volgende:
Even meelezen. (en morgen ofzo alles nalezen) Ga volgend jaar de keuze maken, het zal waarschijnlijk toch al Amsterdam worden ... Ik neig meer naar de UvA, omdat ik daar meer mensen al ken en over gehoord heb. Maar nooit verkeerd om hier wat anders te horen![]()
Welke universiteit is beter met de exacte studies?
Wat heb je dan precies voor positiefs gehoord over UvA?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:09 schreef Chicolate het volgende:
Even meelezen. (en morgen ofzo alles nalezen) Ga volgend jaar de keuze maken, het zal waarschijnlijk toch al Amsterdam worden ... Ik neig meer naar de UvA, omdat ik daar meer mensen al ken en over gehoord heb. Maar nooit verkeerd om hier wat anders te horen![]()
Welke universiteit is beter met de exacte studies?
Onderwijsquote:Op woensdag 4 juli 2007 10:39 schreef Poalin het volgende:
[..]
Wat heb je dan precies voor positiefs gehoord over UvA?
Ik hoor hier namelijk niemand die op de UvA zit, iets positiefs zeggen over het ONDERWIJS. Ik zie alleen UvA is gezellig, sociaal etc, maar dit is voor mij allemaal minder relevant. Jullie zitten er toch om te leren of zie ik het verkeerd?
Het onderwijs is waardeloos, hoezo?quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:39 schreef Poalin het volgende:
[..]
Wat heb je dan precies voor positiefs gehoord over UvA?
Ik hoor hier namelijk niemand die op de UvA zit, iets positiefs zeggen over het ONDERWIJS. Ik zie alleen UvA is gezellig, sociaal etc, maar dit is voor mij allemaal minder relevant. Jullie zitten er toch om te leren of zie ik het verkeerd?
Zeker een punt, maar bij bepaalde studies vijwel onmogelijk toch? Er zijn heel veel studies die waar dan ook massaal zijn. Ik doe dus rechten, en dat is helaas overal zo massaal. Als het ergens kleiner kan ben ik zo weg, dus roep maar danquote:Op woensdag 4 juli 2007 16:28 schreef Grumpey het volgende:
De grote verschillen zitten hem voornamelijk in de massaliteit van een studie. Hoe meer mensen, hoe minder goed onderwijs je krijgt. Dat is een goude regel die voor elke universiteit geldt, voor elke opleiding.
Daarnaast is voor onderwijs de mentaliteit en niveau van je medestudenten erg belangrijk. Als iedereen gaat zeiken na een tentamen en het tentamen slecht gemaakt heeft dan wordt de norm aangepast, etc.
Voor het beste onderwijs zoek je de kleinste groep met serieuze medestudenten, ongeacht bij welke universiteit dat dan is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |