abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50854127
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk dat was niet netjes van me.

Maar ik vraag me wel af hoe je tot zo´n conclusie bent gekomen.
Omdat hij zich er echt in verdiept heeft

Bensel, was jij geen bioloog of iets van dien aard?
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:44:36 #252
64288 Bensel
Ladderzat
pi_50854145
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk dat was niet netjes van me.

Maar ik vraag me wel af hoe je tot zo´n conclusie bent gekomen.
volgens mij is bijna alle technologische vooruitgang juist een gevolg van de rationale denkwijze van de mens. Ergens klakkeloos in geloven is niet bevorderend voor de ontdekkingsdrang (waarom zou je iets onderzoeken als de oorzaak toch al bekend is: God). Technologie heeft ons daarbij een middel gegeven om honger te voorkomen, om geweldsdelicten gemakkelijker op te lossen, etc. Dat het nog niet weidverbreid op de wereld is uitgespreid komt vaak door geloof (zie afghanistan en andere onderontwikkelde landen in het midden oosten) de progressie tegen houd. Men is door hun angst voor God(allah, alle andere namen)bang voor verandering, zelfs voor verbetering (wij verdienen het om zo te leven, zondeval etc) Er zijn weinig wetenschappers die uit dergelijke door geloof onderdrukte landen komen..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:47:25 #253
64288 Bensel
Ladderzat
pi_50854277
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:44 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Omdat hij zich er echt in verdiept heeft

Bensel, was jij geen bioloog of iets van dien aard?
ik heb 2 jaar bio-informatica gestudeerd, waarbij behoorlijk biologie en genetica om de hoek kwam kijken... Ook heb ik op die manier kennis gemaakt met de wetenschappelijke methode (kuch, logboek, kuch, was niet mijn sterkste kant ). Overigens heb ik mij altijd al geinteresseerd voor biologie en wetenschap, al vanaf m'n jeugd (keek vroeger als klein kind liever naar natuurdocumentaires dan naar tekenfilms)
Twitch.tv/bensel15
pi_50854427
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:47 schreef Bensel het volgende:

[..]

ik heb 2 jaar bio-informatica gestudeerd, waarbij behoorlijk biologie en genetica om de hoek kwam kijken... Ook heb ik op die manier kennis gemaakt met de wetenschappelijke methode
Bij mij bestonden de eerste 2 jaar bijna alleen uit vakjes volgen (wat op zich wel relaxed was ). Onderzoek kwam eigenlijk pas de 2e helft van de studie om de hoek kijken.
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:56:00 #255
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50854583
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:51 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Bij mij bestonden de eerste 2 jaar bijna alleen uit vakjes volgen (wat op zich wel relaxed was ). Onderzoek kwam eigenlijk pas de 2e helft van de studie om de hoek kijken.
Wat heb je onderzocht?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50854893
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat heb je onderzocht?
Wat materiaaleigenschappen. Weinig boeiend, maar genoeg om af te studeren.
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:05:54 #257
64288 Bensel
Ladderzat
pi_50854967
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:51 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

bij ons was elk project opgedeelt in 2 delen: eerst in het lab bepaalde proeven doen Daarna met de computer deze resultaten verwerken (databases, statistische bewerkingen, eigen programma's schrijven etc). Ook hebben wel wel lab/computer only projecten gehad. (zoals het uitvinden hoe the Staden Package werkt (Gap4 enz) om daarmee vegelijkende onderzoeken te doen..
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:06:17 #258
pi_50854983
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:04 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Wat materiaaleigenschappen. Weinig boeiend, maar genoeg om af te studeren.
Je houd niet van onderzoeken?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_50855383
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je houd niet van onderzoeken?
Kennis nemen van reeds uitgezochte data vind ik interessant. Zelf nieuwe kennis verzamelen door middel van wetenschappelijk onderzoek vind ik saai. Daarom vond ik het vakken volgen heel leuk. Tijdens het onderzoeken is het gewoon stug doorgaan met je proefjes en blijven hopen dat er iets significants uit komt.

Verder werd ik bijna verdrietig van sommig onderzoek. Zo'n grote kans dat het nooit meer gebruikt gaat worden. Ik weet wel dat dat er bij hoort om ooit tot grote ontdekkingen te komen, maar ik had geen zin om mijn tijd daar in te steken.
pi_50856218
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:44 schreef Bensel het volgende:

[..]

volgens mij is bijna alle technologische vooruitgang juist een gevolg van de rationale denkwijze van de mens. Ergens klakkeloos in geloven is niet bevorderend voor de ontdekkingsdrang (waarom zou je iets onderzoeken als de oorzaak toch al bekend is: God).
Mwahhh, dat is altijd het standaard beeld, dat gelovigen geen wetenschappers kunnen zijn, terwijl er genoeg christenen zijn geweest die er een grote rol in hebben gespeeld. Het enige wat werkelijk tegen geloof pleit is de evolutietheorie en die vind ik zelf niet overtuigend.
quote:
Technologie heeft ons daarbij een middel gegeven om honger te voorkomen,
Ik vraag me af of technologie daar nou werkelijk wat aan bijgedragen heeft,
quote:
om geweldsdelicten gemakkelijker op te lossen, etc.
En dit je reinste onzin. Technologie lost niets op, mensen lossen iets op door middel van technologie. Diezelfde technologie heeft voor de atoombom gezorgd.
quote:
Dat het nog niet weidverbreid op de wereld is uitgespreid komt vaak door geloof (zie afghanistan en andere onderontwikkelde landen in het midden oosten) de progressie tegen houd. Men is door hun angst voor God(allah, alle andere namen)bang voor verandering, zelfs voor verbetering (wij verdienen het om zo te leven, zondeval etc) Er zijn weinig wetenschappers die uit dergelijke door geloof onderdrukte landen komen..
Ja ik vind de islam dan ook echt helemaal niets. Christenen echter hebben over het algemeen weinig moeite met technologische vooruitgang en wetenschap volgens mij?. Behalve als het voor de verkeerde doeleinden gebruikt wordt. Wat de zondeval hiermee te maken heeft snap ik niet.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:45:06 #261
pi_50856364
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:17 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Kennis nemen van reeds uitgezochte data vind ik interessant. Zelf nieuwe kennis verzamelen door middel van wetenschappelijk onderzoek vind ik saai. Daarom vond ik het vakken volgen heel leuk. Tijdens het onderzoeken is het gewoon stug doorgaan met je proefjes en blijven hopen dat er iets significants uit komt.

Verder werd ik bijna verdrietig van sommig onderzoek. Zo'n grote kans dat het nooit meer gebruikt gaat worden. Ik weet wel dat dat er bij hoort om ooit tot grote ontdekkingen te komen, maar ik had geen zin om mijn tijd daar in te steken.
Je bent niet nieuwsgierig. Je vind het prettiger om te lezen hoe het zit dan zelf uit te zoeken.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:46:11 #262
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50856411
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het enige wat werkelijk tegen geloof pleit is de evolutietheorie en die vind ik zelf niet overtuigend.
De hele geologie pleit tegen het YEC, Jezus die over water loopt is onmogelijk te verklaren met de huidige kennis, God tovert mensen om in zoutpilaren...

De hele Bijbel is in tegenspraak met de huidige kennis van de wereld om ons heen. Dat geeft niet, Harry Potter is ook een goed boek. Maar de Bijbel kan dus niet gebruikt worden om wetenschap te bedrijven. Het is een boek met verhalen waar je wat uit kunt leren.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50856458
quote:

[..]

Mwahhh, dat is altijd het standaard beeld, dat gelovigen geen wetenschappers kunnen zijn, terwijl er genoeg christenen zijn geweest die er een grote rol in hebben gespeeld.
Dat is niet zijn stelling. Hij heeft een punt dat aanvaarde kennis van religieuze wetenschappers aanvaarde kennis is ondanks hun religiositeit en deze niet willen betrekken in hun onderzoek.

Hoe zou jij reageren als er een pandemie uitbreekt en de virologen zeggen: "God deed dat". Wat is het nu het verklarend vermogen daarvan? Nul.

Idem voor de evolutietheorie.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:49:22 #264
pi_50856529
quote:

[..]

Mwahhh, dat is altijd het standaard beeld, dat gelovigen geen wetenschappers kunnen zijn, terwijl er genoeg christenen zijn geweest die er een grote rol in hebben gespeeld. Het enige wat werkelijk tegen geloof pleit is de evolutietheorie en die vind ik zelf niet overtuigend.
[..]

Ik vraag me af of technologie daar nou werkelijk wat aan bijgedragen heeft,
[..]

En dit je reinste onzin. Technologie lost niets op, mensen lossen iets op door middel van technologie. Diezelfde technologie heeft voor de atoombom gezorgd.
[..]

Ja ik vind de islam dan ook echt helemaal niets. Christenen echter hebben over het algemeen weinig moeite met technologische vooruitgang en wetenschap volgens mij?. Behalve als het voor de verkeerde doeleinden gebruikt wordt. Wat de zondeval hiermee te maken heeft snap ik niet.
Jou geloof noopt je om niet in de evolutie theorie te geloven. Als de evolutie theorie waar is, word jou kennis en begrip van de werkelijkheid beperkt door jou geloof.

Natuurlijk weet je zeker dat God bestaat en dat de evolutietheorie onzin is. Maar probeer je het eens voor te stellen voor de grap. De evolutietheorie klopt, maar een hoop mensen die in de bijbel willen geloven verzinnen allemaal uitvluchten om hem te kunnen verwerpen.
pi_50856617
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent niet nieuwsgierig. Je vind het prettiger om te lezen hoe het zit dan zelf uit te zoeken.
Tuurlijk ben ik nieuwsgierig. Je kunt prima dingen uitzoeken door gebruik te maken van wat andere mensen ontdekt hebben. Zonder daar gebruik van te maken kom je niet ver. Dan kun je iedere keer opnieuw het wiel uitvinden.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:04:32 #266
pi_50857124
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:52 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Tuurlijk ben ik nieuwsgierig. Je kunt prima dingen uitzoeken door gebruik te maken van wat andere mensen ontdekt hebben. Zonder daar gebruik van te maken kom je niet ver. Dan kun je iedere keer opnieuw het wiel uitvinden.
quote:
Zelf nieuwe kennis verzamelen door middel van wetenschappelijk onderzoek vind ik saai
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:06:31 #267
41051 Rasing
pi_50857207
Een beetje in een laboratorium druppels van het een bij het ander doen is ook wel tergend saai...
pi_50857232
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Kan toch weinig onduidelijk aan zijn?

1) Ik wil van alles weten
2) Ik heb geen zin om alles 'from scratch' uit te zoeken, dus maak gebruik van wat al bekend is
pi_50857266
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:47 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dat is niet zijn stelling. Hij heeft een punt dat aanvaarde kennis van religieuze wetenschappers aanvaarde kennis is ondanks hun religiositeit en deze niet willen betrekken in hun onderzoek.

Hoe zou jij reageren als er een pandemie uitbreekt en de virologen zeggen: "God deed dat". Wat is het nu het verklarend vermogen daarvan? Nul.

Idem voor de evolutietheorie.
Dat is niet de bedoeling nee.
pi_50857315
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:46 schreef Rasing het volgende:

[..]

Jezus die over water loopt is onmogelijk te verklaren met de huidige kennis, God tovert mensen om in zoutpilaren...
Ja als je bovennatuurlijke zaken ook uitsluit zijn zulke dingen niet mogelijk.
pi_50857519
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nounou.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:14:46 #272
pi_50857552
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:07 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Kan toch weinig onduidelijk aan zijn?

1) Ik wil van alles weten
2) Ik heb geen zin om alles 'from scratch' uit te zoeken, dus maak gebruik van wat al bekend is
Dan ben je meer een theoreticus (net als ik, hoewel ik er nog niet mijn beroep van heb gemaakt). Grotere verbanden zien enzo. Ja, dan zijn experimentjes saai. De enige reden dat je ze op school moest doen is om in te zien hoe de wetenschap in de praktijk werkt.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:14:48 #273
41051 Rasing
pi_50857553
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja als je bovennatuurlijke zaken ook uitsluit zijn zulke dingen niet mogelijk.
Die zijn inderdaad niet mogelijk nee. Niet volgens de huidige kennis van de wereld om ons heen. Het staat je vrij om aan te tonen dat je heus wel op water kunt lopen, maar tot die tijd beschouw ik de Bijbel als verhaaltjesboek. Niet anders dan Harry Potter en Lord of the Rings. Misschien iets minder gemakkelijk leesbaar.
pi_50858517
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:14 schreef Rasing het volgende:

[..]

Die zijn inderdaad niet mogelijk nee. Niet volgens de huidige kennis van de wereld om ons heen. Het staat je vrij om aan te tonen dat je heus wel op water kunt lopen, maar tot die tijd beschouw ik de Bijbel als verhaaltjesboek. Niet anders dan Harry Potter en Lord of the Rings. Misschien iets minder gemakkelijk leesbaar.
Zolang je dan maar duidelijk is dat je met zo'n houding nooit eenmalige, Goddelijke acties boven de status van verhaaltjes zult kunnen verheffen.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:53:22 #275
pi_50859092
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:38 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Zolang je dan maar duidelijk is dat je met zo'n houding nooit eenmalige, Goddelijke acties boven de status van verhaaltjes zult kunnen verheffen.
Ik geloof niet in God. Ik geloof dus ook niet in eenmalige Goddelijke akties. Dan blijven er verhaaltjes over die verder niet zeggen over evolutie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')