abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50714057
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:44 schreef koen_pijl het volgende:
Voor:
De VS had die atoombom nooit hoeven gooien, Japan was al aan het verliezen. Bom is alleen gegooid om tijd en manschappen te besparen. (Nog steed een twistpunt)
VS heeft zich echt heel slecht misdragen tijdens Vietnam oorlog.

Tegen:
Rusland heeft zelf miljoenen mensen gedood.
Rusland was ook niet vies van de kernbommen en heeft er serieus meelopen dreigen (cuba crisis)

Ben persoonlijk niet echt fan van Stalin, helaas een verschrikkelijk fout ventje geweest, maar het idee blijf ik mooi vinden dat iedereen gelijk is. Daarom ben ik eerder geneigd positiever naar SU te kijken dan naar de VS. Je bent nooit 100% objectief ook al probeer je dat te zijn.
Stalin is waarschijnlijk de enige wereldleider die nog dood en verderf zaaide ná zijn dood, namelijk tijdens zijn uitvaart door verdrukking...
pi_50714067
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:46 schreef Apropos het volgende:

[..]

Maar natuurlijk. Zeg eens, hoeveel Amerikaanse openbare aanklagers ontvingen dit jaar een lijstje met: ''neem zevenduizend mensen gevangen, schiet er drieduizend dood en laat de rest kanalen graven'' ?
Is niet te vergelijken. Amerika heeft zat mensen geexcuteerd. In Vietnam met bosjes gelijk. Maar wij staan natuurlijk wel hier onder VS invloed, dus we horen/hoorden alleen slechte verhalen over SU.
Xbox Live: koenpijl
  vrijdag 22 juni 2007 @ 00:51:02 #28
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_50714136
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:46 schreef Apropos het volgende:

[..]

Maar natuurlijk. Zeg eens, hoeveel Amerikaanse openbare aanklagers ontvingen dit jaar een lijstje met: ''neem zevenduizend mensen gevangen, schiet er drieduizend dood en laat de rest kanalen graven'' ?
Dit jaar? Is dat van belang dan?
pi_50714207
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:48 schreef koen_pijl het volgende:

[..]

Is niet te vergelijken.
Ik reageerde dan ook slechts op de zoveelste absurditeit uit de koker van rood_verzet. Het Amerikaanse rechtssysteem kent schandalige gebreken, maar zijn vergelijking slaat op niets.
quote:
Amerika heeft zat mensen geexcuteerd. In Vietnam met bosjes gelijk.
Klopt, niemand ontkent dat. Maar gedurende de gezamenlijk Russisch-Duitse bezetting van Polen bracht de Russische geheime dienst per maand doorgaans meer gevangenen om dan de Gestapo. Probeer dat rood_verzet maar eens aan z'n verstand te brengen.
quote:
Maar wij staan natuurlijk wel hier onder VS invloed, dus we horen/hoorden alleen slechte verhalen over SU.
Ja, da's net zo'n platitude als ''wij horen alleen maar slechte verhalen over het Derde Rijk.''
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_50714215
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:51 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Dit jaar? Is dat van belang dan?
Nee, jouw opmerking was relevant, wou je zeggen?
pi_50714244
Leuke discussie waar je nooit uit zult komen!
Maar ja hier moet ik morgen serieus een discussie over houden op school.
Xbox Live: koenpijl
pi_50714382
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:24 schreef __Saviour__ het volgende:
tja, helemaal ongelijk heeft ie niet. de amerikanen voeren ook hele smerige dingen uit.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  vrijdag 22 juni 2007 @ 01:07:38 #33
117098 Hathor
Effe niet
pi_50714535
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:21 schreef rood_verzet het volgende:
Maar goed, Poetin's motief om hier nu mee te komen is mij volstrekt duidelijk: de verkiezingen komen eraan en hij speelt in op de gevoelens van de Russen en bij de meerderheid daarvan is Stalin eerder positief dan negatief
Als dat zijn enige motief is hoeft ie alleen maar "Rusland blank" als slogan te gebruiken, en iedereen stemt Puto.

En als de meerderheid van de Russen Stalin eerder positief beschouwd dan negatief, dan is het met dat volk nog erger gesteld dan ik dacht, sterker nog...dan zijn ze eigenlijk hopeloos verloren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_50714822
Tegenwoordig heel veel vreemde nieuws uit dit soort landen,polen wil 6.5 miljoen dooie mensen erbij en putin blaat de hele tijd...
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  vrijdag 22 juni 2007 @ 01:18:34 #35
117098 Hathor
Effe niet
pi_50714851
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:40 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Hmm ik ben eerder van mening dat die atoomwapenrace eerder nadelige effecten heeft gehad voor de economie van de USSR
Op lange temijn klopt dat wel ja, maar dankzij die wapenwedloop hebben ze zichzelf in de positie van serieuze gesprekspartner op wereldniveau gemanouvreerd. Hadden ze niet zo'n afschrikwekkend wapenarsenaal gehad, had geen hond tegen de Sovjets aangepist, want wel beschouwd ziet bijna iedereen ze als een noodzakelijk kwaad. Echte vrienden hebben ze niet, en zullen ze vrees ik ook nooit krijgen, angst en verwarring zijn namelijk geen gezonde basis voor een duurzame vriendschap.

Rusland is de laatste tijd een beetje afgegleden naar een bijrol, en Puto probeert dat nu uit alle macht te herstellen. Het is jammer dat zoveel Europese landen qua gastoevoer afhankelijk zijn van Rusland, want anders hadden ze zich in allerlei bochten moeten wringen om het respect af te dwingen waar ze zo naar hunkeren, en dat had ik graag willen zien.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 01:20:24 #36
117098 Hathor
Effe niet
pi_50714902
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 01:17 schreef Double-Helix het volgende:
Tegenwoordig heel veel vreemde nieuws uit dit soort landen,polen wil 6.5 miljoen dooie mensen erbij en putin blaat de hele tijd...
Volgens mij willen de Polen er een slorige 30 miljoen bij, ze praten vanuit het perspectief van "als er geen tweede wereldoorlog was geweest".
  vrijdag 22 juni 2007 @ 01:22:02 #37
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_50714946
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 23:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is toch geen serieuze gesprekpartner meer?
Hij heeft toch gewoon wb de massamoorden die Amerika in het verleden heeft gepleegd?
-
  vrijdag 22 juni 2007 @ 01:27:31 #38
117098 Hathor
Effe niet
pi_50715059
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 01:22 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Hij heeft toch gewoon wb de massamoorden die Amerika in het verleden heeft gepleegd?
Wees eens wat specifieker dan? Welke massamoorden?
pi_50715082
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 01:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Native Americans, Hiroshima/Nagasaki, Vietnam?
pi_50715131
En de Korea-oorlog natuurlijk.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 01:42:23 #41
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_50715336
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 01:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat Sloggi zegt.
En dan hebben we natuurlijk nog een aantal situaties waar Amerika een dictator steunde of zelfs in het zadel hielp.. Die lieten op hun beurt ook weer talloze mensen verdwijnen.
-
  vrijdag 22 juni 2007 @ 01:44:46 #42
117098 Hathor
Effe niet
pi_50715376
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 01:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Native Americans, Hiroshima/Nagasaki, Vietnam?
Native Americans ben ik helemaal met je eens, maar dat is een gesprek zonder voedingsbodem, al een hele lange tijd.

Hiroshima/Nagasaki had veel meer slachtoffers geeist als de Amerikanen het op conventionele hadden geprobeerd te beslissen. Mogelijk honderdduizenden slachtoffers meer aan beide zijden. De Amerikanen hebben in dit geval de enige juiste keuze gemaakt, met het oog op het aantal slachtoffers aan eigen zijde zo laag mogelijk te houden. Ieder ander in die positie zou hetzelfde hebben gedaan, en dat weet jij net zo goed als ik.

Vietnam had veel minder erg kunnen uitpakken, als de Amerikaanse legerleiding van bovenaf niet beknot zou zijn door allerlei politieke eendagsvliegen. Een oorlog proberen te voeren met allerlei opgelegde beperkingen om maar niemand tegen het zere been te schoppen is bij voorbaat al gedoemd te mislukken. Als de USAF gewoon Hanoi en andere strategische doelen in NV had mogen bombarderen had die oorlog jaren korter geduurd, en dus uiteindelijk minder slachtoffers geeist. Maar van genocide of iets in die koers kan geen sprake zijn, het was gewoon een vuile oorlog, waarbij aan beide kanten vele slachtoffers zijn gevallen.

Kortom...de Amerikanen gaan vergelijken met bijvoorbeeld de nazi's of het Stalin regime loopt op zo goed als alle vergelijkingen mank.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hathor op 22-06-2007 01:51:55 ]
  vrijdag 22 juni 2007 @ 01:46:58 #43
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50715409
Nou ja gelukkig zijn die 20+ miljoen doden onder Stalin maar een statistiek. Z'n eigen volk notabene.

En haal de native Americans er maar bij, mag je toch ook zeker de Europeanen de schuld voor geven.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 01:49:07 #44
117098 Hathor
Effe niet
pi_50715446
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 01:31 schreef Sloggi het volgende:
En de Korea-oorlog natuurlijk.
Ook daar was Amerika in ieder geval niet de aggressor. Als ze NIET hadden ingegrepen, was het leed in Azie vele malen groter geweest, en waarschijnlijk uiteindelijk de aanleiding voor een nieuwe globale oorlog. Zuid Korea zou nu niet hebben bestaan, en zeer waarschijnlijk Taiwan ook niet. De gehele wereldeconomie zou dan nu waarschijnlijk een stuk minder florisant zijn geweest. Maar goed, dat laatste is maar gissen, maar dat de Amerikanen hebben ingegrepen is juist geweest.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 01:50:18 #45
117098 Hathor
Effe niet
pi_50715468
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 01:46 schreef popolon het volgende:
Nou ja gelukkig zijn die 20+ miljoen doden onder Stalin maar een statistiek. Z'n eigen volk notabene.

En haal de native Americans er maar bij, mag je toch ook zeker de Europeanen de schuld voor geven.
Tuurlijk, de blanke Amerikanen zijn eigenlijk ook gewoon Europeanen, al zullen ze het nooit toegeven.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 01:51:27 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50715485
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 01:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tuurlijk, de blanke Amerikanen zijn eigenlijk ook gewoon Europeanen, al zullen ze het nooit toegeven.
Emigratie vierde toen hoogtij, dus ja, veel geboren Europeanen deden daar ook aan mee.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 01:51:31 #47
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_50715490
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:44 schreef koen_pijl het volgende:
Voor:
De VS had die atoombom nooit hoeven gooien, Japan was al aan het verliezen. Bom is alleen gegooid om tijd en manschappen te besparen. (Nog steed een twistpunt)
VS heeft zich echt heel slecht misdragen tijdens Vietnam oorlog.
Er gaan stemmen op die zeggen dat de VS van Japan een proeftuin hebben gemaakt door hun kernbommen te laten droppen. Ergens zal dit wel hebben meegespeeld, de 2 bommen waren namelijk van wezenlijk andere aard, de een was een uranium bom, de ander een plutonium bom. Tevens was het een boodschap ter afschrikking, de VS was immers in staat om op 2 manieren succesvol het meest vernietigende wapen te maken dat de wereld ooit gezien had. Maar laat het toch duidelijk zijn dat de belangrijkste reden was geen onnodige tijd en troepen te verspillen aan Japan. Die Japanners waren namelijk echte doorzetters met hun kamikaze acties, de enige manier om hen in een klap op de knieën te dwingen was het tonen van militaire superioriteit en het demoraliseren van de Japanse burger.

Het klopt, de VS heeft zich zeker niet van zijn schoonste kant laten zien in Vietnam, maar laten we de escapades van onze Russische vrienden ook niet vergeten.
quote:
Tegen:
Rusland heeft zelf miljoenen mensen gedood.
Rusland was ook niet vies van de kernbommen en heeft er serieus meelopen dreigen (cuba crisis)
De inval in Afghanistan was natuurlijk ook een prachtig staaltje oorlogsvoering van het Bolsjewisme, waar ze 2 miljoen Afghaanse burgers over de kling hebben gejaagd. Toch een serieus aandeel op de ongeveer 50 miljoen doden tijdens het Sovjetregime.
quote:
Ben persoonlijk niet echt fan van Stalin, helaas een verschrikkelijk fout ventje geweest, maar het idee blijf ik mooi vinden dat iedereen gelijk is. Daarom ben ik eerder geneigd positiever naar SU te kijken dan naar de VS. Je bent nooit 100% objectief ook al probeer je dat te zijn.
Stalin was een waanzinnige machtsgeile idioot, die zich in zijn latere jaren voornamelijk bezighield met het vereren van zijn eigen persoontje.

Het idee dat als iedereen gelijk is een gelukzame samenleving oplevert, is ernstig te betwijfelen. De mens is van nature competitief ingesteld, dit leidt tot de meeste innovatie en persoonlijke rijkdom (zowel materieel als mentaal). In de Sovjetrepubliek ontbrak het hieraan, de enige competitie was jezelf zo goed mogelijk assimileren naar het ideaalmodel van een arbeider zoals werd voorgeschreven door de apparatsjiks in Moskou, om een enkele reis naar Siberië te voorkomen.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 01:56:44 #48
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50715575
Maar Poetje kiest wel een goede tijd uit om met deze wartaal te komen.

Het anti-Amerikanisme is nog nooit zo erg geweest, hij haakt er gewoon nog even op in. Dank u wel Sjors W.
pi_50715591
quote:
. Die Japanners waren namelijk echte doorzetters met hun kamikaze acties, de enige manier om hen in een klap op de knieën te dwingen was het tonen van militaire superioriteit en het demoraliseren van de Japanse burger
De voortdurende ''reguliere'' bombardementen die aan de nucleaire slachtingen voorafgingen, waren daarvoor niet voldoende?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 02:00:34 #50
117098 Hathor
Effe niet
pi_50715634
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 01:58 schreef Apropos het volgende:

[..]

De voortdurende ''reguliere'' bombardementen die aan de nucleaire slachtingen voorafgingen, waren daarvoor niet voldoende?
Waren de reguliere bombardementen voldoende om de verdedigers van Stalingrad op de knieen te dwingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')