abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:59:10 #161
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50893213
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:50 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Geweldig argument om moord te legaliseren!
Iedereen mag de vrijheid hebben om zelf te bepalen hoe die doodgaat. Dat niet-rokers te dom zijn om te feesten en in de kroeg te hangen zonder rokers is niet de schuld van de rokers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:39:39 #162
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_50894813
Wat een frusti zeg die papierversnipperaar , ga lekker papier versnipperen ofzo
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:02:04 #163
pi_50895577
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:39 schreef Enchanter het volgende:
Wat een frusti zeg die papierversnipperaar , ga lekker papier versnipperen ofzo
Doe ik ook. Ondertussen heb ik tijd genoeg om mijn mening te geven.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:41:59 #164
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50901597
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind het dom om alles te verbieden wat toch wel gedaan word. Het is vragen om problemen.
Kortom:

In Nederland vinden toch ook schietpartijen en liquidaties plaats, dan maar wapens legaliseren?
Iedereen rijdt wel eens te hard. Maximumsnelheid maar opheffen?
Er worden meer fietsen gestolen in Nederland dan in China. Fietsendiefstal legaliseren?
quote:
Dat jij geen cijfers hebt over buitenlandse illigale feesten betekend niet dat ze er niet zijn.
Er zijn altijd illegale feestjes. Maar niet met het doel om te kunnen roken. En nogmaals: Roken wordt niet verboden, het mag compleet legaal op straat, en in speciale rokersruimten binnen een horeca bedrijf. Als men in de horecabedrijven echt zo bang is dat men in Nederland anders gaan reageren dan bijvoorbeeld Ieren, Noren, Amerikanen..... dan bouwen ze toch fijn die speciale rokersruimten die wettelijk mogen?

En jij maakt hier de stelling dat men illegale feestjes zouden gaan bouwen om te kunnen roken, dat mag je ook best onderbouwen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:53:53 #165
pi_50902087
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:41 schreef maartena het volgende:

[..]

Kortom:

In Nederland vinden toch ook schietpartijen en liquidaties plaats, dan maar wapens legaliseren?
Iedereen rijdt wel eens te hard. Maximumsnelheid maar opheffen?
Er worden meer fietsen gestolen in Nederland dan in China. Fietsendiefstal legaliseren?
[..]

Er zijn altijd illegale feestjes. Maar niet met het doel om te kunnen roken. En nogmaals: Roken wordt niet verboden, het mag compleet legaal op straat, en in speciale rokersruimten binnen een horeca bedrijf. Als men in de horecabedrijven echt zo bang is dat men in Nederland anders gaan reageren dan bijvoorbeeld Ieren, Noren, Amerikanen..... dan bouwen ze toch fijn die speciale rokersruimten die wettelijk mogen?

En jij maakt hier de stelling dat men illegale feestjes zouden gaan bouwen om te kunnen roken, dat mag je ook best onderbouwen.
Je kan natuurlijk alles verbieden, dan is alles illigaal dan moet iedereen politieman worden om elkaar te kunnen arresteren. Als er maar twee wetten zijn zijn die natuurlijk makkelijker te handhaven. Door sommige drugs soms legaal te laten zijn en soms niet maak je alles onduidelijk en oncontroleerbaar.

De huidige alcohol wetten kunnen al niet gecontroleerd worden. 1 x per jaar word een minderjarige door Kassa! een kroeg of supermarkt in gestuurd om sigaretten of alcohol te kopen en dan is er plotseling van alles aan de hand. Wetten worden gewoon niet gehandhaaft, het heeft dan ook geen zin om nieuwe wetten te maken.

Als een bar met vaste klanten besluit dat er gerookt mag worden kan het wel een paar jaar duren voordat iemand daarachter komt.

Er worden nu al steeds meer illigale feesten gehouden omdat er op de legale feesten scherper op drugs word gecontroleerd. Als er straks niet meer gerookt kan worden is er meer animo voor illigale feesten, dus is er meer geld mee te verdienen dus komen ze er ook.
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:03:54 #166
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50902471
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als een bar met vaste klanten besluit dat er gerookt mag worden kan het wel een paar jaar duren voordat iemand daarachter komt.
In een of ander boerengat misschien. Maar in de gemiddelde stad zal dat niet zo snel gebeuren. En wederom: Waarom denk jij dat dit in Nederland wel zal gaan gebeuren, terwijl dat in het buitenland niet zo is?
quote:
Er worden nu al steeds meer illigale feesten gehouden omdat er op de legale feesten scherper op drugs word gecontroleerd. Als er straks niet meer gerookt kan worden is er meer animo voor illigale feesten, dus is er meer geld mee te verdienen dus komen ze er ook.
Roken is een animo voor een illegaal feest? Roken wordt toch niet verboden, waarom zouden ze daarvoor een illegaal feest moeten houden? Wat is er mis met een rokersruimte bijvoorbeeld? De horeca kan kiezen om hierin te investeren.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:05:42 #167
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50902553
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan natuurlijk alles verbieden, dan is alles illigaal dan moet iedereen politieman worden om elkaar te kunnen arresteren. Als er maar twee wetten zijn zijn die natuurlijk makkelijker te handhaven. Door sommige drugs soms legaal te laten zijn en soms niet maak je alles onduidelijk en oncontroleerbaar.
Ik heb ook geen problemen met de legalisatie van sommige drugs. Roken wordt ook NIET verboden, je doet alsof het wel zo is.
-
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:41:08 #168
pi_50903817
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:05 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik heb ook geen problemen met de legalisatie van sommige drugs. Roken wordt ook NIET verboden, je doet alsof het wel zo is.
Ik heb al gesteld dat voor veel mensen onstspannen gelijk staat aan dansen, roken en drinken. Dan kan je het buiten moeten roken zie als slechts een detail, voor veel feestende rokers is dat niet zo. Alsof je als vleeseter naar een vegetarisch restaurant gaat; je kan wel vlees bestellen bij je maaltijd, maar graag buiten opeten.
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:42:02 #169
pi_50903839
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:03 schreef maartena het volgende:

[..]

In een of ander boerengat misschien. Maar in de gemiddelde stad zal dat niet zo snel gebeuren. En wederom: Waarom denk jij dat dit in Nederland wel zal gaan gebeuren, terwijl dat in het buitenland niet zo is?
[..]
Deze problemen spelen in het buitenland ook.
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:51:19 #170
3542 Gia
User under construction
pi_50904212
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb al gesteld dat voor veel mensen onstspannen gelijk staat aan dansen, roken en drinken. Dan kan je het buiten moeten roken zie als slechts een detail, voor veel feestende rokers is dat niet zo. Alsof je als vleeseter naar een vegetarisch restaurant gaat; je kan wel vlees bestellen bij je maaltijd, maar graag buiten opeten.
Als je vlees wilt, ga je niet naar een vegetarisch restaurant.

Roken is niet iets wat onomstotelijk is verbonden met uitgaan, behalve dan voor de rokers.
Je mag straks gewoon niet meer roken in de horeca. Dus kunnen niet-rokers rustig naar de kroeg of restaurant. Ook rokers kunnen dat nog steeds. Alleen moeten die buiten roken.

De link die jij legt met een vlees willen eten in een vegetarisch restaurant slaat nergens op.
Ik bestel ook geen stamppot bij de chinees.
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:45:22 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50906158
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:51 schreef Gia het volgende:
Roken is niet iets wat onomstotelijk is verbonden met uitgaan, behalve dan voor de rokers.
Je mag straks gewoon niet meer roken in de horeca. Dus kunnen niet-rokers rustig naar de kroeg of restaurant. Ook rokers kunnen dat nog steeds. Alleen moeten die buiten roken.
Precies. Verder kan de horeca ervoor kiezen te investeren in een rokersruimte waardoor men toch binnen de kroeg kan blijven roken, alleen in een aparte, afgeschermde ruimte waar verder geen personeel komt. Cijfers uit het buitenland wijzen er echter op dat de investering van een rokersruimte meer is dan het potentiele omzetverlies, dus men ziet er meestal maar vanaf. Maar als Papierversnipperaar daadwerkelijk denk dat de uitgaanswereld vergaat op 1 juli 2008, dan heeft ie het goed mis.

Illegale rook parties....
quote:
De link die jij legt met een vlees willen eten in een vegetarisch restaurant slaat nergens op.
Oh, hij houdt wel van het vergelijken van appels met peren. Hij haalt er de meest waanzinnige voorbeelden bij om maar gelijk te krijgen.
-
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:45:53 #172
pi_50906178
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je vlees wilt, ga je niet naar een vegetarisch restaurant.

Het probleem is dat er straks nog maar 1 restaurant is. De vegetariers wilden namelijk geen vlees op de kaart, daar kregen ze hoestbuien van. Ze waren te dom om zelf vegatarische restaurants te beginnen, dus hebben een wet bedacht dat er in restaurants geen vlees geserveerd en genuttigt mocht worden (of mogen er straks in de kroeg nog wel sigarettenautomaten staan?).
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:48:26 #173
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_50906264
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het probleem is dat er straks nog maar 1 restaurant is. De vegetariers wilden namelijk geen vlees op de kaart, daar kregen ze hoestbuien van. Ze waren te dom om zelf vegatarische restaurants te beginnen, dus hebben een wet bedacht dat er in restaurants geen vlees geserveerd en genuttigt mocht worden (of mogen er straks in de kroeg nog wel sigarettenautomaten staan?).
Het wil maar niet in je kop doordringen dat je met roken direct ANDEREN om je heen schaadt en met bier drinken, vet eten, coke snuiven, heroine spuiten NIET
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:19:31 #174
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50907247
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het probleem is dat er straks nog maar 1 restaurant is. De vegetariers wilden namelijk geen vlees op de kaart, daar kregen ze hoestbuien van. Ze waren te dom om zelf vegatarische restaurants te beginnen, dus hebben een wet bedacht dat er in restaurants geen vlees geserveerd en genuttigt mocht worden.
Wederom een vergelijking die nergens op slaat. Ten eerste zijn vegetarische restaurants relatief populair omdat hierbij de marktwerking prima werkt, en ten tweede is het weer iets wat je totaal niet met roken kan vergelijken. Een vegetariër krijgt namelijk geen vlees in zijn of haar lichaam als ik naast een vegetariër fijntjes een dikke biefstuk zit te eten.
quote:
(of mogen er straks in de kroeg nog wel sigarettenautomaten staan?).
Sigarettenautomaten mogen blijven staan, ook na het rookverbod in de horeca. Nogmaals, voor de zoveelste keer..... ROKEN WORDT NIET VERBODEN, je mag het alleen niet meer doen binnen een horeca gelegenheid.

Je snapt nog steeds niet hoe het zit, of wel....
-
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:26:10 #175
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_50907465
LOl wat dramatiseer jij alles papierversnipperaar
  donderdag 28 juni 2007 @ 00:02:08 #176
pi_50922425
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:26 schreef Grimm het volgende:
LOl wat dramatiseer jij alles papierversnipperaar
Ik vind het pure discriminatie. Niet-rokers zijn gewoon jaloers omdat rokers wel kunnen feesten. Als ze rokers niet nodig hadden was er al 30 jaar niet-rokers horeca geweest. Maar op dat punt zou marktwerking plotseling niet werken? 20% van nederland rookt en bepaald dat iedereen verplicht mee moet roken? Niet-rokers zijn gewoon zielig en jaloers.
  donderdag 28 juni 2007 @ 00:51:43 #177
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_50923959
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 00:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik vind het pure discriminatie. Niet-rokers zijn gewoon jaloers omdat rokers wel kunnen feesten. Als ze rokers niet nodig hadden was er al 30 jaar niet-rokers horeca geweest. Maar op dat punt zou marktwerking plotseling niet werken? 20% van nederland rookt en bepaald dat iedereen verplicht mee moet roken? Niet-rokers zijn gewoon zielig en jaloers.
Haha je lijkt wel een ajax supportert Calimero!
Dit is gewoon dikke onzin wat je nu zegt haha en jaloers waarop? op een stel verkoolde longen? Ooit bij body's in Amsterdam geweest of op een snijzaal? dan weet je wel wat roken met je lichaam doet.
  donderdag 28 juni 2007 @ 01:03:10 #178
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50924205
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 00:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Niet-rokers zijn gewoon zielig en jaloers.

Je zet jezelf wel heel erg voor schut zo onderhand.....
-
  donderdag 28 juni 2007 @ 01:09:49 #179
pi_50924347
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 00:51 schreef Grimm het volgende:

[..]

Haha je lijkt wel een ajax supportert Calimero!
Dit is gewoon dikke onzin wat je nu zegt haha en jaloers waarop? op een stel verkoolde longen? Ooit bij body's in Amsterdam geweest of op een snijzaal? dan weet je wel wat roken met je lichaam doet.
Dan moet je rokers gewoon laten roken als ze zich willen ontspannen en dan zoek je zelf een niet-rokers kroeg op. Maar als een debiel de rokers opzoeken en roepen dat ze zo gezellig zijn maar wel ff moeten ophouden met roken is misdadig.
  donderdag 28 juni 2007 @ 01:10:50 #180
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50924385
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 01:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan moet je rokers gewoon laten roken als ze zich willen ontspannen en dan zoek je zelf een niet-rokers kroeg op. Maar als een debiel de rokers opzoeken en roepen dat ze zo gezellig zijn maar wel ff moeten ophouden met roken is misdadig.
De horeca mag rokersruimten inrichten. Probleem opgelost toch?

Roken an-sich is niet misdadig. Maar het feit dat men met roken willens en wetens een hele zooi enorm gevaarlijke chemicalien in de lucht verspreid wel.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')