abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:02:34 #121
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50854832
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:33 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat is ert mis met wat mensen die een paar jaar eerder dood gaan. Persoonlijk ben ik van mening dat het grootste gevaar voor de mensen de komende jaren de overbevolking van deze aarde is. Hierdoor gaan we in de niet te verre toekomst verschillende problemen krijgen. Je moet het juist toejuichen dat er wat mensen zijn die blijkbaar van mening zijn dat we niet allemaal 90 hoeven te worden
Ik heb al een linkje gegeven dat niet-roken in eerste instansie 1 miljard bespaard, maar op iets langere termijn lopen de kosten weer op. Niet-rokers drukken de kosten (en ze leveren belastinggeld op). Natuurlijk word daar niet op gereageerd. (Alcohol kost ons 5,5 miljard per jaar)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:04:20 #122
pi_50854904
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Voor de mensen die daarvoor kiezen, niks inderdaad. Maar ook sommige meerokers gaan eerder dood door de rook van anderen. En daar is veel mis mee.
Helaas zijn die mensen te debiel om voor zichzelf te zorgen want de niet rokers gaan massaal naar rokers-kroegen. Niet-rokers kroegen gaan over de kop omdat rokers wel kunnen feesten of zoiets. Schandalig dat de rokers nu moeten opdraaien voor het debiele mee-loop gedrag van niet rokers.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:20:47 #123
3542 Gia
User under construction
pi_50855516
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Helaas zijn die mensen te debiel om voor zichzelf te zorgen want de niet rokers gaan massaal naar rokers-kroegen. Niet-rokers kroegen gaan over de kop omdat rokers wel kunnen feesten of zoiets. Schandalig dat de rokers nu moeten opdraaien voor het debiele mee-loop gedrag van niet rokers.
Sorry, maar ik ken, behalve buurthuizen, geen niet-rokers kroegen.
En zelfs als ik in een restaurant in een niet-roken gedeelte zit, wordt er op verzoek bij het tafeltje naast ons, alsnog een asbak gebracht.

Oftewel, kroegen, restaurants enz.... houden zich totaal niet aan de voorschriften, waar de niet-rokers de dupe van zijn, dus dan maar een totaal verbod.

Ik ben er blij mee.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:32:18 #124
pi_50858272
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Sorry, maar ik ken, behalve buurthuizen, geen niet-rokers kroegen.
En zelfs als ik in een restaurant in een niet-roken gedeelte zit, wordt er op verzoek bij het tafeltje naast ons, alsnog een asbak gebracht.

Oftewel, kroegen, restaurants enz.... houden zich totaal niet aan de voorschriften, waar de niet-rokers de dupe van zijn, dus dan maar een totaal verbod.

Ik ben er blij mee.
Niet-rokers kroegen zijn geprobeerd, maar er is te weinig belangstelling voor. Feesten en roken hoort blijkbaar bij elkaar. Als al die niet-rokers die nu thuis zitten zouden gaan stappen met een rookverbod dan was niet-rokers horeca allang een groot succes geworden.

Overigens is er in dit topic al een verschil gemaakt tussen eet-gelegenheden en natte horeca.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:49:59 #125
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50861205
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat is ert mis met wat mensen die een paar jaar eerder dood gaan.
Vraag dat mijn oom. Hij kreeg 2 maanden geleden de diagnose longkanker, en hij rookte hooguit 1 of 2 pijpjes per week (en was alweer een jaar of 2 gestopt). Dit jaar haalt ie nog. Volgend jaar is onzeker..... 68 jaar, heeft 40 jaar lang voor zijn pensioen betaald, en kan er niet lang van genieten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:56:31 #126
pi_50861410
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:49 schreef maartena het volgende:

[..]

Vraag dat mijn oom. Hij kreeg 2 maanden geleden de diagnose longkanker, en hij rookte hooguit 1 of 2 pijpjes per week (en was alweer een jaar of 2 gestopt). Dit jaar haalt ie nog. Volgend jaar is onzeker..... 68 jaar, heeft 40 jaar lang voor zijn pensioen betaald, en kan er niet lang van genieten.
Dus daarom ben jij zo een fanatieke anti-roker. Je viert de frustratie over je zieke oom bod op onschuldige feestvierders. Dictator!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:00:03 #127
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50861541
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus daarom ben jij zo een fanatieke anti-roker. Je viert de frustratie over je zieke oom bod op onschuldige feestvierders. Dictator!
Nee hoor, ik ben al jaren voor een rookvrije horeca. En mijn oom heeft verder weinig te maken met de rookvrije horeca trouwens, hij rookte immers zelf. (Alhoewel hij wel 40 jaar lang in een omgeving gewerkt heeft waar veel gerookt werd).

Ik wil van mijn biefstuk kunnen genieten zonder rook.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:10:19 #128
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50861948
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Niet-rokers kroegen zijn geprobeerd, maar er is te weinig belangstelling voor. Feesten en roken hoort blijkbaar bij elkaar.
Het is inderdaad niet makkelijk om de sociologische aspecten omtrent een rookvrij cafe te snappen (en eigenlijk daarmee de economische). . De markt werking werkt inderdaad niet, de redenen zijn al in tientallen topics besproken. Daarom kiezen vrijwel alle landen om ons heen voor een totaal rookverbod.

Er bestond trouwens in 2004 een optie om te kiezen voor een rookvrije horeca, behalve kleine kroegen. Dus restaurants en grote cafe's/discotheken wel, maar de kleine stamkroeg niet. (In Spanje en Belgie bestaan dergelijke uitzonderingen. Daar wilde de horecabonden NIETS van weten, en toen kwamen ze zelf met dat compromisvoorstel waarin de horeca zelf wel rookvrij zou worden. In 2007 zou 75% al rookvrij moeten zijn, maar die afspraken kwamen ze niet na. Tja, en wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, nu hebben ze een algeheel rookverbod aan hun kop.

CDA wilde het in het regeerakkoord hebben, en de PvdA ging overstag. En dus moet je het er nu mee doen!
-
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:21:01 #129
pi_50862373
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben al jaren voor een rookvrije horeca. En mijn oom heeft verder weinig te maken met de rookvrije horeca trouwens, hij rookte immers zelf. (Alhoewel hij wel 40 jaar lang in een omgeving gewerkt heeft waar veel gerookt werd).

Ik wil van mijn biefstuk kunnen genieten zonder rook.
Dat kan je ook gewoon thuis doen, dan val je als anti-roker verder niemand lastig.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:24:52 #130
pi_50862497
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:10 schreef maartena het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet makkelijk om de sociologische aspecten omtrent een rookvrij cafe te snappen (en eigenlijk daarmee de economische). . De markt werking werkt inderdaad niet, de redenen zijn al in tientallen topics besproken. Daarom kiezen vrijwel alle landen om ons heen voor een totaal rookverbod.

Er bestond trouwens in 2004 een optie om te kiezen voor een rookvrije horeca, behalve kleine kroegen. Dus restaurants en grote cafe's/discotheken wel, maar de kleine stamkroeg niet. (In Spanje en Belgie bestaan dergelijke uitzonderingen. Daar wilde de horecabonden NIETS van weten, en toen kwamen ze zelf met dat compromisvoorstel waarin de horeca zelf wel rookvrij zou worden. In 2007 zou 75% al rookvrij moeten zijn, maar die afspraken kwamen ze niet na. Tja, en wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, nu hebben ze een algeheel rookverbod aan hun kop.

CDA wilde het in het regeerakkoord hebben, en de PvdA ging overstag. En dus moet je het er nu mee doen!
Agressie, overlast, klopjachten op anti-rokers, illigale drugs en sex-feesten. Je moet het er straks maar mee doen.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:40:32 #131
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_50863048
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Agressie, overlast, klopjachten op anti-rokers, illigale drugs en sex-feesten. Je moet het er straks maar mee doen.
anders sluit je je ogen even voor de succesverhalen van andere landen en ga je een doemscenario opdreunen?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:42:12 #132
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_50863098
Wat is er mis met het recht om als niet-roker te kunnen stappen zonder dat je longen door derden worden vervuild? Je wordt niet als roker geboren, lijkt me dat de roker zich dan ook maar aanpast en niet andersom.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:48:02 #133
pi_50863309
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:42 schreef DionysuZ het volgende:
Wat is er mis met het recht om als niet-roker te kunnen stappen zonder dat je longen door derden worden vervuild? Je wordt niet als roker geboren, lijkt me dat de roker zich dan ook maar aanpast en niet andersom.
Rokers hebben het recht of te feesten. En dat doen ze met roken. En heel veel horeca mensen willen roken tijdens hun werk. Voor sommigen is dat zelfs een reden om in de horeca te willen werken. Geld verdienen en feesten (drinken + roken) tegelijk. Jij denkt dat je een donkere stinkende natte rokerige space-trance-club kan veranderen in een kantoor van de Rabo-bank?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:55:23 #134
pi_50863560
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:40 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

anders sluit je je ogen even voor de succesverhalen van andere landen en ga je een doemscenario opdreunen?
Illigale dingen komen niet altijd volledig in cijferreeksen terecht. Vooral als een regering wil laten zien hoe succesvol ze wel niet zijn kunnen bepaalde nadelige gevolgen van hun beleid onderbelicht blijven.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:56:23 #135
3542 Gia
User under construction
pi_50863598
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Rokers hebben het recht of te feesten.
Sinds wanneer kun je niet feesten zonder roken?

Ik kom minstens één keer per week in een gemeenschapshuis waar niet gerookt mag worden en het is elke keer weer feest. Echt flink druk en super gezellig.

Dat kan straks ook in elke kroeg en elke disco. Gewoon gezellig zonder rooklucht.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 17:05:58 #136
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_50863936
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Rokers hebben het recht of te feesten. En dat doen ze met roken. En heel veel horeca mensen willen roken tijdens hun werk. Voor sommigen is dat zelfs een reden om in de horeca te willen werken. Geld verdienen en feesten (drinken + roken) tegelijk. Jij denkt dat je een donkere stinkende natte rokerige space-trance-club kan veranderen in een kantoor van de Rabo-bank?
niet-rokers hebben ook het recht om te feesten, net zo goed als rokers. Mensen met zware longaandoeningen bijvoorbeeld. Die kunnen dat nu niet. Eerlijk? Nee.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 17:08:30 #137
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_50864021
Ik sta achter de bar in een kroeg en soms in de discotheek. maar ik sta liever in de discotheek, want in de kroeg zitten al die lui aan de bar te roken. je staat dan de hele avond in een walm van rook, en dan kun je volgens mij beter zelf ook een sigaret opsteken, want ik heb soms gewoon keelpijn na een avond werken terwijl toen ik nog rookte daar nooit geen last van had.

[ Bericht 32% gewijzigd door Grimm op 26-06-2007 18:05:54 ]
  dinsdag 26 juni 2007 @ 17:55:17 #138
pi_50865709
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 17:05 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

niet-rokers hebben ook het recht om te feesten, net zo goed als rokers. Mensen met zware longaandoeningen bijvoorbeeld. Die kunnen dat nu niet. Eerlijk? Nee.
Die twee dingen hoeven elkaar niet in de weg te zitten. Je hebt 300 jaar de kans gehad om niet-roken horeca te beginnen maar blijkbaar zijn niet-rokers te dom om te feesten zonder rokers.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 17:57:51 #139
pi_50865801
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 17:08 schreef Grimm het volgende:
Ik sta achter de bar in een kroeg en soms in de discotheek maar ik sta liever in de discotheek in de kroeg zitten al die lui aan de bar te roken, je staat dan de hele avond in een walm van rook.
De discotheek heeft zeker ventilatie?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 18:04:02 #140
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_50866023
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 17:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De discotheek heeft zeker ventilatie?
Mwah aan de bar zit iedereen te roken en ze blazen het grotendeels naar jouw toe. In de discotheek staat iedereen niet centraal om de bar heen zeg maar.
Sinds een paar decenia's is pas de schadelijke gevolgen van roken naar voren gekomen, vroeger was het heel gewoon dat je rookt een was het ook gepast als je een sigaret aannam.

Van mij mogen de rokers wel binnen blijven maar waarom geen afzuigsysteem of dergelijke wat beter het rook afvoert, zo'n dergelijke maatregel zou veel beter passen bij het huidige probleem. Maar zo is het ook een keuze om te stoppen met roken, als je kijkt wat voor negatieve gevolgen het heeft voor je gezondheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')