abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juni 2007 @ 21:37:23 #151
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50743301
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 17:43 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik ga er absoluut geen hele reactie aan wijden, maar (ik rook en blow N.B.) roken is simpelweg veel schadelijker.

Ga zelf maar lekker googlen.
inclusief levertransplantaties drugscriminaliteit en alles er op en er aan? Je gokt maar wat? Ik wil kei harde cijfers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 22 juni 2007 @ 22:36:24 #152
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50745500
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 21:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik wil kei harde cijfers.
Maar je wil er niets voor doen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:30:17 #153
pi_50747467
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar je wil er niets voor doen.
Er zijn vast mensen die die cijfers al hebben. En als jij in je eentje het topic volspamt met onzin posts open ik gewoon weer een nieuwe.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:44:34 #154
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50747870
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er zijn vast mensen die die cijfers al hebben. En als jij in je eentje het topic volspamt met onzin posts open ik gewoon weer een nieuwe.
Het is jouw onzin die dit topic tot ONZ zal verklaren hoor. Niemand hier heeft de cijfers van jouw belachelijke stelling en ik durf te WEDDEN dat je die zelf ook echt niet kan vinden.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_50747920
Wat een vaag topic is dit. Veel zinloze opmerkingen daargelaten
Als je zo een vraagstelling beantwoord wil zien dan moet je gaan filosoferen wat je precies bedoelt met schadelijkheid.
Ergo definieer schadelijkheid in dit verband eens.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:54:17 #156
pi_50748198
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:46 schreef DDM het volgende:
Wat een vaag topic is dit. Veel zinloze opmerkingen daargelaten
Als je zo een vraagstelling beantwoord wil zien dan moet je gaan filosoferen wat je precies bedoelt met schadelijkheid.
Ergo definieer schadelijkheid in dit verband eens.
Medische kosten: Roken is schadelijk voor de roker zelf, maar hoe schadelijk is onduidelijk omdat er ook nog andere vormen van luchtvervuiling zijn.
Meeroken zou ook schadelijk kunnen zijn, maar ook hier word onderzoek bemoeilijkt door andere bronnen van slechte lucht.
Alcohol veroorzaakt directe schade aan de drinker, maar veroorzaakt ook schade aan andere personen vanwege agressie, een slecht gezinsleven, slechte arbeidparticipatie en verkeersongelukken.
Cocaïne en andere drugs hebben het bijkomende nadeel van drugcriminaliteit.

Ik zou graag alle medische en socio-economische kosten van de verschillende genotsmiddelen op een rijtje willen zien. Schade aan de persoon zelf en op de omgeving.

Sommige mensen denken dat alleen roken een genotmiddel is waar je andere mensen mee lastig valt. Dat is dus niet zo, en ik zou graag in cijfers percentages en euro's zien hoe schadelijk verschillende genotsmiddelen zijn voor de gebruiker zelf en voor zijn omgeving.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 23-06-2007 00:05:11 ]
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:05:28 #157
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50748509
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En ik zou graag in cijfers percentages en euro's zien hoe schadelijk verschillende genotsmiddelen zijn voor de gebruiker zelf en voor zijn omgeving.
Nogmaals, kom eerst zelf eens met cijfers om je stelling te onderbouwen. Volgens mij bestaan die cijfers namelijk niet, en je kunt hier wel blijven JANKEN om cijfers van een vergelijking die totaal niet te maken is, maar de stelling die jij hier maakt IS niet te vergelijken.

Het feit alleen al dat je daar zelf geen cijfers van kunt vinden bewijst dat alleen maar, anders had je ze allang zelf gepost.

Dit topic kan wel dicht verder, de TS is nogal gefrustreerd en is niet te overtuigen dat het roken van een genotsmiddel en drinken van een genotsmiddel niet te vergelijken zijn als het gaat om de schade die ze doen aan de omgeving.

Uiteraard mag de TS dit zelf proberen te ontkrachten met cijfers, maar ik denk dat we daar HEEL LANG op kunnen wachten.
-
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:12:42 #158
pi_50748737
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:05 schreef maartena het volgende:

[..]

Nogmaals, kom eerst zelf eens met cijfers om je stelling te onderbouwen. Volgens mij bestaan die cijfers namelijk niet, en je kunt hier wel blijven JANKEN om cijfers van een vergelijking die totaal niet te maken is, maar de stelling die jij hier maakt IS niet te vergelijken.

Het feit alleen al dat je daar zelf geen cijfers van kunt vinden bewijst dat alleen maar, anders had je ze allang zelf gepost.

Dit topic kan wel dicht verder, de TS is nogal gefrustreerd en is niet te overtuigen dat het roken van een genotsmiddel en drinken van een genotsmiddel niet te vergelijken zijn als het gaat om de schade die ze doen aan de omgeving.

Uiteraard mag de TS dit zelf proberen te ontkrachten met cijfers, maar ik denk dat we daar HEEL LANG op kunnen wachten.
Ik ga zo nog even de stad in om te genieten van een rijk uitgaansleven (met tabaksrook om de nacht een romantische vaagheid te geven). Ik vertrouw erop dat jij de hele nacht dit topic blijft bewaken? Je hebt blijkbaar toch niks beters te doen dat hier nutteloze posts te dumpen die mijn vraag niet beantwoorden.

Ik wens je een prettige nacht toe.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:45:18 #159
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50749555
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ga zo nog even de stad in om te genieten van een rijk uitgaansleven (met tabaksrook om de nacht een romantische vaagheid te geven). Ik vertrouw erop dat jij de hele nacht dit topic blijft bewaken? Je hebt blijkbaar toch niks beters te doen dat hier nutteloze posts te dumpen die mijn vraag niet beantwoorden.

Ik wens je een prettige nacht toe. [afbeelding]
Je vragen zijn allang beantwoord, je hebt alleen die antwoorden aan de kant gemikt

Nogmaals, kom eerst zelf met cijfers. Wedden dat je die niet kan vinden?
-
  zaterdag 23 juni 2007 @ 13:30:56 #160
pi_50757405
Op aandringen van maartena geef ik een voorzetje. Maar de cijfers die ik nodig heb voor een goede vergelijking zijn veel uitgebreider en gespecificeerder.

Roken: Massaal stoppen leidt tot een korte termijn besparing van 1 miljard euro, daarna lopen de kosten weer op. http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/1997/10/09/Vp/01.html

Maatschappelijke kosten alcoholgebruik: 5,5 miljard euro http://www.ggznederland.nl/actueel/persberichten/2001/130301.html

Misschien kom ik nog cijfers tegen over andere genotsmiddelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Papierversnipperaar op 23-06-2007 20:21:16 ]
  zaterdag 23 juni 2007 @ 20:29:51 #161
pi_50768347
  zaterdag 23 juni 2007 @ 20:57:47 #162
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50769041
Prima dan! Ik neem aan dat je nu het rookverbod al een feit is per 1 Juli 2008, dat je je nu gaat inzetten voor een Alcoholverbod? En herhaling van de Amerikaanse drooglegging, maar dan in Nederland?

Heb je al een actiewebsite? Een handtekeningenactie? Of blijft het bij wat bagger op FOK!Forum.....
-
  zaterdag 23 juni 2007 @ 21:03:11 #163
pi_50769159
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:57 schreef maartena het volgende:
Prima dan! Ik neem aan dat je nu het rookverbod al een feit is per 1 Juli 2008, dat je je nu gaat inzetten voor een Alcoholverbod? En herhaling van de Amerikaanse drooglegging, maar dan in Nederland?

Heb je al een actiewebsite? Een handtekeningenactie? Of blijft het bij wat bagger op FOK!Forum.....
Sorry maartena. Het doel van dit topic is duidelijk. Als je wil discussieren over rook- of andere drugverboden kan je je eigen topic beginnen. Ik wil cijfers zodat ik appels met peren kan vergelijken.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 21:26:27 #164
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50769863
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik wil cijfers zodat ik appels met peren kan vergelijken.
Ik ga ze in ieder geval niet voor je zoeken.
(en daarmee sterft het topic wel af denk ik zo.... )
-
  zaterdag 23 juni 2007 @ 21:52:33 #165
pi_50770713
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik ga ze in ieder geval niet voor je zoeken.
(en daarmee sterft het topic wel af denk ik zo.... )
Hou je nu eindelijk op met spammen?
pi_50975581
Zoals al eerder vermeld, mensen beginnen te roken onder sociale druk. Dus ze willen er bij horen, anderen doen het dus jij wilt het ook. En er is ook een deel die het uit experimenteren doen.

Ik vind rokers dus zwak en later zelfs zielig. Aan de ene kant zijn ze sterk omdat ze in het begin telkens de stank moeten doorstaan, ze hoesten zich te krampen en later komen ze er achter dat het veel geld kost. Het stinkt enorm, en na een tijdje merk je het niet eens meer!

Na een tijd ben je zo erg verslaafd, dat je het zelfs lekker denkt te vinden. De waarheid is dat je een klein nicotine-monstertje in je hebt zitten. Dat monstertje wil elke 20 minuten een sigaret, anders zit jij niet lekker in je vel. Zolang jij blijft roken, voelt het nicotine-monstertje zich goed (en jij dus ook). Het enige wat jij dus doet, is ontwenningsverschijnselen opheffen met roken. Dat is dus hetzelfde als de hele dag hele strakke schoenen dragen, en de opluchting die je hebt als je ze uit doet aan het einde van de dag.

Wel, als dat jou definitie van lekker is Ik kan veel andere lekkere dingen verzinnen die niet slecht is voor je portomonnee, gezondheid of omgeving.

Mijn conclusie is dat er gewoon geen enkele rede is om te roken, behalve om er bij te horen. Je wilt laten zien dat je rookt, dus doe je dat alleen op feestjes en gelegenheden.

Oh ja, ik moet ook altijd zo lachen om het feit dat het zo ontspannend zou zijn. Oh, dus wij niet-rokers zijn maar zenuwenlijers. Alleen, ik heb nog nooit iemand zo zien stressen als een roker die zijn sigaretten niet kan vinden. Oh, en je leven is een grote prijs die je betaald, omdat jij zo nodig je niet kan redden in lastige situaties zonder je kankerstokjes.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:01:36 #167
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_50975646
Weet je wat ook echt heel slecht is voor je gezondheid? Doodgaan! Dat zouden ze nu eens moeten verbieden in de HORECA.
Rescuer of the distressed damsel
pi_50976516
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:50:04 #169
pi_50977127
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:59 schreef BlackRhino het volgende:
Zoals al eerder vermeld, mensen beginnen te roken onder sociale druk. Dus ze willen er bij horen, anderen doen het dus jij wilt het ook. En er is ook een deel die het uit experimenteren doen.

Ik vind rokers dus zwak en later zelfs zielig. Aan de ene kant zijn ze sterk omdat ze in het begin telkens de stank moeten doorstaan, ze hoesten zich te krampen en later komen ze er achter dat het veel geld kost. Het stinkt enorm, en na een tijdje merk je het niet eens meer!

Na een tijd ben je zo erg verslaafd, dat je het zelfs lekker denkt te vinden. De waarheid is dat je een klein nicotine-monstertje in je hebt zitten. Dat monstertje wil elke 20 minuten een sigaret, anders zit jij niet lekker in je vel. Zolang jij blijft roken, voelt het nicotine-monstertje zich goed (en jij dus ook). Het enige wat jij dus doet, is ontwenningsverschijnselen opheffen met roken. Dat is dus hetzelfde als de hele dag hele strakke schoenen dragen, en de opluchting die je hebt als je ze uit doet aan het einde van de dag.

Wel, als dat jou definitie van lekker is Ik kan veel andere lekkere dingen verzinnen die niet slecht is voor je portomonnee, gezondheid of omgeving.

Mijn conclusie is dat er gewoon geen enkele rede is om te roken, behalve om er bij te horen. Je wilt laten zien dat je rookt, dus doe je dat alleen op feestjes en gelegenheden.

Oh ja, ik moet ook altijd zo lachen om het feit dat het zo ontspannend zou zijn. Oh, dus wij niet-rokers zijn maar zenuwenlijers. Alleen, ik heb nog nooit iemand zo zien stressen als een roker die zijn sigaretten niet kan vinden. Oh, en je leven is een grote prijs die je betaald, omdat jij zo nodig je niet kan redden in lastige situaties zonder je kankerstokjes.
Dat is heel interessant. Overigens beginnen de meeste jongeren te roken op het schoolplein.

Ik ben op zoek naar de totale kosten van roken, alcohol en andere genotsmiddelen. Discussieren oven roken of het rookverbod in de horeca kan in andere topics.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:30:32 #170
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_50978216
Dan is er vrij weinig aan de hand dus, aangezien drinken helemaal niet slecht voor je is.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_51089235
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 17:00 schreef maok het volgende:

[..]

Autorijden is al verboden met alcohol op. Al helemaal in de kroeg.
Ik moest lachen.
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')