Leuke en goede vraag.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat ik me nou ineens even afvraag he. Wat ga jij er aan doen eigenlijk? Je zit al jaren op internet zooi te zoeken om te 'bewijzen' hoe dit een inside job was. Stel nou even, for the sake of the argument, dat het inderdaad een inside job was. Wat dan? Jij roept overal op internet dat het een inside job was, maar verder? Ga je demonstreren ofzo?
Het is niet zo dat de geheime regering (of wie er ook achterzat) daar wakker van ligt hoor. Zij blijven gewoon roepen dat het niet zo is. Maar jij gaat 's avonds naar bed met een goed gevoel dat jij 'de waarheid' wel weet? Ik snap dat namelijk niet zo. Overigens is dit een oprechte vraag he. Ik snap niet zo goed wat jullie drijft. Even if it was an inside job,wat dan? Het is niet zo dat jullie er iets tegen kunnen doen.
Wel slecht dan dat ze geen F16's klaar hadden staan om een mogelijke aanval vanuit de lucht af te wenden.quote:Op zondag 24 juni 2007 22:41 schreef calvobbes het volgende:
Nee ik geloof niet dat een Westerse regering een paar duizend burgers opoffert voor wat dan ook.
Ze zullen wel hebben geweten dat er een grote aanslag werd voorbereid, maar ik denk niet dat ze precies wisten waar, wanneer en hoe.
je weet duidelijk nog niet zoveel van 9/11 af. Is niet erg.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:29 schreef Arcee het volgende:
Wel slecht dan dat ze geen F16's klaar hadden staan om een mogelijke aanval vanuit de lucht af te wenden.
Als er eentje NUL KOMMA NUL verstand heeft van 911 dan ben jy het.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 07:01 schreef calvobbes het volgende:
[..]
je weet duidelijk nog niet zoveel van 9/11 af. Is niet erg.
Die F16's stonden wel klaar, maar hadden geen tijd om in te grijpen. Eén van de vliegtuigen was maar 26 minuten gekaapt voordat het te pletter vloog in het Pentagon. Daarbij hadden ze er ook voor gezorgd dat die vliegtuigen niet makkelijk te vinden waren.
Zie meer daarover in het topic [9/11] NORAD
dat is nu precies de standdown waarover gediscussseerd is hier. Ze de verkeerde kant op sturen. Er mocht niet voluit gevlogen worden. Meer in de trent van 1/3 van de max-snelheid. Geen wonder dat de Boeings hun doel konden bereiken.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wel slecht dan dat ze geen F16's klaar hadden staan om een mogelijke aanval vanuit de lucht af te wenden.
Oh god, bestaat er ook al zoiets als 'verstand hebben van 9/11'?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als er eentje NUL KOMMA NUL verstand heeft van 911 dan ben jy het.
Vanaf nu mag Osama niet meer vernoemd worden als brein achter de aanslagen. 911 staat zelfs niet vermeld in zijn palmares op "Most Wanted" van de FBI.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:36 schreef Lambiekje het volgende:
Inweze is daarmee al ontkracht dat de Moslims de brein achter het geheel is.
Dat weet ik ook wel dat OBL al vanaf dag 1 na NIET verantwoordelijk is voor de aanslagen. Ik snap dan ook niet wáárom die slecht gemonteerde nietlijkende OBL confession tapes zijn gemaakt. Ondanks die ongein is er niets geweizigd op de MW-list. Alleen geloofd gros van de mensen (ook de Nederlander) nog steeds dat OBL en z'n vriendjes de badguys zijn.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vanaf nu mag Osama niet meer vernoemd worden als brein achter de aanslagen. 911 staat zelfs niet vermeld in zijn palmares op "Most Wanted" van de FBI.
kuch, proest je maatje calvobbes kwam met deze onzin hoorquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh god, bestaat er ook al zoiets als 'verstand hebben van 9/11'?Wou je nou beweren dat jij het wel weet? Jij zat thuis achter je pc of wat dan ook ten tijde van de aanslagen, en van vervolgens ga jij op internet wat selectief lezen, en dan kom je op een forum hoog van de toren blazen dat jij de waarheid wel in pacht hebt t.o.v. de 'makke schapen die zich laten afschepen door wat er op het nieuws gezegd wordt.
JIj samen met nog 1 of 2 mensen zijn wel de laatsten die ergens verstand van hebben. Het mooie daarvan is dat het niet gewoon iets is wat ik zeg, maar wat je zelf heel vaak al op dit forum hebt laten zien door je eigen posts nota bene.
En dat laatste is nou precies de reden dat ik Lambiekje en Pietje77 voor geen meter meer vertrouw.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:10 schreef huupia het volgende:
[..]
kuch, proest je maatje calvobbes kwam met deze onzin hoor![]()
het meest hilarisch is dat jullie je handen in het vuur steken voor bewezen leugenaars. ja , dat zijn het , keer op keer op keer![]()
wmd's , couveuse , v-raad colin powell
ik weet niet hoe het bij jullie zit maar als ik in mijn kennissenkring meemaak dat iemand keer op keer leugens verteld , dan vertrouw ik die personn voor geen meter meer.![]()
Waarom zijn jullie wel expliciet uitgesproken over Pietje en mij. Terwijl jullie voor de GROOTSTE leugenaars de handen in het vuur stopt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En dat laatste is nou precies de reden dat ik Lambiekje en Pietje77 voor geen meter meer vertrouw.Wat betreft Calvobbes. Ik vind zijn manier van posten irritant, en als ik nou gelijk heb in op welke post jij hier nu doelt dan zei hij tegen Arcee (?) van "je weet duidelijk nog niet veel van 9/11 af, als in de verhalen die daarover de rondte hebben gedaan. Ik lees dat niet als 'verstand hebben van'. Die conclusie wordt namelijk getrokken door uitgerekend Lambiekje.
Wat jullie blijkbaar niet willen snappen:quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom zijn jullie wel expliciet uitgesproken over Pietje en mij. Terwijl jullie voor de GROOTSTE leugenaars de handen in het vuur stopt.
Als ik een leugentje verkoop heeft het geen invloed op jouw leven. Maar die Bush&Co beinvloedt je leven dramatisch. maar ach. Wat maakt het ook allemaal uit. vrij zijn we toch al nooit geweest.
Grappig dat nu ineens ministers (die horen bij de overheden en zo he) en zelfs mensen van de CIA (van de USA regering nota bene) wel TOTAAL onafhankelijk zijn, terwijl alles wat ook maar remotely te maken heeft met overheden volgens jullie altijd in het complot zit, maar nu zijn er zelfs ineens mensen van de CIA die NIET in het complot zitten ??quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:08 schreef pietje77 het volgende:
en zo kan ik jaren doorgaan met totaal onafhankelijke top-experts, van duitse en engelse ministers tot high level senior CIA mensen.
Hoe komen al deze totaal onafhankelijke top-experts er toch bij??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
hadden die er maar verstand van he propaganda gelovertjes( debunkers)
( P.S. bergen professoren en demolitie/constructie experts ook beschikbaar, op ieder gebied van expertise, maar allemaal onafhankelijk ( dat is buiten het "debunkerslandje" erg belangrijk)![]()
Ja, heb ik ook al vaker gezegd, maar dat hokjesdenken is toch zo lekker makkelijk.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:53 schreef gorgg het volgende:
[..]
Wat jullie blijkbaar niet willen snappen:
Mensen die denken dat de Amerikaanse overheid de aanslagen van 11 september niet heeft gepland of laten gebeuren zijn daardoor niet noodzakelijk aanhangers van Bush ofzo...
Wat heeft dan die lantaarnpalen om doen knakken?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:17 schreef UncleScorp het volgende:
Persoonlijk vond ik de flight data van Flight77 toch ook wel een nadenkertje, maar ook dat werd hier simpelweg van tafel geveegd, terwijl het toch officiele data was ?
De laatste geregistreerde momenten toonden toch aan dat het vliegtuig te hoog zat om lichtpalen te raken ?
Daar gaat het hier niet om ... het gaat om de analyse van de data. Diegene die het onderzocht heeft doet verder ook geen echte speculaties. Hij stelt gewoon vast dat er iets niet klopt met het officiele verhaal en diverse getuigenissen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:20 schreef Wombcat het volgende:
Wat heeft dan die lantaarnpalen om doen knakken?
Wat is het nut dan van een zwarte doos als de data niet nauwkeurig is ? Plus dat de laatste seconden voor de crash er niet eens opstonden ...quote:Is de data nauwkeurig genoeg om tot op de meter de hoogte te bepalen?
Ik weet er niet genoeg van af om daar iets over te zeggen, maar deze post op een forum lijkt mij wel vrij geloofwaardig over te komen:quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is de data nauwkeurig genoeg om tot op de meter de hoogte te bepalen?
Het feit dat jij het niet zeker weet en ook niet de moeite neemt om het te onderzoeken, is natuurlijk ook niet echt een goede basis om uitspraken op te doen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:43schreef dat_dan_weer_wel het volgende:
Kijk, de foutenmarge voor hoogtebepaling zal ongeveer op een paar feet liggen.
De flightrecorder data gaf aan dat het vliegtuig zo'n 80feet, geloof ik, hoger weergaf dan dat de lantaarn palen hoog waren.
Dit valt dus niet in de foutenmarge en kan dus niet als verklaring dienen voor deze discrepantie
Uhm, ik heb ook de hele dag gekeken en ik heb alleen maar headers gezien over de aanslagen, mogelijk aantallen slachtoffers en andere ramp gerelateerde zaken. Nog geen meldingen over mogelijke daders.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:27 schreef dat_dan_weer_wel het volgende:
Ik heb de bewuste dag, het gebeuren volledig kunnen volgen op de tv via CNN.
Wat me nu nog een gevoel van onbehagen geeft is het feit, dat CNN, vlak nadat het tweede vliegtuig erin was gevlogen, gelijk met een header kwam 'Taliban denies all responsibility'.
Omdat jullie aantoonbaar met belangrijk bewijs rommelen. Desinfo verspreiden, de discussie niet aangaan, simpele vragen ontwijken etc.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:27 schreef Lambiekje het volgende:
Waarom zijn jullie wel expliciet uitgesproken over Pietje en mij. Terwijl jullie voor de GROOTSTE leugenaars de handen in het vuur stopt.
Jij blokt wel meer uit je geheugen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 00:08 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Uhm, ik heb ook de hele dag gekeken en ik heb alleen maar headers gezien over de aanslagen, mogelijk aantallen slachtoffers en andere ramp gerelateerde zaken. Nog geen meldingen over mogelijke daders.
Heb je misschien beelden van die header en wanneer die werden uitgezonden?
DIt vind ik niet gek.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:27 schreef dat_dan_weer_wel het volgende:
Ik heb de bewuste dag, het gebeuren volledig kunnen volgen op de tv via CNN.
Wat me nu nog een gevoel van onbehagen geeft is het feit, dat CNN, vlak nadat het tweede vliegtuig erin was gevlogen, gelijk met een header kwam 'Taliban denies all responsibility'.
Niemand wist uberhaupt op dat moment over het hoe of wat, dus zo'n header op dat moment sloeg werkelijk nergens op.
Maar in de kijkerszieltjes werd gelijk het verband 9/11 Afghanistan gelegd.
Een paar maanden later werd precie duidelijk, waarom dit werd gedaan.
De Taliban en Bin Laden kregen de zwarte piet toegeschoven, terwijl er helemaal nog niks aan bewijs was voor directe betrokkenheid van beiden.
Amerika kreeg door sluwe mediamanipulatie als het ware een vrijbrief om Afghanistan binnen te vallen, om zo de olie en papavervelden veilig te stellen.
Het mediaverhaaltje was echter dat ze democratie wouden brengen en op zoek gingen naar een man in een grot.
Vanaf dag 1 rook ik al een vislucht, maar ja aan een onderbuik gevoel heb je niks in de rechtbank
Met of zonder steun van de CIA ?quote:Op woensdag 27 juni 2007 08:56 schreef Knarf het volgende:
Voor 2001 waren de Taliban al een tijdje bezig.
effe off topic:quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Met of zonder steun van de CIA ?
Wie gaat er anders zorgen voor de drugs van de CIA ?
knap dat je dat dacht, want begin 2001 was er nog een grote delegatie van de taliban in de vs om te onderhandelen over een te bouwen pipeline.quote:Op woensdag 27 juni 2007 08:56 schreef Knarf het volgende:
[..]
DIt vind ik niet gek.
Toen het gebeurde legde ik zelf ook al gelijk verband met Afganistan.
Voor 2001 waren de Taliban al een tijdje bezig.
idd, ik ben zo vrij geweest om een quote te plukken uit je linkquote:Op woensdag 27 juni 2007 12:13 schreef dat_dan_weer_wel het volgende:
Ja en nu zit Karzai daar in het zadel, een oud consultant voor Unocal.
Belangenverstrengeling? Welnee joh, we zien allemaal spoken.
http://www.indymedia.ie/cgi-bin/newswire.cgi?id=674
Waar slaat dat nu weer op.quote:
Zeker weer die Haliburton en Carlyle connections?quote:want begin 2001 was er nog een grote delegatie van de taliban in de vs om te onderhandelen over een te bouwen pipeline.
de taliban ging niet akkoord met de amerikanen , wat ze hebben moeten bekopen met een aanval
ik ken jou niet(persoonlijk) , so what en ik weet niet wat mijn leeftijd ermee te maken heeft.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:36 schreef Knarf het volgende:
[..]
Waar slaat dat nu weer op.
Ken ik jou?
Vertel ik nu iets nieuws, dat zo ongeveer de iedereen toen al die richting op dachten?
Hoe oud ben je eigenlijk?
EN echt alleen was ik niet:
http://zoeken.fok.nl/index.php?q=osama&match=&ts=&sort=rel&type=alle&van=11+september+2001&tot=11+september+2001
[..]
Zeker weer die Haliburton en Carlyle connections?
Heb je wel eens gezien hoe KLEIN die bedrijven zijn. Vergeleken met Robeco, ABP, etc.
Reuters:quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:43 schreef gorgg het volgende:
Er is absoluut geen bewijs om te zeggen dat Karzai voor Unocal werkte:
De enige plaats waar dat geclaimd werd, een artikel in Le Monde, geeft geen uitleg of bron. Het verschijnt ook maar in één artikel terwijl het toch duidelijk een journalistieke waarde heeft.
Zowel Karzai als Unocal ontkennen het verhaal. Verder past het verhaal niet in de tijdslijn die overal over Karzai terug te vinden.
Over de Taliban en de pijplijn:
De pijplijn ging vooral niet door omdat de VS investeringen in Afghanistan verboden omdat ze het taliban-regime niet erkenden. Niet echt logisch dus als de VS zo enorm graag die pijplijn wouden. Als de pijplijn zo immens belangrijk is om er miljarden en miljarden aan oorlogskosten voor uit te geven, waarom is die pijplijn er dan nog altijd niet? En waarom ziet het er naar uit dat hij er ook in de nabije toekomst niet zal komen?
Nee niet in de zin zoals jij het bedoelt. Natuurlijk waren ze wel zijdelings betrokken. Unocal en Enron waren hier het meeste bij betrokken. Oja en de Clinton en Bush regering natuurlijk.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:36 schreef Knarf het volgende:
Zeker weer die Haliburton en Carlyle connections?
Heb je wel eens gezien hoe KLEIN die bedrijven zijn. Vergeleken met Robeco, ABP, etc.
Hierna gaat het allemaal wat minder en Bin Laden zou meer invloed krijgen over de Taliban. Unocal besluit het project van de pijplijding af te blazen.quote:Headlines:November 1993: Enron Power Plant Creates Demand for an Afghanistan Pipeline September-October 1995: Unocal Obtains Turkmenistan Pipeline Deal December 1995: Caspian Sea Said to Contain Two-Thirds of World’s Known Oil Reserves 1996-September 11, 2001: Enron Gives Taliban Millions in Bribes in Effort to Get Afghan Pipeline Built May 1996: US Seeks Stability in Afghanistan for Unocal Pipeline September 27, 1996: Victorious Taliban Supported by Pakistan; Viewed by US, Unocal as Stabilizing Force October 7, 1996: Future Bush Envoy to Afghanistan Wants US to Help Taliban Unify Country, Build Pipeline October 11, 1996: Afghan Pipeline Key to ‘One of the Great Prizes of the 21st Century’ October 27, 1997: Halliburton Announces Turkmenistan Project; Unocal and Delta Oil Form Consortium December 1997: Unocal Establishes Pipeline Training Facility Near bin Laden’s Compound December 4, 1997: Taliban Representatives Visit Unocal in Texas February 12, 1998: Unocal VP Advocates Afghan Pipeline Before Congress
June 23, 1998: Halliburton CEO Dick Cheney Discusses Importance of Oil Reserves in Caspian Basin
Halliburton CEO Dick Cheney says: "I can’t think of a time when we’ve had a region emerge as suddenly to become as strategically significant as the Caspian. It’s almost as if the opportunities have arisen overnight,” he says."August 9, 1998: Northern Alliance Stronghold Conquered by Taliban; Pipeline Project Now Looks Promising
Vanaf eind 2000 wordt er serieus besproken of men het regime van de Taliban omver kan werpen door middel van een invasie.quote:December 5, 1998: Unocal Abandons Afghan Pipeline Project Late 1998: Taliban Stall Pipeline Negotiations to Keep Western Powers at Bay
1999: US Ready to Fight For Oil, Especially in Persian Gulf and Caspian Regions
A top level US policy document explicitly confirms the US military’s readiness to fight a war for oil. The report, Strategic Assessment 1999, prepared for the US Joint Chiefs of Staff and the secretary of defense, states, “energy and resource issues will continue to shape international security,” and if an oil “problem” arises, “US forces might be used to ensure adequate supplies.” Oil conflicts over production facilities and transport routes, particularly in the Persian Gulf and Caspian regions, are specifically envisaged.
July 4, 1999: Executive Order Issued Against Taliban
With the chances of a pipeline deal with the Taliban looking increasingly unlikely, President Clinton finally issues an executive order prohibiting commercial transactions with the Taliban. The order also freezes the Taliban’s US assets. Clinton blames the Taliban for harboring bin Laden.
Tot nu toe ligt de pijplijn er nog niet en blijft het bij plannen. De regio wordt nog te gevaarlijk geacht vanwege de warlords en terroristen in het gebied.quote:December 19, 2000: US Seeks Taliban Overthrow; Considers Russia-US Invasion of Afghanistan
The Washington Post reports, “The United States has quietly begun to align itself with those in the Russian government calling for military action against Afghanistan and has toyed with the idea of a new raid to wipe out Osama bin Laden. Until it backed off under local pressure, it went so far as to explore whether a Central Asian country would permit the use of its territory for such a purpose.” Russia and the US are discussing “what kind of government should replace the Taliban. Thus, while claiming to oppose a military solution to the Afghan problem, the United States is now talking about the overthrow of a regime that controls nearly the entire country, in the hope it can be replaced with a hypothetical government that does not exist even on paper.” [Washington Post, 12/19/2000] It appears that all pre-9/11 plans to invade Afghanistan involve attacking from the north with Russia.January 21, 2001: Bush Administration Takes Over; Many Have Oil Industry Connections May 23, 2001: Former Unocal Employee Becomes Bush’s Special Assistant to Middle East and Central Asia
Mid-July 2001: John O’Neill Rails Against White House and Saudi Obstructionism
FBI counterterrorism expert John O’Neill privately discusses White House obstruction in his bin Laden investigation. O’Neill says, “The main obstacles to investigate Islamic terrorism were US oil corporate interests and the role played by Saudi Arabia in it.” He adds, “All the answers, everything needed to dismantle Osama bin Laden’s organization, can be found in Saudi Arabia.” O’Neill also believes the White House is obstructing his investigation of bin Laden because they are still keeping the idea of a pipeline deal with the Taliban open (see July 21, 2001).
July 21, 2001: US Official Threatens Possible Military Action Against Taliban by October if Pipeline Is Not Pursued
One specific threat made at this meeting is that the Taliban can choose between “carpets of bombs” —an invasion—or “carpets of gold” —the pipeline.August 2, 2001: US Official Secretly Meets Taliban Ambassador in Last Attempt to Secure Pipeline Deal October 5, 2001: Study Reveals Significant Oil and Gas Deposits in Afghanistan October 9, 2001: Afghan Pipeline Idea Is Revived
December 22, 2001: Karzai Assumes Power in Afghanistan
Afghan Prime Minister Hamid Karzai and his transitional government assume power in Afghanistan. It was reported a few weeks before that he had been a paid consultant for Unocal at one time (Karzai and Unocal both deny this), as well as Deputy Foreign Minister for the Taliban.
January 1, 2002: Ex-Unocal Employee Becomes US Special Envoy and ‘Real President’ of Afghanistan
Zalmay Khalilzad, already a Special Assistant to the President and a prominent neoconversative (see May 23, 2001), is appointed by Bush as a special envoy to Afghanistan. [BBC, 1/1/2002] In his former role as Unocal adviser, Khalilzad participated in negotiations with the Taliban to build a pipeline through Afghanistan. He also wrote op-eds in the Washington Post in 1997 (see October 7, 1996) supporting the Taliban regime, back when Unocal was hoping to work with the Taliban. [Independent, 1/10/2002] However, Zhalilzad becomes so powerful that in 2005 the BBC will note he is sometimes dubbed “the viceroy, or the real president of Afghanistan.” He is accused of “frequently overshadowing President Hamid Karzai.… No major decisions by the Afghan government [are] made without his involvement.” [BBC, 4/6/2005] Similarly, a London Times article on him will be titled “US Envoy Accused of Being the Power Pulling Karzai’s Strings.” [London Times, 10/5/2004] A New York Times article on him will be titled “In Afghanistan, US Envoy Sits In Seat of Power.” [New York Times, 4/17/2004] He will keep this position until April 2005, when it is announced that Khalilzad will become US Ambassador to Iraq.February 9, 2002: Pakistani and Afghan Leaders Revive Afghanistan Pipeline Idea February 14, 2002: US Military Bases Line Afghan Pipeline Route May 30, 2002: Afghan, Turkmen, and Pakistani Leaders Sign Pipeline Deal December 27, 2002: Afghanistan, Pakistan, and Turkmenistan Agree on Building Pipeline January 18, 2005: Plans for a Trans-Afghanistan Pipeline Continue
quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:16 schreef huupia het volgende:
[..]
ik ken jou niet(persoonlijk) , so what en ik weet niet wat mijn leeftijd ermee te maken heeft.
36 als je echt weten wilt.
Klopt daar heb je gelijk in. Mijn link was fout. eerst had ik wel "taliban" gedaan, daarna "osama". Maar wat toen wel opviel was dat ze ongeveer verwezen naar ongeveer dezelfde topics. Dus ik had de link niet 'ge-edit'.quote:vervolgens geef je in die link het zoekwoord " osama" . terwijl je het eerst over de taliban had . taliban en osama zijn 2 verschillende dingen.
Osama zat in Afganistan. De Taliban was op dat moment de heerser over dat gebeid. Het werd toen wel vaak 'verward'.quote:ik vond het knap dat jij in 2001 de taliban linkte aan 9/11 , dat is niet echt vreemd van mij omdat de taliban toen helemaal geen aanslagen pleegde op amerikanen. osama wel . vandaar mijn opmerking
Juist wel. Deze bedrijven worden altijd voorgesteld als de 'spillen' in het gehele afganistan-irak vs USA conflict. Terwijl deze bedrijven qua omvang niets voorstellen.quote:voorderest gaat je vergelijiing haliburton, carlyle met abp robeco totaal mank. het een heeft niets met het ander te maken
Reuters is idd. over het algemeen betrouwbaar. Wat ze schrijven klopt dan ook. En dat is enkel dat het bericht in een krant verscheen, in dit geval el mundo (ok, het verscheen in 2 kranten: le monde en el mundo). Verder valt uit het artikel imo af te leiden dat reuters het bericht zelf niet heeft gecheckt anders zouden ze het bericht wel meer direct brengen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:58 schreef huupia het volgende:
[..]
Reuters:
18Feb2002 AFGHANISTAN: UNOCAL'S PEOPLE LEAD AFGHANISTAN.
American Unocal oil company has played a key role in appointment of Khamid Karzai as a leader of interim Afghanistan government, reads today's issue of Spanish Mundo newspaper.
The newspaper writes that Karzai earlier worked for the company, which since long plans to build oil and gas pipelines from the Caspian Sea to India and Pakistan via Afghanistan.
Spanish newspaper also claims that in the 1980s Karzai cooperated with American authorities.
Karzai established contacted with Americans via U.S. citizen of Afghanistani origin Zalmai
Khalilzad, who is U.S. special envoy in Kabul now. In the 1990s Khalilzad also worked in Unocal, emphasizes Spanish newspaper.
Unocal is involved in development of Azeri-Chirag-Guneshli field in the Azeri Caspian sector and is among the companies ready to take part in the Baku-Tbilisi-Ceyhan oil pipeline construction.
The company's representatives have earlier repeatedly announced their plans to build a gas pipeline from Turkmenistan to Afghanistan and further to Pakistan. However, civil war in Afghanistan did not allow the company to carry its plans into life.
(c) 2002 Turan Information Agency. All Rights Reserved.
reuters is toch wel redelijk betrouwbaar
Dat Jones een leugenaar is doet je zo te zien nog steeds niet zo veel?quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:50 schreef pietje77 het volgende:
BREAKING:
http://www.jonesreport.com/articles/260607_mineta.html
TRUTH is the most important, and it WILL win, no matter how many idiots believe the official lie(S)
Je mag dan wel gelijk hebben over Jones, maar dat betekent in dit geval niet dat je de beschuldigingen ontkracht hebt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat Jones een leugenaar is doet je zo te zien nog steeds niet zo veel?
Dat kloptquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:47 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Je mag dan wel gelijk hebben over Jones, maar dat betekent in dit geval niet dat je de beschuldigingen ontkracht hebt.
De bron is niet Jones zelf. Hij interpreteert en herhaalt slechts wat dat Norman Mineta en Richard Clarke vertellen. Bij deze interpretaties van Jones en de beweringen van Mineta en Clarke kan je natuurlijk wel je twijfels hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |