Hoe verklaar je al dat DNA van EL op de voor- en achterzijde van de blouse, de bloedvlekjes aan de binnenzijde van de kraag en op de achterzijde van de kraag?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:07 schreef Noticeme het volgende:
Louwes was niet die avond van de moord op de Zwolseweg!
Ada (Ernes Louwes weblog) schrijft op 14 maart 2007 een stukje genaamd:quote:Op maandag 2 juli 2007 00:07 schreef Noticeme het volgende:
Maar wel iemand anders! Iemand die mevr Wittenberg tot het klootjesvolk had betitelt misschien? Was de weduwe Wittenberg niet een geraffineerde bedriegster van haar eigen afkomst?
Tja raar hé de werkster was de hele ochtend in de woning aanwezig geweest en ook geen enkel spoortje van de werkster. Ik zal even duidelijker zijn : er zijn wel sporen gevonden!quote:Op maandag 2 juli 2007 16:10 schreef Mickmek het volgende:
[..]
Hoe verklaar je al dat DNA van EL op de voor- en achterzijde van de blouse, de bloedvlekjes aan de binnenzijde van de kraag en op de achterzijde van de kraag?
Het y-chromosomenmateriaal aan de onder- en bovenzijde van de nagels van de weduwe?
Hoe verklaar je dat er alleen DNA van EL en mevrouw W. is gevonden en van niemand anders?
Ook in het aanvullend onderzoek: alleen DNA van EL en van slachtoffer maar van niemand anders.
Begrijp jij het?
Een vingerafdruk van Louwes, en misschien een of twee van de weduwe en de huishoudster in de woning, vermoedelijk op logische plaatsen: kopjes en zo na het terugzetten van spullen.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:34 schreef Noticeme het volgende:
[..]
Tja raar hé de werkster was de hele ochtend in de woning aanwezig geweest en ook geen enkel spoortje van de werkster. Ik zal even duidelijker zijn : er zijn wel sporen gevonden!
Waar? graag een linkje.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:39 schreef Noticeme het volgende:
Lees het tactisch journaal!
De spijker op zijn kop Noticeme.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:07 schreef Noticeme het volgende:
Oh en ff voor de duidelijkheid, rijd dochter van Ter Velde nog steeds paard? of kunnen ze het niet meer betalen na de moord op de weduwe? Tja bijdrage voor menage onderhoud voor paard houd op als iemand dood is nietwaar! Of ben ik een ??
Waarom was de weduwe chantabel?quote:Op maandag 2 juli 2007 20:48 schreef Noticeme het volgende:
bedenk dat de weduwe een sluwe fox was! zij was wel terdege bewust dat zij chantabel was
Dat weten alleen mensen die tot haar *zogenaamde* vrienden en vriendinnen behoorden! Maare morgen wellicht meer, `k heb namelijk nog meer te doen en wens je een goede avond.quote:
Jij uiteraard ook een goede avond.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:26 schreef Noticeme het volgende:
[..]
Dat weten alleen mensen die tot haar *zogenaamde* vrienden en vriendinnen behoorden! Maare morgen wellicht meer, `k heb namelijk nog meer te doen en wens je een goede avond.
De politie Deventer heeft inderdaad het hele breiwerk uitgetrokken.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:17 schreef Noticeme het volgende:
Jaja dat zogenaamde waterdichte alibi van Ter Velde en Jos S ? Het OM dat het waterdichte alibi van Louwes omver wenste te werpten en ja ja en dat is het nu juist.! De Deventer politie en het OM heeft niet een paar steken laten vallen, maar het hele breiwerk uitgetrokken!
Mevrouw Wittenberg is in de zomer (volgens de Louwesaanhang juni/juli) 1999 met Jos (dus niet met TV) naar Luxemburg geweest om het geld van die Luxemburgse bankrekening te halen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:51 schreef Genverbrander het volgende:
Als ik het goed begrijp is mevrouw Wittenberg een keer met ene mijnheer Ter Velde naar Luxemburg gereden om 60.000 gulden op te halen? Wanneer was dit precies?
Het verhaal is dat de heer Wittenberg zijn oogappel (het dochtertje van TV) een pony had beloofd. De heer Wittenberg was dol op dat kind en beschouwde haar als zijn eigen dochter.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:51 schreef Genverbrander het volgende:
En die mijnheer Ter Velde had dus ook een paard gekocht voor zijn dochter die 10.000 gulden duurder uitviel dan de weduwe had gewild?
Ook wel interessant:quote:Aanvankelijk gaat de aandacht van justitie niet uit naar L., maar naar een aantal andere bekenden van het slachtoffer. Er zijn liefst drie verdachten. Ten eerste Pieter ter Velde, de vorige executeur-testamentair. Aangezien de vrouw en dochter van Ter Velde de voornaamste begunstigden in het oude testament waren, heeft hij, zo meent de recherche, een motief voor de moord. Al het zoete geld vloeit nu immers naar de stichting. Maar Ter Velde heeft een alibi.
http://www.standejong.nl/archief/2003/2003_04_deventer5.docquote:Ondertussen is ook een andere ex-patiënt van dokter Wittenberg in beeld gekomen: Henk R. Henk werkt bij de politie in Enschede en is een vriend van Michael de J. Kort na de moord wordt hij voor het eerst gehoord door de recherche IJsselland. Wellicht alleen omdat hij goed bevriend was met de weduwe. Henk zegt dat hij niets met de moord te maken heeft. Maar de verdenking tegen hem rijst als hij tijdens de koffietafel na de begrafenis van mevrouw Wittenberg tegenover de nabestaanden allerlei details over de moord vertelt. Details die niet door justitie naar buiten zijn gebracht. De recherche concludeert dat Henk over daderwetenschap beschikt: informatie die alleen de moordenaar kan bezitten.
Rond 17 oktober wordt Henk – hij is inmiddels verdachte geworden – voor een tweede keer verhoord. Het zal tevens de laatste keer zijn. Tegen de tijd dat het speurwerk naar Michael de J. wordt stopgezet, eindigt ook het onderzoek naar Henk R.
[...]
O ok Henk R. heeft zo zijn contactjes binnen het Deventer korps. Tot 1979 heeft hij daar zelf gewerkt, zo vertelde hij in een gesprek dat HP/De Tijd enige maanden geleden met hem voerde. Volgens Henk moet hier de oorzaak van zijn daderkennis worden gezocht: zijn oude maten, die overigens al wel in de vut zaten, waren niet te beroerd geweest allerlei details over de moord te verklappen. Daarover had hij – stom, stom, stom – op de begrafenis zitten keuvelen, en zo werd hij dus verdacht. Volgens Henk vonden de rechercheurs die hem verhoorden deze uitleg zo plausibel, dat ze hem verder met rust lieten.
TerVelde had een motief voor de avond van de moord: hij was op de manege.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:34 schreef Noticeme het volgende:
Louwes was eerst niets meer en niets minder de boekhouder/belastingadviseur. Waarom heeft de weduwe Wittenberg; Ter Velde als executeur testamentair van de troon gewipt??
Niet om geld op te storten.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:18 schreef Noticeme het volgende:
Gek toch? Het geld had toch makkelijk op de rekening van de weduwe kunnen worden gestort? hier maak je een foutje want als iemand gestorven is worden bank rekeningen geblokkeerd!
De rekening kan na vrijgifte door een notaris door de ET gebruikt blijven worden totdat de afhandeling een feit is.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:18 schreef Noticeme het volgende:
Gek toch? Het geld had toch makkelijk op de rekening van de weduwe kunnen worden gestort? hier maak je een foutje want als iemand gestorven is worden bank rekeningen geblokkeerd!
Tuurlijk, ik begrijp het niet.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:38 schreef Noticeme het volgende:
Je snapt het duidelijk niet want ! als iemande dead is kan de bankrekening niet meer gebruikt worden! Dus Louwes kon niets opnemen van bankrekening weduwe nog op storten! dus moest wel een beheersrekening openen! en de stichting was nog geen feit omdat kamer van koophandel de registratie enz veel tijd vergt! Dus Louwes had een tussen oplossing gevonden door een beheer rekening te openen! met al zijn naiviteit! en is ook zijn valkuil geworden!
En dat DNA dan?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:38 schreef Noticeme het volgende:
Dus Louwes had een tussen oplossing gevonden door een beheer rekening te openen! met al zijn naiviteit! en is ook zijn valkuil geworden!
Ja als iemand dead is wordt de bankrekening geblokkeerd, inderdaad. Maar na goedkeuring van een notaris (dat kan heel snel als er een testament aanwezig is) wordt de rekening weer gedeblokkeerd. De ET moet immers over het geld kunnen beschikken!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:38 schreef Noticeme het volgende:
Je snapt het duidelijk niet want ! als iemande dead is kan de bankrekening niet meer gebruikt worden! Dus Louwes kon niets opnemen van bankrekening weduwe nog op storten! dus moest wel een beheersrekening openen! en de stichting was nog geen feit omdat kamer van koophandel de registratie enz veel tijd vergt! Dus Louwes had een tussen oplossing gevonden door een beheer rekening te openen! met al zijn naiviteit! en is ook zijn valkuil geworden!
En zo zit het volgens het notariaat:quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:18 schreef Noticeme het volgende:
Maar ja dat weet Louwes als financieel deskundige natuurlijk niet!quote:Als iemand overlijdt mag een bank de rekeningen ten name van de overledene blokkeren. Als erfgenamen de rekening toch willen gebuiken (bijvoorbeeld om betalingen te doen) hebben ze een verklaring van erfrecht nodig.
Op het moment dat er een verklaring van erfrecht aan de bank is overlegd, kunnen de erfgenamen weer over de rekening ten name van de overledene beschikken. Deze rekening worden dan vaak ervenrekening genoemd.
Zou je iets meer in alinea's kunnen schrijven?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:10 schreef Noticeme het volgende:
Kijk, als je een hond wil slaan vind je altijd wel een stok! Ik sta open en beschuldig niemand maar heb wel bedenkingen tegen een zeker iemand omdat die het niet kon verkroppen waarschijnlijk dat hij en zijn dochter niet meer de belangrijkste (oogappels?? ahum dus, geld vragen voor paard en menage?? wat een zielige figuren) Ik denk dat de weduwe net zo een karakter had als ik! En dat wil zeggen ik ben goed voor mijn medemens maar als je mij te pakken neemt dan kun je opzouten! Dus nader verklaart, Ter V mag een DNA test doen wat mij betreft! Maar ja het OM heeft toch hun gram al! die lutsers bij het OM hebben totaal geen interesse want zij vreten en neuken (pedofiel-en) wel hoor! En nu ga ik to the bed room dear! see joe toemoro (giegel dus!)
Denk je dat Ter V zijn DNA niet heeft afgestaan?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:10 schreef Noticeme het volgende:
Dus nader verklaart, Ter V mag een DNA test doen wat mij betreft!
Dat is inderdaad erg vreemd, Mickmek. Als je naar Louwes' handelswijze kijkt mbt die stichting komt het allemaal wat klinisch en graaierig over. Nou niet iemand met hart voor de zaak. Hij kiepert die kaartenbak de vuilnisbak in, is aanvankelijk totaal niet bezig met het daadwerkelijke doel van de stichting (helpen van psychatrische patiënten) en hij laat grote sommen geld van de stichting op zijn privérekening storten. Zeer verdacht natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:50 schreef Mickmek het volgende:
Dus: EL zou een Stichting oprichten tbv van psychiatrisch patienten maar gooit de adresgegevens van de eigen expatienten van de heer Wittenberg weg!
Hier begrijp ik dus niets van.
Op woensdag 21 maart plaatst Ada op het Ernest Louwes weblog "Het Testament".
In de reacties is een discussie van Rdam met Ada over het weggooien van de kaartenbak te vinden.
Best wel interessant om eens te lezen.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 01:40 schreef Orwell het volgende:
misschien een beetje para, maar zou Knoops geen dubbelrol kunnen spelen..?
Knoops? Als dat waar zou zijn zou ik echt van mijn stoel vallen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 01:40 schreef Orwell het volgende:
misschien een beetje para, maar zou Knoops geen dubbelrol kunnen spelen..?
Toevalling werk ik ook op een laboratorium waar we geaccrediteerd zijn en GLP eisen van toepassing zijn.quote:In een laboratorium gelden GLP eisen ("good laboratoy practice") En dat zeker in een forensisch laboratorium. De foto's zijn het bewijs hoe je je onderzoek gedaan hebt. Daar mag geen discussie over ontstaan!
Heb je het Zwartboek NFI gelezen?quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:41 schreef tjakkad het volgende:
Men leutert als een kip zonder kop daar bij MdH.
Ik heb me ook beperkt tot de conclusie. Hier ligt het NFI niet wakker van, de kwaliteit is abominabel.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:58 schreef Mickmek het volgende:
[..]
Heb je het Zwartboek NFI gelezen?
Ik heb alleen de conclusie echt goed gelezen: Maurice heeft het op 20 juni j.l. op zijn site geplaatst.
Een aanrader!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |