Die is er. MSDN heet dat.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:57 schreef MNR het volgende:
Dat ze eens ergens een grote verzamelbak hebben ipv dat je overal al je informatie moet gaan zoeken? Hoe moet dit, hoe moet dat?
quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:09 schreef hamkaastosti het volgende:
pak anders ff een break(); en sleep(); d'r een nachtje over
Nee, ik bedoel gewoon iets heel simpels opzoeken. Heb er even het engelengeduld niet voorquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:11 schreef Tuvai.net het volgende:
Die is er. MSDN heet dat.
Maar je noemt hem wel een 'Suckah!' dus de vraagt is nu nog waarom is hij het dan wel waard?quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:20 schreef Scorpie het volgende:
System.out.println('Suckah!');
Je zuigt gewoon. Programmeurs die alles op moeten zoeken zijn het niet waard om zo genoemd te worden.
quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:20 schreef Scorpie het volgende:
Je zuigt gewoon. Programmeurs die alles op moeten zoeken zijn het niet waard om zo genoemd te worden.
Ik weet niet of S mijn sexe gecheckt heeft, maar jij iig niet....quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:29 schreef Pakspul het volgende:
Maar je noemt hem wel een 'Suckah!' dus de vraagt is nu nog waarom is hij het dan wel waard?
Ben nu bezig met ASP, ken het net 4 dagen. En heb ook al boeken van de bieb, maar die komen maandag of zo binnen. Heb al veel goeie sites gevonden, maar ik vind het altijd zo naar als ik ergens zelf niet uitkom. En dan zou ik het liefste een vb hebben.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:19 schreef Athmozz het volgende:
java kan je gewoon de doc's van downloaden, en daar staat zowat alles in dat je moet weten...
Ik ging er van uit dat je een kerel was, want vrouwen kunnen niet programmeren.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:41 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik weet niet of S mijn sexe gecheckt heeft, maar jij iig niet....
Geez.. wil je zeggen dat jij een natuurtalent was en na 4 dagen vlekkeloos kon programmeren? Dan mag je jezelf prijzen. De meeste mensen leren het met vallen (vloeken) en opstaan.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:43 schreef Pakspul het volgende:
Ik ging er van uit dat je een kerel was, want vrouwen kunnen niet programmeren.
dat blijkt maar weer uit dit topic
Wat een onzin. Ik ken nagenoeg geen enkele programmeur die complete API docs uit zijn of haar hoofd kent.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:20 schreef Scorpie het volgende:
Of lekker gaan ontwerpen en het programmeren aan minder bedeelden overlatenquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:50 schreef OhEcht het volgende:
Je kan ook gewoon niet zo nerd zijn en niet gaan programmeren.
Probleem opgelost, slotje.
^LOL!!quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:52 schreef Adidah het volgende:
Of lekker gaan ontwerpen en het programmeren aan minder bedeelden overlaten.
Natuurtalent vind ik zelfs nog een beledigingquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:46 schreef MNR het volgende:
[..]
Geez.. wil je zeggen dat jij een natuurtalent was en na 4 dagen vlekkeloos kon programmeren? Dan mag je jezelf prijzen. De meeste mensen leren het met vallen (vloeken) en opstaan.
Ooit wel eens een editor gezien met auto completion? Dat werkt perfekt!quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:50 schreef Adidah het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik ken nagenoeg geen enkele programmeur die complete API docs uit zijn of haar hoofd kent.
Sommige mensen kennen alleen maar kneusjes daar moet je ook rekening mee houdenquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ooit wel eens een editor gezien met auto completion? Dat werkt perfekt!
Daarnaast ken ik er zat die hele web-api`s uit hun hoofd kennen ja.
Thx Scorpie, je bent een ware schat!quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:02 schreef Scorpie het volgende:
Ow en ASP:![]()
Java![]()
Maar ja. Anyway. TS. Je kan natuurlijk eens op aspin.com kijken en daar wat leuke ASP voorbeeldjes vandaan trekken.
Als je het wil leren moet je toch ergens beginnen, begin maar eens met afkijken.
Auto completionquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ooit wel eens een editor gezien met auto completion? Dat werkt perfekt!
Dat zou ik ook zeggen. Het valt namelijk moeilijk te bewijzen of je poep praat. Ik geloof er in iedergeval geen ene flikker van. Waarschijnlijk zijn het allemaal lite SDK'squote:Daarnaast ken ik er zat die hele web-api`s uit hun hoofd kennen ja.
Natuurlijk. Spring, Hibernate, Struts, JHeadstart, dat zijn allemaal lite SDK`squote:Op donderdag 21 juni 2007 15:09 schreef Adidah het volgende:
[..]
Auto completion!
[..]
Dat zou ik ook zeggen. Het valt namelijk moeilijk te bewijzen of je poep praat. Ik geloof er in iedergeval geen ene flikker van. Waarschijnlijk zijn het allemaal lite SDK's.
Haha. Jij wilt iets als programmeren, waar je vaak complete computertalen uit je hoofd aan het knallen bent en je helemaal moet inleven om een programma hufterproof te maken, vergelijken met iets als ontwerpen, waar je enkel een visueel beeld hebt wat je realiseert, en wat je niet zonder de nodige programma's kunt die 2342343 toeters en bellen bevatten?quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:52 schreef Adidah het volgende:
[..]
Of lekker gaan ontwerpen en het programmeren aan minder bedeelden overlaten.
En die "zogenaamde bekenden" kunnen allemaal zonder blikken of blozen de volledige API op papier schrijvenquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk. Spring, Hibernate, Struts, JHeadstart, dat zijn allemaal lite SDK`s
Laat me raden, je bent in dienst bij Sogeti, en niet bij LogicaCMG of Oracle?![]()
Zonder degelijk ontwerp kun je niet efficiënt programmeren. En dan heb ik het niet over het ontwerp van een web layout.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:20 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Haha. Jij wilt iets als programmeren, waar je vaak complete computertalen uit je hoofd aan het knallen bent en je helemaal moet inleven om een programma hufterproof te maken, vergelijken met iets als ontwerpen, waar je enkel een visueel beeld hebt wat je realiseert, en wat je niet zonder de nodige programma's kunt die 2342343 toeters en bellen bevatten?
Ik zal je een ding zeggen, als webdevver. Een website layout heb je binnen een paar dagen af. Een complete website met allerlei functionele aspecten kan maanden duren.
Als er één tak van sport in de IT diepgaand en ingewikkeld is, dan is het wel programmeren.
Wat is er diepgaand en ingewikkeld aan programmeren ? Dan doe je toch echt eits verkeerd aangezien alles al een keer gedaan is. Een goed programma staat of valt met het ontwerp en in de ontwikkelingsfase. Wat programmeurs bij de grote toko's doen is niks anders dan met lego spelen. Het is dom klopwerk.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:20 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Als er één tak van sport in de IT diepgaand en ingewikkeld is, dan is het wel programmeren.
Dat is natuurlijk weer overdreven. Als developer zijnde moet je juist ook nadenken over het ontwerp. Althans, waar ik werk is het normaal dat de programmeur meedenkt en zelf ook kan ontwerpen, wat een normaal onderdeel is van de werkzaamheden van een devver.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat is er diepgaand en ingewikkeld aan programmeren ? Dan doe je toch echt eits verkeerd aangezien alles al een keer gedaan is. Een goed programma staat of valt met het ontwerp en in de ontwikkelingsfase. Wat programmeurs bij de grote toko's doen is niks anders dan met lego spelen. Het is dom klopwerk.
sportquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:20 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Haha. Jij wilt iets als programmeren, waar je vaak complete computertalen uit je hoofd aan het knallen bent en je helemaal moet inleven om een programma hufterproof te maken, vergelijken met iets als ontwerpen, waar je enkel een visueel beeld hebt wat je realiseert, en wat je niet zonder de nodige programma's kunt die 2342343 toeters en bellen bevatten?
Ik zal je een ding zeggen, als webdevver. Een website layout heb je binnen een paar dagen af. Een complete website met allerlei functionele aspecten kan maanden duren.
Ik heb het ook niet over developers, de naam zegt het al he .... Bij de grote toko's kom je zonder HBO volgens mij niet binnen. Daar word je in een paar weken omgeschoold tot codeklopper ongeacht je opleiding, als het maar HBO of Uni isquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk weer overdreven. Als developer zijnde moet je juist ook nadenken over het ontwerp. Althans, waar ik werk is het normaal dat de programmeur meedenkt en zelf ook kan ontwerpen, wat een normaal onderdeel is van de werkzaamheden van een devver.
Ik denk dat jij de MBO-typgeitjes bedoelt die op sommige projecten ingezet worden.
Ben ik blij dat ik niet bij zo`n grote toko werkquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over developers, de naam zegt het al he .... Bij de grote toko's kom je zonder HBO volgens mij niet binnen. Daar word je in een paar weken omgeschoold tot codeklopper ongeacht je opleiding, als het maar HBO of Uni is
Sja, het zou mijn ding ook niet zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ben ik blij dat ik niet bij zo`n grote toko werk
Ik moet er niet aan denken alleen maar de hele dag codes te kloppen zonder te weten waar ik mee bezig ben.
je bedoelt kijk-mij-prutsen topicquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:53 schreef The_Forcer het volgende:
Verkapt-kijk-mij-programmeren topic.
Sport? Je zit de hele dag op je luie reet achter een beeldschermquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:20 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Betaald wel goed moet ik zeggenquote:Op donderdag 21 juni 2007 16:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Sport? Je zit de hele dag op je luie reet achter een beeldscherm![]()
Ik moest stiekem even glimlachenquote:Op donderdag 21 juni 2007 16:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, dat zel best. Maar om het nou sport te noemen? De enige beweging die je hebt is koffie halen, naar kantine lopen, naar de wc gaan en naar je auto lopenquote:
Misschien is de TS ongelovelijk lelijk...of erger...een trannyquote:Op donderdag 21 juni 2007 16:09 schreef CodeCaster het volgende:
Ik wil wel komen helpen programmeren?
Tegen seksuele vergoeding uiteraard.
quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:10 schreef Adidah het volgende:
[..]
Misschien is de TS is ongelovelijk lelijk...of erger...een tranny.
Waarschijnlijk PABO. Dan kunnen ze rekenmachines programmeren.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:15 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben wel benieuwd waarom de TS moet programmeren, wat zou ze voor opleiding doen?
Zo ga je niet met een dame om he?quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:09 schreef CodeCaster het volgende:
Ik wil wel komen helpen programmeren?
Tegen seksuele vergoeding uiteraard.
Ik maak een intranetomgeving voor een bedrijf. Ze willen geen kant en klare CMS vanwege de kosten. Daarom dus alles programmeren. Het gehele ontwerp is al klaar. Mijn opleiding is Mens en Informatica.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:15 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben wel benieuwd waarom de TS moet programmeren, wat zou ze voor opleiding doen?
Hahaha! Ik moet gewoon echt lachen om de hilariteit waarmee jij postquote:
Op Fontys Eindhoven toevallig?quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:25 schreef MNR het volgende:
[..]
Zo ga je niet met een dame om he?![]()
[..]
Ik maak een intranetomgeving voor een bedrijf. Ze willen geen kant en klare CMS vanwege de kosten. Daarom dus alles programmeren. Het gehele ontwerp is al klaar. Mijn opleiding is Mens en Informatica.
Dat je daarom moet lachenquote:Op donderdag 21 juni 2007 16:27 schreef MNR het volgende:
[..]
Hahaha! Ik moet gewoon echt lachen om de hilariteit waarmee jij post![]()
Dat vind ik nog triester/erger/zieliger/etc, mensen die virussen maken moeten een langzame pijnlijke dood krijgen en snel een beetje zijn we daar ook weer van af.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:27 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb eens 3 weken onafgebroken zitten werken aan een virus.
Deed ik even een testrun; was alles weg.
quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Misschien een cursusje Nederlands voor jullie? Of jullie nemen alles te lerrelijk op OF jullie zijn gewoon te dom om het concept van een 'begrip' te begrijpen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:45 schreef OhEcht het volgende:
[..]
sportOf noemen programmeurs dat zo om zich beter te laten voelen over hunzelf ofzo?
Er komt anders bij de ontwikkeling van een uitgebreide applicatie flink wat bij kijken hoor. Dan heb je het niet alleen over de daadwerkelijke programmering van de applicatie zelf, maar ook over het synchroom lopen van de applicatie met andere applicaties en databases, issues als compatibiliteit hebben ook vaan een flinke impact, enzovoorts. Daar komt nog eens bij dat één verkeerd karaktertje, of een dingetje dat niet afgeschermd is, vaak gewoon triviaal is. Kortom, je moet bij het programmeren van een behoorlijke applicatie gewoon met veel dingen rekening houden. Diepgaand dus. Dat kun je gewoon niet vergelijken met een éénmalig ontwerp waar je hooguit een paar dagen werk aan hebt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat is er diepgaand en ingewikkeld aan programmeren ? Dan doe je toch echt eits verkeerd aangezien alles al een keer gedaan is. Een goed programma staat of valt met het ontwerp en in de ontwikkelingsfase. Wat programmeurs bij de grote toko's doen is niks anders dan met lego spelen. Het is dom klopwerk.
Hap hap hapquote:Op donderdag 21 juni 2007 16:55 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
[..]
Misschien een cursusje Nederlands voor jullie? Of jullie nemen alles te lerrelijk op OF jullie zijn gewoon te dom om het concept van een 'begrip' te begrijpen.
[..]
Sorry, maar het ontwerpen van een grote applicatie doe je echt niet even in een paar dagenquote:Op donderdag 21 juni 2007 16:55 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
[..]
Misschien een cursusje Nederlands voor jullie? Of jullie nemen alles te lerrelijk op OF jullie zijn gewoon te dom om het concept van een 'begrip' te begrijpen.
[..]
Er komt anders bij de ontwikkeling van een uitgebreide applicatie flink wat bij kijken hoor. Dan heb je het niet alleen over de daadwerkelijke programmering van de applicatie zelf, maar ook over het synchroom lopen van de applicatie met andere applicaties en databases, issues als compatibiliteit hebben ook vaan een flinke impact, enzovoorts. Daar komt nog eens bij dat één verkeerd karaktertje, of een dingetje dat niet afgeschermd is, vaak gewoon triviaal is. Kortom, je moet bij het programmeren van een behoorlijke applicatie gewoon met veel dingen rekening houden. Diepgaand dus. Dat kun je gewoon niet vergelijken met een éénmalig ontwerp waar je hooguit een paar dagen werk aan hebt.
waarom geen autocomplete ooit al een eclipse gebruikt voor java? +heb je ooit al eens gerekend wat dat in een groot project kan gaan besparen aan tijd en kosten? Ook is het zo dat je niets aan autoaanvulling hebt als je de code neit kent en je het dus alsnog moet weten.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:09 schreef Adidah het volgende:
[..]
Auto completion!
[..]
Dat zou ik ook zeggen. Het valt namelijk moeilijk te bewijzen of je poep praat. Ik geloof er in iedergeval geen ene flikker van. Waarschijnlijk zijn het allemaal lite SDK's.
Het was een grapje. Moet ik 'm nu nog gaan uitleggen ook?quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:49 schreef OhEcht het volgende:
[..]
Dat vind ik nog triester/erger/zieliger/etc, mensen die virussen maken moeten een langzame pijnlijke dood krijgen en snel een beetje zijn we daar ook weer van af.
Zonder programmeurs geen software.quote:
en ook een werkeloze BoukeF,quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zonder programmeurs geen software.
Zonder software geen Windows/Linux/etc.
Zonder Windows/Linux/etc geen Fok!
Zonder Fok! géén user BoukeF.
Werkloos? Tuurlijk nietquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:48 schreef BoukeF het volgende:
[..]
en ook een werkeloze BoukeF,
gelukkig is de kwaliteit vaak maar zozo.
maar dan moet ik wel een echt vak gaan leren,quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Werkloos? Tuurlijk nietZonder computers en software hadden we werk genoeg hier.
Dat is de eis vanuit het bedrijf (is allemaal met elkaar gekoppeld), wasn't my choice. Maarre.. vandaag gaat het echt stukken beter dan gister!!! Ben echt goed op dreef! Lekker-lekker-lekker!quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:27 schreef James1988 het volgende:
ASP? Waarom wil je ASP? Dat is echt verouderd...
Je kunt veel beter ASP.NET doen, dan kun je nog kiezen ook (C# of VB.Net, wat je het meest ligt qua syntax enzo), plus... je bent bij de tijd!
* James1988 aait het .NET Framework
Zucht... mijn droomvrouw...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:00 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik ben een dame en ik programmeer, C#, .Net duss??
Je werkelijke probleem is dus dat je niet weet hoe je moet zoeken wanneer je ergens niet uitkomt. Probeer dat dus te trainen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:57 schreef MNR het volgende:
Java, ASP.. ik kan er zo allergisch van worden!! Loop altijd vast ergens en het meest k*tte is nog wel dat je nergens snel een antwoord op internet kan vinden 1,2,3.
Dat ze eens ergens een grote verzamelbak hebben ipv dat je overal al je informatie moet gaan zoeken? Hoe moet dit, hoe moet dat? Als ik ergens 1,5 uur naar heb zitten staren en ik heb geen oplossing, heb ik het onderhand wel gehad! K*tprogrammeren!![]()
Er is een beeld dat vrouwen die technisch onderbouwd zijn of niet voldoen aan het fenomeen vrouw en dat ze sowieso al geen kwaliteiten daarvoor hebben. Als iemand mij IRL vraagt wat voor opleiding ik doe en ik vertel het hen, krijg ik ALTIJD de reactie: "Jij?!?", met een toevoeging als iets van "ik had echt wel iets sociaals achter jou gezocht". Tja, ik heb al een sociale opleiding op t HBO afgerond, maar dit vond ik ook leuk.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:00 schreef CyclingGirl het volgende:
True. I'm playing with that alreadyquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:11 schreef Alicey het volgende:
Je werkelijke probleem is dus dat je niet weet hoe je moet zoeken wanneer je ergens niet uitkomt. Probeer dat dus te trainen.
Ik programmeer in Java, trouw met mij en samen maken wij mooie kindjes!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:00 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
bedoel je niet meer iets a laquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:32 schreef Latz het volgende:
#include <iostream>
using namespace std;
int main ()
{
cout << "Hello World!";
return 0;
}
:')
1 2 | <% Response.Write('Hello World!'); %> |
Nee manneke, ontwerpfase zit daarvoor.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:36 schreef hardstylesage het volgende:
wauw... een ontwerp na 4 dagen ontwikkelervaring
Bevat het meer dan 1 klasse?
of zijn het alleen Getter's en Setter's ?
zucht... ik voel me slecht
Ideaal, geen CMS, zo kan je snel met Word een complete omgeving opzetten op een vrijdag.quote:[b]
Ik maak een intranetomgeving voor een bedrijf. Ze willen geen kant en klare CMS vanwege de kosten. Daarom dus alles programmeren. Het gehele ontwerp is al klaar. Mijn opleiding is Mens en Informatica.
bron?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:58 schreef SignOTheTimes het volgende:
Mag ik dan terloops even melden dat Programmeren van oorsprong een vrouwenberoep is!!!!
Ga ik even voor je opzoeken.quote:
Dat CMS ga ik nu zelf schrijven, kan ze natuurlijk moeilijk achterlaten met een intranet en dan gedag zeggen. Binnen een half jaar willen ze zeker weer iets toevoegen oid. Het gaat er mij om dat het gebruikersvriendelijk, veelzijdig en wendbaar (zodat er mogelijkheden voor de toekomst zijn en blijven) is om het naar hun wens uit te breiden/aan te passen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:10 schreef Hobiedobie het volgende:
Ideaal, geen CMS, zo kan je snel met Word een complete omgeving opzetten op een vrijdag.
Tenminste dat lukte mij.![]()
Bullshit zelfs daar staat niet alles in. MSDN wordt ook iedere dag bijgewerkt.quote:
Wiskunde is zooooo ontzettend simpel. Net zoals je tegen een blinde zegt, zien is zo simpel.quote:
Ach, MSDN is een digitale bibliotheek van een paar Gig groot; daar staat genoeg in. Al moet ik wel toegeven dat iets daadwerkelijk in MSDN zoeken vaak geen pretje is.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:25 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Bullshit zelfs daar staat niet alles in. MSDN wordt ook iedere dag bijgewerkt.
CyclingGirl ziet er hot uit als devver!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:51 schreef vbmot het volgende:
Waarom zijn vrouwelijke programmeurs altijd zo lelijk?Totaal zinloze opmerking natuurlijk, maar het is hier KLB dus plaats ik toch maar mijn ongenoegen over het uiterlijk van de code genererende vrouwen die ik ken. Is er iemand die er één kent die er wel goed uitziet?
Komt het niet gewoon door je geografische locatie?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:51 schreef vbmot het volgende:
Waarom zijn vrouwelijke programmeurs altijd zo lelijk?Totaal zinloze opmerking natuurlijk, maar het is hier KLB dus plaats ik toch maar mijn ongenoegen over het uiterlijk van de code genererende vrouwen die ik ken. Is er iemand die er één kent die er wel goed uitziet?
Juist.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:08 schreef Icefire het volgende:
En daarom krijgen It'er zo goed betaald
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
CyclingGirl ziet er hot uit als devver!
Ik ken nog een paar meiden van mijn studie waar ik het zeker wel op zou kunnen hoor!![]()
Het zijn alleen allemaal .NET-ers, daar heb ik het niet zo op![]()
Hey babehquote:Op zondag 24 juni 2007 12:29 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
![]()
thanks
Jammer dat het niet niet zo op .Net heb, ik ben ook nog bezig met Java vind je dat wat?
Java is my thing babyquote:Op zondag 24 juni 2007 12:29 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
![]()
thanks
Jammer dat het niet niet zo op .Net heb, ik ben ook nog bezig met Java vind je dat wat?
Linkje? Trouwen?quote:Op donderdag 13 september 2007 08:50 schreef MNR het volgende:
Even een kick, want ik wil heul graag vertellen tegen al die mensen hier die tegen mij zeiden dat vrouwen niet kunnen programmeren, that they were wrong!! Ik heb t geleerd, ik kan t en proud!![]()
Heb n zwaar gelikt ontwerp (layout) en geile code.
So f*ck all sceptical!![]()
Zo, dat wilde ik even kwijt![]()
Je hebt 1 applicatie gemaakt, en denkt gelijk dat je kan programmeren?quote:Op donderdag 13 september 2007 08:50 schreef MNR het volgende:
Even een kick, want ik wil heul graag vertellen tegen al die mensen hier die tegen mij zeiden dat vrouwen niet kunnen programmeren, that they were wrong!! Ik heb t geleerd, ik kan t en proud!![]()
Linkje, source?quote:Op donderdag 13 september 2007 08:50 schreef MNR het volgende:
Ik lijd niet aan megalomanie, maar zeer zeker blij met dit resultaat.quote:Op donderdag 13 september 2007 08:56 schreef Scorpie het volgende:
Je hebt 1 applicatie gemaakt, en denkt gelijk dat je kan programmeren?![]()
* WyriHaximus begrijptquote:Op donderdag 13 september 2007 09:07 schreef MNR het volgende:
Linkje lukt nog niet, en gaat ook niet komen, want:
a) privacy en
b) is het een intranet en
Uiteindelijk gaat het er om wat de opdrachtgever/gebruikers groep er van vind, die moeten er mee kunnen werkenquote:Op donderdag 13 september 2007 09:07 schreef MNR het volgende:
c) gaat het er mij niet om wat jullie ervan vinden, maar wat ik ervan vind (en de externe beoordelaar en die acht ik ook kundig genoeg om dat in te schatten)
Dat is al een stuk beter dan "ik kan het".quote:Op donderdag 13 september 2007 09:01 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik lijd niet aan megalomanie, maar zeer zeker blij met dit resultaat.
Zo kan ie wel weer hea, ik ben ook een vrouw en programmeurquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:43 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Ik ging er van uit dat je een kerel was, want vrouwen kunnen niet programmeren.
dat blijkt maar weer uit dit topic
Aye ze (jullie) zijn er welquote:Op donderdag 13 september 2007 11:19 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Zo kan ie wel weer hea, ik ben ook een vrouw en programmeur![]()
Zeg, ga jij anders eens een potje fietsen.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:19 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Zo kan ie wel weer hea, ik ben ook een vrouw en programmeur![]()
Want?quote:Op donderdag 13 september 2007 11:17 schreef gelly het volgende:
Scripten != programmeren.
quote:Op donderdag 13 september 2007 11:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Omdat scripten een versimpelde weergave van programmeren is.
quote:Op donderdag 13 september 2007 10:20 schreef Hijacking het volgende:
program hello ;
{$APPTYPE CONSOLE}
uses
SysUtils;
begin
Write('programmeren is idd lastig ;p ');
Readln;
end.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | using System.IO; namespace ConsoleApplication3 { class Program { static void Main(string[] args) { int [] n = {(((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1)<<(1<<(1>>1)))+((1<<1)<<(1<<1))), (((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1))-((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1))+((1<<1)<<(1<<(1>>1)))+ (1<<(1>>1))), (((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1))-((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<(1>>1)))-((1<<1)<<(1<<(1>>1)))), (((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1))-((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<(1>>1)))-((1<<1)<<(1<<(1>>1)))), (((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1))-((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<(1>>1)))-(1<<(1>>1))), (((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1))+((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<(1>>1)))-((1<<1)<<(1<<(1>>1)))), ((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1)), (((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1))-((1<<1)<<(1<<1))-(1<<(1>>1))), (((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1))-((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<(1>>1)))-(1<<(1>>1))), (((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1))-((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<(1>>1)))+(1<<1)), (((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1))-((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<(1>>1)))-((1<<1)<<(1<<(1>>1)))), (((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1))-((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1))+((1<<1)<< (1<<(1>>1)))), (((1<<1)<<(1<<1)<<(1<<1))+(1<<(1>>1))), (((1<<1)<<(1<<1))+((1<<1)<<(1<<(1>>1)))+(1<<(1>>1))), (((1<<1)<<1)<<1)+((1<<1)<<1)+1, (((1<<1)<<1)<<1)+(1<<1)}; for (int i = (1 >> 1); i < (((1 << 1) << (1 << 1)) + ((1 << 1) << (1 << (1 >> 1))) + ((1 << 1) << 1)); i++) { Console.Write ((Char)n[i]); } } } } |
Kennelijk slaat de versimpeling ook over op degene die scripten. Niet dat er iets mis is met scripten, het is vaak onontbeerlijk om een frontend te maken voor je complexe backendsysteem dat in een programmeertaal is geschreven. Ik heb het ook niet over een simpele webapplicatie met een database erachter. Een scripttaal is er om onomslachtig code te schrijven, en juist door die versimpeling mist het de kracht die een complexe programmeertaal wel heeft.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij?
Het enige verschil tussen een scripttaal en 'programmeer' taal is de uitvoering van het programma.
Namelijk interpreted of compiled. Het zegt geen fuck over de complexiteit van de taal an sich.
quote:Op donderdag 13 september 2007 11:53 schreef Tuvai.net het volgende:
IK PROGRAMMEER IN HTML LOL!11
1 2 3 4 5 6 7 | <head> <title>haha @ TS</title> </head> <body onload="javascript:document.getElementById('body').innerHTML = 'Je bloedmoer kan het nog beter prutser!';" id="body"> </body> </html> |
quote:Op donderdag 13 september 2007 11:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Kennelijk slaat de versimpeling ook over op degene die scripten. Niet dat er iets mis is met scripten, het is vaak onontbeerlijk om een frontend te maken voor je complexe backendsysteem dat in een programmeertaal is geschreven. Ik heb het ook niet over een simpele webapplicatie met een database erachter. Een scripttaal is er om onomslachtig code te schrijven, en juist door die versimpeling mist het de kracht die een complexe programmeertaal wel heeft.
quote:Op donderdag 13 september 2007 12:21 schreef Tuvai.net het volgende:
Ach, de intensiteit ligt ook puur aan hetgeen wat je maakt; een Tagboardje geschreven in ouderwetse PHP 4 is natuurlijk iets heel anders dan een CMS gekoppeld aan andere systemen, geschreven in Object Georieënteerde ASP.NET of PHP 5.
Ik zeg niet dat het een simpel scriptje is, ik zeg dat een scripttaal niet is bedoeld om er complexe software mee te schrijven. Je kan met een lepel vast wel een kanaal graven, maar dat is erg inefficient en tijdrovend. Hetzelfde geldt voor een bord soep eten met een graafmachine. Het wil vast wel maar het is niet de juiste toepassing.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens Gelly niet. Het blijft een simpel scriptje.
wat is jouw beeld van een complex stuk software dan? als je voor het web programmeert kom je bijna niet om de scripttalen heen. frontend (Javascript/Actionscript) en backend (ASP, PHP) draaien beide op een scripttaal, is bijvoorbeeld tweakers.net een simpel stukje software?quote:Op donderdag 13 september 2007 13:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een simpel scriptje is, ik zeg dat een scripttaal niet is bedoeld om er complexe software mee te schrijven. Je kan met een lepel vast wel een kanaal graven, maar dat is erg inefficient en tijdrovend. Hetzelfde geldt voor een bord soep eten met een graafmachine. Het wil vast wel maar het is niet de juiste toepassing.
Opleiding: Communication & Multi-media Designquote:Op donderdag 13 september 2007 14:17 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Programmeren.
Lekker outsourcen naar Polen of India
Welnee man, hij is zo`n Swish gebruiker, je kent ze wel, van die gasten die niet weten hoe ze om moeten gaan met echte technologiequote:Op donderdag 13 september 2007 14:23 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Opleiding: Communication & Multi-media Design
Jij bent zeker ook zo'n designertje die hele websites inclusief functionaliteit in zo'n goor Flash bestandje sodemietert.
Jij dus.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:29 schreef HenkBenzinetank het volgende:_!
Volgens mij heb ik op iemands piemeltje getrapt. Flash wordt 9/10 van de 10x kut gebruikt door mensen die er geen verstand van hebben.
Vervolgens kan je nog eens 300 manuur hier eraan besteden omdat ze niet gebouwd hebben wat je gespecced hadquote:Ik stuur m'n wireframes en ontwerpen wel lekker naar polen, waar zij de backend in elkaar zetten voor 15euro per uur
En wat nou als TS null is?quote:Op donderdag 13 september 2007 14:47 schreef motorbloempje het volgende:
if (! TS.shutup())
{
schopTS();
stompTS();
krabTS();
}
else
{
aaioverbolTS();
}
jaja, m'n eerste lesjes JAVA zijn nu al nuttig
quote:Op donderdag 13 september 2007 14:51 schreef motorbloempje het volgende:
die();
Ik gebruk überhaupt geen Flash.. En er zijn universele manieren om alles aan te geven hoor, waarom denk je dat er zoveel geoutsourced wordt? Omdat ze allemaal slecht werk leveren? Nee omdat ze goedkoop en goedwerk leveren.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij dus.
[..]
Vervolgens kan je nog eens 300 manuur hier eraan besteden omdat ze niet gebouwd hebben wat je gespecced had![]()
ja, maar het begin is erquote:Op donderdag 13 september 2007 14:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]Beetje jammer. Geen foutafhandeling, geen defensief programmeren, je hebt nog wel veel te leren meid
![]()
En je doet BI? Damn, ik heb de verkeerde opleiding gekozenquote:Op donderdag 13 september 2007 14:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, maar het begin is er![]()
man, ben net een week begonnen![]()
begin van scratch af aan, en 't is best leuk![]()
![]()
Er veel kan er niet fout gaan met die code lijkt mijquote:Op donderdag 13 september 2007 14:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]Beetje jammer. Geen foutafhandeling, geen defensief programmeren, je hebt nog wel veel te leren meid
![]()
Of ga je dan een System.exit(-1); doen?![]()
![]()
Tuurlijk wel. TS.shutup() kan gewoon een nullpointer geven hoor, want waar zie jij dat die TS wordt geinstantieerd?quote:Op donderdag 13 september 2007 14:56 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Er veel kan er niet fout gaan met die code lijkt mij.
quote:Op donderdag 13 september 2007 14:51 schreef motorbloempje het volgende:
die();
quote:Op donderdag 13 september 2007 14:51 schreef Scorpie het volgende:
![]()
Of ga je dan een System.exit(-1); doen?![]()
![]()
Waar zie jij TS dan? Zie toch echt alleen maar een die();quote:Op donderdag 13 september 2007 15:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. TS.shutup() kan gewoon een nullpointer geven hoor, want waar zie jij dat die TS wordt geinstantieerd?
quote:Op donderdag 13 september 2007 14:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En je doet BI? Damn, ik heb de verkeerde opleiding gekozen![]()
Dacht dat ze daar alleen maar nerds opleidden, blijkbaar beginnen ze vanaf 0![]()
quote:Op donderdag 13 september 2007 14:57 schreef gelly het volgende:
Oh, het is blaNog gefeli met je nieuwe motor
LOL!!!quote:Op donderdag 13 september 2007 15:00 schreef Scorpie het volgende:
Tuurlijk wel. TS.shutup() kan gewoon een nullpointer geven hoor, want waar zie jij dat die TS wordt geinstantieerd?
Neuj, t was een nullpointer, want ik werd niet aangeroepen. Dus ff fixen en F9quote:Op donderdag 13 september 2007 15:07 schreef WyriHaximus het volgende:
Waar zie jij TS dan? Zie toch echt alleen maar een die();.
quote:Op donderdag 13 september 2007 15:17 schreef MNR het volgende:
[..]
LOL!!! _O-
[..]
Neuj, t was een nullpointer, want ik werd niet aangeroepen. Dus ff fixen en F9 :+
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | using System.Collections.Generic; using System.Windows.Forms; namespace Druk { static class Program { /// <summary> /// The main entry point for the application. /// </summary> [STAThread] static void Main() { System.Console.Write("Waar maken we ons druk om :')."); } } } |
quote:Op donderdag 13 september 2007 15:36 schreef motorbloempje het volgende:
slotje();
1 2 3 4 | return 0; } |
Als de naamgeving correct wordt gevolgd is TS static.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat hangt af van het codemodel dat je kiest. Bij Code behind ben ik toch eerder geneigd het een programmeertaal te noemen.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus ASP.NET is simpel in jouw opinie? Dat is tenslotte een scripttaal.
True, true, very true. Ach ja......Javaquote:Op donderdag 13 september 2007 17:00 schreef vbmot het volgende:
[..]
Als de naamgeving correct wordt gevolgd is TS static.Niet erg logisch om het zo te doen, maar je hoeft die arme meid dan in elk geval niet te instantiëren.
*overhandigt springplank voor de kast*quote:Op donderdag 13 september 2007 18:51 schreef whosvegas het volgende:
Vrouwen moeten dan ook niet gaan programmeren
Psst... Het hoenderhok is de andere kant op!quote:Op donderdag 13 september 2007 18:51 schreef whosvegas het volgende:
En dat is precies waarom software-ontwikkeling helemaal niet zo simpel is als veel mensen denken... was het maar even code kloppen en klaar.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:19 schreef MNR het volgende:
[..]
Dat CMS ga ik nu zelf schrijven, kan ze natuurlijk moeilijk achterlaten met een intranet en dan gedag zeggen. Binnen een half jaar willen ze zeker weer iets toevoegen oid. Het gaat er mij om dat het gebruikersvriendelijk, veelzijdig en wendbaar (zodat er mogelijkheden voor de toekomst zijn en blijven) is om het naar hun wens uit te breiden/aan te passen.
Ja ken ook gelijk van een brug springenquote:Op donderdag 13 september 2007 18:51 schreef whosvegas het volgende:
Die visie kan echter wel veranderen naar mate men de vruchten plukt van een dergelijk beleid.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:04 schreef Henno het volgende:
Houden managers die niet gehinderd zijn door kennis van zaken vaak niet van, want er komen geen knopjes bij in de applicatie tijdens het testen, dus verloren tijd aldus de hoge heren.
Echt zo'n duffe opmerking weer hé. Het is waar dat door de flexibiliteit, de beschikbaarheid en het gemakkelijke gebruik van PHP veel mensen het ook gebruiken. Er zijn ook veel prutsers. Dat neemt echter niet weg dat je er prachtige applicaties mee kunt maken.quote:
quote:Op donderdag 13 september 2007 13:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een simpel scriptje is, ik zeg dat een scripttaal niet is bedoeld om er complexe software mee te schrijven. Je kan met een lepel vast wel een kanaal graven, maar dat is erg inefficient en tijdrovend. Hetzelfde geldt voor een bord soep eten met een graafmachine. Het wil vast wel maar het is niet de juiste toepassing.
quote:Op donderdag 13 september 2007 18:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat hangt af van het codemodel dat je kiest. Bij Code behind ben ik toch eerder geneigd het een programmeertaal te noemen.
Hoewel scripttalen nog wel steeds geschikt zijn om in te prutsen (alsin : iets eenvoudigs doen zonder uitgebreide kennis of ervaring te hoeven hebben).quote:Op donderdag 13 september 2007 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
een betere bevestiging van mijn punt kan ik eigenlijk niet bedenken.
Scripttalen en programmeertalen zijn langzamerhand elkaars equivalent geworden. Gecompliceerde webapplicaties vragen om goed schaalbare oplossingen. Ook in script talen is OOP meer dan bruikbaar, en in het geval van ASP.NET worden delen code zelfs ge precompiled op de server opgeslagen.
Scripttalen zijn al lang geen simpele prutstaaltjes meer.
quote:Op donderdag 13 september 2007 19:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoewel scripttalen nog wel steeds geschikt zijn om in te prutsen (alsin : iets eenvoudigs doen zonder uitgebreide kennis of ervaring te hoeven hebben).
In één woord: Patternsquote:Op donderdag 13 september 2007 19:04 schreef Henno het volgende:
[..]
En dat is precies waarom software-ontwikkeling helemaal niet zo simpel is als veel mensen denken... was het maar even code kloppen en klaar.
De structuur van een softwaresysteem wordt steeds rotter naarmate je meer wijzigingen aanbrengt, tot het punt dat het economisch beter is om alles weg te mieteren en opnieuw te beginnen. Het ontwikkelen van technieken om dit proces te vertragen of te voorkomen is een van de grote uitdagingen in de 'software engineering" en zijn complete boeken en studierichtingen aan gewijd.
Een audit kan inderdaad in de vorm van testen maar een ontwerp kan ook formeel worden gespecificeerd en soms 'bewezen' d.m.v. formele talen (denk aan B en Promela, die overigens wel van elkaar verschillen). Veel kritieke systemen worden met behulp van deze ellende ontworpen. Ellende, want zodra ik me daarmee moet gaan bezighouden zoek ik een andere baan.quote:Testen is een andere.. het belangrijkste proces in het hele ontwikkelingstraject, maar wordt vaak vergeten. Hoe detecteer je in een grote complexe applicatie dat er aan de ene kant iets kapot gaat wanneer je aan de andere kant iets wijzigt, en hoe test je iets zo grondig mogelijk. Je kan makkelijk afstuderen op het ontwerpen van effectieve testmethoden. Houden managers die niet gehinderd zijn door kennis van zaken vaak niet van, want er komen geen knopjes bij in de applicatie tijdens het testen, dus verloren tijd aldus de hoge heren.
Dat klopt wel, hoewel scripttalen over het algemeen alleen bij de 'View' uit het MVC model worden gebruikt (meestal pre-compiled inderdaad). 'Model' en 'Controller' worden over het algemeen niet in scripttalen geschreven.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
een betere bevestiging van mijn punt kan ik eigenlijk niet bedenken.
Scripttalen en programmeertalen zijn langzamerhand elkaars equivalent geworden. Gecompliceerde webapplicaties vragen om goed schaalbare oplossingen. Ook in script talen is OOP meer dan bruikbaar, en in het geval van ASP.NET worden delen code zelfs ge precompiled op de server opgeslagen.
Scripttalen zijn al lang geen simpele prutstaaltjes meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |