abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:57:57 #126
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50696909
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:42 schreef Klopkoek het volgende:
RTL worden weggefilterd en daardoor lijkt de PO al gauw erg links.
Je kunt het dus ook omdraaien: de NOS is niet links, nee, de anderen zijn zo 'rechts' door de invloed van het Grote Geld.
Dat moet je dan aantonen dat het ook daadwerkelijk gebeurt.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 21 juni 2007 @ 17:11:32 #127
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50697356
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat moet je dan aantonen dat het ook daadwerkelijk gebeurt.
In Nederland zijn die voorbeelden niet zo heel duidelijk maar we kennen natuurlijk allemaal Berlusconi. Bij de voetbalfraude bijv. werden systematisch de aantijgingen jegens AC Milan verzwegen.

Ook heeft de baas van CNN in een docu eens verteld dat hij af en toe boze adverteerders aan de lijn kreeg omdat ze niet 'vaderlandslievend genoeg waren' na een reportage over de toegenomen privacyschending.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50721116
Ik weet trouwens nog dat er bij de vorige verkiezingen is bijgehouden hoeveel keer politici van een bepaalde partij in Nova Politiek ("Nederland Kiest") te gast waren geweest, en daaruit bleek dat de meeste gasten uit de VVD kwamen.
pi_50721702
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:17 schreef SCH het volgende:
De VARA zou commercieel ook best uit de voeten kunnen, ze hebben al eens op dat punt gestaan.
Nu niet meer maar dat geldt voor elk nieuw initiatief, er is namelijk al teveel aanbod wat betreft algemene landelijke zenders.
quote:
Maar zijn commerciele omroepen dan ineens rechts? Is RTL4 rechts? Is het RTL-nieuws rechts? Ik kan je in alle eerlijkheid vertellen dat er bij het RTL-nieuws precies hetzelfde soort mensen werkt als bij de NOS-nieuwsrubrieken, dat ze ook vreselijk vaak over en weer solliciteren en heen en weer hoppen.
RTL nieuws onderscheidt zich wel van het NOS journaal door de wat zakelijker berichtgeving en wat minder human interest (4 in het land reken ik nu niet mee). Dat is niet links of rechts te noemen denk ik.

Overigens ben ik wel benieuwd wat CC links maakt, aan onderbouwing ontbreekt het namelijk nog een beetje. Southpark, daily show, prime time glick zijn nu niet echt links te noemen. Dat bush er regelmatig van langs krijgt maakt de daily show nog niet links.

En vanwaar eigenlijk de wens om elk programma politiek te bezien? Niet alles is politiek, gelukkig maar

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2007 11:17:51 ]
pi_50723225
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 11:10 schreef Chewie het volgende:
RTL nieuws onderscheidt zich wel van het NOS journaal door de wat zakelijker berichtgeving en wat minder human interest (4 in het land reken ik nu niet mee). Dat is niet links of rechts te noemen denk ik.

Overigens ben ik wel benieuwd wat CC links maakt, aan onderbouwing ontbreekt het namelijk nog een beetje. Southpark, daily show, prime time glick zijn nu niet echt links te noemen. Dat bush er regelmatig van langs krijgt maakt de daily show nog niet links.

En vanwaar eigenlijk de wens om elk programma politiek te bezien? Niet alles is politiek, gelukkig maar
De Daily Show is meer 'liberal' in de Amerikaanse context. In vergelijking met een programma als The O'Reilly Factor is iets natuurlijk al vrij snel 'liberal'. Helemaal aangezien The Colbert Report dat voortkomt uit de Daily Show een regelrechte parodie op The O'Reilly Factor is.
De makers van Southpark dragen meer een libertaire visie uit, maar die wordt in de VS ook eerder als 'liberal' dan 'conservative' bestempeld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_50723235
Het hele principe van de publieke omroep is in zeker zin links. De staat betaalt voor een produkt wat ook gewoon door de vrije markt wordt verzorgd. Het is dan ook niet zo heel vreemd dat programmamakers van de PO negatiever staan tegenover politici die deze subsidie willen afschaffen of verminderen (zoals de PVV en de VVD) dan tegenover politici die het in stand willen houden.

Ik ben het wel met de TS eens dat het vreemd is dat er geen rechtste opinie programma's op de commerciele omroepen te vinden zijn. Ze zijn er overigens wel geweest (het laatste oor van Theo van Gogh bijvoorbeeld) maar ik zou er op dit moment niet eentje kunnen noemen.
pi_50723318
Harry Mens met z'n programma. Hoewel dat meer ons-kent-ons is.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 11:56:07 #133
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50723411
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 10:53 schreef Urquhart het volgende:
Ik weet trouwens nog dat er bij de vorige verkiezingen is bijgehouden hoeveel keer politici van een bepaalde partij in Nova Politiek ("Nederland Kiest") te gast waren geweest, en daaruit bleek dat de meeste gasten uit de VVD kwamen.
Exact.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50723478
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 11:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

De Daily Show is meer 'liberal' in de Amerikaanse context. In vergelijking met een programma als The O'Reilly Factor is iets natuurlijk al vrij snel 'liberal'. Helemaal aangezien The Colbert Report dat voortkomt uit de Daily Show een regelrechte parodie op The O'Reilly Factor is.
De makers van Southpark dragen meer een libertaire visie uit, maar die wordt in de VS ook eerder als 'liberal' dan 'conservative' bestempeld.
Dat hangt er helemaal vanaf met welke Amerikaan je praat, voldoende right wing texans die CNN zelfs liberal noemen terwijl CNN hier als rechts (en een enkele keer als propaganda machine van de VS regering) wordt gezien.
pi_50723487
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ben blij dat de jeugd opgroeit met southpark
Als iets links is is het south park wel :p
  vrijdag 22 juni 2007 @ 11:58:09 #136
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50723488
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 11:53 schreef Urquhart het volgende:
Harry Mens met z'n programma. Hoewel dat meer ons-kent-ons is.
Dat is ook voor driekwart reclame. Ik keek vroeger voor de column van Fortuyn of enkele andere zaken, maar de rest bestaat uit zakenmannen die zelf betalen om hun product te komen aanprijzen. Een soort Tell Sell plus.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 11:59:36 #137
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50723532
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 11:51 schreef basilisk het volgende:
Het hele principe van de publieke omroep is in zeker zin links. De staat betaalt voor een produkt wat ook gewoon door de vrije markt wordt verzorgd.
Dat is niet waar. Het oorspronkelijke idee was dat leden contributie betaalden waarvan programma's werden gemaakt die weer algemeen toegankelijk waren.
pi_50723542
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 11:58 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat is ook voor driekwart reclame. Ik keek vroeger voor de column van Fortuyn of enkele andere zaken, maar de rest bestaat uit zakenmannen die zelf betalen om hun product te komen aanprijzen. Een soort Tell Sell plus.
Hier precies hetzelfde, ik keek ook altijd voor Fortuyn. En ook die reclames tussendoor
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:00:40 #139
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50723571
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 11:59 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde, ik keek ook altijd voor Fortuyn. En ook die reclames tussendoor
En die nare dochter van hem.
pi_50723656
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 11:58 schreef Xith het volgende:

[..]

Als iets links is is het south park wel :p
Waar zou South Park links zijn? Het is onzin om op alles maar een politiek etiket te plakken. South Park neemt de gehele Amerikaanse samenleving op de hak dus ook de politiek.
pi_50723704
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:00 schreef Floripas het volgende:

[..]

Verschrikkelijk ja. En die kok die zo gezegd stond te koken in die showroom-keuken
pi_50723830
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:00 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ach hij laat tenminste zien dat kanslozen armen de overheid niet nodig hebben voor een leuke Melkertbaan. Bovendien ben ik elke keer weer benieuwd wat er nu weer aan haar lichaam is verbouwd.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:07:59 #143
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50723870
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waar zou South Park links zijn? Het is onzin om op alles maar een politiek etiket te plakken. South Park neemt de gehele Amerikaanse samenleving op de hak dus ook de politiek.
Ja, dat klopt. Het accent ligt op vrijheid.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:11:39 #144
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50724013
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50724055
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Het accent ligt op vrijheid.
Eigen keuze's vooral en dat is moeilijk links te noemen.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:16:20 #146
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50724201
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

Eigen keuze's vooral en dat is moeilijk links te noemen.
Dat hangt er van af. Ze zijn ook anti-religieus en tegen de bizarre uitwassen van terrorismebestrijding.
pi_50724353
EEn Buitenhof of Nova is al programma niet Links.
het zijn de poppetjes die erin meespelen.

Een Wibo van de linden als NOVA Achor man en je hebt een rechts programma.
Overigens zijn er best wel lichtjes in het donker.
Twan Huys kan er bij mij best wel in .
pi_50724371
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat hangt er van af. Ze zijn ook anti-religieus en tegen de bizarre uitwassen van terrorismebestrijding.
Anti-religieus is mischien wat te sterk, ze zijn wel tegen al teveel invloed van religie in het dagelijks leven. Dat maakt het ook meer liberaal en dat wordt in Nederland voornamelijk als een rechtse stroming gezien.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:22:27 #149
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50724460
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Anti-religieus is mischien wat te sterk, ze zijn wel tegen al teveel invloed van religie in het dagelijks leven. Dat maakt het ook meer liberaal en dat wordt in Nederland voornamelijk als een rechtse stroming gezien.
Maar dan wel Amerika-liberaal: vrije immigratie, weinig overheidsinmenging, afzwakken macht politie en overheid, tegen racisme, tegen het kiesstelsel, tegen de oorlog op Irak.
Eerder libertariers.
pi_50724516
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:22 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar dan wel Amerika-liberaal: vrije immigratie, weinig overheidsinmenging, afzwakken macht politie en overheid, tegen racisme, tegen het kiesstelsel, tegen de oorlog op Irak.
Lees : Leeraren partij

(dei zijn tegen het kiesstelsel? Waarom dat in Godsnaam. Is het beste van de wereld)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')