Dat moet je dan aantonen dat het ook daadwerkelijk gebeurt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:42 schreef Klopkoek het volgende:
RTL worden weggefilterd en daardoor lijkt de PO al gauw erg links.
Je kunt het dus ook omdraaien: de NOS is niet links, nee, de anderen zijn zo 'rechts' door de invloed van het Grote Geld.
In Nederland zijn die voorbeelden niet zo heel duidelijk maar we kennen natuurlijk allemaal Berlusconi. Bij de voetbalfraude bijv. werden systematisch de aantijgingen jegens AC Milan verzwegen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat moet je dan aantonen dat het ook daadwerkelijk gebeurt.
Nu niet meer maar dat geldt voor elk nieuw initiatief, er is namelijk al teveel aanbod wat betreft algemene landelijke zenders.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:17 schreef SCH het volgende:
De VARA zou commercieel ook best uit de voeten kunnen, ze hebben al eens op dat punt gestaan.
RTL nieuws onderscheidt zich wel van het NOS journaal door de wat zakelijker berichtgeving en wat minder human interest (4 in het land reken ik nu niet mee). Dat is niet links of rechts te noemen denk ik.quote:Maar zijn commerciele omroepen dan ineens rechts? Is RTL4 rechts? Is het RTL-nieuws rechts? Ik kan je in alle eerlijkheid vertellen dat er bij het RTL-nieuws precies hetzelfde soort mensen werkt als bij de NOS-nieuwsrubrieken, dat ze ook vreselijk vaak over en weer solliciteren en heen en weer hoppen.
De Daily Show is meer 'liberal' in de Amerikaanse context. In vergelijking met een programma als The O'Reilly Factor is iets natuurlijk al vrij snel 'liberal'. Helemaal aangezien The Colbert Report dat voortkomt uit de Daily Show een regelrechte parodie op The O'Reilly Factor is.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:10 schreef Chewie het volgende:
RTL nieuws onderscheidt zich wel van het NOS journaal door de wat zakelijker berichtgeving en wat minder human interest (4 in het land reken ik nu niet mee). Dat is niet links of rechts te noemen denk ik.
Overigens ben ik wel benieuwd wat CC links maakt, aan onderbouwing ontbreekt het namelijk nog een beetje. Southpark, daily show, prime time glick zijn nu niet echt links te noemen. Dat bush er regelmatig van langs krijgt maakt de daily show nog niet links.
En vanwaar eigenlijk de wens om elk programma politiek te bezien? Niet alles is politiek, gelukkig maar
Exact.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:53 schreef Urquhart het volgende:
Ik weet trouwens nog dat er bij de vorige verkiezingen is bijgehouden hoeveel keer politici van een bepaalde partij in Nova Politiek ("Nederland Kiest") te gast waren geweest, en daaruit bleek dat de meeste gasten uit de VVD kwamen.
Dat hangt er helemaal vanaf met welke Amerikaan je praat, voldoende right wing texans die CNN zelfs liberal noemen terwijl CNN hier als rechts (en een enkele keer als propaganda machine van de VS regering) wordt gezien.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Daily Show is meer 'liberal' in de Amerikaanse context. In vergelijking met een programma als The O'Reilly Factor is iets natuurlijk al vrij snel 'liberal'. Helemaal aangezien The Colbert Report dat voortkomt uit de Daily Show een regelrechte parodie op The O'Reilly Factor is.
De makers van Southpark dragen meer een libertaire visie uit, maar die wordt in de VS ook eerder als 'liberal' dan 'conservative' bestempeld.
Als iets links is is het south park wel :pquote:Op donderdag 21 juni 2007 13:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben blij dat de jeugd opgroeit met southpark![]()
Dat is ook voor driekwart reclame. Ik keek vroeger voor de column van Fortuyn of enkele andere zaken, maar de rest bestaat uit zakenmannen die zelf betalen om hun product te komen aanprijzen. Een soort Tell Sell plus.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:53 schreef Urquhart het volgende:
Harry Mens met z'n programma. Hoewel dat meer ons-kent-ons is.
Dat is niet waar. Het oorspronkelijke idee was dat leden contributie betaalden waarvan programma's werden gemaakt die weer algemeen toegankelijk waren.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:51 schreef basilisk het volgende:
Het hele principe van de publieke omroep is in zeker zin links. De staat betaalt voor een produkt wat ook gewoon door de vrije markt wordt verzorgd.
Hier precies hetzelfde, ik keek ook altijd voor Fortuyn. En ook die reclames tussendoorquote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is ook voor driekwart reclame. Ik keek vroeger voor de column van Fortuyn of enkele andere zaken, maar de rest bestaat uit zakenmannen die zelf betalen om hun product te komen aanprijzen. Een soort Tell Sell plus.
En die nare dochter van hem.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:59 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde, ik keek ook altijd voor Fortuyn. En ook die reclames tussendoor
Waar zou South Park links zijn? Het is onzin om op alles maar een politiek etiket te plakken. South Park neemt de gehele Amerikaanse samenleving op de hak dus ook de politiek.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:58 schreef Xith het volgende:
[..]
Als iets links is is het south park wel :p
Ach hij laat tenminste zien dat kanslozen armen de overheid niet nodig hebben voor een leuke Melkertbaan. Bovendien ben ik elke keer weer benieuwd wat er nu weer aan haar lichaam is verbouwd.quote:
Ja, dat klopt. Het accent ligt op vrijheid.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waar zou South Park links zijn? Het is onzin om op alles maar een politiek etiket te plakken. South Park neemt de gehele Amerikaanse samenleving op de hak dus ook de politiek.
Eigen keuze's vooral en dat is moeilijk links te noemen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Het accent ligt op vrijheid.
Dat hangt er van af. Ze zijn ook anti-religieus en tegen de bizarre uitwassen van terrorismebestrijding.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:12 schreef Chewie het volgende:
[..]
Eigen keuze's vooral en dat is moeilijk links te noemen.
Anti-religieus is mischien wat te sterk, ze zijn wel tegen al teveel invloed van religie in het dagelijks leven. Dat maakt het ook meer liberaal en dat wordt in Nederland voornamelijk als een rechtse stroming gezien.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat hangt er van af. Ze zijn ook anti-religieus en tegen de bizarre uitwassen van terrorismebestrijding.
Maar dan wel Amerika-liberaal: vrije immigratie, weinig overheidsinmenging, afzwakken macht politie en overheid, tegen racisme, tegen het kiesstelsel, tegen de oorlog op Irak.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Anti-religieus is mischien wat te sterk, ze zijn wel tegen al teveel invloed van religie in het dagelijks leven. Dat maakt het ook meer liberaal en dat wordt in Nederland voornamelijk als een rechtse stroming gezien.
Lees : Leeraren partijquote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar dan wel Amerika-liberaal: vrije immigratie, weinig overheidsinmenging, afzwakken macht politie en overheid, tegen racisme, tegen het kiesstelsel, tegen de oorlog op Irak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |