Die eerste bijv.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Ze kunnen het dan wel bedoelen, maar het staat er niet! En je moet duidelijk laten zien hoe je het doet, dus dat gaat niet met hoofdrekenen...
Ai, toch nog een paar foutjes. Het was toch iets pittiger dan ik had gedacht. Voor een groep-8-leerling wel veel gevraagd, dunkt mij.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:20 schreef MLK het volgende:
En hier is een test te vinden; Pabo rekentoets
Er staat een spelfout in die toets!quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:13 schreef DaFan het volgende:
Laat maar :p
Toets:
http://www.tomkooij.nl/downloads/Rekentoets%20pabo-0.doc
Antwoorden:
http://www.tomkooij.nl/downloads/antwoorden%20rekentoets.doc
Nee gewoon, wat ik zei: inzicht in hoe iets makkelijk kan. Als je sommen ziet staan alsquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:16 schreef kless het volgende:
[..]
grote sommen opbreken in kleine sommetjes?
Daar gaat het niet om. Het gaat om inzicht tonen. Laten zien dat situaties vereenvoudigd kunnen worden tot een simpeler probleem.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Dit zijn wel de compleet zinloze "toevallig mooie sommetjes" want in de praktijk komt dit simpelweg nooit voor! De kans erop is klein genoeg...
Truequote:Op woensdag 20 juni 2007 12:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Dit zijn wel de compleet zinloze "toevallig mooie sommetjes" want in de praktijk komt dit simpelweg nooit voor! De kans erop is klein genoeg...
Dat is de gang waar je gedachten staan te wachten tot je tijd voor ze hebt.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:20 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Er staat een spelfout in die toets!
gedachtengang
Ja precies. Gedachtensprongetjes aanlerenquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:32 schreef kless het volgende:
(raar, als je er met de omweg ook komt is er niks fout gegaan, was wel minder handig maar als een gedachtensprong ontbreekt, dan mag je die aan leren maar niet iedereen kan alles evengoed.)
Mag je altijd je grafische rekendoos gebruikenquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Op het voortgezet onderwijs krijg je toch al wiskunde A en B en zo?
Als je dat in je kop ramt snap je rekenen toch niet?quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:50 schreef Qasi het volgende:
Ik loop nu stage in groep 4 en daar zijn ze bezig met keersommen! tafel van 3 en 4! Als jij dan niet automatisch weet wat 8x 4 is of 7 x 3, dan kan toch niet......![]()
Toch een hoop veranderd sinds ik op de middelbare school zat danquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Mag je altijd je grafische rekendoos gebruiken. En wat die allemaal kan
.
Je moet toch ergens beginnen. De basisbeginselen moet je uit je kop leren en dan kan je inzicht gaan ontwikkelen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:55 schreef kless het volgende:
[..]
Als je dat in je kop ramt snap je rekenen toch niet?
met de toets al die kinderen de hele tafel in hun hoofd bij langs om het te zien welke het ookalweer is
6*7 7*8 *6*8 9*6 is het bied dat ik de mist in ga even overzicht kwijt ben (na moet denken wat het ook maar weer was) dan moet ik "even" 2x3x7 of 4x7x2 van maken.
Maar om het stom in je kop te rammen... daarmee begrijp je toch niet wat x is en wat die getallen zijn?
Ja precies, en als je die basisdingen niet gewoon blind in je kop hebt zitten, dan KUN je niet eens *zien* dat 96,98 en 3,02 samen precies 100 zijn, bijvoorbeeld. Daarom is dat dus WEL nodigquote:Op woensdag 20 juni 2007 13:02 schreef Fastmatti het volgende:
Je moet toch ergens beginnen. De basisbeginselen moet je uit je kop leren en dan kan je inzicht gaan ontwikkelen.
Al lees ik deze zin 10 keer, dan snap ik nog niet wat er staat.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:55 schreef kless het volgende:
met de toets al die kinderen de hele tafel in hun hoofd bij langs om het te zien welke het ookalweer is
6*7 7*8 *6*8 9*6 is het bied dat ik de mist in ga even overzicht kwijt ben (na moet denken wat het ook maar weer was) dan moet ik "even" 2x3x7 of 4x7x2 van maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |