abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 20 juni 2007 @ 10:33:30 #1
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50644476
eindelijk zijn we er weer met een nieuw deel van de langstlopende kippensoop van heel fok

vorige delen:
De enige echte Kippensoop!!
De enige echte kippensoop # deel 2
de enige echte kippensoop # deel 3
de enige echte kippensoop deel 4

rolverdeling:

hepie hier op een archieffoto want op het ogenblik zit ze in het donker te broeden.
hepie is überkip, oermoeder en raskattekop

lies (moest zonodig ineens rechtop gaan staan, zodat dr pruik net niet op de foto komt )
is nu ook aan het broeden.

sjaan, dochter van heep, is ook altijd bij heep in de buurt te vinden.

rosa, brahma en beetje het zwarte schaap.
al bijna 2 maanden broeds....maar zit op niks

bep, een van de nieuwe speelsters
speelt graag de baas.

toos, zus van bep
is zoals ze eruit ziet, slungelig en goedsul

grietje, zusje van bep
de kleinste, buit haar schattigheid uit tot op de bodem.
is gek op aandacht en is een echt cameradier

marian, zus van bep (iedereen is trouwens zus van elkaar )
een soort grijze uitvoering van pino
een lekkere relaxte goedzak

pien, zusje van bep
vreselijke zenuwpees, is gauw in paniek
heeft vreselijke camera-angst, is haast niet vast te leggen (foto's met pien zijn 9 van de 10 keer bewogen)

en de requisieten/potentiele bijrollen:

verstuurd door kippenmoeder boe van het kippenforum
(gelukkig niet als omelet aangekomen)

[ Bericht 9% gewijzigd door lady-wrb op 20-06-2007 10:48:28 ]
  † In Memoriam † woensdag 20 juni 2007 @ 10:45:39 #2
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50644899
hoe is de stand van zaken op het moment?

rosa is chagrijnig: ze is heftig broeds (al bijna 2 maanden) maar ik heb gisteren dr nest afgepakt.
ik heb het met haar geprobeerd, maar ze blijft het maar niet snappen.
ieder ei dat ik haar geef schopt ze onder zich vandaan en blijft vervolgens stug op niks zitten.
ik vind het nu wel leuk geweest (en zo lang zitten is gewoon niet gezond) dus nu moet ze er maar mee stoppen.

hepie heeft juichend de eitjes aangenomen. probleem was dat 6 eieren dus gewoon niet onder dat kleine witten lijfje passen. dus heeft ze een paar dagen gefrusteerd zitten jongleren om die hele boel maar warm te houden met als gevolg dat als ze aan de voorkant een ei onder zich schoof, er achter een ei onder vandaan floepte. daar had ze een aardige dagbesteding aan.
een paar dagen geleden besloot lies dat het wel gezellig zou zijn om samen te werken en nu zitten ze gemoedelijk samen op de eitjes.

sjaan loopt een beetje met dr ziel onder haar vleugel. als enige oudere loopt ze nog rond. ze heeft de kippenkinders zo vaak gepest dat ze nu ook niet meer met ze mee mag doen (gevalletje eigen schuld dus) hangt maar een beetje rond dus.

en met de kippenkinders gaat alles prima. ze zijn lekker gegroeid en de bevedering wordt allleen maar mooier. nu komen ook de karakters van de dieren naar boven.
bep is echt een bazig type. staat bij de jongeren op de 1e plaats in de pikorde.
griet trekt zich van niemand wat aan en doet waar ze zelf zin in heeft. loopt nog steeds dagelijks te kwijlen naar al dat lekkers dat in de tuin groeit en leeft.

er wordt goed gegeten en flink gesnackt. echte pubers in de groei dus.
ik heb nog meer foto's maar die plaats ik straks misschien.
voor nu heb ik even andere prioriteiten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 juni 2007 @ 10:48:46 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_50644999
Ha, daar zijn de dames weer Vanmiddag ga ik ze live aanschouwen. En dan ga ik de uitdaging aan om Pien fatsoenlijk op de foto te krijgen. Ik zal d'r leren. Ik neem mijn telelens mee
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 20 juni 2007 @ 10:51:42 #4
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50645089

ik weet het, het is een beroerde foto, maar het is donker en ik wil liever niet flitsen.
maar zo zit heep er dus bij (lies zat er toen nog niet bij)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 juni 2007 @ 10:54:40 #5
13151 crew  Rewimo
pi_50645221
Wat een pluizebol is ze toch
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 21 juni 2007 @ 09:03:51 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50681598
sjaan heeft vannacht voor straf doorgebracht tussen de pluizebollen.
ze was nog steeds krenig tegen ze en ik vond dat ze maar eens hardhandig geleerd moest worden dat ze er nu eenmaal zijn en dat ze er maar aan moest wennen, niet goedschiks, dan kwaadschiks.

bij hepie heb ik dat een tijdje geleden gedaan, bij haar had het grut helemaal geen leven meer. maar na een nachtje tussen het gespuis ging het een stuk beter.
  † In Memoriam † vrijdag 22 juni 2007 @ 21:44:31 #7
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50743532
rosa is eindelijk van dr nest afgestapt
zoals het er nu naar uitziet ze ze eindelijk broedsaf.
ze liep in het begin een beetje verloren tussen de pluizebollen, maar aangezien zij ze altijd gewoon genegeerd heeft en nooit heeft gepest of gepikt, late die haar rustig tussen hen in scharrelen

een ander verhaal is het met sjaan.
die heeft op de één of andere manier ineens het licht gezien, heeft een ei onder heep vandaan gejat
(helemaal uit het mandje dus) en zat er trots op te broeden
ik heb het ei ondertussen wel weer teruggegeven aan heep, maar sjaan heeft nu een gewoon ei om lekker op te zitten. mocht er wat in de broedeitjes zitten, dan moet ik die maar verdelen onder de dames denk ik. maar eerst moet er natuurlijk wel wat in groeien.
van de week heb ik een sneak preview gedaan, maar toen was er niks te zien.
misschien is het experiment mislukt, misschien was ik te vroeg, ik weet het niet, ik probeer het later gewoon nog een keer. (ik moet er iedere keer de zaklamp van de buren voor vragen, dus dat houdt me ook wel tegen
pi_50816659
Het blijven allemaal stuk voor stuk lieve kippen
  † In Memoriam † maandag 25 juni 2007 @ 13:04:59 #9
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50817401
wat doe je op een natte zondagmiddag als je je echt strak verveelt?
je pakt een schep en een kip en gaat samen wormen zoeken.
het was echt een enorm succes. ik heb ook nog hele scheppen aarde met wormen bij de anderen gegooid, en griet (dat is echt de enige die in in mijn tuin los vertrouw) had dr krop vol.
minder prettig was het dat zowel griet als ik helemaal onder de modder zaten.
  † In Memoriam † woensdag 27 juni 2007 @ 20:57:06 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50913730

vandaag de eitjes nogmaals geschouwd.
naar het zich laat aanzien zit er heel misschien in 1 iets.
bah, wat baal ik hiervan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 juni 2007 @ 21:27:46 #11
13151 crew  Rewimo
pi_50915114
Wat zonde zeg
  † In Memoriam † woensdag 27 juni 2007 @ 22:43:39 #12
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50918762
ik krijg net een mailtje van de eitjes-leverancier.
ze wil nieuwe opsturen om het nog eens te proberen.

ondertussen heep en lies maar even oppeppen met extra graantjes en vette hapjes, want je wil niet weten hoeveel energie dat broeden kost.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 juni 2007 @ 07:18:58 #13
13151 crew  Rewimo
pi_50926857
Nieuwe kansen voor de dames, hartstikke leuk
pi_50927897
*duimt mee voor kippenbeebs*

Wat een leuke topic reeks!
Mijn ouders hebben ook kippen en daar moeten we soms erg mee lachen als de heren hanen zich weer eens druk maken, maar ik had geen idee dat zich zoveel in een kippenleven kan afspelen. Die van 'ons' doen vooral scharrel-scharrel en tok-tok cq. kukeleku-kukeleku. Toch eens beter in de gaten houden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_52915928
Hoe is het met de kips ????
pi_52994578
Ja hoe is het ermee? Ik heb inmiddals 1,5 kuikentje morgenochtend zie ik of het er 2 zijn geworden of dat er een is blijven steken in het ei. Volgende keer zorgen voor een hogere luchtvochtigheid heb ik al geleerd
Saartje
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:57:36 #17
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_53382295
Echt leuke schrijfstijl, je zou je verhaaltjes moeten bundelen .
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  zaterdag 22 september 2007 @ 20:03:58 #18
191763 r.liong
Kiem Foei & Janet
pi_53387998
en een goede Uitgever.
verpachten & verpachten
pi_53388218
ik las kippensoep
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_53389249
Oh nieuw topic! TVP
  † In Memoriam † zaterdag 22 september 2007 @ 23:21:57 #21
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53393895
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:11 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
ik las kippensoep
dat is nou net de grap: (beetje afgekeken van zoop)

met alle dames gaat het uitstekend

een paar weken geleden heb ik ze ingezet om het onkruid in de tuin voor me te wieden.
de eerste dagen ging dat uitstekend: het onkruid werd minutieus met wortel en al uit de grond gespit en we konden weer de schuur in zonder door een oerwoud heen te hoeven waden

daarna werden de dames overmoedig
ze wierpen zich met zijn negenen op mijn (toen nog) prachtige beplanting: lobelia's bleken een delicatesse , bolletjes vlogen in het rond en ook mijn bodembedekkers werden bevorderd tot bodem-van-de-maag-bedekkers.

na een week zag mijn tuin eruit alsof bin laden een aanslag had gepleegd : een bomexplosie van aarde, bloembollen een afgekloven stompjes van planten.

ik heb de dames ernstig toegesproken en verteld dat ik erg teleurgesteld in ze was (niet dat ik de illusie heb dat ze spijt hebben, ze zijn eerder spinnijdig dat ze zich nu weer moeten behelpen met een stukje van 25 m2 ipv de volle 120 m2 . maar ja, eigen schuld, dikke bult.

maar eerlijk is eerlijk, het was wel een gaaf gezicht om 9 kippen door onze best wel grote tuin te zien rennen.
en dan maar dit jaar geen gouden tuinkabouter.
ik heb gewoon gouden kippies
pi_53394079
Geweldig
  † In Memoriam † zaterdag 22 september 2007 @ 23:34:37 #23
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53394185
t is nu ook echt een leuke club geworden. als ik het over de laatstbinnengekomen dames heb, heb ik het nog steeds over "de kleuters"
ze zijn echter allang geen kleuters meer, sterker nog, er zijn er al 3 aan de leg en ze zijn groter dan de oudste kippen (op rosa na dan, maar die speelt vals )
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 september 2007 @ 09:28:06 #24
13151 crew  Rewimo
pi_53399672
Dat schreeuwt om verse foto's
  † In Memoriam † zondag 23 september 2007 @ 13:29:37 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53403731
wil je niet zo hard schreeuwen ik barst van de koppijn.
we waren vandaag naar de mini dam-tot-damloop en een of andere debiel gaf alle deelnemers zo'n plastic fluitje. er was geen ontkomen aan dat geluid.
  zaterdag 3 november 2007 @ 09:58:37 #26
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_54333978
Hoest met de kipjes ? .
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  † In Memoriam † zaterdag 3 november 2007 @ 20:56:39 #27
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54345390
heel goed, dank u

heep is weer ontzettend broeds, rosa is net broeds-af,maar is spontaan vreselijk in de rui.
ze ziet eruit als een geplukte kip, echt dr hele kont is kaal (en dr nek, vleugels, buik) en zelfs dr poten zijn veerloos (dus die wollen sokjes zouden voor haar een uitkomst zijn )

vorige week kwam ik uit mijn werk. ik doe de poort open en het eerste dat ik zag, was heep die enthousiast op me af kwam rennen, met de rest op dr hielen.
de dames wilden me kennelijk verrassen, waren uitgebroken en hadden met zijn 8-en (rosa paste niet door de opening die ze gevonden/gemaakt hadden ) onkruid gewied.
het zag er allemaal weer keurig uit.
de dames waren hevig teleurgesteld dat ik ipv dankbaarheid te tonen, de dames weer achter hun hek zette

ik heb ze overigens wel een hele krop ijsbergsla gegeven om ze toch nog enigszins te vriend te houden
  † In Memoriam † vrijdag 16 november 2007 @ 13:18:01 #28
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54648864
en hoe het nu met de donzige kipkluifjes gaat?
hepie is chagrijnig en vliegt de één na de ander aan.
marian heeft de rare gewoonte om tegen de deur van het hok aan te gaan zitten als ze een ei gaat leggen, waardoor er soms een ei naar buiten valt bij het openen, of soms zelfs marian zelf, als ze het ei nog niet gelegd heeft
pien is nog steeds heel erg verlegen en houdt zich erg op de achtergrond.

maar al met al gaat het prima met de dames, al stonden ze gisteren nogal beteuterd bij hun waterbak, waar ze voor dat ze konden drinken, eerst een wak moesten slaan
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 november 2007 @ 13:19:14 #29
13151 crew  Rewimo
pi_54648902
Je kunt ze beter schaatsen leren

O, en een beetje suiker door het water zorgt ervoor dat het minder snel bevriest. Ik weet alleen niet of dat kwaad kan voor de kips.
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2007 @ 10:56:38 #30
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54669759
nee suiker doe ik maar niet in het water
er zijn van die elementjes te koop die je in dewaterbak zou kunnen doen zodat het niet bevriest.
maar ik verwacht voorlopig nog geen pooltemperaturen hier dus dat laat ik nog maar even zitten.

het is trouwens wel weer beregezellig in de tuin. er hangt van alles rond. net nog was de achtertuin bezaaid met van die beige duifjes met een zwart randje in de nek.
het is zelfs al zo erg dat ze kippenvoer beginnen te jatten
  zaterdag 24 november 2007 @ 03:26:55 #31
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54817961
* Noli. spijkerT dit toPic nu eVen goed vast in haar AT.. Ik was de kips kwijt! *
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † zondag 25 november 2007 @ 08:33:52 #32
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54818840
joh! (zal je even helpen timmeren )

we krijgen vandaag gezinsuitbreiding
(neeeee, geen kuikens )
  zondag 25 november 2007 @ 20:26:26 #33
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54833395
Vertel vertel!
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † maandag 26 november 2007 @ 07:32:10 #34
37843 lady-wrb
kortaf
  maandag 26 november 2007 @ 08:38:11 #35
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54841158
Cool!

En meervoud nog wel!
Maxi, Midi & Mini
pi_54845732
Kips en katjes! Vertelllll......
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 28 november 2007 @ 14:11:49 #37
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_54892322
Ahh hier waren de kippies gebelven! Was jullie even verloren!
Vertel eens wat mee over de katjes!
  Boks-Chick donderdag 29 november 2007 @ 10:03:18 #38
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54913774
*tuned in op de soop

Gaaf verhaal en leuk!!!
lolwut
  † In Memoriam † donderdag 29 november 2007 @ 21:03:09 #39
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54929392
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:11 schreef Fruppel het volgende:
Ahh hier waren de kippies gebelven! Was jullie even verloren!
Vertel eens wat mee over de katjes!
de katjes hebben een eigen topic: verwelkom hier fransje en dirkje
  † In Memoriam † donderdag 29 november 2007 @ 21:09:52 #40
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54929537
met de dames gaat het overigens nog steeds uitstekend.
de afgelopen weken mochten ze steeds los door de tuin scharrelen. die lag vol met losse bladeren, waaronder allerlei smakelijke insecten te vinden waren, dus de dames waanden zich in hun eigen smulbos

ook de wilde vogels worden niet vergeten: vetbollen en pindaslingers hangen her en der door de tuin, maar ook de wilde vogels beginnen steeds brutaler te worden.
zo zie ik regelmatig spreeuwen een vorkje meeprikken bij de appel en komen er af en toe duiven uit het kippenhok vliegen, die mee hebben zitten snaaien uit de voerbak.

de dames vinden alles best, zolang er maar niemand in de weg loopt en het voer niet op raakt.

ze zien er trouwens op het ogenblik niet uit. het weer is natuurlijk niet zo heel geweldig en de combinatie witte kip <-> modder heeft als resultaat dat mijn stralend witte kippen meer weghebben van moddermonsters dan tentoonstellingsmateriaal (wat ze eigenlijk zouden moeten zijn)
maar goed, ze hebben dikke pret in de prut, en wassen doen we van het voorjaar wel weer eens.
pi_55353531
tvp, leuk topic!
  † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 09:14:54 #42
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55354104
ondertussen is de winter ingevallen en de dames vinden het maar niks.
elke ochtend is de waterbak bevroren, het fruit en de groente bevriezen waar ze bij staan en tot hun stomme verbazing konden ze na een uurtje elkaar de ogen uitprikken met de spaghetti die ik voor ze neergezet had.
de dames vinden het maar koud en het liefst zitten ze dan ook op een kluitje elkaar warm te houden.
pi_55356775
Brrrr....lijkt me ondanks de veren dan ook maar koud hoor
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2007 @ 17:57:18 #44
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55421615
ze hebben het niet koud volgens mij (ik voel regelmatig onder de veren en de huid is gewoon warm)
ik denk dat ik mijn eigen gevoel van kou op de dieren projecteer
maar ik heb wel gisteren het hok uitgemest en ze een lekkere extra-mega laag zaagsel in het hok gegeven om de voetjes lekker warm te houden

en als troost mogen ze door de hele tuin banjeren. (bevroren)poep ruimen is een makkie
grietje zoekt me iedere keer op zodra ik buitenkom. het is me al een paar keer overkomen dat ik zowat mijn nek brak omdat ze voor mijn voeten zat, maar ze houdt stug vol.
pi_55434074
Kipsen kunnen goed tegen de kou. Hun verenpak isoleert prima. Waarom denk je dat donzen dekbedden zo in trek zijn? Maar een extra laagje zaagsel voor de blote voetjes is erg attent.
  Moderator vrijdag 1 februari 2008 @ 22:21:03 #46
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56468784
Tijd voor een update
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  † In Memoriam † zaterdag 2 februari 2008 @ 14:49:33 #47
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56479502
er valt tot op heden niet zoveel te updaten
iedereen is nog in goede doen en eet en poept en eet en poept enz.......
aan de nieuwbouw is nog niet begonnen, aangezien de heer des huizen hele andere plannen had dan ik, heb ik meteen een bouwstop afgeroepen.
rosa is op een spectaculaire wijze met pensioen gegaan: haar laatste ei was echt megamegagroot en woog 92 gram
we hebben het nog op foto vastgelegd (moet ik even opzoeken) maar daarna heeft zoonlief m gekookt en bij zijn spinazie opgepeuzeld. tot zijn grote vreugde bleek het een dubbeldooier te zijn
en nu is rosa dus uitgelegd en met pensioen.
heep legt er heel af en toe nog wel eens eentje, maar die is ook oud, maar nog lang niet kippig.
ik was vandaag met dat lekkere weer in hun prutbak aan het spitten en heep vond de ene worm na de andere.
hoe ze het doet is me een raadsel, want ik zie ze niet hoor, maar doordat ze iedere keer met worm in de snavel rondjes rent (ondertussen een horde hebberige collegae afschuddend) weet ik dat er weer een worm tussen de prut zat.
  † In Memoriam † zaterdag 2 februari 2008 @ 14:53:09 #48
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56479555
met trots presenteren wij:

het laatste ei van rosa (voor de vergelijking heb ik er even een normaal ei naastgelegd

istie groot of istie groot
  Moderator zaterdag 2 februari 2008 @ 14:54:58 #49
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56479589
ha ha, dus jij spit en zij staat ernaast al klaar om de wormen te pakken?
  Boks-Chick zaterdag 2 februari 2008 @ 14:56:54 #50
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_56479630
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:53 schreef lady-wrb het volgende:

het laatste ei van rosa (voor de vergelijking heb ik er even een normaal ei naastgelegd

[ afbeelding ]

wow die is huge!
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:54 schreef senesta het volgende:
ha ha, dus jij spit en zij staat ernaast al klaar om de wormen te pakken?
dat moest ik ook gelijk denken ze hebben het goed voor elkaar, de dames kip!
lolwut
  Moderator zaterdag 2 februari 2008 @ 15:00:41 #51
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56479707
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:53 schreef lady-wrb het volgende:

[ afbeelding ]

Jemig

Wat zal ze hebben moeten werken om dat eruit te krijgen
pi_56483811

Dat ei! Jeutje! Was arme Rosa niet uitgescheurd?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 februari 2008 @ 19:41:36 #53
13151 crew  Rewimo
pi_56483959
Wat een mega-ei
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_56489502
Arme rosa's poepertje
Giga-ei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')