abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50606477
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:34 schreef calvobbes het volgende:
Misschien per jaar. Maar niet per week.
Op de aftiteling zie ik nooit zoveel namen staan.
Ik vind het wel heel veel, al zou het de helft zijn.
Tellen ze de koffiejuf/portier/schoonmaker/whatever ook mee ofzo?
pi_50606581
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:44 schreef SteveBallmer het volgende:

Ik vind het wel heel veel, al zou het de helft zijn.
Tellen ze de koffiejuf/portier/schoonmaker/whatever ook mee ofzo?
Geen idee. Ik weet niet waar je dat getal vandaan haalt en dus ook niet waar het op gebasseerd is.
466 medewerkers voor 1 programma per week is in deze tijden, door alle bezuinigingen op de publieke omroepen, niet mogelijk.
pi_50606587
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is slechts in the eye of the beholder. Nadrukkelijk was te zien dat in de journaals vlak na de presentatie van het rapport van de commissie van den Berg wel heel pontificaal de opinie van een verslaggever naar voren kwam die zei, dat 'behoudens het woordje martelen verder geen afbreuk doet aan de onthulling van deze zaak'. Daarbij liet hij dus de constateringen ten aanzien van de doofpotten cultuur zonder meer liggen en in algemene zin was er geen millimeter beweging richting rehabilitatie van de Nederlandse militairen.
Ja, klopt men liet doorschemeren dat het een kwestie van definites was. M.n. door Broertjes uitgebreid aan het woord te laten.
quote:
Los daarvan is een algemene indruk, dat de publieke omroep zich kenmerkt door 'geïnstitutionaliseerde voorkeur voor progressieve opvattingen' niet er een die uit de lucht komt vallen, maar zelfs nu er een ervaringsdeskundige zijn beklag daarover doet blijven sommigen halsstarrig dit te miskennen.
En dat is toch vrij sneu.
Dat is kletskoek. Sommigen willen gewoon de wederhoor betrekken in dit verhaal. Kan me niet voorstellen dat ze bij Buitenhof met alle stemmen voor Livestro aannemen, om hem vervolgens zo knullig te gaan kapitelen. Dat is wel heel erg dom. je weet toch wat je in huis haalt? En zeker als het linkse manipulatoren zijn.
I´m back.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:48:38 #54
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50606594
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij zei zo iets van 'och, en sommige mensen noemen het een links complot...' en keek er heel meelijwekkend bij.
Mmm zo zag ik het niet. Geloof je dat er zoiets achter zit? Dat er een telefoontje tussen Pieter Broertjes en Wouter Bos is geweest en werd gezegd "Als jij nou Kamp van een doofpotcultuur gaat beschuldigen dan zullen wij een opgeblazen verhaal oplepelen".
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50606719
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:48 schreef calvobbes het volgende:
Geen idee.
Ik ook niet, vandaar dat ik het vraag.
Mensen zoals jij, SCH, Verbal en Plae weten daar vast meer van.
quote:
Ik weet niet waar je dat getal vandaan haalt en dus ook niet waar het op gebasseerd is.
http://www.geenstijl.nl
pi_50606740
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mmm zo zag ik het niet. Geloof je dat er zoiets achter zit? Dat er een telefoontje tussen Pieter Broertjes en Wouter Bos is geweest en werd gezegd "Als jij nou Kamp van een doofpotcultuur gaat beschuldigen dan zullen wij een opgeblazen verhaal oplepelen".
Hoe bewijs je dat er geen complot achter zit? Ik denk niet dat er een complot bestaat tussen linksen iig. Ook niet in deze zaak wrs. (Ben echt benieuwd naar het wederverhaal)
Linksen zijn helemaal geen vrienden van elkaar (kijk ook maar in de politiek of trouwens hier op Fok!), het enige dat hen (af en toe) verenigt is de weerzin tegen een bepaald soort rechtse mentaliteit. Misschien lopen meningen daarin (ook weer af en toe) parallel oid.
I´m back.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:55:39 #57
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50606796
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:48 schreef Ryan3 het volgende:

Dat is kletskoek. Sommigen willen gewoon de wederhoor betrekken in dit verhaal. Kan me niet voorstellen dat ze bij Buitenhof met alle stemmen voor Livestro aannemen, om hem vervolgens zo knullig te gaan kapitelen. Dat is wel heel erg dom. je weet toch wat je in huis haalt? En zeker als het linkse manipulatoren zijn.
Dan lijkt het me niet zonder meer kletskoek, niet waar?
We wachten af op de wederhoor, maar wat Livestro uiteen zet:
quote:
[...]ik mocht hem van Hegeman niet uitspreken. Ze vond hem 'niet geschikt'.
quote:
Ze was gestruikeld over dat zinnetje. "Wilders is geen fascist, meen je dat nu werkelijk?" Ik was verbijsterd, maar ik hield me groot. Ja, ik meende het werkelijk. Hij is zonder twijfel populistisch rechts, maar een fascist is iets heel anders. "Maar een racist is hij toch zeker wel?" vervolgde ze.
quote:
(een uithaal naar de nepsolidariteit van de SP) weigerde omdat ze het er "niet mee eens" was
is inderdaad heel dom gedrag van Hegeman.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:59:42 #58
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50606940
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe bewijs je dat er geen complot achter zit? Ik denk niet dat er een complot bestaat tussen linksen iig. Ook niet in deze zaak wrs. (Ben echt benieuwd naar het wederverhaal)
Linksen zijn helemaal geen vrienden van elkaar (kijk ook maar in de politiek of trouwens hier op Fok!), het enige dat hen (af en toe) verenigt is de weerzin tegen een bepaald soort rechtse mentaliteit. Misschien lopen meningen daarin (ook weer af en toe) parallel oid.
Idd, de Folchskrant heeft de laatste tijd flink op Wouter Bos en de PvdA lopen inhakken in hun redactionele commentaren. Ze mogen dan wel links zijn maar het is nog niet zo als in de VS dat bepaalde groepen/partijen systematisch de hand boven het hoofd wordt gehouden.

In ieder geval vind ik Livestro erg sneu. Nu komt het over als een huilende kleuter. Als ie nou flink was geweest was ie uit zichzelf opgestapt ipv je tot drie keer toe de mond laten snoeren.
Vooral de zinssnede dat de Publieke Omroep veredelde Melkertbanen verschaffen zouden toch echt beneden het niveau van een ijdele hoogleraar moeten zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50606969
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:55 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dan lijkt het me niet zonder meer kletskoek, niet waar?
We wachten af op de wederhoor, maar wat Livestro uiteen zet:
[..]

[..]

[..]

is inderdaad heel dom gedrag van Hegeman.
Ja, ik denk dat ze zich niet helemaal goed hebben voorbereid op Livestro. Zij willen een mainstream programma maken (vergelijk Rock-de-Braziliaan) en dan krijg je een figuur als Livestro (die zeg maar te vergelijken valt met PJ of Aahtje). Maar goed, we wachten af.
I´m back.
pi_50607097
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Idd, de Folchskrant heeft de laatste tijd flink op Wouter Bos en de PvdA lopen inhakken in hun redactionele commentaren. Ze mogen dan wel links zijn maar het is nog niet zo als in de VS dat bepaalde groepen/partijen systematisch de hand boven het hoofd wordt gehouden.

In ieder geval vind ik Livestro erg sneu. Nu komt het over als een huilende kleuter. Als ie nou flink was geweest was ie uit zichzelf opgestapt ipv je tot drie keer toe de mond laten snoeren.
Vooral de zinssnede dat de Publieke Omroep veredelde Melkertbanen verschaffen zouden toch echt beneden het niveau van een ijdele hoogleraar moeten zijn.
Ze hebben eerder Cliteur gehad. Deze man is een stuk wellevender in de opbouw van zijn meningen dan een ongeleid projectiel als Livestro. En dat ging ook goed, met de Buitenhofredactie althans..
Het verhaal Cliteur kennen we, en zijn vertek lag niet aan Buitenhof.
I´m back.
pi_50607141
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:53 schreef SteveBallmer het volgende:

http://www.geenstijl.nl
Het is dus nergens op gebasseerd
Hoogstens op "lekker schoppen tegen Buitenhof"....
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:05:54 #62
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50607149
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Met 466 medewerkers voor één kwaliteitsuurtje per week hebben ze de schijn wel lichtelijk tegen.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:06:42 #63
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_50607181
Betreft de politieke voorkeur van de nps is het allemaal een beetje gelul in de ruimte dit. Ik meen me te herinneren dat er vorig jaar ergens een onderzoek is uitgevoerd naar het stemgedrag van medewerkers van de publieke omroep, waarin 85% een GL/SP/PvdD/PvdA voorkeur bleek te hebben. Iemand die de link naar die cijfertjes toevallig nog heeft?

Livestro is trouwens een sneu figuur die zichzelf volledig ongeloofwaardig maakt door na 8(!) columns is een keer aan te komen met zn censuur gemiep. Wees dan een vent en stap bij de eerste keer op.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
pi_50607215
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:05 schreef damian5700 het volgende:

Met 466 medewerkers voor één kwaliteitsuurtje per week hebben ze de schijn wel lichtelijk tegen.
Als je die iinfo van GeenStijl haalt en serieus denkt dat dat klopt, dan denk ik niet dat we jou serieus moeten nemen...
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:09:19 #65
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50607255
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze hebben eerder Cliteur gehad. Deze man is een stuk wellevender in de opbouw van zijn meningen dan een ongeleid projectiel als Livestro. En dat ging ook goed, met de Buitenhofredactie althans..
Het verhaal Cliteur kennen we, en zijn vertek lag niet aan Buitenhof.
Ik ken Cliteur niet zo goed maar wat ik ervan weet is dat Cliteur zichzelf meer in het liberale kamp zet en Livestro in de neo-conservatieve hoek. Met een progressieve redactie werkt dat als water en olie.

Laat Livestro maar een Nederlandse Fox opzetten. De papieren vorm bestaat al (Elsevier) dus zo moeilijk zal dat niet zijn. Met Knevel als de Nederlandse Bill O'Reilly natuurlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50607287
Elsevier en Fox vergelijken.
pi_50607290
Laat die VVDer het bij zijn commerciele vrienden proberen, met een fijne column over make-up of dat 'witte sokken echt niet meer kunnen'
pi_50607339
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:07 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Als je die iinfo van GeenStijl haalt en serieus denkt dat dat klopt, dan denk ik niet dat we jou serieus moeten nemen...
quote:
"Het Journaal, Nova: het zijn in feite veredelde Melkertbaan-projecten voor kansarme linkse journalisten".
In deze zin zie ik vooral ook het verontwaardigde huilie toontje en dito methoden dat ook wel bekend is van VoorbijFok!. .
I´m back.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:12:58 #69
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50607361
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:07 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat stond op de eerste pagina van deze topic.
Bij hoog en laag beweren, dat er geen enkele sprake is van een progressieve voorkeur bij de publieke omroep dan kan ik jou serieus nemen.

En wie zijn 'we'?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:13:50 #70
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50607393
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:10 schreef SteveBallmer het volgende:
Elsevier en Fox vergelijken.
Zeg me wat er zo lachwekkend aan is.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50607443
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:13 schreef Klopkoek het volgende:
Zeg me wat er zo lachwekkend aan is.
Vergeleken met Fox kan Elsevier centrum-rechts genoemd worden.
pi_50607449
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik ken Cliteur niet zo goed maar wat ik ervan weet is dat Cliteur zichzelf meer in het liberale kamp zet en Livestro in de neo-conservatieve hoek. Met een progressieve redactie werkt dat als water en olie.
Cliteur noemt zich conservatief. En ja als je niet weet wie je in huis haalt, dan maak je wel een fout toch. Meneer Liverstro praat nl. een beetje anders dan maninstream Nederland, ziet ook overal complotten en zo.
quote:
Laat Livestro maar een Nederlandse Fox opzetten. De papieren vorm bestaat al (Elsevier) dus zo moeilijk zal dat niet zijn. Met Knevel als de Nederlandse Bill O'Reilly natuurlijk.
Ja, lachen zou dat zijn. Rechtse manipulatie van de werkelijkheidsbeleving, die gasten pretenderen niet eens dat ze objectiviteit nastreven.
I´m back.
pi_50607476
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is een streven naar een zo hoog mogelijk gehalte van objectiviteit. Dat vindt plaats door hoor en wederhoor uit te voeren. En achtergronden te onzerzoeken.
[..]

En zo ook zou ik wel eens de andere kant van dit verhaal willen horen.
Is dat al ergens bekend?
Hier een nieuwtje van de andere kant. Een anp-berichtje geplukt van www.tweedekamer.nl
quote:
Buitenhof zet 'rechtse' columnist opzij (2)

HILVERSUM (ANP) - Het opinieprogramma Buitenhof (VPRO/NPS/VARA) heeft columnist Joshua Livestro te kennen gegeven dat hij in het nieuwe tv-seizoen niet terug hoeft te komen. De leiding van het zondagmiddagprogramma (Ned. 1) vindt zijn werk ,,onder de maat'', zei een NPS-woordvoerder dinsdag naar aanleiding van een artikel in De Telegraaf. Livestro werkt ook voor De Telegraaf en in die krant zegt hij dat hij is afgeserveerd omdat zijn mening te rechts zou zijn voor het progressieve programma. De voormalige rechterhand van VVD'er Frits Bolkenstein en mede-initiatiefnemer van de neoconservatieve Edmund Burke Stichting, is bij De Telegraaf buitenlandcommentator. Op de voorpagina van dat dagblad zegt hij dat in Buitenhof ,,afwijkende meningen stelselmatig worden genegeerd of nog erger: gecensureerd''. Livestro werd vier maanden geleden door de redactie van Buitenhof gevraagd als opvolger van columnist Ronald Plasterk, die PvdA-minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap werd. Nu Livestro weg moet bij het programma, richt hij zijn pijlen vooral op de NPS. ,,Wat er daar met uw belastingcenten wordt gedaan, dat deugt gewoon niet'', schrijft hij in zijn Telegraafcolumn. In de krant haalt hij ook uit naar andere programma's die volgens hem ook door de NPS worden gemaakt. Hij noemt het NOS Journaal en het deels door de NPS gemaakte NOVA (NPS/VARA). ,,Het Journaal, NOVA: het zijn in feite veredelde Melkertbaanprojecten voor kansarme linkse journalisten'', zo stelt hij.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:20:45 #74
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50607616
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Cliteur noemt zich conservatief. En ja als je niet weet wie je in huis haalt, dan maak je wel een fout toch. Meneer Liverstro praat nl. een beetje anders dan maninstream Nederland, ziet ook overal complotten en zo.
Heeft ie het in z'n Telegraaf collumns serieus steeds over complotten? (ja sorry, de laatste keer dat een Telegraaf helemaal heb doorgelezen is 4 jaar geleden ofzo).
Zo iemand moet je idd meteen laten afvallen.
quote:
[..]

Ja, lachen zou dat zijn. Rechtse manipulatie van de werkelijkheidsbeleving, die gasten pretenderen niet eens dat ze objectiviteit nastreven.
Reken maar dat er behoorlijk wat mensen naar zullen kijken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50607844
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:15 schreef Ryan3 het volgende:
Prima toch, daar zijn ze dan tenminste eerlijk in. Heb liever mensen die toegeven niet objectief te zijn dan "linkse werkelijkheidsbeleving" onder het mom van objectiviteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')