¤ 10,- water en ¤ 55 gas/licht hier.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 01:23 schreef hierissiedan het volgende:
iemand ook de info van een 1-persoonshuishouden?
1 persoonshuishouden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 01:23 schreef hierissiedan het volgende:
Krijg je iig wat terugquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:53 schreef Metro2005 het volgende:
Ik betaal momenteel 140 euro per maand (was vorig jaar 250![]()
) en mijn werkelijke kosten liggen zo rond de 50-70 euro per maand.
Dat wel, bijna 1500 euro teruggekregen afgelopen jaarquote:
je leuk spaarpotje alleen mis je de rente wel van die 1500 euro. ik zou er echt eens achteraan gaan bellen, nederlanders missen miljoenen per jaar aan rente door dit sooort dingen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat wel, bijna 1500 euro teruggekregen afgelopen jaarwas wel een leuk spaarpotje.
Ben dit jaar alsnog te hoog ingeschat maar ik laat het maar zo, dan hoef ik me in elk geval geen zorgen te maken dat ik bij moet betalen.
4,80 water en 48 euro gas/licht hierquote:Op dinsdag 19 juni 2007 01:23 schreef hierissiedan het volgende:
Wwooow serieus ga eens bellen om het voorschot te verlagen joh. Die rente kun je zelf ook wel vangen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
1 persoonshuishouden.
Overdag werk ik dus ben ik niet thuis, heb een 2 kamer appartement met enkelglas, gaskachel en geiser voor warm water en koken doe ik ook op gas.
kachel gaat pas aan als het < 17 graden is en alleen in de winter. Douchen: gemiddeld 12 minuten per dag en qua stroomverbruik let ik er erg op of er nergens lichten aanblijven staan en zet ik alle apparaten altijd helemaal uit (ook standby), dat scheelt zo'n 250 Kwh per jaar!
Vorig jaar verbruikt:
Stroom: 950Kwh
Gas: 680 M3
water: 30 m3
Dude, dat jij geen ijspegels in huis hebt, typisch gevalletje van hollandse zuinigheidquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:53 schreef Metro2005 het volgende:
kachel gaat pas aan als het < 17 graden is en alleen in de winter
Ja zo kan ik ook veel terug krijgen als je 250 betaald en zo weinig verbruikt. Je krijgt je eigen geld dus terug.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:53 schreef Metro2005 het volgende:
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:34 schreef Slasher het volgende:
[..]
Dude, dat jij geen ijspegels in huis hebt, typisch gevalletje van hollandse zuinigheid![]()
waarom? ik heb het echt nooit koud, en als ik het wel koud heb trek ik eerst een trui aan. ik vind die kunstmatige warmte echt helemaal nietsquote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:34 schreef Slasher het volgende:
[..]
Dude, dat jij geen ijspegels in huis hebt, typisch gevalletje van hollandse zuinigheid![]()
quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:24 schreef Biogarde het volgende:
1 persoon:
Gas en licht: ¤195
Water zit bij de servicekosten in.
Neequote:Op woensdag 20 juni 2007 19:33 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
![]()
Heb jij 5 servers dag en nacht draaien of zo?
Als het 18-19 graden is dan is een dikke trui aantrekken echt genoeg hoor.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:34 schreef Slasher het volgende:
[..]
rente is momenteel 2,5%. Dat zou betekenen dat ik iets van 10- 15 euro rente kan vangen maximaal over een te hoog voorschot. Dan heb ik liever dat ik een klein spaarpotje opbouw en aan het einde vh jaar weer wat geld terugkrijg en niet constant het idee heb dat ik wel zuinig MOET zijn omdat ik anders bij moet betalenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:15 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Wwooow serieus ga eens bellen om het voorschot te verlagen joh. Die rente kun je zelf ook wel vangen.
zuinige hollander jeepersquote:Op donderdag 21 juni 2007 11:38 schreef Metro2005 het volgende:
Als ik in de winter mijn bed uitkom is het zelfs wel eens 12-13 graden in huisdát is wel koud kan ik je zeggen
![]()
![]()
ik heb geen thermostaatquote:Op donderdag 21 juni 2007 11:57 schreef Slasher het volgende:
[..]
zuinige hollander jeepers![]()
Je weet dat het dan relatief veeel meer energie kost om van 12-13 naar 17 graden te stoken. Zet je de thermostaat helemaal uti snachts ofzo? thermostaat op 16 is dan veel zuiniger ook al moet hij dan vaker aanslaan
quote:Op maandag 14 juli 2008 06:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat zegt Nibud?
Ik snap er ook helemaal niets van als ik deze thread doorlees, 2 persoonshuishoudens die amper ¤ 100,- per maand kwijt zijn aan gas-licht?quote:Op maandag 14 juli 2008 11:30 schreef titanio het volgende:
Zo das wel weinagh allemaal. Ik betaal 215 euries per maand voor 5000KwH electra en 1800m3 gas per jaar. Maar dan draait die vaatwasser (helaas) ook bijna elke dag.
Lijkt me beter als je gewoon zegt wat je niet begrijptquote:
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 06:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Lijkt me beter als je gewoon zegt wat je niet begrijpt
Ik begrijp je antwoord niet (zie hierboven)quote:Wat zegt Nibud?
Direct link van de subsite van het Nibud die mijn gebruikersgegevens aan het bijhouden is dan graag !quote:Op dinsdag 15 juli 2008 07:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nibud houdt dat soort dingen bij
Kreeg 700 pegels terug zelfs van de Eneco, effectieve verbruik achteraf dus slechts EUR. 120,- de maand (voor 640m3 woning inhoud)quote:Op maandag 14 juli 2008 20:56 schreef DIGGER het volgende:
4 Persoons huishouden, Groot nieuwbouw 2 onder 1kap huis
Gas & Electra: 166,-
Water: 16,-
Niet: Droger gebruiken, wassen onder dagtarief
Wel: veel electrische apparatuur, tuinverlichting, sproeien.
Maar wel veel led verlichting, spaarlampen etc. en we zijn niet van de standby knop en lampen laten branden in ruimtes waar we niet zijn.
Dat is een absurd bedrag zeg, hier gaat er voor ca. ¤200,- aan water op jaarbasis doorheen, maar dat is met 4, waarvan 2 kids die met regelmaat 1 keer per 1-2 weken) in bad gaan, een flinke tuin en natuurlijk ook de (af)was van 4. Van dat jaarbedrag red jij het in je up net 4 maanden.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:42 schreef SeLang het volgende:
Mijn huis heeft geen watermeter en dus moet ik een vast bedrag betalen dat gebaseerd is op het verbruik van een hele familie: ~£444 (¤555) per jaar!terwijl ik amper water gebruik.
Ja, ik had ook aan een alleenwonende collega gevraagd (met watermeter) hoeveel hij per jaar gebruikt, want dat zou ongeveer gelijk moeten zijn aan mijn verbruik. £60 per jaar dusquote:Op zaterdag 8 november 2008 19:47 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Dat is een absurd bedrag zeg, hier gaat er voor ca. ¤200,- aan water op jaarbasis doorheen, maar dat is met 4, waarvan 2 kids die met regelmaat 1 keer per 1-2 weken) in bad gaan, een flinke tuin en natuurlijk ook de (af)was van 4. Van dat jaarbedrag red jij het in je up net 4 maanden.
quote:Op zaterdag 8 november 2008 21:09 schreef Ml-etje het volgende:
Elektrisch verwarmen zal met de huidige gasprijzen wel goedkoper zijn denk ik.
Ik ben bezig om toch een watermeter geinstalleerd te krijgen (gratis). Ze komen vrijdag kijken en als het lukt dan ga ik een forse besparing tegemoet. En als er geen mogelijkheid is om er een te installeren kan ik waarschijnlijk korting krijgen van het waterbedrijfquote:Op zaterdag 8 november 2008 20:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, ik had ook aan een alleenwonende collega gevraagd (met watermeter) hoeveel hij per jaar gebruikt, want dat zou ongeveer gelijk moeten zijn aan mijn verbruik. £60 per jaar dus
Maar goed, het niet hebben van een watermeter is een feature van het huis, dus de manier waarop ik ernaar kijk is dat mijn huur in feite (£444 - £60)/12 = £32 per maand hoger is. En dan kom ik nog steeds op een redelijke (voor UK begrippen) totale huurkosten uit. Maar ik heb er wel de pest over in.
Iemand enig idee?quote:Op zondag 19 april 2009 13:48 schreef _The_General_ het volgende:
Wat kan ik verwachten in een appartement (2007) met:
Dakisolatie, muurisolatie, vloerisolatie
Dubbel glas
Plat dak bedekt met bitumineuze dakbedekking
Mechanische ventilatie
Gas gestookt combiketel uit 2007
5 dagen per week werken,
Dat kan echt niemand je zeggen, je hebt niet alle gegevens gegeven en wie zegt dat je dan nog alle gegevens hebt?quote:Op zondag 19 april 2009 13:48 schreef _The_General_ het volgende:
Wat kan ik verwachten in een appartement (2007) met:
Dakisolatie, muurisolatie, vloerisolatie
Dubbel glas
Plat dak bedekt met bitumineuze dakbedekking
Mechanische ventilatie
Gas gestookt combiketel uit 2007
5 dagen per week werken,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |