abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63059316
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:42 schreef SeLang het volgende:

Mijn huis heeft geen watermeter en dus moet ik een vast bedrag betalen dat gebaseerd is op het verbruik van een hele familie: ~£444 (¤555) per jaar! terwijl ik amper water gebruik.
Dat is een absurd bedrag zeg, hier gaat er voor ca. ¤200,- aan water op jaarbasis doorheen, maar dat is met 4, waarvan 2 kids die met regelmaat 1 keer per 1-2 weken) in bad gaan, een flinke tuin en natuurlijk ook de (af)was van 4. Van dat jaarbedrag red jij het in je up net 4 maanden.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zaterdag 8 november 2008 @ 20:28:13 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63060536
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:47 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Dat is een absurd bedrag zeg, hier gaat er voor ca. ¤200,- aan water op jaarbasis doorheen, maar dat is met 4, waarvan 2 kids die met regelmaat 1 keer per 1-2 weken) in bad gaan, een flinke tuin en natuurlijk ook de (af)was van 4. Van dat jaarbedrag red jij het in je up net 4 maanden.
Ja, ik had ook aan een alleenwonende collega gevraagd (met watermeter) hoeveel hij per jaar gebruikt, want dat zou ongeveer gelijk moeten zijn aan mijn verbruik. £60 per jaar dus

Maar goed, het niet hebben van een watermeter is een feature van het huis, dus de manier waarop ik ernaar kijk is dat mijn huur in feite (£444 - £60)/12 = £32 per maand hoger is. En dan kom ik nog steeds op een redelijke (voor UK begrippen ) totale huurkosten uit. Maar ik heb er wel de pest over in.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63061731
Jeetje SeLang wij betalen met zijn tweëen zelfs maar 170 per jaar en ik woon bijna onder de douche..

Dat is overigens wel goed te zien aan de waterrekening

Elektrisch verwarmen zal met de huidige gasprijzen wel goedkoper zijn denk ik.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 8 november 2008 @ 21:30:38 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63062246
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:09 schreef Ml-etje het volgende:
Elektrisch verwarmen zal met de huidige gasprijzen wel goedkoper zijn denk ik.

Electrisch verwarmen is altijd VEEL duurder dan gas voor dezelfde hoeveelheid warmte. Electrisch is vooral een voordeel voor de VERhuurder omdat het veel goedkoper is te installeren en te onderhouden. Daarom heb je in Engeland veel electrisch verwarmde huurhuizen.
Mijn reisverslagen
pi_63062581
Hmm hoor hier van een ex-electricien dat juist de elektrische installaties duurder zijn haha misschien dat dat in NL zo is en in de UK anders
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_68167266
Wat kan ik verwachten in een appartement (2007) met:

Dakisolatie, muurisolatie, vloerisolatie
Dubbel glas
Plat dak bedekt met bitumineuze dakbedekking
Mechanische ventilatie
Gas gestookt combiketel uit 2007

5 dagen per week werken,
  zondag 19 april 2009 @ 14:09:24 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68167913
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 20:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja, ik had ook aan een alleenwonende collega gevraagd (met watermeter) hoeveel hij per jaar gebruikt, want dat zou ongeveer gelijk moeten zijn aan mijn verbruik. £60 per jaar dus

Maar goed, het niet hebben van een watermeter is een feature van het huis, dus de manier waarop ik ernaar kijk is dat mijn huur in feite (£444 - £60)/12 = £32 per maand hoger is. En dan kom ik nog steeds op een redelijke (voor UK begrippen ) totale huurkosten uit. Maar ik heb er wel de pest over in.
Ik ben bezig om toch een watermeter geinstalleerd te krijgen (gratis). Ze komen vrijdag kijken en als het lukt dan ga ik een forse besparing tegemoet. En als er geen mogelijkheid is om er een te installeren kan ik waarschijnlijk korting krijgen van het waterbedrijf

Dit maakt deel uit van mijn campagne om al mijn vaste kosten te verlagen zonder iets in te leveren.
Mijn reisverslagen
  zondag 19 april 2009 @ 15:13:44 #58
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_68169762
Hey dit onderwerp hebben we nog niet eerder gehad. Wij betalen hier 67 euro per maand aan gas en electra en ik meen iets van 40 euro per kwartaal voor water.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 19 april 2009 @ 19:42:42 #59
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68180010
Elektriciteitsverbruik hou ik exact bij

Mijn huis is elektrisch gestookt en ook mijn douche is elektrisch, daarom redelijk veel verbruik. Ik heb zogenaamde 'storage heaters', dat is een kachel met een grote steen erin die s'nachts op goedkopere nachtstroom woordt heetgestookt en overdag de warmte afgeeft. Dit is vrij gebruikelijk in Engeland, met name in huurwoningen.

Hieronder twee grafieken: verbruik en kosten (nachttarief is lager dan dagtarief). De grafieken bestaan uit vlakke stukken die het gemiddelde dagverbruik en kosten aangeven over een bepaalde periode (ik neem maar eens in de zoveel tijd de meterstand op). In de maand februari was ik op vakantie, dus verbruik=nul

Mijn reisverslagen
pi_68184795
quote:
Op zondag 19 april 2009 13:48 schreef _The_General_ het volgende:

Dubbel glas
Mechanische ventilatie

5 dagen per week werken,
Iemand enig idee?
pi_68188386
quote:
Op zondag 19 april 2009 13:48 schreef _The_General_ het volgende:

Dubbel glas
Mechanische ventilatie

5 dagen per week werken,
Dat kan echt niemand je zeggen, je hebt niet alle gegevens gegeven en wie zegt dat je dan nog alle gegevens hebt?

inductie/electrisch of gas koken?
hoeveel m2
hoeveel uur heb je het raam open per dag als het koud is.
Gemiddelde jaartemperatuur

Vraag het aan de vorige bewoners of buren. Heb je een beter beeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')