de eerste dingen zijn al geïnstalleerd heb ik begrepen, dus het staat iedereen vrij om zelf ervaringsdeskundig te wordenquote:Op donderdag 21 juni 2007 17:30 schreef Knarf het volgende:
[..]
Behalve dat jij de ervaringsdeskundige niet geloofd.
http://www.marktplaats.nl(...)mens-hp-printer.htmlquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:26 schreef moussie het volgende:
[..]
de eerste dingen zijn al geïnstalleerd heb ik begrepen, dus het staat iedereen vrij om zelf ervaringsdeskundig te worden
http://www.marktplaats.nl/
mwah, als je even doorklikt op "meer advertenties van deze adverteerder" zie je dat die meer in de aanbieding heeft omdat ze naar het buitenland willen vertrekken .. of dat waar is is uiteraard een tweedequote:Op vrijdag 22 juni 2007 03:02 schreef swollywood het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)mens-hp-printer.html
Zou het er eentje zijn?![]()
Ze gaan in het Rifgebergte gebruik maken van de aldaar gestationeerde Nederlandse RIAGG'ersquote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:09 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, als je even doorklikt op "meer advertenties van deze adverteerder" zie je dat die meer in de aanbieding heeft omdat ze naar het buitenland willen vertrekken ..
Net nieuw staat erquote:Op vrijdag 22 juni 2007 03:02 schreef swollywood het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)mens-hp-printer.html
Zou het er eentje zijn?![]()
Met behoud van uitkering.. uiteraard. Anders zijn ze zieligquote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:14 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ze gaan in het Rifgebergte gebruik maken van de aldaar gestationeerde Nederlandse RIAGG'ers
Alle scholen staan tegenwoordig vol met computers waar die uitkeringstrekkerskinderen gewoon gebruik van kunnen maken...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:03 schreef moussie het volgende:
van computers voor de anders kansloze kinderen van minimumloners
Overeenkomst: alles wat je noemt is realiteit en sterk onwenselijk.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:03 schreef moussie het volgende:
wauw .. van computers voor de anders kansloze kinderen van minimumloners via positieve discriminatie naar een uitkering ontvangen in het rifgebergte .. on-ge-loof-lijk ..
Pas je wel op wat je zegt! De zieligen dezes maatschappij zouden daarvoor zelf inzet moeten tonen.. wellicht zelfs een stukje lopen of fietsen om iets te bereiken in het leven!!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:30 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Alle scholen staan tegenwoordig vol met computers waar die uitkeringstrekkerskinderen gewoon gebruik van kunnen maken...![]()
ooit bedacht dat er tussen "die zieligerds" ook mensen zitten die er echt geen f*ck aan kunnen doen, omdat ze of psychisch incapabel of lichamelijk ziek zijn, en dat de kinderen daar de dupe van worden ?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:38 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Pas je wel op wat je zegt! De zieligen dezes maatschappij zouden daarvoor zelf inzet moeten tonen.. wellicht zelfs een stukje lopen of fietsen om iets te bereiken in het leven!!
Oh dus als je het niet kunt kopen dient een ander het maar voor je te betalen........quote:Op maandag 18 juni 2007 20:43 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Wat een geneuzel zeg! Je hebt het over minima, mensen die simpelweg geen inkomen hebben om een PC te kunnen aanschaffen.
Helaas denkt driekwart van Fok dat mensen in de bijstand dit supergewelldig vinden en dat die mensen de hele dag niets doen maar als makke lammetjes gaan liggen wachten tot het geld ze met zakken vol wordt aangedragen, om Teeuwen even vrij te citeren.
Met die goedkope PC met internet krijgen die mensen de kans om bij de tijd te blijven: Zelfs de overheid verwacht van iedereen dat ie een PC+internet heeft tegenwoordig.
En om nog even je argument over meebetalen en idealisme dat dan verdwiijnt, dat klopt niet want ik héb meebetaald aan dit proiject (gemeentelijke belastingen hè).
de kinderen kunnen het niet zelf betalen, klopt, dus betalen wij er met z'n allen voor, net als voor alle andere scholing voor kinderenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:00 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh dus als je het niet kunt kopen dient een ander het maar voor je te betalen........
is een PC luxe .. erm .. voor jou misschien wel maar niet voor een heleboel andere mensen, daar is het inmiddels noodzaak, geïntegreerd .. oa dus bij scholieren in het voortgezet onderwijs die een riant aantal cd-roms met verder uitleg, lesprogramma's en huiswerk in hun schoolboeken vindenquote:Die is fijn.... een ander mag hard werken voor luxe artikelen.
Een PC en een internetconnectie zijn geen eerste levensbehoeften.
Daar is leerplicht voor we betalen met zijn allen voor iedereen:quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:16 schreef moussie het volgende:
[..]
de kinderen kunnen het niet zelf betalen, klopt, dus betalen wij er met z'n allen voor, net als voor alle andere scholing voor kinderen
En ja een pc is een luxe artikel....het is geen levensbehoeftequote:is een PC luxe .. erm .. voor jou misschien wel maar niet voor een heleboel andere mensen, daar is het inmiddels noodzaak, geïntegreerd .. oa dus bij scholieren in het voortgezet onderwijs die een riant aantal cd-roms met verder uitleg, lesprogramma's en huiswerk in hun schoolboeken vinden
En deze kinderen hoeven dan minder moeite te doen, omdat?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:36 schreef moussie het volgende:
[..]
ooit bedacht dat er tussen "die zieligerds" ook mensen zitten die er echt geen f*ck aan kunnen doen, omdat ze of psychisch incapabel of lichamelijk ziek zijn, en dat de kinderen daar de dupe van worden ?
Idd van het niet in de schoot geworpen krijgen leer je presteren.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:41 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
En deze kinderen hoeven dan minder moeite te doen, omdat?
Ik veroordeel de mensen niet, de maatregel wel. Als ik moet werken voor mijn computer kunnen zij dat ook. Geloof maar niet dat ik het in de schoot geworpen kreeg, daarom is mijn oordeel ook harder dan jij graag zou zien.
Creatief denken heet dat.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:03 schreef moussie het volgende:
wauw .. van computers voor de anders kansloze kinderen van minimumloners via positieve discriminatie naar een uitkering ontvangen in het rifgebergte .. on-ge-loof-lijk ..
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Creatief denken heet dat.
Zal ik het even uitbreiden naar de files? Dat de mensen die vinden dat er niks voor anderen betaald moet worden dezelfden zijn die vinden dat de overheid (= anderen) extra wegen moet aanleggen als zij in de file staan.
Nee. Want a) ik heb geen auto (wel een rijbewijs, dus ik kan een auto huren, maar dat doe ik nooit!) en b) ik kom helemaal nooit op een verbrede weg van 's-Gravenhage naar Delft. En vliegen naar de VSvA zal ik nooit doen en van de HSL zal ik ook nooit gebruik maken. En van de Betuwelijn ook al niet, want daarover worden spullen naar Duitsland vervoerd. Dus ik betaal mee aan de meest idiote zaken, waar ik echt helemaal nooit profijt van zal hebben.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:13 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]![]()
En het veschil is: verbrede/extra wegen komen iedereen toe. Onuitsluitbare goederen.
Ik spaarde mn verjaardagsgeld op, en begon al heel jong met werken in de bollen, jaar of 10,11. Dan hebben we het over bollen pellen waar je per kist betaald kreeg. Dat viel allemaal wel mee en mn ouders gaven me een premie per gewerkte dag zodat ik een arbeidsmentaliteit kreeg ipv een handophoud mentaliteit. Zo ben ik aan mn pc's gekomen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:17 schreef moussie het volgende:
[..]
al op de basisschool (die begon als ik het goed herinner toen pas op je zesde, vanaf je vierde heette kleuterschool en was geheel vrijwillig) .. hoe rijm je dat met je eerste PC al zelf verdiend ?
Je deed klusjes voor je ouders en familie en kreeg ipv het "heitje" een tientje of geeltje ?
Of reken je PC pas vanaf 3.11 .. want dat is natuurlijk een compleet ander verhaal, toen was je al 18 ?
Maar idd .. vroeger kon je nog wel eens bij de b-boer werken al was maar 12 of 13, maar met de strenge controles van tegenwoordig is dat vrijwel onmogelijk geworden plus dat er een hele sloot aan regelgeving aangaande jongerenwerk bij is gekomen .. zo mag je als 12-jarige helemaal niet werken en als 13-14 jarige maximaal 12 uur per week en dan ook lang niet alles, dus voor je eigen computer werken is op die leeftijd onhaalbaar, terwijl je hem toch echt wel nodig hebt, gezien al die cd-roms in je schoolboeken
Regels vakantiewerk gelden voor jongeren én werkgevers
[..]
dan hoop ik voor die vriend van jou dat het klimaat bij de politie tegen de tijd dat hij voor promotie in aanmerking komt verandert is .. in die docu waar ik het eerder over had ging het echt wel over mensen op HBO-niveau die keer op keer werden overgeslagen bij promotie en als ze daar na 12 jaar iets over durfden te zeggen weg getreiterd werden, door bvb een promotie aan te bieden die feitelijk op afserveren neerkomt .. baas over een veredeld bezemhok ergens .. de meesten nemen dan ook na jaren uit pure frustratie ontslag
Ik ben gewoon tegen maatregelen die mensen niet stimuleren om te gaan werken (voor hun of hun kinderen) maar om hulpbehoevend te blijven omdat dat makkelijker is. Tuurlijk zijn er altijd wel een paar die echt niet kunnen maar dat is echt niet de meerderheid. Ik heb gewoon erg slechte ervaring met mensen die lekker van bijvoorbeeld de wao gingen profiteren en dan weer snel even een paar maanden werken (bij ons op het bedrijf en dan geen kut uitvoeren en constant " ziek waren") om zo hun uitkering verlengt te zien worden. Nee ik geloof niet meer in het goede van dat soort mensen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zal ik het even uitbreiden naar de files? Dat de mensen die vinden dat er niks voor anderen betaald moet worden dezelfden zijn die vinden dat de overheid (= anderen) extra wegen moet aanleggen als zij in de file staan.
Ach, we zien wel hoe de maatregel uitpakt. Ik kan sommige bezwaren wel invoelen, maar als er een paar kinderen de drempel over geholpen worden, is dat mooi meegenomen.
Daarom zijn we beter af zonder overheid. Dan kan iedereen zijn eigen behoeften financieren.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:03 schreef Kees22 het volgende:
Jij behoort dus tot dezelfde groep die je eerder hebt benoemd.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:08 schreef Kees22 het volgende:
Geef dan die kinderen in Assen maar een computer, want zij gaan hopelijk mijn AOW betalen.
Oh jawel hoor. Zonder vrijheidsberoving ben jij niet uit te sluiten van publieke goederen. Je maakt nu zelf de keuze er geen gebruik van te maken. (en daar bovenop: als je geen auto hebt, betaal je geen wegenbelasting enz. die gebruikt wordt voor de infrastructuur te verbeteren).quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee. Want a) ik heb geen auto (wel een rijbewijs, dus ik kan een auto huren, maar dat doe ik nooit!) en b) ik kom helemaal nooit op een verbrede weg van 's-Gravenhage naar Delft. En vliegen naar de VSvA zal ik nooit doen en van de HSL zal ik ook nooit gebruik maken. En van de Betuwelijn ook al niet, want daarover worden spullen naar Duitsland vervoerd. Dus ik betaal mee aan de meest idiote zaken, waar ik echt helemaal nooit profijt van zal hebben.
Geef dan die kinderen in Assen maar een computer, want zij gaan hopelijk mijn AOW betalen.
Inderdaad. En het arbeidsethos van de kinderen wordt vooral aangetast. Dat de ouders om wat voor reden niet kunnen werken, neemt niet weg dat de kinderen een krantewijk kunnen draaien als ze die computer echt zo nodig hebben. Daarnaast staan op school en in de bieb ook nog computers.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 07:39 schreef niet_links het volgende:
Anderzijds heb ik wel weduwe gezien die kosten wat kost wilde werken en kutbaantjes aannam om maar voor haar kinderen te zorgen. Maar goed dat was een echte dame uit westfriesland. Er is gewoon een enorm verschil in arbeidsethos tussen bepaalde groepen mensen en er zijn er genoeg die de kantjes er vanaflopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |