abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juni 2007 @ 20:38:18 #161
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_50741413
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 20:30 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Alle scholen staan tegenwoordig vol met computers waar die uitkeringstrekkerskinderen gewoon gebruik van kunnen maken...
Pas je wel op wat je zegt! De zieligen dezes maatschappij zouden daarvoor zelf inzet moeten tonen.. wellicht zelfs een stukje lopen of fietsen om iets te bereiken in het leven!!
pi_50743276
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 20:38 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Pas je wel op wat je zegt! De zieligen dezes maatschappij zouden daarvoor zelf inzet moeten tonen.. wellicht zelfs een stukje lopen of fietsen om iets te bereiken in het leven!!
ooit bedacht dat er tussen "die zieligerds" ook mensen zitten die er echt geen f*ck aan kunnen doen, omdat ze of psychisch incapabel of lichamelijk ziek zijn, en dat de kinderen daar de dupe van worden ?
pleased to meet you
pi_50744087
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:43 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Wat een geneuzel zeg! Je hebt het over minima, mensen die simpelweg geen inkomen hebben om een PC te kunnen aanschaffen.
Helaas denkt driekwart van Fok dat mensen in de bijstand dit supergewelldig vinden en dat die mensen de hele dag niets doen maar als makke lammetjes gaan liggen wachten tot het geld ze met zakken vol wordt aangedragen, om Teeuwen even vrij te citeren.
Met die goedkope PC met internet krijgen die mensen de kans om bij de tijd te blijven: Zelfs de overheid verwacht van iedereen dat ie een PC+internet heeft tegenwoordig.

En om nog even je argument over meebetalen en idealisme dat dan verdwiijnt, dat klopt niet want ik héb meebetaald aan dit proiject (gemeentelijke belastingen hč).
Oh dus als je het niet kunt kopen dient een ander het maar voor je te betalen........
Die is fijn.... een ander mag hard werken voor luxe artikelen.
Een PC en een internetconnectie zijn geen eerste levensbehoeften.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_50744675
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:00 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Oh dus als je het niet kunt kopen dient een ander het maar voor je te betalen........
de kinderen kunnen het niet zelf betalen, klopt, dus betalen wij er met z'n allen voor, net als voor alle andere scholing voor kinderen
quote:
Die is fijn.... een ander mag hard werken voor luxe artikelen.
Een PC en een internetconnectie zijn geen eerste levensbehoeften.
is een PC luxe .. erm .. voor jou misschien wel maar niet voor een heleboel andere mensen, daar is het inmiddels noodzaak, geďntegreerd .. oa dus bij scholieren in het voortgezet onderwijs die een riant aantal cd-roms met verder uitleg, lesprogramma's en huiswerk in hun schoolboeken vinden
pleased to meet you
pi_50745205
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:16 schreef moussie het volgende:

[..]

de kinderen kunnen het niet zelf betalen, klopt, dus betalen wij er met z'n allen voor, net als voor alle andere scholing voor kinderen
Daar is leerplicht voor we betalen met zijn allen voor iedereen:
Gaan we dus iedereen een gratis pc geven nu?
quote:
is een PC luxe .. erm .. voor jou misschien wel maar niet voor een heleboel andere mensen, daar is het inmiddels noodzaak, geďntegreerd .. oa dus bij scholieren in het voortgezet onderwijs die een riant aantal cd-roms met verder uitleg, lesprogramma's en huiswerk in hun schoolboeken vinden
En ja een pc is een luxe artikel....het is geen levensbehoefte
Vandaar dat pabo leerlingen niet meer kunnen rekenen etc
Maar van dat soort leraren heb je waarschijnlijk al les gehad
  vrijdag 22 juni 2007 @ 22:41:10 #166
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_50745671
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 21:36 schreef moussie het volgende:

[..]

ooit bedacht dat er tussen "die zieligerds" ook mensen zitten die er echt geen f*ck aan kunnen doen, omdat ze of psychisch incapabel of lichamelijk ziek zijn, en dat de kinderen daar de dupe van worden ?
En deze kinderen hoeven dan minder moeite te doen, omdat?

Ik veroordeel de mensen niet, de maatregel wel. Als ik moet werken voor mijn computer kunnen zij dat ook. Geloof maar niet dat ik het in de schoot geworpen kreeg, daarom is mijn oordeel ook harder dan jij graag zou zien.
pi_50745857
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:41 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

En deze kinderen hoeven dan minder moeite te doen, omdat?

Ik veroordeel de mensen niet, de maatregel wel. Als ik moet werken voor mijn computer kunnen zij dat ook. Geloof maar niet dat ik het in de schoot geworpen kreeg, daarom is mijn oordeel ook harder dan jij graag zou zien.
Idd van het niet in de schoot geworpen krijgen leer je presteren.
Uit je "millieu" komen gaat niet gebeuren door gaves
pi_50748472
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 20:03 schreef moussie het volgende:
wauw .. van computers voor de anders kansloze kinderen van minimumloners via positieve discriminatie naar een uitkering ontvangen in het rifgebergte .. on-ge-loof-lijk ..
Creatief denken heet dat.
Zal ik het even uitbreiden naar de files? Dat de mensen die vinden dat er niks voor anderen betaald moet worden dezelfden zijn die vinden dat de overheid (= anderen) extra wegen moet aanleggen als zij in de file staan.
Ach, we zien wel hoe de maatregel uitpakt. Ik kan sommige bezwaren wel invoelen, maar als er een paar kinderen de drempel over geholpen worden, is dat mooi meegenomen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:13:03 #169
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_50748747
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zal ik het even uitbreiden naar de files? Dat de mensen die vinden dat er niks voor anderen betaald moet worden dezelfden zijn die vinden dat de overheid (= anderen) extra wegen moet aanleggen als zij in de file staan.

En het veschil is: verbrede/extra wegen komen iedereen toe. Onuitsluitbare goederen.
pi_50750135
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:13 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

En het veschil is: verbrede/extra wegen komen iedereen toe. Onuitsluitbare goederen.
Nee. Want a) ik heb geen auto (wel een rijbewijs, dus ik kan een auto huren, maar dat doe ik nooit!) en b) ik kom helemaal nooit op een verbrede weg van 's-Gravenhage naar Delft. En vliegen naar de VSvA zal ik nooit doen en van de HSL zal ik ook nooit gebruik maken. En van de Betuwelijn ook al niet, want daarover worden spullen naar Duitsland vervoerd. Dus ik betaal mee aan de meest idiote zaken, waar ik echt helemaal nooit profijt van zal hebben.
Geef dan die kinderen in Assen maar een computer, want zij gaan hopelijk mijn AOW betalen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 23 juni 2007 @ 07:33:22 #171
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50753083
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:17 schreef moussie het volgende:

[..]

al op de basisschool (die begon als ik het goed herinner toen pas op je zesde, vanaf je vierde heette kleuterschool en was geheel vrijwillig) .. hoe rijm je dat met je eerste PC al zelf verdiend ?
Je deed klusjes voor je ouders en familie en kreeg ipv het "heitje" een tientje of geeltje ?
Of reken je PC pas vanaf 3.11 .. want dat is natuurlijk een compleet ander verhaal, toen was je al 18 ?
Maar idd .. vroeger kon je nog wel eens bij de b-boer werken al was maar 12 of 13, maar met de strenge controles van tegenwoordig is dat vrijwel onmogelijk geworden plus dat er een hele sloot aan regelgeving aangaande jongerenwerk bij is gekomen .. zo mag je als 12-jarige helemaal niet werken en als 13-14 jarige maximaal 12 uur per week en dan ook lang niet alles, dus voor je eigen computer werken is op die leeftijd onhaalbaar, terwijl je hem toch echt wel nodig hebt, gezien al die cd-roms in je schoolboeken
Regels vakantiewerk gelden voor jongeren én werkgevers
[..]

dan hoop ik voor die vriend van jou dat het klimaat bij de politie tegen de tijd dat hij voor promotie in aanmerking komt verandert is .. in die docu waar ik het eerder over had ging het echt wel over mensen op HBO-niveau die keer op keer werden overgeslagen bij promotie en als ze daar na 12 jaar iets over durfden te zeggen weg getreiterd werden, door bvb een promotie aan te bieden die feitelijk op afserveren neerkomt .. baas over een veredeld bezemhok ergens .. de meesten nemen dan ook na jaren uit pure frustratie ontslag
Ik spaarde mn verjaardagsgeld op, en begon al heel jong met werken in de bollen, jaar of 10,11. Dan hebben we het over bollen pellen waar je per kist betaald kreeg. Dat viel allemaal wel mee en mn ouders gaven me een premie per gewerkte dag zodat ik een arbeidsmentaliteit kreeg ipv een handophoud mentaliteit. Zo ben ik aan mn pc's gekomen.

Die vriend van mij wil alleen maar dat ze mensen op kwaliteit selecteren ipv afkomst. Hij heeft net als mij een hekel aan mensen die omdat ze een ander kleurtje of geslacht hebben niet aan dezelfde eisen hoeven te voldoen. Hij heeft dat dus gezien daar dat de eisen voor intake voor bepaalde groepen lager lag (gelukkig moeten ze NU eerst niet) wel de zelfde examens halen en aan de zelfde eisen voldoen als andere. Daarom is er ook zon hoog uitval onder deze groep. Omdat ze er makkelijker in komen met lagere opleiding en het dan niet halen.
mai pen rai
  zaterdag 23 juni 2007 @ 07:39:52 #172
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50753097
quote:

[..]

Ach, we zien wel hoe de maatregel uitpakt. Ik kan sommige bezwaren wel invoelen, maar als er een paar kinderen de drempel over geholpen worden, is dat mooi meegenomen.
Ik ben gewoon tegen maatregelen die mensen niet stimuleren om te gaan werken (voor hun of hun kinderen) maar om hulpbehoevend te blijven omdat dat makkelijker is. Tuurlijk zijn er altijd wel een paar die echt niet kunnen maar dat is echt niet de meerderheid. Ik heb gewoon erg slechte ervaring met mensen die lekker van bijvoorbeeld de wao gingen profiteren en dan weer snel even een paar maanden werken (bij ons op het bedrijf en dan geen kut uitvoeren en constant " ziek waren") om zo hun uitkering verlengt te zien worden. Nee ik geloof niet meer in het goede van dat soort mensen.

Anderzijds heb ik wel weduwe gezien die kosten wat kost wilde werken en kutbaantjes aannam om maar voor haar kinderen te zorgen. Maar goed dat was een echte dame uit westfriesland. Er is gewoon een enorm verschil in arbeidsethos tussen bepaalde groepen mensen en er zijn er genoeg die de kantjes er vanaflopen.
mai pen rai
  zaterdag 23 juni 2007 @ 08:20:33 #173
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_50753224
quote:
Daarom zijn we beter af zonder overheid. Dan kan iedereen zijn eigen behoeften financieren.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 08:22:03 #174
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_50753232
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 01:08 schreef Kees22 het volgende:
Geef dan die kinderen in Assen maar een computer, want zij gaan hopelijk mijn AOW betalen.
Jij behoort dus tot dezelfde groep die je eerder hebt benoemd.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 08:59:37 #175
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_50753370
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 01:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee. Want a) ik heb geen auto (wel een rijbewijs, dus ik kan een auto huren, maar dat doe ik nooit!) en b) ik kom helemaal nooit op een verbrede weg van 's-Gravenhage naar Delft. En vliegen naar de VSvA zal ik nooit doen en van de HSL zal ik ook nooit gebruik maken. En van de Betuwelijn ook al niet, want daarover worden spullen naar Duitsland vervoerd. Dus ik betaal mee aan de meest idiote zaken, waar ik echt helemaal nooit profijt van zal hebben.
Oh jawel hoor. Zonder vrijheidsberoving ben jij niet uit te sluiten van publieke goederen. Je maakt nu zelf de keuze er geen gebruik van te maken. (en daar bovenop: als je geen auto hebt, betaal je geen wegenbelasting enz. die gebruikt wordt voor de infrastructuur te verbeteren).
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 07:39 schreef niet_links het volgende:

Anderzijds heb ik wel weduwe gezien die kosten wat kost wilde werken en kutbaantjes aannam om maar voor haar kinderen te zorgen. Maar goed dat was een echte dame uit westfriesland. Er is gewoon een enorm verschil in arbeidsethos tussen bepaalde groepen mensen en er zijn er genoeg die de kantjes er vanaflopen.
Inderdaad. En het arbeidsethos van de kinderen wordt vooral aangetast. Dat de ouders om wat voor reden niet kunnen werken, neemt niet weg dat de kinderen een krantewijk kunnen draaien als ze die computer echt zo nodig hebben. Daarnaast staan op school en in de bieb ook nog computers.

pi_50754421
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 08:59 schreef JaZekerZ het volgende:
Inderdaad. En het arbeidsethos van de kinderen wordt vooral aangetast. Dat de ouders om wat voor reden niet kunnen werken, neemt niet weg dat de kinderen een krantewijk kunnen draaien als ze die computer echt zo nodig hebben. Daarnaast staan op school en in de bieb ook nog computers.
nee, kunnen zij niet ..
misschien eerst eens de regels lezen van tegenwoordig voor je door gaat blaten met je idiote veronderstellingen wat die kinderen allemaal zelf kunnen doen ?
http://www.rmu.org/index.php?nieuwsID=614&paginaID=17

en de computers op school zijn meestal niet te gebruiken na schooltijd, er is geen personeel, laat staan geld voor personeel, en zonder toezicht blijven die lokalen toch echt dicht ..
de computers in de bieb, idd, bij ons in de gemeente staan in alle bibliotheken samen iets van 20 PC's of zo, en die zijn na schooltijd constant bezet, maar in dat halve uurtje dat je krijgt om iedereen een kans te geven om even achter de PC te zitten krijg je natuurlijk nooit een werkstuk goed geschreven, laat staan dat je aan de rest van je huiswerk toekomt .. daarnaast mag je op de PC van de bieb de programma's die op de cd-roms uit je schoolboeken staan niet installeren, dus je hebt er eigenlijk weinig aan
pleased to meet you
pi_50755042
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 07:33 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik spaarde mn verjaardagsgeld op, en begon al heel jong met werken in de bollen, jaar of 10,11. Dan hebben we het over bollen pellen waar je per kist betaald kreeg. Dat viel allemaal wel mee en mn ouders gaven me een premie per gewerkte dag zodat ik een arbeidsmentaliteit kreeg ipv een handophoud mentaliteit. Zo ben ik aan mn pc's gekomen.
ik begrijp uit je post even later dat je ouders een bedrijf hadden en dat je daar werkte ?

maar hoe zit dat met kinderen wiens ouders geen bedrijf hebben, wiens ouders geen geld hebben om te geven op verjaardagen of om een extra premie te geven per gewerkte dag .. ?
die mogen vanaf hun 13de tot hun 15de maar maximaal 12 uur per week werken, met de extra beperking dat het dicht bij huis moet zijn .. met wat mazzel lukt het je om 1 van de 3 of 4 folderrondjes te pakken te krijgen, dan verdien je pakweg ¤ 40 per maand, dus als je werkelijk alles spaart wat je verdient heb je op je 15de eindelijk genoeg bij elkaar om een enigszins redelijke PC te kopen ..
maar je hebt die PC dus al nodig vanaf het moment dat je in de brugklas komt, dus op je 12de .. hoe los je dat op ?

anyway, wij hebben er hier in Nederland werkelijk alles gedaan om te voorkomen dat jonge kinderen meer kunnen verdienen dan een zakcentje, we hebben kinderarbeid aan hele strakke banden gelegd, en mi terecht, zulke jonge kinderen horen niet te werken, en al helemaal niet voor een PC die zij wel moeten hebben gezien het materiaal dat zij van school krijgen .. op hun 12de !!
quote:
Die vriend van mij wil alleen maar dat ze mensen op kwaliteit selecteren ipv afkomst. Hij heeft net als mij een hekel aan mensen die omdat ze een ander kleurtje of geslacht hebben niet aan dezelfde eisen hoeven te voldoen. Hij heeft dat dus gezien daar dat de eisen voor intake voor bepaalde groepen lager lag (gelukkig moeten ze NU eerst niet) wel de zelfde examens halen en aan de zelfde eisen voldoen als andere. Daarom is er ook zon hoog uitval onder deze groep. Omdat ze er makkelijker in komen met lagere opleiding en het dan niet halen.
idd, maar ja, wat doet dit af aan het verhaal dat ook diegenen die het wel halen verderop op de ladder stelselmatig worden overgeslagen ?
pleased to meet you
pi_50755478
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:28 schreef desiredbard het volgende:
Daar is leerplicht voor we betalen met zijn allen voor iedereen:
Gaan we dus iedereen een gratis pc geven nu?
misschien dat we daar naar toe gaan ja .. in een verleden moest je ook al je schoolboeken zelf kopen en als je dat niet kon betalen had je pech gehad
quote:
En ja een pc is een luxe artikel....het is geen levensbehoefte
dan is een schoolboek dus ook een luxe-artikel tot je samen beslist dat je die dingen toch echt wel nodig hebt ..
en zoals gezegd, het is voor jou misschien een luxe, jij hebt die PC niet echt nodig .. maar de scholier met al die cd-roms in zijn schoolboeken wel
quote:
Vandaar dat pabo leerlingen niet meer kunnen rekenen etc
Maar van dat soort leraren heb je waarschijnlijk al les gehad
mwah, denk dat dat eerder met leermethode te maken heeft .. dat met z'n allen opdrammen van cijferreeksen/het alfabet heeft blijkbaar toch nut .. pavlov-conditionering
pleased to meet you
pi_50755714
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:34 schreef moussie het volgende:
met wat mazzel lukt het je om 1 van de 3 of 4 folderrondjes te pakken te krijgen, dan verdien je pakweg ¤ 40 per maand, dus als je werkelijk alles spaart wat je verdient heb je op je 15de eindelijk genoeg bij elkaar om een enigszins redelijke PC te kopen ..
Dat is dus hetgeen waar ik bang voor ben; dat huishoudens PCs krijgen van honderden euros. Als je als Assen zijnde dan toch een PC wilt weggeven dan zou het ze sieren als de PCs enigzins betaalbaar houden. Voor 200 is het perfect mogelijk om een capabele PC te kopen, tweedehands ja maar wat maakt dat uit? Wees blij dat je een PC krijgt.

Ik ben iig benieuwd wat de kosten zijn voor de gemeente Assen maar ik vrees het ergste. Dat je PCs weggeeft vind ik twijfelachtig maar kan ik met wat goede wil nog wel steunen maar doe dan op z'n minst je best om het goedkoop te houden.

-edit-
200 gezinnen gaat het om dus dan kost het je alsnog 40.000,- maar goed.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:53:10 #180
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_50756482
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:55 schreef moussie het volgende:

[..]

nee, kunnen zij niet ..
misschien eerst eens de regels lezen van tegenwoordig voor je door gaat blaten met je idiote veronderstellingen wat die kinderen allemaal zelf kunnen doen ?
http://www.rmu.org/index.php?nieuwsID=614&paginaID=17

en de computers op school zijn meestal niet te gebruiken na schooltijd, er is geen personeel, laat staan geld voor personeel, en zonder toezicht blijven die lokalen toch echt dicht ..
de computers in de bieb, idd, bij ons in de gemeente staan in alle bibliotheken samen iets van 20 PC's of zo, en die zijn na schooltijd constant bezet, maar in dat halve uurtje dat je krijgt om iedereen een kans te geven om even achter de PC te zitten krijg je natuurlijk nooit een werkstuk goed geschreven, laat staan dat je aan de rest van je huiswerk toekomt .. daarnaast mag je op de PC van de bieb de programma's die op de cd-roms uit je schoolboeken staan niet installeren, dus je hebt er eigenlijk weinig aan
Uit jouw bron:

Jongeren van 13 en 14 jaar
Deze categorie jongeren mogen klusjes rond het huis en in de buurt doen. Te denken valt aan oppassen bij familie of kennissen, auto’s wassen, helpen bij het bezorgen van folders, etc.

Je krijgt het er heus niet in bij mij hoor.. zoals gezegd heb ik zelf ook hard moeten werken voor mijn opleiding, goederen, algemeen materieel bezit onder twijfelachtige huiselijke omstandigheden. Bovendien heb ik tot nu toe al mijn opleidingen gehaald, zónder dat ik daarbij ondersteuning idzv een cd-rom voor nodig had. Velen met mij. Tot slot zijn er talloze -andere- mogelijkheden dan zo maar een PC te geven.. en als de school en bieb niet voldoende zijn voor je, krijgen ze van mij een 10-badenkaart voor het internetcafé. Als ze er maar een tegenprestatie voor moeten leveren en dus leren dat bepaalde zaken eenmaal niet uit de lucht komen vallen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')