abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:47:35 #101
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_50725347
Wat een panisch gemod zeg Het wordt hier net een brave speeltuin
pi_50725515
Er zitten toch weer een aantal wazige glitches in, jammer dat er zoveel gebruik van wordt gemaakt.
Zo is het nu mogelijk om 'op' een level te komen en dat rennen en schieten is weer mogelijk. Ben benieuwd welke glitches erbij zijn gekomen wanneer ik mijn xbox terug krijg.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:54:29 #103
35662 Heintje
Gears of War.
pi_50725556
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:17 schreef ijsmeis het volgende:
Zeuw. Posts weg. Dat je in het Team-toernooitopic niet door mag gaan met die kutposts, betekent niet dat je hier door mag gaan, heren .
De enige die hier kut posts heeft is Aightzz zelf. (of je moet FOK zo in stellen dat je geen webicons kan zien. )
De gemodde posts gingen gewoon over een (sarcastisch) grapje.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_50725616
Het zal mij aan mijn reet roesten.

Ontopic.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 13:01:07 #105
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_50725758
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:52 schreef Darow het volgende:
Er zitten toch weer een aantal wazige glitches in, jammer dat er zoveel gebruik van wordt gemaakt.
Zo is het nu mogelijk om 'op' een level te komen en dat rennen en schieten is weer mogelijk. Ben benieuwd welke glitches erbij zijn gekomen wanneer ik mijn xbox terug krijg.
Oh joh zelfs met de nieuwe patch is het heel makkelijk om te weapon sliden, remote chainsawen en idd op het level te komen.

Nu ik een week veel online gespeeld heb ben ik een stuk beter geworden en ken ik de meeste maps al uit me hoofd. Ik blijf het belachelijk vinden dat ze anno 2006/2007 bij epic nog nooit van dedicated servers hebben gehoord maar de gebruikers lekker afschepen om ze zelf te laten hosten met als gevolg dat je de helft van de tijd dikke stront servers joined met een seconde lag. Hadden ze beter een minimum upload snelheid kunnen invoeren voordat je mag hosten.
Op elke fokker past een bril.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 13:06:57 #106
35662 Heintje
Gears of War.
pi_50725960
Ik vraag me eigenlijk af ofdat deticted servers goed zouden werken.
Volgens mij gaat dat ranked niet werken.
Tenminste niet met de huidige opzet dat je na elke game weer een nieuwe moet gaan zoeken.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_50725995
Ik heb eigenlijk 99 van de 100 keer geen lag .
pi_50726189
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:01 schreef Catch_me het volgende:

[..]

Oh joh zelfs met de nieuwe patch is het heel makkelijk om te weapon sliden, remote chainsawen en idd op het level te komen.

Nu ik een week veel online gespeeld heb ben ik een stuk beter geworden en ken ik de meeste maps al uit me hoofd. Ik blijf het belachelijk vinden dat ze anno 2006/2007 bij epic nog nooit van dedicated servers hebben gehoord maar de gebruikers lekker afschepen om ze zelf te laten hosten met als gevolg dat je de helft van de tijd dikke stront servers joined met een seconde lag. Hadden ze beter een minimum upload snelheid kunnen invoeren voordat je mag hosten.
idd, lijkt net of ze gewoon alleen in hun eigen gebouw met LAN hebben getest of het goed werkte, maar niet hoe het werkt tussen verschillende continenten.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 13:30:24 #109
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_50726770
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:06 schreef Heintje het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af ofdat deticted servers goed zouden werken.
Volgens mij gaat dat ranked niet werken.
Tenminste niet met de huidige opzet dat je na elke game weer een nieuwe moet gaan zoeken.
Nou dan maak je dedicated servers die gewoon doorgaan?
Wat een probleem...

Overigens ben ik het met Catch_Me eens, gister speelde ik op een paar servers als je dan in de muur schoot zag je 3 seconden later is de kogels inslaan, sorry hoor maar dat is gewoon dikke onzin.
Daar betaal je dan 60 euro voor (Ik dan weer niet maar dat doet er niet toe )
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  vrijdag 22 juni 2007 @ 13:40:37 #110
35662 Heintje
Gears of War.
pi_50727140
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:30 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Nou dan maak je dedicated servers die gewoon doorgaan?
Wat een probleem...

Overigens ben ik het met Catch_Me eens, gister speelde ik op een paar servers als je dan in de muur schoot zag je 3 seconden later is de kogels inslaan, sorry hoor maar dat is gewoon dikke onzin.
Daar betaal je dan 60 euro voor (Ik dan weer niet maar dat doet er niet toe )
Zo kan ik nog wel meer dingen bedenken.
Zoals kills in player matches mee laten tellen.
Een fatsoenlijke matchmaking er in. (team support dus)
Elke week een update om de glitchs te fixen.

toch ook allemaal dingen die er in hadden moeten zitten en waar je dus ook voor betaald.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:02:29 #111
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_50727966
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:40 schreef Heintje het volgende:

[..]

Zo kan ik nog wel meer dingen bedenken.
Zoals kills in player matches mee laten tellen.
Een fatsoenlijke matchmaking er in. (team support dus)
Elke week een update om de glitchs te fixen.

toch ook allemaal dingen die er in hadden moeten zitten en waar je dus ook voor betaald.
Nou, is toch logisch dat je daar over klaagt?

Alleen je eerste argument slaat nergens op, je kan toch kiezen player of ranked, als je voor die achievements gaat moet je maar lekker gaan ranken ^^
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_50728119
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:30 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Nou dan maak je dedicated servers die gewoon doorgaan?
Wat een probleem...

Overigens ben ik het met Catch_Me eens, gister speelde ik op een paar servers als je dan in de muur schoot zag je 3 seconden later is de kogels inslaan, sorry hoor maar dat is gewoon dikke onzin.
Daar betaal je dan 60 euro voor (Ik dan weer niet maar dat doet er niet toe )
Dan host je toch lekker zelf.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:07:51 #113
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_50728159
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:07 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb eigenlijk 99 van de 100 keer geen lag .
Ik wel.
On my sleeve.....
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:08:42 #114
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_50728194
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:06 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dan host je toch lekker zelf.
Inderdaad, ze mogen die dedicated servers in hun kontje stoppen. Geef ons liever een party match-making systeem op basis van map-settings en pingsnelheid. Daar heb je veel meer aan dan aan dedicated servers.
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:07 schreef JimmieTheSaint het volgende:

[..]

Ik wel.
Neem dan een fatsoenlijke ISP
pi_50728197
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:07 schreef JimmieTheSaint het volgende:

[..]

Ik wel.
Ja, ik ben blij dat je nooit host in ieder geval .
pi_50728218
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:08 schreef twi het volgende:

[..]

Inderdaad, ze mogen die dedicated servers in hun kontje stoppen. Geef ons liever een party match-making systeem op basis van map-settings en pingsnelheid. Daar heb je veel meer aan dan aan dedicated servers.
Ik heb geen idee wat je allemaal zegt, maar ik ben het met twi eens .
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:11:15 #117
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_50728283
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:08 schreef twi het volgende:


Neem dan een fatsoenlijke ISP
Per september/oktober.
On my sleeve.....
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:12:56 #118
35662 Heintje
Gears of War.
pi_50728361
Nou ik vind die 10K achievement echt iets dat het spel slechter maakt.
Het is gewoon niet leuk meer.
heb er nou al enkele honderden uren er in zitten en ben net over de helft.
Als ze dan ook nog eens het moeilijker gaan maken door player matches niet mee te tellen halen ze voor mij wel een beetje de lol uit het spel.
De eerste 950 punten heb je redelijk makkelijk gehaald en die laatste 50 zijn ineens een hele opgave.
Dat staat gewoon niet in verhouding.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_50728409
Ik vind het wel leuk dat er één moeilijke achievement bij zit.
Dat is bij meerdere games wel zo .

Ik bedoel, bij NFS Carbon enzo haal je ze zo makkelijk, dat is gewoon niet leuk meer .
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:16:38 #120
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_50728483
Het zijn ook niet achievements voor niets he. Het moet ook echt iets zijn waar je je best voor moet doen. Ik vind het eigenlijk belachelijk dat je ze bij de meeste spellen al voor 60% haalt door het spel gewoon door te lopen zonder speciale dingen te doen.
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:18:22 #121
35662 Heintje
Gears of War.
pi_50728540
Moeilijk is het niet om 10K kills te halen. Het kost alleen veel te veel tijd.
Ik vind dat je in ongeveer 50 uur tijd toch wel alle achievements moet kunnen hebben.
een uur of 25 voor een korte game en max 100 voor een lange game.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:19:05 #122
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_50728560
Ik vind het niveau verschil vooral te groot tussen de spellen, bij het ene spel haalt bijna iedereen de 1000 (Viva Pinata, King Kong etc..) terwijl er ook spellen zijn met compleet onhaalbare achievements (PGR3 dacht ik, wordt nummer 1 op een online ranglijst)
On my sleeve.....
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:21:40 #123
35662 Heintje
Gears of War.
pi_50728647
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:16 schreef Rossdale het volgende:
Het zijn ook niet achievements voor niets he. Het moet ook echt iets zijn waar je je best voor moet doen. Ik vind het eigenlijk belachelijk dat je ze bij de meeste spellen al voor 60% haalt door het spel gewoon door te lopen zonder speciale dingen te doen.
Dat vind ik niet. HEt is gewoon iets waarmee je aan anderen kan laten zien hoever je al bent.
Als ik bij jou in je profiel kijk en ik zie dat je level 9 al gehaald hebt kan ik je bijvoorbeeld iets vragen over level 8 en weet ik dat ik nog geen dingen moet verraden over level 10.
Als er alleen maar staat dat je het spel uit gespeeld hebt weet je niet hoever iemand is.

Ik vind 60% ook wel een mooi aantal voor het uitspelen van het spel, en dan nog 40% voor wat side dingen of een beetje MP.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_50728651
Ik heb trouwens gisteren de zaagachievement gehaald .
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:22:28 #125
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_50728669
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:06 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dan host je toch lekker zelf.
Nou in tegenstelling tot andere online spelers, ben ik wel zo slim om met een gare upload GEEN server te hosten waardoor mensen gaan zeuren over eventuele lag.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:23:17 #126
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_50728704
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:09 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat je allemaal zegt, maar ik ben het met twi eens .
Ga Halo 2 spelen en binnen een halve minuut weet je waar ik 't over heb
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:24:58 #127
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_50728764
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:22 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Nou in tegenstelling tot andere online spelers, ben ik wel zo slim om met een gare upload GEEN server te hosten waardoor mensen gaan zeuren over eventuele lag.
Nou heb ik echt een ruk-verbinding, maar als ik een server join met 3 blokjes (dus een goeie verbinding, geen amerikaan ofzo) dan heb ik alleen maar op hele drukke momenten en tijdens de start van een map echt lag. Dus ik heb geen idee waar jij precies last van hebt.

En met Lag bedoel ik dan niet eens dat m'n kogels een halve seconde later pas doel raken (dat heb ik trouwens wel als er een amerikaan host) maar dat ik ineens 20m verderop sta.
On my sleeve.....
pi_50728796
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:22 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Nou in tegenstelling tot andere online spelers, ben ik wel zo slim om met een gare upload GEEN server te hosten waardoor mensen gaan zeuren over eventuele lag.
Dan vooral geen game joinen met minder dan 3 streepjes dus. Bij games met dé drie streepjes heb ik eigenlijk bijna nooit lag dus.

En heb je dan nóg wel lag, dan ligt het misschien wel aan je eigen verbinding .
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:27:55 #129
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_50728871
Je moet juist alleen maar games joinen zonder streepjes
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:28:17 #130
35662 Heintje
Gears of War.
pi_50728883
Wat moet je eigenlijk aan een upload hebben om een beetje fatsoenlijk te kunnen hosten?
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:30:26 #131
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_50728952
Nou ik kan jullie vertellen dat ik gister gewoon servers met 3 streepjes heb gejoind, en net wat ik zei kogels slaan echt pas later in.
(Van dat ik opeens 20 meter verder sta heb ik geen last)

En aan mijn eigen verbinding zal het avst niet liggen als ik bij online games als Americas Army, Call of Duty ed. totaal geen lag heb, AA servers staan volgens mij ( de dedicated servers dan ) zelfs in Amerika.

Dus
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:36:04 #132
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_50729179
Wij bedoelen dus die halve seconde lag als je op een muur schiet, dat is toch onzin in deze tijd van glasvezelverbindingen? Speel eens een spel zoals CSS/BF2 op een dedicated server met 32 of 64 man, geen internet lag te bespeuren, maar in een kleinschalige match met 8 spelers weten ze het te presteren om je kogels een halve seconde later aan te laten komen.

Ben daarom ook van mening dat toen EPIC besloot alles hostside te maken (dus als jij op iemand schiet doe je als het ware een verzoek op de host-xbox om de vijand een hit te geven, waarna er weer data terug naar jou xbox gaat) waar sowieso lag aan vast zit ze dedicated servers hadden moeten plaatsen. Natuurlijk wel begrijpelijk dat alles hostside is anders zou de boel aan de client kan nogal makkelijk gehacked/cheat kunnen worden.
Op elke fokker past een bril.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:37:22 #133
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_50729231
Epic heeft helemaal niks besloten, Microsoft heeft dat besloten. Xbox Live is compleet P2P gebaseerd.
pi_50729427
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:30 schreef GotenSSJ het volgende:
Nou ik kan jullie vertellen dat ik gister gewoon servers met 3 streepjes heb gejoind, en net wat ik zei kogels slaan echt pas later in.
(Van dat ik opeens 20 meter verder sta heb ik geen last)

En aan mijn eigen verbinding zal het avst niet liggen als ik bij online games als Americas Army, Call of Duty ed. totaal geen lag heb, AA servers staan volgens mij ( de dedicated servers dan ) zelfs in Amerika.

Dus
Dan vraag je eens netjes aan de andere mensen in de game of zij ook toevallig last hebben van lag.

Zo nee, dan ligt het toch echt wel aan jou.
Join anders een keertje een van onze games, dan kun je het testen. Aangezien geen van ons alle lag heeft bij elkaar (geloof ik? toch?).
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:50:21 #135
35662 Heintje
Gears of War.
pi_50729675
Deticeted server zonder de veiligheid / eerlijkheid in gevaar te brengen is ook niet te doen.

Op deze manier blijven de kansen op cheaters het kleinst.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:13:25 #136
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_50746923
Veilige dedicated servers zou prima te doen zijn, zolang EPIC ze in beheer zou houden. Maar dat zou geld kosten. En dat geld zou waarschijnlijk weer verhaald moeten worden op de Live gebruikers.
On my sleeve.....
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:14:44 #137
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_50746965
Maar goed, bij het Peer2Peer systeem waar Live op gebaseerd is, zal een host in dezelfde regio veel minder lag opleveren dan een host op een ander continent.
On my sleeve.....
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:20:16 #138
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_50747167
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:14 schreef JimmieTheSaint het volgende:
Maar goed, bij het Peer2Peer systeem waar Live op gebaseerd is, zal een host in dezelfde regio veel minder lag opleveren dan een host op een ander continent.
Ze zouden een groot aantal frustraties weghalen als ze vlaggetjes van de regio van de host naast de games zouden plaatsen
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_50755299
Ik heb ook nooit lag, behalve van Amerikanen. Maar dan speel ik dan gewoon niet mee.
En toen werd het huilen
Xbox360 gamertag : Buffeljezus
  zaterdag 23 juni 2007 @ 13:04:52 #140
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_50756789
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:20 schreef Gamedemon het volgende:

[..]

Ze zouden een groot aantal frustraties weghalen als ze vlaggetjes van de regio van de host naast de games zouden plaatsen
Of gewoon de hostnaam weer vermelden bij het zoeken van een game, zoals toen het spel net uit was.
On my sleeve.....
pi_50757358
ik heb best vaak wel beetje last van lag, als de host in europa zit dan is het goed te doen. maar ik word zo gek van die klote amerikanen, ik vind dat je voor dat je server joinen moet kunnen zien waar die vandaan komt ( ranked ) zo kan je betere servers joine

trouwens, kijk wat ik net tegenkom LOL
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/75771.html

[ Bericht 28% gewijzigd door clouddy op 23-06-2007 14:17:05 ]
Xbox(360) Live Gamertag : clouddy
pi_50792560
Ik heb eindelijk de chainsaw achievement
pi_50793263
dan heb je ijsmeis verslagen of heb je hem al anne?
pi_50793542
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:21 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb trouwens gisteren de zaagachievement gehaald .
pi_50793931
  zondag 24 juni 2007 @ 19:23:33 #146
177194 aightZz
Lekkerrrrrrr Bonken!!
pi_50795345
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 13:29 schreef clouddy het volgende:

trouwens, kijk wat ik net tegenkom LOL
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/75771.html
Is een glitch, het is gewoon dat iemand van Locust in een COG speler veranderd, wel geinig!
  zondag 24 juni 2007 @ 22:24:36 #147
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_50801619
Hoop gezeik van alle kanten weer.

De feiten:
Tim zei dat hij mij ging inviten bij een volgende game.
Ik ging verder met het spelen van enkele potjes toen ik op een willekeurig moment naar mijn friendslist keek; ik zat dat jullie al in een nieuwe game zaten. Ik dacht dus dat jullie al aan het spelen waren.
Ik stuurde mijn bericht: "ik merk het" net voordat ik de server informatie kreeg. Vanzelfsprekend gaat het hier dus om miscommunicatie en dient mijn bericht genegeerd te worden. Er is immers geen manier om te weten hoelang jullie al in de nieuwe server zaten.

En nu ga ik 24 kijken
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_50801796
Yeah, maar als ze zeggen dat ze je inviten doen ze dat echt wel .
En dan hoef je niet meteen zo boos op mijn invite te reageren.
pi_50804132
quote:
Op zondag 24 juni 2007 22:24 schreef BMH het volgende:
Hoop gezeik van alle kanten weer.

De feiten:
Tim zei dat hij mij ging inviten bij een volgende game.
Ik ging verder met het spelen van enkele potjes toen ik op een willekeurig moment naar mijn friendslist keek; ik zat dat jullie al in een nieuwe game zaten. Ik dacht dus dat jullie al aan het spelen waren.
Ik stuurde mijn bericht: "ik merk het" net voordat ik de server informatie kreeg. Vanzelfsprekend gaat het hier dus om miscommunicatie en dient mijn bericht genegeerd te worden. Er is immers geen manier om te weten hoelang jullie al in de nieuwe server zaten.

En nu ga ik 24 kijken
Mja, als ik zeg dat ik je laat weten wat we gaan spelen, doe ik dat ook..
Ik wil je hier niet mee afkraken ofzo hoor, maar af en toe mag het wel iets subtieler. Ik bedoel, je had ook kunnen vragen wat er aan de hand was en niet meteen met zo'n botte reactie hoeven komen. Sorry, maar ik raak daar een beetje onnodig gefrustreerd van.
En ik drukte dus precies op het moment dat ik die message van jou kreeg, op de 'Send message' button.

Maar goed, van mij uit is er niks aan de hand. Volgende keer beter
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_50810885
wat een klote achievement die "This IS Annex", 100 annex wedstrijden winnen.

ben ze wel in player match met 2 joysticks aan het doen maar het is wel afzien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')