Deel 1:quote:I don't like your jerk-off name, I don't like your jerk-off face, I don't like your jerk-off behavior and I don't like you... jerk-off. Do I make myself clear?
I'm sorry, I wasn't listening.
Die scene dat hij in de auto gepleurd wordt door die bodyguards van die Rijke stinkerd. Vanwege het zoekraken van het koffertje. Prachtig hoe hij zich daaruit weet te zwetsen. Ineens beginnen over een complot, nieuwe feiten aan het licht gekomen Whahah. Zo een slappe zak heb niet eerder meegemaakt! Of die as van die overleden vol in zijn gezichtquote:Op zondag 17 juni 2007 20:58 schreef Rossoneri het volgende:
''Im not Lebowski, im the Dude!!''![]()
![]()
Tranen van het lachen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
Niet vergeten, heb ik juist met opzet gedaan. Mensen die de film kennen, weten toch wel wat er volgt. Mensen die de film niet kennen, voelen zich misschien aangesproken...quote:Op zondag 17 juni 2007 17:06 schreef Roi het volgende:
Maar jij bent net het grappigste stukje vergeten toe te voegen.
quote:Op zondag 17 juni 2007 21:06 schreef BB-boy het volgende:
[afbeelding]
Ve vant ze money, Lebowski.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, zie Imdb: http://www.imdb.com/name/nm0281359/quote:Op maandag 18 juni 2007 10:10 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Speelt Flee van de Red Hot Chili Peppers nou een bijrolletje als een van Duitse gangsters?
Yeah, ik ga komende zondag een acteur uit The Big Lebowski live zien![]()
quote:Op maandag 18 juni 2007 10:26 schreef Yankee het volgende:
You said it, man. Nobody fucks with the Jesus
quote:Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
Jesus.
You said it, man. Nobody fucks with the Jesus.
Eight-year-olds, Dude.
"New shit has come to light!"quote:Op zondag 17 juni 2007 21:02 schreef punkiie het volgende:
[..]
Die scene dat hij in de auto gepleurd wordt door die bodyguards van die Rijke stinkerd. Vanwege het zoekraken van het koffertje. Prachtig hoe hij zich daaruit weet te zwetsen. Ineens beginnen over een complot, nieuwe feiten aan het licht gekomen Whahah. Zo een slappe zak heb niet eerder meegemaakt!
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar!quote:Op maandag 18 juni 2007 10:14 schreef Urquhart het volgende:
Weet iemand of deze poster ergens in een Nederlandse zaak te verkrijgen is?
[afbeelding]
Ik zie dat ze bij de Expo wel deze poster verkopen, maar niet die bovenstaande poster met Walter, die ik persoonlijk mooier vind.quote:
Haha. En dan deze:quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:54 schreef koen_pijl het volgende:
The Dude: Walter, what is the point? Look, we all know who is at fault here, what the fuck are you talking about?
Walter Sobchak: Huh? No, what the fuck are you... I'm not... We're talking about unchecked aggression here, dude.
Donny: What the fuck is he talking about?
The Dude: My rug.
Walter Sobchak: Forget it, Donny, you're out of your element!
The Dude: Walter, the chinaman who peed on my rug, I can't go give him a bill, so what the fuck are you talking about?
Walter Sobchak: What the fuck are you talking about? The chinaman is not the issue here, Dude. I'm talking about drawing a line in the sand, Dude. Across this line, you DO NOT... Also, Dude, chinaman is not the preferred nomenclature. Asian-American, please.
The Dude: Walter, this isn't a guy who built the fucking railroads here. This is a guy...
Walter Sobchak: What the fuck are you talking about?
The Dude: Walter, he peed on my rug!
Donny: He peed on the Dude's rug.
Walter Sobchak: Donny you're out of your element!
Ik heb al op verschillende sites gekeken, maar volgens mij verkopen ze het gewoon niet meer. Vorig jaar nog wel.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:56 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik zie dat ze bij de Expo wel deze poster verkopen, maar niet die bovenstaande poster met Walter, die ik persoonlijk mooier vind.
[afbeelding]
Jaaaa leeeuk... eeeeuh even denken... Hoe heet de (fictieve?) tv hitserie waarvan Walter en the Dude de schrijver aantreffen in een ijzeren long?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:01 schreef Roellio het volgende:
Ik ken serieus alle details van de film uit m'n hoofd!
We zitten ook vaak in de kroeg: "Hey, hoe heet de ex-vrouw van Walter?"
Lebowski trivia!
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:34 schreef Irien het volgende:
Kennen jullie trouwens deze site? http://www.dudeism.com/ Ik begrijp het helemaal. The Dude is een prachtig karakter.![]()
![]()
Heb je toevallig van je icon een groter plaatje? Ik vind hem geweldigquote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:10 schreef BB-boy het volgende:
Nee 'a fucking Pomeranian'. Oftewel een keeshondje
quote:
Foto!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:38 schreef Urquhart het volgende:
Vorige week een Lebowski-shirt in Amsterdam gehaald
Mocht je nog eens in Amsterdam komen. De winkel zit vrij in het begin van de Kalverstraat, aan de linkerkant met de Dam in je rug.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:52 schreef Fargo het volgende:
Hij is cool man![]()
Ik wil ook een Lebowski-shirt![]()
Ik moet er wel heen binnenkort. Heb je toevallig niet de naam van de winkel?quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:54 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Mocht je nog eens in Amsterdam komen. De winkel zit vrij in het begin van de Kalverstraat, aan de linkerkant met de Dam in je rug.
Nee sorry, maar toen ik er kwam stond er zo'n paspop buiten met dat shirt aan. Dus wellicht dat het opvalt. Het zat ergens tegenover de Expo, Free Record Shop en De Slegte. Op dat stukje moet je zoeken.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:54 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik moet er wel heen binnenkort. Heb je toevallig niet de naam van de winkel?
Cynthia.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:01 schreef Roellio het volgende:
We zitten ook vaak in de kroeg: "Hey, hoe heet de ex-vrouw van Walter?"
Branded ! Ik weet niet meer precies hoeveel episodes hij had geschreven, dus dat is de volgende vraagquote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:38 schreef Irien het volgende:
[..]
Jaaaa leeeuk... eeeeuh even denken... Hoe heet de (fictieve?) tv hitserie waarvan Walter en the Dude de schrijver aantreffen in een ijzeren long?
Topper!quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:56 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Nee sorry, maar toen ik er kwam stond er zo'n paspop buiten met dat shirt aan. Dus wellicht dat het opvalt. Het zat ergens tegenover de Expo, Free Record Shop en De Slegte. Op dat stukje moet je zoeken.
Aankomende woensdag: http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=fotvDetails&movieID=23834&film=Fargoquote:
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:50 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Aankomende woensdag: http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=fotvDetails&movieID=23834&film=Fargo![]()
Whut, daar ga ik binnenkort ook even langsquote:Op donderdag 19 juli 2007 11:54 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Mocht je nog eens in Amsterdam komen. De winkel zit vrij in het begin van de Kalverstraat, aan de linkerkant met de Dam in je rug.
quote:Op 16 februari 2001 12:43 schreef Schorpioen het volgende:
Ik moet zeggen dat mijn hele levensinstelling een stuk relaxter is geworden sinds ik hem zag. Ongetwijfeld heeft de hoeveelheid wiet er ook mee te maken...
I can get you a toe...quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:06 schreef Mirel het volgende:
De woede uitbarstingen van Walter zijn geweldig.
Walter Sobchak: Now so far, we have what appears to me to be a series of victimless crimes.
The Dude: What about the toe?
Walter Sobchak: Forget about the fucking toe!
Coffee Shop Waitress: Excuse me, sir. Could you please keep your voices down? This is a family restaurant.
Walter Sobchak: Oh please, dear? For your information, the Supreme Court has roundly rejected prior restraint.
FORGET ABOUT THE FUCKING TOE!!
errr....okayquote:Op donderdag 13 december 2007 21:10 schreef borbit het volgende:
Ik had laatst in een of ander fucking tijdschrift een artikel gelezen over The Dude. En gast, er schijnt zelf ergens een fucking kerk te zijn waar het "Dudeism" beleden word. Fucking A
shirtshop.com heeft wel wat shirts van deze filmquote:Op zondag 20 januari 2008 22:19 schreef Silenus het volgende:
[..]
Haha, mooi shirt. Kun je die ergens bestellen/kopen?
Die moet ik hebbenquote:
Ik ookquote:
The American Book Center in Amsterdam.quote:Op maandag 21 april 2008 20:28 schreef koen_pijl het volgende:
Relax! Waar?
Net bij Bol besteld voor Subtotaal: ¤ 15,99quote:Op maandag 21 april 2008 22:16 schreef koen_pijl het volgende:
Hoe duur. Zie dat hij bij Selexyz 17.95 is.
quote:Op maandag 21 april 2008 21:11 schreef Bellatrix het volgende:
Nog nooit gezien, leuke film tot nu toe.Alleen Walter is fucking irritant.
You want a toe? I can get you a toe, believe me. There are ways, Dude. You don't wanna know about it, believe me.quote:
He really ties the movie together!quote:Op woensdag 23 april 2008 15:47 schreef J.Herrer het volgende:
Ja ok, maar wat is zijn rol verder in de film behalve het verhaal van the Dude vertellen
Waarom komt Dude hem dan 2 keer tegen bij die bar?
Ik had hem voor 7 euro bij FRS gekocht. Ik heb hem eerlijk gezegd nog nooit voor veel geld in winkels zien liggen.quote:Op woensdag 23 april 2008 22:02 schreef koen_pijl het volgende:
I'm a lebowski you're a lebowski is voor 11$ op Amazon.com te koop.
Is Amazon betrouwbaar? Krijg je dan nog douna boete?
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004005554351&Section=BOOK_EN&iref=precpquote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:11 schreef koen_pijl het volgende:
Het boek staat neit meer op de frs site
Ja daar is ie 16e, maar er stonbd dat hij op de frs site 5e was. Moet ik hem maar een keer via Amazon bestellenquote:
Ja klopt, als kale slechterik.quote:Op zondag 11 mei 2008 12:31 schreef WheeleE het volgende:
Tot mijn grote verbazing speelt The Dude een totaal andere rol in Iron Man. Kwam ik pas naderhand achter, na een halve dag twijfelen
Tja, smaken verschillen. Ik vond m erg goed.quote:
Hehe ben wel erg benieuwd geworden naar een "white russian". Klinkt wel erg vetquote:Op maandag 12 mei 2008 01:59 schreef FallenAngel666 het volgende:
Deze film is het best te bekijken met het resultaat van twee weken niet scheren aan je gezicht, genietend van een white russian! The Dude abides
Een andere film met hem is Arlington Road, wat mij betreft een aanrader.quote:Op zondag 11 mei 2008 12:31 schreef WheeleE het volgende:
Tot mijn grote verbazing speelt The Dude een totaal andere rol in Iron Man. Kwam ik pas naderhand achter, na een halve dag twijfelen
quote:Op donderdag 31 juli 2008 17:25 schreef Sideshowbobbie het volgende:
En weer een nieuw shirt![]()
![]()
[ afbeelding ]
Zag dat ze bij Shirtshop.nl ook weer een nieuw Big Lebowski model hebben:quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:17 schreef Timo20 het volgende:
[..]![]()
die moet ik bestellen
![]()
heb je een linkje?
Die heb ik via allposters.comquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:17 schreef Timo20 het volgende:
[..]![]()
die moet ik bestellen
![]()
heb je een linkje?
Heb je er een plaatje van?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:19 schreef Zeusfan het volgende:
I fucking love The Big Lebowski!!! Echt geniaal die film, ik blijf m maar kijken. Denk dat ik hem nu wel letterlijk mee kan lullen.
@ Mr. Floppy :
Een White Russian is wel aan te raden. Erg lekker, alleen moet je er niet teveel melk of room in doen. Dan wordt ie erg heftig. Maar heerlijk om een avond te chillen op te bank.
Ik heb trouwens ook hele gave shirts gevonden met Jesus erop. Heeeeeel cool! Ik ga er binnenkort denk ik eentje bestellen.
Waar heb je 'm besteldquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:48 schreef Silenus het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heb ik uit Amerika over laten vliegen, hehe.
Thanks, dalijk eens kijkenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:36 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Die heb ik via allposters.com![]()
Ik hoop niet dat dit een té grote verrassing wordt, hehe.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:48 schreef Silenus het volgende:
[ afbeelding ]
Wat moet je met die gast?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:48 schreef Silenus het volgende:
[ afbeelding ]
Swingend!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:24 schreef Irien het volgende:
Wat vinden jullie van mijn nieuwe user icon?
Er staat volgens mij 20 euriesquote:Op woensdag 10 september 2008 13:17 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
wtf 1 euro 20 maar?
Gisteren voor 8 euro de dvd gehaald bij MM
Ah ik wist het zag zo'n reclame voorstukje en moest er meteen aan denken.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:38 schreef Dos37 het volgende:
Gooische vrouwen had de meest geniale scene gejat van de big lebowski met het uitstrooien van de as.
Nee maar ik vind 'm geniaalquote:
quote:
Jij bent lelijk!quote:Op vrijdag 12 september 2008 03:39 schreef Roi het volgende:
Lelijk!
Jammer dat de quote niet klopt...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:28 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ben nog aan het twijfelen of ik deze op t-shirt ga bestellen. Let niet op het roze, dat is puur de kleur van het t-shirt en kan veranderen.. Wel erg bruut
[ afbeelding ]
Wow, staan echt toffe shirts op die site dude.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:46 schreef Frenkel het volgende:
Heb dit shirt bij 80TEES besteld, nu maar hopen dat ie snel binnenkomt !![]()
[ afbeelding ]
Ja dat vind ik ook wel erg slecht.. Ik bedoel zo moeilijk is dat toch niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jammer dat de quote niet klopt...
Dude..........quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:52 schreef Opperkwal het volgende:
* Opperkwal gaat deze morgen eindelijk zien
What the hell does that have to do with anything?quote:
So you have no frame of reference here, Opperkwal. You're like a child who wanders into the middle of a movie and wants to know...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:26 schreef Opperkwal het volgende:
yeah, well, that's like totally your opinion man.
'Shut the fuck up, Opperkwal, you're out of your element!'quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:32 schreef shroomer het volgende:
[..]
So you have no frame of reference here, Opperkwal. You're like a child who wanders into the middle of a movie and wants to know...
"I'm sorry your stepmother is a nympho."quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:26 schreef Opperkwal het volgende:
yeah, well, that's like totally your opinion man.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:08 schreef heiden6 het volgende:
Binnenkort deze maar eens bestellen: http://www.80stees.com/pr(...)Lebowski-T-shirt.asp
Waar zit die precies aan de Oude Gracht (zal er waarschijnlijk te vaak langslopenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:25 schreef Mirel het volgende:
In Utrecht heb je aan de Oude Gracht een klein winkeltje die heel veel spullen verkoopt van strips, games, muziek en films. Het zou me niet verbazen als ze daar ook Lebowski dingen hebben, maar dat de prijs wel hoog zou zijn. Of ze zijn goedkoper op inet?
quote:
Mja..hij zou dus bereid zijn die rol nog een keer te spelen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 19:37 schreef Patch het volgende:
http://www.digitalspy.co.(...)-big-lebowski-2.html
Jeff Bridges has admitted that he is keen to reprise his role as The Dude in a sequel to the Coen Brothers' Big Lebowski.
Dat bedoel ik. Die fout zouden ze toch niet begaan? Die begaan andere mensen wel met The Boondock Saintsquote:Op donderdag 18 februari 2010 19:44 schreef DJKoster het volgende:
Als er ooit een sequel zal komen.. Niets kan de eerste film in genialiteit overtreffen..
Klopt. En daarom geloof ik ook niet dat die er komtquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:19 schreef Mirel het volgende:
De Coen's doen niet aan sequels zo ver ik weet. Als er een Lebowski 2 komt dan mogen alleen hun het maken.
dat wordt dus Son of The Dude, van de makers van Son of The Mask en Dumb & Dumbererquote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:07 schreef Patch het volgende:
The Stranger at the end:
"Things seem to've worked out
pretty good for the Dude'n Walter,
and it was a purt good story, dontcha
think? Made me laugh to beat the
band. Parts, anyway. Course--I
didn't like seein' Donny go. But
then, happen to know that there's a
little Lebowski on the way. "
Al eens een stukje van gezien, soort remake die het bij lange niet haalt natuurlijk.quote:
Bestequote:Shut the fuck up, Donny
Het is een 'fanbook', er zijn allemaal interviews met acteurs en regisseurs, het gaat over Lebowskifest en de cultstatus van de film, en men interviewt en beschrijft ook een aantal mensen die inspiratiebronnen waren voor de verhaallijnen en karakters.quote:
Da's niet zo moeilijk, kerst staat garant voor de allerergste zoetsappige bagger in de entertainmentwereld.quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Nu op tv. De film die alle kerstmeuk verslaat.
Ja, dat weet ik.quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Da's niet zo moeilijk, kerst staat garant voor de allerergste zoetsappige bagger in de entertainmentwereld.
Waar te zien enzo?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:29 schreef JackHerrer het volgende:
Voor alle achievers, zometeen is er een live verslag van de reunie van de cast op facebook ivm release van blu-ray.
Haha, in het AD toch? Lijkt me echt briljant eigenlijkquote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:48 schreef planethugo het volgende:
zag ook een bericht langskomen dat er weer zo een lebowski fest is. Hoewel de film episch is lijkt dat me maar een trieste bedoening. iedereen die iemand van de film nadoet enzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |