.... ? gewoon?quote:
Zulke verhalen gaan vaak rond om een jongeren te trekken, Marokkaanse moskee heeft ook een paar over Mohammed. a.squote:
Biz osmanliyiz van Yavuz Bahadirogluquote:Op maandag 18 juni 2007 01:06 schreef Emel het volgende:
effe iets anders...ik zoek nog steeds een goed boek over de geschiedenis van Turkije.
Hebben jullie tips??
quote:Op maandag 18 juni 2007 01:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zulke verhalen gaan vaak rond om een jongeren te trekken, Marokkaanse moskee heeft ook een paar over Mohammed. a.s
Absoluut Bernard Lewis:quote:Op maandag 18 juni 2007 01:06 schreef Emel het volgende:
effe iets anders...ik zoek nog steeds een goed boek over de geschiedenis van Turkije.
Hebben jullie tips??
euhhhhhhhh dit had je toen ook gevraagd...quote:Op maandag 18 juni 2007 01:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou zeg het maar, wie was Mohammeds favoriete vrouw
Christenen zeggen toch dat Aisha 9 jaar was toen ze met de Profeet (vzmh) trouwde? Dit heb ik op een ander forum gevonden.quote:Op maandag 18 juni 2007 01:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou zeg het maar, wie was Mohammeds favoriete vrouw
Sure, google maar ondertussenquote:Op maandag 18 juni 2007 01:08 schreef Emel het volgende:
[..]
euhhhhhhhh dit had je toen ook gevraagd...![]()
Absoluut dus niet. Deze man liegt zwaar over de Turkse geschieden en het is GEEN en ik herhaal GEEN aanrader.quote:Op maandag 18 juni 2007 01:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Absoluut Bernard Lewis:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bernard_Lewis#Books
Welke periode heb je het over, want de geschiedenis van Turkije is heeeeeeeeeeeeeel lang...quote:Op maandag 18 juni 2007 01:06 schreef Emel het volgende:
Hebben jullie tips??
http://en.wikipedia.org/w(...)_was_older_than_ninequote:Op maandag 18 juni 2007 01:08 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Christenen zeggen tocg dat Aisha 9 jaar was toen ze met de Profeet (vzmh) trouwde? Dit heb ik op een ander forum gevonden.
Bu alinti sanirim Hanefi mezhebinin bu konuda sahip oldugu gorusu acikca ifade ediyor.
Hz. Peygamberin bu isteği, vahyin başlangıcından 10 yıl sonradır. Hz. Ayşe vahiy başlangıcından beş altı yıl önce doğmuştur. Dolayısıyla Hz. Ayşe’nin peygamberimizle evlendiği yaşın 17-18 olduğu ortaya çıkar.
Bu konu, daha detaylı bir şekilde Mevlana Şibli’ nin “Asr-ı saadet” kitabında geçer. (İst. 1928. 2/ 997)
Hz. Ayşe’nin evlendiği zaman yaşının büyük olduğunu, ablası Esma’nın biyografisinden kesin olarak anlıyoruz. Eski biyografi kitapları Esma’dan bahsederken diyorlar ki: “Esma 100 yaşındayken, hicretin 73. Yılında vefat etmiştir. Hicret vaktinde 27 yaşındaydı. Hz. Ayşe ablasından 10 yaş küçük olduğuna göre, onun da hicrette tam 17 yaşında olması icap eder. Ayrıca Hz. Ayşe, Hz. Peygamber’den önce Cübeyr’le nişanlanmıştı. Demek evlenecek çağda bir kızdı.” (Hatemü’l enbiya Hz. Muhammed ve hayatı, Ali Himmet Berki, Osman Keskioğlu, s. 210)
Ja en wat heb jij van hem gelezen?quote:Op maandag 18 juni 2007 01:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
Absoluut dus niet. Deze man liegt zwaar over de Turkse geschieden en het is GEEN en ik herhaal GEEN aanrader.
zijn eerste vrouw..weduwe en zakenvrouw..ze was rond de 30...intelligent en mooi..onze peygamber hield zielsveel van haarquote:
Alle gasten die boeken schreven over de Ottomanen zijn hoogleraren en staan wel ff wat dichterbij de bronnen en zijn niet zo biased als deze snitch.quote:Op maandag 18 juni 2007 01:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja en wat heb jij van hem gelezen?
Die gast is toevallig wel hoogleraar en professor Turks en geschiedenis.
Ze was 40 toen ze trouwden.quote:Op maandag 18 juni 2007 01:10 schreef Emel het volgende:
[..]
zijn eerste vrouw..weduwe en zakenvrouw..ze was rond de 30...intelligent en mooi..onze peygamber hield zielsveel van haar
(zonder google he)
ik dacht al...thanksquote:Op maandag 18 juni 2007 01:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zulke verhalen gaan vaak rond om een jongeren te trekken, Marokkaanse moskee heeft ook een paar over Mohammed. a.s
Waar zegt hij dat?quote:Op maandag 18 juni 2007 01:11 schreef Burakius het volgende:
[..]
Sure mister alle sultans van de Ottomanen deugen niet
was signed Bernard Lewis.![]()
moet ik nog meer zeggen?
bullshit dusquote:
maar de rest klopt wel ?quote:
Het is dat ik geen msn historie heb, maar dat is dus wat je zei tegen mij op msn.quote:Op maandag 18 juni 2007 01:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat?
Je kletst uit je nek.
die ga ik aanschaffenquote:Op maandag 18 juni 2007 01:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Absoluut Bernard Lewis:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bernard_Lewis#Books
Ik zei ja, niet wat hij zei, ik zei lees eens een boek van hem.quote:Op maandag 18 juni 2007 01:13 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het is dat ik geen msn historie heb, maar dat is dus wat je zei tegen mij op msn.
hele geschiedenis!!quote:Op maandag 18 juni 2007 01:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Welke periode heb je het over, want de geschiedenis van Turkije is heeeeeeeeeeeeeel lang...![]()
Istanbul and the Civilizations of the Ottoman Empire (1963)quote:
Die heb ik nu.quote:Op maandag 18 juni 2007 01:15 schreef Emel het volgende:
[..]
Istanbul and the Civilizations of the Ottoman Empire (1963)
En ik zeg niet doen, aangezien jij die prullaria heb gelezen en dan op de proppen komt met prullaria jegens mij. Bernard lewis me aarsquote:Op maandag 18 juni 2007 01:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zei ja, niet wat hij zei, ik zei lees eens een boek van hem.
10.000 jaar geschiedenis past niet in één boek...quote:
Je reactie is idd niet meer waard dan je aars, jongen hij heeft zich meer verdiept en gezien en weet meer over het Ottomaanse rijk dan jij ooit zou willen, ga eerst een boek lezen van hem voor je inhoudelijk kritiek zou kunnen geven.quote:Op maandag 18 juni 2007 01:15 schreef Burakius het volgende:
[..]
En ik zeg niet doen, aangezien jij die prullaria heb gelezen en dan op de proppen komt met prullaria jegens mij. Bernard lewis me aars
hmmm..quote:Op maandag 18 juni 2007 01:13 schreef TheMagnificent het volgende:
Je moet boeken van Ilber Ortayli lezen (directeur van Topkapi-museum).
http://en.wikipedia.org/wiki/%C4%B0lber_Ortayl%C4%B1
İlber Ortaylı, Türkçe, Osmanlıca, Kırım Tatarca, Arapça, Farsça, Almanca, Fransızca, İtalyanca, Latince, Yunanca, Rusça, Romence, Sırpça, Hırvatça ve Boşnakça bilmektedir.
[afbeelding]
en? goed boek?quote:
ik zal wel meerdere boeken lezenquote:Op maandag 18 juni 2007 01:16 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
10.000 jaar geschiedenis past niet in één boek...
Anatolië is thuis geweest van Hittieten, Assyriërs, Perzen, Grieken, Byzanthijnen, Romeinen, Selçuk-Turken, Ottomanen en nog veel meer...
Ja hij tegen alle andere schrijvers over de Ottmanen. Wie zal ik geloven. Die vuile pagan of de andere moslim broeders die over de Ottomanen hebben geschreven. Opgerot met die lewis.quote:Op maandag 18 juni 2007 01:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je reactie is idd niet meer waard dan je aars, jongen hij heeft zich meer verdiept en gezien en weet meer over het Ottomaanse rijk dan jij ooit zou willen, ga eerst een boek lezen van hem voor je inhoudelijk kritiek zou kunnen geven.
Kritisch, zeer kritisch. Beetje een orientalistisch view, ik heb het zelf honestly genomen om te ervaren hoe een niet moslim/turk naar het Ottomaanse rijk kijkt, je kent het wel, zonder 'het machtigste, rijkste, mooiste, tolerantste rijk ter wereld die alleen maar vooruitgang boekte, iedereen in voorpoed leefde, zelfs tolerant was voor de intolerante' blablah. als je zo ingesteld ben zal zijn boek wel kritisch zijn, maar nogmaals wel een eyeopener als je je horizon wilt verbreden zoals je hierboven suggereerde.quote:
quote:Op maandag 18 juni 2007 01:20 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja hij tegen alle andere schrijvers over de Ottmanen. Wie zal ik geloven. Die vuile pagan of de andere moslim broeders die over de Ottomanen hebben geschreven. Opgerot met die lewis.
quote:ga eerst een boek lezen van hem voor je inhoudelijk kritiek zou kunnen geven.
quote:Op maandag 18 juni 2007 01:22 schreef Emel het volgende:
nounou Burakius..
wat veel mensen doen: verschillende bronnen naslaan en van daaruit hun referentiekader aanpassen.
quote:"We are right, you are wrong, no matter what!
jah..een wat objectiever blik..quote:Op maandag 18 juni 2007 01:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kritisch, zeer kritisch. Beetje een orientalistisch view, ik heb het zelf honestly genomen om te ervaren hoe een niet moslim/turk naar het Ottomaanse rijk kijkt, je kent het wel, zonder 'het machtigste, rijkste, mooiste, tolerantste rijk ter wereld die alleen maar vooruitgang boekte, iedereen in voorpoed leefde, zelfs tolerant was voor de intolerante' blablah. als je zo ingesteld ben zal zijn boek wel kritisch zijn, maar nogmaals wel een eyeopener als je je horizon wilt verbreden zoals je hierboven suggereerde.
ga nou maar Jamal al-Din al-Afghani (1839-1897) en Mohammed Abdoe (1849-1905). aanbidden. Lekker brits kolonialistische Islam. Veel geluk ermee.quote:
Ga jij nou maar Sjietisch semi haar van de profeet knuffelen.quote:Op maandag 18 juni 2007 01:26 schreef Burakius het volgende:
[..]
ga nou maar Jamal al-Din al-Afghani (1839-1897) en Mohammed Abdoe (1849-1905). aanbidden. Lekker brits kolonialistische Islam. Veel geluk ermee.
Sultan Mehmed V. Vahidettin? Damat Ferit?quote:Op maandag 18 juni 2007 01:26 schreef Burakius het volgende:
[..]
ga nou maar Jamal al-Din al-Afghani (1839-1897) en Mohammed Abdoe (1849-1905). aanbidden. Lekker brits kolonialistische Islam. Veel geluk ermee.
Zou jij niet veel waarde aan hechten nee. En tevens ben ik Soennitisch.quote:Op maandag 18 juni 2007 01:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga jij nou maar Sjietisch semi haar van de profeet knuffelen.
Boehoe, bij gebrek aan inhoudelijkheid, pak me nie op mijn afkomstquote:Op maandag 18 juni 2007 01:28 schreef Burakius het volgende:
[..]
Zou jij niet veel waarde aan hechten nee. En tevens ben ik Soennitisch.
Misschien moeten jullie eens samenwerken met Wahabi's. Jullie lijken toch veel op elkaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |