Voor een Belg die verder weinig met Ajax heeft, is die keus inderdaad niet zo moeilijk.quote:Op maandag 18 juni 2007 14:32 schreef Houniet het volgende:
voor mij wel
Precies. Maar voor een buitenlander is dat al snel anders.quote:Op maandag 18 juni 2007 14:32 schreef Houniet het volgende:
voor mij wel
me eigen voetbalclub wilt me niet eens terugquote:Op maandag 18 juni 2007 14:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Precies. Maar voor een buitenlander is dat al snel anders.
Trouwens, jij mag al in je handjes dichtknijpen als FC Thun je wil hebben....
Jullie hebben hem wel degelijk nodig, plus nog minstens 5 andere spelersquote:Op maandag 18 juni 2007 14:35 schreef Snatsie het volgende:
Succes met de verkoop van Perez aan PSV voor 0,5 miljoen! Wij hebben hem niet nodig volgens Bertje!
Dan houden wij hem toch?quote:Op maandag 18 juni 2007 14:35 schreef Snatsie het volgende:
Succes met de verkoop van Perez aan PSV voor 0,5 miljoen! Wij hebben hem niet nodig volgens Bertje!
quote:Op maandag 18 juni 2007 14:38 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Jullie hebben hem wel degelijk nodig, plus nog minstens 5 andere spelers![]()
Sevilla doet het toevallig 2 seizoenen leuk, maar is voor die tijd zeker geen serieuze optie geweest. Nog niet zo lang geleden speelden ze volgens mij nog tegen degradatie.quote:Op maandag 18 juni 2007 14:28 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat een overdreven reactie zeg.
Als je als speler mag kiezen tussen Sevilla en Ajax, lijkt me de keuze toch niet erg moeilijk...
Insinueer je hier dat je als speler voor Ajax en niet Sevilla moet kiezen?quote:Op maandag 18 juni 2007 14:56 schreef twi het volgende:
[..]
Sevilla doet het toevallig 2 seizoenen leuk, maar is voor die tijd zeker geen serieuze optie geweest. Nog niet zo lang geleden speelden ze volgens mij nog tegen degradatie.
Sevilla is altijd wel een aardige "topclub" geweest hoor anders weet je geen spelers als Maradonna en Romario te strikken.quote:Op maandag 18 juni 2007 14:56 schreef twi het volgende:
[..]
Sevilla doet het toevallig 2 seizoenen leuk, maar is voor die tijd zeker geen serieuze optie geweest. Nog niet zo lang geleden speelden ze volgens mij nog tegen degradatie.
Sterker nog, ze zijn niet zo lang geleden gewoon gedegradeerd.
Als je van de kwaliteit van De Mul bent wel. Het team van Sevilla is ontegenzeggelijk van hogere kwaliteit en speelt in een betere competitie, maar het is nog geen Valencia of laat staan Barcelona of Real Madrid. Verkoopt het een 2- of 3-tal smaakmakers staat er voor de rest een team wat net zo goed weer gewoon terug kan zakken naar de middenmoot in de Primera Division, waarmee je weer nauwelijks kans hebt om Champions League te spelen.quote:Op maandag 18 juni 2007 14:58 schreef AminBen het volgende:
Insinueer je hier dat je als speler voor Ajax en niet Sevilla moet kiezen?![]()
Je zegt het goed, "topclub" tussen aanhalingstekens. Sevilla is voor mij nooit echt meer geweest dan een middenmotor in Europa en zeker geen club waar een buitenlander van droomt om naartoe te gaan. Net als spelers er niet van dromen om naar een Schalke, Middlesbrough, Parma te gaan. Die laatste heeft op het moment net zo'n dip als dat Sevilla een aantal jaren geleden had, gewoon een onstabiele club welke doorgaans op het tweede plan voetbalt.quote:Sevilla is altijd wel een aardige "topclub" geweest hoor anders weet je geen spelers als Maradonna en Romario te strikken.
Met en een zak geld en 2 UEFA cups is het momenteel een zeer aantrekkelijke club voor spelers.quote:Op maandag 18 juni 2007 14:56 schreef twi het volgende:
[..]
Sterker nog, ze zijn niet zo lang geleden gewoon gedegradeerd.
Het feit alleen al dat spelen in de beste competitie ter wereld in het vooruitzicht staat zou elke eredivisie-speler moeten prikkelen. Ik mag denk ik wel zeggen dat ik een volger ben van de Primera Division, geloof me nou maar; dat kleine Sevilla blijft nu met het goede beleid wat ze doorvoeren wel even in de top. Enkele zeer goede spelers (ze halen ook gewoon de beste speler van een Duitse topclub), fantastisch publiek. De voorzitter is ambiteus maar niet gek. Ploeg die zeker toe is aan CL voetbal en dat wordt ook een ploeg waar men rekening mee moet houden. Voor Ajax moeten kiezen? Wishful thinking zekerquote:Op maandag 18 juni 2007 15:02 schreef twi het volgende:
[..]
Als je van de kwaliteit van De Mul bent wel. Het team van Sevilla is ontegenzeggelijk van hogere kwaliteit en speelt in een betere competitie, maar het is nog geen Valencia of laat staan Barcelona of Real Madrid. Verkoopt het een 2- of 3-tal smaakmakers staat er voor de rest een team wat net zo goed weer gewoon terug kan zakken naar de middenmoot in de Primera Division, waarmee je weer nauwelijks kans hebt om Champions League te spelen.
En toch zal Daniel Alves echt niet blijven bij belangstelling van een echte Europese topploeg. Ik vind Sevilla gewoon van hetzelfde niveau als Ajax en PSV. De prestatie van PSV in de CL twee seizoenen geleden vind ik minstens zo knap als twee maal de UEFA Cup winnen, gezien het kaliber van de tegenstanders. Het zou mij niet verbazen wanneer Sevilla er in de CL na de groepsfase gewoon uit ligt.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:10 schreef Longmen het volgende:
[..]
Met en een zak geld en 2 UEFA cups is het momenteel een zeer aantrekkelijke club voor spelers.
Neemt niet weg dat ik vind dat de Mul beter nog even kan wachten...
Dat niet, maar dat aspect zou zeker moeten meewegen.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:25 schreef twi het volgende:
Na de Premier League wel de beste competitie, maar dat kan geen argument zijn voor veel PD clubs. Zou een speler liever bij Osasuna, Espanyol, Getafe of Athletic de Bilbao spelen dan bij Ajax?
Hopen dat hij zich kan herpakken.quote:Yildirim wel naar Turkije, maar blijft Ajacied
Written by Jacques Happe
Monday, 18 June 2007
Turkse media wisten afgelopen week te melden dat Jong Ajacied Murat Yildirim naar Kasimpasa gaat. De promovendus heeft geïnformeerd bij Yildirim, maar die ontkent naar Turkije te gaan. “Voor 11 dagen vakantie, dat wel, maar ik wil nog minimaal een jaar bij Ajax blijven”, aldus de talentvolle middenvelder.
Het afgelopen seizoen was niet gemakkelijk voor de 20-jarige Murat Yildirim. De geboren Turk, naturaliseerde afgelopen november tot Nederlander en werd twee jaar geleden verkozen tot Talent van de Toekomst. De Ajacied zag zijn voorspoedige carrière vorig jaar een behoorlijk deuk oplopen. Als middenvelder is hij in zijn element als hij mag sleuren, de bal onderscheppen en vooruit kan spelen. Met zijn korte pootjes is het geen uitzonderlijk renner, maar hij komt nog aardig mee. Zijn grote kracht ligt vooral in zijn onverzettelijkheid om de bal te veroveren en dan de tegenstander zoek te spelen. Echter, tot zijn grote schrik vond hij zichzelf onder coach Aron Winter opeens terug als rechtsback. Doodongelukkig kweet hij zich van zijn verdedigende taak. Zonder morren speelde hij op de voor hem oneigenlijke positie, zoals van hem verwacht werd. “Ik speel liever op rechtshalf of op tien, maar het is geen probleem”, vertelde hij vorige zomer. “Je doet het voor het team, toch?” Maar het vrat aan hem. Hij speelde erg matig en je kon zien dat hij niet geschikt was voor dat verdedigende werk en er ook niet beter van werd. Niet verwonderlijk dat hij dan eventueel weg zou willen uit Amsterdam, zoals Turkse media afgelopen week meldden. Murat Yildirim zou naar Kasimpasa zou gaan. De club uit Istanboel promoveerde dit seizoen naar de Superlig, maar volgens Murat ligt zijn toekomst voorlopig nog bij Ajax. “Kasimpasa zou op zich wel een verbetering zijn,” vertelt hij highlow.nl, “maar ik wil nog minimaal een jaar bij Ajax blijven.”
Het verhaal over een contract bij Kasimpasa komt niet volledig uit de lucht vallen. Hij erkent dat hij met de technische staf van de Turkse fusieclub heeft gesproken. “Ik ken de nieuwe assistent-trainer persoonlijk. Ze hebben jonge spelers nodig. De gemiddelde leeftijd is 29 jaar en 9 maanden. Met die ervaring zijn ze gepromoveerd, maar om verder te komen hebben ze jonge spelers nodig.” Dat Yildirim nog minimaal een jaar bij Ajax blijft voetballen, ligt mede in het feit dat hij een gesprek heeft gehad met de nieuwe hoofdcoach van Jong Ajax. Adri Koster heeft hem toegezegd dat Murat weer op het middenveld mag spelen. “Maar”, zegt Martin van Geel, de technisch directeur van Ajax, “Murat moet wel effectiever leren spelen. Hij is geen verdediger, dus op die plek stond hij fout, maar hij maakt het zichzelf ook vaak te moeilijk. Dan maakt hij veel teveel bewegingen.” Door soberder te spelen kan dit voormalig Talent een Turkse Toekomst voor zich uitschuiven. “Ik ga wel voor 11 dagen op vakantie naar Turkije, maar op 16 juli meld ik me gewoon weer op de training van Jong Ajax.” Murat Yilidirim's contract met Ajax loopt tot 30 juni 2008 door.
quote:Op maandag 18 juni 2007 16:18 schreef Fides het volgende:
Gaat het toch niet redden in Ajax 1.
Gaap.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:18 schreef Fides het volgende:
Gaat het toch niet redden in Ajax 1.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |