abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juni 2007 @ 13:12:18 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50542688
Iedereen kent het wel.. hoeken met opgestapeld speelgoed her en der in huis.

Hier staan naast de box wat kratten met Duplo en Little People, naast de bank een poppenwagen, poppenmaxi-cosi en nog wat meer zooi, in de vensterbank liggen puzzels, in de boekenkast een plank met kleurtjes en boekjes.. en ga zo maar door. Maar eigenlijk is het gewoon overal 'zooi' en troep.

Hoe hebben jullie alles opgeruimd en opgeborgen?
Hebben jullie alles op de kinderkamers en laat de kinderen het speelgoed mee naar beneden nemen (en dan 's avonds weer mee naar boven oid)?
Alles in de woonkamer? En dan in een kastje? En wat met spullen die niet in het kastje passen?

Zo veel te bedenken maar aan alles wat ik bedenk zie ik ook weer nadelen..

wat zijn jullie oplossingen en goede ideeen?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 17 juni 2007 @ 13:13:10 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_50542720
Minder speelgoed geven??
Lang leve mij! *O*
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 juni 2007 @ 13:14:30 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50542775
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:13 schreef Echo99 het volgende:
Minder speelgoed geven??
Ja, een kind van 3 met babyspeelgoed laten spelen is goed voor hun ontwikkeling.
Overigens zijn ze ook wel eens jarig, is het sinterklaas en dergelijke.
  zondag 17 juni 2007 @ 13:14:34 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50542779
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:13 schreef Echo99 het volgende:
Minder speelgoed geven??

Kinderen worden veel te veel verwend tegenwoordig. Kinderen leren geen keuzes meer te maken, ze krijgen alles. Als een kind genoeg speelgoed heeft word er mee gespeeld en hoef je het dus ook niet op te bergen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 juni 2007 @ 13:18:07 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50542892
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Kinderen worden veel te veel verwend tegenwoordig. Kinderen leren geen keuzes meer te maken, ze krijgen alles. Als een kind genoeg speelgoed heeft word er mee gespeeld en hoef je het dus ook niet op te bergen.

Mijn kinderen krijgen zelden 'zomaar' speelgoed. Het meeste speelgoed is gericht op ontwikkeling en educatie (puzzels, loco, leesboekjes, kleurboeken). Daarnaast verschuift zoals gezegd de behoefte nogal snel. Een peuter van 3 maak je niet blij met een primair gekleurd baby popje.

Normaal gesproken had het baby speelgoed allang op marktplaats gestaan maar he.... we hebben ook nog een kind van 6 maanden.

Tot zover de 'verantwoording' voor alle bijdehandjes zonder kinderen, dan nu graag gewoon constructieve ideeen... van andere ouders.
  zondag 17 juni 2007 @ 13:19:23 #6
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50542934
Hier wordt met het kinderspeelgoed gespeeld, maar wil ik het aan de eind van de dag toch opgeborgen hebben. Op de slaapkamers hebben ze eigenlijk niks, omdat ze toch liever beneden spelen. Als ze ouder zijn zal dat wel veranderen. Wij hebben een grote woonkamer en een deel ervan is gereserveerd voor de kinderen. En daar is het speelgoed ongeveer opgeborgen op de manier zoals ET beschreef.

Dus kratten op de vloer met autootjes, een kastje voor de puzzels en kleurboeken, op de vensterbank alle Little-People speelgoed en een bankje met knuffels en poppen. Kortom een puinzooi, maar dat hoort wel bij mij. Ook voordat ik kinderen had was ik niet zo georganiseerd. Neemt niet weg, dat ik er zelfs nu wel eens gek van word.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_50543375
Hier staat een speelgoedkist waar alles in gaat. De grotere dingen als een loopauto en de smartvill trein staan onder de flipperkast in de huiskamer, loze ruimte die zo toch nog nuttig wordt besteed. Dan ligt er ook nog een beetje in de lade onder de box.
In de kast op de babykamer staat speelgoed (nieuw nog in de doos, of af mee gespeeld), wat ik af en toe wissel met het speelgoed beneden, zodat hij toch soms wat 'nieuws' heeft.

Verder ben ik het eens met de 'bijdehandjes zonder kinderen'.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zondag 17 juni 2007 @ 13:36:25 #8
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50543469
Emma heeft een eigen kast in de huiskamer. Daarin staan haar boeken en wat klein speelgoed in bakken. In de vensterbank staat wat speelgoed van little people en langs de verwarming staan stoeltjes, loopwagen en poppenwagen. Boven heeft ze ook nog een kast met nog wat boekjes en ook bakken met klein speelgoed.
Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om het babyspeelgoed weg te doen want stel dat er nog een kindje komt...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_50545274
Bekend, heb net ook weer de kamer benenden anders ingedeeld en naast de computerhoek een fatsoenlijke hoek voor Merlijn gemaakt. Er ligt een speelmat en tegen de verwarming staan een aantal kratten met speelgoed. Daarnaast staat de loopkar en -auto. En in de kast daarbij staan de boekjes van Merlijn. Bij de televisie staan ook nog twee kratten met duplo en houten treinbaan. In een ander kastje liggen de knutsel en kleurspullen.
Boven staat ook speelgoed zodat hij kan spelen als ik boven bezig ben of even voor het slapen gaan. In de keuken staat een hele grote mand waar het serviesgoed etc inzit wat bij mooi weer mee naar buiten gaat.

Overal wat dus. Het is trouwens niet meer te zien dat het is opgeruimd want het speelgoed ligt weer door de hele kamer heen.
pi_50545484
Minder speelgoed Volgens mij stimuleert simpel speelgoed juist de creativiteit en fantasie van kinderen. Al die bedachte speeltjes gaan snel vervelen omdat je er niet veel mee kan doen.
Ik heb een broertje van 2 en die wil eigenlijk alleen maar met autootjes spelen, zelfs met knuffels doet hij alsof het auto's zijn
  zondag 17 juni 2007 @ 14:50:44 #11
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50545708
Toch vind ik het niet tegenvallen hoe er ook daadwerkelijk nog gespeeld wordt met wat we hebben. Inderdaad wordt niet alles gebruikt zoals het misschien bedoeld was, maar er wordt wel mee gespeeld.

Zo hebben wij echt een heel mooi vliegveld van Little People, waarvan Job ervan overtuigd blijft dat het een boot is. Maar als zodanig wordt er ook heel veel mee gespeeld. Hij is dolblij met zijn boot.

Overigens ook weer zo'n sta in de weg, maar zolang er mee gespeeld wordt vind ik het echt niet erg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_50545934
wij hebben beneden en boven een trofast "trap" van ikea
de dozen kunnen zo omgewisseld worden naar behoefte (dus wat in trek is beneden en wat uit de gratie is boven)
het is makkelijk opruimen, want je hoeft alleen maar de juiste doos te pakken (ook voor de kids dus) en op het "trapje" kunnen we de grotere dingen kwijt
uit een aspergernest
pi_50550370
Wij hebben achter de zithoek (niet zichtbaar vanuit de zithoek mits je zit) een speelhoek gemaakt. Lange tafel langs de muur met krukjes, manden eronder voor het losse speelgoed (duplo, blokken, puzzels, poppenkastpoppen ed). Op de tafel staat een rijtje boeken en dingen waar ze veel mee speelt (doos krijtjes, papier). Tegen de rugleuning vd bank staan de poppenwagen en het keukentje. En op haar kamer staat ook speelgoed, dus 't kan afgewisseld worden.
In de box ligt eea aan babyspeelgoed, en de rest in een tas die aan de box hangt.

[ Bericht 10% gewijzigd door poemojn op 17-06-2007 18:05:51 ]
pi_50550910
Het is zo herkenbaar allemaal

Het is volgens mij ook een beetje een kwestie van de tijd "uitzitten" dat er overal speelgoed slingert, al dan niet in bakken of kisten.
Wat je ook verzint, de ruimte die je hebt wordt niet groter tenzij je gaat verhuizen
Onze kinderen zijn nu 4 en 5 en meer en meer gaat nu toch naar hun slaapkamers, waar ze zelf dingen kunnen ophalen en weer terugbrengen aan het end van de dag (desnoods begeleid door dreigementen van ons )

In de woonkamer hebben we nu nog twee laden met knutselspullen, boekjes en spelletjes en een rieten kist waar ik alles in kieper dat ik even kwijt wil. De poppenwagens staan in de kamertjes boven en die pak ik als ze ermee willen spelen.

Als ze wat groter worden krijg je ook nog de fietsen, skates, supersookers, ballen, step etc in de schuur
Zolang er was is, is er leven.
  Jubileum moderator zondag 17 juni 2007 @ 18:34:02 #15
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50551168
Herkenbaar allemaal
Wij hebben een kast met rieten mandjes, daar zit duplo, barbie en ander spul in. Verder hebben we nog een knutsella, een kleila, en een boekenkastje waar de boekjes, puzzels en spellen in staan.
Dan staat er nog een keukentje in de kamer en nog wat incourant spul zoals babybedje, babywipstoel, babymaxicosi allemaal voor de pop. Het is ook vaak het incourante spul waar ik de meeste moeite mee heb, iets wat altijd in het zicht lijkt te slingeren en waar ik nog geen goede oplossing voor heb.
Dan hebben we achter, buiten, nog fietsjes, step, tractor, speelhuisje etc. Het lijkt af en toe wel een ontplofte speelgoedbom
Speelgoed op de kamertjes hebben ze ook wel maar gezien de grootte van de kamertjes is beneden gewoon makkelijker.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 juni 2007 @ 18:36:03 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50551218
Het is inderdaad het 'grote' incourante speelgoed wat het meest irriteert en waar notabene nog het minst mee gespeeld wordt.

Maar dat neemt hier een complete handige hoek in beslag waar anders wel het meer courante speelgoed had kunnen staan....
  zondag 17 juni 2007 @ 18:36:48 #17
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_50551233
Rommelmarkten afstruinen voor oude munitiekisten en hutkoffers. Die staan leuker in de woonkamer (althans bij mijn soort interieur wel) dan die plastic bakken.

Ik heb een hele grote legerkist (dicht heb ik er leuke kussentjes op zodat ze het als bankje kunnen gebruiken) vol duplo, een oude kasteelkist voor de verkleedkleren, een kleinere kist vol met muziekspullen. Twee andere kleine munitiekistjes vol playmobil, een zeegras-mand voor de kinderboekjes en een grote hyacintbladwasmand vol met autootjes. Die dingen staan gewoon in het zicht op slaapkamers of in de woonkamer omdat ze het speelgoed uit het zicht bergen maar mooie opbergers zijn om te zien.

Ander speelgoed/knutselmateriaal zit in plastic curverboxen, manden en laden verstopt in kasten e.d.

Met vier, straks 5 kinderen heb je al snel véél speelgoed en ook wij verwennen ze niet. Maar verjaardagen, Sinterklaas etc. zorgt als snel voor véél en met kinderen in verschillende leeftijdsgroepen hou je ook véél.
Ik streef wel naar zoveel mogelijk van hetzelfde. We hebben veel lego, dus ik koop bewust geen K'nex of Mecano. We hebben veel playmobil dus geen huisjes met mini Winnie de Poehtjes of Polly Pocket. Noem maar wat. Anders heb je al veel van hetzelfde idee/principe, maar je moet het wel weer gescheiden opruimen. Meer tips heb ik eigenlijk niet.
pi_50553891
Ik voer regelmatig incourant speelgoed af naar de berging (nou ja, dat deed ik toen we nog een berging hadden etc, nu laat ik het gewoon in de verhuisdoos zitten tot het volgende appartement). Als er naar gevraagd wordt haal ik het weer tevoorschijn, en anders blijft het lekker een tijdje in de berging. Extra leuk als het na een paar maanden weer opduikt in ruil voor iets anders dat incourant is geraakt. Maar eerlijk is eerlijk, het ziet er elke avond nog steeds uit of er een bom is ontploft. Ik geloof dat dat een beetje bij de leeftijd hoort.
mooi he, alles
  zondag 17 juni 2007 @ 20:22:25 #19
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50554432
Heb je foto's toevallig Tan? Het klinkt alsof het er echt leuk uitziet!

Hier is het een speelgoedbom, dus geen tips hier ...

En wat betreft de wijsneusjes-zonder-kinderen, zit wel wat in hoor, maar in de praktijk valt het best wel tegen om dat te handhaven. Ze vervelen zich wel snel als ze niet genoeg hebben, want zeker op de leeftijd van mijn kinderen zijn ze héél wispelturig.
En wat betreft dat 'waar mee gespeeld wordt hoef je niet op te ruimen', dat is natuurlijk onzin... 's avonds ligt je kind in bed, wil je de kamer opgeruimd en schoon hebben en ga je het speelgoed wél opbergen. Niet wegbergen, maar je wilt er wel een net hoekje voor hebben. En ook zodat het goed mogelijk is voor je kind om het zélf op te ruimen als er mee gespeeld is. Dat is hier nog weleens lastig.
pi_50554993
Onze voormalige eetkamer is gebombadeerd tot speelkamer. Daar staan iig de grote dingen. In de woonkamer staan onder de 'salontafel" en onder de stereo een aantal opbergdozen. Verder is het raamkozijn een autoparadijs, daar staat hij ook regelmatig te spelen (en er staan ook regelmatig kinderen aan de andere kant van het raam de auto's te bewonderen )

Eigenlijk is er overal wel speelgoed, maar ik zie dit dan maar als een tijdelijk iets.

Overigens word er af en toe best grote speelgoedschoonmaak gehouden, maar om de een of andere vage reden staat het in no-time weer vol met ander speelgoed (en nee het is niet dat wij hem zoveel geven, het is meer het feit dat we zoveel krijgen, de jongste van de familie en kennissenkring, en die ruimen ook wel eens op zij wel )
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_50557729

Een in de huiskamer en een in de slaapkamer. De deksels kunnen er niet meer op (en er staat ook nog heel veel speelgoed achter schotten onder het schuine dak) maar er past heel wat in en het is makkelijk opruimen voor Dylan. Alles kan er zo in gegooid worden.
Tegen de tijd dat Quinten te oud wordt voor bepaalde spullen, gaat het op Marktplaats. Maar nu bewaren we nog alles en dan heb je al gauw erg veel spullen ja. Maar ik vind het ook wel wat gezelligs hebben, speelgoed in de huiskamer
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_50558732
Amber heeft een speelgoedkist/bankje op haar kamer staan en daar zit het een en ander in. Ik heb een behoorlijke ruime hal en daar staat heel smartville langs de verwarming. In de woonkamer heb ik een opbergdoos van de blokker en daar zti eht een en ander in. Bovenop de kist staat het een en ander opgestapeld. Op de rand van de bank staan een paar poppen en beren en dan staat er nog het een en ander in een andere hoek. Oh ja en midden in de kamer staat het spelenderwijslerenhuis van FP...
Ach, ik vind het wel gezellig en het is zo opgeruimd.

Ik kan het trouwens ook niet over mijn hart verkrijgen om het babyspul weg te doen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 17 juni 2007 @ 22:27:58 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_50559281
quote:
Op zondag 17 juni 2007 17:57 schreef poemojn het volgende:
Wij hebben achter de zithoek (niet zichtbaar vanuit de zithoek mits je zit) een speelhoek gemaakt. Lange tafel langs de muur met krukjes, manden eronder voor het losse speelgoed (duplo, blokken, puzzels, poppenkastpoppen ed).
Wat een geweldig idee! WIj hebben een L-vormige woonkamer en het liggende streepje is bij ons de kinderhoek. Daar hebben we een Billy staan met bovenin "volwassen" gezelschapsspellen, onderin de kinderboeken en op de ander planken, knutselspullen, kinderspelletjes, klei etc. Daarnaast hebben we een tafeltje voor de kinderen en een paar kisten op rolletjes. Met kinderwagens wordt hier niet gespeeld, al hebben we er wel eentje gehad van mijn moeder. Die staat dus in de kelder. Wel staan er regelmatig kinderfietsen en bobbycars in de kinderhoek, maar daar stoor ik me niet zo aan. Overigens blijft het kinderspeelgoed hier redelijk centraal. In de keuken mag niet gespeeld worden en wat 's avonds op de grond ligt gooi ik weg (zeg ik, maar het gaat stiekum naar de kelder voor later).

Het tafeltje wordt nu eigenlijk te klein voor de kinderen, dus ik denk dat ik het maar vervang door de lange tafel van poemojn! Is er ook meer plaats voor vriendjes en vriendinnetjes om mee te kleuren en knutselen!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 17 juni 2007 @ 22:58:39 #24
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_50560846
Haha, heel herkenbaar dit. Ik had het er laatst nog met iemand over dat ik me niet kan herinneren dat ik zoveel speelgoed had toen ik klein was.
Hier staat de huiskamer vol kratten speelgoed. Op Melvin's kamer staat uiteraard speelgoed. Op mijn slaapkamer staan 2 kratten met speelgoed. En in de schuur staat zijn voetbaldoel en fiets. Daarnaast nog een zolder vol met babyspeelgoed en andere zaken (box, wieg ledikant, maxicosi, etc.) die niet meer worden worden gebruikt. Dat laatste is vooral m'n eigen schuld aangezien ik het nog niet over m'n hart kan verkrijgen om alles weg te doen.
Al heb ik laatst wel een begin gemaakt door kratten vol baby en kinderkleding te verkopen op de rommelmarkt. Met erg veel pijn in m'n hart.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_50562817
Herkenbaar probleem!!!
Hier voor het kleine losse spul een opbergbankje die beneden in de kamer staat. Dan nog een hele berg sta-in-de-wegs over, 2 auto's, driewieler, winkelwagen, poppenbuggie, playschoolhuis, boerderij, garage, speelboot, blokkentas, noem maar op! Hier staat het leeuwendeel op hun kamer en afwisselend ongeveer 4 sta-in-de-wegs beneden. Als ze ergens niet zoveel meer mee spelen, ruil ik het met iets anders van boven, wat dan meteen weer helemaal in trek is omdat ze het zo'n poos niet hebben kunnen gebruiken. Hetzelfde doe ik ook met het box-speelgoed, dat zit allemaal in een doos en af en toe ruil ik het.
Neemt niet weg dat het hier af en toe een zooitje is. Ik ruim 2 keer per dag alles op. Zodra ze aan het middagslaapje zijn begonnen en zodra ze 'savonds op bed liggen. Soms tussendoor als het echt te gek wordt.
pi_50563000
In mijn woonkamer zie je geen speelgoed. Het is er wel, maar je ziet het niet. . Dat terwijl ik een kind heb wat enorm zuinig is en waar dus nooit iets van stuk gaat. Alles blijft ook leuk en zonde om weg te doen, dus ze heeft veel, heel veel speelgoed.

Speelgoed staat in haar kamer, in de kast in de woonkamer staan wat dingen die vaak gebruikt worden. Deur dicht, niks te zien.
Andere dingen haal ik naar beneden als ze daarmee wil spelen en wordt meteen netjes opgeruimd als ze er klaar mee is.
Speelgoed wat niet meer zoveel gebruikt wordt gaat naar zolder, maar is makkelijk te pakken als ze er weer mee wil spelen.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 18 juni 2007 @ 09:11:52 #27
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50567840
Trofast heb ik ook naar zitten kijken en ziet er handig uit voor de losse dingen Paar planken voor de puzzels en spellen en bakken voor de losse zooi.

alleen vind ik dat dus wel oerlelijk en dan zit je nog steeds met de dingen die te groot zijn voor in een bak ofzo (en die dus nu opgestapeld op de poppenwagen liggen, wat ook niet handig is).

Kom dus maar op met nog meer ideeen
foto's van de speelgoedhoek in jouw huis zijn ook handig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 18 juni 2007 @ 09:21:06 #28
156412 hestria
erg gastvrij
pi_50568011
hier is het overdags(als miesje wakker is) alsof er een bom ontploft is. overal ligt wel speelgoed, maar voor ze gaat slapen/eten word er opgeruimt, resultaat is dat er voor het raam een keuken staat met keuken spullen en een overvolle speelgoedkist. Maar de rest van de kamer is dan vrij van speelgoed, alles heeft zijn eigen plek, potloden en krijtjes in de la, boekjes/puzzels op een plank, en al het andere in de kist. werkt erg goed.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 18 juni 2007 @ 09:21:13 #29
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_50568013
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:11 schreef E.T. het volgende:
Trofast heb ik ook naar zitten kijken en ziet er handig uit voor de losse dingen Paar planken voor de puzzels en spellen en bakken voor de losse zooi.

alleen vind ik dat dus wel oerlelijk en dan zit je nog steeds met de dingen die te groot zijn voor in een bak ofzo (en die dus nu opgestapeld op de poppenwagen liggen, wat ook niet handig is).

Kom dus maar op met nog meer ideeen
foto's van de speelgoedhoek in jouw huis zijn ook handig
Ik heb een een zoontje van 2 dus het poppenwagen probleem heb ik niet

Wat wij wel doen is regelmatig wisselen van speelgoed.. Als de little people treinbaan in de kamer staat, staat zijn trekker op zolder en vice versa. Maar je hebt wel altijd speelgoed dat nergens inpast. Dus dat schuiven we dan maar onder zijn tafeltje...
Lang leve mij! *O*
pi_50573128
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:21 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ik heb een een zoontje van 2 dus het poppenwagen probleem heb ik niet
die van mij wilde met twee wel een wagen en heeft daar zeker een half jaar mee gelopen. Ook mee naar de winkel etc. Nu is hij eruit gegroeid en is alles PIRATEN!
Kijken of nummer 2 ook met de wagen wil.....
uit een aspergernest
  maandag 18 juni 2007 @ 13:33:52 #31
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50575255
Gaat dit topic met heul veul interesse volgen.....
Vooralsnog zijn wij niet verder gekomen dan plastic gekleurde opbergboxen. De hangkastjes van ikea moeten er nog steeds komen.
Overigens stoor ik mij totaal niet aan het speelgoed dat buiten staat. Integendeel zelfs; ik vind dat gezellig.
Ik opteer dan ook voor een lange en zonnige zomer, met af en toe 's nachts een broodnodig buitje. Als het maar buitenspeel-weer is.
  maandag 18 juni 2007 @ 13:39:14 #32
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_50575464
Wij hebben al het speelgoed verdeeld in 3 flinke curverboxen.
1 daarvan staat in de huiskamer en 2 ervan achter in het bijhok, die wisselen we 1x in de 2 weken om, anders vind ze niks meer interessant om mee te spelen.
Ook heeft Demi een eigen kastje in de gang, daar staat wat van het grotere speelgoed in, omdat dat haar kastje is blijft ze goed van de andere kasten af, dat is ook wel een voordeel.

En dan heeft ze nog een nijntje bankje waar haar boekjes inliggen. (heeft een hele verzameling boekjes)

Maar zo kunnen we alles goed verbergen mocht het nodig zijn.

In de gang staat overigens ook nog een poppenset van pooh die ze heeft gekregen van haar opa en oma, best zonde, ze speelt er niet veel mee, ze vind auto's, ballen en blokken veel leuker.

[ Bericht 0% gewijzigd door KD-fotografie op 18-06-2007 13:47:05 ]
  maandag 18 juni 2007 @ 14:29:05 #33
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_50577308
Onze 2 kids hebben bijna een hele kamer ter beschikking, alles er maar een looppad van de woonkamer naar de keuken is vind ik het best, Normaal ziet het er ongeveer zo uit:

Maar het kan ook veel erger, als de gekleurde mand met Duplo om gegooid word of ze besluiten om alles uit die groene kist te gooien er zelf in te gaan liggen.

Mocht het te erg worden dan pak ik de sneeuwschuiver en gaat alles zo de hoek in.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  Moderator maandag 18 juni 2007 @ 14:43:15 #34
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50577791
Feest der herkenning
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 18 juni 2007 @ 15:20:37 #35
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50579197
Ik zie eigenlijk overal wel een tafeltje en een (of twee) stoeltjes staan, maar heeft er ook iemand ervaring mee dat ze daar aan gaan zitten? Het plaatje wat ik hier in huis meestal te zien krijg, zijn 2 paar oogjes die net over de rand van de grote tafel heen kunnen kijken, maar wel een tekening in elkaar weten te fabriceren. Over moderne kunst gesproken...
  maandag 18 juni 2007 @ 15:21:57 #36
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50579237
dubbel hoeft niet, zo belangrijk is mijn vraag nu ook weer niet....
  maandag 18 juni 2007 @ 18:15:42 #37
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50585306
Smirre, Emma mag en kan gewoon aan de glazen salontafel zitten. Ze zit er ook wel vaak, om te tekenen, eten,schilderen, of spelen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_50586771
Hier ziet de speelhoek er zo uit

Valt best mee, maar ik vind rommel ook niet echt erg, dus ik ben misschien geen maatstaf.
Er wordt hier wel aan het tafeltje gezeten als ze met haar serviesje speelt bijvoorbeeld. Maar ze zit ook vaak aan één van de salontafeltjes waar een klein stoeltje bij staat. ´s morgens eet ze haar boterhammetje bijvoorbeeld aan de salontafel. Of tekenen en kleuren doet ze ook aan de salontafel.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Jubileum moderator maandag 18 juni 2007 @ 19:10:18 #39
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50586940
Ik vind het netjes hoor en zo'n eigen speelkamer is natuurlijk helemaal fantastisch!

Poemojn kun je misschien een foto posten van die tafel? Ik wil weleens zien hoe dat eruit ziet, en dan kan ik man ergens mee overtuigen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 juni 2007 @ 19:35:50 #40
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50587939
quote:
Op maandag 18 juni 2007 15:20 schreef Smirre het volgende:
Ik zie eigenlijk overal wel een tafeltje en een (of twee) stoeltjes staan, maar heeft er ook iemand ervaring mee dat ze daar aan gaan zitten?
Nee dus... tafeltje is al naar boven naar d'r kamertje verhuisd.
Een eigen 'fauteuil' wordt wel zeer intensief gebruikt.
  maandag 18 juni 2007 @ 19:50:33 #41
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_50588534
Merlijn maakt veel gebruik van zijn tafelje en het zit dan ook al onder de strepen van de viltstift
  maandag 18 juni 2007 @ 20:35:05 #42
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_50590351
Ook hier word het tafeltje wel gebruikt, maar met z'n 2-en is het toch net iets te krap.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  maandag 18 juni 2007 @ 21:13:41 #43
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_50591967
Ons tafeltje wordt wel heel veel gebruikt en is in de loop der tijd ook een paar milimeter hoger geworden door alle viltstift, lijm en papier.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_50604384
mensen die ouders advies geven terwijl ze geen kinderen hebben en geen ervaring hebben...

OT: toen mijn kinderen klein waren had ik in de woonkamer een speciale hoekje gemaakt waar ik hun speelgoed opgerde, in grote plastic bakken. Niet echt mooi om te zien, maar ja zolang zij maar plezier hadden ...
pi_50606437
Wat een herkenning.
Hier staat speelgoed zowel op hun kamer (altijd een zooitje ) En beneden. Beneden een keukentje 3 curverboxen waarvan de deksels er niet meer opppassen. Een commode die ik leeg had geruimd voor mijn potten en vazen maar waar "ineens" weer allemaal losse blaadjes en boekjes in liggen. De 2 onderste planken van de boekenkasten zijn voor de kinderboeken. Dan hebben we nog een inbouwkast zonder deur en die staat van top tot teen vol met spelletjes puzzels en knutselspullen.
Elke dag zwerven er tig barbies met kleertjes over de vloer. Ik word niet goed van de potloden zonder punten, stiften zonder doppen, zelfgemaakte kunstwerkjes die beslist bewaard moeten blijven maar nog niet opgeruimd kunnen worden omdat ze nog niet af zijn. Stikcertjes op t laminaat, plakband op t plastic tafelkleed enz enz. En ze moeten altijd opruimen na het spelen, maar er is iets wat niet helemaal lijkt te werken vrees ik
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_50609818
Ons 'tafeltje' is een verbrede vensterbank. Zitten ze erg vaak aan, op een opbergbankje waar de verkleedkleren in zitten. Verder hebben we een soort hutkoffer als bijzettafeltje, daar zitten de te grote auto's in. De houten treinbaan zit in van die bedrollerboxen onder de bank. De losse troepjes en de bak duplo zit in een lage Trofast (hebben ze ook met manden). Daar is dan nog ruimte voor 1 'wisselbak'. Op hun kamer hebben ze ook een Trofastkast en dan kunnen ze een bak extra mee naar beneden nemen (met knutselspul, met de kralen, met knikkers) en die dus in de trofast beneden schuiven.
Groot rollend materieel (poppenbuggy (ja, ook voor jongens hoor, spelen ze veel mee), loopfiets) staan uit het zicht in de loze hoek naast de bank die door de vensterbanktafel is ontstaan.

En nog steeds is het elke dag een puinhoop
pi_50609934
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:43 schreef jessie het volgende:
En ze moeten altijd opruimen na het spelen, maar er is iets wat niet helemaal lijkt te werken vrees ik
Ik ben daar zelf ook veel te laks in, een keer per week MOETEN de vloer en speeltafel vrijgemaakt want dan komt de schoonmaakster, maar verder snap ik veel te goed hoe zonde ze het vinden om die treinbaan waar je de halve middag aan hebt zitten verbeteren weg te moeten halen, of dat grote magnastix-kunstwerk weer terug in de bak moet proppen om daar echt een punt van te maken. Mijn eigen werkkamertje moet ik ook periodiek met een bulldozer in om het bureau weer zichtbaar te maken.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:57:25 #48
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_50615343
quote:
Op zondag 17 juni 2007 20:22 schreef Suzanna het volgende:
Heb je foto's toevallig Tan? Het klinkt alsof het er echt leuk uitziet!
Een paar van de opbergers:

Alhier het speelhoekje in de woonkamer: die groen kist is een oude EHBOkist uit het leger(5 euro op de rommelmarkt), achterop zit nog een rood kruis en erbinnen hangt een lijst met wat er vroeger inz at Die grote mand zit vol auto's is gewoon een wasmand van de Hema

Dit is een kist voor flares, ook uit het leger (3 euro, rommelmarkt), hij staat overigens uit het zicht achter een stoel, maar dat is vooral omdat diemuur zo lelijk is en ik verder geen plek heb voor die kist

Deze twee houten kistjes zijn ook munitiekistjes (gratis gekregen), ze staan onder de TV, valt helemaal niet op, maar zitten vol playmobil:

Hierin zit alle 'Little People' alleen de grote garage heb ik los, de rest past erin. Het zijn twee hutkoffers, voor 2 euro per stuk op de rommelmarkt, ik heb ze onder het bed van de jongste geschoven, zo staan ze niet in de weg, maar het ziet er wel leuk uit.

En zo heb ik meer van die kisten en dergelijken. Gewoon goed rondkijken op de rommelmarkt!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:31:59 #49
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50627548
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:25 schreef anneja het volgende:

[..]

Ik ben daar zelf ook veel te laks in, een keer per week MOETEN de vloer en speeltafel vrijgemaakt want dan komt de schoonmaakster, maar verder snap ik veel te goed hoe zonde ze het vinden om die treinbaan waar je de halve middag aan hebt zitten verbeteren weg te moeten halen, of dat grote magnastix-kunstwerk weer terug in de bak moet proppen om daar echt een punt van te maken. Mijn eigen werkkamertje moet ik ook periodiek met een bulldozer in om het bureau weer zichtbaar te maken.

Jaaaaah, nu weet ik wat ik ontbeer -> ruimte voor mezelf, waar ik mijn troep kan laten slingeren.

*pakt haar verlanglijstje voor sinterklaas er vast bij en noteert: groter huis*
  donderdag 13 augustus 2009 @ 20:42:41 #50
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_71858337
Gevonden voor Stiemie!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_71858646
Wij hebben sinds een week ! het speelkleed uit huis, het was echt af. Nu hebben we alleen nog de gezelschapsspelletjes beneden (en das een hele kast vol) De lego was al naar hun kamers omdat ze het daar kunnen laten staan, de knex zijn nog wel beneden maar daar spelen ze wat minder mee.
Mijn kids spelen veel buiten (dus hebben ze elk een stepje en fiets) maar ook tig ballen, tennisrackets etc. Dat zit allemaal in een bak onder de werkbank, opgeruimd is netjes. Buiten staat een emmer met zomerspeelgoed (waterpistolen, waterballonetjes etc)
Verder is al hun speelgoed op hun kamers, waar ze mee spelen komt naar beneden en gaat weer naar boven. Ideaal. Zo hou ik het beneden ook makkelijker netjes en dat is wel fijn. En bovendien spelen ze graag op hun kamer, deur open en je hebt toch contact.

Moet ik wel zeggen dat mijn kids ook erg graag lezen...boeken vind je werkelijk op elk plekje in huis.
En ze zijn nu 8 en bijna 10 , dat scheelt ook
pi_71860167
Dankjewel Sugar!

Pfff hier dus ook een groot speelgoedopbergprobleem. Nu is het grappige dat de opa's en oma's het meest opmerken dat ze zoveel heeft, maar dat ze zelf eigenlijk regelmatig zonder lege handen hierheen komen

In de huiskamer staan nu een poppenwagentje, een driewieler, een houten bakfiets, een grote wasmand met speelgoed en 3 plastic kratten (1 met boekjes, 1 met duplo en 1 met keukenspulletjes) maar toch blijf ik het rommelig vinden... In het dressoir heeft ze nog 1 lade met spullen waarmee ze alleen onder toezicht mag spelen (klei, viltstiften, stickers en puzzels / spelletjes) Die opbergcombi van ikea vind ik zelf niet zo leuk en da's dus ook geen optie.

Tan jouw opbergmanden zien er erg leuk uit, maar ik weet niet of ik hier wel zoveel plek heb om die allemaal kwijt te kunnen.
pi_71860810
Wij wonen ook niet zo groot, dus we moeten ook nog maar eens zien hoe we dat gaan oplossen. Een klein hoekje kan natuurlijk wel voor speelgoed, maar de echte bergen zoals ik die bij neefjes en nichtjes van Senna zie, zal echt niet gaan. En dat moeten opa's en oma's ook maar begrijpen, hoor

Voorlopig hebben we nog voldoende aan de box en staat er een kleine plastic doos naast waar wat speelgoed in zit waar ze voorlopig nog niet mee zal spelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71860956
Miss sly vergeet Sinterklaas, Kerst en verjaardagen niet Voor je het weet heb je je eigen speel-o-theek thuis...
pi_71861008
De familie aan beide kanten krijgt daar echt wel richtlijnen over, hoor
pi_71861194
Hier hetzelfde probleem. wij wonen ook niet groot.

Amber heeft een speelgoedkist op haar kamer en die zit vol. Links staat een speeltafeltje, rechts een doos met verkleedspul, een step, een loopkar en in het midden van haar kamer staat een wagen. Onder het hanggedeelte staat 2 dozen metzooi en nog wat los spul. De onderste plank in hsar kast staat ook vol. In de trapkast staan 3 bakken.
In de woonkamer staat een keukentje en een kist en een tas met speelgoed. In het dressoir staat een doos met klei en in het washok een tas met knutselspul...
Hoop zooi maar spelen ermee... nahhh. Weggooien/doen vindik ook weer zonde
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:30:15 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_71868303
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:12 schreef miss_sly het volgende:
De familie aan beide kanten krijgt daar echt wel richtlijnen over, hoor
Je kan zoveel richtlijnen hebben als je wilt, maar dat wil niet zeggen dat men zich eraan houdt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71868530
Wij hebben nu een wasmand van de action en een curverbox met speelgoed staan. Daar ligt een speelkleedje voor en staat ook het wat groter speelgoed bij. Maar het speelgoed ligt in een mum van tijd door de hele kamer heen
Ik heb altijd gedacht dat ik dat vreselijk zou vinden omdat altijd alles netjes op zn plaats moest staan bij mij...maar hier heb ik totaal geen problemen mee
Wel ben ik op zoek naar Andere opbergers, want die palstic bakken vind ik niet zo..
Wil, als ze iets ouder is sowieso graag echt een leuk speelhoekje voor de maken met een tafeltje/ stoeljte, schoolbord/ prikbord
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:45:11 #59
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_71868625
Pff wij hebben als richtlijn 1 kado per persoon/gezin (per feestdag), ik geloof dat van iedereen die komt er 1 of 2 zich daaraan houden. Enne opa's en oma's die komen ook met enige regelmaat iets tegen zo van:"Ja, dat kostte maar ... euro"

Maar goed wij hebben het meeste speelgoed gewoon in de woonkamer maar wel in bakken (3x), we pakken de bak waar ze mee gaat spelen en wisselen die. Maar goed ze is net 1 jaar geworden en als ik kijk wat ze nu al heeft dan kan ik rond haar 3e het huis wel uit.
Drop you like an ill, bad habit
pi_71868728
Richtlijnen doe ik niet aan. 1 van de opa en oma stellen hebben zelf bij de geboorte al aangegeven dat ze het heel goed snappen dat dana met 3 opa's en oma's vast veel te veel speelgoed krijgt en dat ze met alle plezier het geld dat ze normaal aan kado's zouden uitgeven op een spaarrekening willen storen als we dat liever hebben.
En verder moeten ze gewoon doen wat ze zelf leuk vinden...daar zijn het opa's en oma's voor vind ik
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:09:08 #61
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_71869185
Ow zo bedoelde ik het ook niet, het was meer om aan te geven dat je er vaak niets aan kan doen dat er zoveel speelgoed in huis is. En het is een richtlijn zo van; dat is ook genoeg 1 kado het hoeven er geen 2 of meer te zijn. En mijn tekstje was vooral bedoeld om duidelijk te maken dat richtlijnen niet werken omdat mensen over het algemeen toch doen wat ze zelf het beste/leukste lijkt. En ik vind ook zeker dat opa's en oma's dat moeten doen.

Hoewel ik het aantal kado's tussendoor soms wel te veel vind, maar goed voor die opa en oma is het ook hun eerste kleinkind.
Drop you like an ill, bad habit
pi_71869466
Yep ik dacht ook dat we het af zouden kunnen met richtlijnen, maar da's een desillusie

Neem haar laatste verjaardag. Ik had allemaal handige cadeautjes bedacht (kleurpotloden, stickers, klei, duplo, kleurboek etc) en toch krijgt ze dan ook nog een prinsessenverkleedjurk, dora-rugzak etc. Ze vindt het allemaal prachtig, dus ik ben er ook heel blij mee, maar teveel speelgoed buiten de deur houden gaat gewoon niet. En dan krijgt ze nog een cadeautje van de opvang, vrienden nemen wat speelgoed mee waar hun kinderen te groot voor zijn geworden etc

En inderdaad "ja ik zag het liggen en het was maar x euro" horen we hier ook regelmatig
pi_71869857
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, een kind van 3 met babyspeelgoed laten spelen is goed voor hun ontwikkeling.
Overigens zijn ze ook wel eens jarig, is het sinterklaas en dergelijke.
Logisch, maar je kunt toch het speelgoed geven beperken. Kleding is gemakkelijker op te bergen. Als je kinderen meer kleding hebben, mogen ze vaker vies en nat worden. Dus kunnen ze buiten meer uithalen. Tenminste... zo ging dat bij mij vroeger. Ik had echt niet zo heel veel speelgoed hoor. Wat beestjes om mee te spelen en wat kleine auto'tjes. Voor de rest was ik altijd buiten.

Je kunt natuurlijk het speelgoed eens uitzoeken en kijken waar ze écht mee spelen en hoe vaak. Speelgoed dat écht tot spelen aanzet.

Wat ik om me heen veel zie is dat kinderen bijvoorbeeld voor hun verjaardag vingerverf krijgen, dat opmaken en het dan zomaar krijgen. Veel kinderen krijgen dingen zomaar. Tussendoor komt er iemand langs en wil dan 'wat leuks' meenemen voor je kind. Liever niet. Neem maar een kaasstengel mee of een pak raketten in de zomer. Is iedereen blij.
Wij hebben bij verjaardagsuitnodigingen steeds benadrukt dat er al genoeg speelgoed is, genoeg knuffels zijn en dat het niets bijzonders hoeft te zijn.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_71870073
Als ik de opa's en oma's steeds eten mee laat nemen, heb ik straks een heel ander probleem dan een speelgoedoverschot

Ik heb overigens wel wat speelgoed dat ze gekregen heeft achtergehouden. Anders wist ze volgens mij niet eens waarmee ze moest spelen... Wissel ik binnenkort weer wat om en dan heeft ze steeds wat nieuws.
pi_71870139
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 10:41 schreef Stiemie het volgende:
Als ik de opa's en oma's steeds eten mee laat nemen, heb ik straks een heel ander probleem dan een speelgoedoverschot

Ik heb overigens wel wat speelgoed dat ze gekregen heeft achtergehouden. Anders wist ze volgens mij niet eens waarmee ze moest spelen... Wissel ik binnenkort weer wat om en dan heeft ze steeds wat nieuws.
Als ze zo vaak langskomen, zie ik niet in waarom ze iets zouden meenemen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_71870577
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:30 schreef Troel het volgende:

[..]

Je kan zoveel richtlijnen hebben als je wilt, maar dat wil niet zeggen dat men zich eraan houdt
klopt.
en dus hebben we ook aangegeven dat als men met allerlei speeldoed aankomt iedre keer, we het meteen op marktplaats zetten om te verkopen

dus ze mogen zelf weten wat ze met onze richtlijnen doen
pi_71871699
Voorlopig is het bij ons nog een georganiseerde bende.
De woning betreden op eigen risico. Iedereen die over de vloer komt moet zelf maar zorgen dat hij of zij zijn nek niet breekt over het speelgoed.

(Dat speelhoekje komt als Iris van haar "planten uitgraaf fetisj" af is. Voorlopig doen de kisten speelgoed ook dienst als barricade).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:57:46 #68
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71872077
nu Senna nog klein is kun je dat wel volhouden MissSly, maar denk je niet dat als Senna wat ouder is, en ze wat krijgt wat jij vervolgens meteen wilt verkopen, je haar niet heel veel verdriet doet?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_71872630
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:57 schreef Ynske het volgende:
nu Senna nog klein is kun je dat wel volhouden MissSly, maar denk je niet dat als Senna wat ouder is, en ze wat krijgt wat jij vervolgens meteen wilt verkopen, je haar niet heel veel verdriet doet?
ik hoop dat men het dan heeft geleerd en zeker het grotere speelgoed in overleg doet
en anders verkopen we niet het nieuwe maar het oude, ofzo. dat wijst zich wel tegen die tijd. punt is gewoon dat iets wat niet past ook niet gaat passen als het allemaal goed bedoeld is.

en het gaat me daarbij echt niet om de 'rommel' die een kibd met speelgoed maakt; dat hoort erbij, vind ik
pi_71872880
Miss, Amber krijgt ook altijd behoorlijk wat maar we verdelen het over thuis en de opa's en oma's.
Waar Amber nu niet mee speelt verdwijnt in een doos op de kast voor Tess en tegen de tijd dat Tess er niet meer mee speelt breng ik het naar het zh.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:42:11 #71
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_71873279
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:45 schreef Stiemie het volgende:

Tan jouw opbergmanden zien er erg leuk uit, maar ik weet niet of ik hier wel zoveel plek heb om die allemaal kwijt te kunnen.
Het zijn al oude foto's, inmiddels heb ik het al weer heel anders. Nog wel met kisten, eentje is een hele mooie oude kist, die op een koets werd vervoerd voor kleding e.d., die dient ook als bijzettafel. Nadeel is als ze met de lego willen spelen dat ik de telefoon en een vaas met bloemen er even af moet halen, maar het is wel ruimte besparend (als je wilt heb ik er ook wel een foto van).

Die groene kist op de foto heb ik wat beter schoongemaakt, die staat er nu nog wel. De andere kist staat in een hobbykamer met een TV erop, zitten verkleedkleren in, die twee maal per jaar dat ze er nog mee spelen moet de TV er dus afgehaald. De rest is nog wel hetzelfde. Zoals die koffers, staan dus onder het bed, dat heeft twee voordelen, er komt niet veel andere troep onder het bed én het ligt niet in de weg.
pi_71891987
Wij hebben van de week een nieuwe kast gekocht waar de lcd mooi in opgehangen kon worden, daarom heen superveel kastruimte met een deel helemaal voor Isa's boekjes en puzzels.
Verder een grote plastic kist op wielen waar al het andere speelgoed in zit, kan ze lekker rommelen en 's avonds rijdt je een rondje en kiep je er alles in. Ik ben er erg blij mee onze kamer is nu weer netjes... als Isa slaapt
Mama van Isa en Ties
pi_71895906
Hier nu al teveel.
De instroom is hier heel groot inderdaad en ik roep dan ook tegen iedereen dat hij meer dan genoeg heeft, maar niemand luistert

De uitstroom is hier dus ook groot Alles wat stuk is gaat metéén weg en alles wat niet gebruikt wordt gaat voorlopig even in opslag in dozen in de schuur. het leukste daarvan zoek ik er een keer uit en de rest gaat ook naar marktplaats/kringloop oid.
pi_71901797
Wij hebben nu een 8 vaks expedit kast van Ikea gekocht, met 4 bakken erin voor het speelgoed. Zit het speelgoed wat verdeeld (niet altijd hetzelfde speelgoed) en wel uit het zicht. Het loopkarretje/wheelybug en loopvliegtuig staan er naast. Tot nu toe is dat nog genoeg
  zondag 16 augustus 2009 @ 10:47:01 #75
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71915560
Wij hebben een rieten 'kist' van 70x47x40 en daar zit al het kleine tot middelgrote speelgoed in en de loopauto's (2 ja, want 2 kleine jongetjes en anders trekken ze elkaar van de auto af) staan onder de kindereetstoelen. Alleen de spoorbaan van little people ligt onder de kast, verder ligt alles in de kist (schoolbus LP, vliegtuig LP, piratenschip LP, baby/peuterlaptops, kralenspiraal, wat teletubbies etc etc, er past echt megaveel in). De garage van LP staat in de berging want daar vonden ze niks aan, dat probeer ik over een half jaar wel weer. De ton met duplo staat in de gangkast en zodra ze daarmee uitgespeeld zijn gaat het meteen weer de gangkast in. Al het echte babyspeelgoed staat in de berging. Speelgoed wat ik ter afwisseling heb staat op de kast op onze slaapkamer. dat zijn 2 dozen waarvan één met nóg meer LP .
Dan heb ik ook nog 1 plank in de open kast voor al hun boeken en één plank in de dichte kast met verf, potloden, wasco en puzzels.

En de hele dag door ligt overal in huis de inhoud van die rieten kist. Ik stoor me er niet aan, soms laat ik ze meehelpen met opruimen en soms ook niet dan heb ik het zelf in een paar minuten allemaal weer de kist in geslingerd.
pi_71941162
Hier gisteravond eens al het echte kleine babyspeelgoed opgeruimd. Resultaat: meneer heeft nog maar één volle rollerbox speelgoed wat hij echt leuk vindt

Dat valt mee

En bij ons staan er dus 3 rollerboxen onder de bank, dus er is weer ruimte tot aanwas
pi_71942025
Wij hebben zo'n witte trofast kast gekocht een tijd terug, met roze en witte bakken erin. Daar past een boel zooi in, maar nog steeds staan al die grote dingen (keukentje, poppenbuggy, winkelwagentje etc) echt grandioos in de weg.
Ze heeft ook nog een tafeltje en 2 stoeltjes, als ze gaat teken/kleien/verven moet ze dat daar doen. Maar toch, het blijft rommelig
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:29:08 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_71942135
Ik heb hier beneden 1 speelgoedkist en die gaat eigenlijk nauwelijks open. Verder staat alle zooi in de box of onder de box, op een tafeltje met twee stoeltjes na. Oja, en een grote auto.
In de schuur ligt nog een megagrote bal en de loopauto van Thies, maar verder valt het hier wel mee. Zijn slaapkamer heeft wat minder mogelijkheden op dit moment, maar dat komt ook door het heen en weer schuiven van de meubels en het verbouwen van de kamers, dus dat komt vanzelf weer. Zodra de kasten in de andere kamer staan kunnen Rubens kleren daarin en kan de commode van zijn kamer en kan zijn kast omgetoverd worden tot speelgoedkast
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 16 december 2009 @ 16:36:34 #79
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75693390
We zaten hier een beetje te dubben wat we moeten doen emt het opruimen.
We hebben een grote plastic doos van de Hema (inhoud 70L) waar alles in gemieterd wordt iedere avond.
Als madam zich aandient, krijgt eli een nieuwe hard plastic doos duplo, en dan kunnen we het kartonnen kreng weggooien. dan hebben we in de woonkamer staan:
1 grote opbergdoos van de hema, onder zo'n kritter tafel van ikea met 2 stoeltjes
2 hard plastic duplo dozen
1 speelgoedkeukentje (kado voor madam, maar daar kan eli ook prima mee uit de voeten. )

nu is het punt alleen dat we het idee hebben dat die grote doos nogal groot is. je moet echt graaien en grabbelen voordat je overal bij kunt.
hier schrijft een aantal mensen dat ze merdere kleine dozen hebben. worden die altijd open gemaakt, en s avonds weer ingeruimd?

hebben jullie mss ideeën voor andere mooie opbergers? trofast vinden we allebei afzichtelijk, en expedit is wat bulky voor in de woonkamer. gaan we wellicht wel in eli's kamer zetten, ipv de grote bak daar.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75700316
Huh redden jullie het met 1 (e-e-n!) krat Wij hebben hier 3 kratten van 31 liter staan (1 met duplo, 1 met kookspulletjes en 1 met de rest) en een rieten mand met boeken. Hoogste tijd om alles een flink uit te zoeken dus En ze gaan 's avonds niet dicht, maar alles gaat wel weer terug in de kratten zodat alles verder van de vloer is. En eens per 2 weken/maand zoek ik alles uit en gaat het weer in de juiste krat/mand.

Niet ideaal, maar ja... Liefst zou ik een eigen dressoirtje/kastje ofzo voor ze willen hebben waar alles in kan, maar ja dan zou ik eerst moeten verhuizen
  woensdag 16 december 2009 @ 19:58:25 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75701235
Ik heb hier Trofast kasten staan nu, ik vind ze ideaal
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 16 december 2009 @ 20:14:22 #82
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_75702013
Consumptiemaatschappij hè. Het is nooit genoeg.

Hier was de woonkamer ook aardig ingenomen door de kleine. In principe hebben we meer dan genoeg ruimte, maar ik vind het gewoon onzin. Hoeveel speelgoed heeft een kind nu écht nodig???? We hebben gekozen wat écht nodig is en de rest op Marktplaats geknald. Want wat is nu écht écht nodig?

Ook gaan we het duidelijk maken aan de cadeaugevers dat overtollig cadeaumateriaal op Marktplaats komt te staan (zoals sly aangaf).

Ik wil geen kind dat omkomt in het speelgoed wanneer het drie is en nergens meer waarde aan hecht omdat het zoveel heeft. Ook op die leeftijd moeten kinderen al leren dat niet altijd alles gekocht kan worden en dat ook speeldgoed een waarde heeft (ja, dat zie ik in mijn omgeving echt gebeuren: dat kinderen van 4 gewoon denken dat er een grote speelgoedboom is waar je het uit kan halen en vervolgens ook nergens meer tevreden mee kunnen zijn door de overvloed die ze hebben)...

Ergo, één gevulde kist is genoeg, ongeacht de leeftijd en het speelgoed is hier het motto. De rest gaat in opslag of weg!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_75702384
Ik heb 1 bak met duplo staan, verder her en der puzzels, pannetjes, boekjes, enz. Ik heb het een beetje opgegeven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75702752
Dit jaar hebben de richtlijnen met sinterklaas wel geholpen. We hadden een klein lijstje gemaakt met mogelijke kadootjes, en ze heeft gelukkig alleen een paar boekjes en een vormenstoofje gekregen. WE vierden dan ook wel maar een keer sinterklaas en hadden zelf al niets gekocht.

Qua opbergen is het nog geen groot probleem hier, maar ik ben wel al een beetje aan het kijken naar een leuk kastje en een leuke kist.
pi_75703308
Nou het probleem is bij ons ook een beetje ontstaan doordat mijn ouders veel van mijn oude speelgoed bewaard hebben. Linde heeft dus bv al een halve krat met Duplo dat ooit van mij is geweest. Zelfde met boekjes en ander speelgoed. Dus eigenlijk juist geen consumptiemaatschappij, maar recycle-en

En ze speelt eigenlijk regelmatig met alles dus tsja waarom zou ik dan dingen wegdoen?

Enneh die Marktplaats-regel is best makkelijk vol te houden als je kindje nog geeneens een half jaar is ja. Maar wat als opa/oma/neef/buurvrouw je oudere kindje iets geeft zonder dat eerst met jou te overleggen? Ja sorry schat ik begrijp dat je helemaal weg bent van je nieuwe pop, maar je hebt al zoveel, mama zet het even op marktplaats

Mijn vader vertelde laatst dat hij nog steeds een jeugdherinnering had dat ie van zijn zojuist gekregen schaarse sinterklaascadeautjes 1 dingetje moest uitkiezen om weg te geven aan de zielige kindjes. Die man is bijna 60 en dat weet ie nu nog! Laat mij mijn kind dan maar lekker "verwennen" en daarnaast leren dat speelgoed niet zomaar uit de lucht komt vallen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Stiemie op 16-12-2009 20:46:50 ]
pi_75703627
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:41 schreef Stiemie het volgende:
Nou het probleem is bij ons ook een beetje ontstaan doordat mijn ouders veel van mijn oude speelgoed bewaard hebben. Linde heeft dus bv al een halve krat met Duplo dat ooit van mij is geweest. Zelfde met boekjes en ander speelgoed. Dus eigenlijk juist geen consumptiemaatschappij, maar recycle-en

En ze speelt eigenlijk regelmatig met alles dus tsja waarom zou ik dan dingen wegdoen?

Enneh die Marktplaats-regel is best makkelijk vol te houden als je kindje nog geeneens een half jaar is ja. Maar wat als opa/oma/neef/buurvrouw je oudere kindje iets geeft zonder dat eerst met jou te overleggen? Ja sorry schat ik begrijp dat je helemaal weg bent van je nieuwe pop, maar je hebt al zoveel, mama zet het even op marktplaats

Mijn vader vertelde laatst dat hij nog steeds een jeugdherinnering had dat ie van zijn zojuist gekregen schaarse sinterklaascadeautjes 1 dingetje moest uitkiezen om weg te geven aan de zielige kindjes. Die man is bijna 60 en dat weet ie nu nog! Laat mij mijn kind dan maar lekker "verwennen" en daarnaast leren dat speelgoed niet zomaar uit de lucht komt vallen.
Ik wil het ook liever niet doen, natuurlijk, als ze straks wat groter is. Dus zal ik dit ook aan de cadeaugevers vertellen en ze voorleggen dat het haar meer verdriet doet iets te krijgen en dan weg te moeten doen, dan het niet eens krijgen.
Het kan toch niet zo zijn dat wij bepaalde dingen willen, en dat bijv oma's onze wensen gewoon naast zich neerleggen? En dat het dan aan mij is om dat maar te accepteren of mijn kind verdriet te doen?
pi_75703899
Nee dat vind ik ook, maar anderen zijn het daar dus gewoon soms niet mee eens of hebben het misschien niet eens door denk ik. Ik heb het deze sinterklaas ook redelijk binnen de perken kunnen houden, maar als ik 11x aangeef dat Linde graag duplo wil omdat ze daar veel mee speelt en dat mooi aansluit bij de rest van de duplo en ze krijgt toch van de sint een fisherprice kassa.... dan kan ik die moeilijk daarna op MP zetten toch? En dan komt er ook nog een opgestuurd cadeau van mijn broertje uit Amerika en een sint-cadeau van de opvang.

Bovendien zijn cadeaus die je zelf misschien helemaal niet leuk vindt of niet snel zal kopen soms wel net heel geslaagd voor je kindje. Linde speelt sinds sint dagelijks met haar kassa Dus het is wel een erg geslaagd cadeau (en ze kan er meteen mee leren dat je cadeautjes dus moet betalen )
pi_75704391
Er stond hier zo'n bankje van de Ikea waar van alles in zat en 2 kratten.
Maar omdat er nu een babytje komt (hoop ik ) staat er nu een box op de plek waar dat bankje stond. De 2 kratten staan er nog wel.
Bankje staat op haar slaapkamer en ook daar nog een krat met wat speelgoed.
Verder willen we nog een la uit de kast leegruimen. Maar goed.
Ik ruim sowieso 's avonds pas op, overdag is het dweilen met de kraan open.
pi_75704642
Beneden hebben we 1 keukenblokje en de stoffen ikea kist en alles wordt regelmatig opgeruimd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_75705382
Trofast kastje op de slaapkamer, is precies de juiste hoogte om wat onhandig spul zoals de treinbaan op uit te stallen.

In de woonkamer hebben we doorzichtige bakken van de Hema, kan je in diverse maten kopen en er zijn ook deksels te koop. Dat werkt prima voor het kleine spul. We hebben nu 12 bakken van diverse formaten voor al het speelgoed, al zitten in 4 bakken alleen maar auto's...

Werkt goed, al heeft meneer nu ontdekt dat hij een trap kan maken van diverse bakken en zo bij spullen in de kast kan komen waar hij eigenlijk niet bij mag en vanaf 2 gestapelde bakken op 1 bak springen geeft als resultaat dat de bak dan kapot gaat

Vandaag heb ik maar 12 keer de bak met auto's opnieuw hoeven in te pakken met een beetje hulp van meneer

Groot spul stopte ik altijd in het hok, maar daar staat nu ook al de glijbaan e.d. van voor de zomer, dat past niet meer en een kinderwagen staat al in de gang... ik heb nu zelfs dozen met speelgoed op mijn hobbyzolder staan

De kerstboom en de box van de baby nemen ook ruimte in waar normaal bakken met speelgoed stonden, die moet ik nu voor een kast stapelen...

Kortom, er is geen oplossing. Ik ben toch blij dat wij erg riant wonen en beiden (mijn vrouw en ik) een eigen hobbykamer van pakweg 30m2 per stuk hebben, daar kan je nog veel spul in opslaan als het moet. Als ik kleiner zou wonen zou ik het niet weten hoor. Onze kinderen krijgen bijna elke week wel een cadeau van de opa's, oma's, nichten en neven... en dat gaat al tijden zo. Oma wordt zelfs oma cadeautje genoemd......... en dat vindt ze nog leuk ook!
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:14 schreef Takkembah het volgende:
Ook gaan we het duidelijk maken aan de cadeaugevers dat overtollig cadeaumateriaal op Marktplaats komt te staan (zoals sly aangaf).
Dat vind ik maar vreemd. Dat zou ik nooit doen. Vind het ook niet kunnen. Als mijn kinderen cadeau's krijgen mogen ze het houden. Dat kan je toch niet gaan afpakken en verkopen?

Ze krijgen hier ook weleens troep van de Action wat snel kapot is en dan gaat het weg en soms hoop ik wel dat een stomme grote auto een keer kapot gaat, maar ik zou het nooit verkopen als mijn kinderen er niet mee uitgespeeld zijn.

En een maximum aan speelgoed heb ik ook niet, ik moet er niet aan denken. Ik bouw wel een kast boven als er te weinig ruimte is. Als ze ergens niet mee spelen berg ik het trouwens boven wel op.
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:36 schreef DaviniaHR het volgende:
trofast vinden we allebei afzichtelijk
De witte versie valt nog mee, maar die kast met bakken is zooo praktisch en de kids kunnen er zelf goed mee overweg, ik zou nooit meer zonder willen. Al staat hij wel op de slaapkamer en niet in de woonkamer in het zicht

[ Bericht 10% gewijzigd door willempjewever op 16-12-2009 21:42:32 ]
  woensdag 16 december 2009 @ 23:11:36 #91
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_75710250
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:27 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dat vind ik maar vreemd. Dat zou ik nooit doen. Vind het ook niet kunnen. Als mijn kinderen cadeau's krijgen mogen ze het houden. Dat kan je toch niet gaan afpakken en verkopen?

Ze krijgen hier ook weleens troep van de Action wat snel kapot is en dan gaat het weg en soms hoop ik wel dat een stomme grote auto een keer kapot gaat, maar ik zou het nooit verkopen als mijn kinderen er niet mee uitgespeeld zijn.

[..]

Ik zeg toch ook niet dat alles ongezien weggaat? Ik bedoel met overtollig, datgene waarmee niet tot nauwelijks mee wordt gespeeld. Als je kritisch kijkt, is dat echt wel redelijk wat. Onzin om dat te bewaren.

Neem mijn neefje, viert zijn verjaardag en krijgt van bijna iedereen niet één, maar meerdere cadeaus. Hij laat van de 20 dingen er ongeveer 18 al snel links liggen.
Nu heeft mijn zus wel een opbergprobleem, want de twee dingen waar hij heel de dag mee bezig is, zijn twee enorme tractors met aanhanger. Daar kan geen Ikeakast tegenop
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_75710407
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:27 schreef willempjewever het volgende:

En een maximum aan speelgoed heb ik ook niet, ik moet er niet aan denken. Ik bouw wel een kast boven als er te weinig ruimte is. Als ze ergens niet mee spelen berg ik het trouwens boven wel op.
Wij hebben geen boven. Wij wonen op ca 90 m2, hebben een grote slaapkamer voor onszelf en een kleine slaapkamer voor onze dochter. We wonen ruim genoeg, hoor, maar niet ruim genoeg om bergen speelgoed te hebben en ook nog eens een hoop op te bergen tot ze er wel mee kan/wil spelen. Als wij dus luid en duidelijk vragen om daar rekening mee te houden en bovendien wensen kenbaar maken voor kadootjes die wel kunnen met een verjaardag, dan verwacht ik dat men daar naar luistert. Doet men dat niet, dan mag men als Senna wat groter is, zelf uitleggen waarom ze een kadootje hebben gegeven dat ze weer mee terug moeten nemen.

Kom nou, het is ons huis, onze opvoeding, onze wensen voor ons kind, en ik verwacht dat men niet zomaar zijn eigen zin doet.
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2009 @ 00:23:28 #93
7074 moussy
kuttekop
pi_75712644
quote:
Op woensdag 16 december 2009 23:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij hebben geen boven. Wij wonen op ca 90 m2, hebben een grote slaapkamer voor onszelf en een kleine slaapkamer voor onze dochter. We wonen ruim genoeg, hoor, maar niet ruim genoeg om bergen speelgoed te hebben en ook nog eens een hoop op te bergen tot ze er wel mee kan/wil spelen. Als wij dus luid en duidelijk vragen om daar rekening mee te houden en bovendien wensen kenbaar maken voor kadootjes die wel kunnen met een verjaardag, dan verwacht ik dat men daar naar luistert. Doet men dat niet, dan mag men als Senna wat groter is, zelf uitleggen waarom ze een kadootje hebben gegeven dat ze weer mee terug moeten nemen.

Kom nou, het is ons huis, onze opvoeding, onze wensen voor ons kind, en ik verwacht dat men niet zomaar zijn eigen zin doet.

Dat ga je toch niet over de rug van je eigen kind uitvechten ik zou mijn kinderen daar nooit mee opzadelen, dat vecht ík dan wel uit, maar ik ga mijn kinderen niet inzetten om op het gevoel van een ander te laten spelen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 17 december 2009 @ 08:55:14 #94
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_75717090
Dus als iemand iets met liefde voor jouw kind heeft uitgezocht wat níet op jouw lijstje stond, dan gooi je het weg en laat je je kind later verhaal halen? Lijkt me logisch ja
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_75717595
Wij hebben in de woonkamer een kleine witte expedit-kast staan met roze manden erin, die ligt vol met speelgoed, knuffels, boekjes, puzzels etc. Dan staat er nog een keukentje, poppenbuggy, poppenstoeltje etc in de kamer. Een grote bak met duplo en er slingeren gemiddeld 6 barbies, 4 knuffels en 3 poppen rond in de kamer.

Boven op de kamer van de oudste staat een trofast met roze en witte bakken erin, met speelgoed. Een tekenbord en een speelgoedmand. Op de kamer van de jongste staat een kist met knuffels en babyspeelgoed. (en dozen met te klein geworden kleding). De rest staat in een open kast in haar kamer en ligt in de commode. In de badkamer staat een plastic bak met badspeelgoed en barbies die altijd mee in bad moeten. En dan vind ik in onze slaapkamer ook nog wel regelmatig iets aan speelgoed.

Ik vind het wel best, het is duidelijk te zien dat er kinderen wonen hier in huis en ik maak me er niet druk om. Als ik wel eens bij andere mensen kom, die ook kinderen hebben en ik zie hoe strak en netjes het daar is, dan ben ik heus wel eens jaloers. Maar dat is altijd weer snel over.

Wat andere mensen mijn kinderen geven, maakt mij niet uit. Ik geef wel door wat ze graag willen hebben, maar wat ik daar van vind doet er niet zo toe. Ik kan wel vinden dat mijn oudste dochter met 8 barbies er genoeg heeft, maar als zij dat zelf niet vindt....tja.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_75718953
Natuurlijk ga ik het niet over de rug van mijn kind uitvechten. Maar mijn kind heeft er nu nog geen weet van, en nu is het tijd om de mensen een beetje op te voeden. Het gaat me ook niet om een barbie meer of minder of wat boekjes, maar 3 loopfietsjes, een keuken, ene garage en weet ik wat voor grote toestanden kan hier gewoonweg niet. Geen ruimte. En aangezien er eens letterlijk gezegd is dat wij er niets mee te maken hebben wat er wordt gegeven, probeer ik ze nu een klein beetje op te voeden.

Het mag van mij hier een puinhoop zijn, dat interesseert me niet. En anderen mogen haar best kadootjes geven, maar niet iedere week en niet veel te groot.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:10:11 #97
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75719339
Ik denk dat overleg altijd wel handig is, gebeurt hier iig wel met de feestdagen en verjaardag etc.
En gewoon af en toe waar echt niet mee gespeeld wordt na een half jaar wordt dat eruit gevist, en daar maak ik of een ander blij mee, of het gaat via via naar de voedselbank.
Maar zomaar iets weg gooien /verkopen wat net verkregen is zou ik ook niet kunnen hoor.

Ik snap deels miss_sly wel, mijn ruimte is ook niet super veel heb geen zolder, maar daarvoor dus die trofast kasten gehaald.
En dingen als een speeltentje oid, die komen zo eens a twee ker per week uit de kast hier, zetten we het samen in elkaar. en wordt het die zelfde avond opgeruimd.

Tuurlijk krijgt ze ook wel eens dingen waarvan ik denk moet dat nu ?
Maar bedenk dan bij mezelf, het komt van een goed hart, beter verwend als verwaarloosd.
En voor een ander zal het misschien als een huishouden van jan steen overkomen als ze aan het spelen is, maar ik denk dan maar ze is een kind, ze speel graag ermee.
In een geval van iets (drie)dubbel hebben? dan zeg ik wel eerlijk dat heeft ze al, heb je de bon nog dat we het omruilen naar iets wat ze wel kan gebruiken.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75719444
hmmm grote dingen inderdaad, dat is niet erg handig opbergtechnisch gezien.
Maar ik ga de visite niet allemaal vertellen wat ze moeten kopen hoor.
Als ze ernaar vragen, prima, dan vertel ik wel wat Meike (of Lars maar die speelt nog niet) leuk vindt, maar als ze zelf wat willen uitzoeken, prima.
Zo heeft Meike nu wel tig kleurboeken, maar die komen vanzelf wel op.

Ik vind het soms een beetje doorslaan allemaal, dat de ouders moeten bepalen wat een kind krijgt.
Zo moesten wij mijn neefje laatst spullen van Thomas de trein geven... nou daar hou ik dus niet van he. Dat ons wordt opgelegd wat we moeten kopen. Dus dan doe ik dat ook niet.
Er zijn genoeg andere dingen wat een jongen van 3 leuk vindt. Dus van ons kreeg hij een gereedschapskoffer met inhoud.
Maar ondertussen hebben ze het wel geruild in de winkel voor iets van Thomas de trein....erg vind ik.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75719617
Ja als het al driedubbel is, lijkt het me logisch dat je er iets van zegt. Maar verder lijkt het me een heel mooi bedacht iets dat gewoon niet echt haalbaar is zodra je kind het zelf gaat snappen.

Mensen geven gewoon graag dingen aan kinderen en denken er echt niet bij na of het handig is, of het is wat jij bedacht had en of je het wel kwijt kan. (Iemand een idee waar ik een driewieler met duwstang, een houten bakfiets, een poppenwagen en een houten loopfietsje kwijt moet op in een appartement van 80m2 ) En zodra je kindje beseft dat het iets krijgt, kan je het gewoon niet meteen zonder blikken en blozen weer wegdoen. En dan nog maar te zwijgen over de cadeaus waar je al helemaal geen invloed op hebt zoals sinterklaascadeaus die ineens bij oma in de schoen zijn gekomen als je op visite komt of cadeaus die ze bij de kinderopvang krijgen.

Ik dacht "vroeger" altijd dat Linde alleen met educatief houten speelgoed ging spelen. Waarom komt ze nu dan regelmatig met een enorme roze zonnebril, roze hello-kitty-wegwerptelefoon en roze handtas langslopen?
pi_75719791
of een verenboa die je door het hele huis terugvindt....maar ze speelt er graag mee...
"i sie lof joe beeeeeeeeeeeeeebie" (k3 op z'n Meikes)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')