Ja, een kind van 3 met babyspeelgoed laten spelen is goed voor hun ontwikkeling.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:13 schreef Echo99 het volgende:
Minder speelgoed geven??
quote:Op zondag 17 juni 2007 13:13 schreef Echo99 het volgende:
Minder speelgoed geven??
quote:Op zondag 17 juni 2007 13:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
![]()
Kinderen worden veel te veel verwend tegenwoordig. Kinderen leren geen keuzes meer te maken, ze krijgen alles. Als een kind genoeg speelgoed heeft word er mee gespeeld en hoef je het dus ook niet op te bergen.
Wat een geweldig idee! WIj hebben een L-vormige woonkamer en het liggende streepje is bij ons de kinderhoek. Daar hebben we een Billy staan met bovenin "volwassen" gezelschapsspellen, onderin de kinderboeken en op de ander planken, knutselspullen, kinderspelletjes, klei etc. Daarnaast hebben we een tafeltje voor de kinderen en een paar kisten op rolletjes. Met kinderwagens wordt hier niet gespeeld, al hebben we er wel eentje gehad van mijn moeder. Die staat dus in de kelder. Wel staan er regelmatig kinderfietsen en bobbycars in de kinderhoek, maar daar stoor ik me niet zo aan. Overigens blijft het kinderspeelgoed hier redelijk centraal. In de keuken mag niet gespeeld worden en wat 's avonds op de grond ligt gooi ik weg (zeg ik, maar het gaat stiekum naar de kelder voor later).quote:Op zondag 17 juni 2007 17:57 schreef poemojn het volgende:
Wij hebben achter de zithoek (niet zichtbaar vanuit de zithoek mits je zit) een speelhoek gemaakt. Lange tafel langs de muur met krukjes, manden eronder voor het losse speelgoed (duplo, blokken, puzzels, poppenkastpoppen ed).
Ik heb een een zoontje van 2 dus het poppenwagen probleem heb ik nietquote:Op maandag 18 juni 2007 09:11 schreef E.T. het volgende:
Trofast heb ik ook naar zitten kijken en ziet er handig uit voor de losse dingenPaar planken voor de puzzels en spellen en bakken voor de losse zooi.
alleen vind ik dat dus wel oerlelijken dan zit je nog steeds met de dingen die te groot zijn voor in een bak ofzo (en die dus nu opgestapeld op de poppenwagen liggen, wat ook niet handig is).
Kom dus maar op met nog meer ideeen![]()
foto's van de speelgoedhoek in jouw huis zijn ook handig![]()
die van mij wilde met twee wel een wagen en heeft daar zeker een half jaar mee gelopen. Ook mee naar de winkel etc. Nu is hij eruit gegroeid en is alles PIRATEN!quote:Op maandag 18 juni 2007 09:21 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik heb een een zoontje van 2 dus het poppenwagen probleem heb ik niet![]()
Nee dus... tafeltje is al naar boven naar d'r kamertje verhuisd.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:20 schreef Smirre het volgende:
Ik zie eigenlijk overal wel een tafeltje en een (of twee) stoeltjes staan, maar heeft er ook iemand ervaring mee dat ze daar aan gaan zitten?
Ik ben daar zelf ook veel te laks in, een keer per week MOETEN de vloer en speeltafel vrijgemaakt want dan komt de schoonmaakster, maar verder snap ik veel te goed hoe zonde ze het vinden om die treinbaan waar je de halve middag aan hebt zitten verbeteren weg te moeten halen, of dat grote magnastix-kunstwerk weer terug in de bak moet proppen om daar echt een punt van te maken. Mijn eigen werkkamertje moet ik ook periodiek met een bulldozer in om het bureau weer zichtbaar te maken.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:43 schreef jessie het volgende:
En ze moeten altijd opruimen na het spelen, maar er is iets wat niet helemaal lijkt te werken vrees ik
Een paar van de opbergers:quote:Op zondag 17 juni 2007 20:22 schreef Suzanna het volgende:
Heb je foto's toevallig Tan? Het klinkt alsof het er echt leuk uitziet!
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:25 schreef anneja het volgende:
[..]
Ik ben daar zelf ook veel te laks in, een keer per week MOETEN de vloer en speeltafel vrijgemaakt want dan komt de schoonmaakster, maar verder snap ik veel te goed hoe zonde ze het vinden om die treinbaan waar je de halve middag aan hebt zitten verbeteren weg te moeten halen, of dat grote magnastix-kunstwerk weer terug in de bak moet proppen om daar echt een punt van te maken. Mijn eigen werkkamertje moet ik ook periodiek met een bulldozer in om het bureau weer zichtbaar te maken.
Je kan zoveel richtlijnen hebben als je wilt, maar dat wil niet zeggen dat men zich eraan houdtquote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:12 schreef miss_sly het volgende:
De familie aan beide kanten krijgt daar echt wel richtlijnen over, hoor
Logisch, maar je kunt toch het speelgoed geven beperken. Kleding is gemakkelijker op te bergen. Als je kinderen meer kleding hebben, mogen ze vaker vies en nat worden. Dus kunnen ze buiten meer uithalen.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, een kind van 3 met babyspeelgoed laten spelen is goed voor hun ontwikkeling.
Overigens zijn ze ook wel eens jarig, is het sinterklaas en dergelijke.
Als ze zo vaak langskomen, zie ik niet in waarom ze iets zouden meenemen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:41 schreef Stiemie het volgende:
Als ik de opa's en oma's steeds eten mee laat nemen, heb ik straks een heel ander probleem dan een speelgoedoverschot![]()
Ik heb overigens wel wat speelgoed dat ze gekregen heeft achtergehouden. Anders wist ze volgens mij niet eens waarmee ze moest spelen... Wissel ik binnenkort weer wat om en dan heeft ze steeds wat nieuws.
klopt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Je kan zoveel richtlijnen hebben als je wilt, maar dat wil niet zeggen dat men zich eraan houdt
ik hoop dat men het dan heeft geleerd en zeker het grotere speelgoed in overleg doetquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:57 schreef Ynske het volgende:
nu Senna nog klein is kun je dat wel volhouden MissSly, maar denk je niet dat als Senna wat ouder is, en ze wat krijgt wat jij vervolgens meteen wilt verkopen, je haar niet heel veel verdriet doet?
Het zijn al oude foto's, inmiddels heb ik het al weer heel anders. Nog wel met kisten, eentje is een hele mooie oude kist, die op een koets werd vervoerd voor kleding e.d., die dient ook als bijzettafel. Nadeel is als ze met de lego willen spelen dat ik de telefoon en een vaas met bloemen er even af moet halen, maar het is wel ruimte besparend (als je wilt heb ik er ook wel een foto van).quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:45 schreef Stiemie het volgende:
Tan jouw opbergmanden zien er erg leuk uit, maar ik weet niet of ik hier wel zoveel plek heb om die allemaal kwijt te kunnen.
Ik wil het ook liever niet doen, natuurlijk, als ze straks wat groter is. Dus zal ik dit ook aan de cadeaugevers vertellen en ze voorleggen dat het haar meer verdriet doet iets te krijgen en dan weg te moeten doen, dan het niet eens krijgen.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:41 schreef Stiemie het volgende:
Nou het probleem is bij ons ook een beetje ontstaan doordat mijn ouders veel van mijn oude speelgoed bewaard hebben. Linde heeft dus bv al een halve krat met Duplo dat ooit van mij is geweest. Zelfde met boekjes en ander speelgoed. Dus eigenlijk juist geen consumptiemaatschappij, maar recycle-en![]()
En ze speelt eigenlijk regelmatig met alles dus tsja waarom zou ik dan dingen wegdoen?
Enneh die Marktplaats-regel is best makkelijk vol te houden als je kindje nog geeneens een half jaar is ja. Maar wat als opa/oma/neef/buurvrouw je oudere kindje iets geeft zonder dat eerst met jou te overleggen? Ja sorry schat ik begrijp dat je helemaal weg bent van je nieuwe pop, maar je hebt al zoveel, mama zet het even op marktplaats![]()
Mijn vader vertelde laatst dat hij nog steeds een jeugdherinnering had dat ie van zijn zojuist gekregen schaarse sinterklaascadeautjes 1 dingetje moest uitkiezen om weg te geven aan de zielige kindjes. Die man is bijna 60 en dat weet ie nu nog! Laat mij mijn kind dan maar lekker "verwennen" en daarnaast leren dat speelgoed niet zomaar uit de lucht komt vallen.
Dat vind ik maar vreemd. Dat zou ik nooit doen. Vind het ook niet kunnen. Als mijn kinderen cadeau's krijgen mogen ze het houden. Dat kan je toch niet gaan afpakken en verkopen?quote:Op woensdag 16 december 2009 20:14 schreef Takkembah het volgende:
Ook gaan we het duidelijk maken aan de cadeaugevers dat overtollig cadeaumateriaal op Marktplaats komt te staan (zoals sly aangaf).
De witte versie valt nog mee, maar die kast met bakken is zooo praktisch en de kids kunnen er zelf goed mee overweg, ik zou nooit meer zonder willen. Al staat hij wel op de slaapkamer en niet in de woonkamer in het zichtquote:Op woensdag 16 december 2009 16:36 schreef DaviniaHR het volgende:
trofast vinden we allebei afzichtelijk
Ik zeg toch ook niet dat alles ongezien weggaat? Ik bedoel met overtollig, datgene waarmee niet tot nauwelijks mee wordt gespeeld. Als je kritisch kijkt, is dat echt wel redelijk wat. Onzin om dat te bewaren.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:27 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat vind ik maar vreemd. Dat zou ik nooit doen. Vind het ook niet kunnen. Als mijn kinderen cadeau's krijgen mogen ze het houden. Dat kan je toch niet gaan afpakken en verkopen?
Ze krijgen hier ook weleens troep van de Action wat snel kapot is en dan gaat het weg en soms hoop ik wel dat een stomme grote auto een keer kapot gaat, maar ik zou het nooit verkopen als mijn kinderen er niet mee uitgespeeld zijn.
[..]
Wij hebben geen boven. Wij wonen op ca 90 m2, hebben een grote slaapkamer voor onszelf en een kleine slaapkamer voor onze dochter. We wonen ruim genoeg, hoor, maar niet ruim genoeg om bergen speelgoed te hebben en ook nog eens een hoop op te bergen tot ze er wel mee kan/wil spelen. Als wij dus luid en duidelijk vragen om daar rekening mee te houden en bovendien wensen kenbaar maken voor kadootjes die wel kunnen met een verjaardag, dan verwacht ik dat men daar naar luistert. Doet men dat niet, dan mag men als Senna wat groter is, zelf uitleggen waarom ze een kadootje hebben gegeven dat ze weer mee terug moeten nemen.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:27 schreef willempjewever het volgende:
Dat vind ik maar vreemd. Dat zou ik nooit doen. Vind het ook niet kunnen. Als mijn kinderen cadeau's krijgen mogen ze het houden. Dat kan je toch niet gaan afpakken en verkopen?
Ze krijgen hier ook weleens troep van de Action wat snel kapot is en dan gaat het weg en soms hoop ik wel dat een stomme grote auto een keer kapot gaat, maar ik zou het nooit verkopen als mijn kinderen er niet mee uitgespeeld zijn.
En een maximum aan speelgoed heb ik ook niet, ik moet er niet aan denken. Ik bouw wel een kast boven als er te weinig ruimte is. Als ze ergens niet mee spelen berg ik het trouwens boven wel op.
Dat ga je toch niet over de rug van je eigen kind uitvechtenquote:Op woensdag 16 december 2009 23:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben geen boven. Wij wonen op ca 90 m2, hebben een grote slaapkamer voor onszelf en een kleine slaapkamer voor onze dochter. We wonen ruim genoeg, hoor, maar niet ruim genoeg om bergen speelgoed te hebben en ook nog eens een hoop op te bergen tot ze er wel mee kan/wil spelen. Als wij dus luid en duidelijk vragen om daar rekening mee te houden en bovendien wensen kenbaar maken voor kadootjes die wel kunnen met een verjaardag, dan verwacht ik dat men daar naar luistert. Doet men dat niet, dan mag men als Senna wat groter is, zelf uitleggen waarom ze een kadootje hebben gegeven dat ze weer mee terug moeten nemen.
Kom nou, het is ons huis, onze opvoeding, onze wensen voor ons kind, en ik verwacht dat men niet zomaar zijn eigen zin doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |