abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71858646
Wij hebben sinds een week ! het speelkleed uit huis, het was echt af. Nu hebben we alleen nog de gezelschapsspelletjes beneden (en das een hele kast vol) De lego was al naar hun kamers omdat ze het daar kunnen laten staan, de knex zijn nog wel beneden maar daar spelen ze wat minder mee.
Mijn kids spelen veel buiten (dus hebben ze elk een stepje en fiets) maar ook tig ballen, tennisrackets etc. Dat zit allemaal in een bak onder de werkbank, opgeruimd is netjes. Buiten staat een emmer met zomerspeelgoed (waterpistolen, waterballonetjes etc)
Verder is al hun speelgoed op hun kamers, waar ze mee spelen komt naar beneden en gaat weer naar boven. Ideaal. Zo hou ik het beneden ook makkelijker netjes en dat is wel fijn. En bovendien spelen ze graag op hun kamer, deur open en je hebt toch contact.

Moet ik wel zeggen dat mijn kids ook erg graag lezen...boeken vind je werkelijk op elk plekje in huis.
En ze zijn nu 8 en bijna 10 , dat scheelt ook
pi_71860167
Dankjewel Sugar!

Pfff hier dus ook een groot speelgoedopbergprobleem. Nu is het grappige dat de opa's en oma's het meest opmerken dat ze zoveel heeft, maar dat ze zelf eigenlijk regelmatig zonder lege handen hierheen komen

In de huiskamer staan nu een poppenwagentje, een driewieler, een houten bakfiets, een grote wasmand met speelgoed en 3 plastic kratten (1 met boekjes, 1 met duplo en 1 met keukenspulletjes) maar toch blijf ik het rommelig vinden... In het dressoir heeft ze nog 1 lade met spullen waarmee ze alleen onder toezicht mag spelen (klei, viltstiften, stickers en puzzels / spelletjes) Die opbergcombi van ikea vind ik zelf niet zo leuk en da's dus ook geen optie.

Tan jouw opbergmanden zien er erg leuk uit, maar ik weet niet of ik hier wel zoveel plek heb om die allemaal kwijt te kunnen.
pi_71860810
Wij wonen ook niet zo groot, dus we moeten ook nog maar eens zien hoe we dat gaan oplossen. Een klein hoekje kan natuurlijk wel voor speelgoed, maar de echte bergen zoals ik die bij neefjes en nichtjes van Senna zie, zal echt niet gaan. En dat moeten opa's en oma's ook maar begrijpen, hoor

Voorlopig hebben we nog voldoende aan de box en staat er een kleine plastic doos naast waar wat speelgoed in zit waar ze voorlopig nog niet mee zal spelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71860956
Miss sly vergeet Sinterklaas, Kerst en verjaardagen niet Voor je het weet heb je je eigen speel-o-theek thuis...
pi_71861008
De familie aan beide kanten krijgt daar echt wel richtlijnen over, hoor
pi_71861194
Hier hetzelfde probleem. wij wonen ook niet groot.

Amber heeft een speelgoedkist op haar kamer en die zit vol. Links staat een speeltafeltje, rechts een doos met verkleedspul, een step, een loopkar en in het midden van haar kamer staat een wagen. Onder het hanggedeelte staat 2 dozen metzooi en nog wat los spul. De onderste plank in hsar kast staat ook vol. In de trapkast staan 3 bakken.
In de woonkamer staat een keukentje en een kist en een tas met speelgoed. In het dressoir staat een doos met klei en in het washok een tas met knutselspul...
Hoop zooi maar spelen ermee... nahhh. Weggooien/doen vindik ook weer zonde
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:30:15 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_71868303
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:12 schreef miss_sly het volgende:
De familie aan beide kanten krijgt daar echt wel richtlijnen over, hoor
Je kan zoveel richtlijnen hebben als je wilt, maar dat wil niet zeggen dat men zich eraan houdt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71868530
Wij hebben nu een wasmand van de action en een curverbox met speelgoed staan. Daar ligt een speelkleedje voor en staat ook het wat groter speelgoed bij. Maar het speelgoed ligt in een mum van tijd door de hele kamer heen
Ik heb altijd gedacht dat ik dat vreselijk zou vinden omdat altijd alles netjes op zn plaats moest staan bij mij...maar hier heb ik totaal geen problemen mee
Wel ben ik op zoek naar Andere opbergers, want die palstic bakken vind ik niet zo..
Wil, als ze iets ouder is sowieso graag echt een leuk speelhoekje voor de maken met een tafeltje/ stoeljte, schoolbord/ prikbord
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:45:11 #59
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_71868625
Pff wij hebben als richtlijn 1 kado per persoon/gezin (per feestdag), ik geloof dat van iedereen die komt er 1 of 2 zich daaraan houden. Enne opa's en oma's die komen ook met enige regelmaat iets tegen zo van:"Ja, dat kostte maar ... euro"

Maar goed wij hebben het meeste speelgoed gewoon in de woonkamer maar wel in bakken (3x), we pakken de bak waar ze mee gaat spelen en wisselen die. Maar goed ze is net 1 jaar geworden en als ik kijk wat ze nu al heeft dan kan ik rond haar 3e het huis wel uit.
Drop you like an ill, bad habit
pi_71868728
Richtlijnen doe ik niet aan. 1 van de opa en oma stellen hebben zelf bij de geboorte al aangegeven dat ze het heel goed snappen dat dana met 3 opa's en oma's vast veel te veel speelgoed krijgt en dat ze met alle plezier het geld dat ze normaal aan kado's zouden uitgeven op een spaarrekening willen storen als we dat liever hebben.
En verder moeten ze gewoon doen wat ze zelf leuk vinden...daar zijn het opa's en oma's voor vind ik
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:09:08 #61
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_71869185
Ow zo bedoelde ik het ook niet, het was meer om aan te geven dat je er vaak niets aan kan doen dat er zoveel speelgoed in huis is. En het is een richtlijn zo van; dat is ook genoeg 1 kado het hoeven er geen 2 of meer te zijn. En mijn tekstje was vooral bedoeld om duidelijk te maken dat richtlijnen niet werken omdat mensen over het algemeen toch doen wat ze zelf het beste/leukste lijkt. En ik vind ook zeker dat opa's en oma's dat moeten doen.

Hoewel ik het aantal kado's tussendoor soms wel te veel vind, maar goed voor die opa en oma is het ook hun eerste kleinkind.
Drop you like an ill, bad habit
pi_71869466
Yep ik dacht ook dat we het af zouden kunnen met richtlijnen, maar da's een desillusie

Neem haar laatste verjaardag. Ik had allemaal handige cadeautjes bedacht (kleurpotloden, stickers, klei, duplo, kleurboek etc) en toch krijgt ze dan ook nog een prinsessenverkleedjurk, dora-rugzak etc. Ze vindt het allemaal prachtig, dus ik ben er ook heel blij mee, maar teveel speelgoed buiten de deur houden gaat gewoon niet. En dan krijgt ze nog een cadeautje van de opvang, vrienden nemen wat speelgoed mee waar hun kinderen te groot voor zijn geworden etc

En inderdaad "ja ik zag het liggen en het was maar x euro" horen we hier ook regelmatig
pi_71869857
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, een kind van 3 met babyspeelgoed laten spelen is goed voor hun ontwikkeling.
Overigens zijn ze ook wel eens jarig, is het sinterklaas en dergelijke.
Logisch, maar je kunt toch het speelgoed geven beperken. Kleding is gemakkelijker op te bergen. Als je kinderen meer kleding hebben, mogen ze vaker vies en nat worden. Dus kunnen ze buiten meer uithalen. Tenminste... zo ging dat bij mij vroeger. Ik had echt niet zo heel veel speelgoed hoor. Wat beestjes om mee te spelen en wat kleine auto'tjes. Voor de rest was ik altijd buiten.

Je kunt natuurlijk het speelgoed eens uitzoeken en kijken waar ze écht mee spelen en hoe vaak. Speelgoed dat écht tot spelen aanzet.

Wat ik om me heen veel zie is dat kinderen bijvoorbeeld voor hun verjaardag vingerverf krijgen, dat opmaken en het dan zomaar krijgen. Veel kinderen krijgen dingen zomaar. Tussendoor komt er iemand langs en wil dan 'wat leuks' meenemen voor je kind. Liever niet. Neem maar een kaasstengel mee of een pak raketten in de zomer. Is iedereen blij.
Wij hebben bij verjaardagsuitnodigingen steeds benadrukt dat er al genoeg speelgoed is, genoeg knuffels zijn en dat het niets bijzonders hoeft te zijn.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_71870073
Als ik de opa's en oma's steeds eten mee laat nemen, heb ik straks een heel ander probleem dan een speelgoedoverschot

Ik heb overigens wel wat speelgoed dat ze gekregen heeft achtergehouden. Anders wist ze volgens mij niet eens waarmee ze moest spelen... Wissel ik binnenkort weer wat om en dan heeft ze steeds wat nieuws.
pi_71870139
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 10:41 schreef Stiemie het volgende:
Als ik de opa's en oma's steeds eten mee laat nemen, heb ik straks een heel ander probleem dan een speelgoedoverschot

Ik heb overigens wel wat speelgoed dat ze gekregen heeft achtergehouden. Anders wist ze volgens mij niet eens waarmee ze moest spelen... Wissel ik binnenkort weer wat om en dan heeft ze steeds wat nieuws.
Als ze zo vaak langskomen, zie ik niet in waarom ze iets zouden meenemen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_71870577
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:30 schreef Troel het volgende:

[..]

Je kan zoveel richtlijnen hebben als je wilt, maar dat wil niet zeggen dat men zich eraan houdt
klopt.
en dus hebben we ook aangegeven dat als men met allerlei speeldoed aankomt iedre keer, we het meteen op marktplaats zetten om te verkopen

dus ze mogen zelf weten wat ze met onze richtlijnen doen
pi_71871699
Voorlopig is het bij ons nog een georganiseerde bende.
De woning betreden op eigen risico. Iedereen die over de vloer komt moet zelf maar zorgen dat hij of zij zijn nek niet breekt over het speelgoed.

(Dat speelhoekje komt als Iris van haar "planten uitgraaf fetisj" af is. Voorlopig doen de kisten speelgoed ook dienst als barricade).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:57:46 #68
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71872077
nu Senna nog klein is kun je dat wel volhouden MissSly, maar denk je niet dat als Senna wat ouder is, en ze wat krijgt wat jij vervolgens meteen wilt verkopen, je haar niet heel veel verdriet doet?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_71872630
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:57 schreef Ynske het volgende:
nu Senna nog klein is kun je dat wel volhouden MissSly, maar denk je niet dat als Senna wat ouder is, en ze wat krijgt wat jij vervolgens meteen wilt verkopen, je haar niet heel veel verdriet doet?
ik hoop dat men het dan heeft geleerd en zeker het grotere speelgoed in overleg doet
en anders verkopen we niet het nieuwe maar het oude, ofzo. dat wijst zich wel tegen die tijd. punt is gewoon dat iets wat niet past ook niet gaat passen als het allemaal goed bedoeld is.

en het gaat me daarbij echt niet om de 'rommel' die een kibd met speelgoed maakt; dat hoort erbij, vind ik
pi_71872880
Miss, Amber krijgt ook altijd behoorlijk wat maar we verdelen het over thuis en de opa's en oma's.
Waar Amber nu niet mee speelt verdwijnt in een doos op de kast voor Tess en tegen de tijd dat Tess er niet meer mee speelt breng ik het naar het zh.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:42:11 #71
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_71873279
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:45 schreef Stiemie het volgende:

Tan jouw opbergmanden zien er erg leuk uit, maar ik weet niet of ik hier wel zoveel plek heb om die allemaal kwijt te kunnen.
Het zijn al oude foto's, inmiddels heb ik het al weer heel anders. Nog wel met kisten, eentje is een hele mooie oude kist, die op een koets werd vervoerd voor kleding e.d., die dient ook als bijzettafel. Nadeel is als ze met de lego willen spelen dat ik de telefoon en een vaas met bloemen er even af moet halen, maar het is wel ruimte besparend (als je wilt heb ik er ook wel een foto van).

Die groene kist op de foto heb ik wat beter schoongemaakt, die staat er nu nog wel. De andere kist staat in een hobbykamer met een TV erop, zitten verkleedkleren in, die twee maal per jaar dat ze er nog mee spelen moet de TV er dus afgehaald. De rest is nog wel hetzelfde. Zoals die koffers, staan dus onder het bed, dat heeft twee voordelen, er komt niet veel andere troep onder het bed én het ligt niet in de weg.
pi_71891987
Wij hebben van de week een nieuwe kast gekocht waar de lcd mooi in opgehangen kon worden, daarom heen superveel kastruimte met een deel helemaal voor Isa's boekjes en puzzels.
Verder een grote plastic kist op wielen waar al het andere speelgoed in zit, kan ze lekker rommelen en 's avonds rijdt je een rondje en kiep je er alles in. Ik ben er erg blij mee onze kamer is nu weer netjes... als Isa slaapt
Mama van Isa en Ties
pi_71895906
Hier nu al teveel.
De instroom is hier heel groot inderdaad en ik roep dan ook tegen iedereen dat hij meer dan genoeg heeft, maar niemand luistert

De uitstroom is hier dus ook groot Alles wat stuk is gaat metéén weg en alles wat niet gebruikt wordt gaat voorlopig even in opslag in dozen in de schuur. het leukste daarvan zoek ik er een keer uit en de rest gaat ook naar marktplaats/kringloop oid.
pi_71901797
Wij hebben nu een 8 vaks expedit kast van Ikea gekocht, met 4 bakken erin voor het speelgoed. Zit het speelgoed wat verdeeld (niet altijd hetzelfde speelgoed) en wel uit het zicht. Het loopkarretje/wheelybug en loopvliegtuig staan er naast. Tot nu toe is dat nog genoeg
  zondag 16 augustus 2009 @ 10:47:01 #75
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71915560
Wij hebben een rieten 'kist' van 70x47x40 en daar zit al het kleine tot middelgrote speelgoed in en de loopauto's (2 ja, want 2 kleine jongetjes en anders trekken ze elkaar van de auto af) staan onder de kindereetstoelen. Alleen de spoorbaan van little people ligt onder de kast, verder ligt alles in de kist (schoolbus LP, vliegtuig LP, piratenschip LP, baby/peuterlaptops, kralenspiraal, wat teletubbies etc etc, er past echt megaveel in). De garage van LP staat in de berging want daar vonden ze niks aan, dat probeer ik over een half jaar wel weer. De ton met duplo staat in de gangkast en zodra ze daarmee uitgespeeld zijn gaat het meteen weer de gangkast in. Al het echte babyspeelgoed staat in de berging. Speelgoed wat ik ter afwisseling heb staat op de kast op onze slaapkamer. dat zijn 2 dozen waarvan één met nóg meer LP .
Dan heb ik ook nog 1 plank in de open kast voor al hun boeken en één plank in de dichte kast met verf, potloden, wasco en puzzels.

En de hele dag door ligt overal in huis de inhoud van die rieten kist. Ik stoor me er niet aan, soms laat ik ze meehelpen met opruimen en soms ook niet dan heb ik het zelf in een paar minuten allemaal weer de kist in geslingerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')