abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71941162
Hier gisteravond eens al het echte kleine babyspeelgoed opgeruimd. Resultaat: meneer heeft nog maar één volle rollerbox speelgoed wat hij echt leuk vindt

Dat valt mee

En bij ons staan er dus 3 rollerboxen onder de bank, dus er is weer ruimte tot aanwas
pi_71942025
Wij hebben zo'n witte trofast kast gekocht een tijd terug, met roze en witte bakken erin. Daar past een boel zooi in, maar nog steeds staan al die grote dingen (keukentje, poppenbuggy, winkelwagentje etc) echt grandioos in de weg.
Ze heeft ook nog een tafeltje en 2 stoeltjes, als ze gaat teken/kleien/verven moet ze dat daar doen. Maar toch, het blijft rommelig
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:29:08 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_71942135
Ik heb hier beneden 1 speelgoedkist en die gaat eigenlijk nauwelijks open. Verder staat alle zooi in de box of onder de box, op een tafeltje met twee stoeltjes na. Oja, en een grote auto.
In de schuur ligt nog een megagrote bal en de loopauto van Thies, maar verder valt het hier wel mee. Zijn slaapkamer heeft wat minder mogelijkheden op dit moment, maar dat komt ook door het heen en weer schuiven van de meubels en het verbouwen van de kamers, dus dat komt vanzelf weer. Zodra de kasten in de andere kamer staan kunnen Rubens kleren daarin en kan de commode van zijn kamer en kan zijn kast omgetoverd worden tot speelgoedkast
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 16 december 2009 @ 16:36:34 #79
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75693390
We zaten hier een beetje te dubben wat we moeten doen emt het opruimen.
We hebben een grote plastic doos van de Hema (inhoud 70L) waar alles in gemieterd wordt iedere avond.
Als madam zich aandient, krijgt eli een nieuwe hard plastic doos duplo, en dan kunnen we het kartonnen kreng weggooien. dan hebben we in de woonkamer staan:
1 grote opbergdoos van de hema, onder zo'n kritter tafel van ikea met 2 stoeltjes
2 hard plastic duplo dozen
1 speelgoedkeukentje (kado voor madam, maar daar kan eli ook prima mee uit de voeten. )

nu is het punt alleen dat we het idee hebben dat die grote doos nogal groot is. je moet echt graaien en grabbelen voordat je overal bij kunt.
hier schrijft een aantal mensen dat ze merdere kleine dozen hebben. worden die altijd open gemaakt, en s avonds weer ingeruimd?

hebben jullie mss ideeën voor andere mooie opbergers? trofast vinden we allebei afzichtelijk, en expedit is wat bulky voor in de woonkamer. gaan we wellicht wel in eli's kamer zetten, ipv de grote bak daar.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75700316
Huh redden jullie het met 1 (e-e-n!) krat Wij hebben hier 3 kratten van 31 liter staan (1 met duplo, 1 met kookspulletjes en 1 met de rest) en een rieten mand met boeken. Hoogste tijd om alles een flink uit te zoeken dus En ze gaan 's avonds niet dicht, maar alles gaat wel weer terug in de kratten zodat alles verder van de vloer is. En eens per 2 weken/maand zoek ik alles uit en gaat het weer in de juiste krat/mand.

Niet ideaal, maar ja... Liefst zou ik een eigen dressoirtje/kastje ofzo voor ze willen hebben waar alles in kan, maar ja dan zou ik eerst moeten verhuizen
  woensdag 16 december 2009 @ 19:58:25 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75701235
Ik heb hier Trofast kasten staan nu, ik vind ze ideaal
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 16 december 2009 @ 20:14:22 #82
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_75702013
Consumptiemaatschappij hè. Het is nooit genoeg.

Hier was de woonkamer ook aardig ingenomen door de kleine. In principe hebben we meer dan genoeg ruimte, maar ik vind het gewoon onzin. Hoeveel speelgoed heeft een kind nu écht nodig???? We hebben gekozen wat écht nodig is en de rest op Marktplaats geknald. Want wat is nu écht écht nodig?

Ook gaan we het duidelijk maken aan de cadeaugevers dat overtollig cadeaumateriaal op Marktplaats komt te staan (zoals sly aangaf).

Ik wil geen kind dat omkomt in het speelgoed wanneer het drie is en nergens meer waarde aan hecht omdat het zoveel heeft. Ook op die leeftijd moeten kinderen al leren dat niet altijd alles gekocht kan worden en dat ook speeldgoed een waarde heeft (ja, dat zie ik in mijn omgeving echt gebeuren: dat kinderen van 4 gewoon denken dat er een grote speelgoedboom is waar je het uit kan halen en vervolgens ook nergens meer tevreden mee kunnen zijn door de overvloed die ze hebben)...

Ergo, één gevulde kist is genoeg, ongeacht de leeftijd en het speelgoed is hier het motto. De rest gaat in opslag of weg!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_75702384
Ik heb 1 bak met duplo staan, verder her en der puzzels, pannetjes, boekjes, enz. Ik heb het een beetje opgegeven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75702752
Dit jaar hebben de richtlijnen met sinterklaas wel geholpen. We hadden een klein lijstje gemaakt met mogelijke kadootjes, en ze heeft gelukkig alleen een paar boekjes en een vormenstoofje gekregen. WE vierden dan ook wel maar een keer sinterklaas en hadden zelf al niets gekocht.

Qua opbergen is het nog geen groot probleem hier, maar ik ben wel al een beetje aan het kijken naar een leuk kastje en een leuke kist.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_75703308
Nou het probleem is bij ons ook een beetje ontstaan doordat mijn ouders veel van mijn oude speelgoed bewaard hebben. Linde heeft dus bv al een halve krat met Duplo dat ooit van mij is geweest. Zelfde met boekjes en ander speelgoed. Dus eigenlijk juist geen consumptiemaatschappij, maar recycle-en

En ze speelt eigenlijk regelmatig met alles dus tsja waarom zou ik dan dingen wegdoen?

Enneh die Marktplaats-regel is best makkelijk vol te houden als je kindje nog geeneens een half jaar is ja. Maar wat als opa/oma/neef/buurvrouw je oudere kindje iets geeft zonder dat eerst met jou te overleggen? Ja sorry schat ik begrijp dat je helemaal weg bent van je nieuwe pop, maar je hebt al zoveel, mama zet het even op marktplaats

Mijn vader vertelde laatst dat hij nog steeds een jeugdherinnering had dat ie van zijn zojuist gekregen schaarse sinterklaascadeautjes 1 dingetje moest uitkiezen om weg te geven aan de zielige kindjes. Die man is bijna 60 en dat weet ie nu nog! Laat mij mijn kind dan maar lekker "verwennen" en daarnaast leren dat speelgoed niet zomaar uit de lucht komt vallen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Stiemie op 16-12-2009 20:46:50 ]
pi_75703627
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:41 schreef Stiemie het volgende:
Nou het probleem is bij ons ook een beetje ontstaan doordat mijn ouders veel van mijn oude speelgoed bewaard hebben. Linde heeft dus bv al een halve krat met Duplo dat ooit van mij is geweest. Zelfde met boekjes en ander speelgoed. Dus eigenlijk juist geen consumptiemaatschappij, maar recycle-en

En ze speelt eigenlijk regelmatig met alles dus tsja waarom zou ik dan dingen wegdoen?

Enneh die Marktplaats-regel is best makkelijk vol te houden als je kindje nog geeneens een half jaar is ja. Maar wat als opa/oma/neef/buurvrouw je oudere kindje iets geeft zonder dat eerst met jou te overleggen? Ja sorry schat ik begrijp dat je helemaal weg bent van je nieuwe pop, maar je hebt al zoveel, mama zet het even op marktplaats

Mijn vader vertelde laatst dat hij nog steeds een jeugdherinnering had dat ie van zijn zojuist gekregen schaarse sinterklaascadeautjes 1 dingetje moest uitkiezen om weg te geven aan de zielige kindjes. Die man is bijna 60 en dat weet ie nu nog! Laat mij mijn kind dan maar lekker "verwennen" en daarnaast leren dat speelgoed niet zomaar uit de lucht komt vallen.
Ik wil het ook liever niet doen, natuurlijk, als ze straks wat groter is. Dus zal ik dit ook aan de cadeaugevers vertellen en ze voorleggen dat het haar meer verdriet doet iets te krijgen en dan weg te moeten doen, dan het niet eens krijgen.
Het kan toch niet zo zijn dat wij bepaalde dingen willen, en dat bijv oma's onze wensen gewoon naast zich neerleggen? En dat het dan aan mij is om dat maar te accepteren of mijn kind verdriet te doen?
pi_75703899
Nee dat vind ik ook, maar anderen zijn het daar dus gewoon soms niet mee eens of hebben het misschien niet eens door denk ik. Ik heb het deze sinterklaas ook redelijk binnen de perken kunnen houden, maar als ik 11x aangeef dat Linde graag duplo wil omdat ze daar veel mee speelt en dat mooi aansluit bij de rest van de duplo en ze krijgt toch van de sint een fisherprice kassa.... dan kan ik die moeilijk daarna op MP zetten toch? En dan komt er ook nog een opgestuurd cadeau van mijn broertje uit Amerika en een sint-cadeau van de opvang.

Bovendien zijn cadeaus die je zelf misschien helemaal niet leuk vindt of niet snel zal kopen soms wel net heel geslaagd voor je kindje. Linde speelt sinds sint dagelijks met haar kassa Dus het is wel een erg geslaagd cadeau (en ze kan er meteen mee leren dat je cadeautjes dus moet betalen )
pi_75704391
Er stond hier zo'n bankje van de Ikea waar van alles in zat en 2 kratten.
Maar omdat er nu een babytje komt (hoop ik ) staat er nu een box op de plek waar dat bankje stond. De 2 kratten staan er nog wel.
Bankje staat op haar slaapkamer en ook daar nog een krat met wat speelgoed.
Verder willen we nog een la uit de kast leegruimen. Maar goed.
Ik ruim sowieso 's avonds pas op, overdag is het dweilen met de kraan open.
pi_75704642
Beneden hebben we 1 keukenblokje en de stoffen ikea kist en alles wordt regelmatig opgeruimd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_75705382
Trofast kastje op de slaapkamer, is precies de juiste hoogte om wat onhandig spul zoals de treinbaan op uit te stallen.

In de woonkamer hebben we doorzichtige bakken van de Hema, kan je in diverse maten kopen en er zijn ook deksels te koop. Dat werkt prima voor het kleine spul. We hebben nu 12 bakken van diverse formaten voor al het speelgoed, al zitten in 4 bakken alleen maar auto's...

Werkt goed, al heeft meneer nu ontdekt dat hij een trap kan maken van diverse bakken en zo bij spullen in de kast kan komen waar hij eigenlijk niet bij mag en vanaf 2 gestapelde bakken op 1 bak springen geeft als resultaat dat de bak dan kapot gaat

Vandaag heb ik maar 12 keer de bak met auto's opnieuw hoeven in te pakken met een beetje hulp van meneer

Groot spul stopte ik altijd in het hok, maar daar staat nu ook al de glijbaan e.d. van voor de zomer, dat past niet meer en een kinderwagen staat al in de gang... ik heb nu zelfs dozen met speelgoed op mijn hobbyzolder staan

De kerstboom en de box van de baby nemen ook ruimte in waar normaal bakken met speelgoed stonden, die moet ik nu voor een kast stapelen...

Kortom, er is geen oplossing. Ik ben toch blij dat wij erg riant wonen en beiden (mijn vrouw en ik) een eigen hobbykamer van pakweg 30m2 per stuk hebben, daar kan je nog veel spul in opslaan als het moet. Als ik kleiner zou wonen zou ik het niet weten hoor. Onze kinderen krijgen bijna elke week wel een cadeau van de opa's, oma's, nichten en neven... en dat gaat al tijden zo. Oma wordt zelfs oma cadeautje genoemd......... en dat vindt ze nog leuk ook!
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:14 schreef Takkembah het volgende:
Ook gaan we het duidelijk maken aan de cadeaugevers dat overtollig cadeaumateriaal op Marktplaats komt te staan (zoals sly aangaf).
Dat vind ik maar vreemd. Dat zou ik nooit doen. Vind het ook niet kunnen. Als mijn kinderen cadeau's krijgen mogen ze het houden. Dat kan je toch niet gaan afpakken en verkopen?

Ze krijgen hier ook weleens troep van de Action wat snel kapot is en dan gaat het weg en soms hoop ik wel dat een stomme grote auto een keer kapot gaat, maar ik zou het nooit verkopen als mijn kinderen er niet mee uitgespeeld zijn.

En een maximum aan speelgoed heb ik ook niet, ik moet er niet aan denken. Ik bouw wel een kast boven als er te weinig ruimte is. Als ze ergens niet mee spelen berg ik het trouwens boven wel op.
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:36 schreef DaviniaHR het volgende:
trofast vinden we allebei afzichtelijk
De witte versie valt nog mee, maar die kast met bakken is zooo praktisch en de kids kunnen er zelf goed mee overweg, ik zou nooit meer zonder willen. Al staat hij wel op de slaapkamer en niet in de woonkamer in het zicht

[ Bericht 10% gewijzigd door willempjewever op 16-12-2009 21:42:32 ]
  woensdag 16 december 2009 @ 23:11:36 #91
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_75710250
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:27 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dat vind ik maar vreemd. Dat zou ik nooit doen. Vind het ook niet kunnen. Als mijn kinderen cadeau's krijgen mogen ze het houden. Dat kan je toch niet gaan afpakken en verkopen?

Ze krijgen hier ook weleens troep van de Action wat snel kapot is en dan gaat het weg en soms hoop ik wel dat een stomme grote auto een keer kapot gaat, maar ik zou het nooit verkopen als mijn kinderen er niet mee uitgespeeld zijn.

[..]

Ik zeg toch ook niet dat alles ongezien weggaat? Ik bedoel met overtollig, datgene waarmee niet tot nauwelijks mee wordt gespeeld. Als je kritisch kijkt, is dat echt wel redelijk wat. Onzin om dat te bewaren.

Neem mijn neefje, viert zijn verjaardag en krijgt van bijna iedereen niet één, maar meerdere cadeaus. Hij laat van de 20 dingen er ongeveer 18 al snel links liggen.
Nu heeft mijn zus wel een opbergprobleem, want de twee dingen waar hij heel de dag mee bezig is, zijn twee enorme tractors met aanhanger. Daar kan geen Ikeakast tegenop
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_75710407
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:27 schreef willempjewever het volgende:

En een maximum aan speelgoed heb ik ook niet, ik moet er niet aan denken. Ik bouw wel een kast boven als er te weinig ruimte is. Als ze ergens niet mee spelen berg ik het trouwens boven wel op.
Wij hebben geen boven. Wij wonen op ca 90 m2, hebben een grote slaapkamer voor onszelf en een kleine slaapkamer voor onze dochter. We wonen ruim genoeg, hoor, maar niet ruim genoeg om bergen speelgoed te hebben en ook nog eens een hoop op te bergen tot ze er wel mee kan/wil spelen. Als wij dus luid en duidelijk vragen om daar rekening mee te houden en bovendien wensen kenbaar maken voor kadootjes die wel kunnen met een verjaardag, dan verwacht ik dat men daar naar luistert. Doet men dat niet, dan mag men als Senna wat groter is, zelf uitleggen waarom ze een kadootje hebben gegeven dat ze weer mee terug moeten nemen.

Kom nou, het is ons huis, onze opvoeding, onze wensen voor ons kind, en ik verwacht dat men niet zomaar zijn eigen zin doet.
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2009 @ 00:23:28 #93
7074 moussy
kuttekop
pi_75712644
quote:
Op woensdag 16 december 2009 23:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij hebben geen boven. Wij wonen op ca 90 m2, hebben een grote slaapkamer voor onszelf en een kleine slaapkamer voor onze dochter. We wonen ruim genoeg, hoor, maar niet ruim genoeg om bergen speelgoed te hebben en ook nog eens een hoop op te bergen tot ze er wel mee kan/wil spelen. Als wij dus luid en duidelijk vragen om daar rekening mee te houden en bovendien wensen kenbaar maken voor kadootjes die wel kunnen met een verjaardag, dan verwacht ik dat men daar naar luistert. Doet men dat niet, dan mag men als Senna wat groter is, zelf uitleggen waarom ze een kadootje hebben gegeven dat ze weer mee terug moeten nemen.

Kom nou, het is ons huis, onze opvoeding, onze wensen voor ons kind, en ik verwacht dat men niet zomaar zijn eigen zin doet.

Dat ga je toch niet over de rug van je eigen kind uitvechten ik zou mijn kinderen daar nooit mee opzadelen, dat vecht ík dan wel uit, maar ik ga mijn kinderen niet inzetten om op het gevoel van een ander te laten spelen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 17 december 2009 @ 08:55:14 #94
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_75717090
Dus als iemand iets met liefde voor jouw kind heeft uitgezocht wat níet op jouw lijstje stond, dan gooi je het weg en laat je je kind later verhaal halen? Lijkt me logisch ja
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_75717595
Wij hebben in de woonkamer een kleine witte expedit-kast staan met roze manden erin, die ligt vol met speelgoed, knuffels, boekjes, puzzels etc. Dan staat er nog een keukentje, poppenbuggy, poppenstoeltje etc in de kamer. Een grote bak met duplo en er slingeren gemiddeld 6 barbies, 4 knuffels en 3 poppen rond in de kamer.

Boven op de kamer van de oudste staat een trofast met roze en witte bakken erin, met speelgoed. Een tekenbord en een speelgoedmand. Op de kamer van de jongste staat een kist met knuffels en babyspeelgoed. (en dozen met te klein geworden kleding). De rest staat in een open kast in haar kamer en ligt in de commode. In de badkamer staat een plastic bak met badspeelgoed en barbies die altijd mee in bad moeten. En dan vind ik in onze slaapkamer ook nog wel regelmatig iets aan speelgoed.

Ik vind het wel best, het is duidelijk te zien dat er kinderen wonen hier in huis en ik maak me er niet druk om. Als ik wel eens bij andere mensen kom, die ook kinderen hebben en ik zie hoe strak en netjes het daar is, dan ben ik heus wel eens jaloers. Maar dat is altijd weer snel over.

Wat andere mensen mijn kinderen geven, maakt mij niet uit. Ik geef wel door wat ze graag willen hebben, maar wat ik daar van vind doet er niet zo toe. Ik kan wel vinden dat mijn oudste dochter met 8 barbies er genoeg heeft, maar als zij dat zelf niet vindt....tja.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_75718953
Natuurlijk ga ik het niet over de rug van mijn kind uitvechten. Maar mijn kind heeft er nu nog geen weet van, en nu is het tijd om de mensen een beetje op te voeden. Het gaat me ook niet om een barbie meer of minder of wat boekjes, maar 3 loopfietsjes, een keuken, ene garage en weet ik wat voor grote toestanden kan hier gewoonweg niet. Geen ruimte. En aangezien er eens letterlijk gezegd is dat wij er niets mee te maken hebben wat er wordt gegeven, probeer ik ze nu een klein beetje op te voeden.

Het mag van mij hier een puinhoop zijn, dat interesseert me niet. En anderen mogen haar best kadootjes geven, maar niet iedere week en niet veel te groot.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:10:11 #97
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75719339
Ik denk dat overleg altijd wel handig is, gebeurt hier iig wel met de feestdagen en verjaardag etc.
En gewoon af en toe waar echt niet mee gespeeld wordt na een half jaar wordt dat eruit gevist, en daar maak ik of een ander blij mee, of het gaat via via naar de voedselbank.
Maar zomaar iets weg gooien /verkopen wat net verkregen is zou ik ook niet kunnen hoor.

Ik snap deels miss_sly wel, mijn ruimte is ook niet super veel heb geen zolder, maar daarvoor dus die trofast kasten gehaald.
En dingen als een speeltentje oid, die komen zo eens a twee ker per week uit de kast hier, zetten we het samen in elkaar. en wordt het die zelfde avond opgeruimd.

Tuurlijk krijgt ze ook wel eens dingen waarvan ik denk moet dat nu ?
Maar bedenk dan bij mezelf, het komt van een goed hart, beter verwend als verwaarloosd.
En voor een ander zal het misschien als een huishouden van jan steen overkomen als ze aan het spelen is, maar ik denk dan maar ze is een kind, ze speel graag ermee.
In een geval van iets (drie)dubbel hebben? dan zeg ik wel eerlijk dat heeft ze al, heb je de bon nog dat we het omruilen naar iets wat ze wel kan gebruiken.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75719444
hmmm grote dingen inderdaad, dat is niet erg handig opbergtechnisch gezien.
Maar ik ga de visite niet allemaal vertellen wat ze moeten kopen hoor.
Als ze ernaar vragen, prima, dan vertel ik wel wat Meike (of Lars maar die speelt nog niet) leuk vindt, maar als ze zelf wat willen uitzoeken, prima.
Zo heeft Meike nu wel tig kleurboeken, maar die komen vanzelf wel op.

Ik vind het soms een beetje doorslaan allemaal, dat de ouders moeten bepalen wat een kind krijgt.
Zo moesten wij mijn neefje laatst spullen van Thomas de trein geven... nou daar hou ik dus niet van he. Dat ons wordt opgelegd wat we moeten kopen. Dus dan doe ik dat ook niet.
Er zijn genoeg andere dingen wat een jongen van 3 leuk vindt. Dus van ons kreeg hij een gereedschapskoffer met inhoud.
Maar ondertussen hebben ze het wel geruild in de winkel voor iets van Thomas de trein....erg vind ik.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75719617
Ja als het al driedubbel is, lijkt het me logisch dat je er iets van zegt. Maar verder lijkt het me een heel mooi bedacht iets dat gewoon niet echt haalbaar is zodra je kind het zelf gaat snappen.

Mensen geven gewoon graag dingen aan kinderen en denken er echt niet bij na of het handig is, of het is wat jij bedacht had en of je het wel kwijt kan. (Iemand een idee waar ik een driewieler met duwstang, een houten bakfiets, een poppenwagen en een houten loopfietsje kwijt moet op in een appartement van 80m2 ) En zodra je kindje beseft dat het iets krijgt, kan je het gewoon niet meteen zonder blikken en blozen weer wegdoen. En dan nog maar te zwijgen over de cadeaus waar je al helemaal geen invloed op hebt zoals sinterklaascadeaus die ineens bij oma in de schoen zijn gekomen als je op visite komt of cadeaus die ze bij de kinderopvang krijgen.

Ik dacht "vroeger" altijd dat Linde alleen met educatief houten speelgoed ging spelen. Waarom komt ze nu dan regelmatig met een enorme roze zonnebril, roze hello-kitty-wegwerptelefoon en roze handtas langslopen?
pi_75719791
of een verenboa die je door het hele huis terugvindt....maar ze speelt er graag mee...
"i sie lof joe beeeeeeeeeeeeeebie" (k3 op z'n Meikes)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')