abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:48:06 #76
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50503970
Ik zat laatst in de trein van a'dam naar ehv..
En daar ter hoogte van de voetbalvelden, net voorbij station beukenlaan, lag een schoen op het spoor...
pi_50504017
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:42 schreef Iago het volgende:

[..]

Nu doe je net of je alleen maar bedoeld dat je 'zwak' alleen maar relateerd aan een gebrek aan capaciteiten. okay, fine with me (hoewel totaal nutteloos om dat dan te vermelden). Maar in je eerste post zei je "Iedereen is vrij om te doen wat ie wil, dus zelfmoord is ook iets dat gedaan wordt."
Dus je spreekt jezelf toch ergens tegen.
Ik snap de tegenstrijdigheid niet, leg eens uit.
What do you think?
pi_50504043
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:47 schreef amaranta het volgende:
Ik vind je ongelovelijk sterk Brownie.
Waarom worden mensen die geen zelfmoord plegen opgehemeld? Ik vind het volstrekt normaal om geen zelfmoord te plegen. Er zijn genoeg mensen die op een andere manier hun problemen oplossen.
pi_50504129
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:47 schreef JamesBrownie het volgende:

Zo bedoel ik het ook niet, was sarcastisch bedoeld, ik wilde zo normaal mogelijk overkomen, maar ging te ver.
Dat had ik ook wel door.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:52:28 #80
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50504153
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:49 schreef Heldopsokken het volgende:

[..]

Waarom worden mensen die geen zelfmoord plegen opgehemeld? Ik vind het volstrekt normaal om geen zelfmoord te plegen.
??? Jij mij niet begrijp???

Ik vind het knap dat ze er helemaal alleen bovenop is gekomen. Dat ze, dat inzicht had, waar hier al de hele tijd over wordt gesproken. Dat ze niet de zwakke schakel was. Dat ze op het spoor stond en de trein voorbij zag rijden ipv de trein met open armen te ontvangen...

Ja ik hemel haar op omdat ze het niet gedaan heeft. Wat moet ik zeggen. Brownie vieze slet ga terug naar het spoor en ga alsnog daar op de rails liggen? Jij verdient het leven niet?

Ze heeft zelf de keuze genomen om het niet te doen. Super toch!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:52:33 #81
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50504159
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:47 schreef amaranta het volgende:
Ik vind je ongelovelijk sterk Brownie.
Dank je. ik word verlegen als mensen dat zeggen, vooral ook omdat ik dat zelf helemaal niet vind.
Uiteindelijk was het niet mijn kracht , het was gewoon een keuze tussen (voor mij) twee kwaden, en ik heb toevallig de goede keus gemaakt, ik had mijn leven zoals het nu is, niet willen missen.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:53:59 #82
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50504214
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:52 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja ik hemel haar op omdat ze het niet gedaan heeft. Wat moet ik zeggen. Brownie vieze slet ga terug naar het spoor en ga alsnog daar op de rails liggen? Jij verdient het leven niet?
Ik moest lachen
Beetje ongepast
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:54:24 #83
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_50504225
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:41 schreef artificial het volgende:
Ik vind zelfmoord zwak.
Zelfmoord is de ultieme opoffering voor omstanders.

Het getuigd juist niet van zwakheid maar van een sterkte die een persoon heeft. Jezelf om zeep helpen is nog best een lastig karweitje waarbij zowel lichaam als geest tegenspreken.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:54:55 #84
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50504249
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:53 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik moest lachen
Beetje ongepast
eigenlijk meen ik het ook..
pi_50504278
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:05 schreef artificial het volgende:
Iemand die zelfmoord pleegt vind ik zwak, omdat niet het geduld opgebracht kan worden om op dat ene moment te wachten dat het zonnestraaltje weer door komt. Iemand die sterker is kan wachten en het zonnestraaltje verdubbelen. Bij de een duurt het langer dan bij de ander...maar eens komt het straaltje. Dat is het leven.
Je kan het zaakje ook omdraaien.
Wanneer jij je goed voelt, het zonnestraaltje je leven berijkt, dan denk je toch ook niet 'ohnee, over een half jaartje ga ik me misschien weer enorm kut voelen'. Mensen die serieus aan zelfmoord denken, denken niet wat er over een jaartje gaat gebeuren, maar denken over nu. Daarbij duurt elke minuut enorm lang als je je echt héél slecht voelt. Hopen dat je er na een half jaartje vanaf bent is dus ook niet echt positief...

Ik heb zelf de zelfmoord-gedachtes meegemaakt (gelukkig geen echte pogingen). Ik begrijp dus 100% dat mensen zelfmoord willen plegen. En als iemand je vertelt dat ie zelfmoordgedachtes heeft, dan heeft hij hulp nodig en ziet hij jou als vertrouwenspersoon. Dan heeft hij zeker geen behoefte aan 'wat een flauwe kul'...
blaat
pi_50504331
Het blijft een lastige kwestie. Je kunt het niet zomaar egoïstisch noemen, want het is als nabestaande in dat geval even egoïstisch om van iemand te verlangen dat hij blijft leven voor jou.
De manier waarop zelfmoord wordt gepleegd valt wel erg te betwisten...
Allejezus
pi_50504381
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Ook jou gun ik een paar maanden depressie, dan lul je wel anders.
Inderdaad een mooie mogelijkheid om ze het duidelijk te maken.
Toch zou ik het m'n ergste vijand niet gunnen. Depressie is volgens mij erger dan de dood.
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:31 schreef artificial het volgende:
Als ik een paar dagen depressief ben..vind ik mezelf ook zwak...net zo goed.
Het is maar wat je depressief noemt.
blaat
pi_50504408
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:49 schreef artificial het volgende:

[..]

Ik snap de tegenstrijdigheid niet, leg eens uit.
Als je beperkt bent (door een handicap, een depressie, etc.) dan ben je dus niet vrij om te doen wat je wil.
pi_50504412
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:44 schreef PDOA het volgende:

[..]

Ik neem het ze alleen kwalijk dat ze al die gevoelens hebben opgekropt ipv er met iemand over te hebben gepraat. Praten kan soms erg opluchten, en wellicht tot een andere beslissing leiden. Jammer dat zij dit niet hebben ingezien, en hun problemen hebben 'overgedragen' naar hun naasten en familie, want die moeten maar gissen waarom hij/zij deze beslissing heeft genomen. Ja, dat vreet aan je. Dag en nacht. En ja, het is inderdaad zielig voor mij en de nabestaanden, want wij zitten er nu mee in onze maag. Maar dat kan ik niet egoistisch noemen. Niet van mijn kant in ieder geval.
In het topic begin staat, het schuldgevoel waar diegene boos over is :
ik voel me nu kut want ik denk nu was ik er maar vaker langsgeweest en dat schuldgevoel is terecht ,denk daar maar eens over na!
Dat is egoisme nml.
Je kut voelen omdat iemand zichzelf het leven beroofde omdat jij je schuldig voelt..
hehe
Ga eens wat vaker langs bij je vrienden, wees eens wat belangstellender?!
Denk dat dit de issue is hier.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:58:58 #90
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50504414
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:57 schreef Juzme het volgende:
Het blijft een lastige kwestie. Je kunt het niet zomaar egoïstisch noemen, want het is als nabestaande in dat geval even egoïstisch om van iemand te verlangen dat hij blijft leven voor jou.
De manier waarop zelfmoord wordt gepleegd valt wel erg te betwisten...
Precies!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:59:03 #91
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50504418
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

eigenlijk meen ik het ook..
Dat weet ik, maar de manier waarop je het brengt getuigt van een enorm sarcasme en daar houd ik wel van.
pi_50504430
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:52 schreef amaranta het volgende:

[..]

??? Jij mij niet begrijp???

Ik vind het knap dat ze er helemaal alleen bovenop is gekomen. Dat ze, dat inzicht had, waar hier al de hele tijd over wordt gesproken. Dat ze niet de zwakke schakel was. Dat ze op het spoor stond en de trein voorbij zag rijden ipv de trein met open armen te ontvangen...

Ze heeft zelf de keuze genomen om het niet te doen. Super toch!
Ik begrijp het inderdaad niet dat mensen die net niet voor de trein springen als geweldig worden gezien. Ik vind het overdreven. Mensen die al ver door tijd hun problemen oplossen vind ik een stuk sterker. Verder vind ik het inderdaad geweldig dat ze er is(waarom niet).
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:00:49 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50504478
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:59 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar de manier waarop je het brengt getuigt van een enorm sarcasme en daar houd ik wel van.
kom maar eens wat vaker langs in het ehv topic, je bent van harte welkom hoor
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:01:29 #94
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50504498
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:59 schreef Heldopsokken het volgende:

[..]

Ik begrijp het inderdaad niet dat mensen die net niet voor de trein springen als geweldig worden gezien. Ik vind het overdreven. Mensen die al ver door tijd hun problemen oplossen vind ik een stuk sterker. Verder vind ik het inderdaad geweldig dat ze er is(waarom niet).
ik zou willen dat net zoals brownie, mijn broer hier nog was om te zeggen: ik heb het toch niet gedaan...
i
pi_50504543
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:01 schreef amaranta het volgende:

[..]

ik zou willen dat net zoals brownie, mijn broer hier nog was om te zeggen: ik heb het toch niet gedaan...
i
Ik ook. Ik had nog liever gehad dat jouw broer zijn problemen met jou had besproken en op basis daarvan had besloten om niet voor de trein te springen.
pi_50504564
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:01 schreef amaranta het volgende:

[..]

i
............
he bah wat triest weer...sterkte!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_50504631
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:59 schreef Heldopsokken het volgende:

Volgens mij zit hier iemand naar complimentjes te vissen.

Jij bent óók sterk, hoor, Heldopsokken.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:05:53 #98
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50504635
Soms sta ik op het station, en dan bekijk ik een naderende trein, dan denk ik. Jezus, hemeltjelief, je moet echt lef hebben om zo'n gevaarte over je heen te durven krijgen. Die voorkant is enorm...
Ik kan me er dus helemaal nisk bij voorstellen.
Ik probeer me regelmatig in te denken hoe mijn broer daar op het spoor of naast het spoor of waar dan ook heeft gestaan en besloten heeft om dat te doen. Ik vraag me dan af. Hoe stond hij daar, wat ging er door hem heen. Stond hij er met zn rug naar toe of keek hij de dood in de ogen.
En, ik kan er niet over nadenken want ik blokkeer dan. Maar hij, hij stond er wel. En hij is er nu niet meer. Was hij nog maar hier. Had hij maar kunnen denken. Over een half jaar gaat het beter, en ik weet dat hij wel soms aan de toekomst dacht want hij wilde zn rijbewijs gaan halen, een paar weken later nadat hij dit zei (over zn rijbewijs) was hij dood. Zn depressie was dus sterker dan een of ander toekomstbeeld...
pi_50504647
Natuurlijk is zelfmoord zwak en egoistisch. Zoals eerder gezegd is in feite elke keuze egoistisch. Sommige mensen hechten echter meer aan hun omgeving dan dat anderen doen. Hun motivatie daarvoor is echter hetzelfde, het een is voor hen meer voordelig dan het ander.

Je kunt mij niet wijsmaken dat een zelfmoordenaar niet weet dat hij anderen om zich heen kwetst. Het is het ergste dat je je omgeving kunt aandoen. Alleen was voor die persoon op dat moment het voordeel van dood zijn groter dan te blijven leven voor anderen.

Het is zwak, omdat het de weg van de minste weerstand is. Behalve dat hij/ (of zij) verlost is van welk lijden dan ook, hij zal ook niet zien wat hij aanricht bij anderen. En hoe hard en onrechtvaardig het ook is, indien de daad voortkomt uit een aandoening: Aandoeningen maken mensen zwak(ker).
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:09:15 #100
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50504752
Het is dat de brief van mijn broer te persoonlijk is om hier te posten. Maar de hele brief ging over ons. Hij wist wel degelijk wat hij ons aandeed. Maar toch, toch verkoos hij de dood. Dat maakt hem geen egoist. ZOals ik al zei, ik respecteer zijn keuze. Ik vind het enorm kut dat hij er niet is. Maar hij heeft die keuze zelf gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')