abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:18:43 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50502924
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:17 schreef PDOA het volgende:

[..]

Tsja. Zo zie ik het niet. Constant herinnerd worden aan zo'n gebeurtenis vind ik geen vorm van egoisme eerlijk gezegd.
Jij betrekt anders wel alleen maar op jezelf, wel eens afgevraagd hoe die maat van je zich voelde toe ie die trein kopte?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:19:43 #52
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50502965
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij betrekt anders wel alleen maar op jezelf, wel eens afgevraagd hoe die maat van je zich voelde toe ie die trein kopte?
grapje mode...hij had vast hoofdpijn.... grapje mode uit..
pi_50503116
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:43 schreef wonderer het volgende:

[..]

Alsof je nog zin hebt om daarop te hopen. Als het al zo lang slecht gaat, waarom zou het over een half jaar ellende dan ineens weer goed gaan?

Waarom mag zelfmoord niet maar euthanasie wel? Geldt ondragelijk lijden alleen voor lichamelijke pijn?
ja ook lekker dubbel dan..
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_50503126
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:10 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik vind het een prachtige onderbouwing echt waar. Maar daar zit het probleem juist net. Die mensen hebben een blokkade en kunnen niet vooruit denken. DIe denken niet. Hmmm laat ik het even uitstellen want misschien voel ik me over een half jaar beter. Nee die mensen denken. Het gaat NU kut en dat gaat nooit over. Sterker nog, zoals mijn broer schreef. "ik heb altijd al dood gewild". NOu ik geloof echt niet dat mijn broer 17 jaar lang heeft overwogen te willen sterven...hoe lang hij nog moeten wachten? 10 jaar? Wachten tot ie een vrouw en kinderen had? Zijn moment was daar... hij koos...
Precies, ik heb ook weleens kut momenten en dan denk ik...ik heb ook altijd pech.
Dat altijd gevoel is een gevoel van dat moment. Tuurlijk is het niet altijd. Maar daar denk je dan niet aan.

Wat wel altijd in me aanwezig is, is levenskracht om ook die momenten te doorstaan. Iemand die dat niet heeft vind ik zwak.

Iemand met zo'n blokkade vind ik dus zwak.
What do you think?
pi_50503279
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:05 schreef artificial het volgende:

[..]

Iedereen maakt eens traumatische gebeurtenis mee. Iedereen verliest eens een dierbare in zijn leven.
Iedereen heeft kut momenten dat je niet meer weet waar je het zoeken moet. Maar zo heeft ook iedereen zijn goede momenten, heeft iedereen weleens een lach om zijn mond en voelt een stukje van geluk. De een heeft dat meer, de ander heeft dat meer.

Dat is nou eenmaal het leven. Het leven is niet altijd hetzelfde, gevoelens zijn niet altijd hetzelfde en mensen zijn niet altijd hetzelfde.

Iemand die zelfmoord pleegt vind ik zwak, omdat niet het geduld opgebracht kan worden om op dat ene moment te wachten dat het zonnestraaltje weer door komt. Iemand die sterker is kan wachten en het zonnestraaltje verdubbelen. Bij de een duurt het langer dan bij de ander...maar eens komt het straaltje. Dat is het leven.
En waarom kan die persoon niet het geduld opbrengen? Is dat door iets wat binnen of buiten zijn beheersing ligt? Je gebruikt 'zwak' is een moreel oordeel, wat dus zou impliceren dat jij denkt dat die persoon voor de volle 100% kiest om geen geduld op te brengen, terwijl hij gevoelsmatig zich er wel 100% toe zou kunnen zetten.
Of denk je dat externe factoren ook doorslaggevend zijn (zoals zijn genen)? In dat geval wordt de persoon dus beperkt door dingen waar hij beperkte invloed op heeft. Dan valt er ook niets te kiezen. Dan blijft nog alleen de Darwinistische definitie van 'zwak' over.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:28:49 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50503284
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:24 schreef artificial het volgende:

[..]

Precies, ik heb ook weleens kut momenten en dan denk ik...ik heb ook altijd pech.
Dat altijd gevoel is een gevoel van dat moment. Tuurlijk is het niet altijd. Maar daar denk je dan niet aan.

Wat wel altijd in me aanwezig is, is levenskracht om ook die momenten te doorstaan. Iemand die dat niet heeft vind ik zwak.

Ook jou gun ik een paar maanden depressie, dan lul je wel anders.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:30:32 #57
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50503352
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:09 schreef Heldopsokken het volgende:

[..]

Interessante post. Heb je ook een bron. Ik ben wel benieuwd.
Ik ben zelf de bron.
Ik had een hekel aan mezelf en kon me nniet voorstellen dat andere mensen me mochten.
Ik heb me jaren depressief gevoeld, zo erg dat ik ook overwoog er een eind aan te maken, er was niemand die me zou missen, het zou voor de mensen om me heen gemakkelijker zijn, ze zouden natuurlijk wel verdrietig zijn, maar het verdriet dat ik ze nu aandeed, was veel erger.
Ik was heel ver weg, de helft van de tijd wist ik niet eens wat ik deed, alles ging op de automatische piloot, ik kan me ook bijna niets herinneren van die tijd.
Ik zorgde niet of nauwelijks voor mezelf, uit bed komen was een ramp, als ik wat at, was het friet of gewoon een blik bonen, koud.
Echt, iedereen zou beter af zijn zonder mij. Mensen maakten zich zorgen om me, maar ik zei dat alles goed was, deed of alles goed was, maakte grapjes, had sex, zoop me van de wereld af, gewoon, wat iedereen deed...

De enige reden dat ik niet dood ben, is dat ik niet zeker was. Ik stond bij het spoor en twijfelde, toen was de trein voorbij.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:31:13 #58
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50503372
quote:

Ik ga wel eens door m'n enkel. Dan loop ik even moeilijk. Maar ik heb altijd het vermogen om daar door heen te komen en een week later loop ik weer hard. Gehandicapten die altijd in een rolstoel zitten doen dat niet. Die vind ik zwak.

Depressie is een aandoening. Die tast je dusdanig aan in je functioneren dat je niet zo even weer doorgaat. Volgens mij begrijp jij de serieusheid van een echt depressieve periode niet. Er zijn tal van psychische aandoeningen die echt heel serieus zijn, en die tot zelfmoord kunnen leiden. Dat heeft niets met zwakte te maken - tenzij je b.v. ook gehandicapten 'zwak' vindt (maar dan houdt de discussie wel een beetje op).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_50503376
quote:

[..]

Ja het is natuurlijk niet ff een moment dat je je kut voelt en daardoor jezelf maar voor de trein gaat werpen... Tis gewoon, lijkt mij, een opstapeling van allerlei dingen. Las hier laatst es iemand zn sig: "Don't criticize what you don't understand, you never walked in that man's shoes" - Elvis Presley . Die komt hier wel van toepassing
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_50503395
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ook jou gun ik een paar maanden depressie, dan lul je wel anders.
Iemand die maanden depressief is vind ik ook zwak.....blijft hetzelfde......

Als ik een paar dagen depressief ben..vind ik mezelf ook zwak...net zo goed.
What do you think?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:32:58 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50503439
Brownie!
Wat ontzettend openhartig. Voel je je nu weer helemaal top?
pi_50503440
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vaak genoeg.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:35:02 #63
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50503518
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:31 schreef artificial het volgende:

[..]

Iemand die maanden depressief is vind ik ook zwak.....blijft hetzelfde......

Als ik een paar dagen depressief ben..vind ik mezelf ook zwak...net zo goed.
zwak? zwak?
defineer zwak eens voor me
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:37:02 #64
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50503580
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:32 schreef amaranta het volgende:
Brownie!
Wat ontzettend openhartig. Voel je je nu weer helemaal top?
Ja.

pi_50503607
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:31 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik ga wel eens door m'n enkel. Dan loop ik even moeilijk. Maar ik heb altijd het vermogen om daar door heen te komen en een week later loop ik weer hard. Gehandicapten die altijd in een rolstoel zitten doen dat niet. Die vind ik zwak.

Depressie is een aandoening. Die tast je dusdanig aan in je functioneren dat je niet zo even weer doorgaat. Volgens mij begrijp jij de serieusheid van een echt depressieve periode niet. Er zijn tal van psychische aandoeningen die echt heel serieus zijn, en die tot zelfmoord kunnen leiden. Dat heeft niets met zwakte te maken - tenzij je b.v. ook gehandicapten 'zwak' vindt (maar dan houdt de discussie wel een beetje op).
Ook gehandicapten vind ik zwak ja. De sterkere houden de zwakkere in stand.
Dat is het leven.

Maar jullie associeren mijn term zwak met negatief. Wellich moet ik de term zwak operationaliseren...
What do you think?
pi_50503630
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:37 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ja.

Heb je meteen na dat moment je leven omgegooid?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:40:34 #67
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50503709
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:37 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ja.

Ik vind het super van je. Ik hoop dat het zo blijft.
Ik heb altijd gedacht dat iemand het wil het vroeg of laat toch doet. Jij hebt het roer om weten te gooien en ikhoop dat je 'een natuurlijke dood' mag sterven.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:40:56 #68
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50503721
Nee, maar wel vrij snel. Het ging gewoon niet meer.
pi_50503756
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:30 schreef JamesBrownie het volgende:

Mensen maakten zich zorgen om me, maar ik zei dat alles goed was, deed of alles goed was, maakte grapjes, had sex, zoop me van de wereld af, gewoon, wat iedereen deed...
Euh, ik niet hoor.
quote:
De enige reden dat ik niet dood ben, is dat ik niet zeker was. Ik stond bij het spoor en twijfelde, toen was de trein voorbij.
Dat is dan wel weer mooi.
pi_50503757
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:37 schreef artificial het volgende:
[..]
Ook gehandicapten vind ik zwak ja. De sterkere houden de zwakkere in stand.
Dat is het leven.

Maar jullie associeren mijn term zwak met negatief. Wellich moet ik de term zwak operationaliseren...
Nu doe je net of je alleen maar bedoeld dat je 'zwak' alleen maar relateerd aan een gebrek aan capaciteiten. okay, fine with me (hoewel totaal nutteloos om dat dan te vermelden). Maar in je eerste post zei je "Iedereen is vrij om te doen wat ie wil, dus zelfmoord is ook iets dat gedaan wordt."
Dus je spreekt jezelf toch ergens tegen.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:46:29 #71
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50503909
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:40 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik vind het super van je. Ik hoop dat het zo blijft.
Ik heb altijd gedacht dat iemand het wil het vroeg of laat toch doet. Jij hebt het roer om weten te gooien en ikhoop dat je 'een natuurlijke dood' mag sterven.
Dat is alweer negen jaar geleden.

Ik heb een besluit genomen toen en daar kom ik niet op terug, ik mocht mezelf niet zoals ik toen was en ik kan niet leven als ik een hekel aan mezelf heb, het was dus: of zorgen dat ik geen hekel meer aan mezelf had, of doodgaan.
Ik heb geen hulp gehad, omdat ik mezelf ook zwak vond en niet wilde dat iemand wist dat ik zwak was.
Dat was onzin natuurlijk.
pi_50503922
Sommige zitten zo serieus diep in de put. Die zien geen redenen omverder te leven. Dan kan zelfmooord een reden zijn om er een eind aan te maken. Andere grijpen naar drank of drugs. Maar komen daardoor nog dieper in de problemen. Uiteindelijk zul je er zelf bovenop moeten komen. Het is wel zeer treurig maar of het egoistisch is. Dat vind ik niet.
pi_50503940
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:35 schreef amaranta het volgende:

[..]

zwak? zwak?
defineer zwak eens voor me
Zwak in deze is niet in staat zijn om een kracht op te brengen om iets te bewerkstelligen.
Een gehandicapte die de kracht niet heeft te lopen, vanwege een fysieke afwijking, vind ik zwak.
Iemand die zelfmoord pleegt en de kracht niet meer heeft te willen leven, vind ik zwak.
Iemand die depressief is, vanwege een gemis van serotonine in de hersenen, vind ik zwak.

Dus het gaat me niet om de reden waarom iemand zwak is, maar het gaat me om het gemis van een levenskracht.
What do you think?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:47:31 #74
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50503945
Ik vind je ongelovelijk sterk Brownie.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:47:48 #75
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50503957
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:41 schreef the_mind het volgende:

[..]

Euh, ik niet hoor.
Zo bedoel ik het ook niet, was sarcastisch bedoeld, ik wilde zo normaal mogelijk overkomen, maar ging te ver.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')