Leiwakabessy en Koevermansquote:Op maandag 18 juni 2007 09:46 schreef ruud_fr het volgende:
misschien bevestigt ie wel meteen de komst van Hofland, Gio en Makaay
Hij had onlangs toch verlengd tot 2011?quote:Op maandag 18 juni 2007 09:50 schreef Snatsie het volgende:
Steeds meer clubs zijn geintereseerd in Drenthe. Als hij nog 2 goede wedstrijden speelt op het jeugd WK dan is de kans groot dat clubs een bod op hem uitbrengen. Bij welk bedrag vinden jullie dat Feyenoord Drenthe moet laten gaan?
Gewoon niet.quote:Op maandag 18 juni 2007 09:50 schreef Snatsie het volgende:
Steeds meer clubs zijn geintereseerd in Drenthe. Als hij nog 2 goede wedstrijden speelt op het jeugd WK dan is de kans groot dat clubs een bod op hem uitbrengen. Bij welk bedrag vinden jullie dat Feyenoord Drenthe moet laten gaan?
Als er echt 10 tot 15 clubs geintereseerd zijn in Drenthe dan gaat er echt wel tegen elkaar opgeboden worden. En als er al 25 mil betaald word voor ene Nani die totaal niets heeft laten zien....quote:Op maandag 18 juni 2007 09:53 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Gewoon niet.
En het is trouwens allemaal veel te voorbarigAlsof clubs 15 miljoen of meer gaan betalen voor een speler die 1 goed jeugd EK speelt... En voor minder doe je zo'n speler nooit weg natuurlijk.
Drenthe blijft gewoon nog minimaal een jaar (en stel dat we Europees halen), misschien wel 2.
Ik denk dat Nani van een iets ander kaliber is als Drenthe. Ondanks dat hij een slecht EK speelde.quote:Op maandag 18 juni 2007 09:55 schreef Snatsie het volgende:
[..]
Als er echt 10 tot 15 clubs geintereseerd zijn in Drenthe dan gaat er echt wel tegen elkaar opgeboden worden. En als er al 25 mil betaald word voor ene Nani die totaal niets heeft laten zien....
Je moet niet alles geloven wat je leestquote:Op maandag 18 juni 2007 09:55 schreef Snatsie het volgende:
[..]
Als er echt 10 tot 15 clubs geintereseerd zijn in Drenthe dan gaat er echt wel tegen elkaar opgeboden worden. En als er al 25 mil betaald word voor ene Nani die totaal niets heeft laten zien....
Hoe durf je, om Harry zomaar in dat rijtje te zetten.quote:Op maandag 18 juni 2007 10:01 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven wat je leest![]()
Een club is al "geinteresseerd" als t zegt dat die of gene goed voetbalt... 10 tot 15, geloof je het zelf? En die gaan al helemaal niet tegen elkaar opbieden voor ene Drenthe.
Als ze 25 bieden dan mogen ze Drenthe, Charisteas, Lucius en Castelen van me meenemen![]()
ok ok, die mag gratis wegquote:Op maandag 18 juni 2007 10:03 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Hoe durf je, om Harry zomaar in dat rijtje te zetten.![]()
quote:Net zoals heel veel anderen ben ik absoluut niet blij met het aanstellen van Bert van Marwijk. Wat mij betreft is hij absoluut ongeschikt om de uitdagingen die er nu zijn het hoofd te bieden. Hiervoor heb ik een aantal redenen.
Ten eerste denk ik niet dat Van Marwijk in staat is de verdeeldheid in de selectie op te lossen en er weer een hecht collectief van te maken. Die scheuring in de selectie is begonnen in de periode dat hij coach van Feyenoord was. Toen al bestond de selectie uit twee kampen die elkaar zowel in de beslotenheid van de kleedkamer als (later) openlijk via de media over en weer verwijten maakten. Van Marwijk heeft destijds alleen kunnen toekijken hoe de breuk groter en groter werd, met alle gevolgen van dien, zoals het vroegtijdige vertrek van Robin van Persie, nog lang voordat diens grote belofte ook maar een beetje ingelost was.
Ten tweede was Van Marwijk niet in staat een goed functionerende ploeg neer te zetten. Onder Van Marwijk is de trend van volstrekt onnodig puntverlies tegen kleine ploeg ingezet. Vooral de laatste twee jaar zat er geen enkele lijn in het spel, en sleepte de ploeg zich over het veld. Als je de gehele vier jaar beschouwt kan je alleen maar constateren dat Van Marwijk niets heeft weten op te bouwen. Het jaar voor zijn vertrek moest er gerenoveerd worden, en het jaar na zijn vertrek ook. Vandaar dat ik absoluut niet geloof dat Van Marwijk in staat zal zijn met de huidige selectie in de beperkte financiële middelen van dit moment te bouwen aan een ploeg die Feyenoord weer naar de top van de eredivisie te brengen. Destijds is de grote neergang na de UEFA Cup winst ingezet onder Van Marwijk.
Ten derde waren de trainingen Van Marwijk net als die van Koeman veel te slap. Ook Van Marwijk had er een handje van de spelers vrij te geven na weer nodeloos puntverlies. Voetbal is nu eenmaal een spel wat uithoudingsvermogen vergt, en voor topvoetbal moet je topfit zijn. De basis voor die fitheid dient op de trainingen te worden gelegd, en dat gebeurt niet als je alleen maar met de bal traint, en spelers voortdurend vrijaf geeft. Ook besteedde Van Marwijk veel te weinig tijd aan dode speelmomenten: Feyenoord kreeg veel te veel tegentreffers uit dode spelmomenten, en de indirecte vrije trappen en corners die Feyenoord mee kreeg leverden meestal balverlies op. Alleen de directe vrije trappen van Van Hooijdonk waren fantastisch, maar die oefende dan ook zelf na de training dagelijks op zijn vrije trappen.
Ten vierde is Van Marwijk een angsthaas die in plaats van de jeugdopleiding te gebruiken (die destijds fantastisch draaide) koos voor het halen van oude spelers in verband met hun ervaring. Wat nu precies de toegevoegde waarde was van de ervaring van Alfred Schreuder, Gerard de Nooijer, Peter van der Berg, Mauricio Aros, Ferry de Haan en al die andere spelers die niet goed genoeg waren is me nooit duidelijk geworden. Ook is het bijzonder vreemd dat Anthony Lurling als basisspeler keer op keer mocht falen terwijl Van Persie (en trouwens ook Leonardo) niet verder kwam dan de bank. Sowieso golden er voor jonge spelers hele andere normen dan voor oude spelers. Patrick Paauwe mocht week na week slecht spelen zonder enige consequentie, terwijl spelers als Kalou bij ieder balverlies direct op forse kritiek konden rekenen. Ik hou mijn hart vast nu Feyenoord het vooral van talenten als Vlaar, Ekramy, Drenthe, Bruins, De Guzman, Slory en Wijnaldum moet hebben. Want in de rest van de selectie zit bar weinig voetbal.
Ten vijfde houdt Van Marwijk onder alle omstandigheden vast aan hetzelfde elftal. Zo heb ik me week na week kunnen ergeren aan Anthony Lurling, die hoewel volkomen ongeschikt, in twee seizoenen tijd tot 57 wedstrijden kwam. Wel zag Van Marwijk (als enige) altijd progressie, en, als het weer eens misging, uitdagingen. Maar tot veranderingen heeft dit nooit geleid. Koeman was weer het andere uiterste, met zijn voortdurende aanpassingen. Maar een gulden middenweg zou fijn zijn. Van Marwijk leek helemaal niets te geven om het feit dat spelers als Paauwe en Lurling week na week slecht speelden. Ze speelden toch elke week weer. Ook is hij bijzonder onzorgvuldig omgesprongen met Shinji Ono die zelfs in oefenwedstrijden tegen amateurs altijd moest spelen, ondanks het feit dat de Japanse bondscoach hem tien keer per jaar naar Japan liet vliegen. Van Marwijk en die bondscoach hebben samen Ono fysiek naar de knoppen geholpen. Zijn wisselbeleid was bovendien dramatisch, altijd te laat, en bovendien vaak verkeerd.
Ik ben ook bepaald niet gelukkig met het hernieuwd aanstellen van Van Marwijk. Ik hoop er het beste van, en wil hem best een kans geven. Maar op basis van het verleden ben ik zeer sceptisch of Van Marwijk de juiste coach is. Ik hoop dat hij bij Borrussia een hoop heeft bijgeleerd.
Vind ik niet, Het zal niet allemaal kloppen maar de algehele strekking van het verhaal vind ik redelijk overeenkomen met hoe ik het ook voelde.quote:Op maandag 18 juni 2007 11:03 schreef Keltie het volgende:
Ik vind het veel gelul.
quote:Op maandag 18 juni 2007 10:50 schreef EnactedChaos het volgende:
Dit stuk beschrijft erg goed het gevoel dat ik ook bij van Marwijk heb...
[..]
ik ook!quote:....
Ik hoop dat hij bij Borrussia een hoop heeft bijgeleerd
Gelukkig heb je nu ook gezien wat het effect is van elke week een andere opstelling te hebben. Verder vind ik het een beetje krom om een redenatie te volgen die aan de ene kant zegt dat hij niets aan een breuk doet en aan de andere kant probleemjongens als van persie en leonardo aanpakt (via disciplinaire maatregelen).quote:Op maandag 18 juni 2007 11:06 schreef EnactedChaos het volgende:
Vooral het altijd maar laten staan van sommige spelers, daar werd je toch helemaal gek van. En dan sommige spelers 45 min. warm laten lopen om ze er vervolgens 3 min. voor tijd in te brengen.
En de bekende handdoekquote:Op zondag 17 juni 2007 23:30 schreef Siemerink het volgende:
Dat weet ik, erg jammer.
Gerard Meijer is de laatste... Die man mag echt nooit weg en moet maar ingebalsemd & opgebaard worden met zijn magische spons naast hem op de bank in de dug-out.
quote:Warm welkom voor Van Marwijk bij Kuip
ROTTERDAM - Bert van Marwijk heeft maandagmiddag bij De Kuip een warm welkom gekregen van een flinke groep supporters van Feyenoord. De nieuwe coach van de Rotterdamse volksclub kreeg bij aankomst een bos bloemen in zijn handen gedrukt en enkele goedbedoelde adviezen mee.
„De zweep erover, Bert!”, riep een vrouw. „Welkom thuis. Het allerbeste en hou je goed”, klonk het uit andere monden eveneens welgemeend.
De bruinverbrande Van Marwijk, die tussen 2000 en 2004 al vier seizoenen trainer was van Feyenoord, reageerde opgewekt op het Rotterdamse onthaal. Hij stapte even uit zijn auto om een praatje te maken met de veelal oudere fans en om enkele handen te schudden. „Ik zie jullie dadelijk nog wel”, zei hij voordat hij de poort van De Kuip binnenreed.
Van Marwijk wordt maandagmiddag omstreeks 13.00 uur officieel gepresenteerd bij Feyenoord. De 55-jarige trainer heeft een contract voor twee seizoenen in De Kuip getekend.
Gio komt niet, en dus Makaay ook niet.quote:Op maandag 18 juni 2007 13:40 schreef Freudie het volgende:
Zojuist op Radio Rijnmond:
Van Bronckhorst neem vanavond een beslissing. Als hij naar Feyenoord gaat, dan komt Makaay ook....
Inderdaad zeg, wat een jankzak.quote:Op maandag 18 juni 2007 11:34 schreef Happel het volgende:
Wat een gejank in dat artikel.
Inderdaad.quote:Op maandag 18 juni 2007 11:34 schreef Happel het volgende:
Wat een gejank in dat artikel.
Biseswar vind ik echt drie keer niks tbqfhquote:Op maandag 18 juni 2007 13:45 schreef Maikalo het volgende:
We moeten niet vergeten dat we aankomend seizoen ook weer de beschikking hebben over Biseswar. Niet dat dat alles is, maar als die zijn talent en goede vorm vind kon het ook wel eens wat worden denk ik.![]()
Zou wel een opsteker zijn als Makaay en Gio morgen samen met een Feyenoord shirt in de hand op de foto staanquote:Op maandag 18 juni 2007 13:55 schreef BobbyHill het volgende:
Van Bronckhorst zou een hele nuttige speler zijn. Heb alleen nooit begrepen wat clubs als Arsenal en Barcelona met hem moeten. Vind hem geen uitzonderlijk goede speler, maar wel erg constant. Met Makaay haal je gewoon pure wereldklasse binnen. Zou toch wel een domper zijn als ze allebei niet komen.
quote:Van Marwijk hoeft Perez niet meer
18 juni 2007
Bert van Marwijk zit niet te wachten op de komst van Kenneth Perez naar Feyenoord. Naar verluidt heeft Feyenoord met Ajax al een akkoord bereikt over de transfersom voor de aanvaller, maar Perez heeft aangegeven liever naar PSV te gaan. En met die houding heeft hij weinig te zoeken in de Kuip, vindt Van Marwijk.
"Als hij naar PSV wil, moet hij dat doen", zegt de coach. "Ik vind altijd dat iemand die naar Feyenoord komt, ook graag voor Feyenoord moet willen spelen."
Over andere potentiële aanwinsten liet Van Marwijk zich niet uit. "Wel heb ik voldoende aanwijzingen dat er een team komt waar ik achter sta." Volgens interim-manager Peter Vogelzang richt Feyenoord zich alleen op de zogenaamde 'A-spelers'. "Spelers die wij nu halen, moeten geroutineerd en goed zijn. Het valt niet mee om dergelijke spelers te halen, maar we hebben er alle vertrouwen in dat het gaat lukken. Maar zolang er niets rond is, doen we hier verder geen mededelingen over."
quote:"Als hij naar PSV wil, moet hij dat doen", zegt de coach. "Ik vind altijd dat iemand die naar Feyenoord komt, ook graag voor Feyenoord moet willen spelen."
Vergeet Hofland en Koevermans nietquote:Op maandag 18 juni 2007 14:07 schreef don-diablo het volgende:
Stel je voor zeg.. Makaay en Gio uit de helicopter (met Bruins en Slory o.a.)
Maarrrrr we hebben wel veerkracht getoond! Dus ja, okee.quote:Op maandag 18 juni 2007 14:03 schreef Snatsie het volgende:
Lekker Bertje! Zo'n uitgesproken mening heb ik Koeman in 2 jaar tijd nog niet zien doen.
Maar Oké
Oké
Ja Oké
Maar Oké
![]()
Als mijn vriendinnetjes het vroeger uitmaakten in groep 8, riep ik ook altijd dat ik haar toch niet meer hoefdequote:Op maandag 18 juni 2007 14:03 schreef Snatsie het volgende:
Lekker Bertje! Zo'n uitgesproken mening heb ik Koeman in 2 jaar tijd nog niet zien doen.
toen riep je zeker: "Ik vind altijd dat iemand die mijn vriendinnetje is, ook graag mijn vriendinnetje moet willen zijn", en ben je sinds groep 8 vrijgezel?quote:Op maandag 18 juni 2007 14:19 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Als mijn vriendinnetjes het vroeger uitmaakten in groep 8, riep ik ook altijd dat ik haar toch niet meer hoefde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |