Waar denk je dat het geld voor de bijstand vandaan komt? Uit grootmoeders naaimandje?quote:
Tja, nadat Golfer een foto van mij poste, kan ik hem ook net zo goed als avatar nemen.quote:
Het is natuurlijk onzin om nu de discussie op te starten wie voor de kosten opdraaien.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar denk je dat het geld voor de bijstand vandaan komt? Uit grootmoeders naaimandje?
De WAO is altijd een werknemersverzekering geweest, waarvoor dus alleen werknemers premie betalen en waar je alleen als (ex-)werknemer aanspraak op kunt maken.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Met dank aan de vakbonden en overheid die de WAO verkankerd hebben.
Niemand zegt dat je niet kan werken als je in een rolstoel zit, maar er zijn wel meer vormen van invaliditeit/chronische ziekte dan dat. Iemand die in een rolstoel zit omdat zijn benen verlamd zijn maar verder volledig functioneert zal gewoon moeten solliciteren net als ieder ander, het enige verschil is dat de werkgever aanspraak kan maken op subsidie i.v.m. aanpassing werkplek o.i.d.quote:Waarom zou je niet kunnen werken als je in een rolstoel zit?
Die werken al! Hierboven en in andere topics is minstens 134 keer geroepen dat uitkeringstrekkers maar sociale taken moeten gaan vervullen als compensatie voor hun uitkering. Hoe wou je het werk dat mantelzorgers, vrijwilligers in verzorgingstehuizen etc. doen dan noemen!?quote:Ik zie niet in waarom die niet kunnen werken.
Kortom, het wordt opgebracht door de ondernemers, net als jou salaris.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is natuurlijk onzin om nu de discussie op te starten wie voor de kosten opdraaien.
Alles, maar dan ook alles wordt door iedereen tezamen betaald hier in Nederland.
Ik draag als werknemer mijn steentje bij en ook een werkgever draagt zijn steentje bij.
Ik verdien het voor mijn werkgever en mijn werkgever verdient het voor mij.
Maar het gezeik "ik draag meer bij dan jou" is kansloos.
En dat is precies waar Fastmatti op aan stuurde...
Het gaat helemaal niet om die ernstig zieken en invaliden man!quote:Op zondag 17 juni 2007 15:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
- ernstig zieken (die geen ZW of WAO hebben; dit is namelijk alleen als je gewerkt hebt)
- invaliden (die geen WAO of Wajong hebben)
- mantelzorgers (die overigens niet eens de tijd hebben om die 13 weken weg te gaan)
- etc.
We hebben elkaar nodig. Werknemers kunnen niets zonder werkgevers en andersom.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kortom, het wordt opgebracht door de ondernemers, net als jou salaris.
Daar gaat ook om. Absoluut.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om die ernstig zieken en invaliden man!![]()
Je was me net voor... Natuurlijk is het een evenwicht. Ondernemers hebben dat geld dat ze uitgeven ook ooit binnengekregen, er van uit gaande dat ze het niet zelf drukken.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
We hebben elkaar nodig. Werknemers kunnen niets zonder werkgevers en andersom.
Als jij erin gelooft dat alles wordt opgebracht door ondernemers dan zit er iets scheef in je pinda.
Dan kan je ook stellen: alles wordt opgebracht door klanten want die betalen aan de werkgevers.
Oh... Ik ben klant dus ik breng alles op...
Niemand, ik ook niet, zal bezwaar hebben dat ernstig zieke mensen en zwaar invaliden niet hoeven te solliciteren en gewoon naar het buitenland mogen indien mogelijk.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Daar gaat ook om. Absoluut.
Die horen namelijk ook tot de groep die in de bijstand zit en géén solicitatieverplichting meer hebben.
Mijn oom (heeft MS) behoort tot zo'n geval.
En ook die groep mag géén 13 weken weg volgens de oude regelgeving.
En mensen die in de bijstand zitten zonder verplichtingen ook maar te proberen te gaan werken kosten alleen maar geld.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als jij erin gelooft dat alles wordt opgebracht door ondernemers dan zit er iets scheef in je pinda.
Dan kan je ook stellen: alles wordt opgebracht door klanten want die betalen aan de werkgevers.
Daar gaat het dus wel om, want de groep waarop jij doelt heeft geen vrijstelling van de sollicitatieplicht, en de bovengenoemde groep welquote:Op zondag 17 juni 2007 15:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om die ernstig zieken en invaliden man!![]()
Goed, dan zijn we het eens.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niemand, ik ook niet, zal bezwaar hebben dat ernstig zieke mensen en zwaar invaliden niet hoeven te solliciteren en gewoon naar het buitenland mogen indien mogelijk.
Het gaat erom dat er ook zogenaamd 'onbemiddelbare' mensen zijn die feitelijk niets mankeren maar zich gewoon zo onmogelijk maken dat men om er van af te zijn ze maar in dit potje duwt.
Nee, want die klanten worden weer betaald door, je raadt het al, ondernemers.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zie mijn bovenstaande reactie.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En mensen die in de bijstand zitten zonder verplichtingen ook maar te proberen te gaan werken kosten alleen maar geld.
Oh nee? Ik wel hoorquote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:30 schreef Kwezel het volgende:
13 weken. Wat dus neerkomt op 13 x 5 = 65 werkdagen. Zoveel vakantie heeft een werkend persoon met een fulltime baan niet eens.
Jij bent echt te dom voor woorden. Je bent niet in staat om de economie als één geheel te zien.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nee, want die klanten worden weer betaald door, je raadt het al, ondernemers.
Wie hebben er de afgelopen 200 jaar voor alle innovatie gezorgd en wie hebben deze gefinancierd?quote:Op zondag 17 juni 2007 15:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Jij bent echt te dom voor woorden. Je bent niet in staat om de economie als één geheel te zien.
Geheel belangeloos uiteraard. Zeker niet om er zelf beter van te wordenquote:Op zondag 17 juni 2007 15:44 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wie hebben er de afgelopen 200 jaar voor alle innovatie gezorgd en wie hebben deze gefinancierd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |