quote:NIJMEGEN - Ward Teunissen uit Nijmegen heeft zijn gymnasiumdiploma gehaald met negen tienen en daarnaast nog eens vijf negens. Dat heeft zijn school laten weten. De 17-jarige Nijmegenaar wil buschauffeur worden.
Johan Westra
"Zo'n hoge eindlijst hebben we hier nog nooit gezien", aldus Tons Janssen, conrector en secretaris eindexamen van de Nijmeegse Scholen Gemeenschap Groenewoud. Of Ward de hoogste cijfers van Nederland heeft, is nog niet bekend.
Dubbeldekker
De school is beretrots op de eindlijst van haar scholier en regelde vrijdag voor Ward een dubbeldekker, waarin hij zelf achter het stuur mocht zitten om zijn klas rond te rijden. Ward: "Ik heb al sinds mijn vijfde iets met bussen. Een vriendin van mijn moeder was toen al buschauffer. Een grote bus besturen is gewoon geweldig."
Voor de opleiding tot chauffeur moet Ward wachten tot hij 21 jaar is. "Ik ga dus eerst natuurkunde studeren. Ik moet toch iets te doen hebben in de tussentijd, en het is handig voor als het in de buswereld niet mocht lukken."
Ward zegt dat hij natuurlijk wel iets voor zijn cijfers gedaan heeft, maar dat hij niet mikte op een nominatie voor beste examenkandidaat van Nederland
Als die gast lekker buschauffeur wil worden, wordt ie toch lekker buschaufeur?quote:Buschauffeur ...my god...wat zonde
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:48 schreef JackHerrer het volgende:
Natuurkunde studeren om iets te doen hebben in de tussentijd!
Je moet toch wat te doen hebbenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:47 schreef T1andonly het volgende:In de tussentijd even natuurkunde studeren
Ja, tuurlijk, helemaal mee eens. Maar toch vind ik het zonde. Zulke gasten moeten onderzoek doen naar kanker ofzo, niet rondje gaan rijden in een bus.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:49 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als die gast lekker buschauffeur wil worden, wordt ie toch lekker buschaufeur?
Ik maak nooit dolletjesquote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:53 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik dacht dat Lidl de boel zat te fucken maar op Nu.nl staat t gewoon ook
Mja, das dan ook wel weer zo.quote:Ja, tuurlijk, helemaal mee eens. Maar toch vind ik het zonde. Zulke gasten moeten onderzoek doen naar kanker ofzo, niet rondje gaan rijden in een bus.
Waarom zonde ? Omdat ie een beroep kiest wat ie graag wilt ?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:46 schreef BobRooney het volgende:
Buschauffeur ...my god...wat zonde
Hopelijk mag hij chauffeur worden in Amsterdam-West
Ik quote mezelf even, want deze opmerking is eerder langsgekomenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom zonde ? Omdat ie een beroep kiest wat ie graag wilt ?
quote:Ja, tuurlijk, helemaal mee eens. Maar toch vind ik het zonde. Zulke gasten moeten onderzoek doen naar kanker ofzo, niet rondje gaan rijden in een bus
Alleen omdat ie Teunissen van achternaam heetquote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:07 schreef manny het volgende:
Wat een held !
Normaal op een gymnasium hoor.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:01 schreef zoalshetis het volgende:
14 vakken, dat is toch ook best flink meer dan normaal? of niet?
best veel, uit hoeveel vakken kan je dan kiezen?quote:
Daar zit ook Latijn, Italiaans etc bij hé. Al die talen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
best veel, uit hoeveel vakken kan je dan kiezen?
maar uit hoeveel vakken kunnen ze kiezen, of is dat er dan niet bij?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:19 schreef Leia het volgende:
[..]
Daar zit ook Latijn, Italiaans etc bij hé. Al die talen.
In mijn tijd kon je alleen een keuze maken uit 3 pakketten: alpha, bèta of gamma. Je kon helaas niet zeggen dat je het alpha pakket met één vak uit het bèta pakket wilde doen. En ik zou moeten opzoeken hoeveel vakken het precies waren per pakket, maar 14 klinkt me niet vreemd in de oren.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Ik heb ook gewoon 14 vakken gedaan, is volgens mij normaal.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb op de vrijeschool gezeten en daarmee vwo gehaald. was toch net ff iets anders. we konden ons trouwens na schooltijd vrijwillig opgeven voor latijn. wat ik op een paar blauwe maandagen heb gedaan. nauwelijks iets blijven hangen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:24 schreef Misstique het volgende:
[..]
In mijn tijd kon je alleen een keuze maken uit 3 paketten: alpha, bèta of gamma. Je kon helaas niet zeggen dat je het alpha pakket met één vak uit het bèta pakket wilde doen. En ik zou moeten opzoeken hoeveel vakken het precies waren per pakket, maar 14 klinkt me niet vreemd in de oren..
Je bedoelt (oud) Grieks.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:19 schreef Leia het volgende:
Italiaans
u is psycholoog?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:27 schreef ScudRaket het volgende:
Dit kan niet iemand anders zijn die zijn gevoel voor eigenwaarde niet op waarde kan schatten. Anders wordt je geen buschauf en ga je al helemaal niet twijfelen of het daar wel lukt. Kortom qua intelligentie scoort deze knaap wel hoog, qua interactiviteit scoort hij bijzonder laag. Het stereotype stuudje idee, namelijk wel slim zijn, maar geen sociale vaardigheden hebben.
Dan maar een zeventje gemiddeld. Daar kom je vaker verder mee mits je de sociale vaardigheden wèl bezit.
bronquote:Woon samen met moeder (48) en broer (19). School denk ik binnenkort na 6 jaar te kunnen verlaten
Die gast is er wel rijp voor.quote:
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:27 schreef ScudRaket het volgende:
Dit kan niet iemand anders zijn die zijn gevoel voor eigenwaarde niet op waarde kan schatten. Anders wordt je geen buschauf en ga je al helemaal niet twijfelen of het daar wel lukt. Kortom qua intelligentie scoort deze knaap wel hoog, qua interactiviteit scoort hij bijzonder laag. Het stereotype stuudje idee, namelijk wel slim zijn, maar geen sociale vaardigheden hebben.
Dan maar een zeventje gemiddeld. Daar kom je vaker verder mee mits je de sociale vaardigheden wèl bezit.
Moet alleen nog ver- voor.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:14 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind zijn voornaam ook uitstekend passen.
Ik begrijp jouw reactie, maar van de andere kant: als hij er nou gelukkig van wordt?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:48 schreef Leia het volgende:
Heb je je gymnasium cum laude afgemaakt wil je fucking buschauffeur worden!!
In mijn tijd was 7 vakken de standaard voor het examenjaar. Dus dan is 14... best veel.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:01 schreef zoalshetis het volgende:
Ach, hij loopt gewoon een beetje te jennen. Hij gaat straks gewoon studeren, schat de kans dat ie dan na afloop van zijn ongetwijfeld mega-ingewikkelde scriptie zegt: en toch word ik buschauffeur!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:21 schreef dvr het volgende:
Die jongen moet toch eens met een dekaan gaan praten over zijn beroepskeuze. Als hij na zijn studie nou gewoon hoogleraar aan Princeton wordt, kan hij van zijn eerste maandsalaris een prachtige bus kopen en er in zijn vrije tijd overal mee rondcrossen.
Idd, met zo'n cijferlijst zou ik niet aan een baan als buschauffeur denkenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:21 schreef dvr het volgende:
Die jongen moet toch eens met een dekaan gaan praten over zijn beroepskeuze. Als hij na zijn studie nou gewoon hoogleraar aan Princeton wordt, kan hij van zijn eerste maandsalaris een prachtige bus kopen en er in zijn vrije tijd overal mee rondcrossen.
Zo hey, de één is ergens gemiddeld beter in, dús moet ie dat compenseren door ergens anders slecht in te zijn.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:45 schreef RoodWitBlauw het volgende:
wat een held:
ik wil buschauf worden!
waarschijnlijk is ie motorisch niet in orde, daar ie helemaal geen gevoel heeft om een voertuig te kunnen besturen...
Dit was iig bij iemand in mijn klas, IQ van 150, maar een bal vangen??![]()
Is nu anders met de tweede fase, je hebt nu veel meer vakken.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
In mijn tijd was 7 vakken de standaard voor het examenjaar. Dus dan is 14... best veel.
Ik weet niet hoe het systeem nu in elkaar zit.
die je overigens in de 4e en 5e klas al afsluit. Je doet gewoon examen in 7 vakken, en hebt dan al 5 afgesloten. *ik tenminste wel 2 weken geledenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:55 schreef Toeps het volgende:
[..]
Is nu anders met de tweede fase, je hebt nu veel meer vakken.
ah joh, hij gaat ook minimaal 2 studies doen in die 3 jaarquote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:17 schreef EricT het volgende:
[..]
die je overigens in de 4e en 5e klas al afsluit. Je doet gewoon examen in 7 vakken, en hebt dan al 5 afgesloten. *ik tenminste wel 2 weken geleden*
mwah.. zo iemand doet dat even erbij joh..quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:37 schreef Chrrris het volgende:
Tering he!
In de tussentijd even natuurkunde studeren om uiteindelijk buschauffeur te worden![]()
Dat hij kan leren heeft hij wel bewezen.![]()
Nouja, misschien is buschauffeur naar Spanje wel ideaal voor een theoretisch natuurkundige om betaald 8 uur per dag te kunnen nadenken.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:43 schreef MaGNeT het volgende:
Misschien was dat "ik wil buschauffeur worden" wel een grapje dat hij vaker maakt en is het door de media opgepikt als een serieuse beroepskeuze.
zo iemand studeert er het een en ander bij, gewoon als hobby, en tegen de tijd dat die eindelijk die bus mag besturen ergert die zich zo aan de files dat die even en passant een of ander wonder van technisch vernuft bedenkt als anti-zwaartekracht oidquote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:22 schreef Gia het volgende:
Deze jongen kan altijd later nog wat met zijn opleiding gaan doen.
Respect.![]()
Interactiviteit, he.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:30 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Knappe analyse op basis van een krantenbericht.
maar je snapt toch wel dat dat meer over jou zegt, dan over hem?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:27 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, met zo'n cijferlijst zou ik niet aan een baan als buschauffeur denken
Ik ook.. Gewoon doen wat je leuk vind.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:52 schreef koemleit het volgende:
Ik vind het een held als ie echt busschauffeur wordt, en gewoon gaat doen wat ie leuk vind en niet naar andere luisterd
Ik dacht ook meteen aan iets autistisch, maar goed, dat is ook een fiep van mij.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:23 schreef liesell het volgende:
mn eerste gedachte: Asperger > superintelligent en fascinatie voor 1 bepaald onderwerp erbij, bussen.
maar goed, dat is supertesnel geoordeeld en totaal ongepast van me.
Wordt wel vrolijk van zoeen bericht op een of andere manier.
Hij is in ieder geval niet statusgevoelig.
ik had er 2 jaar geleden 16quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:01 schreef zoalshetis het volgende:
waanzinnige gast. denk dat ie wel wat eigenaardig is, maar dat zijn de meeste knappe bollen.
ook heel erg geestig dat de meesten zouden zeggen: "ach als ik nu niet studeer, kan ik altijd nog buschauffeur worden".
Ik heb liever dat ie z'n gedachten bij het besturen van die bus houdt.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:21 schreef __________ het volgende:
[..]
Nouja, misschien is buschauffeur naar Spanje wel ideaal voor een theoretisch natuurkundige om betaald 8 uur per dag te kunnen nadenken.
Wel grappig dat wat hij zegt ook vaak zo was bij ons. Ik zat in een gymnasiumklas en de slimsten van de klas konden vaak niet eens fatsoenlijk rennen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:32 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zo hey, de één is ergens gemiddeld beter in, dús moet ie dat compenseren door ergens anders slecht in te zijn..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maaiveldcultuur
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |