Foto's!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:18 schreef Svyatagor het volgende:
Strrummend..
Iemand een Squier Tele kopen?
Heb niet echt goeie, zal ik binnenkort even maken, maar dit is een vage:quote:
Ik gok dat het een verkapte tvp van 'em wasquote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:26 schreef Deansensitized het volgende:
Prijs!
Mjaquote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:03 schreef Deansensitized het volgende:
Kijk, dat is goed nieuws!
Maarja, Feedbeun kennende...
Oh, ok. Wel een hele sneaky danquote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:31 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik gok dat het een verkapte tvp van 'em was
Ik heb me gain altijd vrij laag staan op mijn amp bij me tele. Omdat ie nogal rommelig wordt als er veel gain in zit (iets van 3-4 is wel de max, meestal op 1,5). Denk dat t ook aan me amp ligt. Ook is het brug element dan niet meer zo tele achtig. Maar iig, ff kijken als me nieuwe amp er is of ze nog te koop staanquote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:00 schreef Cynic het volgende:
niks aan de hand![]()
*kuch*
Ja best wel ongeloofelijk, is echt een prima gitaartje. Heb net even wat geluidjes ervoor aangepast, dan scheurt-ie toch ook wel behoorlijk. Moest alleen wat meer distortion erbij doen omdat ik normaal gesproken een erg droog geluid heb. Afwerking is ook prima, alleen dat ene fretje helemaal bovenaan dus. Zal over een tijdje eens proberen wat foto's/een filmpje te maken
Je slaghand beweeg helemaal nietquote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:51 schreef Cynic het volgende:
okay, even een snel filmpje geprobeerd met de cam in mijn laptop. Da's helemaal niks dus. En ik heb ook geen kabeltje om mijn mic goed aan te sluiten dus ook de microfoon van mijn laptop
Ik doe het nog wel een keer fatsoenlijk en dan ook wat clean enzo.
Dit was al mijn aangepaste distortion, niet mijn 'normaal' distortion
http://www.youtube.com/watch?v=YPzEdfYYNQs
Open dirretjesquote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:48 schreef ikheetmartijn het volgende:
@Svyatagor: gave Gibson LP trouwens
heeft die HK ook trouwensquote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:16 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik doelde op een brug met van die vintage zadels (die ik zelf ongeloofelijk vet vind)
[afbeelding]
Nope, die van mij heeft gewoon zes van die strat-achtige zadeltjes.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:16 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik doelde op een brug met van die vintage zadels (die ik zelf ongeloofelijk vet vind)
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:31 schreef VaderJacob het volgende:
Schijnt dat er hier op fok ook een aantal gitaristen rondhangen die zich hebben afgescheiden met een eigen topic![]()
Akoestische gitaristen topic
Zodra je meer wil dan in je eentje spelen zal dat vast wel, maar op een kwart open kreeg ik al klachten vanuit de babykamer , dus voor mij is het nu precies goedquote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:31 schreef SNArky het volgende:
Ik ben ook in het bezit van een Micro Cube, prima veelzijdig ampje, maar soms mis ik toch wel volume
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:14 schreef punkjunk het volgende:
http://media.putfile.com/memo4 Yeah, de kwaliteit heeft de wensen over maar met zulke muziek hou ik me bezig dus.
Yep. Da's geen vooroordeel, da's een kwestie van budget. Hoewel groter niet altijd beter is, is een mooie buizenbak met een of meer goeie 12 inch speaker zekers te verkiezen boven een instap transistorversterker. Tsja.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:34 schreef sound-storm het volgende:
misschien een vooroordeel, maar klinken die kleine amps niet veel minder dan eentje met een beetje meer kast, spekaer en vermogen?
Pas op wat je zegt hieroquote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:34 schreef sound-storm het volgende:
misschien een vooroordeel, maar klinken die kleine amps niet veel minder dan eentje met een beetje meer kast, spekaer en vermogen?
Ja tuurlijk klinkt dat beter, maar weet jou budget immers nietquote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:34 schreef sound-storm het volgende:
maar................................das........................punk!.................quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:14 schreef punkjunk het volgende:
http://media.putfile.com/memo4 Yeah, de kwaliteit heeft de wensen over maar met zulke muziek hou ik me bezig dus.
Johquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
maar................................das........................punk!.................
Nouja, maximaal 400 euro ongeveer.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:00 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja tuurlijk klinkt dat beter, maar weet jou budget immers niet
Als je geld hebt voor een 50 watt buizencombo moet je dat doen natuurlijk![]()
Maar die Cube's klinken zeker niet zo klein als dat ze eruit zien hoor.
jtm's 300 zitten op max 400. Voor 350 vindt je ze ook. Ze zijn in 2x10" en in 1x12" . Je kan natuurlijk ook 2x10" doen en dan een 1 (of 2x) 12" cab er bij doenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:06 schreef sound-storm het volgende:
[..]
Nouja, maximaal 400 euro ongeveer.
De goedkoopste buizenamps zie ik overal rond de 700 euro, zoals bijvoorbeeld de Fender Blues deluxe. Misschien dat die 2e hands wel goedkoper zijn, maar dat zal niet zo veel schelen denk ik.
ja, en spreekt het je aan?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
maar................................das........................punk!.................
Klopt, het zijn meer crunch-versterkers, beetje overstuurd clean. Wel mooi hoor, luister maar naar de Beatles en R.E.M., bijvoorbeeld. Maar dik scheuren kun je er niet echt mee.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:19 schreef punkjunk het volgende:
Ik heb em wel es gezien in de winkel! Ziet er goed uit hoor. Vox is één van die merken die mij niet aanspreekt. Wat voor geluid zit daar in? Echt een vette scheur kun je er zeker niet uithalen?
Ohja de beatles speelde er natuurlijk op. Wel vind ik het stijlvolle versterkersquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Klopt, het zijn meer crunch-versterkers, beetje overstuurd clean. Wel mooi hoor, luister maar naar de Beatles en R.E.M., bijvoorbeeld. Maar dik scheuren kun je er niet echt mee.
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:10 schreef Cynic het volgende:
Brian May anyone?
Nee. Zie Led Zeppelin I.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:34 schreef sound-storm het volgende:
Hij zal de muziek wel niet mooi vinden.quote:
Wat staat nou hard, en wat staat zacht?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:20 schreef Honky het volgende:
Hey ik had al een tijdje geleden in het Gitaristen topic gepost dat mn gitaar raar deed. Het kwam er op neer dat het geluid uiterst zwak uit mn versterker kwam. Aan de kabel ligt het niet want ik heb meerdere geprobeerd. Als ik nu echte rprobeeer te spelen hoor ik veel ruis staat hard) en zacht mn gitaar. Als ik echter op de uitschakelaar druk is het geluid opeens heel even goed (halve seconde, dan is ie uit) Iemand advies?
Hij is geheelonthouder.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:23 schreef Deansensitized het volgende:
Ja sorry, vind de stijl, sound en muziek van hem helemaal niks
Verder wel sympathieke kerel hoor.
ik dacht dat ' ie juist een Guiness-drinker was.quote:
12 inch buizen? Grote dingenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:45 schreef sound-storm het volgende:
De Fender FM212R had ik al wel vaker gezien, lijkt me wel goede versterker toe, ik heb hem alleen nog nooit gehoord.
De Fender Blues Junior lijkt me ook wel gaaf![]()
Een 15 watt , 12 inch buizenamp
Lekker geluid, netjes gespeeld ookquote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:44 schreef Svyatagor het volgende:
Check, Undertow van Tool.
http://www.youtube.com/watch?v=rZ1VXww0eBA
Thanks.quote:
Klinkt goed zeg!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:20 schreef --H-I-M-- het volgende:
A nu doet putfile het wel!
ziehier een stukje acoestisch gitaar, opgenomen door mij in mn ministudio!
Wie het liedje raadt krijgt een pluim!
http://media.putfile.com/la610-git
dies wel vet gedaan! waarmee heb je opgenomen?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:44 schreef Svyatagor het volgende:
PodXT live in de mengtafel, iPod in de mengtafel, en mengtafel uit in de line-in. Camera is de ingebouwde webcam op mijn MacBook, via Quicktime opgenomen. Het voordeel van deze manier is dat je niet de ingebouwde mic hoeft te gebruiken, want dan klinkt het al snel brak.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:23 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
dies wel vet gedaan! waarmee heb je opgenomen?
Klinkt goed man!! En klinkt bekend, kan het alleen niet plaatsenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:20 schreef --H-I-M-- het volgende:
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:44 schreef Svyatagor het volgende:
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:44 schreef punkjunk het volgende:
Nog een van mijn kant. De mic in me telefoon is niet alleswat klinkt ie scheld [afbeelding]
http://media.putfile.com/cor-88
yeah, we gaan gewoon een heel topic met opnamens vullen, dan hebben die modjes ook niks te zeggenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:57 schreef Zyggie het volgende:
Oh wacht ik heb een mic in mijn MP3 kan ik ook opnemen. [afbeelding]![]()
Ik moet mijn versterker wanneer mijn gitaar ingeplugd is op het allerhoogst zetten om ook maar een heel klein beetje mijn gitaar te horen. Doiordat ik hem zo hard zet hoor je nog veel meer ruis. Als ik echter de versterker uitzet dan is het volume goed voor die 0,5 seconde tussen het uizetten en uitgaan. Er is dan ook geen ruis.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:24 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Wat staat nou hard, en wat staat zacht?
Snap het even niet
Als je je versterker hard zet ruist hij inderdaad. Maar dat zal je niet bedoelen.
Nou, lijkt me vrij duidelijk dat het aan je versterker ligt dan. Ik zou zeggen, meet hem eens na en als je dat niet zelf kan/durft, breng hem naar de versterkerdokterquote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:42 schreef Honky het volgende:
[..]
Ik moet mijn versterker wanneer mijn gitaar ingeplugd is op het allerhoogst zetten om ook maar een heel klein beetje mijn gitaar te horen. Doiordat ik hem zo hard zet hoor je nog veel meer ruis. Als ik echter de versterker uitzet dan is het volume goed voor die 0,5 seconde tussen het uizetten en uitgaan. Er is dan ook geen ruis.
Het geluid is dus alleen goed als ik op de uitknop druk en dat hoort dus niet..
Hmm, dan zal het misschien aan mijn versterker liggen, ik heb soms het idee dat ik op het cleane kanaal mijn gitaar sterker hoor dan de versterker zelf :S.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zodra je meer wil dan in je eentje spelen zal dat vast wel, maar op een kwart open kreeg ik al klachten vanuit de babykamer , dus voor mij is het nu precies goed.
Ik ben vooral verbaasd over het cleane kanaal, klinkt totaal niet klein....
Fender Blues Junior?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:06 schreef sound-storm het volgende:
[..]
Nouja, maximaal 400 euro ongeveer.
De goedkoopste buizenamps zie ik overal rond de 700 euro, zoals bijvoorbeeld de Fender Blues deluxe. Misschien dat die 2e hands wel goedkoper zijn, maar dat zal niet zo veel schelen denk ik.
200 euro voor die blues junior ? ik zie hem op internet nieuw voor 599 euro staan!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:32 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Fender Blues Junior?
Tweehonderd euro, veel beter regelbaar als zo'n deluxe (véél te luid voor thuisgebruik (de mijne toch)), en tenminste draagbaar zonder je rug kapot te doen
Nadeel: volgens mij zit daar geen overdrivekanaal op, maar je houdt wel 200 euro over om eventueel een pedaaltje te kopen.
Of je doet zoals ik nu bezig ben, je soldeert er zelf een
De Micro heeft ook een reverb, maar is natuurlijk wel beperkt...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:25 schreef Deansensitized het volgende:
Ook maar aan de Cube zo te lezen, maar weet niet zeker of daar een reverb in zit... De Cube 15 in ieder geval niet...
De Cube 30 wel
http://www.roland.com/products/en/CUBE-30/index.html
En voor die 190 euro valt hij vast binnen budget:
http://feedback.nl/?id=55&b=CUBE30
Oi, dan ben ik mis... Ik bedoel de pro junior ( http://fender.com/products/search.php?partno=0213203000 ).quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:36 schreef sound-storm het volgende:
[..]
200 euro voor die blues junior ? ik zie hem op internet nieuw voor 599 euro staan!
En de Blues deluxe voor 759 euro.
quote:
Kom maar op met die pluim!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:20 schreef --H-I-M-- het volgende:
EMG 81quote:Op zondag 17 juni 2007 18:37 schreef Cynic het volgende:
wat zijn leuke brugelementen voor een Tele?
Roland is toevallig een coparatie van BOSS. en die maakt al die stomboxes. En digitaal is zeker wel leefbaar hoor, je moet gewoon met je spul overweg kunnen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:12 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Digitaal, roland is een keyboard merk. Maar bovenal is het in mijn ogen niet cool. Zit weinig leven in zo'n plastic bakje.
EMG81 vind ik voor geen enkele gitaar leuke elementenquote:
EMG 81 laat elke gitaar precies hetzelfde klinkenquote:Op zondag 17 juni 2007 18:56 schreef Cynic het volgende:
[..]
EMG81 vind ik voor geen enkele gitaar leuke elementen
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:31 schreef Deansensitized het volgende:
Klinkt goed man!! En klinkt bekend, kan het alleen niet plaatsen![]()
Thanks!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:23 schreef Svyatagor het volgende:
Klinkt goed zeg!
Het liedje zou ik echt niet weten. Akkoordschema wordt wel heel veel gebruikt (Dm-Bb-F-C).
Jij mag niet meer raden!quote:Op zondag 17 juni 2007 10:55 schreef Fixxxer het volgende:
Heart - Alone
en heb je ze de kleedkamer ingenomen?quote:Op zondag 17 juni 2007 18:57 schreef guitarist.nl het volgende:
OMG, d'r wouden 3 meiden met mij op de foto.
En 1 wou mijn plectrum!
Dan is het maar goed dat je geen plectra van 12 euro hebtquote:
Nou, nee.quote:Op zondag 17 juni 2007 19:07 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
en heb je ze de kleedkamer ingenomen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PS4 online: micro_nl
DiMarzio heeft een hele reeks specifieke elementen voor een telecaster, onder andere humbuckers die in een single coil slot passen zoals de Air Norton T en Super Distortion Tquote:Op zondag 17 juni 2007 19:20 schreef Cynic het volgende:
maar goed, ik bedoel dus een leuk enkelspoels brugelement voor een tele.
eentje met een beetje power
Ja ik zag al zoiets, Seymour Duncan heeft er ook een paarquote:Op zondag 17 juni 2007 19:25 schreef TenWords het volgende:
[..]
DiMarzio heeft een hele reeks specifieke elementen voor een telecaster, onder andere humbuckers die in een single coil slot passen zoals de Air Norton T en Super Distortion T
Waar haal je ze dan?quote:Op zondag 17 juni 2007 19:55 schreef TenWords het volgende:
In nederland zijn elementen 100+ euro per stukik haal mijn elementen uit amerika voor $55 (ongeveel 38 euro) per stuk
gaan we in de gaten houdenquote:Op zondag 17 juni 2007 19:59 schreef TenWords het volgende:
http://www.pineyhillsstudio.com/
Zogauw ik de website af heb, valt er ook online te bestellen
Gewoon een broadcaster element.quote:Op zondag 17 juni 2007 18:37 schreef Cynic het volgende:
wat zijn leuke brugelementen voor een Tele?
Nou, kom maar op met die foto's!quote:Op zondag 17 juni 2007 19:19 schreef guitarist.nl het volgende:
Wacht maar totdat je de foto's ziet!
zo!quote:Op zondag 17 juni 2007 18:46 schreef TenWords het volgende:
Natural Finish Jackson KV-2 op ordernu nog 6 tot 8 maanden wachten tot ze m gemaakt hebben
[afbeelding]
net zoals deze
$2200 incl shipping levertijd 6 maanden omdat ze alleen maar solid colors KV-2's mass produceren en hem moeten bouwen (als je hem in nederland besteld kost het waarschijnlijk 3500 euro :S)quote:
Niet mijn gitaar, maar voor de prijs hoef je het inderdaad niet te laten.quote:Op zondag 17 juni 2007 20:26 schreef TenWords het volgende:
[..]
$2200 incl shipping levertijd 6 maanden omdat ze alleen maar solid colors KV-2's mass produceren en hem moeten bouwen (als je hem in nederland besteld kost het waarschijnlijk 3500 euro :S)
valt nog mee dan.quote:Op zondag 17 juni 2007 20:26 schreef TenWords het volgende:
[..]
$2200 incl shipping levertijd 6 maanden omdat ze alleen maar solid colors KV-2's mass produceren en hem moeten bouwen (als je hem in nederland besteld kost het waarschijnlijk 3500 euro :S)
Hoop dat er niet al teveel overheen komt qua invoerrechten en btwquote:Op zondag 17 juni 2007 20:26 schreef TenWords het volgende:
[..]
Warmoth schijnt echt redelijk betaalbaar te zijn.quote:Op zondag 17 juni 2007 20:28 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Niet mijn gitaar, maar voor de prijs hoef je het inderdaad niet te laten.
Wat koop je tegenwoordig nog voor 1500 euro aan custom werk...![]()
Daar zou ik niet op rekenen. Prutsprotectionisme.quote:Op zondag 17 juni 2007 20:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hoop dat er niet al teveel overheen komt qua invoerrechten en btw
mwoa, ik heb het al wel een paar keer gehad hoor. En gitaren worden wel aardig gechecked geloof ik.quote:Op zondag 17 juni 2007 20:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daar zou ik niet op rekenen. Prutsprotectionisme.
Ja, precies. Reken er maar op dat je mag betalen.quote:Op zondag 17 juni 2007 20:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
mwoa, ik heb het al wel een paar keer gehad hoor. En gitaren worden wel aardig gechecked geloof ik.
HAd een koffer besteld uit de VS en daar zat het zelfs op...
Mwah, ik ben nog geen Warmoth tegen gekomen die ik meer kon waarderen dan een standaard USA-productiegitaar...quote:Op zondag 17 juni 2007 20:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
Warmoth schijnt echt redelijk betaalbaar te zijn.
En hoeveel komt er dan uiteindelijk bij?quote:Op zondag 17 juni 2007 20:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
mwoa, ik heb het al wel een paar keer gehad hoor. En gitaren worden wel aardig gechecked geloof ik.
HAd een koffer besteld uit de VS en daar zat het zelfs op...
sorry, had het verkeerd gelezenquote:Op zondag 17 juni 2007 20:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, precies. Reken er maar op dat je mag betalen.
Ik verzeker verzendingen particulier (hoeft niet op UPS verzendformulier), en verlaag de waarde van het pakket. Wel voor het volle pond particulier verzekerd dus geen risico maar minder import belastingquote:Op zondag 17 juni 2007 20:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daar zou ik niet op rekenen. Prutsprotectionisme.
Pfoe, als er nog eens 30% procent komt, ben je niet vrolijk, zo ff 500 euro verder!quote:Op zondag 17 juni 2007 21:05 schreef Cynic het volgende:
[..]
sorry, had het verkeerd gelezen
Wordt iets van 19% btw en dan ik geloof 4 tot 11 % invoerrechten, afhankelijk van het soort product. Heb alleen nergens kunnen vinden hoeveel dat precies is
En daarna is nooit meer iets van je bassist vernomen en is dat mokkel opeens 60 kilo aangekomen ofwat ?quote:
Leuk als dat truukje werkt... de huidige prijzen is de usa zijn echt leuk!quote:Op zondag 17 juni 2007 21:08 schreef TenWords het volgende:
[..]
Ik verzeker verzendingen particulier (hoeft niet op UPS verzendformulier), en verlaag de waarde van het pakket. Wel voor het volle pond particulier verzekerd dus geen risico maar minder import belasting
quote:Op zondag 17 juni 2007 21:08 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En daarna is nooit meer iets van je bassist vernomen en is dat mokkel opeens 60 kilo aangekomen ofwat ?
Zeker nu 1 euro $1.347 waard is ofzoquote:Op zondag 17 juni 2007 21:10 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Leuk als dat truukje werkt... de huidige prijzen is de usa zijn echt leuk!![]()
RIPquote:Op zondag 17 juni 2007 21:08 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En daarna is nooit meer iets van je bassist vernomen en is dat mokkel opeens 60 kilo aangekomen ofwat ?
quote:Op zondag 17 juni 2007 21:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
blijft te grappig deze![]()
oe tof ben benieuwdquote:Op zondag 17 juni 2007 22:25 schreef Aresdreams het volgende:
Vrijdag weer lekker verder gekomen met nieuwe nummers oefenen
zelfs een vooraf geschreven solo gaat ergens op lijken
nog ff denk ik en dan komt er een demo iets aan
ik vind die gewone altijd van die associaal grote bodies hebben, maar volgens mij zijn ze niet veel zwaarder dan een normale gitaarquote:Op zondag 17 juni 2007 22:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe groot is die 'baby' eigenlijki, de normale ML heeft zo te zien een body dat net zo lang is als de hals (als je van punt tot punt gaat. Volgens mij heb je zo een hernia van het gewicht....wel goed voor de sustain natuurlijk
Ach, wordt een lekker potje herriequote:
Ik moet zeggen dat die deans met grote body inderdaad niet zo heel zwaar zijn, vergeleken met mijn Warlock (dat toch echt een van de zwaarste gitaren is die ik ooit tegen gekomen benquote:[..]
ik vind die gewone altijd van die associaal grote bodies hebben, maar volgens mij zijn ze niet veel zwaarder dan een normale gitaar
Ja, maar koop dan een echte MLquote:Op zondag 17 juni 2007 22:20 schreef Gertdh het volgende:
Het is besloten..
Ik vind de Dean Baby ML echt onwijs vet![]()
3 nummers is zat dan voor een demo'tjequote:Op zondag 17 juni 2007 22:46 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Ach, wordt een lekker potje herrieWe hebben 1 nummer zo goed als af, een ander nummer wordt de solo nog uitzoeken, een 3e zijn we al goed op weg, en een 4e moeten we nog even bekijken of dat gaat lukken, verder 1 cover die er goed inzit.
[..]
Ik moet zeggen dat die deans met grote body inderdaad niet zo heel zwaar zijn, vergeleken met mijn Warlock (dat toch echt een van de zwaarste gitaren is die ik ooit tegen gekomen ben)
Tja, maar onze zanger is eigenwijsquote:Op zondag 17 juni 2007 22:50 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
3 nummers is zat dan voor een demo'tje
en die bodies zijn in feite qua oppervlakte niet veel groter dan 1 van bijvoorbeeld een lespaul ofzo, alleen door die punten lijkt het volgens mij veel groter dan dat het allemaal is
ja okee maar een LP is bijvorobeeld ronder en heeft weer hout op plekken waar dat ding het niet heeft. Dus dat het totaal oppervlakte niet zoveel zal schelen maar in lengte is hij natuurlijk wel een stuk langer.quote:Op zondag 17 juni 2007 22:54 schreef Deansensitized het volgende:
Formaat is ook groter hoor, lijkt niet alleen zo. Mijn V past ook niet in standaard tassen/koffers.
Dan de drummer maar wegquote:Op zondag 17 juni 2007 23:21 schreef Aresdreams het volgende:
we hebben momenteel... ff tellen 5 leden?
1 gitarist (ikke)
1 bassite
1 drummertje
1 toetseniste
1 zanger die weer moet leren gitaar spelen
dus we zijn al over de 4 heen![]()
Hij had maar 1 gitaar ja ?quote:Op zondag 17 juni 2007 23:30 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, de groeten, te veel om te vertellen. Verdiep je er maar wat in hoor
Nou, een ding dan, zie je een SRV al spelen met een lijmklem op de headstock/nek verbinding om de rommel bij elkaar te houden omdat een roadie weer eens de headstock afgebroken had toen hij de koffer liet flikkeren? Pure rock 'n roll toch!
En toen dacht hij vanquote:Op zondag 17 juni 2007 23:36 schreef Deansensitized het volgende:
Nee, maar dat was zijn favoriet. Dus gewoon snel lijmen, klem erop en los!
daarom zijn puntige gitaren goed.quote:Op zondag 17 juni 2007 23:38 schreef Aresdreams het volgende:
Tja, ik zou die roady gewoon afgeslacht hebben
die baby ml is gewoon strak, simpel..quote:Op zondag 17 juni 2007 22:49 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, maar koop dan een echte ML![]()
Dean![]()
Schijnt dat James een signature tele gaat uitbrengen deze zomer. Reken maar dat ik die dan ga kopenquote:Op zondag 17 juni 2007 19:19 schreef Deansensitized het volgende:
James Root![]()
En doe mij maar een EMG 81 hoor![]()
Bedoelde alleen qua formaat hoor. Je hebt ML's in allerhande paintjobs.quote:Op maandag 18 juni 2007 00:12 schreef Gertdh het volgende:
[..]
die baby ml is gewoon strak, simpel..
geen razorback uitsteeksel-kuisheidsgordels
geen star spangled banner flames overdreven graphics
gewoon een strak gitaartje![]()
En ik vind dat, ook de baby, Deans gewoon een overdreven grote headstock hebben
Als ik zo (volges jou) onwijs veel sustain wil dan zet ik wel een setje snaren op een boomquote:Op maandag 18 juni 2007 00:21 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Bedoelde alleen qua formaat hoor. Je hebt ML's in allerhande paintjobs.
En die grote headstock is alleen maar beter man, meer sustain
En Menno, reken maar dat die veel geld kost dan.
Schone V heb je daarquote:Op maandag 18 juni 2007 00:21 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ik en mijn V. Leef jullie uit![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moet zeggen, de eerste foto wekte het vermoedenquote:Op maandag 18 juni 2007 00:32 schreef Deansensitized het volgende:
Nou, verhaal apart. Mijn zus [tevens onze bassiste] geeft les aan geestelijk gehandicapte kinderen [niet echt compleet de weg kwijt, maar je kan het wel merken zeg maar]. En die vroegen haar telkens de oren van de kop daarover, en of ze eens langs mochten komen om te zien op onze oefenzolder.
Dus zij de kinders [klas van 6 of 7 ofzo] eens mee, en ff een stukkie spelen.
En moet eerlijk zeggen, was geweldig! Coole kinderen man. Dol enthousiast, wat je ook doet/speelt en helemaal door het lint toen ze zelf even mochten
Oh, en danku! Ben er erg blij mee en trots op![]()
![]()
jup, ligt aan de manier waarop je speelt. Sommige gitaristen hebben er totaal geen last van, ik wel als ik veel optredens heb, heb ik van die brandwonden op mijn onderarm. Het worden vaak ook nog littekensquote:Op maandag 18 juni 2007 00:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Hebben jullie er ook erg last van dat als je een tijd op een lespaul of een ander model met een rand zit te raggen dat je dan last krijgt van je onderarm die steeds langs je gitaar schuurt ?
nee eigenlijk....quote:Op maandag 18 juni 2007 00:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Hebben jullie er ook erg last van dat als je een tijd op een lespaul of een ander model met een rand zit te raggen dat je dan last krijgt van je onderarm die steeds langs je gitaar schuurt ?
Alleen pijn je hart als je hem niet kan betalen, want hem dan laten hangen is heeeeel moeilijkquote:Op maandag 18 juni 2007 00:42 schreef Gertdh het volgende:
wat een coole gasten![]()
Maarja... Ebut....
vraag: doet op een Razorback spelen pijn?![]()
Mietjequote:Op maandag 18 juni 2007 00:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Nee, jou hoofd trekt volle zalenquote:
1. waarom heeft een van die vrolijke rakkers een sok over z'n headstock?quote:Op maandag 18 juni 2007 00:43 schreef Neidropje het volgende:
over enkele jaren:
[afbeelding]
leuke veiling trouwens op ebay:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320125743518&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:middle:us
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toevallig wel.quote:
Nee het is laat, ik kijk alleen nog maar plaatjesquote:Beter lezen dude
Mij hoor je niet klagen mijn gitaar is rondquote:Op maandag 18 juni 2007 00:48 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Mietje![]()
Maar uh nee, heb alleen 'afgeronde' gitaren, en sta toch voornamelijk altijd![]()
Het viel je niet op dat er 3 verschillende warenquote:Op maandag 18 juni 2007 00:50 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Toevallig wel.
[..]
Nee het is laat, ik kijk alleen nog maar plaatjes
trek lange mouwen aanquote:Op maandag 18 juni 2007 00:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mij hoor je niet klagen mijn gitaar is rondmaar andere gitarist zit altijd onder de schaaf/brandwonden
moet toch wel iets tegen te doen zijn
Aaah, dit is wel erg tof! Cool!quote:Op maandag 18 juni 2007 00:32 schreef Deansensitized het volgende:
Nou, verhaal apart. Mijn zus [tevens onze bassiste] geeft les aan geestelijk gehandicapte kinderen [niet echt compleet de weg kwijt, maar je kan het wel merken zeg maar]. En die vroegen haar telkens de oren van de kop daarover, en of ze eens langs mochten komen om te zien op onze oefenzolder.
Dus zij de kinders [klas van 6 of 7 ofzo] eens mee, en ff een stukkie spelen.
En moet eerlijk zeggen, was geweldig! Coole kinderen man. Dol enthousiast, wat je ook doet/speelt en helemaal door het lint toen ze zelf even mochten
Jolijt!quote:Op maandag 18 juni 2007 01:00 schreef Deansensitized het volgende:
Zijn zelfs nog bewegende beelden van ook, komen vandeweek ook nog wel even
Ja die kleine heb ik ook altijd met het oefenen omquote:Op maandag 18 juni 2007 00:57 schreef Deansensitized het volgende:
Sweatbands, van die lange
Heb altijd korte ommaar die lange helpen wel, spelen ook wel relax.
Ja, of je pols verstuiken, snelverband erom en dan spelen, ook nergens last van.
Met een widow headstock van V.C. RIch heb je ook een iets grotere dan normaalquote:Op maandag 18 juni 2007 00:21 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ik en mijn V. Leef jullie uit![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jupquote:Op maandag 18 juni 2007 00:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Niet alleen. Maar het helpt welquote:Op maandag 18 juni 2007 07:36 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Met een widow headstock van V.C. RIch heb je ook een iets grotere dan normaal
maar komt mijn sustain er dan daar vandaan?
Pols zweetbandje op die hoogte dragenquote:Op maandag 18 juni 2007 00:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mij hoor je niet klagen mijn gitaar is rondmaar andere gitarist zit altijd onder de schaaf/brandwonden
moet toch wel iets tegen te doen zijn
Heb iig niets te klagen over sustainquote:Op maandag 18 juni 2007 08:02 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Niet alleen. Maar het helpt wel![]()
Meer je pols oefenen. Daar zijn bepaalde technieken voor, zie ook hier --> [SINGLES # 19] *insert grappige titel hier*.quote:Op maandag 18 juni 2007 08:45 schreef Cynic het volgende:
Dan moet je wat minder vanuit je arm spelen
polsband/zweetbandje dingetje.quote:Op maandag 18 juni 2007 08:43 schreef Aresdreams het volgende:
Hoe je dan gitaar speelt?
nou, ik laat me onder arm rusten op de rtand van me gitaar, maar door het aanslaan schuurt me arm over de rand heen, gevolg: branderig gevoel
Damn, that's a messquote:Op maandag 18 juni 2007 00:43 schreef Neidropje het volgende:
over enkele jaren:
[afbeelding]
leuke veiling trouwens op ebay:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320125743518&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:middle:us
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maarum... ben niet single, helaas niks aan dat topicquote:Op maandag 18 juni 2007 08:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Meer je pols oefenen. Daar zijn bepaalde technieken voor, zie ook hier --> [SINGLES # 19] *insert grappige titel hier*.
ach, kan vrij makkelijk gebeuren hoor, heb er ook last van.quote:Op maandag 18 juni 2007 08:40 schreef Cynic het volgende:
Schaaf- en brandwonden van het gitaarspelen? Die later ook nog littekens worden?
Hoe speel je dan in vredesnaam gitaar?
Hoogste tijd dat je dan wat aan je techniek gaat doen lijkt me...
Maar da's van de snaren neem ik aan. Heb in uitzonderlijke gevallen wel eens een bloeduitstorting onder de nagelriem van mijn wijsvinger.quote:Op maandag 18 juni 2007 11:00 schreef Svyatagor het volgende:
Als ik echt hard aan het beuken ben geweest heb ik vaak ook wel schaafwonden op mijn vingers.
Klopt, van de snaren. Vooral vroeger in veel rommelige zweterige zaaltjes gespeeld waar je jezelf niet hoort, en dan ga je al heel snel veel te hard aanslaan.quote:Op maandag 18 juni 2007 11:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
Maar da's van de snaren neem ik aan. Heb in uitzonderlijke gevallen wel eens een bloeduitstorting onder de nagelriem van mijn wijsvinger.
Maar uiteindelijk is het natuurlijk helemaal niet nodig om heel hard op je gitaar te slaan.
Een constante aanslag is veel belangrijker en handiger
als je regelmatig lange tijd speelt krijg je vanzelf eelt inderdaad.quote:Op maandag 18 juni 2007 11:26 schreef Aresdreams het volgende:
Zaterdag bijna een blaar op me vinger.. misschien toch een teken dat ik wat meer moet gaan spelen om nog meer eelt te kweken?
Mja als je gewoon akkoorden zit te rammen ga je niet relax stilstaan en uit je pols slaanquote:Op maandag 18 juni 2007 08:40 schreef Cynic het volgende:
Schaaf- en brandwonden van het gitaarspelen? Die later ook nog littekens worden?
Hoe speel je dan in vredesnaam gitaar?
Hoogste tijd dat je dan wat aan je techniek gaat doen lijkt me...
neh dat zal wel niet.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:24 schreef Aresdreams het volgende:
Ja, dat snap ik
maar wat ik niet snap is waarom het nu ineens meer zeer doet dan voorheen, of ben ik echt zo weinig gaan spelen in verhouding? :-S
ja maar ik schaaf ook niet over mn gitaar hoorquote:Op maandag 18 juni 2007 13:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja als je gewoon akkoorden zit te rammen ga je niet relax stilstaan en uit je pols slaan
Als ik m'n arm gewoon nar benedn heb hangen gaat ie automatisch over die rand heenquote:Op maandag 18 juni 2007 13:17 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja maar ik schaaf ook niet over mn gitaar hoor
Maar ook niet met je hele arm...quote:Op maandag 18 juni 2007 13:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja als je gewoon akkoorden zit te rammen ga je niet relax stilstaan en uit je pols slaan
Het is weer eens wat anders dan Jimmy Page en zijn eeuwige strijkstokquote:
Niet echt mijn muziek maar vind die 2e wel lekker klinken eigenlijkquote:Op maandag 18 juni 2007 13:29 schreef FoggyFreek het volgende:
Ik volg het topic al een tijdje maar ik dacht, laat ik ook maar eens wat posten!
2 nummers
Weak on my own
Moving into blue
Ik speel op een Tele Thinline '72 reissue met een single coil tussen de 2 humbuckers geplaatst.
Momenteel laat ik bij Rikkers gitaarbouw in Groningen een custom made Thinline maken. Vrij naar de gitaar van Jonny Lang
[afbeelding]
Waanzinnige gitaar vind ik het. 2x Bill lawrence en een P90 ertussen in. Brute kracht!
Zeiken doe ik pas achterafquote:Op maandag 18 juni 2007 13:16 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
neh dat zal wel niet.
maar je moet iig niet zeiken en gewoon doorspelen![]()
Ik vind het het beste wat ik tot nu toe hier gehoord heb!quote:Op maandag 18 juni 2007 13:29 schreef FoggyFreek het volgende:
Ik volg het topic al een tijdje maar ik dacht, laat ik ook maar eens wat posten!
2 nummers
Weak on my own
Moving into blue
Nice, goeie bluesrock.quote:Op maandag 18 juni 2007 13:29 schreef FoggyFreek het volgende:
2 nummers
Weak on my own
Moving into blue
Ik speel op een Tele Thinline '72 reissue met een single coil tussen de 2 humbuckers geplaatst.
Momenteel laat ik bij Rikkers gitaarbouw in Groningen een custom made Thinline maken. Vrij naar de gitaar van Jonny Lang
[afbeelding]
Waanzinnige gitaar vind ik het. 2x Bill lawrence en een P90 ertussen in. Brute kracht!
Ik heb er ook wel eens last van, als ik een tijd speel en zweet schuurt er bij mij ook wel eens wat huid wegquote:Op maandag 18 juni 2007 13:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee maar je hoeft maar een klein beetje te schuren ook wil het gaan irriteren na een tijdje
Lekker!!quote:
Ernie Balls?quote:Op maandag 18 juni 2007 19:37 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo ff gitaar poetsen en snaren vervangen
Dat ligt dan aan je gare fendertjequote:Op maandag 18 juni 2007 20:13 schreef guitarist.nl het volgende:
DR .11
D'addario knapt telkens. Goedkope kut snaren.
B-tuning.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:22 schreef imported_sphinx het volgende:
ik wil denk ik een goedkope BC Rich om in B tuning te zetten.
misschien. ofzo![]()
Da is ook nie rock ende roll, harder aanslaan die snaartjes jongeman!quote:Op maandag 18 juni 2007 20:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan je gare fendertjeik heb pas 1 keer een snaar gebroken op m'n gitaar
wel o pz'n tijd dan vervangen
Bquote:Op maandag 18 juni 2007 20:22 schreef imported_sphinx het volgende:
ik wil denk ik een goedkope BC Rich om in B tuning te zetten.
misschien. ofzo
Denk dat je met zijn gitaar dan nog niet zo snel een snaar breektquote:Op maandag 18 juni 2007 20:24 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Da is ook nie rock ende roll, harder aanslaan die snaartjes jongeman!
Tis ook zomaar een ideequote:Op maandag 18 juni 2007 20:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ach dat verschil hoor je toch niet meer
Het ongetrainde oor. Ik vind wel dat de bassist zijn snaartjes wat strakker moet doen als compensatie.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ach dat verschil hoor je toch niet meer
Pak dan een iets duurdere, dan heb je er nog wat aan, minimaal een platinum serrie.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:23 schreef imported_sphinx het volgende:
Met heule dikke Ernie Balls! dat wel.
Inderdaad, niks mis met een B tuning!quote:Op maandag 18 juni 2007 20:33 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Tis ook zomaar een idee![]()
7 strings zijn ook in B dus niet zeiken.
Mja ik heb het gewoon niet zo op die extreem lage stemmingen D is het max wat mij betreftquote:Op maandag 18 juni 2007 20:33 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Tis ook zomaar een idee![]()
7 strings zijn ook in B dus niet zeiken.
En ook de drop-tuningen voor mensen die te lui zijn om meer dan één vinger te gebruiken voor power chords hebben we intussen wel gehoord.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja ik heb het gewoon niet zo op die extreem lage stemmingen D is het max wat mij betreft
Wij kunnen er niks aan doen dat jij een vuige punknicht bentquote:Op maandag 18 juni 2007 20:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja ik heb het gewoon niet zo op die extreem lage stemmingen D is het max wat mij betreft
drop tuning wordt eentonig na een tijdje ...quote:Op maandag 18 juni 2007 20:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
En ook de drop-tuningen voor mensen die te lui zijn om meer dan één vinger te gebruiken voor power chords hebben we intussen wel gehoord.
Alles een toon omlager dan wel hequote:Op maandag 18 juni 2007 20:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
En ook de drop-tuningen voor mensen die te lui zijn om meer dan één vinger te gebruiken voor power chords hebben we intussen wel gehoord.
true truequote:Op maandag 18 juni 2007 20:43 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Wij kunnen er niks aan doen dat jij een vuige punknicht bent![]()
![]()
En jullie niet dat jullie harmonieuze klanken, lieflijke melodietjes gewoon zo inspiratieloos en ledig zijn dat ze moeten worden verfrommeld tot ruis.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:43 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Wij kunnen er niks aan doen dat jij een vuige punknicht bent![]()
![]()
![]()
Tuurlijk. Alhoewel de meeste gitaristen die ik luister zich grotendeels beperkten tot hooguit een halve.quote:
Die gitaristen zijn officieel klootzakken, daar ik moet herstemmen om mee te spelen.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tuurlijk. Alhoewel de meeste gitaristen die ik luister zich grotendeels beperkten tot hooguit een halve.
Ik nooit eigenlijk omdat ik dan ruzie krijg met floydquote:Op maandag 18 juni 2007 20:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tuurlijk. Alhoewel de meeste gitaristen die ik luister zich grotendeels beperkten tot hooguit een halve.
Onofficieel ook. Ik noem een Slash, een SRV, een EVH.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:47 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Die gitaristen zijn officieel klootzakken, daar ik moet herstemmen om mee te spelen.
Mijn flying floyd is niet meer zo vliegerig.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik nooit eigenlijk omdat ik dan ruzie krijg met floyd![]()
M'n e-snaar brak eens in m'n gezichtquote:Op maandag 18 juni 2007 20:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan je gare fendertjeik heb pas 1 keer een snaar gebroken op m'n gitaar
wel o pz'n tijd dan vervangen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |