Ik ben al net zo sneu....quote:
Ik zie dat je die stukjes:quote:Op maandag 7 mei 2007 15:46 schreef UnrealMarc het volgende:
http://youtube.com/watch?v=9NRUIb3HxB0
Dit ben ik... ik ben erg fan van Harry Sacksioni, maar speel bv ook Classical Gas van Mason Williams.
Dit topic hou ik in de gaten![]()
Klopt, ik vond het niet echt passen bij het stuk, dus heb het eruit gelaten. Meestal speel ik stukken nooit helemaal zoals ze 'horen' , beetje variatie moet kunnenquote:Op maandag 7 mei 2007 16:29 schreef Lakai het volgende:
[..]
Ik zie dat je die stukjes:
8
10
9
-
-
0
niet met pullof doet....ik vond dat bij mij ook al zo lelijk klinken dat stuk!
Leuk nummer, die ga ik oefenen! thnxquote:Op zondag 13 mei 2007 13:00 schreef -Dries- het volgende:
Jij bent er wel eentje van de snelle fingerpicking he UnrealMarc? Angeles van Elliott Smith is dan wel een leuk nummer voor je.
Kelly Joe Phelps is ook een koning zegquote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:10 schreef UnrealMarc het volgende:
[..]
Leuk nummer, die ga ik oefenen! thnx![]()
Heb nu dit nummer klaar van Kelly Joe Phelps: http://www.kellyjoephelps.net/video/kjp-bigshaky.html
Classical gas is idd mooi nummer om te spelen, maar nee sorry dat vioolstukje trekt me echt niet... vooral die afgrijselijke show er om heen niet. Ieder zijn eigen ding.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:53 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
Classical gas ben ik nu aant oefenen, echt een geweldig nummer om te spelen. Ik wilde jullie effe de viool versie van Vanessa Mae laten horen. Vind ik echt geweldig gedaan van haar, maar je moet wel een beetje de gitaar bril afzetten en niet zeuren dat je een gitaar stuk niet mag overzetten op een ander instrument.
http://www.youtube.com/watch?v=DKlLgZZCtgc
Hole Heartedquote:Op maandag 7 mei 2007 16:29 schreef Lov1 het volgende:
Ik ga die goeie meneer Sacksioni maar eens oefenen... Senk joe voor de tips!![]()
Voor de (wat betere) gitaristen: ik wil 'Hole Hearted' van Extreme ook nog onder de knie krijgen, misschien iets voor jullie? (ooit gekregen van mijn gitaarleraar die Extreme met uitzondering van 'More than Words' helemaal te gek vind)
Ja, hij wil bij mij ook nog niet zo mooi klinkenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:24 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
Hole HeartedOntzettend chill nummer is dat, wel fnuikend lastig
Volgens mij moet je dat ook met een 12-snarige spelen voor het beste resultaat.
Bedanktquote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:20 schreef Off-ShoRe het volgende:
juist dat spreekt mij aan!!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:20 schreef Off-ShoRe het volgende:
Nirvana unplugged album is wat mij betreft hét materiaal voor beginners, met genoeg mogelijkheden om lastigere stukken te spelen als je dat wilWel een halve toon lager stemmen.
Losing my Religion, Everybody Hurts, van REM, zijn ook vroeg al behoorlijk goed te doen.
London Rain, Island, van Heather Nova zijn niet moeilijk; London Rain is vier akkoorden ofzo?
Ana's Song van Silverchair (voor als je al met barré bezig bent) heeft een mooie melodie en is leuk om te spelen vind ik.
Creep van Radiohead natuurlijk, ook Karma Police (iets lastiger).
Selling the Drama van Live is ook aardig, vooral omdat het erg herkenbaar klinkt (wel weer halve toon lager)
En dan zijn er van K's Choice nog genoeg die geschikt zijn: Only Dreaming (als je tab nodig hebt laat maar horen), Dad, Not an Addict, My Heart voor als je beetje wil picken (weet niet hoe ver je bent)...
Travis - Sing, eigenlijk heel dat album van Travis (The Invisible Band) is wel goed te doen, kun je het best wel een capo voor fixen.
Eerlijk gezegd zou ik altijd het liefst oefenen met unplugged versies, omdat je dan beter het gitaarwerk kan horen. Van nummers hierboven zijn in veel gevallen wel akoestische versies te vinden.
Nummers van the Beatles vind ik zelf vrij tricky, vooral omdat ze net als Cat Stevens de nummers nogal volstouwen met wat meer technisch geweld (zie Yesterday, veel lastiger dan het lijkt), dus ik zou ze zelf niet aanraden, maar goed, tis net wat je echt wíl spelen natuurlijk.
Waar heb je die gehaald? En hoe heet die dvd?quote:Op zondag 17 juni 2007 11:46 schreef YoWilly het volgende:
Laatst een DVD van het net gehaald van deze man:
[afbeelding]
Tommy Emmanuel
Geweldige gitarist en entertainer !!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |