same here.quote:Op woensdag 25 april 2007 21:02 schreef cafca het volgende:
Ik speel wel akoestisch, maar niet klassiek....mag ik hier ook posten?
Western-gitaar (met stalen snaren dus)quote:Op donderdag 26 april 2007 00:47 schreef Lakai het volgende:
naja wat spelen jullie wel?
Americana/Fingerpickin'/Folk/Blues/Countryquote:Op donderdag 26 april 2007 00:51 schreef Lakai het volgende:
Ja is wel akoestisch
maar wat voor soort muziek speel je
Koop dan gewoon een elektrische gitaar.quote:Op donderdag 26 april 2007 01:04 schreef Boschkabouter het volgende:
Rootless tree van Damien Rice bijvoorbeeld, maar tegenwoordig ben ik een beetje fan van bijvoorbeeld deze, en bijvoorbeeld deze.
Alleen is mijn niveau nog niet hoog genoeg om het allemaal foutloos te kunnen.
Same here, maar dat wisten we al van elkaarquote:Op donderdag 26 april 2007 07:12 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
[..]
Americana/Fingerpickin'/Folk/Blues/Country
Wil ik ook wel, maar ik wil gewoon zoveel. En ik heb zo weinig geld.quote:Op vrijdag 27 april 2007 22:17 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Koop dan gewoon een elektrische gitaar.
Mooi liedjequote:Op woensdag 2 mei 2007 13:34 schreef Lakai het volgende:
ja ik ben dus op zoek naar tabs van mooie nummers zoals die classical gas bijvoorbeeld....
http://www.youtube.com/watch?v=Vpa81HiHPV4
alleen is die wel neèèt iets boven mijn niveau want ik ben daar echt al heel lang mee bezig....maar lukt nu wel aardig!
Ik wil die tab ookquote:Op woensdag 2 mei 2007 19:11 schreef MASD het volgende:
[..]
Mooi liedje
Als je de tab vindt, kun je hem dan naar mij sturen?
Gewoon blijven oefenen en het komt goed.quote:Op maandag 7 mei 2007 00:24 schreef Zwoerd het volgende:
Ik word gek man, als ik een barré akkoord wil spelen demp ik altijd mn g-snaar, als ik alleen mn vinger over de hals leg kan ik wel hard genoeg drukken waardoor je wel alle snaren goed hoort, maar als ik andere vingers moet gebruiken lukt het gewoon niet.
Als je het op een bepaalde manier lekkerder vindt spelen, waarom zou je dat veranderen? Het gaat erom wat je zelf prettiger vindt en niet hoe het volgens een gek boekje moet toch?quote:Op maandag 7 mei 2007 01:06 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Okee, ik speel dus ook klassiek ( of doe alsof ), en ik heb nu een vraagje over de linkerhand. Het is mij altijd geleerd dat de duim achter de hals moet blijven. Maargoed, ik krijg dat dus nooit voor elkaar. Mijn duim steekt altijd boven de hals uit, zonder dat m'n hand de onderkant van de hals raakt. Weet iemand hoe je toch ervoor zorgt dat die duim daar blijft?
Dat is niet waar hoorquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:47 schreef Lakai het volgende:
in het gitaristentopic zitten alleen maar rockers, en electrische gitaristen (voor zover ik bemerk)
iddquote:Op maandag 7 mei 2007 09:50 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Echt we,l het gaat atlijd over pedals en amps oid
The White Stripes - Were going to be friendsquote:Op maandag 7 mei 2007 13:12 schreef Lakai het volgende:
[..]
idd
maar heb je enige suggesties voor nummers die ik zou kunnen spelen ?
Duim achter je middelvinger en zo houden. Constant opletten dat je niet in de blueshouding verschuift.quote:Op maandag 7 mei 2007 01:06 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Okee, ik speel dus ook klassiek ( of doe alsof ), en ik heb nu een vraagje over de linkerhand. Het is mij altijd geleerd dat de duim achter de hals moet blijven. Maargoed, ik krijg dat dus nooit voor elkaar. Mijn duim steekt altijd boven de hals uit, zonder dat m'n hand de onderkant van de hals raakt. Weet iemand hoe je toch ervoor zorgt dat die duim daar blijft?
quote:Op maandag 7 mei 2007 13:14 schreef -Dries- het volgende:
[..]
The White Stripes - Were going to be friends
Simpel en mooi nummer, makkelijk picking en dus prima om mee te beginnen!
Ik heb niet echt opname apperatuur....quote:Op maandag 7 mei 2007 13:39 schreef -Dries- het volgende:
![]()
[..]
Top. Misschien kun je een opname ervan maken als het wat is? (Of ook als het niks is)
Je zou hem ook via de grote lijnen kunnen spelen, en die kleine dingetjes achterwege kunnen latenquote:Op maandag 7 mei 2007 14:54 schreef Lakai het volgende:
[..]
Ik heb niet echt opname apperatuur....
maar hij is al een keer helemaal gelukt
alleen kan ik hem niet zonder tabs ernaast zelf spelen
door al die miniscule verschilletjes overal...
Precies, je hoeft hem niet 1 op 1 zoals Jack na te spelen. Bovendien valt het toch wel mee met die miniscule dingetjes...? Op de G is het gewoon E snaar | G snaar | E snaar | B snaar | E snaar | G snaar | E snaar | B snaar | E snaar... toch? En op de C neem je ipv de E snaar de A snaar. Je moet dus wel even inzien welke bas snaar bij welk akkoord hoort. Bij een G dus de E snaar, bij een C de A snaar, en bij een D de D snaar.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:01 schreef MASD het volgende:
[..]
Je zou hem ook via de grote lijnen kunnen spelen, en die kleine dingetjes achterwege kunnen laten
Tears in heaven is makkelijk te doen als je erbij wilt zingenquote:Op maandag 7 mei 2007 15:34 schreef -Menn0- het volgende:
Ik speel veel Jack Johnson en Clapton akoestisch. En Beatles nummers zoals Blackbird enzo
Wil ook proberen er bij te "zingen" maar dat is moeilijk man... Kan nu Hide your love away (Beatles) en No other way (Jack Johnson) spelen en zingen.
Ja die kan ook een beetje, maar heb steeds de neiging om heel hoog te gaan zingenquote:Op maandag 7 mei 2007 15:44 schreef MASD het volgende:
[..]
Tears in heaven is makkelijk te doen als je erbij wilt zingen
Sacksioni heb ik wel eens in concert gezien, erg tof! Al hou ik zelf niet al te veel van instrumentale muziek. Tis leuker om naar de kijken dan naar te luisterenquote:Op maandag 7 mei 2007 15:46 schreef UnrealMarc het volgende:
http://youtube.com/watch?v=9NRUIb3HxB0
Dit ben ik... ik ben erg fan van Harry Sacksioni, maar speel bv ook Classical Gas van Mason Williams.
Dit topic hou ik in de gaten![]()
Het leukste is natuurlijk het spelen ervanquote:Op maandag 7 mei 2007 15:47 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Sacksioni heb ik wel eens in concert gezien, erg tof! Al hou ik zelf niet al te veel van instrumentale muziek. Tis leuker om naar de kijken dan naar te luisteren
Uiteraard, maar ikzelf ben niet echt into klassiek. Ik speel doe liever country/folk picking ofzoquote:Op maandag 7 mei 2007 15:50 schreef UnrealMarc het volgende:
[..]
Het leukste is natuurlijk het spelen ervan![]()
toevalligquote:Op maandag 7 mei 2007 15:55 schreef Lov1 het volgende:
*Meldt! Ik speel zelf een semi-akoestische western-guitarvan het merk Tenson (had mn gitaarleraar uit Duitsland gehaald, speelt als een treintje!
)
Ik ga straks voorzichtig bezig met de akoestische versie van Clapton's 'Layla'...Nog andere leuke nrs?
Ik ben al net zo sneu....quote:
Ik zie dat je die stukjes:quote:Op maandag 7 mei 2007 15:46 schreef UnrealMarc het volgende:
http://youtube.com/watch?v=9NRUIb3HxB0
Dit ben ik... ik ben erg fan van Harry Sacksioni, maar speel bv ook Classical Gas van Mason Williams.
Dit topic hou ik in de gaten![]()
Klopt, ik vond het niet echt passen bij het stuk, dus heb het eruit gelaten. Meestal speel ik stukken nooit helemaal zoals ze 'horen' , beetje variatie moet kunnenquote:Op maandag 7 mei 2007 16:29 schreef Lakai het volgende:
[..]
Ik zie dat je die stukjes:
8
10
9
-
-
0
niet met pullof doet....ik vond dat bij mij ook al zo lelijk klinken dat stuk!
Leuk nummer, die ga ik oefenen! thnxquote:Op zondag 13 mei 2007 13:00 schreef -Dries- het volgende:
Jij bent er wel eentje van de snelle fingerpicking he UnrealMarc? Angeles van Elliott Smith is dan wel een leuk nummer voor je.
Kelly Joe Phelps is ook een koning zegquote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:10 schreef UnrealMarc het volgende:
[..]
Leuk nummer, die ga ik oefenen! thnx![]()
Heb nu dit nummer klaar van Kelly Joe Phelps: http://www.kellyjoephelps.net/video/kjp-bigshaky.html
Classical gas is idd mooi nummer om te spelen, maar nee sorry dat vioolstukje trekt me echt niet... vooral die afgrijselijke show er om heen niet. Ieder zijn eigen ding.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:53 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
Classical gas ben ik nu aant oefenen, echt een geweldig nummer om te spelen. Ik wilde jullie effe de viool versie van Vanessa Mae laten horen. Vind ik echt geweldig gedaan van haar, maar je moet wel een beetje de gitaar bril afzetten en niet zeuren dat je een gitaar stuk niet mag overzetten op een ander instrument.
http://www.youtube.com/watch?v=DKlLgZZCtgc
Hole Heartedquote:Op maandag 7 mei 2007 16:29 schreef Lov1 het volgende:
Ik ga die goeie meneer Sacksioni maar eens oefenen... Senk joe voor de tips!![]()
Voor de (wat betere) gitaristen: ik wil 'Hole Hearted' van Extreme ook nog onder de knie krijgen, misschien iets voor jullie? (ooit gekregen van mijn gitaarleraar die Extreme met uitzondering van 'More than Words' helemaal te gek vind)
Ja, hij wil bij mij ook nog niet zo mooi klinkenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:24 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
Hole HeartedOntzettend chill nummer is dat, wel fnuikend lastig
Volgens mij moet je dat ook met een 12-snarige spelen voor het beste resultaat.
Bedanktquote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:20 schreef Off-ShoRe het volgende:
juist dat spreekt mij aan!!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:20 schreef Off-ShoRe het volgende:
Nirvana unplugged album is wat mij betreft hét materiaal voor beginners, met genoeg mogelijkheden om lastigere stukken te spelen als je dat wilWel een halve toon lager stemmen.
Losing my Religion, Everybody Hurts, van REM, zijn ook vroeg al behoorlijk goed te doen.
London Rain, Island, van Heather Nova zijn niet moeilijk; London Rain is vier akkoorden ofzo?
Ana's Song van Silverchair (voor als je al met barré bezig bent) heeft een mooie melodie en is leuk om te spelen vind ik.
Creep van Radiohead natuurlijk, ook Karma Police (iets lastiger).
Selling the Drama van Live is ook aardig, vooral omdat het erg herkenbaar klinkt (wel weer halve toon lager)
En dan zijn er van K's Choice nog genoeg die geschikt zijn: Only Dreaming (als je tab nodig hebt laat maar horen), Dad, Not an Addict, My Heart voor als je beetje wil picken (weet niet hoe ver je bent)...
Travis - Sing, eigenlijk heel dat album van Travis (The Invisible Band) is wel goed te doen, kun je het best wel een capo voor fixen.
Eerlijk gezegd zou ik altijd het liefst oefenen met unplugged versies, omdat je dan beter het gitaarwerk kan horen. Van nummers hierboven zijn in veel gevallen wel akoestische versies te vinden.
Nummers van the Beatles vind ik zelf vrij tricky, vooral omdat ze net als Cat Stevens de nummers nogal volstouwen met wat meer technisch geweld (zie Yesterday, veel lastiger dan het lijkt), dus ik zou ze zelf niet aanraden, maar goed, tis net wat je echt wíl spelen natuurlijk.
Waar heb je die gehaald? En hoe heet die dvd?quote:Op zondag 17 juni 2007 11:46 schreef YoWilly het volgende:
Laatst een DVD van het net gehaald van deze man:
[afbeelding]
Tommy Emmanuel
Geweldige gitarist en entertainer !!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |