abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:42:50 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50445726
nanook:

http://www.food-info.net/allergy.htm heeft vertaallijsten voor producten, zo ook dis voor de verschillende benamingen van koemelk zoals hier weipoeder etc.

Neem echt ruim voldoende voeding en wat extra mee, beter teveel als te weinig.

vraag een medisch paspoort aan voor de voeding, omdat je een grotere hoeveelheid bij je draagt kan dit verdacht overkomen, voor een medisch paspoort maakt het gemakkelijekr voor jullie en hun.

schrijf ook een briefje in het duits dat je kindje kma heeft en wat er moet gebeuren als hij bijvoorbeeld een reactie heeft.

zorg dat jij je man er een hebben en een klein briefje aan een s.o.s kettinkje.
Deze zijn internationaal, dus herkenbaar mocht er onverhoopt wat gebeuren, weten ze dat ze daar naar moeten kijken.

Potjes zou ik sowieso toch enkele mee nemen ter opvang, mocht je kindje het niet eten.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_50447926
Evenstar, Super bedankt voor je uitgebreide uitleg, ik ga de vertaallijst is elk geval even printen voor de zekerheid.

Het punt is een beetje dat onze dochter nog geen bewezen KMA heeft. Het enige dat ze zo nu en dan heeft is een eczeemplek in haar knieholte waarvan we vermoeden dat het van fruit (sinasappels?) komt. De plek trekt nl. weg als ik er door drukte een aantal dagen niet aan toe kom om haar fruit te geven.

Maar haar vader is wel allergisch voor niet zure melkproducten vandaar dat ze de HA-melk krijgt.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:45:36 #3
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50448164
ah dan hoef je dat briefje wat betreft wta te doen niet mee te nemen.
Wel zou ik een medisch paspoort laten maken dat ze die voeding krijgt en waarom.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_50448205
Dat wilde ik nog vragen. Waar vraag je zoiets aan? Bij de huisarts?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:52:16 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50448421
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:47 schreef Nanook24 het volgende:
Dat wilde ik nog vragen. Waar vraag je zoiets aan? Bij de huisarts?
http://www.dordrecht.nl/p(...)D=999920051213141201 )
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_50448669
Je kunt goed merken dat je er ervaring mee hebt evenstar, zoals je al die linkjes uit je mouw schud...

Ik ga morgen meteen met de huisarts bellen om de boel te regelen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:11:27 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50449116
ervaring nee, heb het niet al te lang geleden zelf opgezocht en heel veel tips van andere ervaringsdeskundige gekregen just spreading the word
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_50449906
En ik ben er erg blij mee.

Nogmaals bedankt
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_50749028
heeft er iemand nog goede tips voor vliegen met kleine kinderen? Over anderhalve maand gaan Ronja en ik een weekje naar Denemarken, da's twee keer anderhalf uur vliegen. Niet zo lang gelukkig. Ronja heeft geen eigen stoel dus ze zal tijdens stijgen en landen bij mij op schoot in de extra gordel moeten.
Dat gaat nog wat worden, ze heeft net de leeftijd dat ze niet meer tevreden is met een uur op schoot zitten
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:44:08 #10
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50754271
Een maxicosi kan niet in het vliegtuig denk ik of wel? Dan moet je vast een eigen stoel daarvoor betalen.
Spannend owlet!

Wij houden het dicht bij huis dit jaar, België!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:55:20 #11
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_50755375
ze zal wel moeten owlet tis een beetje gehannes in hetvliegtuig met een kindje op je schoot, maar het is maar heel kort, dat lukt wel.
ik deed bijv wel boekjes en een beetje speelgoed in dat zakje voor me zodat ik Romijn (en ook Maxim natuurlijk) een beetje kon bezig houden, regelmatig over geven aan papa is ook wel fijn. en ik liet hem ook op me schoot staan, dan gaan ze ze mooi rond kijken en is er meestal wel iemand in hetvliegtuig die een beetje "meekraait" met het kindje. althans dat hadden wij alle keren wel dat we gevlogen met 1 en 2 kinderen. ook wat te drinken in dat zakje douwen, en misschien wat te knabbelen.
ze zeggen ook dat je je kindje wat moet laat drinken tijdens het opstijgen...ik heb dat niet gedaan want ik weet niet hoe het komt, maar bij elke keer opstijgen vallen mijn kinderen in slaap
aan het gangpad zitten is ook wel fijn, dan kun je tenminste nog opstaan en makkelijk naar de toilet om luiers te verschonen.

ik zie ook veel mensen altijd hun kindje in dat gangpad zetten en zo een beetje laten lummelen, dat is maar net of je dat zelf wilt denk ik. wij doen dat niet ivm onverwachte turbulentie, je kind zal maar door dat vliegtuig heen vliegen zeg met turbulentie
pi_50755955
Een maxi-cos had inderdaad wel gekund maar dan hadden we een eigen stoel moeten boeken en voor een uurtje gaat het wel lukken op schoot.
Ik heb wel eens iets gehoord over de doppen van zuigflessen over de oren houden tijdens het opstijgen en landen i.v.m het drukverschil. Ronja aanleggen zou het mooiste zijn.
Gangpad zou ik ook niet durven denk ik. Iig niet wanneer het niet echt nodig is en met een vlucht van een uurtje moet het nog wel lukken om haar op schoot te houden.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 13:03:29 #13
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_50756759
Wij zijn met Mara wezen vliegen toen ze tien maanden was een uur of 4 vliegen. En ze mocht in de maxicosi mee zonder dat we een extra stoel hadden. Het is vaak hoe eerder je incheckt hoe meer kans op een extra stoel (als die over zijn).

Hier was er geen probleem met landen en stijgen ze sliep heerlijk door. Een uurtje vliegen is zo voorbij.
Wat leuke dingen voor haar meenemen uit het raampje kijken, wat zingen en doen.

Mocht je willen kan je ook een bedje vragen waar ze zowel in kan zitten spelen als slapen maar ik weet niet of die er op korte vluchten zijn.

Veel plezier.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 13:22:33 #14
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_50757219
ow en aanleggen tijdens opstijgen en landen zal niet makkelijk zijn, baby moet naar voren kijken.
pi_50854653
Voor Sarah hebben wij een campingbedje gekocht, voor op vakantie. Alleen ik vind het matrasje zo hard. Heb je daar ook iets anders voor Ik zag dat ze bij de prenatal ook een logeermatras verkopen voor in zo'n campingbedje. Is die dikker dan er standaard in zit? of heeft iemand andere tips?
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_50855158
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:58 schreef CrazyMoon het volgende:
Voor Sarah hebben wij een campingbedje gekocht, voor op vakantie. Alleen ik vind het matrasje zo hard. Heb je daar ook iets anders voor Ik zag dat ze bij de prenatal ook een logeermatras verkopen voor in zo'n campingbedje. Is die dikker dan er standaard in zit? of heeft iemand andere tips?
Ja zo een los matrasje is echt veel comfortabeler! Hoes is ook helemaal wasbaar.

Overigens hebben wij zo een Deryan Travel Cot gekocht voor Jenna, omdat we echt op de ruimte in de wagen moeten letten. Van het weekend uitgeprobeerd en is ook echt een aanrader trouwens!!!!
pi_50855553
ok, denk dat ik die dan maar ga kopen!
Ja, zo'n ding had ik ook gezien maar ja.. we hebben ook al een campingbedje..
Ik twijfelde wel eerst omdat we het campingbedje ook als box willen gebruiken..
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_50856808
Zijn er ook van die vliegennetjes,voor over zo'n campingbedje heen?En wie weet waar?

Groetjes,Minoes
pi_50857012
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:10 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Ja zo een los matrasje is echt veel comfortabeler! Hoes is ook helemaal wasbaar.

Overigens hebben wij zo een Deryan Travel Cot gekocht voor Jenna, omdat we echt op de ruimte in de wagen moeten letten. Van het weekend uitgeprobeerd en is ook echt een aanrader trouwens!!!!
Wil ze er wel in Stiekemurd? Wij hebben hier ook zo'n ding liggen. Maar ik ben bang dat Lis er niet meer in wil misschien.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:04:35 #20
56471 pinquit
oh my lama!
pi_50857127
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:56 schreef minoes_ het volgende:
Zijn er ook van die vliegennetjes,voor over zo'n campingbedje heen?En wie weet waar?

Groetjes,Minoes
prrrenatal!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_50860398
yep, pretnatal
zijn ze deze maand ook in de aanbieding geloof ik.. ik ga donderdag eentje halen haha
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_50861524
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:01 schreef snoopy het volgende:

[..]

Wil ze er wel in Stiekemurd? Wij hebben hier ook zo'n ding liggen. Maar ik ben bang dat Lis er niet meer in wil misschien.
Ja van het weekend uitgeprobeerd. Ze lag er echt heelveilig in, een heel knus nestje. Het is zo een super ding Ze was eerst aan het rondkijken en met haar handjes aan het voelen over het nylon en toen viel ze in slaap. Ik vond het vooral handig omdat ie zo weinig ruimte in beslag neemt en het ook UV-bestendig is en meteen een hor in zit. Benthe wou er ook meteen in liggen, maar die krijgt gewoon een luchtbed
  dinsdag 26 juni 2007 @ 17:31:46 #23
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_50864843
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:55 schreef Martineke het volgende:
ook wat te drinken in dat zakje douwen, en misschien wat te knabbelen.
Wat te knabbelen zeker: hou rekening met vertraging, en met het feit dat je daar pas achter zou kunnen komen als je bij de gate kant-en-klaar zit, en niet meer weg kunt.

Pas op met drinken, met oog op de veiligheidsvoorschriften (alle vloeistoffen in een doorzichtige plastic tas, max inhoud, etc.).
  dinsdag 26 juni 2007 @ 21:03:19 #24
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_50873313
uitgezonderd babyvoeding en drinken. ik had op de terugreis allemaal kleine pakjes drinken in mijn tas zitten en die mochten gewoon mee, en hoefde niet in een doorzichtige zak
  woensdag 27 juni 2007 @ 06:41:21 #25
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_50887083
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 21:03 schreef Martineke het volgende:
uitgezonderd babyvoeding en drinken. ik had op de terugreis allemaal kleine pakjes drinken in mijn tas zitten en die mochten gewoon mee, en hoefde niet in een doorzichtige zak
Officieel is babyvoeding wel een uitzondering, drinken niet (medicijnen die je tijdens de vlucht nodig hebt en dieetvoeding ook weer wel trouwens, voor de volledigheid). Officieus hang het met name af van de dag en de bui van de beveiligingsbeambte, denk ik Ik zie hier nog wel eens sterke staaltjes 'buitenlandertje pesten', dus ik waag het er liever niet op....

[ Bericht 2% gewijzigd door Gaoxing op 27-06-2007 06:47:45 ]
  woensdag 27 juni 2007 @ 06:46:00 #26
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_50887100
Oeps, foutje
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:58:08 #27
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_50895443
nou ja bij ons op de heenreis had het ook gemogen, maar wij waren dus in de veronderstelling dat dat niet mocht en hebben die pakjes weggegooid, om dan later tot de ontdekking te komen dat andere mensen in het vliegtuig met kinderen ook gewoon pakjes hadden.
schijnbaar horen die pakjes drinken bij babyvoeding. kweet het ook niet hoor.
ik vond het alleen wel raar omdat ze het allemaal zo superstreng aangeven, en in werkelijkheid valt het allemaal wel mee.
maar het zal denk ook wel aande bestemming liggen, amerika lijkt me een stuk strenger qua voorschriften dan menorca

maar gewoon blikjes drinken mogen indd niet nee, wij hadden er 2 bij en die moesten we of weggooien of gelijk opdrinken, wij kozen het tweede. lekker om half 7 smorgens aan de cola en 7-up
pi_51385705
weet iemand of er ook nachtlampjes op batterijen te koop zijn?
Sarah slaapt namelijk al vanaf dr geboorte met een nachtlampje, en omdat we gaan kamperen lijkt het me wel verstandig om ook een nachtlampje mee te nemen.. Anders wordt het gewoon een stekkerdoos in dr slaapgedeelte leggen met een nachtlampje erin, maar eentje op batterijen lijkt me ook wel wat.
Het liefst gewoon in een winkel te koop en niet via internet..
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_51394373
Wij hebben deze: http://www.baby-walz.nl/winkel/nachtlampje_beer.html

Ik heb hem alleen nog nooit echt als nachtlampje gebruikt en weet dus niet hoe lang de batterijen meegaan.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51394701
Mmm...ik zie nu dat deze na 6 minuten uit gaat, dat is bij die van ons niet zo.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51394840
Hier staan 2 oplaadbare nachtlampjes bij, misschien is dat een oplossing.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51401792
bij de euroland en bouwmarkten heb je ook soortgelijke push-lampjes
pi_51515903
Zow, het weekendje proefkamperen zit er op.. Ik zag er heel erg tegenop, maar het viel me eigenlijk best mee (zeg ik nu ).. Sarah vond het ook erg leuk, alleen het slapen was iets minder.. Thuis huilt ze nooit meer voor het slapen gaan, maar ja. nu was het natuurlijk allemaal anders en heeft ze elke keer steeds gehuild.. ik kan daar heel slecht tegen, dus ik heb een paar keer gezegd dat ik het niet meer zag zitten en naar huis wilde

Ook al ging dit weekend goed, toch zie ik nog steeds op tegen de 2 weken kamperen in Zuid-Duitsland..
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 16 juli 2007 @ 11:41:40 #35
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51516378
Pfff, lastig he, Crazymoon? Wij hebben met Maria ook eens geprobeerd te kamperen toen ze nog geen jaar oud was. Dat ging precies zoals jij ook zegt, alleen besloten wij daarna het kamperen echt nog een tijd uit te stellen. Veel te veel stress steeds 's avonds, dat leek ons geen vakantiegevoel.

Hopelijk gaat het bij jullie beter en zijn jullie relaxter.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51519017
Mijn vriend is relaxter dan ik
Het was ook niet zo dat Sarah uren aan het huilen was, maar toch wel een half uur. tenmiste, zo leek het En het was ook niet de hele tijd achter elkaar door, maar dan weer huilen, eventjes stil, weer huilen, eventjes stil enz.
Ik heb dan altijd het gevoel dat Sarah de enige is die moet huilen haha
En ja, ze slaapt toch nog 2 keer per dag. 's Avonds was het best stil, maar overdag natuurlijk niet. Toch ging het best goed..
We waren na dit weekend alleen wel erg moe!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 16 juli 2007 @ 13:19:43 #37
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_51519431
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 18:13 schreef lolliepopgirl het volgende:
bij de euroland en bouwmarkten heb je ook soortgelijke push-lampjes
Die hadden wij ook. Omdat onze dochter wat moeite had met het donker. Pas alleen op want als de batterij niet goed zit maakt hij sluiting. Ze mocht ze namelijk zelf er in doen voor ze naar bed ging en veroorzaakte sluiting en brande haar vingers aan de loeihete batterijen erg gevaarlijk dus als ze er verkeerd ingaan.
pi_51520630
ok dank jullie wel!
dit keer hadden we er geen nodig omdat er tegenover ons een licht brande en die was nog aardig fel. Maar voor de zekerheid koop ik toch maar zo'n lampje!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:53:09 #39
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51563650
Een kindje van een paar maanden, kan je die meenemen naar de camping. Of is het beter gewoon even te wachten?

Ik heb het dan over een maandje of 3..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_51564040
Als fanatiek kampeerder zonder enig gevoel zou ik zeggen: als het 's nachts doorslaapt en niet tussen 10 en 7 lang achter elkaar jankt, dan ja. Anders, niet doen!

Maar dan denk ik niet aan over of het kind het zelf aankan
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:08:17 #41
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_51564164
Cas was 3 maanden toen wij voor het eerst op vakantie gingen naar de camping. Zaten wel in een stacaravan, was wel prettig. Maar het kan makkelijk.

Algemene tip:
Voor de kruipende of wat oudere kinderen: neem Vanish mee.
Zeker met een handwasje of die geweldige robuuste wasmachines op de campings is dit toch wel een redmiddel voor hun kleding.

Tip ooit eens van E.T gehad.: ducktape om contactdozen mee af te tapen waar die kleintjes zo fijn van alles in kunnen stoppen. Standaard uitrusting hier sindsdien.

Coolpack (als je een een vriesvakje hebt natuurlijk) voor alle kleine letseltjes.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 22:11:52 #42
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51574504
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:04 schreef Pruk het volgende:
Als fanatiek kampeerder zonder enig gevoel zou ik zeggen: als het 's nachts doorslaapt en niet tussen 10 en 7 lang achter elkaar jankt, dan ja. Anders, niet doen!

Maar dan denk ik niet aan over of het kind het zelf aankan
Ja, leuk Pruk. Maar kinderen zijn helaas volstrekt onvoorspelbaar. Je kind dat normaal lekker doorslaapt kan ineens op de de camping een hele nacht huilen.

Crazymoon, als je er zo gestressed over bent, zou ik het niet doen. Ik heb zo ook een hele nacht met Katja in de wc-ruimte gezeten omdat ik bang was dat de hele camping wakker zou worden. Nou, dat is een vakantie me niet waard. De volgende ochtend om 06.00 zijn we naar huis gegaan.

Vorig jaar hebben we ook gekampeerd en toen ging het wel goed. Maar met een baby blijft het toch lastig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 22:47:01 #43
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51575922
quote:
Op maandag 16 juli 2007 11:25 schreef CrazyMoon het volgende:
Zow, het weekendje proefkamperen zit er op.. Ik zag er heel erg tegenop, maar het viel me eigenlijk best mee (zeg ik nu ).. Sarah vond het ook erg leuk, alleen het slapen was iets minder.. Thuis huilt ze nooit meer voor het slapen gaan, maar ja. nu was het natuurlijk allemaal anders en heeft ze elke keer steeds gehuild.. ik kan daar heel slecht tegen, dus ik heb een paar keer gezegd dat ik het niet meer zag zitten en naar huis wilde

Ook al ging dit weekend goed, toch zie ik nog steeds op tegen de 2 weken kamperen in Zuid-Duitsland..
Een hele goede tip (zeker omdat je vriend er relaxter onder is dan jij ); ga een stukje lopen op het moment dat ze net in bed ligt en laat je vriend bij de tent zitten. Heb ik steevast gedaan omdat ik dat ook slecht trok. Het werkte fantastisch! De praktijk wijst uit dat het écht wel meevalt met de overlast. Zo'n kindje gilt echt niet zomaar de hele camping bij elkaar. Als het echt niet ging, liepen we gewoon een stuk met Juul in de wagen over de camping, om als ie sliep vervolgens de kinderwagenbak los te maken en hem in de tent te zetten. Ook dat werkte erg goed.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 22:49:13 #44
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51576015
Overigens snap ik ook wel wat Livelink zegt hoor. Als je het zelf niet los kunt laten, wordt het misschien lastig. Maar toen het mij eenmaal lukte om dat wél te doen, was het alleen nog maar heerlijk om weg te zijn (Juul was toen bijna 5 maanden. We zijn 3 weken gaan kamperen in Zuid-Frankrijk en Spanje, met de auto).
  woensdag 18 juli 2007 @ 09:18:45 #45
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_51583634
Ik sluit me bij Renzell aan. Het lijkt vaker erger dan het is.
En je moet maar zo denken, je campingburen zijn maar buren voor 2/3 weken.
Dat proefkamperen is op zich een goed idee, maar dat was maar een paar dagen. Sarah moet ook even wennen aan alles en daar zijn een paar dagen tekort voor.
Ik heb het nog niet meegemaakt dat ik op een camping kwam te staan naast een gezin waar het kind alleen maar huilde. En ik heb heel wat kampeerervaring.
Je moet Sarah echt de tijd geven om te wennen net als jijzelf. En laat de boel de boel. Dus laat de teugels wat vieren. Voel je jezelf daar niet prettig bij laat het dan over aan je vriend. Daar leer je alleen maar van.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_51584339
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:11 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, leuk Pruk. Maar kinderen zijn helaas volstrekt onvoorspelbaar. Je kind dat normaal lekker doorslaapt kan ineens op de de camping een hele nacht huilen.
Tuurlijk, dat kan gebeuren. Maar dat is voor de andere kampeerders niet echt prettig. Zeker niet als de paps en de mams er lekker doorheen slapen.

Ik heb dat toen opgelost door buiten heel hard te struikelen over wat stoeltjes, toen hoorde ik uiteindelijjk wat gestommel en toen was het kind ineens weer stil
pi_51585197
livelink, Sarah huilde alleen voordat ze moest slapen. En volgens mij maar ongeveer een half uurtje.. misschien nog niet eens (voor mijn gevoel waren het uren ) En ze huilde ook niet aan 1 stuk door.. paar minuten huilen, even stil enz. Verder ging alles super.

renzell, dat heb ik ook tegen mijn vriend gezegd, als het langer doorgaat ga ik gewoon even een stukje wandelen. Maar dat is niet nodig geweest, ik voelde me wel wat rot als ze aan het huilen was, maar het was gelukkig geen hysterisch huilen zoals ze vroeger deed als ze ergens anders sliep.
En wat mijn vriend en ik deden is soms even beetje geluid maken in de tent, tegen elkaar praten zodat ze onze stemmen hoorde. En vaak werd ze daar wel rustig van.
Kinderwagenbak is hier al niet meer in gebruik, en daar wilde ze vroeger ook haast nooit in slapen

Dutchie, ja, het is natuurlijk gewoon het wennen, en we hoorden wel meer kinderen huilen
Maar toch dacht ik steeds dat het huilen over de hele camping te horen was haha
We zijn ook van plan om toch haar ritme aan te houden, daarom hebben we ook gekozen voor een camping waar in de buurt veel te doen is zodat we ook zo weer terug zijn bij de tent.
Ik heb net een stapel boeken besteld dus die kan ik mooi lezen als Sarah slaapt
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_51585447
Misschien was even laten huilen wel de snelste manier om dit kindje in slaap te laten vallen? Soms blijven ze veel langer wakker als je steeds blijft troosten. Doorslapen met een blèrend kind naast je? Ik betwijfel het
pi_51585508
ik word al wakker van een zuchtje van Sarah
dat was ik namelijk even vergeten, dat ik nu weer alles hoor van Sarah..
Sarah heeft maar 2 nachten bij ons geslapen, en die nachten kon ik niet slapen omdat ik wakker werdt van elk kreuntje en zuchtje. Nu ligt ze in de andere slaapcabine maar ja.. nu hoor ik weer alles.

En hoe graag ik Sarah ook wil troosten, ik weet dat het ook beter is om haar te laten huilen.. maar tis wel moeilijk
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_51766606
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:27 schreef owlet het volgende:
Misschien was even laten huilen wel de snelste manier om dit kindje in slaap te laten vallen? Soms blijven ze veel langer wakker als je steeds blijft troosten. Doorslapen met een blèrend kind naast je? Ik betwijfel het
dat was precies mijn gedachte owlet.

vraagje: hebben jullie nog leuke ideeën voor kleine kadootjes voor tijdens een lange autorit? dus dingen waar ze meteen in de auto al wat aan hebben?
  maandag 23 juli 2007 @ 23:07:14 #51
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51767046
Zo'n magnetisch tekending en eenvoudige boekjes.

Eigenlijk weet ik het ook niet. Vorig jaar naar Oostenrijk ging het eigenlijk wel heel goed met de kinderen. Ze sliepen veel en als ze wakker waren, hield ik ze een beetje bezig. Echt spontaan zichzelf vermaken met speeltjes deden ze eigenlijk niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 23 juli 2007 @ 23:07:15 #52
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51767047
Ja. Magnetisch tekenbord! Ik heb het onlangs ook weer gezien dat ze zich daar erg lang en goed mee kunnen vermaken .
Alhoewel je er achterin de auto misschien dan twee van wilt hebben, ivm ruzie over wie er aan de beurt is (nogal een hot item hier, op het moment ).
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51767238
ja aan zo'n tekenbord had ik ook al gedacht. en 2 is echt wel nodig inderdaad. vorig jaar hadden we ook 2 van die dingen mee (die zijn inmiddels nogal beschadigd) maar daar zaten ook van die losse magnetische stempeltjes bij, en die vielen natuurlijk om de haverklap op de grond. 'wèèèèh! mamaaah!'.
pi_51767396
Er bestaan ook versies waarbij niet alleen het pennetje maar ook de stempeltjes met touwtjes vastzitten
Misschien de moeite waard om naar op zoek te gaan..
pi_51767693
ja, en anders MAAK ik ze wel vast dit keer.
pi_51767773
Autospelletjes.
Veel plezier.
pi_51768907
tnx, ik ga 't eens grondig doornemen allemaal. had jij niet eerder ook eens een link naar zo'n grappig spelletje voor onderweg? ik zal de vorige topics nog eens doorspitten, en kijken of ie nog bereikbaar is.
pi_51773715
quote:
Op maandag 23 juli 2007 23:22 schreef bixister het volgende:
ja, en anders MAAK ik ze wel vast dit keer.
Of hengeltjes maken met magneetjes eraan. Kunnen ze proberen ze van de grond te vissen. Heb je gelijk een nieuw spelletje

Dat vond ik eigenlijk ook het lastigst van de autoreis, knuffels en doekjes die om de haverklap op de grond liggen. Ik heb de halve reis achterstevoren gezeten

Ik moet zeggen dat ik deze tip uit de link van Poemojn niet echt zie zitten:
Tekenen en kleien is altijd leuk. Een grappige variant is om kinderen met afwasbare stiften (voor whiteboards) op de ramen te laten tekenen. Met een nat doekje erbij kunnen ze het zelf uitvegen en opnieuw beginnen.

[ Bericht 19% gewijzigd door snoopy op 24-07-2007 07:51:13 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:26:29 #59
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51775998
Ik heb ooit bij babywalz 3 van die spenenkettingen gekocht voor weinig (ik geloof een euro per stuk ofzo) Bij ons hingen/ hangen er geen spenen aan maar knuffels. Ik heb er ook een zelf gemaakt met een wat groter lusje.
Wij zijn ons aan het voorbereiden op twee weken kamperen op een doorweekt terrein, volgens mij ga ik Emma haar broeken gewoon laten drogen en de volgende dag weer aan met modder en al
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 13:07:12 #60
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51780571
Jelief, je hebt wel pech met het weer. Maar wie weet, wordt het nog beter!
Goede tip trouwens, speenkoorden!

Wij gaan ook vliegen Twee korte vluchten van circa een uur elk. Volgens de vliegmaatschappij mag de buggy gewoon mee het vliegtuig in, ben benieuwd!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52182590
Wij gaan in september naar Italie op vakantie en nu hebben we besloten dat mijn vriend met de auto gaat en de kinderen en ik met het vliegtuig. Ik vlieg dan naar Pisa en hij haalt ons daar op. Op zich een fijne oplossing maar ik vind het ook best spannend met 2 kinderen
Ervaringen gevraagd! Ik hoef natuurlijk alleen handbagage mee te nemen en een buggy voor Lis.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_52183457
waarom gaat je vriend met de auto dan?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_52187997
Omdat we op plaatsen zitten waar een auto erg handig is en er kan meer bagage mee.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:02:48 #64
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_52290190
Wij zoeken dus:

- zon
- zee
- strand
- goedkoop
- hotel / park met veel accomodatie / animatie voor kleine kinderen


tips iemand?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_52332660
Onze reis ging eigenlijk verassend goed! Voor het eerst op vakantie, en de eerste 2 vluchten eerst 3,5 uur en daarna 3 uur ging zonder problemen, Yuliya (bijna 9 mnd) lag lekker op schoot te slapen tijdens landen en stijgen...:)

De terugreis ging ook prima...30 uur in de trein was zelfs ook geen probleem, ze ging gewoon slapen, spelen met een popje etc...:) een dag later weer 3 uurtjes in het vliegtuig, en ze heeft niet geslapen, en vond het prachtig! terwijl ik pijn in mijn oren had tijdens het dalen, zat mevrouw lekker te spelen en te lachen... ...gelukkig maar!
pi_52332760
Weet iemand of je een maxi-cosi zo als bagage kunt aanbieden. Dus alleen een label eromheen en klaar? Ik wil deze graag meenemen omdat we waarschijnlijk een auto gaan huren. Deze kan ik ook wel bij de auto huren, maar heb liever die van thuis mee. Of gewoon thuis laten? Iemand?
  maandag 13 augustus 2007 @ 16:42:11 #67
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_52333789
Is dit het juiste topic om tips te vragen?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:35:12 #68
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52338561
Stiekumerd, je kunt een kinderwagen ook gewoon bij bagage aanbieden. Dan moet hij wel bij de bijzondere bagage vanwege de afwijkende afmetingen, dus dat zal bij een maxi-cosi wel precies zo gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:36:24 #69
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_52338601
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:02 schreef Patch het volgende:
Wij zoeken dus:

- zon
- zee
- strand
- goedkoop
- hotel / park met veel accomodatie / animatie voor kleine kinderen


tips iemand?
Misschien Club Martha's op Mallorca?

Er is zo veel mogelijk, ik zou gewoon een lading reisgidsen halen bij het reisbureau en lekker gaan snuffelen naar kindvriendelijke acco's .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:39:02 #70
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_52338698
quote:
Op maandag 23 juli 2007 22:57 schreef bixister het volgende:

[..]

dat was precies mijn gedachte owlet.

vraagje: hebben jullie nog leuke ideeën voor kleine kadootjes voor tijdens een lange autorit? dus dingen waar ze meteen in de auto al wat aan hebben?
Bestaan die zelfklevende "stickertjes" nog die wij vroeger in de auto hadden?
Of zijn jouw kinderen daar nog te klein voor?

Ik speelde altijd hele verhalen met mijn Stickermannetjes op de autoruit .

Ik verheug me al helemaal op onze volgende vakantie. We zijn in juni 2 weken naar Mallorca geweest en ik wil nu al wel weer weg . We gaan eind oktober naar Centerparcs in de Eifel, was het maar vast zover!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:44:49 #71
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52338854
[quote]Op zaterdag 11 augustus 2007 20:02 schreef Patch het volgende:
Wij zoeken dus:

- zon
- zee
- strand
- goedkoop
- hotel / park met veel accomodatie / animatie voor kleine kinderen


tips iemand?

Rewimo ging regelmatig met Christan naar één of ander Kinderparadijs in Turkije, wat volgens mij redelijk goedkoop was. Wellicht leest ze nog mee om je te helpen, hiermee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_52339078
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:39 schreef MaLo het volgende:

[..]

Bestaan die zelfklevende "stickertjes" nog die wij vroeger in de auto hadden?
Of zijn jouw kinderen daar nog te klein voor?

Ik speelde altijd hele verhalen met mijn Stickermannetjes op de autoruit .
Die moet ik ook nog zoeken voor onze rit naar noord-frankrijk. Is maar 5 uur maar ik vond ze zo leuk, wil ze ook in mijn auto.

Wij gaan over een paar weken naar een camping in Noord-Frankrijk. We hebben daar een huisje gehuurd. Ben ook heel benieuwd hoe de autorit zal gaan en hoe hij de camping vindt. We zijn er 6 jaar geleden al een keer geweest met ons tweetjes en dan nu met kind

Het enige waarop ik nog iets moet verzinnen is wat neem ik mee aan speelgoed? Niet teveel want dat past niet in de auto maar toch wel iets, voor als we slecht weer hebben. Tips?
Zat zelf te denken om wat nieuwe dingetjes te kopen en in te pakken als kleine cadeautjes. Spannend.
pi_52341240
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:35 schreef livelink het volgende:
Stiekumerd, je kunt een kinderwagen ook gewoon bij bagage aanbieden. Dan moet hij wel bij de bijzondere bagage vanwege de afwijkende afmetingen, dus dat zal bij een maxi-cosi wel precies zo gaan.
Bedankt! Dan gaat ie gewoon mee
  maandag 13 augustus 2007 @ 20:55:26 #74
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_52341356
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 16:09 schreef Stiekemurd het volgende:
Weet iemand of je een maxi-cosi zo als bagage kunt aanbieden. Dus alleen een label eromheen en klaar? Ik wil deze graag meenemen omdat we waarschijnlijk een auto gaan huren. Deze kan ik ook wel bij de auto huren, maar heb liever die van thuis mee. Of gewoon thuis laten? Iemand?
Kan wel maar houd er rekening mee dat er alles behalve zachtzinnig met je maxicosi omgegaan word.
Bij sommige maatschappijen mag je hem meenemen het vliegtuig in en dan in het vliegtuig gebruiken als een autostoel.

Dat hebben wij de eerste keer gedaan. Was erg makkelijk en als je vroeg incheckt heb je kans dat er nog een extra stoel is en is het geen probleem

Als je de auto huurt bij een nl bedrijf (mijn man heeft daarvoor gewerkt) dan verhuren ze wel goede stoelen bij een bedrijf (locaal) geen idee.
pi_52341463
ik wil graag de buggy meenemen het vliegtuig in... denk niet dat ik de maxicosi erbij mag meenemen....
hmzzzz
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:08:12 #76
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_52343916
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:50 schreef Randa_v het volgende:
Het enige waarop ik nog iets moet verzinnen is wat neem ik mee aan speelgoed? Niet teveel want dat past niet in de auto maar toch wel iets, voor als we slecht weer hebben. Tips?
Zat zelf te denken om wat nieuwe dingetjes te kopen en in te pakken als kleine cadeautjes. Spannend.
Wij nemen nu al een paar jaar een doos Duplo mee. Te groot om kwijt te raken en lekker veelzijdig speelgoed.
En verder natuurlijk boekjes voor onderweg en wat vingerpoppetjes.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:21:35 #77
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_52344472
@ Randa:

- een paar boekjes waar ie zelf stickertjes in kan plakken.
- een paar puzzeltjes.
- een schrijfplankje (zo'n uitwisbaar ding waarop je kunt tekenen).
- een paar staafjes klei.
- een opblaasbare bal.
- stempeltjes (van de hema, een pakje met alle letters van het alfabet, bij Juul een grote favoriet!).
- een autootje.
- een scheidsrechtersfluitje.
- een mondharmonica.
- een walkman met zelf ingesproken verhaaltjes of liedjes.
- en uiteraard 2 of 3 kleine boekjes.

Ook plastic keukengereitjes (degene die je zelf gewoon gebruikt) doen het altijd goed!
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:34:24 #78
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52345037
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:44 schreef livelink het volgende:
Rewimo ging regelmatig met Christan naar één of ander Kinderparadijs in Turkije, wat volgens mij redelijk goedkoop was. Wellicht leest ze nog mee om je te helpen, hiermee.
Dat is hotel aquafantasy. Ben hier zelf toevallig in mei geweest. In het hoogseizoen redelijk prijzig, maar buiten het seizoen goed te doen.
Ons is het ontzettend goed bevallen. Groot complex, veel zwembaden, kidsclub vanaf 3 jaar en goed eten.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
pi_52351565
Oh wat veel goede ideeën. Van de week eens kijken wat ik nog allemaal nodig heb. Dank jullie wel.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:24:55 #80
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_52352759
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:55 schreef klein_spookje het volgende:
Als je de auto huurt bij een nl bedrijf (mijn man heeft daarvoor gewerkt) dan verhuren ze wel goede stoelen bij een bedrijf (locaal) geen idee.
Het zal eraan liggen waar je heen gaat. Onze ervaring in Australie was super, Amerika hetzelfde, maar in Nederland juist heel, heel matig.

Waar ga je heen?
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:54:30 #81
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_52353383
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:58 schreef Stiekemurd het volgende:
ik wil graag de buggy meenemen het vliegtuig in... denk niet dat ik de maxicosi erbij mag meenemen....
hmzzzz
De buggy moet je bij het in stappen van het vliegtuig achterlaten en dan word hij los in het ruim gezet hij mag niet mee waar jullie zitten.
De cosi wel.

groetjes
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:20:59 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52368793
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 22:34 schreef Jambo het volgende:

[..]

Dat is hotel aquafantasy. Ben hier zelf toevallig in mei geweest. In het hoogseizoen redelijk prijzig, maar buiten het seizoen goed te doen.
Ons is het ontzettend goed bevallen. Groot complex, veel zwembaden, kidsclub vanaf 3 jaar en goed eten.
Ja, die bedoelde ik inderdaad. Nou maar hopen dat Patch hier nog verder meeleest en niet helemaal direct is afgehaakt
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:48:13 #83
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_52369699
jaja ik lees nog mee...
Maar dat aquafantasy valt nu niet echt in de categorie 'goedkoop'....
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:49:42 #84
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52369749
Volgens mij valt helemaal niks in de categorie strand/zon/animatie in de categorie goedkoop

Ik heb het tenminste nog niet gevonden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:15:29 #85
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52375738
Tsja, wat de één goedkoop vindt, vindt de ander misschien weer duur.
Wij betaalden in mei 400 euro per persoon all-inclusive voor een week. In principe heb je daar dan geen geld meer nodig. Als je een zonvakantie voor 200 euro boekt (wat al niet makkelijk meer is tegenwoordig) en je moet daar dan nog je eten en drinken betalen kom je uiteindelijk ook minstens op dat bedrag uit is mijn ervaring.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
  woensdag 15 augustus 2007 @ 09:19:53 #86
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_52381264
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:02 schreef Patch het volgende:
Wij zoeken dus:

- zon
- zee
- strand
- goedkoop
- hotel / park met veel accomodatie / animatie voor kleine kinderen


tips iemand?
Ergens lekker kamperen op een kinderkamping? in een kant en klare tent heerlijk aan het strans in zuid frankrijk?
Of in nl als het ooit nog mooi word.
Sprookjes camping in nl is super voor kinderen tot een jaar of 9 a10 ook met slecht weer is het er uit te houden.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:21:04 #87
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52465827
Wij willen wat vaker weg. Kamperen was leuk laatst. Ik wil alleen eigenlijk proberen of ik Jolie in een slaapzak kan laten slapen. Is het handig om een kinderformaat te kopen? Of kan een gewone grote ook, of is dat gevaarlijk?

[ Bericht 4% gewijzigd door Luchtbel op 17-08-2007 23:36:10 ]
pi_52466011
Grote kan ook. Maar je kunt ook combineren Myrthe lag in een goedkope kinderslaapzak (vanwege het uiterlijk, zag eruit als een kevertje) met daaromheen als 't kouder werd een dichtgeslagen grotemensenslaapzak. 't Was 's nachts 9 graden dus dat was wel prettig.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:30:38 #89
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52466195
Maar het is niet gevaarlijk dus? Dat zal jij wel weten, toch Voor grote mensen heb ik nog wel en ik moet natuurlijk sjouwen dus ik wil geen drie dingen mee.
pi_52466380
Ik heb het niet uitgeplozen voor dat weekendje weg maar ik denk niet dat 't kwaad kan hoor. Anders misschien een grote gebruiken en die op de gewenste lengte doorstikken oid? Maar op een ander forum kwam iemand pas met dezelfde vraag en daar vond iedereen dat een gewone slaapzak best kan.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:41:16 #91
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52466526
Niet eens joh En een grote hoef ik niet te kopen. We hebben twee, eigenlijk moet het gewoon kunnen denk ik dus. Hopelijk kunnen we volgend weekend nog een keertje
Wel jammer want deze slaapzak is zo leuk.
pi_52466712
Die is lief ja heeft ze niet nog een verjaardagscadeau tegoed?
Kinderslaapzakken zijn vaak veel leuker he
't Enige wat bij ons nog voor problemen zorgde was dat Myrthe vaak van haar luchtbed rolde 's nachts, en dan konden wij haar dus weer terugrollen voor iedereen wakker werd.
Ze had ook een eigen zaklampje, als ze nog wakker was en er kwam iemand in/bij de tent om iets te halen/brengen knipte ze die aan en scheen rond om te kijken wat er gebeurde.

Leuk joh, fijn weekend samen!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:15:02 #93
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52467471
Een eigen zaklampje wat een leuk idee. De vorige keer hoefden we niks mee te nemen aan beddengoed. Dat was geregeld. Ze lag toen wel zo dicht tegen me aan dat we aan één slaapzak vast genoeg hadden gehad
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 08:27:21 #94
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52472152
Ik heb die van twee en half in een grote slaapzak laten slapen, toen wij op vakantie gingen. Ging prima!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 20 augustus 2007 @ 19:46:04 #95
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_52537380
kinderwagen mee in het vliegtuig (condor-maatschappij). Mag dat?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_52537844
Kinderwagen vaak voor een extra bedrag (24 euro bij sterling bijvoorbeeld) en een paraplubuggy meestal gratis.
Maar dan nog laat je hem voor zover ik weet altijd achter bij de ingang van het vliegtuig zodat hij later bij de bagage komt, hij kan niet mee de cabine in en na landing kan je hem dan bij de gewone bagage weer ophalen.
Het is overigens wel aan te raden een kinderwagen die in het ruim mee gaat goed in te pakken. Wij zaten toevallig boven de deur naar het laadruim en er werd nou niet bepaald zacht omgesprongen met de bugaboo die we in geladen zagen worden.
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:54:57 #97
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52539754
Owlet, ik mocht de buggy meteen bij het uitstappen weer meenemen, dus eigenlijk zaten we niet zonder.Maar dat scheelt misschien per maatschappij?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52543033
Oh da's wel heel fijn! Het was ook wat ik verwachtte eigenlijk, het stuk van de gate naar de bagageband op schiphol met een dikke handbagagetas en een baby was nou niet zo ontzettend plezierig
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:15:13 #99
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52559414
Hier ging de autostoel mee het vliegtuig in. Die stond op de buggy (Fleur liep meestal zelf) en de buggy ging bij het binnengaan van het vliegtuig richting bagageruim. Als we eruit kwamen stond de byggy al weer klaar. Voordeel van de autostoel op de lange vluchten is dat ze goed zitten en de stoel ook betere onsteuning biedt dan de vliegtuigstoel. Fleur heeft overigens ook veel op de grond geslapen.
pi_52559559
Ook iets om op te letten is dat het bij sommige vluchten goedkoper is om een stoel te boeken dan om een baby op schoot te houden
Het zal wel meevallen bij lange vluchten maar als je kijkt naar budgetvluchten waarbij je veel korting krijgt op een stoel dan zijn soms de prijzen voor een baby op schoot altijd vast terwijl je als volwassene bijna voor niets vliegt.
Ik had geen mogelijkheid om in de trein van vliegveld naar camping ook nog een autostoel mee te nemen maar als we een auto in Denemarken hadden gehad dan waren we goedkopen en gemakkelijker uit geweest met een volwassen plek voor Ronja, helemaal omdat ze dan bagage mee had mogen nemen en nu niet!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:05:25 #101
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52562737
Vreemd toch zo! Ik heb nu 4 euro betaald, maar dat was niet een echte prijsvechter (BMI).
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63666819
Even een kick, het is bijna toch wel weer vakantieboek tijd toch??

Mijn vraag: Wij willen komende zomer met onze zoon van dan 1 jaar naar Italie. Het liefst naar een niet te grote camping aan het water (meer of zee), in een stacaravan of bungalow omdat we kamperen nog niet echt zien zitten met die kleine.

Ik heb een romantisch beeld van een stacaravannetje met een klein lapje groen daarvoor met een hekje waar zoonlief een beetje kan rondkruipen . Helaas kom ik bij Suncamp, Vrij Uit en Vacance Soleil etc. alleen beelden tegen van op elkaar gepropte hokken zonder enige vorm van privacy op megacampings met 30 zwembade en animatieteams...

Iemand tips of ben ik op zoek naar iets wat niet bestaat?
pi_63667044
Het hangt er een beetje vanaf wat je budget is of dat lapje groen ook haalbaar is haha
Nee serieus, ik heb op camings gewerkt voor VacanSoleil en ga zelf altijd met Eurocamp of VacanSoleil weg, en ik merk dat de stacaravans die jij waarschijnlijk bedoelt (met keuken/douche/toilet erin) tegenwoordig vrijwel altijd een houten terras voor de deur hebben en een klein plekje om de auto bij de caravan te parkeren. Heel af en toe zie je een gewoon klein plekje ipv zo'n houten terras.
Het hangt erg sterk af van de camping of ze een lapje groen voor de deur hebben en dan nog verschilt het per camping sterk per hoekje van de camping zeg maar. Wat je kunt doen is als je gaat boeken naar een reisbureau gaan of (bijv.) VacanSoleil zelf bellen en een "eis" door geven voor een grote plaats met privacy. Hier moet je wel voor bijbetalen! En let op dat ze je geen preferentie aansmeren, want dat is een voorkeur (duh) en die hoeft de camping niet in te willigen. Dat wordt over het algemeen afdedaan met een simpele "het ging niet".
Wat ik je anders ook kan aanraden, als je er geen bezwaar tegen hebt om te plassen/je te douchen bij zo'n douchehok is zo'n bungelowtent van VacanSoleil of Eurocamp/Suncamp. Die zijn echt van alle gemakken voorzien (keuken/koelkast/echte bedden etc. en uiteraard kun je er gewoon rechtop in staan), deze hebben vaak wat meer groen en ruimte bij de tent. Wij hebben zelf vroeger altijd in zulke tenten gezeten en we vonden het fantastisch, mega-avontuurlijk enzo
Dat was het wel denk ik wat ik aan info voor je heb. Wil je meer weten dan mag je ook PMen
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63667231
Wat een goede info en zo snel, dank je!!

Op zich ben ik wel een kampeerfan, we kunnen ook wel met eigen tent (de Waard) op vakantie, maar eigenlijk liever als mijn zoon iets groter is. Ik zie het gewoon nog niet echt zitten om m daar in zo'n klein benauwd hokje te douchen enzo, dus vandaar de keuze voor een bungalowtje of stacaravan, dus met eigen sanitair. Ik zie inderdaad al foto's met een houten terrasje, op zich leuk maar ik zie m al van die trap afvallen...

Ik ga in ieder geval even oldskool naar een reisbureau en vragen naar campings waar ik eisen kan stellen, supertip, dank je!
  Hoofdredactie Fotografie maandag 1 december 2008 @ 14:25:34 #105
95752 crew  Chell
Kluns
pi_63667982
Wil je per se op een camping peterfan? Ik zou namelijk in jouw situatie denk ik eerder een huisje huren. Bij websites als Eurorelais.nl e.d. hebben ze echt prachtige huizen te huur (hoewel ik zelf alleen ervaring heb met Belgie), met vaak zeeën van ruimte eromheen.
pi_63668053
Tja, op een camping lijkt me wel weer " gezellig" eigenlijk. Als het goed is slaapt ons zoontje dan nog overdag, en 's avonds vroeg. Als wij dan een beetje buiten kunnen zitten en een beetje mensen kijken lijkt me dat wel leuk zeg maar. Die huizen staan toch vaak wat geisoleerder denk ik? En op een camping heb je er vaak ook een zwembad, speeltuintje en campingwinkel bij. Leuke wandelingetjes met zo'n kleintje...
pi_63669092
wij hebben afgelopen jaar ook gekampeerd (toen was onze dochter bijna anderhalf) en de camping waar wij stonden had kindersanitair, met babybadjes, heel fijn was dat!! (alleen was dat in NL, maar misschien hebben ze dat in Italie ook wel)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_63669140
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:
wij hebben afgelopen jaar ook gekampeerd (toen was onze dochter bijna anderhalf) en de camping waar wij stonden had kindersaniatair, met babybadjes, heel fijn was dat!! (alleen was dat in NL, maar misschien hebben ze dat in Italie ook wel)
In frankrijk op "onze" camping wel. Gewoon even zoeken in de brochure of het aanwezig is. Niets niet in een hokje aanklooien. Gewoon elke dag lekker in bad.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 1 december 2008 @ 16:30:02 #109
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_63671482
Camping Del Garda (bij Peschiera) heeft stacaravans die van elkaar gescheiden zijn met een hegje! En ze hebben niet zo'n houten veranda waar je af kunt vallen .

Dit betreft de stacaravans van de camping zelf. Deze zijn te boeken via o.a. Easycamp.
Wij hebben hier afgelopen zomer gestaan met onze dochter van 4 en wij vonden het een leuke camping. Met o.a. een lekker groot kinderbad en een leuke speeltuin.

Het is wel een redelijk grote camping en er is animatie, maar wij vonden hem erg geschikt voor gezinnen met jonge kinderen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_63693762
Oe, dat klinkt wel goed MaLo, ga ik eens naar kijken, dank je!
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:31:23 #111
35189 Troel
scherp en bot
pi_63696008
Peterfan, wij hebben afgelopen zomer gekampeerd in een tent met Ruben toen hij een half jaar was. Dat was wel een camping met babyfaciliteiten (dus babybadjes en dergelijke), maar dat was prima te doen hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:48:58 #112
45621 Suzanna
Mama van...
pi_63696347
Animatie?
pi_63696385
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:48 schreef Suzanna het volgende:
Animatie?
Je weet wel, zo'n team dat 's morgens om 9 uur de aquagym verzorgt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:06:08 #114
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_63698420
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je weet wel, zo'n team dat 's morgens om 9 uur de aquagym verzorgt.
Wat mijn vierjarige dochter overigens helemaal fantastisch vond, ze deed vanuit het kiinderbad hartstochtelijk mee aan de aquagym die in het diepe gegeven werd .

Voor mij hoeft het niet echt, animatie. Mijn dochter vindt de minidisco altijd wel heel leuk, maar verder doen wij nooit ergens aan mee.

Op Del Garda vond ik de animatie gelukkig niet echt overdreven aanwezig. je hebt daar 2 keer 2 zwembaden, de anmiatie werd altijd bij het grootste zwembad gehouden. Dus als je daar geen zin in hebt, kun je lekker bij de andere baden gaan liggen . Dat vond ik wel een uitkomst, iedere dag aquagym is ook niet grappig meer .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:07:41 #115
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_63698458
Wij willen zelf trouwens komende zomer naar Oostenrijk naar Tirol of het Salzburgerland. Iemand nog een fantastische aanrader voor een vakantie op een bauernhof? We hebben in de gids van Pharos Reizen al wel één en ander gevonden, maar mocht er hier iemand echte aan- of afraders weten, dan hoor ik dat graag
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_63699098
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:07 schreef MaLo het volgende:
Wij willen zelf trouwens komende zomer naar Oostenrijk naar Tirol of het Salzburgerland. Iemand nog een fantastische aanrader voor een vakantie op een bauernhof? We hebben in de gids van Pharos Reizen al wel één en ander gevonden, maar mocht er hier iemand echte aan- of afraders weten, dan hoor ik dat graag
Wat zijn je eisen??

http://www.tirol-camp.at/pages/de/camping/infos.php
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:36:56 #117
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_63699326
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat zijn je eisen??

http://www.tirol-camp.at/pages/de/camping/infos.php
In ieder geval geen camping , wij willen deze keer in een appartement. Kindvriendelijk (in de zin van een speeltuinje, kinderboerderijtje en dat soort zaken), een schoon appartement en lekker eten . En het liefst gunstig gelegen voor het maken van uitstapjes.
Zoiets lijkt ons wel wat:
http://www.pharosreizen.n(...)Hotel_Wiesergut_2009
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_64001817
Iemand nog goede tips wat bereft waar aan te denken en wat mee te nemen?

Over een week vertrekken we naar Tenerife voor een week; een all-inclusive hotel.
(Redelijk kind gericht volgens mij; want van de 6 zwembaden zijn er 2 voor kinderen; er is een kinderdisco en animatie; maargoed animatie hebben we toch niks aan; ze is nog te klein en we nemen er nog liever mee op stap als we op stap gaan; naar het loro parque bijv.)

In het vliegtuig gaat ze op schoot. (kreeg al een tip over bekentjes op de oren; en voeden).

Ze krijgt 100% borstvoeding nog, ik had eerse kerstdag wel een eerste vaste hap willen geven, maar dat doe ik liever niet als we zo ver van huis zijn (je weet maar nooit).

Verder wil ik voor de zekerheid wellicht toch een flesverwarmer meenemen, papa wilt ook steeds liever flesjes geven; kolf gaat ook mee (er is een minibar; ik neem aan zo'n klein koelkastje; kijken of we dat kunnen gebruiken om de melk te bewaren). Verder voor de zekerheid flesvoeding mee; ik heb dat al eens als tip gehoord mocht de borstvoeding toch ineens abrupt stoppen (verwacht het niet, maar je weet maar nooit).

De buggy gaat mee; draagdoek; sack&seat (zo'n ding om een stoel tot kinderstoel om te toveren).
Een dun boxkleedje (ze kruipt nog niet; alleen heen en weer schuiven); eigen deken (er is wel een kinderbed; maar voor hetzelfde geld ligt daar een dekbed op).

Ohw en Amber haar eerste 2 tandjes komen sinds van de week door; dus tandenspul gaat ook mee; eventueel paracetamol? De paracetamol heb ikzelf nog geen ervaring mee met geven aan haar.

Spannend hoor; maar ik heb er heel veel zin in! En dat Amber meegaat maakt het extra leuk en spannend!
Het is wel met de hele schoonfamilie; dus hoop dat het niet te heftig voor d'r wordt met al die tantes en oma mee

-dit- sjips; vriendlief kwam net met een goede; gister begon ie al over flesjes verwarmen; maar dat bedoelde hij dus niet; de magnetron sterilisator zat ie dus mee; de kolf en andere spulletjes steriliseren. Wie heeft daar ervaring mee in een hotel?

[ Bericht 6% gewijzigd door Llewella op 14-12-2008 10:19:02 ]
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64007936
Spannend Llewella!
Denk je ook aan een zonnehoedje en goede zonnebrand voor Amber?
pi_64008784
Yep; d'r zonnehoedje had ze vandaag al even geshowed aan papa (Past perfect; gelukkig te groot gekocht van de zomer) Ik heb zwitsal zonnebrandcreme; daar leek ze alleen van de zomer wel meer pukkeltjes van te krijgen.

En ze heeft ook d'r eigen ID-kaart
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 14 december 2008 @ 16:38:10 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64008911
Ik zou even kijken of je contact op kan nemen met het hotel om te vragen of je gebruik kan maken van een magnetron. In veel hotels staat er tegenwoordig wel eentje in de eetzaal, maar toch.

Ik zou wel iets van paracetamol meenemen, je weet toch maar nooit en ook ORS voor babietjes. Mocht ze ziek worden heb je dat iig bij je dan. Het gaat bij die kleintjes toch veel harder dan bij jezelf.

Leuk hoor!
***
pi_64200795
schopje

Wij hebben van 11 april tot 10 mei vakantie
We willen daarvan een week of 3 weg, vertrek ongeveer 18 april.
Het ligt alvast dat we in ieder geval een gedeelte van de vakantie bij mijn tantes in frankrijk gaan logeren. Die wonen in de buurt van Latrecey.
Liefst daarvoor een weekendje of paar dagen iets leuks onderweg. We zaten eerst te denken aan Disney, maar dat is wel erg prijzig! Dan zo'n anderhalve week bij mijn tantes, en dan nog een week ergens zelf een huisje ofzo, liever geen bungalowparken of grote campings, max 600km rijden van Latrecey. Belgie, Frankrijk, Zuid Duitsland, Zwitserland, Noord-west Italie.
Iemand nog tips of ideeen? Pepijn is dan bijna 2.
  maandag 29 december 2008 @ 15:51:46 #123
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_64467122
Sorry p_iglet; geen tips eigenlijk, maar er moet in die contreien toch genoeg te vinden zijn lijkt me.


Ik schop dit topic even omhoog, want over 3 weken (precies ) hangen wij boven de Atlantische Oceaan met onze bijna-kleuter, om vervolgens 2 hele maanden door te brengen in Midden-Amerika. Van Guatemala naar Costa Rica reizen we, over land, over zee, een beetje in de lucht en her en der wat over het water. Spannend, vind ik het!

Ik ben het allemaal zo goed mogelijk aan het voorbereiden. Ik heb Sinterklaas heeft een rugzakje voor Juul gekocht (van Thomas de Stoomlocomotief) waar hij zelf zijn speelgoed in mag doen. We hebben al onderhandeld; 3 treinen mag hij meenemen (de 4de geef ik als cadeau, in het vliegtuig, heel tactisch nét op het moment dat hij de boel bij elkaar wil gaan schreeuwen ). Verder heb ik kleine boekjes met véél verhalen erin gekocht (Kikker, Beer en Egel, Jip en Janneke), ik heb (heel decadent ) een portable dvd-speler voor lange vliegreizen, hangmiddagen en regenachtige avonden op hostelkamers. Verder neem ik klei mee, viltstiften, papier, stickers, memorykaartjes en bellenblaas. Iemand nog andere, lumineuze ideeën omtrent lichtgewicht kleutervermaak?

Verder heb ik deet (anti-mug), maar dan de kindvriendelijke versie (voor zover mogelijk), ORS, de meest uitgebreide medical kit die er is, zetpilletjes, sinasprillen, pleisters, zwemvleugeltjes, zonnebrand factor 50, you name it....

Vergéét ik nu belangrijke dingen??? Ik zie het niet meer , dus help me even alstublieft!

Oh, en sandaaltjes verkopen ze nergens momenteel. Of weet iemand waar ik ze (tegen normale prijs) zou kunnen kopen in deze tijd van het jaar?

Dank u dank u!

[ Bericht 7% gewijzigd door renzell op 29-12-2008 15:58:58 ]
  maandag 29 december 2008 @ 15:57:19 #124
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_64467307
Renzell, vandaag is de nieuwe collectie van H&M online gegaan en daar staan sandaaltjes op.

Verder heb ik geen tips voor je, ik wil je wel veel plezier wensen!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 29 december 2008 @ 15:57:44 #125
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_64467319
Hé, wat goed! Dank je, ik ga meteen kijken!
  maandag 29 december 2008 @ 16:46:50 #126
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_64468909
MaLo; ik heb net sandaaltjes voor hem besteld, 2 singlets en 2 shorts! Bedankt voor de tip!
pi_64470175
Renzell, ik heb geen tips maar wil alleen maar zeggen: wat supercool dat jullie dit gaan doen!! Heel veel plezier!
pi_64472850
Wow, wat stoer! Ik wil ook Veel plezier!!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  dinsdag 30 december 2008 @ 10:09:50 #129
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_64491384
Iets te eten in je handbagage renzell (denk rozijntjes of ander gedroogd fruit). Voor vertragingen enzo.... Notitieblokje en een pen is simpel, klein en eindeloos vermaak. Wij hebben sinds kort een i-pod met verhaaltjes (De Slegte, een euro of 2 per 2 cd's).

Oh, bellenblaas is hartstikke leuk, maar weet je heel zeker dat je dat in je koffer wil? In je handbagage mag het niet he.... Ik zou 'troep die open kan gaan en al je kleren kan verpesten' zo veel mogelijk beperken.

Zit er een thermometer in je medical kit? Prrrrikweg mee? Kindertandpasta?

Zonnehoed mee?

Oh ja, en als hij niet wil eten: vooral laten gaan, komt vanzelf wel goed. Onze kinderen eten met een jetlag meestal een dag of drie slecht, en ik heb vorige week hetzelfde gezien bij de kinderen van een vriendin die over kwam. Druk zetten om ze toch te laten eten kan vervelende gevolgen hebben (ja, dat is uit ervaring ).

Ik denk nog even door....
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:36:42 #130
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_64493688
@ Gaoxing; dank je wel, fijne tips!

Zonnehoed stond inderdaad op mijn lijstje, maar moet ik nog wel ergens kopen.

Thermometer zit erin. Prrrrikweg weet ik niet, ga ik checken. Kindertandpasta; vink.

Over die bellenblaas heb je natuurlijk gelijk. Ik had me niet gerealiseerd dat die niet in het vliegtuig mag.

Rozijntjes en ander gedroogd fruit lust Juul niet (sja, peuter hè...), maar ik ga wel even op zoek naar wat andere, lang houdbare snacks nog.
pi_64495472
wat een super reis, renzell! alvast veel plezier gewenst! mueslirepen oid, is dat wat ipv rozijntjes? en yoghurtrozijntjes, lust ie die ook niet?
pi_64495517
Renzel WAUW! Oh ik ben echt jaloers Maar WAUW!
Ga je nog een weblog bijhouden o.i.d.?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:33:05 #133
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_64495557
Yoghurtrozijntjes; goeie. Ik weet niet of ie ze lust, maar het is het proberen waard. Mueslirepen en voorverpakte ontbijtkoekachtige dingen lijken mij inderdaad ook perfect. Die ga ik inslaan; vink.
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:38:36 #134
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_64495654
Hi hi, ik ben ook jaloers op mezelf Fuente. Maar hé, jij hebt net een kraakvers kind op de wereld gezet, da's óók leukl!
En een weblog... hmmmm, dat weet ik nog niet eigenlijk. Zal ik eens over nadenken. Zo ja, dan laat ik het hier zeker even weten.

[ Bericht 7% gewijzigd door renzell op 30-12-2008 12:48:52 ]
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:44:42 #135
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_64495741
Alvast veel plezier, Renzell. En euhm een vergrootglas, dat vindt Jolie heel leuk. Die heb je ook van plastic en die doen het prima. Misschien ook leuk voor Julius. En misschien een plakboek? Dat nam iemand die ik ken mee bij zo'n reis met kinderen en die kinderen plakten het onderweg al vol met van alles en nog wat zodat ze bij thuiskomst meteen van alles konden laten zien. Die kinderen waren alleen wel wat ouder. Kleuters nog wel, geloof ik. En nog een keer, veeeel plezier!
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:54:29 #136
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_64495883
Dank je wel Luchtbel. Een vergrootglas lijkt me heel leuk voor Juul! Goed idee, met al die gekke diertjes en plantjes daar. Ik zal er eens naar op zoek gaan. Plakboek weet ik niet, daar is ie nog nét wat te klein voor denk ik. Maar dat kunnen we altijd daar nog kopen, als blijkt dat Julius het tóch leuk vindt om veel dingen te verzamelen. Dank je voor de tips!
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:03:48 #137
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_64496031
Oeh en een oude digitale camera? Misschien heeft iemand die je kent dat nog liggen? Da's ook goed vermaak natuurlijk. En leuk voor later.
pi_64512039
2 hele maanden; nou dan is het denk wel weer een beetje redelijk weer hier!

Wij zijn vannacht geland; eergister nog 28 graden; gister was het gelukkig wat minder op tenerife dus konden we al wat acclamatiseren; en dan vannacht landen met dikke vorst.
En ik had Amber wel dik ingepakt; maar geen wintermuts mee; dus zonnehoedje op; capuchon erover.

In het vliegtuig verkopen ze van die oorplugs voor kinderen vanaf 1 jaar. Ook vannacht heb ik weer wel wat kindjes het moeilijk zien hebben in het vliegtuig (ook moeheid natuurlijk; maar wakker zijn en landen lijkt me niet fijn voor een kindje).

Veel plezier alvast gewenst renzell!!!

Met ons ambertje is alles voorbeeldig gegaan!!! De schoonfamilie was tot vannacht zelfs nog verbaasd hoe goed die kleine meid zich met alles houdt. Vannacht ook weer in het vliegtuig geslapen. Ze heeft de week goed doorgebracht, maar ik merk dat ze ook blij is weer thuis te zijn (als ze rondkijkt in huis en dan komt er een tevreden lachje).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  maandag 5 januari 2009 @ 11:05:10 #139
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64678947
Wij gaan in mei 2 weken naar Mallorca
Mag je een kinderwagen (buggy) meenemen? en zo ja zijn er nog eisen (gewicht, formaat)?
  maandag 5 januari 2009 @ 11:19:13 #140
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_64679319
Ik ben naar Menorca geweest een aantal jaren geleden en dat werd buggy-eiland genoemd. Je mag je buggy meenemen tot bijna in het vliegtuig. Wij hadden een kleine buggy bij ons en de kinderwagen. De kinderwagen moest bij de bijzondere bagage mee. Ze zijn op die eilanden en de vlucht er naar toe helemaal ingesteld op kinderen.

Renzell, wat ongelooflijk leuk en ook wel spannend! Ik heb helaas geen tips voor je. Met de kinderen ben ik niet verder gekomen dan 10 dagen Menorca en dat vond ik al heel enerverend
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 5 januari 2009 @ 11:33:16 #141
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64679722
Renzell, wat GAAF!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 5 januari 2009 @ 11:33:22 #142
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64679726
Wat gaaf Renzell! Onze kinderen vermaken zich op vakantie met een mp3 speler (een ééntweedriespeler noemt Bram het) Hij heeft een Zenstone, en die steek je echt makkelijk even in je zak. Met verhaaltjes, liedjes luisterboeken. Ook heerlijk om even naar te luisteren als je niet kan slapen vanwege lawaai ofzo.

Voor de rest geen ervaring met vliegen met kinderen. Wat een gave reis zeg! Gaaf dat je dat doet.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 5 januari 2009 @ 11:46:49 #143
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64680163
Renzell 2 maanden op reis, en wat voor een reis Wat geweldig zeg

Livelink bedankt voor de tips! Linde is dan bijna 2 dus we nemen alleen een buggy mee. Overigens heb ik al gelezen dat Mallorca in dat stuk waar wij zitten niet echt buggyvriendelijk is dus we nemen 'm meer voor de zekerheid mee. De 2e week hebben we daar een auto en dan leggen we 'm achterin voor als we een dagje ergens heen gaan ofzo.
pi_64687685
Ik plaats hier even een voorzichtige tvp.
Als alles goed gaat willen wij in augustus ook met onze verse baby van 5/6 maanden op vakantie.
Mag lekker in eigen land zijn, maar ik word dood gegooid met allerlei vakantieparken.
Hopelijk hier wat meer persoonlijke ervaringen.
  maandag 5 januari 2009 @ 15:23:10 #145
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_64687924
Ja, die vakantieparken zijn buiten de schoolvakanties wel altijd heerlijk met babietjes. Lekker verwarmd zwembad, kinderboerderij en wat speeltuintjes en de kinderen zijn helemaal gelukkig.

Er zijn parken van Centerparcs waar ze een speciaal chloorvrij bad hebben. Daar zou je wel specifiek naar kunnen zoeken. Verder zijn alle vakantieparken gewoon min of meer hetzelfde en allemaal even prima met kleine kinderen is mijn ervaring.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 5 januari 2009 @ 15:30:02 #146
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_64688178
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:17 schreef Koningin het volgende:
Ik plaats hier even een voorzichtige tvp.
Als alles goed gaat willen wij in augustus ook met onze verse baby van 5/6 maanden op vakantie.
Mag lekker in eigen land zijn, maar ik word dood gegooid met allerlei vakantieparken.
Hopelijk hier wat meer persoonlijke ervaringen.
Wij zijn toen F 4 maanden was voor het eerst met ons drietjes op vakantie gegaan. Wij zijn toen een midweek naar Het Meerdal (Centerparcs) geweest. We hebben het er heerlijk gehad!
Er was in het zwemparadijs een extra warm bad (kruidenbad) waar F heerlijk in heeft gedobberd. Verder hebben we lekker gewandeld in de omgeving en zijn naar een dierenparkje geweest.
Ik vond het ideaal om in een huisje te zitten. Als de baby dan op bed ligt heb je lekker de avond voor jezelf en je bent heel vrij met eten.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 5 januari 2009 @ 15:33:42 #147
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64688334
Wij zijn toen Linde 3 maanden was ook naar een huisje geweest (Landall) Ik vond het ideaal want je hebt al zoveel aan je hoofd met zo'n kleintje (om de zoveel tijd voeden, verschonen, wat neem ik mee aan kleertjes?) en dan hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken over andere zaken want die gaan in zo'n huisje redelijk hetzelfde zoals bij jou thuis. Wij vonden het heerlijk. Helaas hadden we een chloorbad, dus zwemmen met Linde zat er niet in, maar ze kon wel heerlijk in het ligbad.
  maandag 5 januari 2009 @ 15:50:13 #148
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_64689085
@ Stiemie, waar op Mallorca ga je naartoe?
Wij zijn inmiddels met F twee keer op Mallorca geweest, één keer toen ze net een jaar was en een keer toen ze ruim 3 was. Heerlijke vakanties waren dat .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_64689756
Mogen kleine kinderen niet in een chloorbad??

Ik zou ook wel het liefst naar de zon vliegen, all inclusive, maar met een baby van 5/6 maanden vind ik dat toch nog wat klein.
  maandag 5 januari 2009 @ 16:18:54 #150
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_64690485
quote:
Op maandag 5 januari 2009 16:04 schreef Koningin het volgende:
Mogen kleine kinderen niet in een chloorbad??

Ik zou ook wel het liefst naar de zon vliegen, all inclusive, maar met een baby van 5/6 maanden vind ik dat toch nog wat klein.
Het schijnt dat baby's als ze in chloor zwemmen meer kans hebben op astma. Maar dat hoorde ik pas nadat mijn dochter al lang baby-af was (toen was ze 2 ofzo?). Ik heb zelf het gevoel dat als je met mate gaat zwemmen, het allemaal wel meevalt. Dus niet iedere week de hele zondag met je baby in het zwembad liggen, maar zo af en toe een keertje gaan.

Wat ik een nadeel vond van onze eerste zonvakantie met F (toen ze net 1 was, naar Mallorca) was dat ze toen nog twee keer per dag sliep. Ongeveer van half 11 tot half 1 en van half 4 tot 5. En laat nou de siesta ongeveer van 1 tot 4 zijn .
Totaaaal niet bij stilgestaan toen ik boekte .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 5 januari 2009 @ 16:57:32 #151
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64692383
Ha dat komt ons juist goed uit want Linde heeft meestal ook van 1 tot 4 siesta

We zitten bij Cala d'Or in de buurt. Veel kleine strandjes. Heb je nog tips van tijdens jouw vakanties MaLo?
  maandag 5 januari 2009 @ 19:00:46 #152
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_64697729
quote:
Op maandag 5 januari 2009 16:57 schreef Stiemie het volgende:
Ha dat komt ons juist goed uit want Linde heeft meestal ook van 1 tot 4 siesta

We zitten bij Cala d'Or in de buurt. Veel kleine strandjes. Heb je nog tips van tijdens jouw vakanties MaLo?
Wij zijn twee keer in Cala d'Or geweest . Wij vonden het een heel gezellig plaatsje, zeker met kleine kinderen.
Wij hebben in Martha's gezeten (toen waren we nog met ons tweetjes) en in Cala Azul Park (met F).

Wat wij heel mooi vonden was Cala Mondrago. Daar kun je naartoe met het toeristentreintje uit Cala Egos (of gewoon met de bus kan ook). Cala Mondrago is een heel mooie baai met mooi blauw water.

Verder is de hoofdstad Playa de Palma een mooie stad waar je leuk kunt shoppen. En van daaruit kun je met een oude trein naar Soller, dat is een mooie tocht!

En verder gewoon lekker toeren met een auto over het eiland .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 5 januari 2009 @ 19:07:24 #153
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64698032
Oh nu krijg ik er steeds meer zin in Bedankt voor de tips!
pi_64718128
Die treinrit hebben wij ook gemaakt vanuit de hoofdstad, dat is inderdaad wel erg leuk!
pi_64817973
Door alle reclame's op de televisie ben ik ook wel weer aangestoken met het op-vakantie-willen-virus In februari wordt als het goed is onze kleine beeb geboren, is het een beetje te doen om dan rond augustus of september ofzo een weekje in een huisje (niet op zo'n park maar zo'n villa'tje dat je kunt huren) te gaan zitten in spanje? Of komen we dan hard gillend terug? Ik heb echt geen idee of ik nu te veel wil
pi_64989852
Wij zijn begin oktober op vakantie geweest naar een huisje van Landal. Lotte is van eind juni en was toen dus net 4 maanden. Ik vond het heerlijk om even weg te zijn. Veel hebben we daar uiteindelijk niet gedaan omdat we natuurlijk uitgerekend de beste week uitgekozen hadden om weg te gaan (heeft de hele week vreselijk veel geregend). We waren van plan om veel te wandelen in de bossen, dat werd dus een beetje lastig.
Ik vond het goed te doen met zo'n kleintje. We hadden we ontzettend veel spul bij ons
Box hadden we daar gehuurd, campingbedje was er ook (maar stonk vreselijk naar rook).

We hadden trouwens een huisje met bad gehuurd. Het bad was er wel, maar viel wel tegen. Hij zat dusdanig weggestopt in de badkamer dat je echt met haar in bad moest en haar niet zelf kon badderen daarin. Dat werd dus douchen!
pi_65037244
Wij gaan volgende maand met onze kleine grote meid op wintersport. Zijn er nog dingen waar we aan moeten denken? Wat is handig om haar in te vervoeren? Ze is dan net 9 maanden oud.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_65174428
ik snap er niks van, we hadden hier toch ooit een discussie over leuke campings in frankrijk, of heb ik dat maar gedroomd? of was er nog een parallel topic?
pi_65175014
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:19 schreef flowerbox het volgende:
Wij gaan volgende maand met onze kleine grote meid op wintersport. Zijn er nog dingen waar we aan moeten denken? Wat is handig om haar in te vervoeren? Ze is dan net 9 maanden oud.
Hoe bedoel je vervoeren? Wij hadden gewoon de Bugaboo mee toen Lis 5 maanden was. Lekkere warme voetenzak erin en klaar We gingen trouwens ook wel met Bugaboo en al in de gondel.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 18 januari 2009 @ 16:47:21 #160
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_65176471
Hoi Allemaal!
Mijn schoonouders willen volgend jaar met de hele fam op vakantie. Ons kleintje is dan ongeveer 9 á 10 maanden. Ze willen óf op wintersport (met de auto) of naar egypte o.i.d. (met het vliegtuig)

Wat zijn de voors en tegens ? en hebben jullie tips voor beiden, kou/warmte , wat te doen met de kleine daar wat mee te nemen etc
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  zondag 18 januari 2009 @ 17:12:48 #161
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65177528
Bix, er was een kampeertopic. Gestart door Catootje. Misschien staat het daarin.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 januari 2009 @ 17:17:23 #162
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65177701
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:02 schreef bixister het volgende:
ik snap er niks van, we hadden hier toch ooit een discussie over leuke campings in frankrijk, of heb ik dat maar gedroomd? of was er nog een parallel topic?
Wat zijn nu leuke campings *ril* voor kids in NL?? maar dat waren volgens mij alleen leuke campings in Nederland

deze is dicht, maar staat ook nog veel in Zomervakantie met kleine kindjes..
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65186143
Wij hebben een vakantiehuisje geboekt in het zuid-oostelijkste puntje van duitsland.
We gaan in april/mei 3 weken hierheen... http://www.ferienhof-stetter.de/

gloednieuw 2 onder 1 kap vakantie huis, met veel meer ruimte dan thuis. Van alle gemakken voorzien voor Pepijn, tot de flessenwarmer aan toe
En pony's, geitjes, schapen, poezen en nog veel meer beestjes. En een speeltuin, en het bos bijna voor de deur
  zondag 18 januari 2009 @ 21:18:58 #164
1762 YPPY
Yppiaans
pi_65186858
We gaan naar Kreta, 12 dagen all-inclusive.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 18 januari 2009 @ 21:39:29 #165
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65187944
waaauw Yppy, lekker!!!!
wij gaan in september weer naar texel ik moet snel een vent vinden die van verre vakanties houdt
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_65188001
quote:
Op zondag 18 januari 2009 17:17 schreef Ynske het volgende:
deze is dicht, maar staat ook nog veel in Zomervakantie met kleine kindjes..
die was het ja, dankjewel!!!

oeh en jullie plannen klinken allebei heerlijk, YPPY & p_iglet!

pinquit, de waddeneilanden vind ik ook altijd super!

[ Bericht 5% gewijzigd door bixister op 18-01-2009 21:45:48 ]
pi_65188117
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:47 schreef kruimel_20 het volgende:
Hoi Allemaal!
Mijn schoonouders willen volgend jaar met de hele fam op vakantie. Ons kleintje is dan ongeveer 9 á 10 maanden. Ze willen óf op wintersport (met de auto) of naar egypte o.i.d. (met het vliegtuig)

Wat zijn de voors en tegens ? en hebben jullie tips voor beiden, kou/warmte , wat te doen met de kleine daar wat mee te nemen etc
Pffff, da's wel een heel algemene vraag. Misschien toch proberen een beetje dit topic door te lezen. Dan kom je wel het een en ander tegen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 18 januari 2009 @ 21:58:18 #168
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65188875
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:40 schreef bixister het volgende:

[..]


pinquit, de waddeneilanden vind ik ook altijd super!
oh ja ik hou er ook van maar altíjd daarheen vind ik een beetje jammer. mijn moeder wil nergens anders heen, omdat ze het teveel gedoe vind, en het dan geen vakantie meer vindt enzo, vind ik toch wel jammer. ik ga vast wel eens met een vriendin en met max lekker naar een ander land maar dan vind ik het weer zo zielig voor mijn moeder
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 18 januari 2009 @ 22:56:22 #169
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65191449
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:18 schreef YPPY het volgende:
We gaan naar Kreta, 12 dagen all-inclusive.
Lekker! Wanneer?
Wij (dwz, mijn zoon en ik) gaan met mijn schoonmoeder en -zus en neefje en nichtje 8 dagen naar Turkije in mei (kerstcadeautje ). Heeeerlijk! Ik ben eigenlijk niet zo heel erg van het zon-zee-all-inclusive, maar hier heb ik heel veel zin in!
Ik zie alleen op tegen de reis. 1 uur auto, op de vlieghaven rondhangen, 4 uur vliegen, uurtje transfer naar hotel. Op de meest onmogelijke tijden wrs....
Ben nu al kleine interessante speeltjes aan het verzamelen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 19 januari 2009 @ 08:53:16 #170
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65197827
O Moonah, niet te druk maken.Wij hebben met Luuke een paar keer gevlogen, om 5 uur 's morgens enzo. Zolang we alles maar gewoon lieten gebeuren ging dat hartstikke goed. Gaaf cadeau trouwens!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65198883
Oh Moonah wat een lekker cadeau!

Wij maken ook een tasje met action/kruidvat-spul en ik bedacht me laatst dat een magisch tekenbord ook wel erg leuk is (zo'n bord waarop je kan tekenen en dan weer wissen) Voor uiterste noodgevallen zet ik ook maar wat filmpjes op mijn ipod

Thies is natuurlijk al ouder. Misschien vind ie een "ouderwetsche" walkman met sprookjesbandje leuk?
  maandag 19 januari 2009 @ 10:00:56 #172
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65199016
Heel veel kindjes vallen opmerkelijk genoeg als een blok in slaap bij het opstijgen..wij hebben 2 keer gevlogen met Dean en bij beide keren was dat toevallig ook zo, 10 minuten voor het landen werd ie keurig weer wakker, super !

Dan zijn die 4 uurtjes zo om hoor. Ik had ook een hutkoffer aan kleine speeltjes mee en een portable DVD playertje maar allebei verlieten ze onaangeroerd het vliegtuig. En zo'n transfer naar het hotel is vaak wel interessant wegens nieuwe omgeving en zulks. Meestal gaat dat ook in zo'n grote bus en dat is ook al spannend genoeg. Het viel mij iig 200 % mee destijds .

Waar ga je zitten?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 19 januari 2009 @ 13:44:26 #173
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65206382
Wij gaan over twee weken met wintersport. Met de auto naar Les Arcs! Ik heb er wel zin in, ik zie alleen een beetje tegen de autoreis op. 4 uur naar Parijs was geen probleem, maar 13 uur naar de Alpen is andere koek. We rijden 's nachts, dus hopelijk slaapt Anna gewoon lekker door. Verder heeft ze haar ski-broek, ski-jack, moonboots, thermo-ondergoed, zonnebril en alles. Ik ben er denk ik helemaal klaar voor.

Heeft iemand nog specifieke wintersport tips waar ik wat aan kan hebben?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  † In Memoriam † maandag 19 januari 2009 @ 13:47:54 #174
7074 moussy
kuttekop
pi_65206532
Veel wantjes, die van mij vonden natte wanten echt verschrikkelijk, ik had aan 4 paar net genoeg voor Cas.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_65206640
De waddeneilanden lijken me echt leuk. Maar ik wil garantie op zon. Heb al 5 jaar geen vakantie met zon gehad en daar ben ik wel aan toe.

Moonah, data pm ik je wel, kun je mooi alle updates hier doorsms'(s)en. Wel een erg leuk kerstcadeau! All-inclusive lijkt me eigenlijk verschrikkelijk, loop het liefste hele dagen door vage dorpje, kastelen en wandelroutes met hindernissen. Maar dat is niet handig met Anna. En voor mezelf is het denk ik ook wel goed om gedwongen niks te doen.
Goed plan! Nu mag ik weer speelgoed kopen. Lees je dit J.?

Memmel ik heb geen verstand van wintersport, maar ik ben zo benieuwd naar de foto's van Anna in ski-uitrusting.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65206658
Wij gaan zaterdag op wintersport naar Italië met het vliegtuig. Ik heb 1 x alleen met de kinderen gevlogen toen ze 3 en 1 waren. Dat vond ik ehm niet zo'n hele ontspannen ervaring. En afgelopen oktober hebben we ook gevlogen en met 2 volwassenen en 2 kinderen gaat dat iets makkelijker. Ik had ook kleine kadootjes mee zoals een boekje of een autootje en dat helpt wel. En koekjes, iets te drinken of een doosje rozijntjes. Die van mij vielen heulemaal niet in slaap natuurlijk! Maar je overleeft het wel Moonah

En verder tips voor wintersport zou ik zo snel niet kunnen bedenken. Nou ja, goed insmeren natuurlijk!
En voor Morris hebben we vorig jaar zo'n plastic sleetje/schoteltje gekocht en dat vond hij geweldig leuk.
Voor de rest kan je ter plekke zo goed als alles huren...
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 19 januari 2009 @ 13:56:44 #177
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65206857
Kreta lijkt me eigenlijk ook weer heel erg leuk, maar dan niet all-inclusive. Misschien toch maar weer eens kijken of het een beetje te betalen is in het seizoen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 19 januari 2009 @ 14:31:17 #178
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65208122
Ik had al wel bedacht een helmpje te huren als ze op een sleetje gaat ofzo, want het is wat dat betreft echt een kamikaze. En aangezien ik ook steeds minder mobiel word (is er ook een topic over zwangerschaps-skibroeken toevallig? ) wil ik wel dat ze er een beetje veilig bijzit wanneer ik niet snel genoeg kan ingrijpen.

Wanten is een goed punt! En een rol ducktape, zodat ze ze ook aanhoudt.

Mijn ervaring met Anna naar de zonvakantie, was eigenlijk dat ze alleen aan haar strandsetje en zwemvleugeltjes genoeg had. En haar boekje en knuffel om mee te slapen. Verder was ze gewoon teveel bezig met het strand en alles daaromheen. Ik had ook een vrachtlading aan speelgoed bij me, maar het was niet nodig geweest.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_65208241
Memmel, hoe dik ben je nu?

Je kan misschien wel een broek van mij lenen mt 40, ik heb ook nog een grotere broek, of anders van mijn man mt 52 (mannenmaat).
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65208624
In de sneeuw heb je ook weinig nodig hoor
En waar wij waren had je ook van die speciale kindersneeuwspeeltuinen. Superleuk!
En vergeet je zwemkleding niet, waar wij zaten was een prachtig zwembad waar je ook naar buiten kon zwemmen tussen skiënde mensen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 19 januari 2009 @ 14:48:09 #181
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65208787
Tico, lief van je, maar in mijn niet zwangere leven paste ik al niet in een maat 40

Snoop, zwemvleugeltjes en luiers staan ook op de lijst. Check!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  † In Memoriam † maandag 19 januari 2009 @ 16:18:52 #182
7074 moussy
kuttekop
pi_65212621
Memmel, ben je handig? Anders zou je zelf een buikstuk er in kunnen zetten.

Oh en schilderstape is makkelijker voor als de wantjes weer uit moeten
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_65212826
Wij hebben wantjes waar klittenband op zit dat je strakker kan zetten. Makkelijk met aan en uit doen
En de wantjes zijn echt voor de wintersport dus nat werden/bleven ze ook niet echt. Misschien handig om alle skikleding van te voren even te behandelen met Harmisol, ook de wantjes.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_65212885
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:48 schreef Memmel het volgende:
Tico, lief van je, maar in mijn niet zwangere leven paste ik al niet in een maat 40

Snoop, zwemvleugeltjes en luiers staan ook op de lijst. Check!
Ik heb ook nog een skibroek die mij veeeeeel te groot is. Doe mij even een pm, misschien kan ik wat voor je betekenen (als fanatiek wintersporter).
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65215500
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:13 schreef snoopy het volgende:

[..]

Hoe bedoel je vervoeren? Wij hadden gewoon de Bugaboo mee toen Lis 5 maanden was. Lekkere warme voetenzak erin en klaar We gingen trouwens ook wel met Bugaboo en al in de gondel.
Mij was verteld dat het niet handig is om buggy mee te nemen in de sneeuw en dat je beter zo'n rugdrager met frame mee kan nemen?
Maar buggy is dus ook wel te doen?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 januari 2009 @ 17:43:34 #186
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65215589
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:40 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Mij was verteld dat het niet handig is om buggy mee te nemen in de sneeuw en dat je beter zo'n rugdrager met frame mee kan nemen?
Maar buggy is dus ook wel te doen?
k denk dat er een wereld aan verschil in de banden van een buggy en en Buggaboo is, wat dan ook weer eens stuk makkelijker zal lopen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65218956
Een buggy is niet te doen ivm de bandjes, een Bugaboo lukt wel. Maar als je echt een hele wandeling door de sneeuw gaat maken dan zou ik zo'n rugdrager nemen idd. En ik geloof dat je bij babyrent ook van die glijders voor onder een kinderwagen kan huren, maar dat hebben wij niet gedaan.

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 19 januari 2009 @ 20:16:19 #188
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65221332
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:51 schreef snoopy het volgende:
Wij gaan zaterdag op wintersport naar Italië met het vliegtuig. Ik heb 1 x alleen met de kinderen gevlogen toen ze 3 en 1 waren.
Ja, dat is waar, ik herinner me dat nog. Je man ging met de auto he? Pffff, dat lijkt me ook een hele onderneming zeg...
quote:
Die van mij vielen heulemaal niet in slaap natuurlijk! Maar je overleeft het wel Moonah
Mijn ventje inschattende valt die ook écht niet zo maar in slaap....
Maar bedankt voor de geruststelling verder hoor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_65236685
Ik ga denk ik een t-shirt laten maken:

I survived een vliegreis met 2 peuters
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_65299234
Dat is wel superstoer snoopy!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 23 januari 2009 @ 02:37:06 #191
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_65337912
Hola! Even een zonnegroet vanuit Guatemala. En een linkje naar mijn blog, voor wie benieuwd is... Ik heb er nog niet zo heel veel op geschreven, maar dat gaat zeker gebeuren de komende tijd.

http://degroteoversteek.blogeiland.nl


pi_65338176
Ik ga zeker meelezen Renzell, heel veel plezier daar!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 23 januari 2009 @ 11:45:19 #193
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65339047
OHnee, rens zijn jullie al weg joh
ik dacht dat jullie pas begin feb. gingen
wauw, ik ga jullie blog zeker volgen!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  † In Memoriam † zondag 25 januari 2009 @ 09:22:23 #194
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65377828
Heeft er iemand hier ervaring met kamperen in een stacaravan op een camping van Canvas Holidays in Frankrijk? Wij zijn dit namelijk deze zomer van plan, maar vroegen ons af of er ervaringsverhalen zijn van de ouders hier.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 25 januari 2009 @ 15:26:21 #195
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_65386400
TerugVind-camPing.
We willen in mei met Mahre camperen, maar dan wel wat "luxe". Zo'n camping met een kant-en-klare tent van vacansolei of eurocamp. Met de auto erheen, max. 5/6 uur rijden dus ergens noord-midden Frankrijk of Zuid-Duitsland. Nu kun je op de websites veel info vinden, maar ervaringen van anderen zeggen vaak meer.
Ik heb de reactie van HuupHuup gelezen en weet dat de organisaties het goed voor elkaar hebben, maar ben benieuwd of er nog een verschil in campings zit, of zijn ze verder allemaal vergelijkbaar..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_65410763
Taxx, ik zweer bij www.vakantiereiswijzer.nl of www.zoover.nl. Veel ervaringen van anderen, ik boek nooit iets zonder daar gekeken te hebben!
pi_65410861
Wij wilden trouwens ongeveer hetzelfde als jij en heb dus veel vacansesoleil campings opgezocht op bovengenoemde sites, ze worden niet allemaal evengoed gewaardeerd dus ik vond het echt de moeite om daar even te kijken!
  maandag 26 januari 2009 @ 11:28:10 #198
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65413811
Een vriendin van mij gaat altijd naar die Eurocamp-gelegenheden met zo'n kant en klaar ingerichte tent.

Zij had dit jaar al in november geboekt, omdat ze toch wel vond dat het heel verschillende kwaliteit is. Ze wilde nu persé op tijd zijn om in het park van haar keuze terecht te komen, na een paar mindere ervaringen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_65481358
Half maart gaat dit gezin naar Oostenrijk voor een weekje wintersport. Ben ik nou erg optimistisch met een kind van tien weken? Hij kan zeker nog niet in een skiklasje? Opa en oma zijn er dan ook dus met oppassen komt het goed. Seb heeft al twee skipakjes warm aankleden en een kruik in de bak en op tijd naar binnen, volgens onze kraamzorg is dat geen probleem, daar worden ook kinderen geboren zei ze. Nou is het in maart niet zo heel koud meer dus dat scheelt.

Wij hebben ook de zomervakantie geboekt, natuurlijk naar Italië (zoals altijd) , heb er nou al zin in. Beetje jammer dat mijn schoonfamilie ook naar dezelfde plaats gaat dit keer, maar goed wij doen toch ons eigen ding. Ik verheug me nu al op de aandacht voor Seb van de Italiaanse oma's (aaaah che bello!) We gaan trouwens in een appartement want kamperen zie ik niet zitten met een kleintje ( zonder ook niet trouwens)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65481938
Leuk Estrys! Wij gaan eind februari op wintersport. Ik heb skies voor Jen, dus als ze een beetje steviger staat dan nu, kan ze op de skies.

Verder gaan we lekker sleeen en een keer zwemmen.... Komt helemaal goed.

Wat ik ook vaak zie, mensen die een kleine achterop doen en dan gaan skieen... Ik vind het levensgevaarlijk, maar ik zit wel een beetje te twijfelen of ik het niet 1x doe, dat ik dus naar het restaurant boven op de piste kan komen met Jen. Het is maar 1 piste af...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65482006
Wij gaan weer terug naar waar we vorg jaar zijn geweest Voor ouders met kleine kinderen is het echt een aanrader!
Strand is makkelijk te bereiken op de fiets, maar ook met de auto ( ¤ 5,00 parkeergeld )
Op de camping is een waanzimmig leuk zwembad en een super restaurant. Verder geen bar of disco en ook geen animatie! Op de tegenover gelegen camping is dat echter wel Daar is ook een winkeltje en een overheerlijke pizaria

Voor de liefhebbers een linkje:

http://www.yellohvillage.(...)margue_14618_40.html
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_65482192
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:35 schreef Ticootje het volgende:
Leuk Estrys! Wij gaan eind februari op wintersport. Ik heb skies voor Jen, dus als ze een beetje steviger staat dan nu, kan ze op de skies.

Verder gaan we lekker sleeen en een keer zwemmen.... Komt helemaal goed.

Wat ik ook vaak zie, mensen die een kleine achterop doen en dan gaan skieen... Ik vind het levensgevaarlijk, maar ik zit wel een beetje te twijfelen of ik het niet 1x doe, dat ik dus naar het restaurant boven op de piste kan komen met Jen. Het is maar 1 piste af...
Dat schijnt overigens wel verboden te zijn. Je mag er sowieso niet mee in de skiliften. ik zou het echt nooit doen. ook al kan ik nog zo goed skiën. Dadelijk botst er iemand op je of val je of zo. Je vergeeft het jezelf nooit!

In de zomer gaan we trouwens naar het meer van Lugano
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:47:59 #203
156412 hestria
erg gastvrij
pi_65482243
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:35 schreef Ticootje het volgende:

Wat ik ook vaak zie, mensen die een kleine achterop doen en dan gaan skieen... Ik vind het levensgevaarlijk, maar ik zit wel een beetje te twijfelen of ik het niet 1x doe, dat ik dus naar het restaurant boven op de piste kan komen met Jen. Het is maar 1 piste af...
Als je het levensgevaarlijk vind, waarom wil je het dan toch doen?
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:54:36 #204
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_65482421
Ik ga naar een of andere big ass camping in Italie. Ben vrijwel nooit op een camping geweest en nog nooit in
Italie. Maar nu een houten rukbunkertje met airco. Zit een heel waterpark bij, Glijbanen en speeltuinen. E.o.a. luchtkussen park. Voor de kinderen wel heel leuk denk ik. http://www.marinadivenezia.com/
We vliegen er naar toe en huren daar een auto.

Ben benieuwd hoe dat gaat tussen het plebs.
pi_65483168
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:54 schreef ShaoliN het volgende:
Ik ga naar een of andere big ass camping in Italie. Ben vrijwel nooit op een camping geweest en nog nooit in
Italie. Maar nu een houten rukbunkertje met airco. Zit een heel waterpark bij, Glijbanen en speeltuinen. E.o.a. luchtkussen park. Voor de kinderen wel heel leuk denk ik. http://www.marinadivenezia.com/
We vliegen er naar toe en huren daar een auto.

Ben benieuwd hoe dat gaat tussen het plebs.
Wat verschrikkelijk zeg die camping echt helemaal niet mijn ding maar voor de kinderen vast super
ti amo più di ieri ma meno di domani
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 21:43:10 #206
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65508160
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:38 schreef Beaker het volgende:
Wij gaan weer terug naar waar we vorg jaar zijn geweest Voor ouders met kleine kinderen is het echt een aanrader!
Strand is makkelijk te bereiken op de fiets, maar ook met de auto ( ¤ 5,00 parkeergeld )
Op de camping is een waanzimmig leuk zwembad en een super restaurant. Verder geen bar of disco en ook geen animatie! Op de tegenover gelegen camping is dat echter wel Daar is ook een winkeltje en een overheerlijke pizaria

Voor de liefhebbers een linkje:

http://www.yellohvillage.(...)margue_14618_40.html
Dat ziet er leuk uit Beaker! Ik zie dat ze ook eentje in de Vendee hebben, die streek willen wij graag naar toe. Ik hem em maar meteen gebookmarked!

http://www.yellohvillage.(...)olonne_14650_42.html
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:13:52 #207
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65998557
Wat gek dat je op die camping alleen met kinderen onder de 3 terecht kan, Beaker.

Even kijken of jullie tips hebben. Wij zouden het liefst met z'n 4en naar Griekenland gaan, dat is ons allerlefste vakantieland. Maar dat blijkt erg duur: vliegen, huisje, auto huren, samen kost het voor 14 dagen zeker 3000-4000 euro. Dat vinden we te gortig.

Maar waar vinden we wél die typsiche vakantiesfeer, de zon, de zee, het strand en/of een zwembad, dingen te zien en doen? We willen liever niet weer naar Frankrijk, daar mis ik ook die typische vakantiesfeer. Ik hou zo van dat Griekse, gastvrije, lekker wijn drinken, sirtaki dansen en eten om 10 uur 's avonds!!!
Maar goed, dat is geen vereiste allemaal.

Wat dan wel?
- zon
- camping of huisje, geen hotel
- zwemmen
- dingen te zien en doen
- betaalbaar voor 2 weken met z'n vieren

Iemand zomaar een goeie tip?
Thanks alvast!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:16:36 #208
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65998667
Sugar, ik lift even mee met je vraag. Helaas is bij ons Griekenland ook afgevallen vanwege de prijs. Maar we hebben nog geen betaalbare alternatieven gevonden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_65998895
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:13 schreef Sugar het volgende:

Wat gek dat je op die camping alleen met kinderen onder de 3 terecht kan, Beaker.

De camping die erbij hoort ( aan de overkant van de weg ) is weg geschikt voor kinderen ouder dan 3 jaar Daar is een grotere speeltuin, animatie, disco en bar! Wij houden daar niet zo van, dus dit is een heerlijk rustige camping voor ons

Oja, tip Lacanau! Tis wel Frankrijk, maar heel gaaf!

http://www.le-tedey.com/

Succes!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † donderdag 12 februari 2009 @ 21:03:16 #210
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66000655
Is Italie dan niet leuk Sugar? Heerlijke wijntjes, pasta's, prachtige omgeving en genoeg te zien en te doen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 12 februari 2009 @ 21:08:46 #211
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66000869
Ja, Slaapmeisje, dat bedacht ik inderdaad ook net! Dat zou ook heerlijk zijn!
Maar iemand daar een goeie campingtip? Of anders een niet te duur, leuk huisje?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_66001204
Italië
Ligt er een beetje aan welke regio in Italië je dan zou willen gaan en ook hoeveel kilometer je ongeveer wilt rijden.
Wij zijn 1,5jaar geleden naar Toscane/Umbrië geweest en dat was echt een hele mooie omgeving, maar wel vrij ver rijden. Leuke rustige camping gehad, waar voor kleintjes genoeg te zien was.
Ik heb ook goede ervaringen aan het Lago di Idro en dat is ook een hele mooie omgeving
Dit jaar is de bedoeling om richting het Comomeer te gaan, wat minder ver rijden i.v.m. Lotte en daar ben ik nog niet eerder geweest
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:55:09 #213
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_66004927
Gardameer is ook mooi (Italie) en niet zo ver... Er liggen ook genoeg campings...
pi_66006395
Nadeel van het Gardameer vind ik wel weer dat het er vaak erg druk is (en ook commercieel)
Op veel campings moet je echt reserveren van te voren
  vrijdag 13 februari 2009 @ 08:13:25 #215
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_66009984
Ik heb geen idee. Wij camperen nooit en we gaan nog buiten het seizoen
Bloemenriviera in Italie is ook erg mooi, maar wel weer een stukje verder rijden.
Of meer van Iseo (schijnt ook mooi te zijn)
pi_66009995
Italie Wij gaan dit jaar ook weer. Zelf zijn we verslingerd aan Toscane. Dus dit jaar nog een keer Toscane en volgend jaar richting Venetie.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 13 februari 2009 @ 08:14:59 #217
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66009996
Ja, ik vrees ook voor al te druk in dat gebied. Dan moet je vanuit hier weten waar je heen wil en reserveren. Dat vind ik wel lastig.

Of zou dat in Toscane ook nodig zijn, denken jullie? We gaan wel echt in het hoogseizoen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_66010013
Ja Sugar, ik denk als je echt in het hoogseizoen gaat dat je in Toscane ook beter kunt reserveren.

Wij zijn zelf op Park Albatros geweest, hele leuke ruime camping, geschikt voor kleine kinderen, maar wel redelijk druk. Vanaf daar kun je echter wel hele mooie uitstapjes maken (Florance, Pisa, Sienna).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 13 februari 2009 @ 08:17:26 #219
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66010020
Fuente, gingen jullie kamperen? Zo ja, nog campingtips?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 13 februari 2009 @ 08:17:44 #220
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66010025
Ah, daar ben je al!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_66010050
Wij huurden altijd een kant en klare tent of caravan/bungalow. Zelf vind ik dat echt ideaal omdat het veel sleepwerk scheelt. Dit jaar doen we dat weer, volgend jaar willen we zelf met een tent of vouwwagen.
Voordeel van iets huren is dat je een eigen WC en badkamer hebt. Een beetje een fatsoenlijke keuken, 2 slaapkamers enz. Maar wij hebben altijd buiten het hoogseizoen gehuurd en dat scheelt echt geld.

Toscaanse kust:
img]http://www.myalbum.com/Foto-74R3CZWV.jpg[/img]

Ik heb zogauw geen foto's van het verblijf zelf online staan, ik zal even voor je kijken, maar ik denk dat ze niet op deze laptop staan.

edit: nope, op de PC van B. Dan moet ik vanavond even kijken!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 13 februari 2009 @ 08:26:53 #222
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66010128
Dankjewel, Fuente!

We gaan toch sowieso met de tent. En ik ben er vroeger weleens geweest, maar ik vind het wel fijn om een paar goeie campingtips te hebben.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_66010359
Wij gaan ook op vakantie, helaas gewoon dicht bij huis, vliegen zit hier er gewoon niet in. Belgische Ardennen en ik heb er zoooo veel zin in
Dus ik ga even dit topic doorlezen voor wat tips
  vrijdag 13 februari 2009 @ 08:46:05 #224
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66010414
Hoelang is dat rijden fuente? Wij willen weer een tent huren, maar ben bang voor slecht weer hier.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_66010483
Het is vanaf utrecht zo;n 1400 km, ik weet niet precies hoever het vanaf hier was. Maar wij zijn 's avonds om 23:00 vertrokken en hebben aan 1 stuk gereden (wel met pauzes overdag vanwege Sara en we hebben ook een ontbijtstop van een uur gehouden) en we waren er om 14:30.
We wouden eigenlijk rond 19:00 vertrekken, maar we gingen samen met een ander stel en die hadden door omstandigheden overdag vertraging. Voordeel van om 19:00 vertekken is dat je een langere avonden nacht hebt om te rijden en dan ben je er natuurlijk wat sneller, omdat je minder vaak hoeft te stoppen. Maar dan moet je wel 's nachts willen rijden.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66010575
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 08:50 schreef Fuente het volgende:
Het is vanaf utrecht zo;n 1400 km, ik weet niet precies hoever het vanaf hier was. Maar wij zijn 's avonds om 23:00 vertrokken en hebben aan 1 stuk gereden (wel met pauzes overdag vanwege Sara) en we waren e om 14:30.
We wouden eigenlijk rond 19:00 vertrekken, maar we gingen samen met een ander stel en die hadden door omstandigheden overdag vertraging. Voordeel van om 19:00 vertekken is dat je een langere avonden nacht hebt om te rijden en dan ben je er natuurlijk wat sneller, omdat je minder vaak hoeft te stoppen. Maar dan moet je wel 's nachts willen rijden.
1400 km aan één stuk is een best eind! Als wij naar Nederland gaan dan is dat ook ongeveer 1400 km, maar dat delen we echt wel in twee dagen op. Gewoon 's ochtends vertrekken, op een normale tijd aankomen op camping/hotel/overnachtingsplek en dan de volgende dag de rest. Bevalt ons veel beter dan een nacht doorrijden (lees; nachtrust missen). Veel relaxter en dochter houdt ook enigszins haar ritme vast.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66010807
Is ook voor iedereen anders. Maar Sara slaapt in de auto 's nachts gewoon door, en ik ben (door wisselende diensten) gewend om 's nachts wakker te zijn. Voor ons is dit de handigste/fijnste optie.
Als wij het in 2 keer zouden doen rij je meer overdag, dat zou ik persoonlijk niet relaxed vinden omdat de kinderen dan juist wakker zijn.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66011012
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 09:09 schreef Fuente het volgende:
Is ook voor iedereen anders. Maar Sara slaapt in de auto 's nachts gewoon door, en ik ben (door wisselende diensten) gewend om 's nachts wakker te zijn. Voor ons is dit de handigste/fijnste optie.
Als wij het in 2 keer zouden doen rij je meer overdag, dat zou ik persoonlijk niet relaxed vinden omdat de kinderen dan juist wakker zijn.
Daar is inderdaad ook veel voor te zeggen natuurlijk.

Neemt niet weg dat het wel verschrikkelijk lang rijden is. Zonder kinderen hebben we dit ook wel eens in één keer gereden, maar het voelt voor ons gewoon niet prettig. Zo lang achter elkaar moeten rijden is gewoon voor ons niet verantwoord
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66011475
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:17 schreef mrien het volgende:
Italië
Ligt er een beetje aan welke regio in Italië je dan zou willen gaan en ook hoeveel kilometer je ongeveer wilt rijden.
Wij zijn 1,5jaar geleden naar Toscane/Umbrië geweest en dat was echt een hele mooie omgeving, maar wel vrij ver rijden. Leuke rustige camping gehad, waar voor kleintjes genoeg te zien was.
Ik heb ook goede ervaringen aan het Lago di Idro en dat is ook een hele mooie omgeving
Dit jaar is de bedoeling om richting het Comomeer te gaan, wat minder ver rijden i.v.m. Lotte en daar ben ik nog niet eerder geweest
Comomeer is geweldig Ik ben verliefd op het Comomeer en de omgeving. Je kan naar de stad, je kan de bergen in, je kan zwemmen, je kan lekker eten (enige nadeel in de zomer in de echt toeristische plaatsen zoals Bellagio zijn de amerikanen die ' Europe-in-5-days' doen.
Wij gaan naar het meer van Lugano en dan aan de Italiaanse kant dus de kant van het Comomeer. Toscane is geweldig maar het ligt er helemaal aan wat voor een vakantie je wil.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_66151951
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:37 schreef renzell het volgende:
Hola! Even een zonnegroet vanuit Guatemala. En een linkje naar mijn blog, voor wie benieuwd is... Ik heb er nog niet zo heel veel op geschreven, maar dat gaat zeker gebeuren de komende tijd.

http://degroteoversteek.blogeiland.nl


gevonden! leuke verhalen renzell! en ook best spannend af en toe. lijkt me nog best een gedoe met zo'n peuter, maar zo te lezen zijn jullie en julius er flexibel en dapper genoeg voor. geniet lekker verder, de tijd zal wel omvliegen!
pi_66152561
Zijn er trouwens meer mensen die grote afstanden aan één stuk rijden met kleine kinderen in de auto?

Laten we zeggen 1000plus kilometers zonder een goede nachtrust ertussen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66152778
Wij gaan het in april proberen. 900km dus geen 1000+, maar vriendlief moet alles rijden aangezien ik geen rijbewijs heb. Van Den Haag naar het zuid-oostelijkste puntje van duitsland.
Plan is om rond een uur of 4/5 's morgens te vertrekken zodat Pepijn het eerste deel van de rit nog kan slapen, tussendoor regelmatig stoppen en eind van de middag tegen 5 uur daar aan te komen.
Vriendlief werkt normaal als nachtdienst, dus die heeft ook wel ervaring met rare tijden wakker zijn.

Ben heel benieuwd!!

vroeger reden wij ook altijd 's nachts. Toen waren autostoeltjes ngo niet verplicht en maakten mijn ouders een soort bed op de platgeklapte achterbank.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:25:39 #233
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66152910
Ik heb twee weken terug nog 1200 km gereden. We zijn om 11 uur 's avonds vertrokken, Anna in de combisleeper gehesen (slaapzak die je vast kan maken in de autostoel) en ze werd 's ochtends om 9 uur wakker! Toen waren we er al bijna, dus dat was geen enkel probleem.
Terugreis bijna net zo. Om drie uur 's middags vertrokken, om 7 uur sliep Anna en om 3 uur 's nachts waren we thuis en heeft ze vervolgens tot 9 uur in haar bed verder geslapen!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:33:26 #234
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66153180
Oh, ik heb zelf mijn slaapzak autoproof gemaakt. Gewoon een (groot) knoopsgat gemaakt in de achterkant en daar een stukje badstof aan de binnenkant overheen gezet half vast, zodat ze niet met hun voeten naar buiten piepen. rist een stukje open voor het slot van de autostoel en klaar ben je.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_66153222
En hoe zit het met de veiligheidvoor jullie? Als ik 1000 kilometer of meer rij, dan merk ik dat wel. Evenals het feit dat ik een nacht "oversla". Vind het geen lekker gevoel om dan nog te rijden met een klein kindje in de auto.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66153463
Ik ben gewend om nachten door te halen doordat ik veel nachtdiensten gedraaid heb. En ik rij ook regelmatig grote stukken in de auto (zo heb ik tot een half jaar terug elke week een dag gehad waarop ik 320 km heen, 320 km terug reed op een avond). Dat scheelt enorm. En als je echt heel erg moe bent moet je gewoon stoppen en een uur slapen. Maar ik rij rustig 4uur achter elkaar zonder stop, en als je dan wisselt met je partner kun je zelf weer bijtanken.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66153649
Wij rijden om en om,vaakwel langere ritten van zo'n 3 uur normaal
Hoe we dat dit jaar gaan doen weet ik nig niet, waarschijnlijk 's ochtends vroegg vertrekken
pi_66154229
Wij gaan ruim 800 km weg dit jaar, dus dat kunnen we wel in een keer rijden. Misschien wel 's nachts, de oudste vindt een kwartiertje autorijden al veel tegenwoordig.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:05:13 #239
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_66154273
We hebben van het weekend geboekt. Camping Le Fayolan in de Jura streek in Frankrijk. zo'n 850/900 km en dat moet lukken in 1 dag. Lekker bijtijds vertrekken en dan eind van de middag op plaats van bestemming!
Zorgen dat Mahre achterin wat dingetjes heeft waarmee ze zich kan vermaken, ben van plan regelmatig te stoppen voor plas/benen strek/uit de auto pauze's.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_66154307
Wij gaan eerst een week in het huis van mijn ouders zitten (die hebben we vakkundig hun eigen huis uitgezet). Daarna een weekje Zwitserland. Pien en Floor blijven dan bij opa en oma. Heerlijk!
Na het weekje Zwitserland zijn we nog een hele week met z'n 4-en thuis...!!!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:14:12 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66154560
Wij gaan helaas niet. We hebben iets anders leuks te doen deze zomer.
Het plan was dat F. met Sasha (en de caravan) naar Milan zou komen, waar ik voor mijn werk zou zitten, en dan zouden we door naar Kroatie. Daar zijn we vorig jaar een weekje geweest en dat is zo goed bevallen dat we er heel graag naar terug willen. Volgend jaar dus maar.
Maar ik krijg wel heel erg vakantie-heimwee van alle verhalen en plannen hier hoor!
***
pi_66154583
Als ik het zo lees ben ik de enige die het niet vind kunnen om zoveel achter elkaar te rijden....raar eigenlijk dat mensen ondanks alle waarschuwingen, voorbeelden en dergelijke toch nog met argumenten aankomen als "Ik werk vaak nachtdienst" en "ik ben het gewend om op rare tijden wakker te zijn" Bij de meeste mensen heeft de biologische klok een "dip" 1ussen 1 en 5 's nachts. Bovendien is autorijden inspannender en vergt vaak meer concentratie dan je eigen werk

Er is niet voor niets een campagne die twee uur rijden, 15 minuten rust promoot. En de rij en rust tijden van professioneel (!) rijdende chauffeurs zijn er ook niet voor niets. Waarom doen veel vakantievierende mensen dan alsof dat alles niet bestaat? Persoonlijk kom ik liever later aan en ga uitgerust op weg, dan dat ik de 1400 km die ons van NL scheidt in één keer moet afleggen. Moet er niet aan denken dat ik bij kilometer 1295 een ongeluk veroorzaak als ik al de hele nacht en dag onderweg ben. Niet voor mezelf , maar ook voor medeweggebruikers.

Ik vind het dus onverantwoord om 3 á 4 uur (of langer) achter elkaar te rijden, grote afstanden achter elkaar te rijden zonder een degelijke (nacht)rust. Jammer genoeg denken dus veel mensen er anders over.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66154715
Knut, d'r schrijft hier niemand dat ze die hele afstand zonder enige pauze rijden.
Dat 2 uur rijden kwartiertje rust gebeurt hier ook wel, en maaltijdstops ook, maar dus niet voor uren slapen of een overnachting.
En ik denk dat het wel degelijk scheelt of je wel of geen ervaring hebt met het wisselen van je dag en nacht ritme.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:21:53 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66154789
Knut, , ik lees nergens dat degenen die 'in een ruk doorrijden' niet gewoon normaal stoppen tussendoor hoor.
Daar wordt niet over gesproken, maar ik denk dat ze het vrijwel allemaal doen of anders wel chauffeurs afwisselen.

Wij deden het ook wel en hebben daar dit jaar (in de reis naar Kroatie) voor het eerst echt spijt van gehad.
We hebben op ons tandvlees een hotel moeten zoeken omdat we echt niet meer konden, alles zat vol.
Echt niet leuk en je komt ook nog eens doodmoe aan op de bestemming.
Op de terugweg zijn we dan ook overdag gaan rijden, op tijd een hotel gezocht, kon Sasha nog even spelen en alledrie gewoon lekker geslapen. De volgende dag fris weer in de auto en naar huis.
Blijkbaar worden we oud ofzo. Maar wij hebben voor onszelf besloten het niet meer te doen, in 1 nacht (met stops) willen rijden.
***
pi_66154792
Nee hoor je bent niet de enige die dat vindt, maar niemand zegt toch dat ze tien uur non-stop achter elkaar doorrijden? Zéker mensen met kleine kinderen houden over het algemeen echt wel plas-en-benenstrek pauzes.
Mijn lief en ik rijden ombeurten. Hij een paar uur dan ik een paar uur, dat idee. Gaat prima, zo krijg je ook je rust als je als bijrijder meerijdt en we stoppen natuurlijk regelmatig voor een volle tank, lege blaas, hapje eten enz enz.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66154921
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:19 schreef p_iglet het volgende:
Knut, d'r schrijft hier niemand dat ze die hele afstand zonder enige pauze rijden.
Dat 2 uur rijden kwartiertje rust gebeurt hier ook wel, en maaltijdstops ook, maar dus niet voor uren slapen of een overnachting.
En ik denk dat het wel degelijk scheelt of je wel of geen ervaring hebt met het wisselen van je dag en nacht ritme.
Er schrijft ook niemand dat ze een nachtrust nemen tijdens ritten van 1000 plus, dus ga ik ervan uit dat het in één keer wordt gereden. Lijkt me geen onlogische redenering. En natuurlijk neem iedereen pauze's tijdens zo'n rit, dat snap zelfs ik .
Met "in één keer rijden" bedoel ik dus mensen die geen tussenstop maken om te slapen (camping, hotel, whatever) Als je 1200 kilometer rijdt dan ben je al gauw 14 uur onderweg. En zoveel uren achter elkaar in de auto zitten heeft nou eenmaal invloed op reactievermogen en handelingssnelheid. Niemand kan mij wijsmaken dat je dan net zo fris en uitgerust en scherp bent als toen je net in de auto stapte.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 17 februari 2009 @ 12:28:12 #247
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66154987
ik kan me niet voorstellen dat er hier mensen zijn die met kleine kinderen zover rijden zonder "de kinderen af en toe uit te laten". vooral niet omdat men er toch altijd duidelijk in is geweest met bv niet langer dan 2 uur achterelkaar in de MC
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:29:17 #248
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66172808
Knut, je hoeft het niet te doen,als je het niet aandurft. Je vroeg alleen of er mensen waren die het deden. Daar is het antwoord dus 'ja' op. En met 2 of 3 man rijden, betekent dus niet dat je 14 uur aan het stuur zit.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_66173510
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:29 schreef Memmel het volgende:
Knut, je hoeft het niet te doen,als je het niet aandurft. Je vroeg alleen of er mensen waren die het deden. Daar is het antwoord dus 'ja' op. En met 2 of 3 man rijden, betekent dus niet dat je 14 uur aan het stuur zit.
Ik doe het ook niet. Vind het alleen onverantwoord voor een ieder om te doen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66173821
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:26 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Er schrijft ook niemand dat ze een nachtrust nemen tijdens ritten van 1000 plus, dus ga ik ervan uit dat het in één keer wordt gereden. Lijkt me geen onlogische redenering. En natuurlijk neem iedereen pauze's tijdens zo'n rit, dat snap zelfs ik .
Met "in één keer rijden" bedoel ik dus mensen die geen tussenstop maken om te slapen (camping, hotel, whatever) Als je 1200 kilometer rijdt dan ben je al gauw 14 uur onderweg. En zoveel uren achter elkaar in de auto zitten heeft nou eenmaal invloed op reactievermogen en handelingssnelheid. Niemand kan mij wijsmaken dat je dan net zo fris en uitgerust en scherp bent als toen je net in de auto stapte.
Maar als je om 6 uur 's morgens vertrekt en je rijdt pak hem beet 12 uur (1000 km zeg even), dan kom je om 6 uur 's avonds aan. Waarom zou je dan tussendoor een motel of iets dergelijks nemen? Zoals ik zei mijn lief en ik rijden om beurten, ieder een uur of drie. Dat betekent dat in die drie uur dat mijn lief rijdt, dat ik dan languit onderuit gezakt in mijn stoel lig te maffen. Verder stoppen we altijd regelmatig en maken we ook langere stops van een uur ofzo om te eten en drinken.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo heel goed waar je heen wilt met dit onderwerp? Je doet het zelf niet, okay, good for you, maar je wilt ons wel overtuigen van het punt dat "14 uur non-stop achter elkaar rijden is onverantwoord", daar is iedereen het mee eens, echter niemand hier rijdt zo lang non-stop achter elkaar.

Nouja, ik zal wel ergens overheen lezen.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66175863
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:26 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Er schrijft ook niemand dat ze een nachtrust nemen tijdens ritten van 1000 plus, dus ga ik ervan uit dat het in één keer wordt gereden. Lijkt me geen onlogische redenering. En natuurlijk neem iedereen pauze's tijdens zo'n rit, dat snap zelfs ik .
Met "in één keer rijden" bedoel ik dus mensen die geen tussenstop maken om te slapen (camping, hotel, whatever) Als je 1200 kilometer rijdt dan ben je al gauw 14 uur onderweg. En zoveel uren achter elkaar in de auto zitten heeft nou eenmaal invloed op reactievermogen en handelingssnelheid. Niemand kan mij wijsmaken dat je dan net zo fris en uitgerust en scherp bent als toen je net in de auto stapte.
Nou sorry hoor, lezen is ook een kunst. En denk je nou echt dat wij niet stoppen tussendoor?
Bovendien slapen wij om en om, als ik rijd, slaapt mijn man en andersom. Dus ja, dan zijn wij in ieder geval niet uitgeput.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2009 @ 22:23:19 #252
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66177766
Wij gaan wel met een tussenstop naar Zuid-Bretagne. We wilden eerst in een keer doorrijden, maar de vakantie begint eigenlijk al vanaf het moment dat je thuis de deur uitstapt en we willen MIlo niet midden in de wakker maken om in de auto te zetten. Met een overnachting halverwege (of iets verder dan halverwege) hebben we zelf ook wat meer aan de 1e vakantiedag ter plaatse.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_66178108
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:42 schreef Fuente het volgende:

[..]

Nou sorry hoor, lezen is ook een kunst. En denk je nou echt dat wij niet stoppen tussendoor?

Blijkbaar is lezen een kunst....
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66179247
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:30 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Blijkbaar is lezen een kunst....
Jij schrijft onderstaand stukje
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:14 schreef Knutknuttsson het volgende:
Als ik het zo lees ben ik de enige die het niet vind kunnen om zoveel achter elkaar te rijden....raar eigenlijk dat mensen ondanks alle waarschuwingen, voorbeelden en dergelijke toch nog met argumenten aankomen als "Ik werk vaak nachtdienst" en "ik ben het gewend om op rare tijden wakker te zijn" Bij de meeste mensen heeft de biologische klok een "dip" 1ussen 1 en 5 's nachts. Bovendien is autorijden inspannender en vergt vaak meer concentratie dan je eigen werk

Er is niet voor niets een campagne die twee uur rijden, 15 minuten rust promoot. En de rij en rust tijden van professioneel (!) rijdende chauffeurs zijn er ook niet voor niets. Waarom doen veel vakantievierende mensen dan alsof dat alles niet bestaat? Persoonlijk kom ik liever later aan en ga uitgerust op weg, dan dat ik de 1400 km die ons van NL scheidt in één keer moet afleggen. Moet er niet aan denken dat ik bij kilometer 1295 een ongeluk veroorzaak als ik al de hele nacht en dag onderweg ben. Niet voor mezelf , maar ook voor medeweggebruikers.

Ik vind het dus onverantwoord om 3 á 4 uur (of langer) achter elkaar te rijden, grote afstanden achter elkaar te rijden zonder een degelijke (nacht)rust. Jammer genoeg denken dus veel mensen er anders over.
Je leest dus niet wat gezegd wordt. Natuurlijk rij ik niet in mijn eentje 1400 km in een nacht. We gaan rond 19:00 weg, rijden om en om, slapen dus om en om, 's nachts stoppen we regelmatig voor het strekken van de benen en even wat eten/drinken, 's morgens stoppen we ruim een uur voor ontbijt en zodat Sara lekker wakker kan worden om vervolgens nog een klein stukje te moeten.
Zo moeilijk lijkt me dat niet.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:24:31 #255
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_66180846
Wij hebben naar Oostenrijk indertijd wel een stop gemaakt in Regensburg. Vinden we zelf wel relaxter en we hebben ook gewoon overdag gereden. Zonder kinderen reden we wel in één stuk naar Oostenrijk, maar dat durfden we niet meer met de kinderen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_66194371
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:52 schreef Fuente het volgende:

[..]

Jij schrijft onderstaand stukje
[..]


Ik had geloof ik al uitgelegd dat ik met "aan een stuk" natuurlijk niet letterlijk aan één stuk rijden bedoel. Excuses voor het communicatiemisverstand. Leek mij vrij logisch, maar ik begrijp dat je het anders kan lezen.

Neemt niet weg dat ik het onverantwoord vind dat er gezinnen 1400 kilometer rijden zonder een fatsoenlijke slaapstop.

Je kan met de beste wil ter wereld toch niet volhouden dat je even scherp en alert achter het stuur zit nadat je 16 uur geleden bent vertrokken? Zelfs al werk je nachtdienst, zelfs al slaap je om en om en alle andere argumenten die hier worden aangevoerd, dan nog heeft dat toch nog grote invloed om je concentratie en reactie/handelingssnelheid?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66194717
Wij rijden ook altijd in ene keer door naar Spanje (1650 km). We vertrekken met de caravan rond 12 uur 's middags. Nemen rond avond eten een hele lange stop. Gaan uitgebreid ergens eten en heisen de meiden in pyama. Zij slapen de hele nacht door, waarbij wij de meeste (relaxte) km's kunnen maken. Zonsopgang is meestal een zwaar moment en stoppen dan altijd, waarbij voor dik een uur de oogjes dicht gaan. Rond 9 uur 's ochtends hopen we dan op de camping aan te komen. Ik maak wel altijd de bedden op in caravan voor het geval we toch echt te moe zijn en moeten stoppen om te slapen.
Zolang we door kunnen rijden, rijden we door en anders niet.
Voor ons is dit de meest relaxte manier van reizen, omdat het voor de meiden (2 dagen in de auto waarbij ze wakker zijn) veel te zwaar is.
  woensdag 18 februari 2009 @ 13:02:43 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_66194758
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:28 schreef Ynske het volgende:
ik kan me niet voorstellen dat er hier mensen zijn die met kleine kinderen zover rijden zonder "de kinderen af en toe uit te laten". vooral niet omdat men er toch altijd duidelijk in is geweest met bv niet langer dan 2 uur achterelkaar in de MC
Die zijn er dus helaas wel. Kind een slaapmiddel geven en dan flink doorrijden. Snap ook werkelijk niet dat artsen daar aan mee werke.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66195424
laaste reis naar frankrijk was 1300 km hebben we in 3x gereden.

Nu gaan we naar oostenrijk, 900 km en dat rijden we in 1x. We gaan 's nachts weg, dus rond een uur of 7 wat normaal rijd is om op te staan en te eten zitten we al een flink stuk in Duitsland.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 18 februari 2009 @ 14:15:03 #260
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_66197545
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 13:02 schreef Troel het volgende:
Die zijn er dus helaas wel. Kind een slaapmiddel geven en dan flink doorrijden. Snap ook werkelijk niet dat artsen daar aan mee werke.
Dat meen je niet... Lekkere ouders dan...

Nou, we kijken niet op een uurtje. Zou mooi zijn als we rond etenstijd er 's avonds zijn, maar het is geen moeten. Als er achterin een kind zit wat niet lekker is (af en toe wagenziek) dan blijven we nog een half uurtje langer stilstaan...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_66199821
Knut, laat maar, we komen er toch niet uit, jij vindt wat jij vindt, ik ik vind wat ik zelf ervaren heb, prima.

Mensen die kinderen slaapmiddelen geven voor zo;n reis vind ik trouwens echt absurd! De eerste vakantie die wij hadden met Sara werd ze ook wakker 's nachts, toen zijn we gewoon gestopt, kon ze er even uit, en een half uurtje later weer verder, toen sliep ze ook weer verder. Met Merel weten we nog niet hoe het gaat, maar dat merken we vanzelf.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66200828
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:10 schreef Fuente het volgende:
Knut, laat maar, we komen er toch niet uit, jij vindt wat jij vindt, ik ik vind wat ik zelf ervaren heb, prima.



And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:53:34 #263
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_66201694
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:15 schreef Tazz het volgende:

[..]

Dat meen je niet... Lekkere ouders dan...

Nou, we kijken niet op een uurtje. Zou mooi zijn als we rond etenstijd er 's avonds zijn, maar het is geen moeten. Als er achterin een kind zit wat niet lekker is (af en toe wagenziek) dan blijven we nog een half uurtje langer stilstaan...
Ik vind het ook bizar. Een wel gemikte klap met een stuk hout werkt beter bij die van mij.

Je gelooft die sensatie onzin toch niet serieus?
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:09:21 #264
35189 Troel
scherp en bot
pi_66202408
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:15 schreef Tazz het volgende:

[..]

Dat meen je niet... Lekkere ouders dan...

Nou, we kijken niet op een uurtje. Zou mooi zijn als we rond etenstijd er 's avonds zijn, maar het is geen moeten. Als er achterin een kind zit wat niet lekker is (af en toe wagenziek) dan blijven we nog een half uurtje langer stilstaan...
De vader in kwestie deed het af met een "dan had ie maar niet ons kind moeten worden"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66202634
Oh, maar ik "ken" mensen die inderdaad de kinderen een slaappil gaven. Dan konden ze lekker doorrijden vanuit Spanje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_66209241
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 13:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Die zijn er dus helaas wel. Kind een slaapmiddel geven en dan flink doorrijden. Snap ook werkelijk niet dat artsen daar aan mee werke.
Een vriendin van mij is arts. Zij ging met haar afdeling (alleen de artsen) op vakantie met een bus. Op wintersport. Iedereen nam rond een uur of 21.00 een slaapmiddel....Het werd gewoon uitgedeeld bij een flesje spa blauw
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:45:43 #267
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66209963
Wij gaan niet zo ver denemarken oid... Ben wel benieuwd hoe het gaat, zo'n 'lange' rit maar ik maak me er geen zorgen over.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66210272
Kids hier hebben geen enkel probleem met reizen, 's nachts of overdag, auto of vliegtuig.

En ook geen probleem op ritten van 1200 km o.i.d.
Ze vermaken zich uitstekend met dingen onderweg opzoeken, onze muziek (lijkt me dodelijk, de hele weg K3 en kabouter Plop moeten aanhoren), een boekje, hun knuffel etc.

DVD's, slaapmiddel en raamstickers en komt er hier niet in

Probeer de reis eigenlijk altijd interessant voor ze te houden door dingen te vragen, ze te laten vertellen wat ze zien, wat we gaan doen, ze af en toe een "ik zoek" opdrachtje te geven etc. Volgens mij werkt dat het beste om he tleuk te houden voor ze.
Zijn ze moe, vallen ze vanzelf in slaap.
En daar ik het meeste zelf rijdt als we met de auto zijn, stoppen we voldoende.

Alleen de rit naar Napoli welke vroeger wel eens in 1 keer ging, is veranderd in ofwel vliegen, ofwel een tussenstop in b.v. Noord Italie - en dan meestal voor meer dan 1 nachtje.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_66210506
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 08:13 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb geen idee. Wij camperen nooit en we gaan nog buiten het seizoen
Bloemenriviera in Italie is ook erg mooi, maar wel weer een stukje verder rijden.
Of meer van Iseo (schijnt ook mooi te zijn)
Meer van Iseo is erg mooi, maar wel een stuk rustiger, dus minder commercieel dus voor sommigen weer te weinig te doen in de omgeving (afhankelijk van waar je van houdt natuurlijk).

Die omgeving is overigens wel makkelijk aan te vliegen met Ryanair, want wat ze Milaan noemen als bestemming is het vliegveld van Bergamo, daar vandaan ben je er zo.

Wij gaan dit jaar eerst anderhalve week vliegen richting wintersport - nu nog 1 keer buiten het seizoen, in de zomer wordt het een zelf uitgedokterde rondreis met een vlucht op Napoli en verblijf aan de Amalfi kust, Calabria & Puglia
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 16 maart 2009 @ 14:42:14 #270
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_67101896
Aaahhhrg. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand DE tip? Ik zoek een camping (in de buurt van of) aan zee, kinderproof, waar ze stacaravans of bungalows verhuren. De campings die ik vind zitten vol of zijn veel te ver weg. We willen naar nederland, belgie of bovenaan in frankrijk. Dusch roep maar, die fantaaastische camping!
(Dank u. )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 16 maart 2009 @ 15:19:27 #271
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_67103085
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:42 schreef Lishe het volgende:
Aaahhhrg. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand DE tip? Ik zoek een camping (in de buurt van of) aan zee, kinderproof, waar ze stacaravans of bungalows verhuren. De campings die ik vind zitten vol of zijn veel te ver weg. We willen naar nederland, belgie of bovenaan in frankrijk. Dusch roep maar, die fantaaastische camping!
(Dank u. )
Duinrell
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 16 maart 2009 @ 15:41:23 #272
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_67103751
Ik weet het ook echt niet. Wat ik wil is te duur of totaal niet geschikt met kinderen. Ik zag wel een fantastische vakantie in Zweden, waar je met zo'n aanhangfiets met de kinderen een fietsvakantie kon houden van hotel naar hotel. Dat zat al vol in de zomervakantie en was eigenlijk ook wel erg duur, maar het heeft me wel doen realiseren dat ik het liefst een actieve vakantie wil.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 22:53:55 #273
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67120328
Lishe is het Loiredal dan niet iets voor jullie. De meeste campings daar liggen aan een meertje. Ok het is geen zee, maar volgens mij wel heel geschikt. Is wel denk ik zo'n 7 uur rijden.
Pierrefitte
Sologne Parc des Alicourts - LO04Y

http://www.canvasholidays(...)verview.asp?id=LO04Y

"Een familiecamping aan een meer, met een heerlijk zwemparadijs"

Sologne Parc des Alicourts kan bogen op 4 ‘rode tenten’ van Michelin en is prachtig gelegen, op het platteland bij een meer en omring d door een bos. Veel plaatsen zijn ruim en krijgen hun schaduw van grote eiken. Het waterpretpark is een groot feest voor kinderen van alle leeftijden: in de spectaculaire zwembaden met golfslagbad en wel vijf glijbanen zijn ze uren zoet. Voor de kleintjes is er een ruime speeltuin. Bij het meer kunt u vissen of een waterfiets of kano huren. Zelfs de grootste sportieveling zal zich hier niet snel vervelen!

U kunt hier bijvoorbeeld tennissen, boogschieten en paardrijden. En er is ook een eenvoudige 9-holes golfbaan. Gedurende het hele seizoen wordt er ‘s avonds een uitstekend animatieprogramma geboden.



We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:53:51 #274
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_67149600
Dank jullie wel....

Ik heb nu een reserveringsaanvraag voor een vakantiehuisje aan de Belgische kust. En ik moet er bijna van huilen, want er zit ook een camping bij en als maar niet dan. En misschien toch beter een tent kunnen huren. Zo stom dat ik hier zo slecht tegen kan. Nouja, eerst maar eens zien of er nog plek is en anders lekker toch naar de camping. Blegh. I vakantie maar boeken kan ik heeeel slecht. Nouja, dan weten we na deze vakatnie vast zeker of we liever kamperen of liever in een huisje zitten.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:23:45 #275
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67150613
O Lishe, ik kan ook zo enorm twijfelen. Altijd bang dat ik de verkeerde keus maak. Tot nu toe heeft gelukkig nog niemand geklaagd.
Als je maar eenmaal geboekt hebt, dan voel je je een stuk relaxter.
Vakantie en vakantie voorpret horen leuk te zijn, weet je nog?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_67155364
Lishe, zeeer herkenbaar. ik heb 't ook al meerdere keren geprobeerd maar 't is onbegonnen werk als je alles met alles wil vergelijken en eigenlijk gewoon niet kunt kiezen.. en inderdaad, zo langzamerhand stromen de reserveringsschema's alweer vol, ook zo fijn!
  woensdag 18 maart 2009 @ 06:44:57 #277
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_67158901
Wat mij dus echt verbaast, is dat Julius tijdens onze reis (overmorgen vliegen we terug vanaf San Jose, Costa Rica ) het reizen in al die verschillende (vaak zéér oncomfortabele) bussen zo goed heeft gedaan. Ik had veel meer weerstand en moeilijkheden verwacht op dit front, maar het viel me echt 100% mee. Juul heeft alles bij elkaar zo´n 120 uur doorgebracht in bussen en/of taxi`s en is het maar een paar keer écht zat geweest. Toegegeven, de portable dvd-speler heeft wonderen verricht , maar het lijkt er toch ook op, dat kinderen (of in ieder geval die van mij ) zich wonderbaarlijk goed blijken te kunnen aanpassen aan de gegeven omstandigheden. De eerste weken was er hier en daar nog wel eens wat gemor, maar voor 5 uur bussen draait meneer zijn hand inmiddels niet meer om. Benieuwd hoe dat met die vliegreis gaat overmorgen. Drie keer overstappen! San Jose- Miami, Miami-New York en New York-Amsterdam. Jeej!

[ Bericht 10% gewijzigd door renzell op 18-03-2009 06:57:22 ]
  woensdag 18 maart 2009 @ 06:46:08 #278
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67158906
RENZELL Is het Bocas wel of niet geworden?!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 18 maart 2009 @ 06:48:24 #279
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_67158914
Heeeeeee! Ha ha, ik zit hier mijn post nog aan te passen en zie jou ineens op mijn scherm. Dát is grappig! Hier is het nog de vorige dag...

En nee, het is niet Bocas geworden! Maar Hanke en Frodo dus wel, de basterds. En het bleek mee te vallen met het weer.
  woensdag 18 maart 2009 @ 06:50:11 #280
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67158923
Ooooooooh!
Maar hee, jullie doen nog op het nippertje vast goeie andere dingen!

Maak je nog iets moois ook van gisteren? Ik heb zin jullie weer te zien, joh!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 18 maart 2009 @ 06:52:00 #281
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_67158929
Maar uiteindelijk was het oké. Na een helse reis (vlak daarna stuurde ik jou dat sms...) kwamen in Costa Rica in een niemendal van een dorpje terecht, dat eerst heel erg tegen leek te vallen, maar wat tóch werd goedgemaakt door Alberto, de Italiaan bij wie we sliepen en die het lekkerste eten van heel Centraal Amerika maakt! Daarna zijn we nog in 2 andere plaatsen aan de kust hier geweest. Toeristisch! Jek!!! Echt heel erg, vergeleken met de rest van de landen. We vinden Costa Rica het stomste van allemaal. Hi hi, maar dat maakt de zin om thuis te komen in ieder geval wat groter...

[ Bericht 16% gewijzigd door renzell op 18-03-2009 06:59:01 ]
  woensdag 18 maart 2009 @ 06:54:34 #282
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_67158937
Hi hi, ja, ik zal er nog 10 minuten wat moois van brouwen en kruip dan naast mijn 2 mannen, die gezamenlijk in het grote bed liggen dat we deze laatste 2 nachten met z´n drieën zullen delen. Ik heb zin ook om jou weer te zien!!! Zal je snel bellen als ik er weer écht ben. Eerst gaan we nog, heel asociaal, met mijn zussen, broer en alle aanhang, een weekendje in een huisje in Susteren zitten. Direct vanaf Schiphol rijden we daar naartoe. Wél fijn, nog even afkicken voor de heksenketel weer gaat beginnen.
pi_69867531
Over anderhalve week gaan we voor het eerst vliegen met Lotte. Spannend! We gaan naar Rhodos (Griekenland) en vliegen 's ochtends vroeg (4:15 ofzo). Ben er nog niet over uit of dat een voordeel of nadeel gaat zijn, momenteel denken we dat dat tijdstip nog weleens handig kan zijn in de hoop dat ze dan nog wat wil slapen.
Nu dus lijstjes gaan maken wat er mee moet en spullen zoeken...
pi_69895926
Wij gaan met onze zoon van (dan) 13 maanden naar de Atlantische kust in Frankrijk, in de buurt van La Rochelle. We willen er 2 dagen over doen dus ergens in N-Frankrijk overnachten. Heeft er iemand tips? Een hotel langs de snelweg lijkt me niets eigenlijk, dan zit je daar vanaf 5 uur op je kamer...
Heb echt geen idee hoe ik hier op moet googlen dus alle tips zijn welkom!
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:03:02 #285
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69897155
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:45 schreef mrien het volgende:
Over anderhalve week gaan we voor het eerst vliegen met Lotte. Spannend! We gaan naar Rhodos (Griekenland) en vliegen 's ochtends vroeg (4:15 ofzo). Ben er nog niet over uit of dat een voordeel of nadeel gaat zijn, momenteel denken we dat dat tijdstip nog weleens handig kan zijn in de hoop dat ze dan nog wat wil slapen.
Nu dus lijstjes gaan maken wat er mee moet en spullen zoeken...
Mrien ik weet niet of je borstvoeding geeft of dat Lotte een speentje heeft, maar Linde heeft veel baat gahd bij haar speen bij het landen en stijgen. Soms greep ze even naar haar oren en dan sabbelde ze weer wat en dan was het weg Probeer verder veel drinken mee te nemen (ook voor jezelf).

O ja en veeeeeeel speeltjes mee. Na afloop van onze vlioegreis naar Mallorca konden we zo een schoolklas in de Efteling animeren qua opgedane ervaring Maar he zowel heen als terug heeft Linde geen kik gegeven (heen vliegen om 19 uur - 21.30 uur en terug van 22.30 tot 01.00 uur) Toen we 's nachts om half 2 bij de babageband aankwamen was ze zelfs nog vrolijk aan het zingen

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 10-06-2009 14:24:45 ]
pi_69897754
Ik hoor echt heel vaak dat het verbazingwekkend goed gaat met kleintjes en vliegen/gebroken nachten/kans op jetlag enzo!
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:55:45 #287
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_69900841
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:03 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Mrien ik weet niet of je borstvoeding geeft of dat Lotte een speentje heeft, maar Linde heeft veel baat gahd bij haar speen bij het landen en stijgen. Soms greep ze even naar haar oren en dan sabbelde ze weer wat en dan was het weg Probeer verder veel drinken mee te nemen (ook voor jezelf).

O ja en veeeeeeel speeltjes mee. Na afloop van onze vlioegreis naar Mallorca konden we zo een schoolklas in de Efteling animeren qua opgedane ervaring Maar he zowel heen als terug heeft Linde geen kik gegeven (heen vliegen om 19 uur - 21.30 uur en terug van 22.30 tot 01.00 uur) Toen we 's nachts om half 2 bij de babageband aankwamen was ze zelfs nog vrolijk aan het zingen
Ik heb F zelfs toen ze 3 was nog een speentje gedaan in het vliegtuig . Het hielp per-fect, ze was wat aan het jammeren omdat haar oren zeer deden. Na een halve minuut speen hield ze al op met jengelen, en ze heeft hem ingehouden totdat we het vliegtuig uit mochten.
F vond het vliegen ook heel leuk, ze heeft toen ze net 1 was gevlogen en toen ze net 3 was en beide keren ging het super.

Wij gaan dit jaar trouwens naar Oostenrijk, naar een boerderijhotel. Ik ben heel benieuwd hoe het me gaat bevallen, ik ben volgens mij meer een zon-zee-strand-cultuur type dan een natuurmens, maar als ik het nooit probeer, kom ik er nooit achter.
Het idee komt dus van mijn vriend, hij ging vroeger met zijn ouders vaak naar Oostenrijk op vakantie en bewaart daar heel goede herinneringen aan.
Ik heb al speciale kinderbergwandeltochten uitgezocht en verder zitten we vlakbij een mooi openluchtzwembad. Nu nog hopen op mooi weer als we gaan (de eerste week van augstus).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_69901437
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:30 schreef peterfan het volgende:
Wij gaan met onze zoon van (dan) 13 maanden naar de Atlantische kust in Frankrijk, in de buurt van La Rochelle. We willen er 2 dagen over doen dus ergens in N-Frankrijk overnachten. Heeft er iemand tips? Een hotel langs de snelweg lijkt me niets eigenlijk, dan zit je daar vanaf 5 uur op je kamer...
Heb echt geen idee hoe ik hier op moet googlen dus alle tips zijn welkom!
La Rochelle is leuk
ik zou voor jezelf even bepalen hoeveel km's je wilt rijden naar de eerste camping en naar de tweede, en dan op de kaart het departement opzoeken waar je ongeveer terechtkomt. Als je dan googelt op camping en de naam van het departement (en de kaart er ff bijhouden ) dan krijg je snel genoeg een heleboel campings.
Heel veel campings verhuren hun mobile homes, van die grote stacaravans ook per nacht voor alleen een tussenstop. En anders kun je ook, maar das hoogstwaarschijnlijk iets duurder, een camping nemen van Eurocamp of Vacansoleil, die bieden ook tussenstop overnachtingen aan.

Als je trouwens over Luxemburg gaat (geen idee waarom je dat zou doen, maar goed, als...) dan kan ik Camping Birkelt aanraden. Die is ons erg goed bevallen

Als je er niet uitkomt qua Frans ofzo dan wil ik je eventueel wel helpen hoor
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69901728
Dank je! Ik ga vanavond inderdaad eerst maar eens de route bekijken en dan op de helft ongeveer een plaats zoeken en vandaar weer verder! Ik wist helemaal niet dat ze die mobil homes ook voor een nachtje deden! Dat zou ideaal zijn, hebben we gewoon lekker een camping voor een nachtje, kunnen wij lekker buiten uitpuffen met een wijntje en misschien zelfs zelf koken, en zoontje dan lekker slapen

Dank zo ver!

(PS: huuphuup, totaal OT maar de nieuwe omslagdoeken van de hema al gezien? Rood met witte stippels... )
pi_69906804
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:03 schreef Stiemie het volgende:

Probeer verder veel drinken mee te nemen (ook voor jezelf).
Ik geloof dat je al wat jaartjes niet meer gevlogen hebt gezien deze opmerking.
(Neem dus geen drinken mee - babyvoeding mag wel. Drinken kun je evt. kopen na de controle of in het vliegtuig).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:07:10 #291
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69909984
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:48 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ik geloof dat je al wat jaartjes niet meer gevlogen hebt gezien deze opmerking.
(Neem dus geen drinken mee - babyvoeding mag wel. Drinken kun je evt. kopen na de controle of in het vliegtuig).
Sorry maar lezen is blijkbaar erg ingewikkeld... Ik ben net terug uit Mallorca en we konden gewoon drinken meenemen aan boord hoor. Op schiphol moesten we bij de douana alle vloeistoffen laten zien en dat moest in zo'n zakje passen. Vervolgens kan je na de douane hele tassen vol flesjes water kopen en mee het vliegtuig innemen. Zonder problemen
pi_69910740
Ik versta onder meenemen iets anders dan kopen na de controle of aan boord, want dat valt onder een iets andere prijs categorie.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:27:07 #293
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69910895
Dan neem je het toch nog steeds mee in het vliegtuig?
pi_69911017
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:18 schreef peterfan het volgende:
Dank je! Ik ga vanavond inderdaad eerst maar eens de route bekijken en dan op de helft ongeveer een plaats zoeken en vandaar weer verder! Ik wist helemaal niet dat ze die mobil homes ook voor een nachtje deden! Dat zou ideaal zijn, hebben we gewoon lekker een camping voor een nachtje, kunnen wij lekker buiten uitpuffen met een wijntje en misschien zelfs zelf koken, en zoontje dan lekker slapen

Dank zo ver!

(PS: huuphuup, totaal OT maar de nieuwe omslagdoeken van de hema al gezien? Rood met witte stippels... )
Succes met zoeken
ja die mobile homes voor 1 nachtje zijn juist goed verdienen voor campings mensen maken het nauwelijks vies en verblijven maar kort maar je betaald er uiteraard wel voor. Ik vind ze ideaal voor dat doeleinde, je hoeft niets op te zetten of uit te pakken, gewoon je eigen douche en toilet enzo (vaak dan) en het is gezelliger dan een hotel (vind ik).

met witte stippels? die ken ik heul nog nie! Hebben! ik heb er een rood met roze stippels die vind k ook al zo leuk
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † woensdag 10 juni 2009 @ 20:32:42 #295
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_69911188
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:30 schreef peterfan het volgende:
Wij gaan met onze zoon van (dan) 13 maanden naar de Atlantische kust in Frankrijk, in de buurt van La Rochelle. We willen er 2 dagen over doen dus ergens in N-Frankrijk overnachten. Heeft er iemand tips? Een hotel langs de snelweg lijkt me niets eigenlijk, dan zit je daar vanaf 5 uur op je kamer...
Heb echt geen idee hoe ik hier op moet googlen dus alle tips zijn welkom!
Wij gaan a.s. vrijdag weg voor twee weken naar een camping in Bretagne. We hebben een stacaravan met verander gehuurd via Canvas Holidays. Ook wij gaan er twee dagen over doen en maken een tussenstop in Rennes. De tip die wij veelal hebben gekregen is de eerste dag de meeste kilometers te maken (ongeveer 2/3e van de reis) zodat je de tweede dag niet meer zover hoeft te rijden. Ben heel benieuwd hoe het zal verlopen aangezien het onze eerste autovakantie is met Milo.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_69911392
Thx Stiemie, ze krijgt idd borstvoeding dus dat is op zich makkelijk (al drinkt ze slecht in het openbaar). Speentje heeft ze wel, maar vind ze leuker om mee te spelen, sabbelen vind ze maar niets, maar hij gaat wel mooi mee in het vliegtuig, evenals haar tuitbeker

Kleine speelgoedjes ga ik ook meenemen
pi_69913255
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:32 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Wij gaan a.s. vrijdag weg voor twee weken naar een camping in Bretagne. We hebben een stacaravan met verander gehuurd via Canvas Holidays. Ook wij gaan er twee dagen over doen en maken een tussenstop in Rennes. De tip die wij veelal hebben gekregen is de eerste dag de meeste kilometers te maken (ongeveer 2/3e van de reis) zodat je de tweede dag niet meer zover hoeft te rijden. Ben heel benieuwd hoe het zal verlopen aangezien het onze eerste autovakantie is met Milo.
Wij hebben ook een stacaravan gehuurd. Maar zoeken nu nog dus iets voor onderweg. Hebben jullie al iets geboekt in Rennes of ga je op de bonnefooi?

Huubhuub, ik ga morgen even bellen met VacanceSoleil, daar hebben we ook geboekt voor die twee weken. Lijkt me ideaal dus bedankt voor de tip! We gaan redelijk laat dus ze hebben vast wel een plekje ergens.

(en volgens mij heb ik het met langslopen gewoon verkeerd gezien, sorry. Op de site zag ik inderdaad dat het roze met rood is, in de winkel leken ze echt wit! )
  † In Memoriam † woensdag 10 juni 2009 @ 21:26:17 #298
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_69913580
Wij gaan op de bonnefooi. Ik ga gewoon uit van "The Secret" en reken erop dat we een superknus hotelletje vinden waar we een nachtje kunnen crashen. Groot voordeel is dat we een campingbedje voor Milo meenemen zodat hij in ieder geval lekker kan liggen. Voor paps, mams, opa en oma zien we wel
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_69913759
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:19 schreef peterfan het volgende:

[..]

Wij hebben ook een stacaravan gehuurd. Maar zoeken nu nog dus iets voor onderweg. Hebben jullie al iets geboekt in Rennes of ga je op de bonnefooi?

Huubhuub, ik ga morgen even bellen met VacanceSoleil, daar hebben we ook geboekt voor die twee weken. Lijkt me ideaal dus bedankt voor de tip! We gaan redelijk laat dus ze hebben vast wel een plekje ergens.

(en volgens mij heb ik het met langslopen gewoon verkeerd gezien, sorry. Op de site zag ik inderdaad dat het roze met rood is, in de winkel leken ze echt wit! )
Oh dan moet het geen punt zijn! VancanSoleil biedt dat zelfs als optie geloof ik dat je een tussendoor camping kunt bijboeken waar je dan 1 of 2 nachtjes kunt blijven.
Komt goed
oh ik ben zo jaloers ik wil ook zo graag maar kan niet dit jaar
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:28:48 #300
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_69926849
Wij zijn alweer terug van 2 weken vakantie naar Frankrijk (Jura streek).
Heen reis is voorspoedig verlopen. Aan de voorstoel had ik 2 oude veters gemaakt en hierin kleine speeltjes zoals een lampje, goedkoop apparaatje waarop foto's gezet kunnen worden. klein magisch teken bord....
Ook wat kado's voor onderweg. 1 hit een speeltje met 4 knoppen die brandweer en politie nadoen (gelukkig niet 100% nauwkeurig). Ze heeft nog een paar uur lekker geslapen.

Terug was Mahre wat vermoeider en lukte het slapen niet. Door veel file en wat ongelukken duurde het veel langer. Rond 17:00 uur was het voor haar (ons eigenlijk ook) genoeg. Toen besloten om toch onderweg nog even te eten en haar wat te laten rondrennen in de plaatselijke burger king en daarna weer wat rustiger verder...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  Moderator zondag 2 augustus 2009 @ 23:19:19 #301
45833 crew  Fogel
pi_71552030
Normaal gesproken kotsen alle 3 kinderen de auto onder als we meer dan 2 uur rijden, maar sinds ik een DVD speler met 2 schermen geinstalleerd heb, heb ik niets meer op moeten ruimen
Had eigenlijk niet verwacht dat ze een TV scherm in de auto boeiend zouden vinden, want ze kijken bijna geen TV, maar kleur en geluid op een vast punt in de auto is blijkbaar beter dan naar buiten kijken als het over misselijk worden gaat. Aanrader


En hier verder: Op vakantie met (kleine) kinderen deel 4
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')