abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:59:49 #1
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55767951
Het is weer de tijd om een beetje te orienteren op zon en zee (althans, ik vind )

Nu heb ik een klein monster van bijna 1 jaar, en mijn teerbeminde en tevens papa van de smurf ziet het buitenland eigenlijk niet zo zitten met zo'n heel klein ventje nog. Ik dus wel, al lijkt Thailand me ook niet zo'n goed idee bijvoorbeeld

Ik heb begrepen dat de Petit Paradis campings bijvoorbeeld heel geschikt zijn, maar dat is meteen weer het driedubbele van wat je normaal zou betalen voor een reisje Portugal oid.

Dus...heeft er iemand een goede tip?

Mijn eisenpakketje is als volgt: zon, lekker strandje, leuk stadje/dorpje en een lekker zwembad voor de mini en niet te lang vliegen (max 3,5 a 4 uur).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:06:03 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55768095
Toen wij (mijn zus en ik) klein waren zijn we heel vaak naar knokke (belgie) geweest.
heeft niet bijster veel zon, maar wel veel strand, hele mooie boulevard, mooie winkels. heb ik goede herinneringen aan en wij (althans ik, nu nog manlief meekrijgen ) zijn van plan de traditie door te zetten.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:06:30 #3
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55768111
Ja, maar ik wil dus wel zon
pi_55768166
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:06 schreef Vivi het volgende:
Ja, maar ik wil dus wel zon
Ik zou lekker all-in in Bodrum ofzo gaan zitten. Stadje is een stuk (echt een stúk) leuker dan bijvoorbeeld Alanya of Kusadasi, het is niet ver vliegen, je hebt zeker zon en zwembad, en Turken zijn gek (op een leuke manier ) op kleine kindjes.
Plus je kan misschien wel schildpadden gaan kijken met hem/haar.
pi_55768273
Cyprus vond ik erg leuk destijds, vooral omdat de zee daar 'erg lang ondiep' blijft.

We zaten iets buiten Aya Napa, dorpje zelf is vol met jongeren en zo, maar daarbuiten lekker rustig, als dat nu nog zo is, moet je dus wel tegen 'op het saaie af' kunnen, en er goed tegen op elkaars lip zitten kunnen, er is verder geen reet te doen, en al was er een reet te doen, het is er veel te warm voor.... direct aan zee echter staat een lekker windje, maar zodra je van het strand af bent, slaat de verzengende, maar droge, hitte toe

Camping lijkt mij niets, maar dat lijkt me sowieso niets, ook niet zonder kids dus

Vakanties met kleine kids ziijn hier nooit een probleem geweest, zolang je maar geen McCann eisen stelt, i.e. lekker gaan zuipen in de kroeg en je kids achterlaten om er dan ineens 1 te missen

Boeken mee, overmatig alcohol nee, 's ochtends en in de namiddag luieren in de zon ja, tussen de middag en tot half vier of zo in de schaduw op een terrasje ergens eten, siestaatje ... en 's avonds wat banjeren na het eten en dan vroeg te bedde
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_55768292
Zou bij het uitzoeken van mijn vakantie meer rekening houden met mijn kinderen dan met mezelf.

Dan zou het dus gewoon een camping in nederland worden waar ze lekker kunnen spelen met leeftijdsgenootjes en waar ze niet het gevaar lopen per ongeluk in het zwembad te flikkeren.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_55768303
Wij hebben al geboekt voor de zomervakantie.

We gaan naar zuid frankrijk. Een superluxe camping, waar enorm veel vertier is voor Priscil. Maar ook waar ik goede voorzieningen heb voor de kleine.

Hoe ik er ga komen moet ik nog even uitdenken. De caravan staat er al. Een autorit zal 2 dagen duren van elk 7 uur. Vliegtuig is 2 uurtjes vliegen en dan een uurtje in de auto.

Ik moet nog wel iets vinden van een bedje voor de kleine. Ik heb wel een camping bedje... Maar dat is zo onhandig groot in de caravan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:19:17 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_55768472
De laatste jaren huurden wij een huis aan de Belgische kust. Dit jaar (de jongste wordt dan 4) gaan we waarschijnlijk kamperen in Frankrijk. Ook zijn we meedere malen met onze kinderen een weekendje naar een hotel geweest, maar dat vond ik nooit zo'n succes omdat mijn kinderen veel bewegingsruimte nodig hebben.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_55768867
Denk eens aan andere mensen die van hun vakantie willen genieten.. kom jij met een jankend kreng aan :S
pi_55768968
Ik zeg kamperen in het buitenland. Helemaal leuk voor de kinderen. Vaak is er animatie wanneer je naar een familie camping gaat. Je kleine mannetje zal veel aanspraak krijgen van andere kinderen.

WIj zijn zelf met de meiden naar Spanje gereden en in een tent gekampeerd (zelf meegenomen) en ik vind juist wanneer ze klein zijn je flexibeler bent. Wij gingen al naar Spanje toe toen Benthe 8 maanden was en Jenna 7 maanden. Een paar maanden geleden hebben we een tourcaravan gekocht en gaan we dit jaar weer naar Spanje toe.
pi_55769044
Hotelkamer-wanden zijn een stuk dikker dan tent-wanden... Je hebt dus meer je eigen plek, en je valt geen andere mensen lastig als hij/zij eens een schreeuwaanvalletje krijgt.
Ook in hotels hebben de kinderen aanspraak, hoewel ik me afvraag hoe belangrijk dat is voor een 1,5-jarige.

Verder lijkt het me nooit prettig om te moeten kramperen als je het zo druk hebt met een klein kindje.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:45:16 #12
156412 hestria
erg gastvrij
pi_55769150
toen miesje 3 maanden was zijn we naar een huisje in duitsland geweest, was erg goed bevallen.

toen miesje 1,5 was zijn we naar frankrijk geweest, een prive huisje ergens afgelegen, samen met schoonfamilie, was wel 10 uur rijden maar waren s'nachts vertrokken dus heeft ze heel de tijd geslapen. was ook erg geslaagt alleen de terugreis ging niet zo lekker.

afgelopen herfst zijn we naar zo'n huisjes park geweest, en dat beviel erg goed.

als de baby er straks is gaan we lekker 2 weekjes naar een park toe(weet nog niet welke), maar wil in ieder geval een indoor speelparadijs, een peuterbad, etc. Eigenlijk kies ik het park op de faciliteiten die het heeft met betrekking tot speelmogelijkheden en comfort. Verre reizen doen we wel als ze wat ouder zijn.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:45:27 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55769154
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:08 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:

[..]

Ik zou lekker all-in in Bodrum ofzo gaan zitten. Stadje is een stuk (echt een stúk) leuker dan bijvoorbeeld Alanya of Kusadasi, het is niet ver vliegen, je hebt zeker zon en zwembad, en Turken zijn gek (op een leuke manier ) op kleine kindjes.
Plus je kan misschien wel schildpadden gaan kijken met hem/haar.
Oh ja, nog vergeten te vermelden: Géén Turkije En ook geen all-inn, sinds ik een onderzoek heb gelezen van 10 all inclusive locaties (waarbij bij 7 locaties het eten net zo veel bacterieen bevatte als poep, en 3 net iets minder). Daarbij ben ik allergisch voor polsbandjes, zweterige Duitsers en opdringerige Turken of een combinatie daarvan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vivi op 04-01-2008 13:02:08 ]
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:47:44 #14
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55769222
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:12 schreef milagro het volgende:
Cyprus vond ik erg leuk destijds, vooral omdat de zee daar 'erg lang ondiep' blijft.

We zaten iets buiten Aya Napa, dorpje zelf is vol met jongeren en zo, maar daarbuiten lekker rustig, als dat nu nog zo is, moet je dus wel tegen 'op het saaie af' kunnen, en er goed tegen op elkaars lip zitten kunnen, er is verder geen reet te doen, en al was er een reet te doen, het is er veel te warm voor.... direct aan zee echter staat een lekker windje, maar zodra je van het strand af bent, slaat de verzengende, maar droge, hitte toe

Camping lijkt mij niets, maar dat lijkt me sowieso niets, ook niet zonder kids dus

Vakanties met kleine kids ziijn hier nooit een probleem geweest, zolang je maar geen McCann eisen stelt, i.e. lekker gaan zuipen in de kroeg en je kids achterlaten om er dan ineens 1 te missen

Boeken mee, overmatig alcohol nee, 's ochtends en in de namiddag luieren in de zon ja, tussen de middag en tot half vier of zo in de schaduw op een terrasje ergens eten, siestaatje ... en 's avonds wat banjeren na het eten en dan vroeg te bedde
Cyprus, ik zal eens nader onderzoek plegen !!

Ik háát kamperen ook hartgrondig trouwens, maar het zijn meer een soort van huisjes zeg maar, bij dat Petit gedoe.

Dean sliep gisteren om elf uur, en toen was ik zo gestressed en "Gnniiiiiiiiii" dat ik niet meer aan mailen toe kwam
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:50:11 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55769278
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:34 schreef heus het volgende:
Denk eens aan andere mensen die van hun vakantie willen genieten.. kom jij met een jankend kreng aan :S
Andere mensen kunnen me dan ook geen reet schelen. Dat scheelt.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:52:53 #16
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55769356
Vanaf hoe veel maanden denken jullie, dat op vakantie gaan een beetje kan? Wat een rare zin. Vakantie zit er bij ons niet echt in denk ik aangezien ik 11 juni ben uitegerekend. Misschien in september wel wat.
pi_55769364
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:45 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oh ja, nog vergeten te vermelden: Géén Turkije En ook geen all-inn, sinds ik een onderzoek heb gelezen van 10 all inclusive locaties (waarbij bij 7 locaties het eten net zo veel bacterieen bevatte als poep, en 3 net iets minder). Daarbij ben ik allergisch voor polsbandjes, zweterige Duitsers en opdringerige Turken of ene combinatie daarvan.

Dan zou ik inderdaad even naar dat Cyprus gaan kijken - hoewel de helft van Cyprus wel Turks is, en de andere helft is dan wel Grieks, maar volgens mij zijn Grieken niet veel minder opdringerig...
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:56:33 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_55769461
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:52 schreef Silmarwen het volgende:
Vanaf hoe veel maanden denken jullie, dat op vakantie gaan een beetje kan? Wat een rare zin. Vakantie zit er bij ons niet echt in denk ik aangezien ik 11 juni ben uitegerekend. Misschien in september wel wat.
Onze jongste was 2 weken toen wij op vakantie gingen. Maar of je dat wilt en aankan hangt niet alleen van je kindje af maar ook van jezelf. Voor ons werkte het goed, maar ik ken ook kinderen en/of ouders waarbij het niet zou kunnen met 2 weken
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_55769490
Wij zijn de laatste 2 jaar met Sara wezen kamperen via Vacansoleil. Werkelijk ideaal! Eerste keer in zuid-frankrijk, afgelopen jaar in Italie. Je kan een soort stacaravans huren, maar het zijn meer mini-huisjes met 2 badkamers, 2 slaapkamers, een veranda,enz. Je kan er ook vliegend naartoe. Wij zaten 5 minuten lopen van het strand, heerlijk relaxed. Als je eens foto's wil zien, roep maar (ben nu ff niet thuis).
Overigens ging reizen (met de auto) met Sara prima.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:59:14 #20
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55769532
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:53 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:

[..]

Dan zou ik inderdaad even naar dat Cyprus gaan kijken - hoewel de helft van Cyprus wel Turks is, en de andere helft is dan wel Grieks, maar volgens mij zijn Grieken niet veel minder opdringerig...
Jawel hoor! Dat is een wereld van verschil. Ben regelmatig naar de Griekse eilanden geweest en ik vind ze echt heel anders dan Turken.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:59:56 #21
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55769552
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:57 schreef Fuente het volgende:
Wij zijn de laatste 2 jaar met Sara wezen kamperen via Vacansoleil. Werkelijk ideaal! Eerste keer in zuid-frankrijk, afgelopen jaar in Italie. Je kan een soort stacaravans huren, maar het zijn meer mini-huisjes met 2 badkamers, 2 slaapkamers, een veranda,enz. Je kan er ook vliegend naartoe. Wij zaten 5 minuten lopen van het strand, heerlijk relaxed. Als je eens foto's wil zien, roep maar (ben nu ff niet thuis).
Overigens ging reizen (met de auto) met Sara prima.
Oh dat lijkt me wel leuk ja, foto's
pi_55769578
Volgens mij zijn er meerdere topics over vakanties met kinderen... ff zoeken
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:01:55 #23
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55769609
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:56 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Onze jongste was 2 weken toen wij op vakantie gingen. Maar of je dat wilt en aankan hangt niet alleen van je kindje af maar ook van jezelf. Voor ons werkte het goed, maar ik ken ook kinderen en/of ouders waarbij het niet zou kunnen met 2 weken
Ja ik wilde het inderdaad ook even aankijken. HEt is niet niets natuurlijk bevallen. Misschien gaan we nog wel een weekje camperen in Frankrijk afhanklijk van hoe ik en de baby zich voelen.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:08:07 #25
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55769776
Manlief heeft het idee dat het beter is in een EU-land te bivakeren met de kinderen, voor het geval dat je naar het zh zou moeten. Hij denkt dat het daar beter geregeld is dan in niet EU-landen als bijv. Turkije.
Misschien een beetje krom gedacht, maar laat die man toch.

Wij gaan gewoon lekker kamperen in Frankrijk. Heb al wat op het oog, moet alleen nog boeken vanavond.
Léon was ook net 1 jaar toen we voor het eerst gingen kamperen met hem in een tent in zuid-frankrijk. Op zich ging dat hartstikke goed, hij had het geweldig naar zijn zin. Alleen koelde het 's nachts enorm af en begon hij lelijk te hoesten toen. Sindsdien gaan we met de caravan van mijn schoonouders. Ookal vind ik de tent 10x leuker. Maar nu moet je gewoon wat praktischer denken.
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')