abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108693386
Dat boek van Goldschneider (Het mysterie van je geboortedag) is inderdaad leuk. Dankzij dat boek hoorde ik voor de eerste keer over cusps. Fascinerend is het om te zien hoe een (geboorte)horoscoop overeen kan komen met numerologie of mbti-typologie.
  zondag 4 maart 2012 @ 15:30:46 #102
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_108698065
Ja, mysterie van je geboortedag is leuk. Heb hem hier ook in de kast staan. Veel lijkt wel te kloppen :)
(Un)masking for the greater good.
  zondag 4 maart 2012 @ 16:54:38 #103
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_108701888
quote:
7s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:20 schreef Biekuh het volgende:
Dat boek van Goldschneider (Het mysterie van je geboortedag) is inderdaad leuk. Dankzij dat boek hoorde ik voor de eerste keer over cusps. Fascinerend is het om te zien hoe een (geboorte)horoscoop overeen kan komen met numerologie of mbti-typologie.
Cusps inderdaad ja.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zondag 11 maart 2012 @ 21:19:06 #104
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_108986744
Ik ben een schorpioen, mijn accedant is kreeft, beiden watertypen dus.

Moet zeggen dat ik me altijd verbaas hoe goed de omschrijving bij mij pas.
Volgensmij ben ik echt een typische schorpioen.
  zondag 11 maart 2012 @ 21:29:19 #105
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_108987450
Ram met maagd als asc.
Wat dat betekent weet ik niet (meer), wel dat ik geen makkelijk persoontje ben :P

Zo'n 10 jaar terug heb ik intensief me bezig gehouden met astrologie, was bijna zover dat ik een geboortehoroscoop zo even kon uittekenen.
Maar sja, dan doe je jaren niets en vervaagd alles.
De dozen met boeken en mapppen staan nog in de schuur, wellicht pik ik het weer eens op?
pi_108988171
Scorpio met leeuw als ascendant present.

Senesta, hou je meer bezig met de berekeningen/astrologie op zichzelf dan de sterrenbeelden zelf? Als ik mij met astrologie bezighou, is dat eerder welk sterrenbeeld anderen zijn om hun karakter en reacties te kunnen voorspellen. :)
  zondag 11 maart 2012 @ 21:48:17 #107
341900 Atmosphere82
pi_108988676
Beste Senesta, even een 'praktische' vraag aan jou: hoe lang duurt het ongeveer
(in maanden of jaren) voor je zover kunt zijn om een geboortehoroscoop te maken?

Ik lees af en toe boeken over dit onderwerp, maar ik weet niet of ik al voldoende kennis
bezit om dit ook te kunnen doen.

Alvast bedankt! :)
pi_108990571
Ik ben wel benieuwd hoe ik zo'n geboortehoroscoop moet lezen.. iemand nog tips?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  Moderator zondag 11 maart 2012 @ 23:08:49 #109
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_108994029
quote:
10s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:48 schreef Atmosphere82 het volgende:
Beste Senesta, even een 'praktische' vraag aan jou: hoe lang duurt het ongeveer
(in maanden of jaren) voor je zover kunt zijn om een geboortehoroscoop te maken?

Ik lees af en toe boeken over dit onderwerp, maar ik weet niet of ik al voldoende kennis
bezit om dit ook te kunnen doen.

Alvast bedankt! :)
Ik heb zelf een opleiding gedaan van vier jaar en ik wil er nog twee jaar aanplakken. Ik wist wel wat van astrologie voor ik begon aan de opleiding maar toen ik aan de opleiding begon begreep ik zelf pas hoe miniem die kennis was. Ik denk dat je ook zelf heel veel kunt maar het is erg veel leeswerk en erg veel oefenen en doen.

De gele reeks van Karen Hamaker vond ik een goede reeks om een basis te leggen overigens.

Dit is voor mij een beetje een lastige vraag omdat ik zelf nog wel de neiging heb om mijn eigen kennis te onderschatten en nog erg terughoudend ben in het beantwoorden van vragen en volledig duiden van een horoscoop.

quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:29 schreef Blaadje11 het volgende:
Ram met maagd als asc.
Wat dat betekent weet ik niet (meer), wel dat ik geen makkelijk persoontje ben :P

Zo'n 10 jaar terug heb ik intensief me bezig gehouden met astrologie, was bijna zover dat ik een geboortehoroscoop zo even kon uittekenen.
Maar sja, dan doe je jaren niets en vervaagd alles.
De dozen met boeken en mapppen staan nog in de schuur, wellicht pik ik het weer eens op?
Een horoscoop zo even uittekenen :o
Nou ik vind het een flinke klus en volgens mij kom ik nooit op een punt dat ik het zo even uitreken en uitteken :o
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 11 maart 2012 @ 23:09:40 #110
341900 Atmosphere82
pi_108994052
Oké bedankt!
pi_108994111
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:39 schreef KeimpeHart het volgende:
Scorpio met leeuw als ascendant present.

Senesta, hou je meer bezig met de berekeningen/astrologie op zichzelf dan de sterrenbeelden zelf? Als ik mij met astrologie bezighou, is dat eerder welk sterrenbeeld anderen zijn om hun karakter en reacties te kunnen voorspellen. :)
  Moderator zondag 11 maart 2012 @ 23:18:36 #112
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_108994479
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 23:10 schreef KeimpeHart het volgende:

[..]

Het totaalplaatje, met een slechte berekening krijg je ook geen goede duiding :)

Een sterrenbeeld alleen is erg onvolledig, het is alleen het teken waarin je zon staat op het moment van jouw geboorte. Maar mercurius bijvoorbeeld zegt iets over hoe je communiceert en de maan zegt bijvoorbeeld iets over welke houding je aanneemt als je niet lekker in je vel zit, venus in je horoscoop zegt iets over hoe je liefhebt en hoe je liefde ontvangt, mars zegt iets over hoe je omgaat met conflicten, etc etc.

En dan kunnen planeten elkaar ook nog beinvloeden, dus dat moet je ook meenemen in je duiding. Omdat er zoveel puzzelstukjes zijn om een volledig plaatje te krijgen is alleen kijken naar een sterrenbeeld (of zonneteken zoals ze in de astrologie vaak zeggen) erg onvolledig.
pi_109002882
Kan ik jou een geboortehoroscoop toesturen via de pm Senesta?
6 jaar opleiding is toch heel wat meer dan wat ik zo her en der op het internet heb gelezen nml :+
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_109003600
Iemand heeft ooit eens mijn horoscoop berekend. Zou je hem eens willen duiden, Senesta? Ik ben wel benieuwd :P Als je tijd en zin hebt, natuurlijk en als ik die horoscoop terugvindt, natuurlijk. :D
pi_109080141
No offense, Senesta, maar hoe verschilt jouw geboortehoroscoop van een geboortehoroscoop zoals die op (bijvoorbeeld) 1horoscoop.nl? Ik vind de geboortehoroscoop op die site al aardig accuraat.

Ik heb eens overwogen om een vedische horoscoop te laten maken, maar ik heb dat toendertijd niet laten doen. Het kostte +/- ¤150,-.
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 14:12:34 #116
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109088349
quote:
17s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:54 schreef Biekuh het volgende:
No offense, Senesta, maar hoe verschilt jouw geboortehoroscoop van een geboortehoroscoop zoals die op (bijvoorbeeld) 1horoscoop.nl? Ik vind de geboortehoroscoop op die site al aardig accuraat.

Ik heb eens overwogen om een vedische horoscoop te laten maken, maar ik heb dat toendertijd niet laten doen. Het kostte +/- ¤150,-.
Ik kende de site niet dus wilde net even kijken, was bezig mijn gegevens in te vullen maar ik kan al niet mijn exacte geboortetijd invullen dus de berekening zal al altijd afwijken :{

Ah niet goed gekeken, even proberen :P

[ Bericht 6% gewijzigd door senesta op 14-03-2012 14:39:59 ]
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:43:38 #117
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_109091351
Ik ken mijn geboortetijd ook niet , jammerrrr
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:50:27 #118
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109091574
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:43 schreef Summers het volgende:
Dat is inderdaad jammer zeg...

Ik ken hem wel, heb ook een mooie uitleg van mijn horoscoop gehad, was echt heel erg treffend, goede dingen, minder positieve dingen, hoe je omgang is met mensen, waar je diepgang zoekt dat soort dingen.
Maar ja, einde van het verhaal is toch hoe je het zelf klaar gaat spelen in het leven. Ik bedoel, je kan je er niet achter verschuilen en je hebt er ook geen voorrang mee. Het geeft begrip in jezelf.
The truth was in here.
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 16:02:11 #119
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109092053
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:43 schreef Summers het volgende:
Kun je altijd opvragen in de gemeente waar je bent geboren :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:50 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat is inderdaad jammer zeg...

Ik ken hem wel, heb ook een mooie uitleg van mijn horoscoop gehad, was echt heel erg treffend, goede dingen, minder positieve dingen, hoe je omgang is met mensen, waar je diepgang zoekt dat soort dingen.
Maar ja, einde van het verhaal is toch hoe je het zelf klaar gaat spelen in het leven. Ik bedoel, je kan je er niet achter verschuilen en je hebt er ook geen voorrang mee. Het geeft begrip in jezelf.
Is ook zo, een geboortehoroscoop is geen magische bol waarin we precies kunnen zien wat mensen gaan doen met hun leven. Het geeft meer een een behoeftepatroon aan, tendensen. Het kan je soms net weer dat stukje inzicht geven in jezelf en anderen, een stuk begrip en rust. Dankzij astrologie heb ik heel vaak een handvat gekregenom rust te vinden in mezelf of om om te gaan met bepaalde situaties en mensen.

Er zijn overigens wel vormen van astrologie die meer concreet zijn. Uurhoekastrologie bijvoorbeeld :Y
  woensdag 14 maart 2012 @ 16:22:21 #120
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109092902
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:02 schreef senesta het volgende:

Is ook zo, een geboortehoroscoop is geen magische bol waarin we precies kunnen zien wat mensen gaan doen met hun leven. Het geeft meer een een behoeftepatroon aan, tendensen. Het kan je soms net weer dat stukje inzicht geven in jezelf en anderen, een stuk begrip en rust. Dankzij astrologie heb ik heel vaak een handvat gekregenom rust te vinden in mezelf of om om te gaan met bepaalde situaties en mensen.

Er zijn overigens wel vormen van astrologie die meer concreet zijn. Uurhoekastrologie bijvoorbeeld :Y
Ja, dat zeg je mooi inderdaad, een behoeftepatroon!

Je kan zien waar je sterk in bent, en waar je begrip en rust in kan vinden.
Kan mij voorstellen dat veel mensen worstelen met de vraag "waarom reageer ik zo" en dat ze daar iets in kunnen vinden.
The truth was in here.
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 16:35:55 #121
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109093491
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:22 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja, dat zeg je mooi inderdaad, een behoeftepatroon!

Je kan zien waar je sterk in bent, en waar je begrip en rust in kan vinden.
Kan mij voorstellen dat veel mensen worstelen met de vraag "waarom reageer ik zo" en dat ze daar iets in kunnen vinden.
Ja precies! Of waarom heb ik een leuke baan en vind ik daar toch geen voldoening in? Waarom hou ik steeds het gevoel dat er iets mist in mijn leven? Hoe kom ik weer in balans? Waarom reageren anderen op een bepaalde manier op mij, etc etc.

Of waarom reageert mijn kind/partner op die manier, hoe help ik mijn kind met vriendschappen/school/conflicten,etc.

Zo mooi O+

Wat ik zelf trouwens erg boeiend vind is dat bepaalde patronen ook zichtbaar terug blijven komen in horoscopen in hele famielies/gezinnen. Zo boeiend. Ik heb hier nog steeds het boek De verborgen Dynamiek van Familieverbanden van Bert Hellinger liggen, moet er echt eens aan beginnen :@
pi_109104519
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:35 schreef senesta het volgende:

[..]

Ja precies! Of waarom heb ik een leuke baan en vind ik daar toch geen voldoening in? Waarom hou ik steeds het gevoel dat er iets mist in mijn leven? Hoe kom ik weer in balans? Waarom reageren anderen op een bepaalde manier op mij, etc etc.

Of waarom reageert mijn kind/partner op die manier, hoe help ik mijn kind met vriendschappen/school/conflicten,etc.

Zo mooi O+

Wat ik zelf trouwens erg boeiend vind is dat bepaalde patronen ook zichtbaar terug blijven komen in horoscopen in hele famielies/gezinnen. Zo boeiend. Ik heb hier nog steeds het boek De verborgen Dynamiek van Familieverbanden van Bert Hellinger liggen, moet er echt eens aan beginnen :@
Een horoscoop van een gezin? Neem je dan de datum waarop het huwelijk wordt gesloten als geboortedatum, ofzo?
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 20:53:39 #123
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109105212
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Een horoscoop van een gezin? Neem je dan de datum waarop het huwelijk wordt gesloten als geboortedatum, ofzo?
Nee, sommige thema's zie je dan terug komen van veel leden van hetzelfde gezin of in de familie, soms zelfs dezelfde standen of aspecten. Dat is dan vaak een thema wat al heel lang doorgegeven word, kan een mooie eigenschap zijn maar ook pijnpunt. Zoiets kan heel ver terug gaan in families.
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:31:57 #124
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_109107269
Volgens mij zou ik niet overweg kunnen met iemand die precies zo zou zijn als ik... :X
(Un)masking for the greater good.
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 21:45:17 #125
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109108053
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:31 schreef Natalie het volgende:
Volgens mij zou ik niet overweg kunnen met iemand die precies zo zou zijn als ik... :X
:D Gelukkig zijn we allemaal anders ;)

Ik bedoelde ook niet dat al die mensen binnen een familie/gezin hetzelfde zijn, meer dat ze een bepaald thema binnen horoscoop gemeen kunnen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')