Cusps inderdaad ja.quote:Op zondag 4 maart 2012 13:20 schreef Biekuh het volgende:
Dat boek van Goldschneider (Het mysterie van je geboortedag) is inderdaad leuk. Dankzij dat boek hoorde ik voor de eerste keer over cusps. Fascinerend is het om te zien hoe een (geboorte)horoscoop overeen kan komen met numerologie of mbti-typologie.
Ik heb zelf een opleiding gedaan van vier jaar en ik wil er nog twee jaar aanplakken. Ik wist wel wat van astrologie voor ik begon aan de opleiding maar toen ik aan de opleiding begon begreep ik zelf pas hoe miniem die kennis was. Ik denk dat je ook zelf heel veel kunt maar het is erg veel leeswerk en erg veel oefenen en doen.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:48 schreef Atmosphere82 het volgende:
Beste Senesta, even een 'praktische' vraag aan jou: hoe lang duurt het ongeveer
(in maanden of jaren) voor je zover kunt zijn om een geboortehoroscoop te maken?
Ik lees af en toe boeken over dit onderwerp, maar ik weet niet of ik al voldoende kennis
bezit om dit ook te kunnen doen.
Alvast bedankt!
Een horoscoop zo even uittekenenquote:Op zondag 11 maart 2012 21:29 schreef Blaadje11 het volgende:
Ram met maagd als asc.
Wat dat betekent weet ik niet (meer), wel dat ik geen makkelijk persoontje ben
Zo'n 10 jaar terug heb ik intensief me bezig gehouden met astrologie, was bijna zover dat ik een geboortehoroscoop zo even kon uittekenen.
Maar sja, dan doe je jaren niets en vervaagd alles.
De dozen met boeken en mapppen staan nog in de schuur, wellicht pik ik het weer eens op?
quote:Op zondag 11 maart 2012 21:39 schreef KeimpeHart het volgende:
Scorpio met leeuw als ascendant present.
Senesta, hou je meer bezig met de berekeningen/astrologie op zichzelf dan de sterrenbeelden zelf? Als ik mij met astrologie bezighou, is dat eerder welk sterrenbeeld anderen zijn om hun karakter en reacties te kunnen voorspellen.
Het totaalplaatje, met een slechte berekening krijg je ook geen goede duidingquote:
Ik kende de site niet dus wilde net even kijken, was bezig mijn gegevens in te vullen maar ik kan al niet mijn exacte geboortetijd invullen dus de berekening zal al altijd afwijkenquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:54 schreef Biekuh het volgende:
No offense, Senesta, maar hoe verschilt jouw geboortehoroscoop van een geboortehoroscoop zoals die op (bijvoorbeeld) 1horoscoop.nl? Ik vind de geboortehoroscoop op die site al aardig accuraat.
Ik heb eens overwogen om een vedische horoscoop te laten maken, maar ik heb dat toendertijd niet laten doen. Het kostte +/- ¤150,-.
Dat is inderdaad jammer zeg...quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:43 schreef Summers het volgende:
Ik ken mijn geboortetijd ook niet , jammerrrr
Kun je altijd opvragen in de gemeente waar je bent geborenquote:Op woensdag 14 maart 2012 15:43 schreef Summers het volgende:
Ik ken mijn geboortetijd ook niet , jammerrrr
Is ook zo, een geboortehoroscoop is geen magische bol waarin we precies kunnen zien wat mensen gaan doen met hun leven. Het geeft meer een een behoeftepatroon aan, tendensen. Het kan je soms net weer dat stukje inzicht geven in jezelf en anderen, een stuk begrip en rust. Dankzij astrologie heb ik heel vaak een handvat gekregenom rust te vinden in mezelf of om om te gaan met bepaalde situaties en mensen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat is inderdaad jammer zeg...
Ik ken hem wel, heb ook een mooie uitleg van mijn horoscoop gehad, was echt heel erg treffend, goede dingen, minder positieve dingen, hoe je omgang is met mensen, waar je diepgang zoekt dat soort dingen.
Maar ja, einde van het verhaal is toch hoe je het zelf klaar gaat spelen in het leven. Ik bedoel, je kan je er niet achter verschuilen en je hebt er ook geen voorrang mee. Het geeft begrip in jezelf.
Ja, dat zeg je mooi inderdaad, een behoeftepatroon!quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:02 schreef senesta het volgende:
Is ook zo, een geboortehoroscoop is geen magische bol waarin we precies kunnen zien wat mensen gaan doen met hun leven. Het geeft meer een een behoeftepatroon aan, tendensen. Het kan je soms net weer dat stukje inzicht geven in jezelf en anderen, een stuk begrip en rust. Dankzij astrologie heb ik heel vaak een handvat gekregenom rust te vinden in mezelf of om om te gaan met bepaalde situaties en mensen.
Er zijn overigens wel vormen van astrologie die meer concreet zijn. Uurhoekastrologie bijvoorbeeld
Ja precies! Of waarom heb ik een leuke baan en vind ik daar toch geen voldoening in? Waarom hou ik steeds het gevoel dat er iets mist in mijn leven? Hoe kom ik weer in balans? Waarom reageren anderen op een bepaalde manier op mij, etc etc.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja, dat zeg je mooi inderdaad, een behoeftepatroon!
Je kan zien waar je sterk in bent, en waar je begrip en rust in kan vinden.
Kan mij voorstellen dat veel mensen worstelen met de vraag "waarom reageer ik zo" en dat ze daar iets in kunnen vinden.
Een horoscoop van een gezin? Neem je dan de datum waarop het huwelijk wordt gesloten als geboortedatum, ofzo?quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:35 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja precies! Of waarom heb ik een leuke baan en vind ik daar toch geen voldoening in? Waarom hou ik steeds het gevoel dat er iets mist in mijn leven? Hoe kom ik weer in balans? Waarom reageren anderen op een bepaalde manier op mij, etc etc.
Of waarom reageert mijn kind/partner op die manier, hoe help ik mijn kind met vriendschappen/school/conflicten,etc.
Zo mooi![]()
Wat ik zelf trouwens erg boeiend vind is dat bepaalde patronen ook zichtbaar terug blijven komen in horoscopen in hele famielies/gezinnen. Zo boeiend. Ik heb hier nog steeds het boek De verborgen Dynamiek van Familieverbanden van Bert Hellinger liggen, moet er echt eens aan beginnen
Nee, sommige thema's zie je dan terug komen van veel leden van hetzelfde gezin of in de familie, soms zelfs dezelfde standen of aspecten. Dat is dan vaak een thema wat al heel lang doorgegeven word, kan een mooie eigenschap zijn maar ook pijnpunt. Zoiets kan heel ver terug gaan in families.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Een horoscoop van een gezin? Neem je dan de datum waarop het huwelijk wordt gesloten als geboortedatum, ofzo?
quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:31 schreef Natalie het volgende:
Volgens mij zou ik niet overweg kunnen met iemand die precies zo zou zijn als ik...
Ben best nieuwsgierig naar zo'n gezinshoroscoopquote:Op woensdag 14 maart 2012 21:45 schreef senesta het volgende:
[..]Gelukkig zijn we allemaal anders
Ik bedoelde ook niet dat al die mensen binnen een familie/gezin hetzelfde zijn, meer dat ze een bepaald thema binnen horoscoop gemeen kunnen hebben.
Ja, dat boek werd ook in een nummer van Paravisie genoemd. Verhelderend lijkt me dat.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:35 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja precies! Of waarom heb ik een leuke baan en vind ik daar toch geen voldoening in? Waarom hou ik steeds het gevoel dat er iets mist in mijn leven? Hoe kom ik weer in balans? Waarom reageren anderen op een bepaalde manier op mij, etc etc.
Of waarom reageert mijn kind/partner op die manier, hoe help ik mijn kind met vriendschappen/school/conflicten,etc.
Zo mooi![]()
Wat ik zelf trouwens erg boeiend vind is dat bepaalde patronen ook zichtbaar terug blijven komen in horoscopen in hele famielies/gezinnen. Zo boeiend. Ik heb hier nog steeds het boek De verborgen Dynamiek van Familieverbanden van Bert Hellinger liggen, moet er echt eens aan beginnen
Oh wow! En kun je er wat mee? Horoscopen trekken enzo?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 07:51 schreef Natalie het volgende:
Kreeg naast een kerstpakket ook nog vvv-bonnen van de baas. Die zijn altijd welkom. Die kun je tenminste niet per ongeluk uitgeven aan boodschappen ofzo
Besloten er een boek van te kopen. Nu was ik vroeger (nou ja, een paar jaar geleden) best veel bezig met astrologie, maar dan met name de Chinese Astrologie. (Schaap, Asc. Aap, voor de nieuwsgierigen), maar van de westerse wist en weet ik niet zoveel. Weet wel wat m'n sterrenbeeld is, natuurlijk: Leeuw Asc. Boogschutter.
Zelfs nog eens naar een astroloog geweest om iets meer te weten te komen over m'n geboortehoroscoop, maar daar stopte de interesse wel ongeveer.
Maar 't is weer opgelaaid, en dus heb ik van de vvv-bonnen gisteren een boek over westerse astrologie gekocht. Niets hoogstaands, want ik hoef niet meteen met m'n neus in de moeilijke termen te vallen, maar er moet wel iets in staan waar ik evt. mee verder kan.
Nog meer mensen die boeken in huis hebben over dit onderwerp? Ben wen benieuwd wat ik zou kunnen aanschaffen als vervolg hierop
Oh, deze is het: BOL.com
Dat is wel de bedoeling! En ik wil ook wel eens weten hoet het zit met die huizen enzo. Het complete plaatje krijgen. Heb eens m'n geboortehoroscoop laten tekenen (en da's zelfs in dit topic nog eens gedaan), maar heb het nooit zelf gedaan of er uitgebreid over gelezen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 08:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh wow! En kun je er wat mee? Horoscopen trekken enzo?
Ok! Zou tof zijn als je dat een keer zou kunnen, op een dagquote:Op vrijdag 4 januari 2013 08:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat is wel de bedoeling! En ik wil ook wel eens weten hoet het zit met die huizen enzo. Het complete plaatje krijgen. Heb eens m'n geboortehoroscoop laten tekenen (en da's zelfs in dit topic nog eens gedaan), maar heb het nooit zelf gedaan of er uitgebreid over gelezen.
Het boek is in de bestelling. Verwacht hem begin volgende week
Leuk! Karen Hamaker Zondag heeft een mooie serie boeken om te beginnen met astrologie. Ze heeft een zogenaamde gele serie die zeker de moeite waard is. Ook heeft ze een mooi boek waarin het berekenen van een horoscoop stap voor stap uitgelegd word.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 07:51 schreef Natalie het volgende:
Kreeg naast een kerstpakket ook nog vvv-bonnen van de baas. Die zijn altijd welkom. Die kun je tenminste niet per ongeluk uitgeven aan boodschappen ofzo
Besloten er een boek van te kopen. Nu was ik vroeger (nou ja, een paar jaar geleden) best veel bezig met astrologie, maar dan met name de Chinese Astrologie. (Schaap, Asc. Aap, voor de nieuwsgierigen), maar van de westerse wist en weet ik niet zoveel. Weet wel wat m'n sterrenbeeld is, natuurlijk: Leeuw Asc. Boogschutter.
Zelfs nog eens naar een astroloog geweest om iets meer te weten te komen over m'n geboortehoroscoop, maar daar stopte de interesse wel ongeveer.
Maar 't is weer opgelaaid, en dus heb ik van de vvv-bonnen gisteren een boek over westerse astrologie gekocht. Niets hoogstaands, want ik hoef niet meteen met m'n neus in de moeilijke termen te vallen, maar er moet wel iets in staan waar ik evt. mee verder kan.
Nog meer mensen die boeken in huis hebben over dit onderwerp? Ben wen benieuwd wat ik zou kunnen aanschaffen als vervolg hierop
Oh, deze is het: BOL.com
Goeie tips!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:21 schreef senesta het volgende:
[..]
Leuk! Karen Hamaker Zondag heeft een mooie serie boeken om te beginnen met astrologie. Ze heeft een zogenaamde gele serie die zeker de moeite waard is. Ook heeft ze een mooi boek waarin het berekenen van een horoscoop stap voor stap uitgelegd word.
Voor de duiding ligt het een beetje aan welke vorm van astrologie je interessant vind, ik vind de boeken van Liz Greene en Howard Sasportas, Bernadette Brady ook erg interessant en mooie boeken. Mijn boekenkast stort hier in van de astrologieboeken
Je hebt me geïnspireerd met deze tekst.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:35 schreef senesta het volgende:
Op marktplaats zijn ook nog wel eens leuke collecties te vinden, scheelt geld en soms zitten daar ook boeken bij die niet zo makkelijk meer in de winkel te krijgen zijn
Zou je mss een keer een horoscoop kunnen trekken, in het leggingen-en-lezingen-voor-iemand-anders topic? Dan is er een keer wat anders dan alleen maar tarotkaarten lezen, hoe interessant op zich ook.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:24 schreef senesta het volgende:
LeukEr zijn echt zoveel razend interessante boeken
Ik heb er nog heel wat die ik zelf nog niet eens helemaal gelezen heb
Ik heb hier ook nog een boek liggen over familieverbanden in de astrologie waar ik nog aan moet beginnenen dat is ook een onderwerp wat ik razend interessant vind.
Bepaalde familiethema's die echt heel lang in horoscopen ook door kunnen lopen.
Op zich zou ik dat best willen maar het kost me zo enorm veel tijd en die tijd heb ik momenteel helaas niet. Volgens mij is het zelfs al weken terug dat ik mijn eigen astrologieprogramma en boeken open heb gehadquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zou je mss een keer een horoscoop kunnen trekken, in het leggingen-en-lezingen-voor-iemand-anders topic? Dan is er een keer wat anders dan alleen maar tarotkaarten lezen, hoe interessant op zich ook.
ja he? Kun je dan eens wat vertellen over astrologie?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:36 schreef senesta het volgende:
[..]
Op zich zou ik dat best willen maar het kost me zo enorm veel tijd en die tijd heb ik momenteel helaas niet. Volgens mij is het zelfs al weken terug dat ik mijn eigen astrologieprogramma en boeken open heb gehadHet uitwerken van een horoscoop kost me echt heel wat uren als ik het goed wil doen dus dat is eigenlijk ook niet te vergelijken met een tarotlegging
Misschien dat ik mijn astrologische dobbelstenen wel weer eens opzoek als ik weer wat meer tijd heb
Ik vind het in ieder geval wel leuk dat dit topic weer loopt
Astrologieprogramma?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:36 schreef senesta het volgende:
[..]
Op zich zou ik dat best willen maar het kost me zo enorm veel tijd en die tijd heb ik momenteel helaas niet. Volgens mij is het zelfs al weken terug dat ik mijn eigen astrologieprogramma en boeken open heb gehadHet uitwerken van een horoscoop kost me echt heel wat uren als ik het goed wil doen dus dat is eigenlijk ook niet te vergelijken met een tarotlegging
Misschien dat ik mijn astrologische dobbelstenen wel weer eens opzoek als ik weer wat meer tijd heb
Ik vind het in ieder geval wel leuk dat dit topic weer loopt
De basis staat al in de OP, over de rest zal ik eens nadenken hoe en of dat zou kunnen in een topicsettingquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
ja he? Kun je dan eens wat vertellen over astrologie?
Is het niet mogelijk om een snelle, grove horoscoop te trekken?
Of misschien kun je alleen een horoscoop trekken, en de users proberen te laten duiden?
Het zijn maar suggesties, hoor
Ja, dat denk ik ook wel.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:55 schreef senesta het volgende:
Ik gebruik zelf solar fire maar dat is best een behoorlijke aanschafMaar wel een heerlijk programma met heel veel opties. Zeg maar de rolls roys onder de astrologieprogramma's
Er zijn ook wel andere programma's die minder uitgebreid en duur zijn en ook prima voldoen maar ik moet eerlijk zeggen dat me daar al een aantal jaren niet meer zo in verdiep omdat ik al een programma heb zelf
Het is in ieder geval fijn als je zelf de orbs in kunt vullenMaar mijn advies zou zijn om eerst zelf te leren berekenen en pas daarna te gaan kijken naar een programma
Omdat je dan ook beter kunt inschatten wat handig en fijn is en wat je minder belangrijk vind.
Mij ontbreekt het vaak vooral aan zin, niet aan tijdquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:08 schreef Atmosphere82 het volgende:
Interessant allemaal hoor! Dit motiveert mij wel weer om ook maar weer eens in de stof te duiken! Ik heb echter net als E_O het probleem dat ik ook niet zo veel tijd heb momenteel...
Astrologie is best pittige stof, enorm leuk...maar pittig. En ik heb het gewoon druk op het moment en als ik dan 's avonds even lekker op de bank kan hangen dan heb ik meestal niet zoveel zin zware kost of ik ben gewoon te moe om iets op te nemenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:51 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mij ontbreekt het vaak vooral aan zin, niet aan tijd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |