abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juni 2007 @ 16:37:43 #46
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50582070
quote:
Op maandag 18 juni 2007 16:27 schreef jogy het volgende:
Dat is leuk zeg. Maar willen en weten zijn twee verschillende dingen. En daar gaat het nu dus niet om. Als je mij een blaadje had gegeven met de beschrijving van het aardtype zonder enig type erboven en had gezegd dat het voor mij persoonlijk was uitgewerkt was ik er niet in mee gegaan, simpel als dat.
Dat weet je niet. Jij vindt dat je geen aardtype bent. Dat is echter niet gebaseerd op de beschrijvingen uit de OP, maar op je geboortedatum, -tijd en -plaats. Ik wil best geloven dat er aardtypes en vuurtypes bestaan, (als je mensen zo wilt indelen) maar dat wordt niet bepaald door wanneer je geboren bent. Wat een onzin!
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  Moderator maandag 18 juni 2007 @ 17:02:19 #47
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50582971
quote:
Op maandag 18 juni 2007 16:37 schreef Rasing het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Jij vindt dat je geen aardtype bent. Dat is echter niet gebaseerd op de beschrijvingen uit de OP, maar op je geboortedatum, -tijd en -plaats. Ik wil best geloven dat er aardtypes en vuurtypes bestaan, (als je mensen zo wilt indelen) maar dat wordt niet bepaald door wanneer je geboren bent. Wat een onzin!
In wat voor element staat jouw zon?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_50583081
quote:
Op maandag 18 juni 2007 16:37 schreef Rasing het volgende:

Ik wil best geloven dat er aardtypes en vuurtypes bestaan, (als je mensen zo wilt indelen) maar dat wordt niet bepaald door wanneer je geboren bent. Wat een onzin!
Waarom niet? En waarop dan?

Moet je de fengshui-berekeningen eens zien dan

mijn oom, qua dichtsbijzijnde familie is overigens (een echte) schorpioen. Was 'k vergeten, en moet er ook wel bij natuurlijk . Erg intuïtief, en eigenlijk ook wel interesse, vooral, net als Peter R., in onverklaarbare en/of rare zaken/dingen. Altijd leuk & gezellig & interessant op verjaardagen .
  maandag 18 juni 2007 @ 17:13:05 #49
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50583333
quote:
Op maandag 18 juni 2007 17:02 schreef senesta het volgende:
In wat voor element staat jouw zon?
Al sla je me dood. 19 september 1982, geboren te Nijmegen rond 14.00.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  Moderator maandag 18 juni 2007 @ 17:18:40 #50
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50583512
Je bent een maagd, een aardeteken.
  maandag 18 juni 2007 @ 17:47:40 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50584495
quote:
Op maandag 18 juni 2007 17:18 schreef senesta het volgende:
Je bent een maagd, een aardeteken.
Verrassend!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 18 juni 2007 @ 19:32:11 #52
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_50587818
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:51 schreef senesta het volgende:

[..]

Maar je herkent jezelf dus niet in de beschrijving van een vuurteken?
Nou, laat ik even doen alsof ik in astrologie geloof...
Mijn sterrenbeeld is leeuw, mijn ascendant is vissen. Water en vuur dus...
Ascendent betekent toch hoe ik van buiten overkom en sterrenbeeld hoe ik me voel? Nou, ik kom in het dagelijks leven idd niet bepaald leeuwachtig over, thuis wel en bij sommige vrienden bij wie ik mezelf durf te zijn..in principe voldoe ik aan alle eigenschappen die de Leeuw heeft: koppig, ambitieus, ik hou van luxe, leiderschap...maar tegelijkertijd ben ik ook hooggevoelig, een gave die veel vaker voorkomt bij watertypes lijkt me..

Ik kan wel zeggen dat ik inwendig veel tegenstrijdigheden heb, ik ben iemand van uitersten. Ik ga natuurkunde studeren, maar ik wil ook piloot worden.

Wat overigens wel frappant is...iemand met een prachtig boek called "Mayan astrology" heeft beschrijvingen van alle 20 zonnetekens, en de Rode Draak vertoont verdacht veel overeenkomsten met de Leeuw..

Toch neem ik het allemaal met een korreltje zout..

btw; ik vereenzelvig me totaal niet met het sterrenbeeld Leeuw, of asc. vissen of Rode Draken en Chinese Slangen...want ik ben naast ambitieus en koppig juist iemand die niet oordeelt (boeddhistisch trekje) en ik handel vaak vanuit mijn intuitie en ik heb veel compassie, met name voor dieren..dat staat nergens bij. Eigenlijk behandelt de astrologie maar 1 aspect van wie ik ben, en daarom ben ik geneigd het af the schilderen als onzin...

Want hoe kan het in godsnaam zo zijn dat de belangrijkste eigenschappen van mij, niet worden besproken in al die tekens?
  Moderator maandag 18 juni 2007 @ 19:59:53 #53
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50588939
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:32 schreef Mirri het volgende:

[..]

Nou, laat ik even doen alsof ik in astrologie geloof...
Mijn sterrenbeeld is leeuw, mijn ascendant is vissen. Water en vuur dus...
Ascendent betekent toch hoe ik van buiten overkom en sterrenbeeld hoe ik me voel? Nou, ik kom in het dagelijks leven idd niet bepaald leeuwachtig over, thuis wel en bij sommige vrienden bij wie ik mezelf durf te zijn..in principe voldoe ik aan alle eigenschappen die de Leeuw heeft: koppig, ambitieus, ik hou van luxe, leiderschap...maar tegelijkertijd ben ik ook hooggevoelig, een gave die veel vaker voorkomt bij watertypes lijkt me..

Ik kan wel zeggen dat ik inwendig veel tegenstrijdigheden heb, ik ben iemand van uitersten. Ik ga natuurkunde studeren, maar ik wil ook piloot worden.

Wat overigens wel frappant is...iemand met een prachtig boek called "Mayan astrology" heeft beschrijvingen van alle 20 zonnetekens, en de Rode Draak vertoont verdacht veel overeenkomsten met de Leeuw..

Toch neem ik het allemaal met een korreltje zout..

btw; ik vereenzelvig me totaal niet met het sterrenbeeld Leeuw, of asc. vissen of Rode Draken en Chinese Slangen...want ik ben naast ambitieus en koppig juist iemand die niet oordeelt (boeddhistisch trekje) en ik handel vaak vanuit mijn intuitie en ik heb veel compassie, met name voor dieren..dat staat nergens bij. Eigenlijk behandelt de astrologie maar 1 aspect van wie ik ben, en daarom ben ik geneigd het af the schilderen als onzin...

Want hoe kan het in godsnaam zo zijn dat de belangrijkste eigenschappen van mij, niet worden besproken in al die tekens?
Tegenstrijdigheden of constant bezig met alle mogelijkheden die het leven je bied?
Dat is namelijk bij uitstek een vuureigenschap, net als intuintie overgens, een vuurtype word namelijk ook wel het intuitieve type genoemd.
En waar haal je vandaan dat een vuurtype geen compassie zouden hebben?

Ik denk dat je je teveel laat leiden door de zwart-witte "hallo leeuw"boekjes eigenschappen.

Leeuwen zijn vaak prachtige mensen, intuitief, loyaal, ze gaan echt door het vuur voor hun vrienden.
Staan vaak enorm open voor alle aspecten van het leven, juist omdat ze graag alle mogelijkheden willen onderzoeken (wat absoluut niet wil zeggen dat ze alle mogelijkheden ook benutten).
Ik denk dat een hoop mensen zich teveel in de verdediging gedrukt voelen door de standaart zinnetjes die iedereen wel eens gehoord heeft over leeuwen: egoistisch, altijd centraal willen staan, pocherig, noem alles maar op.
En natuurlijk zitten die extremen er ook bij, net als dat je geknakte leeuwen hebt die het liefst in een hoekje wegkruipen.
Maar het is jammer dat een hoop mensen zo'n verkeerd beeld van hun zonneteken hebben.

Je ascendant is onder andere hoe je je presenteerd in eerste contact.
Maar dat is weer een heel ander verhaal.
  maandag 18 juni 2007 @ 20:12:57 #54
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50589446
Net even gevraagd, maar mijn ascedant blijkt dus tweeling te zijn. Luchttype .
Vrijheid
  maandag 18 juni 2007 @ 20:19:52 #55
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_50589763
Je hebt misschien wel gelijk, ik denk dat ik altijd een te zwartwit beeld te horen heb gekregen van de Leeuw. Maar weet je, ik denk dat iedereen bij elk van de 12 dierenriemtekens wel iets herkenbaars leest, want schorpioenen lijken me dan ook hele loyale mensen die leven vanuit hun intuitie. Wat ik wil zeggen is dat het elkaar overlapt, en daarom niet meer relevant is welk teken je hebt. Ik herken ook dingen van mezelf in Waterman en Boogschutter bijv. Evenveel als in het sterrenbeeld Leeuw.

Daarnaast is het ook bizar dat er meerdere astrologien bestaan, van de Maya's en de Chinezen heb ik al genoemd, kent iemand er nog meer? Hoe kan dat dan? Eigenlijk net als alle religies die beweren de enige juiste godsdienst te zijn...

Ik geloof wel dat astrologie een doel dient, net zoals religies en alle andere dingen. Ik ben niet religieus meer, heb me helemaal losgekoppeld van deze familie. Toch staan religies en astrologie ergens voor, omdat mensen ze gecreeerd hebben. En ik geloof in de scheppende kracht van de mens, omdat mensen ook God zijn als ze maar herinneren. Anyway, ik geloof dus dat astrologie een klein riviertje is die OOK leidt naar EEN waarheid. Ik zeg een, want ik denk dat er meerdere werkelijkheden naast elkaar bestaan, het is maar net wat jij wilt. vrije keuze dus...

Vroeger was ik heel erg into astrologie, nu wil ik weleens weten wat de wetenschap zegt over astrologie eigenlijk..
  Moderator maandag 18 juni 2007 @ 20:20:02 #56
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50589771
Maar je zon is bij de elementen het belangrijkst, Jogy

[ Bericht 48% gewijzigd door senesta op 18-06-2007 20:49:30 ]
  Moderator maandag 18 juni 2007 @ 20:53:33 #57
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50591133
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:19 schreef Mirri het volgende:
Je hebt misschien wel gelijk, ik denk dat ik altijd een te zwartwit beeld te horen heb gekregen van de Leeuw. Maar weet je, ik denk dat iedereen bij elk van de 12 dierenriemtekens wel iets herkenbaars leest, want schorpioenen lijken me dan ook hele loyale mensen die leven vanuit hun intuitie. Wat ik wil zeggen is dat het elkaar overlapt, en daarom niet meer relevant is welk teken je hebt. Ik herken ook dingen van mezelf in Waterman en Boogschutter bijv. Evenveel als in het sterrenbeeld Leeuw.

Daarnaast is het ook bizar dat er meerdere astrologien bestaan, van de Maya's en de Chinezen heb ik al genoemd, kent iemand er nog meer? Hoe kan dat dan? Eigenlijk net als alle religies die beweren de enige juiste godsdienst te zijn...

Ik geloof wel dat astrologie een doel dient, net zoals religies en alle andere dingen. Ik ben niet religieus meer, heb me helemaal losgekoppeld van deze familie. Toch staan religies en astrologie ergens voor, omdat mensen ze gecreeerd hebben. En ik geloof in de scheppende kracht van de mens, omdat mensen ook God zijn als ze maar herinneren. Anyway, ik geloof dus dat astrologie een klein riviertje is die OOK leidt naar EEN waarheid. Ik zeg een, want ik denk dat er meerdere werkelijkheden naast elkaar bestaan, het is maar net wat jij wilt. vrije keuze dus...

Vroeger was ik heel erg into astrologie, nu wil ik weleens weten wat de wetenschap zegt over astrologie eigenlijk..
Maar dat is ook zo!
En dat is heel makkelijk te verklaren, alle andere planeten waar we in de astrologie mee werken (ik gooi de zon en de maan ook even onder de noemer planeten, laat het duidelijk zijn dat ik best weet dat ze dat niet zijn) staan ook allemaal in een teken.
En die planeten werken dan vanuit die tekenachtergrond.
Het kan dus heel makkelijk dat je bepaalde dingen uit andere tekens herkent

Maar goed, als je de wetenschappelijke mening wil weten over astrologie kun je beter een topic openen in WFL
  maandag 18 juni 2007 @ 21:03:01 #58
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50591523
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:20 schreef senesta het volgende:
Maar je zon is bij de elementen het belangrijkst, Jogy
Dat geloof ik graag hoor, vond het alleen wel grappig.
Vrijheid
  Moderator maandag 18 juni 2007 @ 21:08:39 #59
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50591746
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:53 schreef senesta het volgende:

[..]

Maar dat is ook zo!
En dat is heel makkelijk te verklaren, alle andere planeten waar we in de astrologie mee werken (ik gooi de zon en de maan ook even onder de noemer planeten, laat het duidelijk zijn dat ik best weet dat ze dat niet zijn) staan ook allemaal in een teken.
En die planeten werken dan vanuit die tekenachtergrond.
Het kan dus heel makkelijk dat je bepaalde dingen uit andere tekens herkent

Maar goed, als je de wetenschappelijke mening wil weten over astrologie kun je beter een topic openen in WFL
Overgens voor iedereen begint te schieten
Die planeten werken wel op een specifieke manier, even een heel kort door de bocht voorbeeld:

Mercurius is bijvoorbeeld hoe je communiceert, venus is hoe je genegenheid geeft en ontvangt, de maan is de houding die je aanneemt als je niet lekker in je vel zit, etc.
(Nogmaals dat is heel erg beknopt, onvolledig en kort door de bocht maar even als voorbeeld )

Jogy
  maandag 18 juni 2007 @ 21:17:09 #60
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_50592097
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:59 schreef senesta het volgende:

Leeuwen zijn vaak prachtige mensen, intuitief, loyaal, ze gaan echt door het vuur voor hun vrienden.
Staan vaak enorm open voor alle aspecten van het leven, juist omdat ze graag alle mogelijkheden willen onderzoeken (wat absoluut niet wil zeggen dat ze alle mogelijkheden ook benutten).
Kijk, dáár herken ik mij in
quote:
Ik denk dat een hoop mensen zich teveel in de verdediging gedrukt voelen door de standaart zinnetjes die iedereen wel eens gehoord heeft over leeuwen: egoistisch, altijd centraal willen staan, pocherig, noem alles maar op.
Bazig. Vergeet bazig niet. Leiderstypes. Grote bek etc etc.
Dat zijn dus de dingen waar ik me totaal niet in herken. Ik ben juist totaal geen haantje de voorste, maar een 'kat uit de boom kijk-type'. Sta liever zo min mogelijk in de belangstelling en ben rete-gevoelig.
quote:
Je ascendant is onder andere hoe je je presenteerd in eerste contact.
Maar dat is weer een heel ander verhaal.
Maar wel minstens zo interessant
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')