Maar die kans dat de vleermuizen hondsdolheid hebben is zeer zeer klein.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:06 schreef Maxloader het volgende:
en als ie hondsdolheid heeft.. moet volgens mij je kat een spuitje toch![]()
![]()
een spuitje met een vaccin /geneesmiddelquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:06 schreef Maxloader het volgende:
en als ie hondsdolheid heeft.. moet volgens mij je kat een spuitje toch![]()
![]()
Inderdaad best stoer. De kat in kwestie (pluk dus) vangt niet veel. Dit is echt z'n beste prestatie tot nu toe.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:08 schreef Karstman het volgende:
Onze kat is vroeger een keer met een volwassen mannetjeseend binnen komen wandelen. Netjes op de mat gedeponeerd en dan triomfanteilijk er naast blijven zitten, kijk eens jongens ik heb voor het avondeten gezorgd. Vond het eigenlijk best knap gevangen zo'n hele eend.
woow..quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:08 schreef Karstman het volgende:
Onze kat is vroeger een keer met een volwassen mannetjeseend binnen komen wandelen. Netjes op de mat gedeponeerd en dan triomfanteilijk er naast blijven zitten, kijk eens jongens ik heb voor het avondeten gezorgd. Vond het eigenlijk best knap gevangen zo'n hele eend.
nee, dat heb ik gevraagd. er is geneesmiddel voor. dat zou ie dan vandaag en over 5 dagen nog een keer moeten krijgen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:10 schreef Maxloader het volgende:
nee ik bedoelde een spuitje met ehm... iets niet zo leuks
Zeker weten doe ik het niet maar als 1 van de vleermuizen idd. besmet zou zijn dan is er nog tijd om in te enten tegen hondsdolheid of direct antistoffen toe te dienen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:10 schreef Maxloader het volgende:
nee ik bedoelde een spuitje met ehm... iets niet zo leuks
Of misschien een makkelijke prooi. Als een vleermuis verzwakt is door ziekte dan wil het nogal eens voorkomen dat ze gewoon op de grond liggenquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:13 schreef manny het volgende:
[..]
Inderdaad best stoer. De kat in kwestie (pluk dus) vangt niet veel. Dit is echt z'n beste prestatie tot nu toe.
katten hebben toch ook iets in zich waardoor ze zelden iets bedorvens/giftigs eten?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:35 schreef cinnamongirl het volgende:
Katten hebben trouwens een sterke maag, van bedorven voedsel krijgen ze niets, in tegenstelling tot de mens.
Die bestaat niet.Beter lezenquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:09 schreef manny het volgende:
[..]
een spuitje met een vaccin /geneesmiddel
Wikipediaquote:Hondsdolheid is een virusinfectie van de hersenen die als hij eenmaal is uitgebroken, dat wil zeggen als de patiënt eenmaal symptomen van infectie vertoont, vrijwel altijd dodelijk afloopt[1]. Er zijn wereldwijd in de medische literatuur slechts enkele gevallen gemeld waarbij genezing optrad. Een recent geval gaf hoop op een nieuwe behandelmethode[2], maar het resultaat kon door anderen niet worden gereproduceerd[3]. Het virus wordt verspreid via het speeksel van besmette zoogdieren, meestal (maar niet altijd) carnivoren (o.a. honden, vossen, katten, apen en vleermuizen). In de VS wordt de ziekte ook wel overgebracht door beten van wasberen. Met rabiës besmette dieren zijn niet altijd te herkennen, sommige dieren dragen het virus bij zich zonder er zichtbaar last van te hebben. Verdacht is het als een dier agressief en onrustig is, of als een dier dat normaal in het wild leeft zoals een vos abnormaal tam is. In Nederland is al tientallen jaren geen inheems geval van menselijke rabiës geregistreerd; wereldwijd vergt hondsdolheid nog 40.000-70.000 doden per jaar, voor 80% in Azië (onder andere India) en Afrika. Ca 10 miljoen mensen worden per jaar wereldwijd na een beet profylactisch behandeld. De ziekte was al aan de oude Grieken als een aparte entiteit bekend.
quote:Er is na de besmetting een incubatietijd waarvan de lengte vooral afhangt van de plaats waar men gebeten wordt: hoe verder van de hersenen, hoe langer de incubatietijd. Beten in het gezicht hebben de kortste incubatietijd. In deze tijd reist het virus via de zenuwbanen omhoog naar het centraal zenuwstelsel. De incubatietijd kan van 2 weken tot vele maanden bedragen; 2 jaar is beschreven.
Deze tijd kan worden benut om het slachtoffer alsnog te beschermen door passieve en actieve immunisatie: er worden immunoglobulinen en rabiësvaccin toegediend in een aantal sessies. Hiermee lukt het vrijwel altijd om het uitbreken van de ziekte te voorkomen. Vooral vroegere vaccins hadden ernstige potentiële bijwerkingen, reden om ze niet te gretig uit te delen aan mensen met een zeer laag risico. Als men eenmaal gebeten is wordt vrijwel ieder risico van een vaccin natuurlijk geaccepteerd gezien de onvermijdelijk fatale afloop van de ziekte.
Ik denk dat ie een vlieg vangt, die in de lucht gooit en daarmee de vleermuis lokt.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:01 schreef Gripper het volgende:
maar hoe vangt een kat een vleermuis? Die vleerbeesten doen 's nachts niets anders dan heel erg hard rondjes vliegen bij ons boven de tuin, knappe kat die m in de vlucht kan pakken...
quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:04 schreef manny het volgende:
[..]
En serieus: zeker omdat het er 2 zijn,denk ik dat het om zieke exemplaren gaat (zoals hierboven al ergens staat). Dat maakt mijn gevoel over deze actie trouwens niet beter...
Gebakken of ongebakken?quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:32 schreef tonja het volgende:
Vroeger, heel vroeger, heeft een kat van ons ooit 2 braadworsten gevangen. Ze kwam binnen met een braadworst, wij pakken het af, kat taait af om even later doodleuk met een nieuwe braadworst terug te komen.
Ik waardeer je humor.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:32 schreef tonja het volgende:
Vroeger, heel vroeger, heeft een kat van ons ooit 2 braadworsten gevangen. Ze kwam binnen met een braadworst, wij pakken het af, kat taait af om even later doodleuk met een nieuwe braadworst terug te komen.
Gelukkig. De kans was klein, maar als het zo was, heel erg naar.quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:56 schreef manny het volgende:
Uitslag werd net doorgebeld:
Geen rabies !
Pfew, de kans was klein;maar ben er wel blij mee.
Kattenluikje kan weer open. Den Haag pas op: Pluk komt er weer aan !
quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:57 schreef manny het volgende:
[..]
Ik waardeer je humor.
By the way: als ik naar jouw avatar kijk dan zie ik dat jouw kat wordt aangevallen door een reuzen-vleermuis. Of mis ik nou iets ?
Ik niet. Het lijkt wel een hierogliefkat.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:07 schreef Puckzzz het volgende:
gelukkig maar!
en ik vind Harry best lelijk eigenlijk![]()
![]()
kennelijk ben je redelijk op de hoogte van vleermuizen. hoe kan het dat die kat er twee heeft kunnen vangen?? die beesten zijn keisnelquote:Op donderdag 14 juni 2007 20:41 schreef SaskiaR het volgende:
Ook als je rabies zou hebben (of je kat) dan kan je nog een post-expositie-vaccinatie krijgen. Dat moet wel binnen een korte tijd, vandaar dus dat er zo snel getest wordt. Maar als je er op tijd bij bent met je vaccinatie is er nog niks aan de hand.
Zo te zien zijn je vleermuisjes dwergvleermuizen, de meest algemene soort in Nederland, en daarbij komt sowieso geen rabies voor. Goed dat je gebeld hebt, zo draag je weer bij aan het onderzoek naar vleermuizen!
Je vraagt het wel niet aan mij , maar ik heb pas geleden veel info gekregen en een tocht gemaakt in een bos met iemand die heel veel over vleermuizen wist.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:21 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
kennelijk ben je redelijk op de hoogte van vleermuizen. hoe kan het dat die kat er twee heeft kunnen vangen?? die beesten zijn keisnel
sodemieter wat een prachtexemplaar!quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:03 schreef tonja het volgende:
[..]
![]()
Arme Harry, gisteren werd hij voor een hond aangezien, en vandaag voor een vleermuis. Harry is een kat, een oosterse korthaar met enorme oren.
Een oude foto
[afbeelding]
Fijn dat de uitslag negatief was
Wat een schitterende foto, van een bijzondere kat!quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:03 schreef tonja het volgende:
[..]
![]()
Arme Harry, gisteren werd hij voor een hond aangezien, en vandaag voor een vleermuis. Harry is een kat, een oosterse korthaar met enorme oren.
Een oude foto
[afbeelding]
Fijn dat de uitslag negatief was
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
sodemieter wat een prachtexemplaar!
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat een schitterende foto, van een bijzondere kat!![]()
De mijne met een konijn dat groter was dan die frummelkat zelf!quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:08 schreef Karstman het volgende:
Idd zitten ze soms op de grond, of op boomstammen om effe uit te rusten na het vliegen, of om rustig wakker te worden. En dan kan een kat ze wel te pakken krijgen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:21 schreef Puckzzz het volgende:
kennelijk ben je redelijk op de hoogte van vleermuizen. hoe kan het dat die kat er twee heeft kunnen vangen?? die beesten zijn keisnel
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:16 schreef lone_wolf het volgende:
Vindt het aleen wel zuur dat jij je alleen zorgen maakt om "je poesje"maar verder geen concideratie hebt met de vleermuizen..Houd dat roofdier toch in huis!!!
valt me op dat hier meerder "Trotse" roofdierbezitters zitten....
Ik heb een idee: doe je handen voor je ogen, en denk dan gewoon dat de wereld en de natuur om je heen niet bestaat. In de tussentijd laat ik mijn "roofdier" gewoon buiten.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:16 schreef lone_wolf het volgende:
Vindt het aleen wel zuur dat jij je alleen zorgen maakt om "je poesje"maar verder geen concideratie hebt met de vleermuizen..Houd dat roofdier toch in huis!!!
Ja. Leuk is anders, maar als mijn kat een hond tegenkomt, dan kan het zijn dat die hond aanvalt;zo schijnt het te werken in de grote boze wereld.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:21 schreef lone_wolf het volgende:
mijn hond gaat graag achter katten aan. Vindt het het dan ook goed als mijn hond jouw kat aanvalt?
Je bent iig concequent .... maar ik blijf van mening dat je katten binnen en honden aangelijn moeten worden . Ze vernielen te veel. Ik ben er dan ook een grrot voorstander van dat jagers loslopende katten en honden in het veld afschieten.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:53 schreef manny het volgende:
[..]
Ja. Leuk is anders, maar als mijn kat een hond tegenkomt, dan kan het zijn dat die hond aanvalt;zo schijnt het te werken in de grote boze wereld.
Dat is een idee!!! Als we dat nu ook toepassen op de mensen die loslopen en overlast veroorzaken. Dan is dat probleem tenminste ook weer snel aangepakt.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:49 schreef lone_wolf het volgende:
[..]
Je bent iig concequent .... maar ik blijf van mening dat je katten binnen en honden aangelijn moeten worden . Ze vernielen te veel. Ik ben er dan ook een grrot voorstander van dat jagers loslopende katten en honden in het veld afschieten.
![]()
Wat een prachtexemplaar!! SanneHoe heet ze? Ja, ze zijn echt te gek leuk. Speels, kletskoppen, ontzettend lief en aanhankelijk, en ondeugend.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:01 schreef Again het volgende:
Ik heb ook zo'n lelijkerd hoor Tonja! En ze zijn zoooooooooo leuk he
[afbeelding]
Alleen speelt bij jou het feit dat ie zwart is wel mee als vleermuis hihi. Bij mij wordt Jaap meestal aangezien als Rat
We weten niet wat er gebeurd is met hem , misschien is ie weggelopen of onder een auto gekomen maar ik sluit ook niet uit dat er misschien iets ergers gebeurd is omdat ik het laatste jaar vaker opvang dat er nogal wat katten verdwijnen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:01 schreef tonja het volgende:
Mooi dier! Waarom ben je hem kwijt?
lolquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:13 schreef manny het volgende:
[..]
Inderdaad best stoer. De kat in kwestie (pluk dus) vangt niet veel. Dit is echt z'n beste prestatie tot nu toe.
Vroeger bij mijn ouders woonde ik wat landelijker. Onze kat daar kwam thuis met muizen, mollen, vogels, eekhoorns en een keer 1 van de beste postduiven van de buurman. Die was uiteraard "not amused", maar begreep het wel...beest was helemaal vanuit Frankrijk naar huis gevlogen om 15 meter voor de finish door onze kat gegrepen te worden...
stoer...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
lol
Mijn zus had een beer van een kater die ook postduiven ving. De arme duivenmelker hield niks over.![]()
Hij is er gelukkig nooit achter gekomen wie de dader was.
Voorop gesteld dat ze rabiës hadden er gebeten is door de vliegende muisjesquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:33 schreef manny het volgende:
Vanochtend natuurlijk meteen de dierenarts gebeld: WTF moet ik doen ? Hondsdolheid ?etc etc Ik maakte me toch wel wat zorgen en ik had dat stomme beest ( slachtoffer 1 gelukkig ) ook zelf aangeraakt.
Hondsdolheid schijnt op dit moment niet voor te komen in Nederland, dus geen paniek. Ik moest wel een nummer bellen van de Voedsel en Waren Autoriteit. Die hebben een protocol "contact huisdieren en vleermuizen".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |