Manny zit vanacht braaf online te pokeren en bemerkt ineens een zeurende kat aan z'n been... je kent het wel aandacht vragen enzo.
Ik negeer dat beest even en hij vertrekt weer, 15 minuten later is ie weer terug en begint opnieuw te mauwen en om aandacht te vragen.
Ik kijk naar beneden en meneer showt vol trots de twee dode dieren die hij heeft meegebracht voor mij.
Ik had niet helemaal in de gaten welk beest ie te pakken had, maar toen even porde in 1 van de twee slachtoffers en nog een keer goed keek zag ik dat het twee vleermuizen waren, waarvan ie bij 1 al een deel had opgegeten....
Lekker twee dode vleermuizen in de kamer, naast de PC.....
Hieronder het ondersteundende bewijsmateriaal
warning: expliciete foto van slachtoffer 2:
archiefbeelden van de dader (roepnaam Pluk):
Slachtoffers samen:
slachtoffer 2 close up![]()
Vanochtend natuurlijk meteen de dierenarts gebeld: WTF moet ik doen ? Hondsdolheid ?etc etc Ik maakte me toch wel wat zorgen en ik had dat stomme beest ( slachtoffer 1 gelukkig ) ook zelf aangeraakt.
Hondsdolheid schijnt op dit moment niet voor te komen in Nederland, dus geen paniek. Ik moest wel een nummer bellen van de Voedsel en Waren Autoriteit. Die hebben een protocol "contact huisdieren en vleermuizen".
De mensen daar hebben mij opdracht gegeven die vleermuizen in een doosje te doen. Ze worden nu opgehaald door een koerier en vandaag nog getest. Indien negatief dan is alles weer okay. Indien positief dan moeten kat naar de dierenarts....
Spannend !
To be continued. Wat een feest: huisdieren.