abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:33:06 #1
80382 manny
30 is best veel
pi_50441384
Manny zit vanacht braaf online te pokeren en bemerkt ineens een zeurende kat aan z'n been... je kent het wel aandacht vragen enzo.

Ik negeer dat beest even en hij vertrekt weer, 15 minuten later is ie weer terug en begint opnieuw te mauwen en om aandacht te vragen.

Ik kijk naar beneden en meneer showt vol trots de twee dode dieren die hij heeft meegebracht voor mij.

Ik had niet helemaal in de gaten welk beest ie te pakken had, maar toen even porde in 1 van de twee slachtoffers en nog een keer goed keek zag ik dat het twee vleermuizen waren, waarvan ie bij 1 al een deel had opgegeten....

Lekker twee dode vleermuizen in de kamer, naast de PC.....

Hieronder het ondersteundende bewijsmateriaal warning: expliciete foto van slachtoffer 2:

archiefbeelden van de dader (roepnaam Pluk):

Slachtoffers samen:

slachtoffer 2 close up

Vanochtend natuurlijk meteen de dierenarts gebeld: WTF moet ik doen ? Hondsdolheid ?etc etc Ik maakte me toch wel wat zorgen en ik had dat stomme beest ( slachtoffer 1 gelukkig ) ook zelf aangeraakt.

Hondsdolheid schijnt op dit moment niet voor te komen in Nederland, dus geen paniek. Ik moest wel een nummer bellen van de Voedsel en Waren Autoriteit. Die hebben een protocol "contact huisdieren en vleermuizen".

De mensen daar hebben mij opdracht gegeven die vleermuizen in een doosje te doen. Ze worden nu opgehaald door een koerier en vandaag nog getest. Indien negatief dan is alles weer okay. Indien positief dan moeten kat naar de dierenarts....

Spannend !

To be continued. Wat een feest: huisdieren.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_50441484
SPannend, even een tvptje
Xbox Live: koenpijl
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:40:18 #3
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_50441591
tvp
pi_50442058
Wat een eer dat hij die voor je heeft meegenomen; jammer genoeg begrijpen die beesten niet dat mensen daar niet heel erg dol op zijn

Mijn kat heeft nog nooit iets voor me meegenomen, kutbeest heeft geen respect voor me...
pi_50442148
teauveaupeau
pi_50442438
Er zijn in Nederland maar 2 vleermuizen soorten waarvan een klein deel rabbies heeft. Dan gaat het om de laatvlieger en de meervleermuis. Beiden zijn vrij groot voor een vleermuis.
In totaal zijn er in Nederland 21 soorten vleermuizen.
pi_50442444
Ook een tvp Beetje jammer voor de vleermuizen. Die zijn er ook niet echt veel volgens mij...
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_50442456
en als ie hondsdolheid heeft.. moet volgens mij je kat een spuitje toch
pi_50442496
Aww zielig
Saartje
pi_50442504
Onze kat is vroeger een keer met een volwassen mannetjeseend binnen komen wandelen. Netjes op de mat gedeponeerd en dan triomfanteilijk er naast blijven zitten, kijk eens jongens ik heb voor het avondeten gezorgd. Vond het eigenlijk best knap gevangen zo'n hele eend.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_50442529
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:06 schreef Maxloader het volgende:
Maar die kans dat de vleermuizen hondsdolheid hebben is zeer zeer klein.
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:09:33 #12
80382 manny
30 is best veel
pi_50442540
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:06 schreef Maxloader het volgende:
een spuitje met een vaccin /geneesmiddel
pi_50442568
ja inderdaad, dan zal ie t wel niet hebben, hoop ik dan maar voor hun
pi_50442586
nee ik bedoelde een spuitje met ehm... iets niet zo leuks
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:13:58 #15
80382 manny
30 is best veel
pi_50442672
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:08 schreef Karstman het volgende:
Onze kat is vroeger een keer met een volwassen mannetjeseend binnen komen wandelen. Netjes op de mat gedeponeerd en dan triomfanteilijk er naast blijven zitten, kijk eens jongens ik heb voor het avondeten gezorgd. Vond het eigenlijk best knap gevangen zo'n hele eend.
Inderdaad best stoer. De kat in kwestie (pluk dus) vangt niet veel. Dit is echt z'n beste prestatie tot nu toe.

Vroeger bij mijn ouders woonde ik wat landelijker. Onze kat daar kwam thuis met muizen, mollen, vogels, eekhoorns en een keer 1 van de beste postduiven van de buurman. Die was uiteraard "not amused", maar begreep het wel...beest was helemaal vanuit Frankrijk naar huis gevlogen om 15 meter voor de finish door onze kat gegrepen te worden...
pi_50442682
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:08 schreef Karstman het volgende:
woow..

Een van mijn katten kwam ooit eens een ontsnapte kanariepiet binnen waggelen, en dan heel trots er bij gaan zitten..

maar wel spannend verhaal
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:15:16 #17
80382 manny
30 is best veel
pi_50442717
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:10 schreef Maxloader het volgende:
nee, dat heb ik gevraagd. er is geneesmiddel voor. dat zou ie dan vandaag en over 5 dagen nog een keer moeten krijgen.

eerst even de uitslag afwachten..

De koerier is trouwens net geweest. Dat lab zit in Lelystad.. einde van de middag uitslag.
pi_50442842
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:10 schreef Maxloader het volgende:
Zeker weten doe ik het niet maar als 1 van de vleermuizen idd. besmet zou zijn dan is er nog tijd om in te enten tegen hondsdolheid of direct antistoffen toe te dienen.

Overigens voor TS raak voor de zekerheid de beestje niet met je blote handen
pi_50442919
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:13 schreef manny het volgende:

[..]

Inderdaad best stoer. De kat in kwestie (pluk dus) vangt niet veel. Dit is echt z'n beste prestatie tot nu toe.
Of misschien een makkelijke prooi. Als een vleermuis verzwakt is door ziekte dan wil het nogal eens voorkomen dat ze gewoon op de grond liggen
pi_50443049
Jeetje joh ik zou daar allemaal niet eens aandenken geloof ik! Hup kartonnetje dronder en in de kliko!
Wel goed dat je aan dat soort dingen denkt!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_50443056
edittuuuh nie kwoootuuuh
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_50443137
Mijn katje is nogal bangig....ik heb hem weleens vliegen zien vangen en vervolgens zien opsmikkelen, maar daar blijft het denk ik bij.
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:30:28 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50443208
die van mij komt nog wel eens met een vette rat binnen. eigenlijk heb ik me nog nooit afgevraagd of de kat daar ziek van kan worden...

succes met de kat en jezelf.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:30:56 #24
80382 manny
30 is best veel
pi_50443224
dat vind ik trouwens altijd erg gaaf,hoe ze zo'n vlieg stalken en em dan te grazen nemen.
pi_50443379
Katten hebben trouwens een sterke maag, van bedorven voedsel krijgen ze niets, in tegenstelling tot de mens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')