abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:33:06 #1
80382 manny
30 is best veel
pi_50441384
Manny zit vanacht braaf online te pokeren en bemerkt ineens een zeurende kat aan z'n been... je kent het wel aandacht vragen enzo.

Ik negeer dat beest even en hij vertrekt weer, 15 minuten later is ie weer terug en begint opnieuw te mauwen en om aandacht te vragen.

Ik kijk naar beneden en meneer showt vol trots de twee dode dieren die hij heeft meegebracht voor mij.

Ik had niet helemaal in de gaten welk beest ie te pakken had, maar toen even porde in 1 van de twee slachtoffers en nog een keer goed keek zag ik dat het twee vleermuizen waren, waarvan ie bij 1 al een deel had opgegeten....

Lekker twee dode vleermuizen in de kamer, naast de PC.....

Hieronder het ondersteundende bewijsmateriaal warning: expliciete foto van slachtoffer 2:

archiefbeelden van de dader (roepnaam Pluk):

Slachtoffers samen:

slachtoffer 2 close up

Vanochtend natuurlijk meteen de dierenarts gebeld: WTF moet ik doen ? Hondsdolheid ?etc etc Ik maakte me toch wel wat zorgen en ik had dat stomme beest ( slachtoffer 1 gelukkig ) ook zelf aangeraakt.

Hondsdolheid schijnt op dit moment niet voor te komen in Nederland, dus geen paniek. Ik moest wel een nummer bellen van de Voedsel en Waren Autoriteit. Die hebben een protocol "contact huisdieren en vleermuizen".

De mensen daar hebben mij opdracht gegeven die vleermuizen in een doosje te doen. Ze worden nu opgehaald door een koerier en vandaag nog getest. Indien negatief dan is alles weer okay. Indien positief dan moeten kat naar de dierenarts....

Spannend !

To be continued. Wat een feest: huisdieren.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_50441484
SPannend, even een tvptje
Xbox Live: koenpijl
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:40:18 #3
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_50441591
tvp
pi_50442058
Wat een eer dat hij die voor je heeft meegenomen; jammer genoeg begrijpen die beesten niet dat mensen daar niet heel erg dol op zijn

Mijn kat heeft nog nooit iets voor me meegenomen, kutbeest heeft geen respect voor me...
pi_50442148
teauveaupeau
pi_50442438
Er zijn in Nederland maar 2 vleermuizen soorten waarvan een klein deel rabbies heeft. Dan gaat het om de laatvlieger en de meervleermuis. Beiden zijn vrij groot voor een vleermuis.
In totaal zijn er in Nederland 21 soorten vleermuizen.
pi_50442444
Ook een tvp Beetje jammer voor de vleermuizen. Die zijn er ook niet echt veel volgens mij...
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_50442456
en als ie hondsdolheid heeft.. moet volgens mij je kat een spuitje toch
pi_50442496
Aww zielig
Saartje
pi_50442504
Onze kat is vroeger een keer met een volwassen mannetjeseend binnen komen wandelen. Netjes op de mat gedeponeerd en dan triomfanteilijk er naast blijven zitten, kijk eens jongens ik heb voor het avondeten gezorgd. Vond het eigenlijk best knap gevangen zo'n hele eend.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_50442529
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:06 schreef Maxloader het volgende:
Maar die kans dat de vleermuizen hondsdolheid hebben is zeer zeer klein.
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:09:33 #12
80382 manny
30 is best veel
pi_50442540
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:06 schreef Maxloader het volgende:
een spuitje met een vaccin /geneesmiddel
pi_50442568
ja inderdaad, dan zal ie t wel niet hebben, hoop ik dan maar voor hun
pi_50442586
nee ik bedoelde een spuitje met ehm... iets niet zo leuks
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:13:58 #15
80382 manny
30 is best veel
pi_50442672
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:08 schreef Karstman het volgende:
Onze kat is vroeger een keer met een volwassen mannetjeseend binnen komen wandelen. Netjes op de mat gedeponeerd en dan triomfanteilijk er naast blijven zitten, kijk eens jongens ik heb voor het avondeten gezorgd. Vond het eigenlijk best knap gevangen zo'n hele eend.
Inderdaad best stoer. De kat in kwestie (pluk dus) vangt niet veel. Dit is echt z'n beste prestatie tot nu toe.

Vroeger bij mijn ouders woonde ik wat landelijker. Onze kat daar kwam thuis met muizen, mollen, vogels, eekhoorns en een keer 1 van de beste postduiven van de buurman. Die was uiteraard "not amused", maar begreep het wel...beest was helemaal vanuit Frankrijk naar huis gevlogen om 15 meter voor de finish door onze kat gegrepen te worden...
pi_50442682
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:08 schreef Karstman het volgende:
woow..

Een van mijn katten kwam ooit eens een ontsnapte kanariepiet binnen waggelen, en dan heel trots er bij gaan zitten..

maar wel spannend verhaal
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:15:16 #17
80382 manny
30 is best veel
pi_50442717
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:10 schreef Maxloader het volgende:
nee, dat heb ik gevraagd. er is geneesmiddel voor. dat zou ie dan vandaag en over 5 dagen nog een keer moeten krijgen.

eerst even de uitslag afwachten..

De koerier is trouwens net geweest. Dat lab zit in Lelystad.. einde van de middag uitslag.
pi_50442842
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:10 schreef Maxloader het volgende:
Zeker weten doe ik het niet maar als 1 van de vleermuizen idd. besmet zou zijn dan is er nog tijd om in te enten tegen hondsdolheid of direct antistoffen toe te dienen.

Overigens voor TS raak voor de zekerheid de beestje niet met je blote handen
pi_50442919
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:13 schreef manny het volgende:

[..]

Inderdaad best stoer. De kat in kwestie (pluk dus) vangt niet veel. Dit is echt z'n beste prestatie tot nu toe.
Of misschien een makkelijke prooi. Als een vleermuis verzwakt is door ziekte dan wil het nogal eens voorkomen dat ze gewoon op de grond liggen
pi_50443049
Jeetje joh ik zou daar allemaal niet eens aandenken geloof ik! Hup kartonnetje dronder en in de kliko!
Wel goed dat je aan dat soort dingen denkt!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_50443056
edittuuuh nie kwoootuuuh
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_50443137
Mijn katje is nogal bangig....ik heb hem weleens vliegen zien vangen en vervolgens zien opsmikkelen, maar daar blijft het denk ik bij.
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:30:28 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50443208
die van mij komt nog wel eens met een vette rat binnen. eigenlijk heb ik me nog nooit afgevraagd of de kat daar ziek van kan worden...

succes met de kat en jezelf.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:30:56 #24
80382 manny
30 is best veel
pi_50443224
dat vind ik trouwens altijd erg gaaf,hoe ze zo'n vlieg stalken en em dan te grazen nemen.
pi_50443379
Katten hebben trouwens een sterke maag, van bedorven voedsel krijgen ze niets, in tegenstelling tot de mens.
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:46:10 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50443792
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:35 schreef cinnamongirl het volgende:
Katten hebben trouwens een sterke maag, van bedorven voedsel krijgen ze niets, in tegenstelling tot de mens.
katten hebben toch ook iets in zich waardoor ze zelden iets bedorvens/giftigs eten?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:48:07 #27
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_50443866
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:09 schreef manny het volgende:

[..]

een spuitje met een vaccin /geneesmiddel
Die bestaat niet.Beter lezen
quote:
Hondsdolheid is een virusinfectie van de hersenen die als hij eenmaal is uitgebroken, dat wil zeggen als de patiėnt eenmaal symptomen van infectie vertoont, vrijwel altijd dodelijk afloopt[1]. Er zijn wereldwijd in de medische literatuur slechts enkele gevallen gemeld waarbij genezing optrad. Een recent geval gaf hoop op een nieuwe behandelmethode[2], maar het resultaat kon door anderen niet worden gereproduceerd[3]. Het virus wordt verspreid via het speeksel van besmette zoogdieren, meestal (maar niet altijd) carnivoren (o.a. honden, vossen, katten, apen en vleermuizen). In de VS wordt de ziekte ook wel overgebracht door beten van wasberen. Met rabiės besmette dieren zijn niet altijd te herkennen, sommige dieren dragen het virus bij zich zonder er zichtbaar last van te hebben. Verdacht is het als een dier agressief en onrustig is, of als een dier dat normaal in het wild leeft zoals een vos abnormaal tam is. In Nederland is al tientallen jaren geen inheems geval van menselijke rabiės geregistreerd; wereldwijd vergt hondsdolheid nog 40.000-70.000 doden per jaar, voor 80% in Aziė (onder andere India) en Afrika. Ca 10 miljoen mensen worden per jaar wereldwijd na een beet profylactisch behandeld. De ziekte was al aan de oude Grieken als een aparte entiteit bekend.
Wikipedia
quote:
Er is na de besmetting een incubatietijd waarvan de lengte vooral afhangt van de plaats waar men gebeten wordt: hoe verder van de hersenen, hoe langer de incubatietijd. Beten in het gezicht hebben de kortste incubatietijd. In deze tijd reist het virus via de zenuwbanen omhoog naar het centraal zenuwstelsel. De incubatietijd kan van 2 weken tot vele maanden bedragen; 2 jaar is beschreven.

Deze tijd kan worden benut om het slachtoffer alsnog te beschermen door passieve en actieve immunisatie: er worden immunoglobulinen en rabiėsvaccin toegediend in een aantal sessies. Hiermee lukt het vrijwel altijd om het uitbreken van de ziekte te voorkomen. Vooral vroegere vaccins hadden ernstige potentiėle bijwerkingen, reden om ze niet te gretig uit te delen aan mensen met een zeer laag risico. Als men eenmaal gebeten is wordt vrijwel ieder risico van een vaccin natuurlijk geaccepteerd gezien de onvermijdelijk fatale afloop van de ziekte.

[ Bericht 23% gewijzigd door Lariekoek op 14-06-2007 11:53:23 ]
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:54:17 #28
80382 manny
30 is best veel
pi_50444119
je had al aangepast
pi_50444353
maar hoe vangt een kat een vleermuis? Die vleerbeesten doen 's nachts niets anders dan heel erg hard rondjes vliegen bij ons boven de tuin, knappe kat die m in de vlucht kan pakken...

Bij ons lagen er tot nu toe alleen spreeuwen, kikkers, muizen en één keer een dikke duif op de mat. En veertjes. heel veel veertjes...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslān hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:04:25 #30
80382 manny
30 is best veel
pi_50444469
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:01 schreef Gripper het volgende:
maar hoe vangt een kat een vleermuis? Die vleerbeesten doen 's nachts niets anders dan heel erg hard rondjes vliegen bij ons boven de tuin, knappe kat die m in de vlucht kan pakken...
Ik denk dat ie een vlieg vangt, die in de lucht gooit en daarmee de vleermuis lokt.

En serieus: zeker omdat het er 2 zijn,denk ik dat het om zieke exemplaren gaat (zoals hierboven al ergens staat). Dat maakt mijn gevoel over deze actie trouwens niet beter...
pi_50444596
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:04 schreef manny het volgende:

[..]

En serieus: zeker omdat het er 2 zijn,denk ik dat het om zieke exemplaren gaat (zoals hierboven al ergens staat). Dat maakt mijn gevoel over deze actie trouwens niet beter...

De kans blijft klein ook al is hij aanwezig. Er zijn zoveel ziektes waardoor een dier verzwakt kan zijn.
Ben erg benieuwd wat de uitslag zal zijn vanmiddag.
pi_50444629
Mijn kat heeft vorige week een volledig nestje koolmeesjes aan mij cadeau gedaan. Erg jammer van de vogeltjes, maar de kat was zeer trots.
pi_50446298
nou ben blij voor je dat er gewoon een vaccin is, mocht ie besmet zijn.
pi_50446702
Wel een prestatie van je kat ! De kat van de bovenbuurman in ons vorige huis klom vaak via het balkon op het dak en ving daar ook wel eens vleermuizen, zij heeft er eens eentje levend en wel binnen losgelaten (terwijl er visite was natuurlijk ). Wat dat betreft is jouw kat wat grondiger.

Ik wist niet dat het vaccin nog naderhand kon werken, wel fijn dat dat kan. Ik heb één van mijn katten ook rabies laten enten omdat ik vaak naar buitenlandse shows reis met hem en dan is het verplicht, maar een echt leuk vaccin is het volgens mij niet, de dierenarts begon een heel verhaal over hoe ik hem in de gaten moest houden of hij geen bobbels kreeg enzo.
pi_50447287
Ik laat mijn hond 1 in de 3 jaar ervoor enten , zolang werkt de enting volgens de bijsluiter van de fabrikant. Juist omdat ik dichtbij de grens met Duitsland woon en hier de nodige vossen lopen.
Vleermuizen hebben we hier ook veel , leuke nieuwsgierige beestjes want als je een steentje of een pet omhoog gooit als ze in de buurt zijn zullen ze er meestal op af vliegen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:37:13 #36
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_50447912
Twee Vleermuizen! Petje af hoor!

ben dus ook gewoon benieuwd naar de uitslag
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:32:57 #37
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_50449874
Vroeger, heel vroeger, heeft een kat van ons ooit 2 braadworsten gevangen. Ze kwam binnen met een braadworst, wij pakken het af, kat taait af om even later doodleuk met een nieuwe braadworst terug te komen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:34:30 #38
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_50449931
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:32 schreef tonja het volgende:
Vroeger, heel vroeger, heeft een kat van ons ooit 2 braadworsten gevangen. Ze kwam binnen met een braadworst, wij pakken het af, kat taait af om even later doodleuk met een nieuwe braadworst terug te komen.
Gebakken of ongebakken?
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:40:16 #39
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_50450164
Half ontdooit
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:07:28 #40
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50451218
Controleer of je kat een wond heeft, ook in het bekje. Zo nee, dan is de kans op hondsdolheid klein.
Dit geldt overigens ook voor jou. Heb je een wondje? Per difinitie niet aanraken, die beestjes.

De kans dat ze rabies hebben is klein, maar als het zo is, dan ben je genaaid. De dierenarts kan dat dan ook testen.
The odds are bad, but the bet is odd.
pi_50453163
De buurkat kwam hier ook eens een keer met een vleermuis, mijn vriend slaakte een kreetje ( ) en de kat rende er weer vandoor met zijn vangst.

Vleermuisje piepte nog hard.
Dat was vorig jaar en met de kat is niks aan de hand.

Gelukkig maar.

Wist helemaal niet dat je een speciaal nummer moest bellen.
Maar goed, de kat rende weer weg met zijn buit en we hadden de vleermuis toch niet terug kunnen krijgen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:56:17 #42
80382 manny
30 is best veel
pi_50453228
Uitslag werd net doorgebeld:

Geen rabies !

Pfew, de kans was klein;maar ben er wel blij mee.

Kattenluikje kan weer open. Den Haag pas op: Pluk komt er weer aan !
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:57:46 #43
80382 manny
30 is best veel
pi_50453283
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:32 schreef tonja het volgende:
Ik waardeer je humor.

By the way: als ik naar jouw avatar kijk dan zie ik dat jouw kat wordt aangevallen door een reuzen-vleermuis. Of mis ik nou iets ?
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:57:50 #44
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50453287
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:56 schreef manny het volgende:
Uitslag werd net doorgebeld:

Geen rabies !

Pfew, de kans was klein;maar ben er wel blij mee.

Kattenluikje kan weer open. Den Haag pas op: Pluk komt er weer aan !
Gelukkig. De kans was klein, maar als het zo was, heel erg naar.
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:03:49 #45
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_50453493
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:57 schreef manny het volgende:

[..]

Ik waardeer je humor.

By the way: als ik naar jouw avatar kijk dan zie ik dat jouw kat wordt aangevallen door een reuzen-vleermuis. Of mis ik nou iets ?

Arme Harry, gisteren werd hij voor een hond aangezien, en vandaag voor een vleermuis. Harry is een kat, een oosterse korthaar met enorme oren.

Een oude foto

Fijn dat de uitslag negatief was
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:07:44 #46
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_50453632
gelukkig maar!

en ik vind Harry best lelijk eigenlijk
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_50457287
Fijn dat je een negatieve uitslag had!

Ik vind Harry ook wel lelijk , maar juist dat maakt hem ook weer mooi
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:36:20 #48
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50457315
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:07 schreef Puckzzz het volgende:
gelukkig maar!

en ik vind Harry best lelijk eigenlijk
Ik niet. Het lijkt wel een hierogliefkat.
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:38:09 #49
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_50457376
Arme Harry *Tonja schermt beeldscherm af*
pi_50463606
Ook als je rabies zou hebben (of je kat) dan kan je nog een post-expositie-vaccinatie krijgen. Dat moet wel binnen een korte tijd, vandaar dus dat er zo snel getest wordt. Maar als je er op tijd bij bent met je vaccinatie is er nog niks aan de hand.
Zo te zien zijn je vleermuisjes dwergvleermuizen, de meest algemene soort in Nederland, en daarbij komt sowieso geen rabies voor. Goed dat je gebeld hebt, zo draag je weer bij aan het onderzoek naar vleermuizen!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')