quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:00 schreef DoimeN het volgende:
Nee ik niet, nog niet, ben bezig om een bedrijf op te zetten waar ik de touwtjes in handen heb. Waar ik baasje kan spelen.
Vet.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:44 schreef BushRanger het volgende:
De meeste mensen hier dromen dus over carriere...
Ik wilde van het hoogste puntje van Alaska naar het laagste stukje van Panama rijden, dat heb ik gedaan, dus nu ga ik weer wat nieuws bedenken.
Mijn droom is om over anderhalf/twee jaar van nu op een motor van het noorden van Columbia naar Tierra del Fuego te rijden, liefst met een leuk meisje haha!
heb je een bank beroofd en nu zit je in de bak ofzoiets?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:03 schreef television het volgende:
Ik ben eigenlijk al klaar met wat ik graag wou doen, dus ik ben een beetje mijn tijd aan het uitzitten, zeg maar.
Oh ja. Ik vergat haast dat ik heel graag beroemd schrijfster wil worden. Met een Nobelprijs voor de Literatuur in mijn glazen kast om het af te toppen, uiteraard.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:01 schreef Chowi het volgende:
Mijn droom is artistieke perfectie. En aangezien perfectie niet na te streven is, ben ik daar nog wel even mee bezig.
Dat is misschien één jaartje leuk, want je hebt zero vrije tijd. (werkweken van zeventig uur zijn niet overdreven)quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:21 schreef Public_NME het volgende:
Ik ben bezig mijn droom achterna te gaan. Wil graag investment banker worden in London, ga hopelijk na de zomer aan mijn Master beginnen. Ben al op uitnodiging langs geweest bij Goldman Sachs in London, ik ga de grond kussen als ik ooit bij dat bedrijf mag werken. Echt mijn ultieme droom.
Conclusie, ik leef zeker wel mijn gedroomde leven, is alleen nog in een ontwikkeling.
Dat weet ik als geen ander, mijn maten werkten ook allemaal in die branche toen ik nog in London woonde/werkte. Het is eigenlijk geen werk maar een way of life...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:14 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Dat is misschien één jaartje leuk, want je hebt zero vrije tijd. (werkweken van zeventig uur zijn niet overdreven)
Nee, nee, niets van dat al. Maar ik vind het allemaal wel best zo, zeg maar. D'r hoeft wat mij betreft niets meer bij, zo te zeggen. Ik ben voldaan, zo lijkt het. Men gaat zijn gang maar.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:56 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
heb je een bank beroofd en nu zit je in de bak ofzoiets?
best saai dan.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik droom niet; ik geniet van elke dag en zie wel wat de toekomst mij brengt. Ik heb wat dat betreft geen doel in het leven...ik zie wel waar mijn pad naar toe leid. Carriere, huisje, boompje, beestje, status, etc. doet mij allemaal niks.
Dus ja, in zekere zin kun je eigenlijk wel zeggen dat ik "mijn droom" naleef.
verwacht niks, dan kan het ook niet tegenvallenquote:Op woensdag 13 juni 2007 11:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik droom niet; ik geniet van elke dag en zie wel wat de toekomst mij brengt. Ik heb wat dat betreft geen doel in het leven...ik zie wel waar mijn pad naar toe leid. Carriere, huisje, boompje, beestje, status, etc. doet mij allemaal niks.
Dus ja, in zekere zin kun je eigenlijk wel zeggen dat ik "mijn droom" naleef.
Laat ik het anders zeggen: ik heb voor mezelf niet het idee dat ik iets moet doen in mijn leven. Als ik een eigen bedrijf wil beginnen, dan doe ik er zeker wel fikse moeite voor om er één te beginnen en te continueren. Máár mislukt alles, dan zal dat geen grote klap voor mijn gemoedsrust zijn. Morgen is een nieuwe dag met nieuwe kansen; dan proberen we toch gewoon wat nieuws?quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:22 schreef Houtspeer het volgende:
best saai dan.
Zo is de mens van nature, altijd meer willen. Alleen sommige mensen doen alsof ze niet zo zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:08 schreef ook_gek het volgende:
Ik stel mijn doelen altijd bij naar boven. Wees nooit te vreden met dat geen wat je hebt.
Het kan altijd nog beter
De bodem van de bevolking in Nederland neemt genoegen met een minimum inkomen en een oud huis in een achterstand wijk. Die zijn daar "gelukkig"quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:13 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Zo is de mens van nature, altijd meer willen. Alleen sommige mensen doen alsof ze niet zo zijn.
Alles kan als je het zelf maar wil. Ze hebben zich er bij neer gelegt. Even sparen nette kleren kopen en gaan solliciteren voor een baan. Doe goed je best en je klimt van onder naar boven in een bedrijf. Zorg dat je meer doet dan je moet doen. Zorg dat je goed op valt. Durf verrantwoordelijkheden te nemen durf rissico's te nemen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:17 schreef Houtspeer het volgende:
Omdat ze het niet kunnen, niet omdat ze het niet willen
Ik snap je hoor, maar zoals je zei: Ze hebben het opgegeven. Dus ze kunnen het niet meer, of het door een ziekte komt of door iets anders wat leidt tot (volgens henzelf) hun uitzichtloze bestaan.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:23 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Alles kan als je het zelf maar wil. Ze hebben zich er bij neer gelegt. Even sparen nette kleren kopen en gaan solliciteren voor een baan. Doe goed je best en je klimt van onder naar boven in een bedrijf. Zorg dat je meer doet dan je moet doen. Zorg dat je goed op valt. Durf verrantwoordelijkheden te nemen durf rissico's te nemen.
Dan ben je al heel goed op weg. Maar die mensen hebben daar het lef niet voor. En zullen voor alles een excuus vinden om het niet te hoeven doen
klopt betreft de vila verhaal jaquote:Op woensdag 13 juni 2007 12:28 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Ik snap je hoor, maar zoals je zei: Ze hebben het opgegeven. Dus ze kunnen het niet meer, of het door een ziekte komt of door iets anders wat leidt tot (volgens henzelf) hun uitzichtloze bestaan.
Maar bied iemand een villa aan en een mens wilt na een maandje toch nog een verdieping erbij. En daarna een auto, een schommel etc. Als je maar goed op gang komt en dan moet je jouw advies gebruiken
Dat heb ik nou ook.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:03 schreef television het volgende:
Ik ben eigenlijk al klaar met wat ik graag wou doen, dus ik ben een beetje mijn tijd aan het uitzitten, zeg maar.
Ik leef mijn droom nog niet, maar ben wel opweg daarheen....quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:00 schreef DoimeN het volgende:
Zie TT
Leef jij wat je altijd al had willen doen? Jaag jij je droom achterna? Zo nee, wat is je droom of wat ga je nog doen?
TS begint:
Nee ik niet, nog niet, ben bezig om een bedrijf op te zetten waar ik de touwtjes in handen heb. Waar ik baasje kan spelen.
Game on.
Telkens als ik jou ergens zie reageren dan zijn het altijd van die wijze antwoorden!quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:18 schreef Hik het volgende:
Leuke vraag!
Ik kom er steeds meer achter dat voor mij de weg naar de droom ook heel belangrijk is! Ik ben heel lang bezig geweest met zoeken naar de perfecte baan voor mij. Ik wilde heel graag in de ontwikkelingssamenwerking werken (dat zat een beetje dieper dan alleen "werk hebben" of "carriere maken") en veel reizen voor mijn werk. Nu heb ik die baan en hoewel ik er heel blij mee ben, moet ik me nu wel voor het eerst afvragen: En nu? Ik ben er de persoon niet naar om voor eeuwig op dezelfde stoel te blijven zitten, dus het peinzen over nieuwe dromen (volgende reizen, iets voor jezelf gaan doen, wereldverberingsacties, in het buitenland wonen....) begon al toen ik deze baan kreeg... Wat het niet eenvoudiger maakt, is na je 30e dan ook nog een relatie krijgen met iemand, die natuurlijk ook zo z'n eigen dromen heeft... en dat dan te combineren, zonder dat één van beiden het idee heeft teveel op te geven...Het valt niet mee allemaal...
quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:28 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Telkens als ik jou ergens zie reageren dan zijn het altijd van die wijze antwoorden!Ben het hier helemaal mee eens, het traject naar de droom is zeker zo belangrijk. Misschien hebben sommige mensen ook wel meerdere dromen. Anders heb je helemaal geen uitdagingen meer als je je droom bereikt hebt. Toch vind ik het wel opvallend dat bijna iedereen alleen maar over carriere praat als het over droom gaat. Zijn er dan zoveel mensen die alleen dromen over werk? Misschien ben ik wel een dromer...
![]()
Hou je van rode wijn, ruziemaken en bedluieren tot 14:00u op zondag?quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:29 schreef Emel het volgende:
ik heb mijn droombaan al, nu mijn droomman nog![]()
nee, nee en neequote:Op woensdag 13 juni 2007 18:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hou je van rode wijn, ruziemaken en bedluieren tot 14:00u op zondag?
Whehe, wel enigszins herkenbaar. En dan toch niet suicidaal worden. Het is een wonder.quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:27 schreef television het volgende:
Soms word ik wakker en denk ik; "Gòh, nog een dag? Waarom dat in hemelsnaam? Nouja, het zal wel."
jij kent Gabberhead?????quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je vind Gabberhead tof. Ik ook. Dat schept een band.
Hoi
quote:
hoe weet je dat ik hem ken?quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:04 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Heb hem een paar keer mogen ontmoeten ja.
Nee, er is niets suicidaals aan. Eerder puur en sereen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Whehe, wel enigszins herkenbaar. En dan toch niet suicidaal worden. Het is een wonder.
Wat ik heb neergezet wilde ik als heel klein kind al, toen ik de eerste dag naar de kleuterschool ging heb ik tegen mijn moeder gezegd nu ga ik leren om met dieren te werkenquote:Op woensdag 13 juni 2007 18:48 schreef Avani het volgende:
Is het raar dat ik geen droom heb? Daar ben ik echt veel te wisselvallig voor. Ik snap eigenlijk niet dat mensen zo specifiek een doel kunnen hebben. Ik zou eigenlijk willen dat ik het had.![]()
Heb je dan geen saai leven?!quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:58 schreef Pascal86 het volgende:
Ik heb geen dromen of materiale wensen.
Nope integendeel,quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:48 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Heb je dan geen saai leven?!
Ik heb bijvoorbeeld van die vrienden die totáál ambitieloos zijn, gare banen hebben, beter kunnen maar niet willen. (te lui om te studeren) Ik kan me er echt dood aan ergeren, omdat ik zelf graag het hoogst mogelijk wil (en ga proberen) te bereiken.
Maarja, misschien ligt het wel aan mij. Ik wil graag self-made zijn, en ik zal me later ook niet schuldig voelen t.o.v. van hen.
Oké, ik relateer dromen heel erg aan toekomstvisie. Hoe zie jij jezelf in de toekomst dan? Ik ben misschien ook niet doorsnee, ik heb echt een uitdaging nodig, zeg maar iets om naar toe te leven. Ik ben ook een stuk extremer/grilliger dan mijn vrienden... Ik hoef niet altijd de veilige route te kiezen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:50 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Nope integendeel,
Ik heb helemaal geen zin om alles te gaan plannen om alles al vast te leggen of net zoals een vriend van mij 45.000 te hebben gespaard voor een audi s3, ik ben nu al gelukig alhoewel een vaste vaste relatie welkom zou zijn maar het zou niet mijn geluk bepalen
Toekomstvisie vind ik iets anders dan een droom. Een droom is iets wat je niet los kunt laten, waar je elke keer weer aan herinnert wordt als iets wat je móet gaan doen. Een droom is voor mij misschien dan ook meer iets soortgelijks als een passie.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:13 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Oké, ik relateer dromen heel erg aan toekomstvisie. Hoe zie jij jezelf in de toekomst dan? Ik ben misschien ook niet doorsnee, ik heb echt een uitdaging nodig, zeg maar iets om naar toe te leven. Ik ben ook een stuk extremer/grilliger dan mijn vrienden... Ik hoef niet altijd de veilige route te kiezen.
Oké, voor mij zijn mijn dromen dingen die ik echt kan verwezenlijken, dus is het ook echt mijn toekomstvisie. Ik heb dat dus heel erg met mijn toekomstige carriere, dat kan ik ook echt niet los laten.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:36 schreef Avani het volgende:
[..]
Toekomstvisie vind ik iets anders dan een droom. Een droom is iets wat je niet los kunt laten, waar je elke keer weer aan herinnert wordt als iets wat je móet gaan doen. Een droom is voor mij misschien dan ook meer iets soortgelijks als een passie.
Ik denk dat je dan wel goed bezig bent.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:41 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Oké, voor mij zijn mijn dromen dingen die ik echt kan verwezenlijken, dus is het ook echt mijn toekomstvisie. Ik heb dat dus heel erg met mijn toekomstige carriere, dat kan ik ook echt niet los laten.
Daar denk ik juist niet over na, tuurlijk heb ik wel een aantal richlijnen maar of je dat nou dromen zou kunnen noemen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:13 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Oké, ik relateer dromen heel erg aan toekomstvisie. Hoe zie jij jezelf in de toekomst dan? Ik ben misschien ook niet doorsnee, ik heb echt een uitdaging nodig, zeg maar iets om naar toe te leven. Ik ben ook een stuk extremer/grilliger dan mijn vrienden... Ik hoef niet altijd de veilige route te kiezen.
Same here, SAP consultantquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:01 schreef Rune het volgende:
Ik heb nooit gedroomd over werk. Maar ik heb wel de droombaan: Unix beheerder (heerlijk. Geen werkdruk, je bent er omdat het fout kan gaan en jij alleen alles op kan lossen).
waarom als ik vragen mag?quote:
Omdat je na je 25e al te laat bent om een carriere als dictator te beginnen. Carriere dictators zijn rond hun 30e al aan de macht.quote:
Die waterstofbom zou ik zo ver mogelijk onderaan op je lijstje zettenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:26 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Same here, SAP consultantHobby is nu werk geworden.
Verder heb ik gewoon een to-do list waar o.a. op staan:
- Slayer live zien spelen (gedaan 16-06-07)
- Cyborg leger bouwen / Doomsday device bouwen (work in progress)
- Wereld overnemen
- Bovengrondse waterstofbom (>10MT) explosie van minimale veilige afstand meemaken (niet in een oorlogssituatie)
- Aston Martin / Jaguar E-Type bezitten
etc. etc. etc.
Zolang de wind maar goed staatquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Die waterstofbom zou ik zo ver mogelijk onderaan op je lijstje zetten
Nou vertel? Was jij niet die jongeman die koste wat het kost rijk zou worden?quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mijn leven is mijn droom
quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:18 schreef Lili_5678 het volgende:
Mijn droom bestaat uit het huisje, boompje en beestje verhaal. Ik hoop alleen maar dat die droom op een dag uit mag komen. Uiteraard zal ik er alles aan doen om daar voor te zorgen.
Neequote:Op donderdag 21 juni 2007 10:34 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Nou vertel? Was jij niet die jongeman die koste wat het kost rijk zou worden?
Illusie.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:42 schreef BillGates het volgende:
vrede op aarde
been there, done that..quote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:46 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Illusie.
Ik jaag momenteel m'n droom na met m'n studie.
Na m'n studie wil ik een eigen poppodium opzetten.
BS! Leg jij mij eens uit wat vrede is als je niet weet wat oorlog is of dat nooit gekend heb.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:42 schreef BillGates het volgende:
vrede op aarde
_dat_?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:48 schreef BillGates het volgende:
[..]
been there, done that..
_dat_ is pas een illusie, geloof me!
Stoere bikkel dat je bent! Nog meer wijze ingevingen voor vannacht, of ben je al opgedroogd?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:50 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
BS! Leg jij mij eens uit wat vrede is als je niet weet wat oorlog is of dat nooit gekend heb.
Hij wilt alleen dat je je nader verklaart.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:53 schreef BillGates het volgende:
[..]
Stoere bikkel dat je bent! Nog meer wijze ingevingen voor vannacht, of ben je al opgedroogd?
Nee, Tullamore Dew houdt mij vannacht wakker.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:53 schreef BillGates het volgende:
[..]
Stoere bikkel dat je bent! Nog meer wijze ingevingen voor vannacht, of ben je al opgedroogd?
Vooruit dan maar, een wijze les Levensbeschouwing:quote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:53 schreef BillGates het volgende:
[..]
Ach welnee, dat was gewoon een standaard dogmaatje van krassers en emofiguren, die rondlopen met weltschmerz, en dientengevolge denken te weten dat je alleen ergens over mag oordelen als je alle details en feiten kent.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:54 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Hij wilt alleen dat je je nader verklaart.
Toch grappig hoe snel dat soort dingen kunnen veranderen...quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:49 schreef wonderer het volgende:
Ik heb een nieuwe droom maar het ziet er niet naar uit dat ie uit gaat komen
Of jij hebt gewoon niet genoeg doorzettingsvermogen en wilskracht om je dromen te verwezenlijken?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 02:00 schreef BillGates het volgende:
[..]
Over je poppodium: ik ben er aan 2 begonnen in mijn leventje, en allebei roemloos ten onder gegaan. Daarnaast gewerkt in 2 die matig succesvol zijn, en wat je daar aan geldshit en regelgeving tegenkomt.. poeh... Je moet al rijk zijn (of eerst je ziel verkopen) voordat je maar kan beginnen met je plannetjes op papier zetten (helaas). Nederland is een prutsland wat muziek betreft in deze.
Je zal het ongetwijfeld verkeerd hebben aangepaktquote:Op vrijdag 22 juni 2007 02:00 schreef BillGates het volgende:
[..]
Ach welnee, dat was gewoon een standaard dogmaatje van krassers en emofiguren, die rondlopen met weltschmerz, en dientengevolge denken te weten dat je alleen ergens over mag oordelen als je alle details en feiten kent.
Over je poppodium: ik ben er aan 2 begonnen in mijn leventje, en allebei roemloos ten onder gegaan. Daarnaast gewerkt in 2 die matig succesvol zijn, en wat je daar aan geldshit en regelgeving tegenkomt.. poeh... Je moet al rijk zijn (of eerst je ziel verkopen) voordat je maar kan beginnen met je plannetjes op papier zetten (helaas). Nederland is een prutsland wat muziek betreft in deze.
Kijk, dat is de juiste denkwijze....quote:Op vrijdag 22 juni 2007 02:02 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Je zal het ongetwijfeld verkeerd hebben aangepakt. Maar maakt niet uit, ik zal het beter doen.
Heb ik gezegd dat dat een droom van me was dan? Nee, gewoon 1 van mijn bij-activiteiten.. leuk om te doen en mee te maken. punt.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 02:01 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
Of jij hebt gewoon niet genoeg doorzettingsvermogen en wilskracht om je dromen te verwezenlijken?
oei, dat komt hard aan....
naief van je, maar maakt niet uit.. als je maar lol hebtquote:Op vrijdag 22 juni 2007 02:02 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Je zal het ongetwijfeld verkeerd hebben aangepakt. Maar maakt niet uit, ik zal het beter doen.
achterhaalde dogma;s die onwaar bewezen zijn door de geschiedenis heen. Daarnaast kun je 'vrede op aarde' ook zien in een breder perspectief, een leidraad voor het leven. Helemaal niks mis mee, tenzij je als een lethargisch misantroopje door het leven wil gaan. Niet mijn kopje thee.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 02:00 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
Vooruit dan maar, een wijze les Levensbeschouwing:
Leven en dood, zwart en wit, goed en kwaad, hard en zacht, warm en koud, man en vrouw, links en rechts, communisten en kapitalisten, VREDE en OORLOG.
ITS ALL PART OF LIFE!!!! Ik heb daarom een grafhekel aan mensen die de ultieme wens hebben van "Vrede op aarde". Als je eens logisch nadenkt gaan dit soort dingen hand in hand, and one cannot exist without the other! Snap je? Maar leef jij maar lekker verder in je UTOPIE (die uiteraard nooit werkelijkheid worden)
Gebruik is niet zo moeilijke woorden manquote:Op vrijdag 22 juni 2007 02:21 schreef BillGates het volgende:
[..]
achterhaalde dogma;s die onwaar bewezen zijn door de geschiedenis heen. Daarnaast kun je 'vrede op aarde' ook zien in een breder perspectief, een leidraad voor het leven. Helemaal niks mis mee, tenzij je als een lethargisch misantroopje door het leven wil gaan. Niet mijn kopje thee.
heb je je uberhaupt al in de markt verdiept?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 02:02 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:46 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Illusie.
Ik jaag momenteel m'n droom na met m'n studie.
Na m'n studie wil ik een eigen poppodium opzetten.
Een andere droom was langer dan 2 maand een vriendje te behouden en die droom is werkelijkheid geworden.
Met alle doorzettingsvermogen en wilskracht van de wereld ga jij nog niet door de psychologische test voor F-16 vlieger heenkomen vrees ik.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 02:01 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
Of jij hebt gewoon niet genoeg doorzettingsvermogen en wilskracht om je dromen te verwezenlijken?
oei, dat komt hard aan....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |