abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:00:40 #1
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_50384028
Zie TT

Leef jij wat je altijd al had willen doen? Jaag jij je droom achterna? Zo nee, wat is je droom of wat ga je nog doen?

TS begint:

Nee ik niet, nog niet, ben bezig om een bedrijf op te zetten waar ik de touwtjes in handen heb. Waar ik baasje kan spelen.

Game on.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_50384062
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:00 schreef DoimeN het volgende:

Nee ik niet, nog niet, ben bezig om een bedrijf op te zetten waar ik de touwtjes in handen heb. Waar ik baasje kan spelen.
Toffe droom.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:02:21 #3
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_50384099
Ja ik vind van wel. Het gaat niet alleen om baasje spelen hoor Maar wat had jij willen done dan?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:03:37 #4
182345 television
schering & inslag
pi_50384157
Ik ben eigenlijk al klaar met wat ik graag wou doen, dus ik ben een beetje mijn tijd aan het uitzitten, zeg maar.
Op vrijdag 6 juli 2007 22:29 schreef yvonne het volgende:
Ze weten niet waar ze het over hebben, jouw genialiteit kan alleen maar een bron van inspiratie zijn voor de JAMen van deze wereld.
pi_50384220
Ik leef niet mijn droom maar ben wel blij met mijn leven

Een bedrijfje hebben wij al,dat is echt geen baasje spelen.Hard werken en met minder dan 8 uur per dag werken hou je je bedrijfje niet lang in de samenleving
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:06:31 #6
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_50384296
Ik wil heel graag heel mooi muziek willen spelen
Ik ben net begonnen aan een piano. En ik wil graag dokter worden, mensjes helpen.
And all the things you do with it
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:21:03 #7
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_50384979
Ik ben bezig mijn droom achterna te gaan. Wil graag investment banker worden in London, ga hopelijk na de zomer aan mijn Master beginnen. Ben al op uitnodiging langs geweest bij Goldman Sachs in London, ik ga de grond kussen als ik ooit bij dat bedrijf mag werken. Echt mijn ultieme droom.

Conclusie, ik leef zeker wel mijn gedroomde leven, is alleen nog in een ontwikkeling.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_50385003
Ik heb wel dromen over bepaalde mensen, maar die komen (hoop ik) ook uit
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:36:07 #9
145297 MagiLune
....Believe....
pi_50385545
Mijn grootste droom was om leerkracht in het basisonderwijs te worden, dat viel me toch even hard tegen. Die droom is niet meer hihi.

Een nieuwe droom is in ontwikkeling en bijna in uitvoering. Een (naschoolse)opvang voor kinderen (met leer/gedragsproblemen).

verder heb ik veel dromen, maar die laat ik nu voor wat ze zijn, ze moeten wel realistisch zijn
Aa' lasser en lle coia orn n' omenta gurtha
pi_50385712
Vanaf september leef ik mijn droom en tot nu toe ben ik erg tevreden. Maar in september begint mijn echte leven want dan vertrek ik naar Brussel! Kan ik mijn wilde haren verliezen, studeren en daarna begint mijn echte carriére.

Edit: ik vergeet een andere droom, ik wil mijn duikbrevet halen en een buitenlandstage doen in USA of een ander interessant westers land.

[ Bericht 23% gewijzigd door Whoopsydaisy op 12-06-2007 20:46:27 ]
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:44:17 #11
37305 BushRanger
in Wellington
pi_50385830
De meeste mensen hier dromen dus over carriere...

Ik wilde van het hoogste puntje van Alaska naar het laagste stukje van Panama rijden, dat heb ik gedaan, dus nu ga ik weer wat nieuws bedenken.

Mijn droom is om over anderhalf/twee jaar van nu op een motor van het noorden van Columbia naar Tierra del Fuego te rijden, liefst met een leuk meisje haha!
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:48:25 #12
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_50385973
Mijn droom was om rijk te zijn, eigen baas. Hopelijk zou geluk eruitvolgen. Nu heb ik wat vermogen maar ik ben nog steeds niet gelukkig. Mijn nieuwe droom (wat nog kan, ben nog jong) is om gelukkig te worden. Dat ik wat rust in mijn leven krijg en dat ik weer wat blije momenten in mijn leven ken.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:59:14 #13
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_50386340
Al rukkend de dromen van andere lezen in "Leef jij je droom" mijn droom is iig uitgeKomen..

Mijn dank is groot ts,, nu ga ik een andere droom verzinnen, iets met een eigen bedrijfje, reizen, veel geld hebben, gelukkig zijn, lekker wijfie bangen je weet wel dat soort dingen
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_50386360
Moeten de dromen over carriere enzo gaan.. of ook over Relaties ?
pi_50386625
Lets see, alle werelddelen een beetje verkennen, een hutje op de hei in frankrijk waar ik een jaar lang alleen maar zal schilderen als een bezetene, veel contacten leggen, een statement binnen de kunstwereld maken, mensen iets mee kunnen geven, dmv het maken van beeld, in feite gewoon zoveel mogelijk mee maken, en zoveel mogelijk kansen aangrijpen om levenservaring op te doen. Daar komt het in t kort dan ook op neer, in alles een doel zoeken, en het voor jezelf leuk proberen te maken. Overal de positieve kanten van in kunnen zien.
pi_50386641
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:44 schreef BushRanger het volgende:
De meeste mensen hier dromen dus over carriere...

Ik wilde van het hoogste puntje van Alaska naar het laagste stukje van Panama rijden, dat heb ik gedaan, dus nu ga ik weer wat nieuws bedenken.

Mijn droom is om over anderhalf/twee jaar van nu op een motor van het noorden van Columbia naar Tierra del Fuego te rijden, liefst met een leuk meisje haha!
Vet.
pi_50388682
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:03 schreef television het volgende:
Ik ben eigenlijk al klaar met wat ik graag wou doen, dus ik ben een beetje mijn tijd aan het uitzitten, zeg maar.
heb je een bank beroofd en nu zit je in de bak ofzoiets?
Peace through power!!
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:01:42 #18
137079 Chowi
Lonerism.
pi_50388980
Mijn droom is artistieke perfectie. En aangezien perfectie niet na te streven is, ben ik daar nog wel even mee bezig.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_50388987
Ik heb eigenlijk geen schokkende dromen. Mijn dromen zijn zo gewoontjes dat ik het niet eens durf neer te zetten Maar het zijn wel haalbare dingen, en ik zit er momenteel middenin

Wat wel nog een - vooralsnog onbereikbare - droom is, is om te reizen (maar ook daar ben ik niet shocking vernieuwend in geloof ik). Dat ga ik zeker nog doen als ik ouder ben en ik mij andere prioriteiten kan veroorloven.

pi_50389098
wat ik altijd nog wil doen is een straaljager vlucht mee maken (en nee ik bedoel niet dat ik dan op de grond sta en dan kan zeggen "goh wat gaat ie hard hé" ). maar dat zal er ook wel niet in zitten
Peace through power!!
pi_50389176
Goeie vraag... weet ik eigenlijk niet. Heb wel 1 vurige wens, maar of die uitkomt, zal de tijd uitwijzen.

[edit:]
Dit zijn mijn 3 dromen voor het komende half jaar:
- dat ik niet opnieuw gekwetst wordt door de persoon die mij het laatst gekwetst heeft en het vertrouwen en de relatie tussen ons hersteld wordt;
- dat de laatste nieuwe persoon die mijn leven binnen is gelopen, nog jarenlang in mijn leven blijft;
- mijn afstudeeropdracht met dik succes en met een gevoel van voldoening afronden!

[ Bericht 34% gewijzigd door MNR op 12-06-2007 22:26:56 ]
You're never fully dressed until you wear a smile
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:08:20 #22
137079 Chowi
Lonerism.
pi_50389296
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:01 schreef Chowi het volgende:
Mijn droom is artistieke perfectie. En aangezien perfectie niet na te streven is, ben ik daar nog wel even mee bezig.
Oh ja. Ik vergat haast dat ik heel graag beroemd schrijfster wil worden. Met een Nobelprijs voor de Literatuur in mijn glazen kast om het af te toppen, uiteraard.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_50389597
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:21 schreef Public_NME het volgende:
Ik ben bezig mijn droom achterna te gaan. Wil graag investment banker worden in London, ga hopelijk na de zomer aan mijn Master beginnen. Ben al op uitnodiging langs geweest bij Goldman Sachs in London, ik ga de grond kussen als ik ooit bij dat bedrijf mag werken. Echt mijn ultieme droom.

Conclusie, ik leef zeker wel mijn gedroomde leven, is alleen nog in een ontwikkeling.
Dat is misschien één jaartje leuk, want je hebt zero vrije tijd. (werkweken van zeventig uur zijn niet overdreven)
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_50390360
You must live your dreams, at least one of your dreams. Pick your deepest desire, and make it come true. If not, you will live forever like a small child, caught in self-pity. Be a man, face the world, stop crying. Make one dream come true.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:48:59 #25
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_50391196
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:14 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Dat is misschien één jaartje leuk, want je hebt zero vrije tijd. (werkweken van zeventig uur zijn niet overdreven)
Dat weet ik als geen ander, mijn maten werkten ook allemaal in die branche toen ik nog in London woonde/werkte. Het is eigenlijk geen werk maar een way of life...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_50391345
Het belangrijkste lijkt me dat je ook echt actie onderneemt, of iets van een plan nastreeft. Te veel mensen die ik hoor praten over hun droom, houden het daarbij - of hebben zoiets van "dat komt nog wel".
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:52:28 #27
182345 television
schering & inslag
pi_50391363
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:56 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

heb je een bank beroofd en nu zit je in de bak ofzoiets?
Nee, nee, niets van dat al. Maar ik vind het allemaal wel best zo, zeg maar. D'r hoeft wat mij betreft niets meer bij, zo te zeggen. Ik ben voldaan, zo lijkt het. Men gaat zijn gang maar.
Ze weten niet waar ze het over hebben, jouw genialiteit kan alleen maar een bron van inspiratie zijn voor de JAMen van deze wereld.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:32:49 #28
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_50393109
Eerst mijn studie maar eens afronden.

Daarna kijken of het mogelijk is om binnen 5 jaar in Japan te kunnen gaan werken in een medisch lab of bij een ander medisch gerelateerd bedrijf. En anders wordt het gewoon een lange vakantie.

En ik heb nog wel een heel lijstje met dingen die ik nog eens wil gaan doen, maar dat is niet een droom te noemen: bungee jumpen, parachute springen, hang-gliden, luchtballon, vlucht in een zweefvliegtuigje, noem maar op. Gewoon niet alledagelijkse dingen waar je over kunt dagdromen, maar nog genoeg tijd hebt om die te verwezenlijken. En de nodige reisjes naar de VS, Nieuw Zeeland, etc, de wereld zien dus. Lijkt me geweldig.
pi_50395764
Mijn carriëredroom moet nog van de grond komen. Ik wil kinderen in probleemgezinnen helpen, en begin binnenkort hopelijk écht met m'n Pedagogiek-studie. Maar jullie kennen vast wel het concept van de vrouw/man die je nooit zal kunnen krijgen en eigenlijk ook weet dat het nooit zou werken tussen jullie, maar tóch vraag je je af 'wat als...' Geneeskunde studeren en kinderarts worden is mijn carriëreversie daarvan. Ik wéét dat het tegen zou vallen als ik het zou doen, maar het blijft een droom.

Qua persoonlijke situatie leef ik op bepaalde punten in een nachtmerrie, maar ik hou vol dat die droom van een gelukkig gezin nog wel uit gaat komen. Ik heb in ieder geval al de juiste vent.
pi_50395825
Genoeg dromen, ga wel de goede kant op. Ik post wel over 10 jaar of het nog steeds goed is. En wat het is? Niet boeiend om te weten.
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:59:08 #31
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_50395877
Mijn droom is om ergens aan te komen aan het einde van mijn leven en blij zijn dat alles zo gelopen is zoals het is! Dat gaat tot nu toe geweldig

Vanacht droomde ik over spiderman in een anime (naruto). apart.
Thinking about thinking of you. ♫
  woensdag 13 juni 2007 @ 01:11:12 #32
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50396175
Het gaat eigenlijk best wel de goede kant op...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_50397205
mijn droom is om een droom te krijgen en deze te realiseren
  woensdag 13 juni 2007 @ 02:25:32 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50397313
Zolang je droom nog een droom is, ben je óf op de verkeerde weg, óf je hebt je eisen te hoog gesteld.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 13 juni 2007 @ 02:27:24 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50397331
Ja, ik doe precies wat ik wil. Mijn leven zou volmaakt zijn, als ik niet iedere dag moest poepen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 03:18:22 #36
136780 Nosh
hurpdurp
pi_50397695
Ik zou nu kunnen zeggen dat ik mijn bijbaantje, opleiding VWO en de universitaire studie daarna een hele puike carrieremove vind, en het me vast dichter bij het ideaal van een twee-slaapkamer appartement in de binnenstad en een degelijke Ford voor de deur brengt, maar nee.

Mijn droom is totale vrijheid om te gaan en staan waar ik wil, zoals iedere naieve puber die voor zijn 30ste zijn midlifecrisis al gehad heeft, en ik heb het gevoel dat ik met iedere stap die ik nu zet, daar verder van af raak.

Dus nee, ik leef mijn droom niet.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  woensdag 13 juni 2007 @ 08:49:03 #37
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_50399530
nee voorlopig nog niet
ik wil eerst de zekerheid van een afgeronde opleiding hebben

daarna wil ik veel reizen, de wereld zien, en vrijheid in de ruimste zin van het woord beleven

als ik daar genoeg van heb zien we wel weer verder
an urge to help mankind overcomes me
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:04:16 #38
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_50403181
zoveel mogelijk... Als t goed is wordt mn muziek over niet al te lang uitgegeven, het DJ-en op feesten
gaat van klein-groter-grootst en heb simpelweg zoveel mogelijk lol en doe waar k zin in heb zonder
al te veel op de centjes te hoeven letten... Het enige wat nog mist is de hardware die k wil gebruiken
voor Live-sets wat dan wel met geld (en dus tijd) te maken heeft...

"Only fools and kings make real their wildest dreams" en ik ben definately geen koning...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:10:00 #39
146730 R81
Ech wel...
pi_50403348
Ik ben in ieder geval goed op weg... Mijn relatie (gisteren 2 jaar ) gaat geweldig, vorig jaar oktober hebben we samen een huis gekocht waar we met veel plezier in wonen. Met mijn carrière gaat het ook goed, ik zou alleen 1 van mijn 2 banen wat dichterbij willen hebben.
Er zijn een paar dingen die ik nu nog mis maar dat komt wel goed. Reizen bijvoorbeeld, we willen allebei heel veel van de wereld zien. En... Kindjes
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
pi_50403358
Emigreren naar ergens heul ver weg. Nieuw Zeeland ofzo. Maar daar is veel geld voor nodig. Dus daarom werken en sparen, en er nog goed over nadenken uiteraard.
I am the Alpha and the Omega
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:10:25 #41
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_50403362
een uitkering krijgen + geen slaap nodig hebben

Dan zou ik echt 24/7 kunnen fokken
pi_50403625
Not even close

Aangezien ik nu niet met laptop op de Maladiven lig te zonnen en er een prive-butler naast me staat die mijn cocktail klaarmaakt
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:21:12 #43
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50403704
Mijn droom is nog een heel eind weg, maar ik denk dat ik het wel ga doen, als ik hier geen dingen meer heb die me tegenhouden.
En anders gewoon veel op vakantie, dat is ook wel heel lekker en een eigen droom waard.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_50403706
Ik droom niet; ik geniet van elke dag en zie wel wat de toekomst mij brengt. Ik heb wat dat betreft geen doel in het leven...ik zie wel waar mijn pad naar toe leid. Carriere, huisje, boompje, beestje, status, etc. doet mij allemaal niks.

Dus ja, in zekere zin kun je eigenlijk wel zeggen dat ik "mijn droom" naleef.
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:22:32 #45
164931 Houtspeer
pi_50403752
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik droom niet; ik geniet van elke dag en zie wel wat de toekomst mij brengt. Ik heb wat dat betreft geen doel in het leven...ik zie wel waar mijn pad naar toe leid. Carriere, huisje, boompje, beestje, status, etc. doet mij allemaal niks.

best saai dan.
pi_50403757
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:

verwacht niks, dan kan het ook niet tegenvallen
pi_50403968
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:22 schreef Houtspeer het volgende:
best saai dan.
Laat ik het anders zeggen: ik heb voor mezelf niet het idee dat ik iets moet doen in mijn leven. Als ik een eigen bedrijf wil beginnen, dan doe ik er zeker wel fikse moeite voor om er één te beginnen en te continueren. Máár mislukt alles, dan zal dat geen grote klap voor mijn gemoedsrust zijn. Morgen is een nieuwe dag met nieuwe kansen; dan proberen we toch gewoon wat nieuws?
pi_50404212
Mijn droom is in een grote wereldstad te gaan wonen en daar mijn carriere uitbouwen als fotograaf. Dit via hard werken en hard amuseren! Als het kan zou ik natuurlijk vor volledige artistieke vrijheid opteren.

Verder zou ik graag gelukkig willen zijn met een vrouw, die mij accepteert zoals ik ben

Ik heb ook nog erg wacko dromen waarmee ik mezelf graag tease Zoals er zijn:

Een soulzanger worden!
Reizen maken naar landen waar geen fuck te doen valt (op mijn lijst staan: kirzigstan, malawi, papoea, tonga en noord-siberie )
Een gedichtenbundel uitgeven.
Het ideeenteam van apple dirigeren.
enz...
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:00:11 #49
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_50405096
Ik wil graag dictator worden en studeer nu politicologie. We zijn bezig, we zijn bezig..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:08:34 #50
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_50405400
Ik stel mijn doelen altijd bij naar boven. Wees nooit te vreden met dat geen wat je hebt.
Het kan altijd nog beter
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:13:23 #51
164931 Houtspeer
pi_50405591
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:08 schreef ook_gek het volgende:
Ik stel mijn doelen altijd bij naar boven. Wees nooit te vreden met dat geen wat je hebt.
Het kan altijd nog beter
Zo is de mens van nature, altijd meer willen. Alleen sommige mensen doen alsof ze niet zo zijn.
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:14:45 #52
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_50405642
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:13 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Zo is de mens van nature, altijd meer willen. Alleen sommige mensen doen alsof ze niet zo zijn.
De bodem van de bevolking in Nederland neemt genoegen met een minimum inkomen en een oud huis in een achterstand wijk. Die zijn daar "gelukkig"

Die zullen de lat nooit hoger leggen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:17:09 #53
164931 Houtspeer
pi_50405726
Omdat ze het niet kunnen, niet omdat ze het niet willen
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:18:40 #54
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_50405790
Leuke vraag!

Ik kom er steeds meer achter dat voor mij de weg naar de droom ook heel belangrijk is! Ik ben heel lang bezig geweest met zoeken naar de perfecte baan voor mij. Ik wilde heel graag in de ontwikkelingssamenwerking werken (dat zat een beetje dieper dan alleen "werk hebben" of "carriere maken") en veel reizen voor mijn werk. Nu heb ik die baan en hoewel ik er heel blij mee ben, moet ik me nu wel voor het eerst afvragen: En nu? Ik ben er de persoon niet naar om voor eeuwig op dezelfde stoel te blijven zitten, dus het peinzen over nieuwe dromen (volgende reizen, iets voor jezelf gaan doen, wereldverberingsacties, in het buitenland wonen....) begon al toen ik deze baan kreeg... Wat het niet eenvoudiger maakt, is na je 30e dan ook nog een relatie krijgen met iemand, die natuurlijk ook zo z'n eigen dromen heeft... en dat dan te combineren, zonder dat één van beiden het idee heeft teveel op te geven... Het valt niet mee allemaal...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:23:51 #55
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_50405956
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:17 schreef Houtspeer het volgende:
Omdat ze het niet kunnen, niet omdat ze het niet willen
Alles kan als je het zelf maar wil. Ze hebben zich er bij neer gelegt. Even sparen nette kleren kopen en gaan solliciteren voor een baan. Doe goed je best en je klimt van onder naar boven in een bedrijf. Zorg dat je meer doet dan je moet doen. Zorg dat je goed op valt. Durf verrantwoordelijkheden te nemen durf rissico's te nemen.

Dan ben je al heel goed op weg. Maar die mensen hebben daar het lef niet voor. En zullen voor alles een excuus vinden om het niet te hoeven doen
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:28:20 #56
164931 Houtspeer
pi_50406109
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:23 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Alles kan als je het zelf maar wil. Ze hebben zich er bij neer gelegt. Even sparen nette kleren kopen en gaan solliciteren voor een baan. Doe goed je best en je klimt van onder naar boven in een bedrijf. Zorg dat je meer doet dan je moet doen. Zorg dat je goed op valt. Durf verrantwoordelijkheden te nemen durf rissico's te nemen.

Dan ben je al heel goed op weg. Maar die mensen hebben daar het lef niet voor. En zullen voor alles een excuus vinden om het niet te hoeven doen
Ik snap je hoor, maar zoals je zei: Ze hebben het opgegeven. Dus ze kunnen het niet meer, of het door een ziekte komt of door iets anders wat leidt tot (volgens henzelf) hun uitzichtloze bestaan.

Maar bied iemand een villa aan en een mens wilt na een maandje toch nog een verdieping erbij. En daarna een auto, een schommel etc. Als je maar goed op gang komt en dan moet je jouw advies gebruiken
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:32:50 #57
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_50406259
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:28 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Ik snap je hoor, maar zoals je zei: Ze hebben het opgegeven. Dus ze kunnen het niet meer, of het door een ziekte komt of door iets anders wat leidt tot (volgens henzelf) hun uitzichtloze bestaan.

Maar bied iemand een villa aan en een mens wilt na een maandje toch nog een verdieping erbij. En daarna een auto, een schommel etc. Als je maar goed op gang komt en dan moet je jouw advies gebruiken
klopt betreft de vila verhaal ja
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:35:53 #58
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50406360
Ik leef dromerig, dat is ook leuk. Geen toekomstplannen hebben en tevreden zijn met hoe je leven gaat op het moment gaat is bepaald geen straf .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_50407832
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:03 schreef television het volgende:
Dat heb ik nou ook.

Oh nee, ik moet alleen nog even een boek schrijven, dan ben ik klaar.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_50408103
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:00 schreef DoimeN het volgende:
Zie TT

Leef jij wat je altijd al had willen doen? Jaag jij je droom achterna? Zo nee, wat is je droom of wat ga je nog doen?

TS begint:

Game on.
Ik leef mijn droom nog niet, maar ben wel opweg daarheen....

Ik heb een bepaald doel voor ogen, daar werk ik naartoe, met een klein beetje geluk ga ik het halen, anders kom ik een heel erg groot eind die richting op en ach, het is de reis die uiteindelijk het belangerijkste is.

Mijn doel, mijn droom, een eigen wolvenopvang hebben, neem genoegen met een groot stuk land ergens heel rustig waar ik heerlijk in alle stilte mezelf kan zijn, dieren zullen er deel van uitmaken, of als opvang, of als keuterboertje.

Binnen nu en 5 jaar zit ik met mijn gatje in het buitenland op een groot stuk land, dat stuk is eigenlijk al wel zeker, de rest is kijken waar we gaan komen.

Wbt de rest van mijn leven, ik heb gedaan wat ik wilde doen, in mijn prille tienerjaren wel geprobeert me aan de maatschappij te confermeren, maar dat is gewoon niets voor mij, mijn heden leef ik dus zoals ik dat wil.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_50408306
mijn droom is om hartstikke goed te worden in mijn werk. Daar ben ik nu goed mee bezig. Mijn carriere ontwikkelt zich vlot
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_50412473
Nee, anders zou het geen droom meer zijn.
  woensdag 13 juni 2007 @ 15:28:59 #63
37305 BushRanger
in Wellington
pi_50412851
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:18 schreef Hik het volgende:
Leuke vraag!

Ik kom er steeds meer achter dat voor mij de weg naar de droom ook heel belangrijk is! Ik ben heel lang bezig geweest met zoeken naar de perfecte baan voor mij. Ik wilde heel graag in de ontwikkelingssamenwerking werken (dat zat een beetje dieper dan alleen "werk hebben" of "carriere maken") en veel reizen voor mijn werk. Nu heb ik die baan en hoewel ik er heel blij mee ben, moet ik me nu wel voor het eerst afvragen: En nu? Ik ben er de persoon niet naar om voor eeuwig op dezelfde stoel te blijven zitten, dus het peinzen over nieuwe dromen (volgende reizen, iets voor jezelf gaan doen, wereldverberingsacties, in het buitenland wonen....) begon al toen ik deze baan kreeg... Wat het niet eenvoudiger maakt, is na je 30e dan ook nog een relatie krijgen met iemand, die natuurlijk ook zo z'n eigen dromen heeft... en dat dan te combineren, zonder dat één van beiden het idee heeft teveel op te geven... Het valt niet mee allemaal...
Telkens als ik jou ergens zie reageren dan zijn het altijd van die wijze antwoorden! Ben het hier helemaal mee eens, het traject naar de droom is zeker zo belangrijk. Misschien hebben sommige mensen ook wel meerdere dromen. Anders heb je helemaal geen uitdagingen meer als je je droom bereikt hebt. Toch vind ik het wel opvallend dat bijna iedereen alleen maar over carriere praat als het over droom gaat. Zijn er dan zoveel mensen die alleen dromen over werk? Misschien ben ik wel een dromer...
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:01:30 #64
165062 Jumbooh
wanna play?
pi_50416098
Leuk topic!
IK ben de afgelopen winter een beetje depressief geweest. (heb ik wel eens vaker als het donker en koud is)
Afgelopen week realiseerde ik me ineens dat ik alles doe wat ik altijd had willen doen (nouja, niet álles maar wel een behoorlijk gedeelte)
Ik wilde een grote vriendengroep van heel veel verschillende mensen die allemaal een andere achtergrond hebben maar toch heel close zijn. Dat heb ik nu echt en daar ben ik heel blij mee.
Ik wilde ooit eens vooraan op een podium staan met een band en een microfoon in mijn handen en zingen (en dat het dan goed zou klinken ) Dat ik muziek zou kunnen maken.
Ook gelukt! Ik leef dus absoluut mijn droom qua vrienden en dingen die niet carriere-gericht zijn.
Wat betreft werk heb ik nog niet helemaal gevonden wat ik het allerleukst vind, ik heb ook geen relatie op het moment en ik zoek een leuk huisje. Maar doordat ik dingen bereikt heb waarvan ik nooit gedacht had dat ik het ooit zou hebben of durven, heb ik er het volste vertrouwen in dat er nog wel meer voor me inzit.
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:03:51 #65
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_50416181
Nog niet... over een klein jaartje mijn diploma binnen en dan begint het er aardig op te lijken. Een klein fortuin opbouwen en dan naar Italie.
pi_50416280
Qua werk zou ik absoluut niets anders willen. Ik vind het echt superleuk.

Het enige dat af en toe een beetje irritant is is dat ik de juiste vrouw niet weet te vinden, maar ernaar zoeken is ook leuk.
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:14:54 #67
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_50416569
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 15:28 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Telkens als ik jou ergens zie reageren dan zijn het altijd van die wijze antwoorden! Ben het hier helemaal mee eens, het traject naar de droom is zeker zo belangrijk. Misschien hebben sommige mensen ook wel meerdere dromen. Anders heb je helemaal geen uitdagingen meer als je je droom bereikt hebt. Toch vind ik het wel opvallend dat bijna iedereen alleen maar over carriere praat als het over droom gaat. Zijn er dan zoveel mensen die alleen dromen over werk? Misschien ben ik wel een dromer...

Heel gek is dat... ik ken iemand die op z'n 22ste al landde in zijn droombaan. Die is nu af en toe hevig in de war, want je weet natuurlijk wel dat je daar niet toch je 65ste gaat zitten... dus wat dan?!

Mijn grote-niet-gevormde-droom gaat ook wel over werk. Maar vooral omdat voor mij hetgeen ik dagelijks wil doen ook echt "iets moet bijdragen". Ja, ik beken, ik ben een wereldverbeteraar... Van daar mijn keuze voor dit werk en mijn ambitie/droom om daar meer mee te doen. Niet zozeer vanuit carriére-oogpunt (dus niet omdat ik secretaris-generaal van de VN wil worden ofzo ), maar meer omdat ik iets wil doen met mijn dagen wat echt ZIN heeft (en ja, vuilnis ophalen is ook zinvol, maar is iets minder mijn ding). Naast die motivatie is er nog het feit dat ik hier waanzinnig veel van leer. Ik denk dat er weinig momenten zijn dat je zo geconfronteerd wordt met jezelf als wanner je (dagelijks) werkt/leeft met mensen met een compleet andere achtergrond. Vandaar mijn liefde voor reizen en mijn voorkeur om dat ook (dagelijks) in mijn werk te doen.

Mijn dromen op werk gebied zijn dus mijn dromen op persoonlijk gebied. Niet zozeer omdat ik geen privé leven heb, maar omdat het bij mij gewoon door elkaar loopt: ik ontwikkel me persoonlijk door het werk wat ik doe en de reizen die ik maak (al dan niet voor werk) en dat is erg belangrijk voor mij. En door mijn werk (en hopelijk nog meer in de toekomst) krijg ik de mogelijkheid "iets bij te dragen". Ook weer belangrijk voor mij.

Op het moment heb ik, naast persoonlijke (en wereldlijke ) ontwikkeling, wat minder privédromen in het huisje-boompje-beestje-veld, noch in het materiele veld (hoewel: een grachtenpandje in de Jordaan en een leuk appartementje met zicht op één van de parken in Buenos Aires is niet verkeerd natuurlijk... ). Komt nog wel... dromen veranderen ook!

Ik ben ook een dromer trouwens... doe niet anders...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:27:43 #68
182345 television
schering & inslag
pi_50417039
Soms word ik wakker en denk ik; "Gòh, nog een dag? Waarom dat in hemelsnaam? Nouja, het zal wel."
En dan ga ik onder het prieel tussen de rozen met een pot thee wat strijkkwartetten zitten schrijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door television op 13-06-2007 19:50:29 ]
pi_50417110
ik heb mijn droombaan al, nu mijn droomman nog
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:35:06 #70
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50419165
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:29 schreef Emel het volgende:
ik heb mijn droombaan al, nu mijn droomman nog
Hou je van rode wijn, ruziemaken en bedluieren tot 14:00u op zondag?
pi_50419202
Ik leefde mn droom. En toen wer ze verliefd op een ander. Nu ben ik een burgerlul die snel weer zn droom hoopt te kunnen leven.
pi_50419216
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:35 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hou je van rode wijn, ruziemaken en bedluieren tot 14:00u op zondag?
nee, nee en nee
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:37:55 #73
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50419264
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:36 schreef Emel het volgende:

[..]

nee, nee en nee
Hm, dan wordt het lastig.
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:39:49 #74
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50419332
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:27 schreef television het volgende:
Soms word ik wakker en denk ik; "Gòh, nog een dag? Waarom dat in hemelsnaam? Nouja, het zal wel."
Whehe, wel enigszins herkenbaar. En dan toch niet suicidaal worden. Het is een wonder.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_50419406
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:36 schreef Emel het volgende:

[..]

nee, nee en nee
Je vind Gabberhead tof. Ik ook. Dat schept een band.

Hoi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')