De EU heeft de ontwikkelingshulp niet geheel stopgezet, om de sociale voorzieningen niet helemaal te laten vastlopen en ambtenaren te kunnen betalen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Hamas-schooltjes werden niet daarvan gefinancieerd hoor. Sterker nog, de kans is nu (omdat er geen andere inkomsten zijn) alleen maar groter geworden dat er overal Hamas-schooltjes opduiken.
Wat betreft je 2e alinea, daarom vindt ik het stuitend om de ontwikkelingshulp STOP te zetten (op basis van politieke keuzes van Hamas). Nogmaals, je raakt daar alleen maar Ali van de straat mee en het zet geen zoden aan de dijk. Zorg er dan voor dat het geld niet bij het bestuur komt, maar gewoon waar het moet zijn.
Kijk, das andere koek. Exact in lijn met mijn mening dus.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:27 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De EU heeft de ontwikkelingshulp niet geheel stopgezet, om de sociale voorzieningen niet helemaal te laten vastlopen en ambtenaren te kunnen betalen.
Bovendien gaat een deel van deze financiering direct naar noodhulp (zonder tussenkomst van de Hamas-regering).
En dat begrijp ik dus ook niet van Israel. Je zou toch mogen verwachten dat die juist blij zou moeten zijn met wat economische verbetering in die regio. Iemand die enig perspectief heeft op een leuke toekomst zal minder snel geneigd zijn zichzelf op te blazen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:17 schreef Mwanatabu het volgende:
JUIST!
En daar kwam het dus niet terecht. Met dank aan Fatah en Hamas. En wat er wel goed terecht is gekomen, is systematisch gesloopt door Israël, dat alles wat economische vooruitgang kan helpen plat heeft gegooid.
Idd, het dilemma en onderliggende probleem van het hele Midden-Oosten: normale ontwikkelingshulp werd niet geboden, getolereerd of kwam terecht bij nare projectjes of in iemands zak, en de enige die gerichte hulp kon en mocht bieden waren organisaties als Hamas (die voor 90% bezig zijn met liefdadigheid), met als ongewenst bijeffect dat de laatste 30 jaar een voorheen zeer marginale of zelfs onbekende vorm van "islam" wortel schoot. Oeps. Hadden we maar...quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Hamas-schooltjes werden niet daarvan gefinancieerd hoor. Sterker nog, de kans is nu (omdat er geen andere inkomsten zijn) alleen maar groter geworden dat er overal Hamas-schooltjes opduiken.
Idd, dus niet meer afstaan aan de grote spelers, maar dan maar in natura (zorg, kleinschalige projecten zonder die tussenlaag van schuimbekkende idioten).quote:Wat betreft je 2e alinea, daarom vindt ik het stuitend om de ontwikkelingshulp STOP te zetten (op basis van politieke keuzes van Hamas). Nogmaals, je raakt daar alleen maar Ali van de straat mee en het zet geen zoden aan de dijk. Zorg er dan voor dat het geld niet bij het bestuur komt, maar gewoon waar het moet zijn.
Dan hadden ze dat wel in hun verkiezingscampagne mogen aangeven, het was zeker geen geheim dat de grote geldschieters van de Palestijnen geen cent naar Hamas zouden overmaken.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je aan de macht bent heb je wel wat meer kostenposten dan een schooltje hier en een huisje daar hoor.
Ik weet niet precies wat jouw mening is (ik ben ook ergens anders aan het posten), maar je begrijpt wel, dat de EU enigszins invloed in de situatie willen kunnen uitoefenen? Al is het maar miniem.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kijk, das andere koek. Exact in lijn met mijn mening dus.
Haat en nijd he. Niet echt een voedingsbodem voor rationele beslissingen gericht op de lange termijn.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En dat begrijp ik dus ook niet van Israel. Je zou toch mogen verwachten dat die juist blij zou moeten zijn met wat economische verbetering in die regio. Iemand die enig perspectief heeft op een leuke toekomst zal minder snel geneigd zijn zichzelf op te blazen.
De Israëliërs (waar ik hier mee werk dan) zitten dagelijks in hun pauze met open monden en hoofdschuddend tv te kijken. Ze hebben medelijden met de burgers die weer de dupe zijn in dit conflict, net zoals ze zelf vaak de dupe zijn van terrorisme.. waar ze niet om gevraagd hebben.quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:22 schreef Frances het volgende:
Ik weet nog goed dat toen de kolonisten vertrokken uit hun nederzettingen en Gaza afgesloten werd het slechts een kwestie van tijd was dat die palestijnen elkaar af zouden maken. Gniffel, gniffel, reken maar dat de Israelies in hun vuistje lachen.![]()
![]()
![]()
En ik met hun
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Israel en Palestina: gekaapt door extremistenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Israel hoeft er niks meer aan te doen. Ze moorden zichzelf wel uit
Dat zou het zijn ja.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het ziet er wel naar uit dat Hamas gaat winnen, he? En dan? Coup d'etat?
Fatah is niet de baas in de Westoever, daar zit Israel gewoon nog. Fatah is dus een organisatie voor jan doedel geworden wat betreft het bestuur.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:30 schreef Perrin het volgende:
Hamas de baas in Gaza, Fatah de baas in de Westoever.. hebben ze meteen hun 2-staten-oplossing.
Hoe kun je in godsnaam respect hebben voor een terroristische organisatie?quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:08 schreef EricT het volgende:
altijd wel enigzins respect gehad voor Hamas, dat is nu totaal weg
Ach, sommige mensen hè?quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:20 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Hoe kun je in godsnaam respect hebben voor een terroristische organisatie?
quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:30 schreef Perrin het volgende:
hebben ze meteen hun 2-staten-oplossing.
http://www.nrc.nl/buitenl(...)ok_vrijwel_verslagenquote:Honderden lagere officieren en manschappen, onder wie Presidentiële Gardisten, verzochten vanochtend Israel te helpen bij de evacuatie.
Nee hoor, dit is zorgvuldig georkestreerd. Net als het feit dat het als een tweezjidig iets wordt belicht, terwijl het in feite eerder neerkomt als de afrekening van Hamas met Fatah. Ergens zitten nare mannen (met baarden) weer aan touwtjes te trekken en hun vingers te slijpen om naar Israël te wijzen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:49 schreef popolon het volgende:
[..]
Ach, sommige mensen hè?
Maar goed, nu worden dus gevangen op straat ter plekke gefusieerd.What a mess.
De afgelopen jaren is er continu strijd geweest tussen Hamas en Fatah, waarbij de laatste niet te onderscheiden was van de eerste. Ja, nu heeft Hamas de genadeklap toegedeeld in Gaza.quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Net als het feit dat het als een tweezjidig iets wordt belicht, terwijl het in feite eerder neerkomt als de afrekening van Hamas met Fatah.
dat is niet zo moeilijk hoor. Beetje jammer dat er vaak zoveel burger slachtoffers vallen bij die aanslagenquote:Op donderdag 14 juni 2007 17:20 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Hoe kun je in godsnaam respect hebben voor een terroristische organisatie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |