Interesse iemand?:
Sales Executive – Dublin
Binnen het Oracle Direct EMEA hoofdkantoor in Ierland werk je binnen een professionele,
dynamische en vooral Internationale omgeving. Hierbij werk je met de grootste klanten van
Oracle Benelux, maak je gebruik van de nieuwste communicatie technologieën, geef je je sales en
business ervaring een impuls en dat alles vanuit het bruisende leven in Dublin. Ierland staat
natuurlijk bekend om de gezellige Pubs en heeft nog veel meer te bieden. Of je nu houdt van
sporten, het buiten leven of gewoon lekker stappen…Dublin is het centrum voor de echte
levensgenieter die zijn professionele carrière serieus neemt!
Taken en verantwoordelijkheden:
•
Ben je verantwoordelijk voor de verkoop van nieuwe licenties aan de aan jou toegewezen top
25 klanten in je marktsegment.
•
Ben je verantwoordelijk voor het genereren van leads en pijplijn (projecten) voor jouw markt,
enerzijds door het opvolgen van Oracle marketingcampagnes en partner marketingcampagnes
en anderzijds door zelf pro-actief te bellen in aangewezen marktsegmenten.
•
Heb of bouw je aan een diepgaande kennis over de aangewezen marktsegmenten en de top 25
klanten in het marktsegment.
•
Rapporteer je over klanttevredenheid en ben je verantwoordelijk voor de uitbouw van de
relatie.
•
Heb je een klantgerichte benadering in alle aspecten van het werk en werk je op een
professionele manier via de telefoon.
•
Ben je verantwoordelijk voor je omzetdoelstelllingen door het realiseren van een hoge mate
van klanttevredenheid en pro actieve opvolging van klantbehoeften.
•
Signaleer je de behoeften in de marktsegmenten en vertaal je deze naar input voor het
ontwikkelen van programmatische marketing campagnes die door de Business Development
Group worden uitgevoerd.
•
Werk je nauw samen met Field Sales en Oracle partners.
Profiel:
•
2 jaar ervaring in sales of customer service, bij voorkeur in een IT omgeving. Maar ook voor
schoolverlaters zijn er uitstekende start mogelijkheden om door te groeien naar de
salesfunctie.
•
Afgeronde HBO/WO of Bachelor/Masters opleiding.
•
Goede communicatieve vaardigheden en overtuigingsvaardigheden.
•
Hoge dosis energie, gedrevenheid, enthousiasme en commitment.
•
Goede organisatorische en planningsvaardigheden.
•
Het vermogen te werken in een stressvolle, snel veranderende en uitdagende omgeving.
•
Aantoonbaar commercieel trackrecord in sales driven organisatie.
•
Ervaring binnen dynamische maand of kwartaal gedreven omgeving.
•
Ervaring met het verkopen van IT producten/diensten of oplossingen.
•
Kennis van het porfolio van Oracle is een pre.
•
Het kunnen vertalen van business needs in Oracle oplossingen.
•
Bewaak je de forecast ten einde doelstellingen te behalen.
Over werken en wonen in Dublin Ierland:
•
Voorspelbare tijdbesteding tussen werk en prive.
•
Internationale gemeenschap, binnen Oracle Ierland zeker 25 nationaliteiten.
•
Genieten van metropool Dublin.
•
Genieten van zee en bergen.
•
Geen files.
•
Internationale ervaring.
Page 2
•
Uitstekende carriere mogelijkheden met potentiele doorgroei naar een Nederlands of
Belgische Oracle Sales baan.
•
Entrepeneurs kunnen zich uitleven in deze job.
•
Golf, Outdoors, Watersport.
Een ervaring van een Oracle Sales Rep in Dublin: Wouter
Na ruim twee jaar field sales ervaring in de hardware was ik op zoek naar een mogelijkheid om
mijn professionele ervaring een nieuwe impuls te geven. Ik wilde werken met grotere klanten,
interessante sales cycles sluiten en dit in een Internationale omgeving. Daarnaast leek het mij een
mooie ervaring om voor een aantal jaar in het buitenland te werken en te wonen. Na mijn eerste
bezoek aan Dublin was ik overtuigd dat Ierland het land voor mij was. De gezellige Pubs met de
diep donkerbruine GUINNESS, het actieve buitenleven en de mogelijkheid om te leren golfen
vond ik geweldig. De combinatie met een uitdagende baan met een duidelijk carrièrepad was voor
mij uiteindelijk doorslaggevend. En het mooiste is dat ik na twee jaar kan zeggen dat Ierland en
Oracle haar verwachtingen zeker heeft waargemaakt!
Een ervaring van een Oracle Sales Rep in Dublin: Nathalie
For 3 years I worked in Dublin for the OracleDirect organisation - I had a great time there.
The atmosphere is very relaxed, however the work itself is challenging. I worked specifically on a
patch with my own customers and responsibilities. In the beginning we received an extensive
training program, which helped me get to know my way around the products, pricing strategy and
all other aspects of the job (even how to behave on the phone!). You report to a teamleader or
sales manager about your daily activities, opportunities and pipeline and working in a team is a
must – you advise each other, and when you go on holidays, your team-members take care of
your customers/partners and vice versa.
After a year and half, I had the opportunity to become teamleader - I managed the Belgian team
and reported to the senior sales manager for Benelux. Forecasting accuracy, solving problems
between teammembers, and motivating your team are some of the key things I learned in this new
role.
Outside work, there is also a lot you can do: Oraclub - a club sponsored by Oracle, offers
discounts on concert and theater tickets, golf courses, yoga classes, sailing or horse riding lessons.
I took up yoga, went touring around the country and met some amazing people. The team often
went out to pubs and Oracle also organized team-building events. Other common events in
Dublin include concerts: I saw U2, Red Hot Chilli Peppers, Tom Jones, Texas... there’s never a
dull moment when you live in Dublin!
After 3 years of learning and development, I got the opportunity to return to Belgium as a Field
Account Manager for the team in Oracle Belgium.
The experience of working in Dublin is unique: at work you keep in touch with your country of
origin, while at the same time meeting loads of different nationalities. In your free time you can
try different activities or just meet up with some friends and have a drink at the local Irish pub.
I would recommend it to everyone!