Dat we überhaupt geen Fok hadden. En als je als jongere wilde rukken, je de sexblaadjes van je ouders moest lezen ipv op internet te surfen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:20 schreef Jump het volgende:
Geen tong80 topics.
Nee ik was een van de vele overblijvers, want ik ging wel 15 minuten fietsen verder naar school...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:23 schreef Biancavia het volgende:
Kinderen die tussen de middag gewoon naar huis gingen om een boterham te eten.
rick ashley vergeten?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:29 schreef tong80 het volgende:
Dat we toen normale artiesten hadden en geen derderangs musicalsterren.
Scott Aitken and Watermanquote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
rick ashley vergeten?
OT: flipperen in de friture
Voor mij is flipperen meer jaren 70. Jeetje wat was ik goedquote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
rick ashley vergeten?
Jaaaaaa...hadden jullie er ook één?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:31 schreef teamlead het volgende:
iedere eerste maandag van de maand een kwartje meenemen voor een of ander foster parents kind dat de school geadopteerd had
Studio Sport met voetballen om 19.00 uurquote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:36 schreef Daverz het volgende:
Reclamevrije zondagen op de 2 Nederlandse zenders....
ROFLMAO !quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:36 schreef Biancavia het volgende:
Zingen over je tante uit Marokko ja die komt, hiep hoi, en ze komt op twee kamelen als ze komt, hobbeldebobbel en dan slachten we een varken als ze komt, knor knor.
Een varken voor een Marokkaanse tante?
quote:
quote:
Haha, idd ja. Ik weet nog dat iedereen op de basisschool het altijd had over "die bruine" , de enige allochtoon op de schoolquote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:37 schreef tong80 het volgende:
Dat we maar één Mohammed in de stad hadden
Tjah nu zijn die tantes niet meer te tellen....quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:36 schreef Biancavia het volgende:
Zingen over je tante uit Marokko ja die komt, hiep hoi, en ze komt op twee kamelen als ze komt, hobbeldebobbel en dan slachten we een varken als ze komt, knor knor.
Een varken voor een Marokkaanse tante?
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:31 schreef teamlead het volgende:
iedere eerste maandag van de maand een kwartje meenemen voor een of ander foster parents kind dat de school geadopteerd had
Idd.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:18 schreef tong80 het volgende:
Dat we maar twee Nederlandse TV-zenders hadden.
En reclamevrije radio op zondagen...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:36 schreef Daverz het volgende:
Reclamevrije zondagen op de 2 Nederlandse zenders....
Ging het daar toen serieus over??? Super!!!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:41 schreef CodeCaster het volgende:
Toen de Kijk nog over vliegende auto's in het jaar 2000 ging
Ah ja. En mijn broer die uit een oude pvc-buis en wat stukken hout een cool machinegeweer voor me maaktequote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:19 schreef BossFight het volgende:
Toen oorlogje spelen in de bossen nog gewoon mocht en niet als iets slechts gezien werd.
Precies!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ah ja. En mijn broer die uit een oude pvc-buis en wat stukken hout een cool machinegeweer voor me maakte
En blij dat je er mee was. Had ik het mooiste 'wapen' in de buurt.quote:
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ah ja. En mijn broer vader die uit een oude pvc-buis en wat stukken hout een cool machinegeweer voor me maakte
Hilversum 3quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:21 schreef tong80 het volgende:
Dat je op radio-3 's middags om 13.00 uur de EO hadden en een uur later de VPRO.
ja preciesquote:
Zo herkenbaar!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:08 schreef Biancavia het volgende:
Dat je uren voor de radio met cassettedeck zit te wachten tot je favoriete liedje voorbij komt en dan heel snel op REC drukken om het op te nemen. En dan balen dat de DJ er in het begin doorheen zit te praten.
niet helemaal, het heet sinds '85 radio 3quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:18 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ja precies, radio 3 is zoooo nineties
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:51 schreef Chandler het volgende:
Dat je moeder thuis op je zit te wachten na school, tegenwoordig moeten alle moeders werken
Die waren er toen ook nog nietquote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:45 schreef kodro het volgende:
eind jaren 80 elke avond met een groep bij de brug staan (we zouden nu assosiale hangjongeren zijn) met muziek uit de auto's, degene met een cd speler in zijn auto was echt de bink.
oow? ik dacht pas sinds 90quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:23 schreef D.Rose het volgende:
[..]
niet helemaal, het heet sinds '85 radio 3
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:35 schreef Ole het volgende:
ADHD en dyslectie bestonden nog niet.
Je was gewoon druk, of stom![]()
Pcies, ik durfde echt niet naar huis. De corrigerende tik mocht nog en niemand dacht eraan om dan de kinderbescherming te bellen tegen je ouders.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:39 schreef Ole het volgende:
En als je straf kreeg op school, kreeg je thuis nog een keer straf.
Nu gaan ouders met honkbalknuppel en/of pistool verhaal halen op school. Waar de meester of juf het lef vandaan haalt om hun oogappeltje straf te geven![]()
Op vrijdagmiddag de top 40. De nieuwe binnenkomers werden wel in zijn geheel gedraaid.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:08 schreef Biancavia het volgende:
Dat je uren voor de radio met cassettedeck zit te wachten tot je favoriete liedje voorbij komt en dan heel snel op REC drukken om het op te nemen. En dan balen dat de DJ er in het begin doorheen zit te praten.
dat was in de fifties joh!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:56 schreef Profesor het volgende:
Auto's waren cool en mileu niet
Ik denk dat mensen van 15 maar in PUB moeten postenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:54 schreef Ole het volgende:
ik denk dat mensen die nu 15 zijn zich heel veel van hiergenoemde zaken niet kunnen voorstellen![]()
Volgens mij was "werken" juist in! (uiteraard part-time, want manlief was nog steeds kostwinner)quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:05 schreef thabit het volgende:
Moeders was gewoon thuis om de kinderen op te voeden. En dat werd gezien als iets goeds.
http://www.roadstar.com/newsite/index.php?center=30yearsdetail&id_ico=13&left=30years&right=30years&id=2100quote:
Ik ging toen nog iedere week de cd-zaak in om een papieren versie van de top40 te halen, zodat ik wist wanneer de toffe liedjes erop kwamen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:55 schreef Ole het volgende:
[..]
Op vrijdagmiddag de top 40. De nieuwe binnenkomers werden wel in zijn geheel gedraaid.
Die ontwikkeling kwam toen op gang ja, maar pas in de jaren '90 was het echt gaande. Met als gevolg dat we nu een hoop ontspoorde jongeren hebben. Dat kon je je toen toch niet voorstellen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:09 schreef Profesor het volgende:
[..]
Volgens mij was "werken" juist in! (uiteraard part-time, want manlief was nog steeds kostwinner)
De huismuts was helemaal uit. Je moest actief overal aan meedoen
En dan nog laden met een casette bandje! Commodore 64quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:26 schreef thabit het volgende:
Dat je een kwartier moest wachten om een computerspelletje te laden.
En dan heb je natuurlijk ook nog de pinda M&M's die nog gewoon Treets heetten.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:43 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
Raider
tegenwoordig heet het:
[afbeelding]
twix
En dat je iedere week een spelletje kon opnemen via de radio op een cassettebandjequote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:26 schreef thabit het volgende:
Om vervolgens "load error" op het scherm te krijgenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:31 schreef pierce het volgende:
[..]
En dan nog laden met een casette bandje! Commodore 64![]()
'een goede meid is op haar toekomst voorbereid"quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:09 schreef Profesor het volgende:
[..]
Volgens mij was "werken" juist in! (uiteraard part-time, want manlief was nog steeds kostwinner)
De huismuts was helemaal uit. Je moest actief overal aan meedoen
Basicode!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:43 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
En dat je iedere week een spelletje kon opnemen via de radio op een cassettebandje![]()
zie history op de pagina van pioneerquote:
Haha inderdaad! En dat mocht toen gewoon! Niemand die je ooit hoorde over copy right of god weet wat. (Sowieso niemand die je ooit een engels woord hoorde zeggen, maar das een ander punt)quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:08 schreef Biancavia het volgende:
Ook zo mooi! Ik had een keer een leraar die goed was in psycologische oorlogvoering! Met een vriendinnetje had ik eens stickers en kaarten gepikt uit het voorraadhok, sowieso had ik daar al nachtmerrie's over want eigenlijk was ik stuitend braaf als kind, maar toen was de meester daar achter gekomen en kreeg ik dikke vette straf op school. Hij zou het niet aan mijn ouders vertellen, dat moest ik beloven zelf te doen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:39 schreef Ole het volgende:
En als je straf kreeg op school, kreeg je thuis nog een keer straf.
Nu gaan ouders met honkbalknuppel en/of pistool verhaal halen op school. Waar de meester of juf het lef vandaan haalt om hun oogappeltje straf te geven![]()
Als je dat kon ontvangen..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:27 schreef Ole het volgende:
En Mtv draaide alleen maar clips
In de jaren '80 zat ik op de basisschool en toen dacht ik serieus dat je op het VWO alleen maar exacte vakken zou krijgen, want ja dat was het hoogste niveau middelbaar onderwijs. Helaas kwam ik in de jaren '90 van een koude kermis thuis.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:19 schreef Ole het volgende:
[..]
'een goede meid is op haar toekomst voorbereid"
en "Kies exact"
Die posters hingen bij ons op school hoor! En laat ik nou goed geweest zijn in wiskunde en natuurkunde![]()
Haha, ja... ik moet op zolder ergens nog een paar van zulke bandjes hebben liggen!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:20 schreef Little_Acorn het volgende:
Of met een microfoon m'n broertjes 'interviewen' en het opnemen op een bandje. Jammer dat die niet bewaard zijn gebleven.
dat kan ik me nog al te goed voorstellenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:26 schreef thabit het volgende:
Automatisering heette dat toen nog gewoonquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:22 schreef zalkc het volgende:
- ICT??? Henk, van de administratie was er wel handig mee.
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:35 schreef Ole het volgende:
ADHD en dyslectie bestonden nog niet.
Je was gewoon druk, of stom![]()
A Forest is anders nog steeds een toptrackquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:
The Cure
http://www.youtube.com/watch?v=pS__rSx4l-Y
De parodie is echter zo scherp, het is briljant.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:25 schreef Yorrit het volgende:
[..]
A Forest is anders nog steeds een toptrack
hij is wel goed jaquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De parodie is echter zo scherp, het is briljant.
Wij noemden dat toen al snackbar hoor!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
rick ashley vergeten?
Hahaha jaa inderdaad!! Zaterdagmiddag en dan op tijd thuis zitten voor de top40 met cassettebandjes in de aanslag..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:08 schreef Biancavia het volgende:
met de popfoto voor de hitlijst ernaast zodat je wist welke plaat er kwam.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:35 schreef Pau100 het volgende:
[..]
Hahaha jaa inderdaad!! Zaterdagmiddag en dan op tijd thijs zitten voor de top40 met cassettebandjes in de aanslag..
Leuk spulquote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:14 schreef redted het volgende:
[..]
http://www.roadstar.com/newsite/index.php?center=30yearsdetail&id_ico=13&left=30years&right=30years&id=2100
die was er al in 1986, de eerste radio-cd die ik kocht was in 1988.
Volgens mij had Philips al in 1985 een cd speler voor in de auto
de top 40 was op vrijdagmiddag bij Veronica. Op zaterdag was de Tros met de top50quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:35 schreef Pau100 het volgende:
[..]
Hahaha jaa inderdaad!! Zaterdagmiddag en dan op tijd thuis zitten voor de top40 met cassettebandjes in de aanslag..
En die Rubiks cube heb ik alleen kunnen oplossen door de stickertjes te veranderen![]()
Ja super!! Als ik zo nadenk wel voor mij een van de meest herkenbare jaren 80 dingen.. Heb zelfs nog wat cassettebandjes hier liggen ergens.. (neit dat ik ze af kan spelen maar toch..)quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:37 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
met de popfoto voor de hitlijst ernaast zodat je wist welke plaat er kwam.
Ok ok dan luisterde ik de top50.. Is ook al zooo lang geleden..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:46 schreef teamlead het volgende:
[..]
de top 40 was op vrijdagmiddag bij Veronica. Op zaterdag was de Tros met de top50
en die kubus ging veel makkelijker als je de stickertjes liet zitten, maar de blokjes gewoon loshaalde.. dan viel het ook niet zo op
Bagger speelgoed uit de jaren '80....quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:03 schreef Pau100 het volgende:
Kennen jullie die ploppers ook? Die rubber dingen die je moest ombuigen en op de grond leggen. Dan plopte die een eind in de lucht. Later werden ze verboden (of misschien alleen afgeraden weet ik ook niet meer) omdat ze gevaarlijk waren en kinderen ze op hun oog zetten (dat kan ik me herinneren van t nieuws).
Of is dit alweer jaren 90?? Dat ik in de war ben?
Ja bagger was t zeker!!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:05 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Bagger speelgoed uit de jaren '80....
idd!!!!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:08 schreef Biancavia het volgende:
Het was bagger, doch vermakelijk. Kan me niet meer voorstellen dat kinderen zich vermaken met een stuk rubber dat 10cm de lucht in springtquote:
bellen?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:59 schreef HAL9000S het volgende:
Dat als je vroeger een vriendje zocht, je naar z'n huis moest bellen en als hij/zij niet thuis was je maar buiten rond moest gaan lopen. Met een beetje geluk vond je hem/haar, zo niet jammer dan
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:08 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Het was bagger, doch vermakelijk. Kan me niet meer voorstellen dat kinderen zich vermaken met een stuk rubber dat 10cm de lucht in springt
En dat je dan iedere keer als je dat liedje erna weer op de radio hoorde je in gedachten de dj erdoorheen hoorde praten.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:08 schreef Biancavia het volgende:
De top 40 was eerst op zaterdag, de Tros met de top 50 was er toen nog nietquote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:46 schreef teamlead het volgende:
[..]
de top 40 was op vrijdagmiddag bij Veronica. Op zaterdag was de Tros met de top50
en die kubus ging veel makkelijker als je de stickertjes liet zitten, maar de blokjes gewoon loshaalde.. dan viel het ook niet zo op
no wayquote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:36 schreef D.Rose het volgende:
[..]
De top 40 was eerst op zaterdag, de Tros met de top 50 is pas jaren 90
eerst de zaterdag, daarna de vrijdagquote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:39 schreef teamlead het volgende:
[..]
no way
Ik heb hele vrijdagmiddagen dat gezemel van Erik de Zwart zitten aanhoren, met m'n cassetterecorder in de aanslag
Om maar niet meteen te zeggen: je lult uit je nek, hier een quote van wikipedia:quote:
en die B status kreeg veronica in 1985quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:56 schreef Joepie het volgende:
[..]
Om maar niet meteen te zeggen: je lult uit je nek, hier een quote van wikipedia:
Vanaf die tijd werd de Top 40, beginnende op 28 mei 1976, iedere vrijdagavond (in een tijdsbestek van slechts één uurtje) uitgezonden door Veronica op Hilversum 3 (tegenwoordig 3FM geheten). Nadat Veronica de B-status bereikte, verschoof de Top 40-uitzending naar de vrijdagmiddag en was er meer tijd voor beschikbaar.
In 1993 besloten de omroepen op Radio 3 nog maar één hitlijst uit te zenden, om een einde te maken aan de veelheid aan lijstjes op die zender. De lijst die overbleef was de Mega Top 100 (tegenwoordig Mega Top 50), gezamenlijk uitgezonden door de TROS en Veronica op zaterdagmiddag en gepresenteerd door Daniël Dekker en Gijs Staverman. De Top 40 verhuisde vervolgens naar Radio 538, waar de lijst tot op de dag van vandaag wordt uitgezonden.
dan quote ik met je meequote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:56 schreef Joepie het volgende:
[..]
Om maar niet meteen te zeggen: je lult uit je nek, hier een quote van wikipedia:
Vanaf die tijd werd de Top 40, beginnende op 28 mei 1976, iedere vrijdagavond (in een tijdsbestek van slechts één uurtje) uitgezonden door Veronica op Hilversum 3 (tegenwoordig 3FM geheten). Nadat Veronica de B-status bereikte, verschoof de Top 40-uitzending naar de vrijdagmiddag en was er meer tijd voor beschikbaar.
In 1993 besloten de omroepen op Radio 3 nog maar één hitlijst uit te zenden, om een einde te maken aan de veelheid aan lijstjes op die zender. De lijst die overbleef was de Mega Top 100 (tegenwoordig Mega Top 50), gezamenlijk uitgezonden door de TROS en Veronica op zaterdagmiddag en gepresenteerd door Daniël Dekker en Gijs Staverman. De Top 40 verhuisde vervolgens naar Radio 538, waar de lijst tot op de dag van vandaag wordt uitgezonden.
ja daahaag.. veronica zond de top 40 op zaterdag uit toen ze nog op een boot ronddobberden misschienquote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:03 schreef D.Rose het volgende:
[..]
dan quote ik met je mee
De Top 40 heette in het begin nog "Nederlandse Hitparade", dat op 21 mei 1966 werd omgedoopt in "Veronica Top-40". De uitzending van deze wekelijkse lijst met de 40 populairste platen van Nederland groeide in de loop der jaren uit tot (een onderdeel van) "De nationale zaterdagmiddaggebeurtenis", waarvan ook de Tipparade met de Alarmschijf deel uitmaakte. Het programma bleek zó succesvol dat op de in 1965 opgerichte concurrent Hilversum 3 de VPRO in 1968 een eigen top 20 begon die uitgroeide tot de Hilversum 3 Top 30, later Daverende Dertig, Nationale Hitparade en Mega Top 50 (van 1997-2002 ook onder de naam Mega Top 100).
op een boot is zaterdag nog steeds zaterdag hoorquote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:08 schreef teamlead het volgende:
[..]
ja daahaag.. veronica zond de top 40 op zaterdag uit toen ze nog op een boot ronddobberden misschien
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:10 schreef D.Rose het volgende:
[..]
op een boot is zaterdag nog steeds zaterdag hoor
hoorspelen in de 80'squote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:26 schreef BlueEyed het volgende:
Hoorspelen op de radio, ook iets dat tegenwoordig ondenkbaar is . Heel wat avondjes in bed mee opgeleukt vroeger
Ze waren er blijkbaar wel, al kan ik ze me ook niet herinneren:quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:28 schreef teamlead het volgende:
[..]
hoorspelen in de 80'sCompleet aan mij voorbij gegaan dan
Wikiquote:Na de oorlog waren het vooral de AVRO en de VARA die wekelijks hoorspelen uitzonden; nadien kwamen daar NCRV, KRO en VPRO bij. Van 1947 tot 1986 bestond een vaste hoorspelkern, spelers die door alle omroepverenigingen konden worden ingezet. Heel vaak waren dan ook de stemmen van Jan Borkus, Hans Karsenbarg, Fé Sciarone, Piet Ekel, Donald de Marcas, Dogi Rugani, Hans Veerman, Frans Kokshoorn, Huib Orizand, Peter Aryans en nog vele anderen te horen. Daarna schonken de omroepverenigingen steeds minder aandacht aan het hoorspel, maar heel wat mensen blijven erdoor geboeid en kunnen nu dank zij het internet blijven luisteren naar al wat bewaard gebleven is.
Ook aan mij voorbij gegaan dan... was dat begin jaren 80 soms?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:28 schreef teamlead het volgende:
[..]
hoorspelen in de 80'sCompleet aan mij voorbij gegaan dan
[edit]quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:34 schreef Daverz het volgende:
[..]
Ook aan mij voorbij gegaan dan... was dat begin jaren 80 soms?
en op radio 1 hilversum 1 ofzo danquote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:34 schreef Daverz het volgende:
[..]
Ook aan mij voorbij gegaan dan... was dat begin jaren 80 soms?
M'n gras!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:41 schreef mcwops het volgende:
met als special de caravancraces op zandvoort: de durebocht
de Durexbocht hier te zien http://video.google.nl/videoplay?docid=-1217583695448859056quote:
onvoorsteldbaar inderdaadquote:Op woensdag 13 juni 2007 00:08 schreef mcwops het volgende:
Jack van Gelder met haar![]()
[afbeelding]
een nederlander die de tour de france wint
[afbeelding]
Hee, wat leuk. Ik zie mezelf. Helemaal aan het eind, als ze die auto platdrukken. Bij die pers zitten twee jongens op het hek. Die ene die als laatste van het hek springt ben ik.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:46 schreef mcwops het volgende:
[..]
de Durexbocht hier te zien http://video.google.nl/videoplay?docid=-1217583695448859056
]quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:29 schreef mistermaniac het volgende:
Dat een echte computer (toen XT) nog bijna 6000 gulden kostte.
Guldenwaar ben je!
typmachines, dossierkasten, agenda's en veel zelf nadenkenquote:Op woensdag 13 juni 2007 09:50 schreef Ps2K het volgende:
[..]
]
IBM PC AT Model 5170 fl 20.000,- (~1987)
Flex in gezet om hem om te bouwen tot 486 halverwege de jaren '90 *huil*
Wat ik me helemaal niet meer kan voorstellen zijn die kantoren uit die tijd, hoe kon men werken zonder computers?
Mwoch hier kan ik me enigzins wat bij voorstellen. Persoonlijk vind ik de methode en de theorie erachter een berekening belangrijker.quote:Op woensdag 13 juni 2007 09:57 schreef teamlead het volgende:
nog iets dat ik me niet meer kan voorstellen: kinderen die écht leren rekenen op school, zonder zakjapanner
die theorie en methode leer je niet door de gebruiksaanwijzing van je rekenmachine te lezenquote:Op woensdag 13 juni 2007 10:13 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Mwoch hier kan ik me enigzins wat bij voorstellen. Persoonlijk vind ik de methode en de theorie erachter een berekening belangrijker.
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:59 schreef HAL9000S het volgende:
Dat als je vroeger een vriendje zocht, je naar z'n huis moest bellen en als hij/zij niet thuis was je maar buiten rond moest gaan lopen. Met een beetje geluk vond je hem/haar, zo niet jammer dan
Mijn huidige TI bevat anders een aardig wiskundig naslagwerk als handleiding, in tegenstelling to mijn eerste calculator. (Een of andere TI LED calculator met een bouwjaar tussen 1972 - 1980)quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:21 schreef teamlead het volgende:
[..]
die theorie en methode leer je niet door de gebruiksaanwijzing van je rekenmachine te lezen
we hebben het niet over hetzelfde denk ikquote:Op woensdag 13 juni 2007 10:42 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Mijn huidige TI bevat anders een aardig wiskundig naslagwerk als handleiding, in tegenstelling to mijn eerste calculator. (Een of andere TI LED calculator met een bouwjaar tussen 1972 - 1980)
Tom Blom! Inderdaad! En dan had je natuurlijk ook nog Walter Tiemessen, hoe zag die er ook al weer uit?quote:
WTF!? Damn ik moest alle tafels nog uit mijn hoofd leren 1 t/m 10. Nou dit verklaard ook weer waarom kinderen tegenwoordig zo dom zijnquote:Op woensdag 13 juni 2007 10:45 schreef teamlead het volgende:
[..]
Basisschoolkinderen leren tegenwoordig schatten ipv rekenen (en nee, dat is niet eens overdreven)
my point exactlyquote:Op woensdag 13 juni 2007 10:58 schreef Ps2K het volgende:
[..]
WTF!? Damn ik moest alle tafels nog uit mijn hoofd leren 1 t/m 10. Nou dit verklaard ook weer waarom kinderen tegenwoordig zo dom zijn![]()
Ik had 1 t/m 12..quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:58 schreef Ps2K het volgende:
[..]
WTF!? Damn ik moest alle tafels nog uit mijn hoofd leren 1 t/m 10. Nou dit verklaard ook weer waarom kinderen tegenwoordig zo dom zijn![]()
quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:01 schreef Biancavia het volgende:
Staartdelingen met echte staarten!
Keer gebruikt op een natuurkunde proefwerk op de MTS omdat ik mijn tikbak vergeten was... damn wat heb ik daar een commentaar op gekregenquote:Op woensdag 13 juni 2007 13:03 schreef teamlead het volgende:
[..]staartdelingen... heerlijk..
ook afgeschaft inmiddels
Die had ik al in de jaren '60...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:03 schreef Pau100 het volgende:
Kennen jullie die ploppers ook? Die rubber dingen die je moest ombuigen en op de grond leggen. Dan plopte die een eind in de lucht. Later werden ze verboden (of misschien alleen afgeraden weet ik ook niet meer) omdat ze gevaarlijk waren en kinderen ze op hun oog zetten (dat kan ik me herinneren van t nieuws).
Of is dit alweer jaren 90?? Dat ik in de war ben?
Dat was dus pre-1976 oftewel niet in de 80's.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:03 schreef D.Rose het volgende:
[..]
dan quote ik met je mee
De Top 40 heette in het begin nog "Nederlandse Hitparade", dat op 21 mei 1966 werd omgedoopt in "Veronica Top-40". De uitzending van deze wekelijkse lijst met de 40 populairste platen van Nederland groeide in de loop der jaren uit tot (een onderdeel van) "De nationale zaterdagmiddaggebeurtenis", waarvan ook de Tipparade met de Alarmschijf deel uitmaakte. Het programma bleek zó succesvol dat op de in 1965 opgerichte concurrent Hilversum 3 de VPRO in 1968 een eigen top 20 begon die uitgroeide tot de Hilversum 3 Top 30, later Daverende Dertig, Nationale Hitparade en Mega Top 50 (van 1997-2002 ook onder de naam Mega Top 100).
Elke dag ja? Damn dat heb ik nooit meegekregen. mja mocht ook nooit zo lang opblijvenquote:Op woensdag 13 juni 2007 10:59 schreef Bruce117 het volgende:
Dat het wilhelmus om 12 uur 's nachts uitgezonden werd op radio/hilversum 3 en dat er daarna niets meer kwam tot de volgende morgen.
Het was klassewerk met Hans van Willigenburg. Inderdaad, voor de invoering van die nieuwe bezopen regels over het gebruik van de tussen-n.quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:33 schreef purplerose het volgende:
jaaaaaaaaaa klassenwerk en stuif es in
je bleef er verdorie voor thuis man!
En TMF bestond nog helemaal niet.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:27 schreef Ole het volgende:
quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:43 schreef Riparius het volgende:
[..]
Het was klassewerk met Hans van Willigenburg. Inderdaad, voor de invoering van die nieuwe bezopen regels over het gebruik van de tussen-n.
excuzes voor de megafout die ik begingquote:Op woensdag 13 juni 2007 17:43 schreef Riparius het volgende:
[..]
Het was klassewerk met Hans van Willigenburg. Inderdaad, voor de invoering van die nieuwe bezopen regels over het gebruik van de tussen-n.
quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:11 schreef Djeez het volgende:
Dat Madonna nog een lekker sletje was en niet zo'n domme, uitgescheten Koaladoos.
En hadden we hier niet op de kabel. We waren aangewezen op Sky Traxx (Sky Channel) en Music Box (later deel van Super Channel) voor videoclips.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:27 schreef Ole het volgende:
In ons ielige dorp met 50.000 inwoners sloten de supermarkten om 18.00, zaterdag om 17.00 uur en alleen op vrijdag waren ze tot 21.00 uur geopend.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:19 schreef _Arual_ het volgende:
Dat supermarkten maar één avond in de week open waren (donderdagavond). De andere dagen waren ze rond 17.30 dicht. Maar dat kan ook komen omdat ik in een ielig dorpje woonde.
Inderdaad, MTV kwam hier ook pas laat op de kabel. Kan me niet meer herinneren of dat nog in de jaren 80 was, dacht eigenlijk van niet. Maar inderdaad Sky Channel en die Music Box (met dat suffe logo met die luidspreker, heeft iemand daar een plaatje van?). En op Sky de Coca Cola Euro Chart Top 50 gepresenteerd door ene Linda de Mol. Heb ik nog een paar stukjes video van uit 1988.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:39 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En hadden we hier niet op de kabel. We waren aangewezen op Sky Traxx (Sky Channel) en Music Box (later deel van Super Channel) voor videoclips.
Had niks te maken met de omvang van een plaats, maar met de winkelsluitingswet. Heel erg streng was die wet, zonder koopzondagen enzo. Pleepapier die onverhoopt op was kocht je maar bij de pomp.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:42 schreef Ferdo het volgende:
[..]
In ons ielige dorp met 50.000 inwoners sloten de supermarkten om 18.00, zaterdag om 17.00 uur en alleen op vrijdag waren ze tot 21.00 uur geopend.
dat is ook precies wat ik wilde zeggen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:03 schreef Djeez het volgende:
[..]
Had niks te maken met de omvang van een plaats, maar met de winkelsluitingswet. Heel erg streng was die wet, zonder koopzondagen enzo. Pleepapier die onverhoopt op was kocht je maar bij de pomp.
of met betaalcheques/ eurochequesquote:Op woensdag 13 juni 2007 22:55 schreef Ferdo het volgende:
Winkelen met alleen een bankpasje en geen dubbeltje in je portemonnee...dat was in de jaren '80 nog niet echt standaard. En we betaalden toen nog gewoon met guldens.
Oh ja, die waren er natuurlijk wel jaquote:
Ellenlang wachten voor zo'n bejaarde eindelijk zijn cheque had ingevuld...en dan hopen dat het goed gebeurd was.quote:
jawel. maar werden na invoeren pin niet veel meer gebruiktquote:Op woensdag 13 juni 2007 23:32 schreef Daverz het volgende:
Die dingen hebben nog best wel lang bestaan toch? Tot ergens halverwege/eind jaren 90?
[bewerk] Een onbekende ziektequote:
Pinnen bestond helemaal niet omdat je geen pincodes had. Ik nam altijd geld op bij een klein postagentschapje met een girobetaalkaart. Gewoon invullen (maximaal 200 gulden), ondertekenen, pas laten zien en klaar. Ik neem trouwens nog steeds uitsluitend via een postagentschap (of hoe dat tegenwoordig ook heet) contant geld op. En niemand die vraagt of ik me wel helemaal lekker voel. Toen niet en nu niet.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:48 schreef Avon het volgende:
als je in de jaren 80 "snell pinnen ¤100,-" had dan was je naar binnen gegaan bij de bank of ze wel hellemaal lekker zijn.
Owjaquote:Op donderdag 14 juni 2007 00:26 schreef Jane het volgende:
Dat bij telefoonspelletjes op de radio of tv mensen uit Hilversum soms niet mee mochten doen, omdat die anders in het voordeel waren omdat ze geen netnummer hoefden te draaien.
Het was nog onbekend, maar of dat nou echt beter is? AIDS bestaat minstens al vanaf de 20-er jaren.quote:
quote:
Oh ja.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:07 schreef 6nootjes het volgende:
Matthew Star....ik vond dat heel spannend, maar ook wel eng. Geen idee hoe die man eruit zag, ik herinner me alleen die naam en dat het uitgezonden werd door de Tros.
Ja zoiets? Hij kon dingen op afstand laten bewegen geloof ik... maar het precieze weet ik echt niet meer. Is ook niet lang op de buis geweest tot mijn grote verdrietquote:Op donderdag 14 juni 2007 09:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Oh ja.
Dat was toch een buitenaards wezen die hier op aarde kwam als mens en speciale krachten had?
*weet er ook niet zoveel meer van*
Ik ook niet.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:23 schreef 6nootjes het volgende:
[afbeelding]
Ik herken hem helemaal niet!![]()
psssstttquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:31 schreef lady-wrb het volgende:
waarom en van wie moet jij zwarte sokken aan?
van mij mag je gerust witte aan hoor.
in stinklederen schooltassenquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:57 schreef Jodocus1 het volgende:
Elfstedentocht(en)
Brommertjes Peugeot 103 SP
SChoolboeken mochten niet in een rugzak.
je kreeg in elk geval les.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:26 schreef lurf_doctor het volgende:
Dat ik in een schoolbank zat en me de les door anderen liet voorschrijven![]()
quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:04 schreef HMaster-II het volgende:
Zat de serie The Master ook niet in he jaren 80 tijdvak?
Met Lee van Cleef als Ninja Grootmeester en zo'n snotjong die op zoek was naar zijn familie (zusje volgens mij). Was wel eel leuke serie kan ik me nog herrineren.
OMG ik ga me nu echt wel oud voelen
Briljante filmquote:Op donderdag 14 juni 2007 12:00 schreef mcwops het volgende:
Weird Science, Kelly le Brock
[afbeelding]
Lewis schoonquote:
zullen we er dan van maken Amerikaanse atleten schoonquote:
Briljante film, zeker, maar dat plaatje is van de serie uit de jaren 90, niet van de film.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:00 schreef mcwops het volgende:
[afbeelding]
Whehehehehe schoon van binnen door de Epoquote:
en wat er van over isquote:Op donderdag 14 juni 2007 12:00 schreef mcwops het volgende:
The woman in red, kelly le brock![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
AAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHH haal het weg !!!! HAAL HET WEG!!!!quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
en wat er van over is
[afbeelding]
quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:00 schreef mcwops het volgende:
Toen er nog schone atleten warenCarl Lewis 5x goud OS Los Angeles 1984
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Studio Sport met voetballen om 19.00 uur
die sprint in Seoul was waanzinnig.. Nog even arrogant omkijken, vingertje omhoog en winnen in een ongelofelijke tijd.quote:
Popples.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:11 schreef Swiffer het volgende:
Ken iemand die knuffeltjes nog (troetlebeertjes) die je kon kopen en 'in zichzelf' kon vouwen??
daar zou ik nu een moord voor doen, uit pure nostalgie
quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:12 schreef teamlead het volgende:
[..]
die sprint in Seoul was waanzinnig.. Nog even arrogant omkijken, vingertje omhoog en winnen in een ongelofelijke tijd.
Met of zonder dope.. een waanzinnige prestatie
In mijn herinderingen heb ik nog altijd het beeld dat er eens in de maand op woensdagmiddag tekenfilms voor waren. Daar leefde je bijna een maand naartoe.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:30 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat er op tv testbeeld was... (en alleen op woensdagmiddag tv voor kinderen, en dan mocht ik maar beperkt kijken anders keek ik zoveel tv..)
Avro's kindermatinee ofzo... met stuif s in en ren je rot. ik dacht eerlijk dat het wekelijks was... Maar mijn tijdsbesef was toen misschien ook nog niet helemaal ontwikkeld...quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In mijn herinderingen heb ik nog altijd het beeld dat er eens in de maand op woensdagmiddag tekenfilms voor waren. Daar leefde je bijna een maand naartoe.
De omroepen moesten de zaterdag/woensdagmiddagen verdelen, waardoor bijvoorbeeld de Avro een keer in de 6 weken de woensdagmiddag had en dan Avro's kinderbios en Stuif es in uitzond....de Avonden waren ook op die manier verdeeld en werden eens per jaar ofzo door elkaar geschud, wat balen was als bijvoorbeeld de KRO de zaterdagavond kreeg..... De EO was nog geen A omroep toen en had geen recht op de zaterdagavond goddank.....quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:48 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Avro's kindermatinee ofzo... met stuif s in en ren je rot. ik dacht eerlijk dat het wekelijks was... Maar mijn tijdsbesef was toen misschien ook nog niet helemaal ontwikkeld...![]()
![]()
Sterker nog, een C omroep. ze hebben geloof ik de B-status overgeslagen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:58 schreef Dennis1969 het volgende:
[..]
De EO was nog geen A omroep toen en had geen recht op de zaterdagavond goddank.....
Alweer begin jaren '90 maar de ophef over een spel wat gewoon meer dan 1 MB was... Je muis uitzoeken aan de hand van het type driver... (Ja die 2kb extra in het geheugen zorgde ervoor dat mijn spellen niet draaiden)quote:
Éérst Countdown, met Simone Walraven- daar na Operation Petticoat (met die Onderzeeer)...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:51 schreef Boxkeeper het volgende:
Ik herinner me ineens De man van Atlantis (Micheal Knight voor de wat jongeren onder ons)
Dat Veronica niet iedere dag te zien was maar volgens mij iedere woensdag. Je daar ook echt voor thuis bleef omdat daar leuke programma's op kwamen (oa. die roze onderzee boot)
Siepie walraven (met hoedje) later getrouwd met zanger van Johnny hates jazz.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:10 schreef charon het volgende:
[..]
Éérst Countdown, met Simone Walraven- daar na Operation Petticoat (met die Onderzeeer)...
ho ho, dat was niet michael knight hoor, dat was patrick duffy, die bobby speelde in dallasquote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:51 schreef Boxkeeper het volgende:
Ik herinner me ineens De man van Atlantis (Micheal Knight voor de wat jongeren onder ons)
Dat Veronica niet iedere dag te zien was maar volgens mij iedere woensdag. Je daar ook echt voor thuis bleef omdat daar leuke programma's op kwamen (oa. die roze onderzee boot)
Dat Veronica zelfs een hele dag een Amerikaanse zender heeft uitgezonden en ik daar voor het eerst in mijn (toen) nog prille leven Batman en Robin op zag
Dat de kermis nog zeer betaalbaar was en je al bijna ging kotsen van de draaimolen.
Illegale tv-piraten en dat je daar een programma overzicht van kon krijgen bij de sigarenboer die overigens voor heel weinig geld nog schuine drop te koop had (en die mis ik dus echt tot op de dag van vandaag)
Prikkebeen-ijs (ijs dat je met je hand warm moest maken om 'm vervolgens omhoog te kunnen schuiven.
Donkey-kong spel (dat oranje handcomputertje) dat je open kon klappen. En voor de bluf: ik heb 'm klokkie rond gespeeld![]()
Dat was bij de Vara. En ze hadden alle reclames eruitgeknipt.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:51 schreef Boxkeeper het volgende:
Dat Veronica zelfs een hele dag een Amerikaanse zender heeft uitgezonden en ik daar voor het eerst in mijn (toen) nog prille leven Batman en Robin op zag
De schooltandarts was voor mij jaren '70, maar ik herinner me hem nog erg goed. Iedere dag.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:42 schreef HMaster-II het volgende:
De schooltandarts bij met een bus langskwam om de schoolkinderen te controleren.
Ik ging naar de gewone tandarts en hoefde die bus niet in
Klasgenootje met 27 gaatjes in één keer![]()
En verplichts tandenpoetsles iedere dag in de klasquote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:44 schreef charon het volgende:
[..]
De schooltandarts was voor mij jaren '70, maar ik herinner me hem nog erg goed. Iedere dag.
"Ow verrek, dat was helemaal geen melkkies".
Nee, wij hadden van die tandpasta met die Bever, met een stripverhaal er op..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:54 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
En verplichts tandenpoetsles iedere dag in de klasGesponsord door Elmex
![]()
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:08 schreef Biancavia het volgende:
De man van Atlantis was Bobby Ewing hoor!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:51 schreef Boxkeeper het volgende:
De V2000quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:17 schreef mcwops het volgende:
[..]
Siepie walraven (met hoedje) later getrouwd met zanger van Johnny hates jazz.
Een roze onderzeeër![]()
en dan die Veronica commercial er tussendoor met die blote griet op een motor door de woestijn![]()
die late avondfilms werden bij een vriendje opgenomen op een Philips V2000 [afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |