Dat we überhaupt geen Fok hadden. En als je als jongere wilde rukken, je de sexblaadjes van je ouders moest lezen ipv op internet te surfen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:20 schreef Jump het volgende:
Geen tong80 topics.
Nee ik was een van de vele overblijvers, want ik ging wel 15 minuten fietsen verder naar school...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:23 schreef Biancavia het volgende:
Kinderen die tussen de middag gewoon naar huis gingen om een boterham te eten.
rick ashley vergeten?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:29 schreef tong80 het volgende:
Dat we toen normale artiesten hadden en geen derderangs musicalsterren.
Scott Aitken and Watermanquote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
rick ashley vergeten?
OT: flipperen in de friture
Voor mij is flipperen meer jaren 70. Jeetje wat was ik goedquote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
rick ashley vergeten?
OT: flipperen in de friture
Jaaaaaa...hadden jullie er ook één?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:31 schreef teamlead het volgende:
iedere eerste maandag van de maand een kwartje meenemen voor een of ander foster parents kind dat de school geadopteerd had
Studio Sport met voetballen om 19.00 uurquote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:36 schreef Daverz het volgende:
Reclamevrije zondagen op de 2 Nederlandse zenders....
ROFLMAO !quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:36 schreef Biancavia het volgende:
Zingen over je tante uit Marokko ja die komt, hiep hoi, en ze komt op twee kamelen als ze komt, hobbeldebobbel en dan slachten we een varken als ze komt, knor knor.
Een varken voor een Marokkaanse tante?
quote:
quote:
Haha, idd ja. Ik weet nog dat iedereen op de basisschool het altijd had over "die bruine" , de enige allochtoon op de schoolquote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:37 schreef tong80 het volgende:
Dat we maar één Mohammed in de stad hadden
Tjah nu zijn die tantes niet meer te tellen....quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:36 schreef Biancavia het volgende:
Zingen over je tante uit Marokko ja die komt, hiep hoi, en ze komt op twee kamelen als ze komt, hobbeldebobbel en dan slachten we een varken als ze komt, knor knor.
Een varken voor een Marokkaanse tante?
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:31 schreef teamlead het volgende:
iedere eerste maandag van de maand een kwartje meenemen voor een of ander foster parents kind dat de school geadopteerd had
Idd.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:18 schreef tong80 het volgende:
Dat we maar twee Nederlandse TV-zenders hadden.
En reclamevrije radio op zondagen...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:36 schreef Daverz het volgende:
Reclamevrije zondagen op de 2 Nederlandse zenders....
Ging het daar toen serieus over??? Super!!!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:41 schreef CodeCaster het volgende:
Toen de Kijk nog over vliegende auto's in het jaar 2000 ging
Ah ja. En mijn broer die uit een oude pvc-buis en wat stukken hout een cool machinegeweer voor me maaktequote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:19 schreef BossFight het volgende:
Toen oorlogje spelen in de bossen nog gewoon mocht en niet als iets slechts gezien werd.
Precies!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ah ja. En mijn broer die uit een oude pvc-buis en wat stukken hout een cool machinegeweer voor me maakte
En blij dat je er mee was. Had ik het mooiste 'wapen' in de buurt.quote:
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ah ja. En mijn broer vader die uit een oude pvc-buis en wat stukken hout een cool machinegeweer voor me maakte
Hilversum 3quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:21 schreef tong80 het volgende:
Dat je op radio-3 's middags om 13.00 uur de EO hadden en een uur later de VPRO.
ja preciesquote:
Zo herkenbaar!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:08 schreef Biancavia het volgende:
Dat je uren voor de radio met cassettedeck zit te wachten tot je favoriete liedje voorbij komt en dan heel snel op REC drukken om het op te nemen. En dan balen dat de DJ er in het begin doorheen zit te praten.
niet helemaal, het heet sinds '85 radio 3quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:18 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ja precies, radio 3 is zoooo nineties
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:51 schreef Chandler het volgende:
Dat je moeder thuis op je zit te wachten na school, tegenwoordig moeten alle moeders werken
Die waren er toen ook nog nietquote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:45 schreef kodro het volgende:
eind jaren 80 elke avond met een groep bij de brug staan (we zouden nu assosiale hangjongeren zijn) met muziek uit de auto's, degene met een cd speler in zijn auto was echt de bink.
oow? ik dacht pas sinds 90quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:23 schreef D.Rose het volgende:
[..]
niet helemaal, het heet sinds '85 radio 3
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:35 schreef Ole het volgende:
ADHD en dyslectie bestonden nog niet.
Je was gewoon druk, of stom![]()
Pcies, ik durfde echt niet naar huis. De corrigerende tik mocht nog en niemand dacht eraan om dan de kinderbescherming te bellen tegen je ouders.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:39 schreef Ole het volgende:
En als je straf kreeg op school, kreeg je thuis nog een keer straf.
Nu gaan ouders met honkbalknuppel en/of pistool verhaal halen op school. Waar de meester of juf het lef vandaan haalt om hun oogappeltje straf te geven![]()
Op vrijdagmiddag de top 40. De nieuwe binnenkomers werden wel in zijn geheel gedraaid.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:08 schreef Biancavia het volgende:
Dat je uren voor de radio met cassettedeck zit te wachten tot je favoriete liedje voorbij komt en dan heel snel op REC drukken om het op te nemen. En dan balen dat de DJ er in het begin doorheen zit te praten.
dat was in de fifties joh!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:56 schreef Profesor het volgende:
Auto's waren cool en mileu niet
Ik denk dat mensen van 15 maar in PUB moeten postenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:54 schreef Ole het volgende:
ik denk dat mensen die nu 15 zijn zich heel veel van hiergenoemde zaken niet kunnen voorstellen![]()
Volgens mij was "werken" juist in! (uiteraard part-time, want manlief was nog steeds kostwinner)quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:05 schreef thabit het volgende:
Moeders was gewoon thuis om de kinderen op te voeden. En dat werd gezien als iets goeds.
http://www.roadstar.com/newsite/index.php?center=30yearsdetail&id_ico=13&left=30years&right=30years&id=2100quote:
Ik ging toen nog iedere week de cd-zaak in om een papieren versie van de top40 te halen, zodat ik wist wanneer de toffe liedjes erop kwamen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:55 schreef Ole het volgende:
[..]
Op vrijdagmiddag de top 40. De nieuwe binnenkomers werden wel in zijn geheel gedraaid.
Die ontwikkeling kwam toen op gang ja, maar pas in de jaren '90 was het echt gaande. Met als gevolg dat we nu een hoop ontspoorde jongeren hebben. Dat kon je je toen toch niet voorstellen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:09 schreef Profesor het volgende:
[..]
Volgens mij was "werken" juist in! (uiteraard part-time, want manlief was nog steeds kostwinner)
De huismuts was helemaal uit. Je moest actief overal aan meedoen
En dan nog laden met een casette bandje! Commodore 64quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:26 schreef thabit het volgende:
Dat je een kwartier moest wachten om een computerspelletje te laden.
En dan heb je natuurlijk ook nog de pinda M&M's die nog gewoon Treets heetten.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:43 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
Raider
tegenwoordig heet het:
[afbeelding]
twix
En dat je iedere week een spelletje kon opnemen via de radio op een cassettebandjequote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:26 schreef thabit het volgende:
Dat je een kwartier moest wachten om een computerspelletje te laden.
Om vervolgens "load error" op het scherm te krijgenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:31 schreef pierce het volgende:
[..]
En dan nog laden met een casette bandje! Commodore 64![]()
'een goede meid is op haar toekomst voorbereid"quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:09 schreef Profesor het volgende:
[..]
Volgens mij was "werken" juist in! (uiteraard part-time, want manlief was nog steeds kostwinner)
De huismuts was helemaal uit. Je moest actief overal aan meedoen
Basicode!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:43 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
En dat je iedere week een spelletje kon opnemen via de radio op een cassettebandje![]()
zie history op de pagina van pioneerquote:
Haha inderdaad! En dat mocht toen gewoon! Niemand die je ooit hoorde over copy right of god weet wat. (Sowieso niemand die je ooit een engels woord hoorde zeggen, maar das een ander punt)quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:08 schreef Biancavia het volgende:
Ook zo mooi! Ik had een keer een leraar die goed was in psycologische oorlogvoering! Met een vriendinnetje had ik eens stickers en kaarten gepikt uit het voorraadhok, sowieso had ik daar al nachtmerrie's over want eigenlijk was ik stuitend braaf als kind, maar toen was de meester daar achter gekomen en kreeg ik dikke vette straf op school. Hij zou het niet aan mijn ouders vertellen, dat moest ik beloven zelf te doen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:39 schreef Ole het volgende:
En als je straf kreeg op school, kreeg je thuis nog een keer straf.
Nu gaan ouders met honkbalknuppel en/of pistool verhaal halen op school. Waar de meester of juf het lef vandaan haalt om hun oogappeltje straf te geven![]()
Als je dat kon ontvangen..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:27 schreef Ole het volgende:
En Mtv draaide alleen maar clips
In de jaren '80 zat ik op de basisschool en toen dacht ik serieus dat je op het VWO alleen maar exacte vakken zou krijgen, want ja dat was het hoogste niveau middelbaar onderwijs. Helaas kwam ik in de jaren '90 van een koude kermis thuis.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:19 schreef Ole het volgende:
[..]
'een goede meid is op haar toekomst voorbereid"
en "Kies exact"
Die posters hingen bij ons op school hoor! En laat ik nou goed geweest zijn in wiskunde en natuurkunde![]()
Haha, ja... ik moet op zolder ergens nog een paar van zulke bandjes hebben liggen!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:20 schreef Little_Acorn het volgende:
Of met een microfoon m'n broertjes 'interviewen' en het opnemen op een bandje. Jammer dat die niet bewaard zijn gebleven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |