quote:
Maarten Ducrout isook aanwezig hoorquote:Op zondag 15 juli 2007 19:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is altijd buitengevoon nuttig om twee mensen hoog in het klassement te hebben.
Voor Rabo lijkt me de tour nu al wel redelijk geslaagd trouwens
ik vond het ook erg stom van Astana om Klöden op Vino te laten wachten, dat kostte Klöden kostbare tijd
Laat Menchov maar werken voor Rasmussen.quote:Op maandag 16 juli 2007 15:53 schreef Messenga het volgende:
[..]
Maarten Ducrout isook aanwezig hoor
Anyway, Lastige keuze hoor. Naar mijn mening is Menchov ook niet echt een kopman. Je ziet hem niet in beeld, zoals je Armstrong, Vino, Valverde etc in beeld ziet, dat zijn leiders. Wat mij betreft lozen ze Menchov ook als kopman in de tour, volgend jaar.
Hij mist vooral uitstraling. Fietsen kan hij wel, maar er gaat niet zoveel van hem uit verder.quote:Op maandag 16 juli 2007 15:53 schreef Messenga het volgende:
[..]
Maarten Ducrout isook aanwezig hoor
Anyway, Lastige keuze hoor. Naar mijn mening is Menchov ook niet echt een kopman. Je ziet hem niet in beeld, zoals je Armstrong, Vino, Valverde etc in beeld ziet, dat zijn leiders. Wat mij betreft lozen ze Menchov ook als kopman in de tour, volgend jaar.
Ik geef hem geen ongelijk hoor. Probleem is echter dat ze dat elk jaar hebben. Rasmussen is geen tijdrijder.. Wat dat betreft zou je op 2 kopmannen moeten spellen tot de tijdrit, wie daar de minste tijd verliest, neem je als kopman.quote:Op maandag 16 juli 2007 15:56 schreef Remzz het volgende:
Toch moeten ze kiezen, Breukink gaf weer eens een typisch Rabo antwoord gisteren. Dat ze Rasmussen nu eigenlijk niet kunnen laten knechten. Natuurlijk kan die wel doen, hij rijd in dienst van een ploeg hij moet zich daar maar in schikken. Hetzelfde zou voor Menchov gelden als ze voor Rasmussen kiezen.
Zoals altijd durven ze niet vol voor de gele trui te rijden. Laat ze nu alsjeblieft mogen 1 kopman hebben.
Maarja, Rasmussen heeft ook geen uitgesproken uitstraling, maar neemt wel initiatief. Dat zie je Menchov niet doen.quote:Op maandag 16 juli 2007 15:56 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Hij mist vooral uitstraling. Fietsen kan hij wel, maar er gaat niet zoveel van hem uit verder.
Ja tuurlijk is dat zo, maar eigenlijk is dat al jaren het probleem van Rabo. Bij US Postal/Discovery was Armstrong de leider buiten discussie, dat terwijl Landis, Leipheimer en Heras ook de tour hadden kunnen winnen. Maar daar was gewoon een rangorde, iedereen rijd voor Armstong.quote:Op maandag 16 juli 2007 15:58 schreef Messenga het volgende:
[..]
Ik geef hem geen ongelijk hoor. Probleem is echter dat ze dat elk jaar hebben. Rasmussen is geen tijdrijder.. Wat dat betreft zou je op 2 kopmannen moeten spellen tot de tijdrit, wie daar de minste tijd verliest, neem je als kopman.
Misschien mag je ze alleen dragen in mountainbikewedstrijden?quote:Op maandag 16 juli 2007 15:58 schreef -skippybal- het volgende:
Weet iemand waarom Rasmussen eigenlijk geen regenboogbandjes heeft?
Dan nog, wie van de 2?quote:Op maandag 16 juli 2007 16:01 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja tuurlijk is dat zo, maar eigenlijk is dat al jaren het probleem van Rabo. Bij US Postal/Discovery was Armstrong de leider buiten discussie, dat terwijl Landis, Leipheimer en Heras ook de tour hadden kunnen winnen. Maar daar was gewoon een rangorde, iedereen rijd voor Armstong.
Nu is zo streng misschien ook een beetje overdreven, maar het zorgt er wel voor dat iedereen weet waar die staat.
Ik zou niet op Rasmussen vertrouwen, dus voor Menchov gaan maar aan de interviews te zien zal Rasmussen niet met veel plezier voor Menchov gaan knechten.quote:
Wel de Vuelta al een keer gewonnen.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:11 schreef Messenga het volgende:
Menchov valt niet op, net als Leipheimer bij Rabo. Altijd top10 klassering, maar nooit opvallend.
Zou dan een nieuwe regel zijn, want eerst had 'ie ze wel.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:01 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Misschien mag je ze alleen dragen in mountainbikewedstrijden?
Ze zouden toch niet te zwaar zijn hequote:Op maandag 16 juli 2007 16:21 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Zou dan een nieuwe regel zijn, want eerst had 'ie ze wel.
Zou kunnen, of inderdaad omdat hij ze te zwaar vindtquote:Op maandag 16 juli 2007 16:21 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Zou dan een nieuwe regel zijn, want eerst had 'ie ze wel.
Kan je niet met elkaar vergelijken:quote:Op maandag 16 juli 2007 16:01 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja tuurlijk is dat zo, maar eigenlijk is dat al jaren het probleem van Rabo. Bij US Postal/Discovery was Armstrong de leider buiten discussie, dat terwijl Landis, Leipheimer en Heras ook de tour hadden kunnen winnen. Maar daar was gewoon een rangorde, iedereen rijd voor Armstong.
Nu is zo streng misschien ook een beetje overdreven, maar het zorgt er wel voor dat iedereen weet waar die staat.
Ja, maar Armstrong was een betere klimmer en tijdrijder dan zijn knechten (daarnaast vraag ik me af of Heras en zeker Leipheimer ooit echt een kans hadden op de touroverwinning, Leipheimer heeft nooit de tour gereden voor Us Postal', en waarschijnlijk ook beter dan de rest van het peloton. Als je niet zo iemand hebt die er met kop en schouder bovenuitsteekt, is het eerder verspilling om alles op 1 iemand te zetten.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:01 schreef Remzz het volgende:
[..]
helemaal mee eens, en omdat bijna elke topploeg - of iig de ploegen die klassementsrijders in de gelederen hebben niet één uitgesproken kopman hebben, maakt t alleen maar spannender. Momenten dat je ziet dat zelfs iemand als Kloden af moet zakken om bij Vino te blijven terwijl hij zelf hoger is geïndigd dan in een eindklassement van de tour dan vino zelf.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:41 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, maar Armstrong was een betere klimmer en tijdrijder dan zijn knechten (daarnaast vraag ik me af of Heras en zeker Leipheimer ooit echt een kans hadden op de touroverwinning, Leipheimer heeft nooit de tour gereden voor Us Postal', en waarschijnlijk ook beter dan de rest van het peloton. Als je niet zo iemand hebt die er met kop en schouder bovenuitsteekt, is het eerder verspilling om alles op 1 iemand te zetten.
Sowieso zie je bij bijna alle grote ploegen dat ze met meerdere kopmannen werken. Discovery heeft Contador en Leip, CSC Schleck en Sastre, Caisse heeft Pereiro en Valverde. Dat vergroot natuurlijk het aantal tactische mogelijkheden aanzienlijk.
Alleen tja, welke Lotto renner rijdt nu met Evans mee de Galibier op... Dan maar liever 2 topklimmers in je ploeg zou je denken. Zo wordt wielrennen nog meer een tactische sport, en daar is eigenlijk niks mis mee...quote:Op maandag 16 juli 2007 16:51 schreef ririndra het volgende:
[..]
helemaal mee eens, en omdat bijna elke topploeg - of iig de ploegen die klassementsrijders in de gelederen hebben niet één uitgesproken kopman hebben, maakt t alleen maar spannender. Momenten dat je ziet dat zelfs iemand als Kloden af moet zakken om bij Vino te blijven terwijl hij zelf hoger is geïndigd dan in een eindklassement van de tour dan vino zelf.
Zefs Kacheskin komt nu - zoals ik al verwachtte - naar boven drijven als een begenadigd klassementrijder.
Sastre en Schleck bij CSC idem dito, enige uitzondering is Evans...Lotto kan nu helemaal voor hem werken.
Het liefst zouden ze zeuren dat Rabobank er helemaal niks van bakt.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:00 schreef Kluupkluup het volgende:
Wat is dat toch een gezeur wie voor wie moet knechten?
Rabobank zit in de briljante positie dat ze nu de andere ploegen AL het werk kunnen laten doen. En Rasmussen en Menchov moeten gewoon zorgen dat ze in het wiel blijven van de andere favorieten. Mocht een van de favorieten nou weg rijden dan heb je altijd Boogerd en Dekker nog die ze kunnen helpen.
Inderdaad, de ploeg van de gele trui zie je nooit werken, dat hebben ze even handig geregeld.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:00 schreef Kluupkluup het volgende:
Rabobank zit in de briljante positie dat ze nu de andere ploegen AL het werk kunnen laten doen.
Zie jij Rasmussen ergens bij blijven ?quote:Op maandag 16 juli 2007 17:00 schreef Kluupkluup het volgende:
Rabobank zit in de briljante positie dat ze nu de andere ploegen AL het werk kunnen laten doen. En Rasmussen en Menchov moeten gewoon zorgen dat ze in het wiel blijven van de andere favorieten. Mocht een van de favorieten nou weg rijden dan heb je altijd Boogerd en Dekker nog die ze kunnen helpen.
Bij rabo dragen ze de bandjes alleen in de discipline waarin ze kampioen zijn geweest, hebben ze een paar jaar geleden veranderd...quote:Op maandag 16 juli 2007 15:58 schreef -skippybal- het volgende:
Weet iemand waarom Rasmussen eigenlijk geen regenboogbandjes heeft?
Wat een onzinquote:Op maandag 16 juli 2007 17:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Bij rabo dragen ze de bandjes alleen in de discipline waarin ze kampioen zijn geweest, hebben ze een paar jaar geleden veranderd...
Boogerd is echt een geniale knecht om Rasmussen en Menchov halverwege de laatste col van de dag af te zetten in het laatste groepje overgebleven klassementsrenners/berggeiten. Die gaan ze volgend jaar écht wel missen.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:06 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Boogerd en Dekker zijn goede renners met individuele kwaliteiten maar knechten is ook niet hun ding in mijn ogen.
Wat ik maar wil zeggen is dat Menchov in ieder geval niet in de aanval hoef te gaan. En Rabo gaat echt wel werken als er iemand ontsnapt is, maar zolang Rasmussen in het geel rijd niet natuurlijkquote:Op maandag 16 juli 2007 17:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Inderdaad, de ploeg van de gele trui zie je nooit werken, dat hebben ze even handig geregeld.
Moet nu wel mogelijk zijn om het tot de tijdrit vast te houden. Dan is Rasmussen zijn trui kwijt, en kunnen Dekker en Boogerd in de bergen in de aanvalquote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:31 schreef Blawh het volgende:
Nog steeds geel, Menchov net als vorig jaar niet echt superbenen in de alpen.
En heel misschien ook Menchov wel, die was vorig jaar sterk in de pyreneen. Veel te verliezen heeft hij waarschijnlijk toch niet.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:31 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Moet nu wel mogelijk zijn om het tot de tijdrit vast te houden. Dan is Rasmussen zijn trui kwijt, en kunnen Dekker en Boogerd in de bergen in de aanval![]()
Dan zou ik Dekker meesturen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:27 schreef -skippybal- het volgende:
Mij lijkt het echt niet verkeerd om morgen een Dekker of Flecha mee te sturen. Als er tenminste niet mannen bijzitten die te dicht staan.
Flecha mee, al is die in de Pyreneen niet echt nuttig.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:54 schreef jpjedi het volgende:
Breukink kennende zal hij de ploeg willen sparen voor zwaardere tijden.
quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:01 schreef Damzkieee het volgende:
3 minuten verliezen in de tijdrit, 6 minuten pakken in de Pyreneën en winnen die hap
quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:49 schreef flyck het volgende:
[..]
![]()
![]()
als de de rest van de top25 in de ravijn rijd kan dat gebeuren ja.
quote:Op zondag 22 juli 2007 17:12 schreef Messenga het volgende:
Wat een tour voor de Rabobank zeg.
quote:
Ramussen gaat ook nog voor de bolletjesquote:Op zondag 22 juli 2007 17:43 schreef Suijk het volgende:
En toch grijpen ze overal net naast dit jaar.
Maar toch een geweldige tour!
Die gaat 'ie ook net niet redden ben ik bang. Maar we zullen zien, het zou een ongelooflijke stunt zijn als ze het geel in Parijs kunnen brengen.quote:Op zondag 22 juli 2007 17:56 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ramussen gaat ook nog voor de bolletjes
Dat absoluut.... ik denk dat als hij zo blijft rijden als vandaag hij ver gaat komen...quote:Op zondag 22 juli 2007 17:59 schreef Suijk het volgende:
[..]
Die gaat 'ie ook net niet redden ben ik bang. Maar we zullen zien, het zou een ongelooflijke stunt zijn als ze het geel in Parijs kunnen brengen.
Da's het enige waar ik nu een beetje vrees voor heb. Dat Rabobank straks zonder trui in Parijs staat. Die dekselse Soler maakt dat nog knap lastig, maar gelukkig is het voordelige hiervan, dat de tour dit jaar ongekend spannend en leuk is. Eigenlijk is mij dat persoonlijk meer waard dan enkele zekerheden wat betreft de Rabobank ploeg.quote:Op zondag 22 juli 2007 17:59 schreef Suijk het volgende:
Die gaat 'ie ook net niet redden ben ik bang. Maar we zullen zien, het zou een ongelooflijke stunt zijn als ze het geel in Parijs kunnen brengen.
Het is natuurlijk maar een tour, maar met een renner die deze capaciteiten heeft en wil groeien, mag Barloworld toch nog een paar serieuze investeringen doen willen ze hem houden en hun ambities na kunnen streven.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Barloworld heeft serieuze Pro-Tour ambities, misschien blijft hij gewoon.
Als ze Pro-Tour kunnen worden, dan komen geld en meer sterke renners automatisch, maar om Pro-Tour te worden, moeten ze ook eerst geld en renners hebben. Eigenlijk een catch 22, maar door hun mooie prestaties in deze Tour, zou dat wel eens een serieuze impuls kunnen krijgen.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:49 schreef Vork het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar een tour, maar met een renner die deze capaciteiten heeft en wil groeien, mag Barloworld toch nog een paar serieuze investeringen doen willen ze hem houden en hun ambities na kunnen streven.
Ik heb geen idee of dat wel mogelijk is.
Maar je bent niet in een klap een topploeg, daar zal ook wel een opbouw in zitten, het moet groeien. Ik denk alleen dat Soler harder groeit (althans voor de andere ploegen) dan zijn huidige team. Maargoed, iedereen kan wel schreeuwen dat alle ploegen straks in de rij zullen staan en grof geld betalen, maar ik zal er ook niet raar van opkijken als zo'n Soler zoiets heeft van, ik voel me hier wel op m'n gemak eigenlijk, ik blijf hier.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als ze Pro-Tour kunnen worden, dan komen geld en meer sterke renners automatisch, maar om Pro-Tour te worden, moeten ze ook eerst geld en renners hebben. Eigenlijk een catch 22, maar door hun mooie prestaties in deze Tour, zou dat wel eens een serieuze impuls kunnen krijgen.
Niemann kan klimmen hoor, ooit een keer 30ste geweest in een tour.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:01 schreef Elwood1802 het volgende:
Flecha en Niermann de klimgeiten die Vino vandaag zijn voorgebleven![]()
een pact? leek er niet op of Contador kan goed toneel spelenquote:Op zondag 22 juli 2007 21:25 schreef Falco het volgende:
Ook wel tof he, dat ze een pact hebben gesloten met de Discovery's. Doet Breukink toch handig
.
Oh ik heb de etappe nog niet gezien eigenlijkquote:Op zondag 22 juli 2007 21:30 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Eerder hadden ze toch een keer mot gehad met US Postals? Zo vriendelijk ging het nou ook niet de laatste km's tussen Contador en Rasmussen
.
Denk dat zeer veel (positieve) aandacht voor de ploeg alleen maar goed is voor rabo en sponsoring aantrekkelijker maakt, maar goed ze hebben voorlopig ook nog gewoon een contract.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:00 schreef MichelWuyts het volgende:
Miss is het trouwens beter als Rasmussen de tour niet wint, want dan zal de sponsor misschien stoppen ofzo omdat het hoogste dan bereikt is. Geef Dekker en gesink straks maar de kans om de 1ste tour te winnen voor Rabo:p, wnat anders miss geen oranje in t peleton:P
Net alsof Rabo zomaar stoptquote:Op zondag 22 juli 2007 22:00 schreef MichelWuyts het volgende:
Miss is het trouwens beter als Rasmussen de tour niet wint, want dan zal de sponsor misschien stoppen ofzo omdat het hoogste dan bereikt is. Geef Dekker en gesink straks maar de kans om de 1ste tour te winnen voor Rabo:p, wnat anders miss geen oranje in t peleton:P
http://wielrennen.blog.nl(...)bobank-de-strijd-aanquote:Op maandag 23 juli 2007 00:07 schreef jpjedi het volgende:
Rabo zal gek zijn nu te stoppen..dan duikt ABN-AMRO zeker de wielrennerij in. Ze overwegen het op het moment om zelf een team op te richten heb ik gelezen ergens.
Dat levert Rabobank idd een leuk zakcentje op. Elke dag dat een renner in het geel rijdt voor de ploeg krijgen ze daar een bedrag voor. Hoeveel dat is zou je moeten opzoeken.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:56 schreef Gelderland het volgende:
zou de RABO-ploeg hier nu veel mee verdienen, door nu dagelijks in het geel te rijden? wat zijn de ovordelen?
ik vind het overigens wel leuk, is niet vaak gebeurd
Rabo stond nummer 2 in het geldklassement.quote:Op maandag 23 juli 2007 00:22 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat levert Rabobank idd een leuk zakcentje op. Elke dat een renner in het geel rijdt voor de ploeg krijgen ze daar een bedrag voor. Hoeveel dat is zou je moeten opzoeken.
quote:Op maandag 23 juli 2007 00:08 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
http://wielrennen.blog.nl(...)bobank-de-strijd-aan
Geen Nederlandse ploeg![]()
quote:Thomas Dekker (Rabobank): "I used to watch the Festinas do this. This shows that I am in good physical condition because there is no way you can do this if you are not. In the end I limited my own losses to five minutes. It is very satisfactory that I can take on this role in my first Tour de France and it proves that much can be expected from me in the future."
Das gewoon weer pestenquote:Op maandag 23 juli 2007 15:22 schreef Sethje het volgende:
Gelukkig niets gevonden in de rabobussen bij de doorzoeking....kutfransen paranoide gekken zijn het
Zonder je te kennen weet ik nu dat je een nerd bent.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:25 schreef Yestuuur het volgende:
Contador gaat toch Rasmussen in zen kontje pwnen
het is een wonder! de nieuwe Char!!quote:Op maandag 23 juli 2007 17:27 schreef AllHipHop.com het volgende:
[..]
Zonder je te kennen weet ik nu dat je een nerd bent.
Dan is het hek toch echt van de dam als ze zometeen Rasmussen uit de Tour zouden flikkeren.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:21 schreef Frutsel het volgende:
rasmussen uit de tour?
UCI vergaderd vanavond of ie alsnog de tour uit moet?
WTF is dit voor gekloot zeg![]()
Meen je niet..wat is je bron?quote:Op maandag 23 juli 2007 20:21 schreef Frutsel het volgende:
rasmussen uit de tour?
UCI vergaderd vanavond of ie alsnog de tour uit moet?
WTF is dit voor gekloot zeg![]()
Werd verteld in het Tourjournaal op NED3 door Mart Smeets dat de UCI vanavond in Laussanne een vergadering heeft belegt om te bespreken wat ze met de situatie van Rasmussen gaan doen ofzoiets.quote:
Michael Rasmussen #3: Ze zien geel van jaloezie !quote:
Ik snap niet dat mensen zich zo door sentiment laten meeslepen. Iedereen heeft wel een paar skeletten in de kast. Wat de neuk is dat nou voor bullshit dat hij eerst een berisping krijgt voor die out of competition controles en het is geen big deal, en nu is het ineens een mega big deal waardoor hij uit de tour geschopt zou moeten worden. Ik snap het niet, die fransen schieten er geen reet mee op, er gaat niet ineens een fransman winnen als je Rasmussen er uit trapt hoorquote:Op maandag 23 juli 2007 20:47 schreef Gitanki het volgende:
Als ze hem eruit donderen moet gewoon de complete raboploeg eruit stappen.
En de rest van de tour kijk of volg ik dan in elk geval niet meer, en met mij hopelijk meer.
Nee, maar dan hebben ze hun frustratie alvast een beetje afgereageerd, op naar de nieuwe geletruidrager (contador in dat geval, die was toch verdacht tijdens het Fuentesverhaal? ok, daar kunnen we vast wel weer vage bewijzen van vinden die we opblazen).quote:Op maandag 23 juli 2007 20:53 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen zich zo door sentiment laten meeslepen. Iedereen heeft wel een paar skeletten in de kast. Wat de neuk is dat nou voor bullshit dat hij eerst een berisping krijgt voor die out of competition controles en het is geen big deal, en nu is het ineens een mega big deal waardoor hij uit de tour geschopt zou moeten worden. Ik snap het niet, die fransen schieten er geen reet mee op, er gaat niet ineens een fransman winnen als je Rasmussen er uit trapt hoor![]()
Dat ook, rennersstakingen zoals in 1998 enzo.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:57 schreef Falco het volgende:
Ik denk dat andere renners dan ook in opstand komen.
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. De vorige staking kwam er niet door onterechte beschuldigingen, maar omdat renners tot een stuk in de nacht werden ondervraagd en omdat ze zich dus niet op normale wijze konden voorbereiden op de volgende rit.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:57 schreef Falco het volgende:
Ik denk dat andere renners dan ook in opstand komen.
Jahoor...quote:Na Rasmussen ook Contador in opspraak
LOUDENVIELLE-LE LOURDON -
Na Michael Rasmussen is nu ook Alberto Contador in opspraak geraakt. De Spanjaard uit de Discovery-ploeg, tweede in de algemene rangschikking van de Tour de France, zou door zijn rol als kroongetuige in de Spaanse dopingzaak rond arts Eufemiano Fuentes van de lijst verdachte wielrenners zijn geschrapt.
Dit zou blijken uit informatie waarover de Süddeutschen Zeitung zegt te beschikken. Contador zou in de stukken, afkomstig van de Spaanse politie en de internationale wielrenunie UCI, voorkomen als geregelde klant van Fuentes. In één document komt de afkorting A.C. voor. Alles zou stammen uit de tijd dat Contador bij Liberty Seguros fietste.
Contador zou in 2006, toen de hele zaak in Spanje aan het licht kwam, de Spaanse wielerbond in het onderzoek te hulp zijn geschoten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |