Een van de duidelijkste meningen.quote:Op maandag 11 juni 2007 11:24 schreef dahei het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die een uitkering hebben omdat ze simpelweg niet meer aan de bak komen. Voor die mensen vind ik het erg zielig. Voor de mensen die niet meer willen werken omdat ze het zo ook wel uitzingen ben ik het met je eens.
Ah, bedoel je het zo.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:14 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het probleem. Geen sprake dus van privatisering maar van verzelfstandiging aan de leiband van de overheid.
Exactly.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:20 schreef Kees22 het volgende:
Ah, bedoel je het zo.
Dus bijvoorbeeld het openbaar vervoer, de nutsvoorzieningen en dergelijk zouden helemaal aan de vrije markt overgelaten moeten worden. Niks geen aanbesteding volgens overheidsregels?
Ach dat zijn ze wel gewend van mijquote:Dit is eigenlijk wel buiten de orde, hè?
Ik geloof daar niet in/vertrouw daar niet op. Maar ik realiseer me net: waarom wel op supermarkten, maar niet op water en stroom? Misschien wel vanwege de kabels en leidingen. Aardige vraag wel.quote:
Ja, maar dan is het nog niet netjes.quote:[..]
Ach dat zijn ze wel gewend van mij
Nieuw hier begrijp ik? Sla de topics met het woord 'libertarisme' er maar op na en je zult je (hopelijk) nog veel meer gaan realiseren.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:50 schreef Kees22 het volgende:
Ik geloof daar niet in/vertrouw daar niet op. Maar ik realiseer me net: waarom wel op supermarkten, maar niet op water en stroom? Misschien wel vanwege de kabels en leidingen. Aardige vraag wel.
Betrekkelijk, ja!quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nieuw hier begrijp ik? Sla de topics met het woord 'libertarisme' er maar op na en je zult je (hopelijk) nog veel meer gaan realiseren.
Om u te dienen wat linkjes:
Libertarisme, een introductie
Libertarisme FAQ
The philosophy of Liberty
Free to Choose
Nu gauw terug naar het onderwerp, sigme is erg streng
Niet echt, sorry. Prachtig dat jij het prima vindt om belasting te betalen en daar diensten voor terug te krijgen maar andere mensen regelen die zaken liever zelf en worden door jouw systeem gedwongen om er toch aan mee te doen, met geweld desnoods. En dat is nog afgezien van het feit dat die diensten waar je het over hebt veel beter en goedkoper door een vrije markt geleverd kunnen worden (waarbij bedrijven immers waar voor hun geld moeten leveren om te kunnen blijven bestaan) dan door een monopolist die de concurrentie simpelweg met geweld verbiedt.quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:32 schreef Kees22 het volgende:
Betrekkelijk, ja!
Wat ik ervan gezien heb, trekt me niet zo. Zoals eerder in dit onderwerp iemand zei: ik vind het wel prima als iemand anders zich bekommert om het verbouwen van mijn eten, het ophalen van mijn afval, het handhaven van de orde e.d.. En daar wil ik best voor betalen en zelfs af en toe koffie voor schenken. Want ik ben hem of haar dankbaar!
En daar wil ik, ook nu ik belasting betaal uit een baan, best ook een werkeloze uit financieren.
Dat was slim terug, of niet dan?
je vergeet dat een groot deel van de ww'ers wajongers zijn die minder dan het minimum aan wajong krijgen waardoor ze automatisch ook ww'er zijnquote:Op maandag 11 juni 2007 13:30 schreef weerdo het volgende:
[..]
Met 290.000 bijstandtrekkers en 230.000 WW-trekkers is helemaal niets mis.. (Anders hadden ze wel een AO uitkering gekregen)
het sociaal minimum is 848 euro dus veel lager dan het minimumloon dat jij schets, en godszijdank komt daar huursubsidie bijquote:Op maandag 11 juni 2007 16:25 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
opvallend is dat samenwonenden en getrouwde stellen het vrij breed hebben hangen allemaal, maar alleenstaanden zitten behoorlijk slecht qua inkomsten, als je uitgaat van een minimum loon, zit iemand op en rond en nabij de 1500 euro per maand, daar gaan dan *allemaal uitgerekend etc* 1000 euro vaste lasten vanaf, & 500 is niet veel om van rond te komen maar dat is mijn opinie.
Woont men samen dan verdiend men samen 3000 euro, minus 1000 euro vaste lasten..
nou ik ga snel op zoek!
Maar goed dat is het Christenbeleid, die is voor het gezin enzo die houdt niet van alleenstaanden nml
je weet dat iemand met een wwb de auto niet MAG doen op straffe van het intrekken van de uitkering?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:26 schreef tweaktubbie het volgende:
misschien vooroordeel dat ik opgepikt heb van tv, maar zie altijd een flatscreen/auto/hondern/katten/sigaretten/drank en dan denk ik: valt er echt niet te bezuinigen?
(ooit deze kop gelezen: "te weinig parkeerplaatsen bij voedselbank")
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |